Khamis, 1 Mei 2014

4962. Brunai Darussalam - Hukum Hudud Antaranya Merangkumi Pengharaman kepada 19 Perkataan.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  



  • Terkini - 19 Perkataan haram di brunei - Written By Khairul Anwar 


    19+perkataan+haram+di+brunei
    Assalamualaikum , seperti mana yang kita ketahui sebelum-sebelum ini negara brunei merupakan sebuah negara asia yang ingin mewujudkan sistem pemerintahan mengikut landas al-Quran dan sunnah yang mana ingin Melaksanakan Hukum Hudud umpamanya . Selain itu , pada beberapa hari sebelum ini kerajaan brunei Mengharamkan 19 perkataan untuk bukan Islam di negara tersebut . 

    Kerajaan Brunei mengharamkan 19 perkataan 


    BANDAR SERI BEGAWAN - BRUNEI. Kerajaan Brunei mengharamkan penggunaan 19 perkataan, termasuk ALLAH dan masjid, oleh orang bukan Islam di negara itu.

    Brunei Times melaporkan, pengharaman itu berkuat kuasa bulan ini di bawah Kod Penal Syariah.

    Lain-lain perkataan diharamkan adalah azan, baitullah, al-Quran, fatwa, firman ALLAH, hadis, haji, hukum syarak, Ilahi, kaabah, kalimah syahadat, kiblat, imam, mufti, mukmin, solat dan wali.

    Pegawai Undang-Undang Syariah Kanan Unit Undang-Undang Islam Hardifadhillah Mohd Salleh berkata, Kod Penal Syariah juga diguna pakai kepada bukan Islam, termasuk kesalahan berzina dengan pasangan Islam, minum arak di tempat awam dan khalwat dengan pasangan Islam.

    “Jika sabit kesalahan, hukuman adalah denda sehingga B$4,000 (RM10,400) dan/atau satu tahun penjara. Bagi pesalah zina yang dilakukan oleh seorang Muslim yang sudah berkahwin dan yang sudah berkahwin tetapi bukan Islam, kedua-dua mereka boleh dikenakan hukuman rejam sampai mati jika kesalahan itu dibuktikan oleh pengakuan atau kesaksian empat saksi,” katanya.

    Menurutnya, mana-mana pihak yang menghasut lelaki atau wanita Islam bercerai atau tidak menjalankan kewajipan terhadap pasangan masing-masing, boleh dikenakan denda sehingga B$4,000 (RM10,400) dan/atau penjara setahun.

    “Mana-mana ibu atau bapa beragama Islam yang ikhlas menyerahkan anak mereka dipelihara oleh orang bukan Islam, boleh dikenakan denda sehingga B$20,000 (RM52,000) dan atau penjara lima tahun,” katanya.

    Sumber: (http://www.khairulcushion.com/2014/04/terkini-19-perkataan-haram-di-brunei.html
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.

    PEMILIHAN KEADILAN 2014 ... JAWATANKUASA PEMILIHAN PUSAT (JPP) MENGESAHKAN ADA BERLAKU PENIPUAN ... KEPUTUSAN PEMILIHAN CABANG BATANG SADONG DIBATALKAN DAN PENGAWAS PEMILIHAN DI GANTUNG!!!!

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 minit yang lalu
    *PKR membatalkan keputusan pemilihan Cabang Batang Sadong di Sarawak selepas mendapati berlakunya penipuan semasa proses undian minggu lalu. * *Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR, Datuk Johari Abdul, berkata pihaknya turut menggantung pengawas pemilihan daripada tugas dan mencadangkan kepada Jawatankuasa Disiplin supaya mengambil tindakan terhadap sekumpulan pemimpin cabang yang menang tanpa bertanding untuk dipecat daripada parti.* *"Apa yang berlaku di Batang Sadong adalah jumlah ahli yang keluar mengundi tidak sama dengan jumlah kertas undi yang dikeluarkan.* *"... lagi »

    Pengerusi Surau Yang Juga Pemimpin Politik Tempatan Hamilkan Gadis 15 Tahun

    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 minit yang lalu
    *Bukan sekali dia jadi mangsa, tetapi remaja berusia 14 tahun itu dikatakan menjadi mangsa rogol lelaki hidung belang sehingga dia disahkan hamil.Tembelang lelaki yang bekerja sebagai pemandu di sebuah pusat kesihatan itu pecah setelah sekali lagi didapati merogol remaja terbabit di sebuah stor di kawasan perindustrian di Hulu Yam pada 14 September lalu.Menurut sumber, perbuatan terkutuk lelaki berusia 53 tahun itu terbongkar setelah bapa mangsa bersama penduduk kampung dan polis menyerbu stor simpanan peralatan jentera itu kira-kira jam 3.30 pagi hari t... lagi »

    UPDATE!! @ SUASANA DI DATARAN MERDEKA...

    canang pada Cananglahnie - 16 minit yang lalu
    LAGI DISINI

    14 kereta berlanggar di Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS)

    kerengga pada KERENGGA - 33 minit yang lalu
    Shah Alam: Dua kemalangan membabitkan 14 kereta, masing-masing sembilan di kilometer 12.5 dan lima di Kilometer 13.5, Lebuhraya Persekutuan, di sini, malam tadi. Kedua-dua kemalangan itu berlaku kira-kira jam 9 malam membabitkan laluan dari Shah Alam ke Kuala Lumpur menyebabkan kesesakan lebih dua jam di laluan sepanjang kira-kira tiga kilometer. Menurut seorang anggota Lebuh Raya

    " Terkini !!! Gambar-Gambar Perhimpunan Bantah GST 1 Mei 2014,KL Mula Dibanjiri Lautan Merah"

    tikaq buloh pada tikaqbuloh blogspot - 35 minit yang lalu
    *Masjid Negara Setakat Jam 11.30 AM*

    UTUSAN RASMI UMNO BODOH MACAM KERA !

    atsixty pada ZAKRI ALI - 38 minit yang lalu
    Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: UTUSAN RASMI UMNO BODOH MACAM KERA ! Seorang ustaz yang berjihad di Syria mempertahankan ahlul sunnah dari dibunuh oleh rejim syiah-assad dengan kejam, di laporkan sebagai ustaz militan oleh akhbar umno, utusan Malaysia!!! Celakalah kalian wahai puak umno setan!!! Kamu belajarlah t'jawab sebagai seorang islam... perjuangan,berjihad... kalau tidak tahu, jangan bercakap.. baik diam saja !!!! Utusan setan lidah rasmi puak iblis yahudi setan !!!! Setuju ? -AP-] * Seorang ustaz yang berjihad di Syria mempertahankan ahlul sunnah dari dibunuh... lagi »

    Gambar Kehidupan Kelompok Pribumi Artik Siberia

    Nas Rul pada dairishare - 39 minit yang lalu
    Foto yang diabadikan oleh Bryan Alexander yang boleh buatkan anda merasa takjub, cuba bayangkan betapa dinginnya jika anda berada bersama-sama suku Chukchi, Dolgan, Bahkan, Khanty, Komi, Nenets, dan orang-orang Nganasan. Suhu udara yang mencapai -50 darjah Celsius di kawasan tambey, Yamal Peninsula, Western Siberia, Russia. Suku pribumi ini hidup di komuniti masing-masing, tidur di dalam khemah-khemah yang mereka buat sendiri, mempunyai alat pengangkutan khas untuk kawasan yang tertutup salji tebal, sedangkan sehari-harian mereka menggiring rusa kutub, memburu dan memancing. Suku p...lagi »

    Berlaku ‘blackout’ juga ke semasa proses kiraan undi pemilihan parti PKR? Kik ..kik kik

    kerengga pada KERENGGA - 59 minit yang lalu
    PETALING JAYA: Beberapa ahli PKR yang tidak berpuas hati dengan beberapa penipuan yang berlaku dalam pemilihan parti kali ini menyerahkan memorandum bantahan kepada Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) Datin Paduka Dr Tan Yee Kew. Kumpulan kira-kira 20 ahli PKR itu yang diketuai oleh Badrul Hisham Shaharin (gambar) yang lebih dikenali sebagai CheguBard, menyerahkan memorandum

    Nampak sangat Najib pemimpin munafik & penipu !!!

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    Yas Zy's photo. [image: Nampak sangat Najib pemimpin munafik & penipu !!! Pada sidang media bersama Obama di Putrajaya, Najib berkata bahawa kes Liwat II terhadap Anwar Ibrahim adalah kes yang difailkan seorang individu terhadap Anwar dan bukannya tindakan kerajaan. Nampak sangat menipu Najib ni. Bila kes Liwat II ini ditolak mahkamah peringkat awalnya disebabkan banyak kelemahan dari segi teknikal, kes ni di bawa ke mahkamah rayuan oleh Peguam Negara. Bermakna kes Liwat II ini adalah dakwaan jenayah yang dibawa Peguam Negara. Dan Peguam Negara adalah penasihat undang-undang dan ber... lagi »

    Lagi Ahli Parlimen DAP Teluk Intan meninggal dunia..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
    Ahli Parlimen Teluk Intan dari DAP, Seah Leong Peng meninggal dunia pagi ini kerana penyakit barah. Pemangku Pengerusi DAP, Tan Kok Wai mengesahkan perkara tersebut dan akan mengeluarkan kenyataan tidak lama lagi, lapor The Star Online. Seah, dilantik menjadi ahli Parlimen penggal pertama selepas memenangi kerusi Teluk Intan pada Pilihan Raya Umum 2013 apabila menewaskan Pengerusi Gerakan, Datuk Mah Siew Keong dengan 7,313 majoriti undi dalam perebutan tiga penjuru. Mendiang memperolehi 27,399 undi sementara Mah mendapat 20,086 sementara calon bebas, K Moralingam menerima 279 un... lagi »

    MP Teluk Intan Meninggal Dunia, PRK Lagi...

    greenboc pada KELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
    Ahli Parlimen DAP Teluk Intan meninggal dunia Ahli Parlimen Teluk Intan dari DAP, Seah Leong Peng meninggal dunia pagi ini kerana penyakit barah. Pemangku Pengerusi DAP, Tan Kok Wai mengesahkan perkara tersebut dan akan mengeluarkan kenyataan tidak lama lagi, lapor The Star Online. Seah, dilantik menjadi ahli Parlimen penggal pertama selepas memenangi kerusi Teluk Intan pada Pilihan Raya Umum 2013 apabila menewaskan Pengerusi Gerakan, Datuk Mah Siew Keong dengan 7,313 majoriti undi dalam perebutan tiga penjuru. Mendiang memperolehi 27,399 undi sementara Mah mendapat 20,086 se... lagi »

    Utusan Buat Onar Lagi..

    Addin Deen pada Addin - Sejam yang lalu
    Puluhan rakyat Malaysia dipercayai terbabit dengan kumpulan militan di Syria termasuk seorang bekas pemuzik satu kumpulan rock terkenal tahun 1990-an, lapor Utusan Malaysia hari ini. Akhbar itu yang memetik daripada sumber keselamatan berkata, rakyat Malaysia itu dikatakan terpengaruh dengan perjuangan 'jihad' yang membolehkan mereka mati syahid dalam perang saudara di negara Islam tersebut. Berjuang atas nama 'jihad', mereka dipercayai dilatih secara ala tentera menggunakan senjata api terlebih dahulu sebelum berlepas ke Syria menaiki penerbangan sama ada melalui Turki, Jordan da... lagi »

    Sultan Melaka Murka ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    Era Pasca's photo. [image: BETA isytihar akan hadir esok di dataran merdeka bagi menyokong rakyat BETA memperjuangankan keadilan rakyat yang di tindas, oleh itu siapa yang tidak hadir esok, akan BETA haramkan dia dari menjejakkan kaki ke MELAKA.. DOWNLOAD TUANKU!] *Mengkome denggor tu .... caya lah sutan melake.* *BETA isytihar akan hadir esok di dataran merdeka bagi menyokong rakyat BETA memperjuangankan keadilan rakyat yang di tindas, oleh itu siapa yang tidak hadir esok, akan BETA haramkan dia dari menjejakkan kaki ke MELAKA.. DOWNLOAD TUANKU!*

    (Update) Ahli Parlimen Teluk Intan meninggal dunia

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
    IPOH: Dikemaskini Ahli Parlimen Teluk Intan, Seah Leong Peng disahkan meninggal dunia jam 7.45 pagi tadi di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). Berita kematian Leong Peng disahkan sendiri oleh Setiausaha DAP Negeri Perak, Wong Kah Woh ketika dihubungi Sinar Harian sebentar tadi.​ "Ya, memang kita ada terima berita kematian itu. Maklumat yang kita terima dia meninggal kira-kira jam 7

    Terkini - Ada CCTV Di Dataran Merdeka Weh!!!!

    Soz Cyili pada Ameno World - Sejam yang lalu
    Maklumat dari lokasi perhimpunan Dataran Merdeka. Malam tadi ada 3 benda yang berlaku. 1. Ada pertambahan barrier.  Pertambahan satu lapisan halangan. Di depan jam tinggi. 2. Ada diletakkan CCTV. Tujuan untuk kenalpasti mana2 individu yang melanggar halangan tersebut. Dua CCTV diletakkan betul2 berhadapan barrier. Malam tadi dorang datang install CCTV. Depan2 pendemo yang start berdemo malam

    Takziah!!! Ahli Parlimen Teluk Intan, YB Seah Leong Peng Meninggal Dunia di PPUM 7.45 Pagi Tadi..

    sahabat sedaka pada SEDAKA Sejahtera™ - 2 jam yang lalu
    Mendapat perkhabaran melalui twitter rasmi Parti DAP menghebahkan bahawa Ahli Parlimen Teluk Intan YB Seah Leong Peng telah meninggal dunia pagi ini akibat sakit barah. Meninggal dunia jam 7.45 pagi tadi di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). Unutk rekod, YB Seah Leong Peng menang di kerusi Parlimen Teluk Intan pada PRU13 lalu dengan majoriti 7,313 menewaskan calon BN yang juga Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong dan calon bebas, K Moralingam.

    BATAL PEMILIHAN JIKA TERBUKTI ADA PENIPUAN - ANWAR

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *PETALING JAYA 29 APRIL : Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menggesa Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) mengambil tindakan menangguh atau membatalkan undian kepada individu yang didapati menipu semasa pemilihan parti.* *Jelasnya lagi tindakan tersebut akan memperlihat jawatankuasa tersebut lebih telus dan tiada kompromi dengan mana-mana pihak termasuk pimpinan tinggi parti.* * “Kita bukan seperti Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) boleh melindungi yang salah. Kita tegas tak kira siapa.* * “Wujud unsur kecuaian mahupun penipuan, JPP perlu menangguhkan segera pemilihan da... lagi »

    Ahli Parlimen Teluk Intan Meninggal Dunia

    Addin Deen pada Addin - 2 jam yang lalu
    Ahli Parlimen Teluk Intan dari DAP, Seah Leong Peng (gambar) meninggal dunia pagi ini kerana penyakit barah.Pemangku Pengerusi DAP, Tan Kok Wai mengesahkan perkara tersebut dan akan mengeluarkan kenyataan tidak lama lagi, lapor The Star Online. Seah, dilantik menjadi ahli Parlimen penggal pertama selepas memenangi kerusi Teluk Intan pada Pilihan Raya Umum 2013 apabila menewaskan Pengerusi Gerakan, Datuk Mah Siew Keong dengan 7,313 majoriti undi dalam perebutan tiga penjuru. Mendiang memperolehi 27,399 undi sementara Mah mendapat 20,086 sementara calon bebas, K Moralingam menerima ... lagi »

    TERKINI: Ahli Parlimen Teluk Intan meninggal dunia

    Orang ni pada Orang ni - 2 jam yang lalu
    With sadness, it is confirmed by, PA Anida, that YB Seah (MP T. Intan) had passed away at 7.30am @ 1May (dis mrng) due to illness. D details of d rituals wl be updated later. May his soul rest in peace.

    PRK Parlimen Bukit Gelugor - BN Pening ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    AKforty Seven [image: "Berpeluh dahi BN memikirkan bagaimana memghadapi PRK Bukit Gelugor..tak bertanding,nampak bacul..bertanding,90% kalah..tukarkan Bukit Gelugor dari hutan belantara..ada kemungkinan boleh menang." -za-] *"Berpeluh dahi BN memikirkan bagaimana memghadapi PRK Bukit Gelugor..tak bertanding,nampak bacul.. bertanding,90% kalah..tukarkan Bukit Gelugor dari hutan belantara..ada kemungkinan boleh menang."* *-za-*

    Alatan Penyeksaan Zaman Dulu Yang Begitu Kejam

    Nas Rul pada dairishare - 2 jam yang lalu
    Kita semua tahu bahawa pada masa-masa lalu di mana penyeksaan adalah amat menakutkan. Kaedah yang sangat kejam untuk menanggung kesakitan dan penderitaan kepada mangsa itu dicipta. Kira-kira beberapa kaedah penyeksaan kejam yang digunakan terutamanya alat penyiasatan "Holy" . Alatan yang menakutkan; telah digunakan untuk mangsa di bakar hidup-hidup, flagelarlos di gunakan untuk memotong leher mereka, cop dengan logam tajam, reventarles ... dan banyak alat-alat kekejaman lain. Ia dikenali bahawa penggunaan kaedah dan alatan penyeksaan, tetapi yang masih sah dan masih digunakan di... lagi »

    Ahli Parlimen Teluk Intan meninggal dunia

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    IPOH: Dikemaskini Ahli Parlimen Teluk Intan, Seah Leong Peng, 48, disahkan meninggal dunia jam 7.45 pagi tadi di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM)kerana penyakit barah. Berita kematian Leong Peng disahkan sendiri oleh Setiausaha DAP Negeri Perak, Wong Kah Woh ketika dihubungi Sinar Harian sebentar tadi.​ "Ya, memang kita ada terima berita kematian itu. Maklumat yang kita terima

    Azmin dahului persaingan timbalan presiden PKR

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    Pemilihan PKR setakat ini menyaksikan penyandang Timbalan Presiden PKR Azmin Ali mendahului dua lagi pencabarnya Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Datuk Saifuddin Nasution. Berdasarkan sumber Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) PKR, setakat ini, Azmin mendapat 5,111 undi berbanding Khalid (2,228) dan Saifuddin (2,322). Keputusan itu bagaimanapun hanya daripada pengundian di lima negeri –

    AHLI PARLIMEN TELUK INTAN MENINGGAL DUNIA KERANA SAKIT BARAH.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
    *Mendapat perkhabaran melalui twitter rasmi Parti DAP menghebahkan bahawa Ahli Parlimen Teluk Intan YB Seah Leong Peng telah meninggal dunia pagi ini akibat sakit barah.* *Meninggal dunia jam 7.45 pagi tadi di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).* *YB Seah Leong Peng menang di kerusi Parlimen Teluk Intan pada PRU13 lalu dengan majoriti 7,313 menewaskan calon BN yang juga Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong dan calon bebas, K Moralingam.*

    Cara Najib mengelak hudud

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    Subky Latif Dalih Perdana Menteri Najib menepis hudud ialah tidak pernah kerajaan selama ini menolak hudud cuma ia tidak melaksanakan saja. Sebelum hukum Allah itu hendak dilaksanakan dia mahu ulama muktabar yang sedia berijtihad menghalusi peraturan itu supaya matlamat pelaksanaannya dapat memberikan keadilan. Dalam dalihnya itu seolah-olah surat Perdana Menteri Mahathir kepada Menteri

    Ketika di Malaysia, Obama pilih PETRONAS atau CALTEX?

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 3 jam yang lalu
    Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama telah hadir ke Malaysia sejak semalam lagi. Beliau kesini bersama kenderaan rasminya, Cadillac One yang dikenali sebagai “The Beast”. BARACK OBAMA, BARACK OBAMA ISI MINYAK DI CALTEX, BARACK OBAMA CALTEX, GAMBAR BARACK OBAMA KE MALAYSIA 26 APRIL Untuk info, kereta General Motors keluaran 2009 dengan spesifikasi sangat khusus untuk keselamatan dan berciri

    Breaking News - MP DAP Teluk Intan Meninggal Dunia.

    Soz Cyili pada Ameno World - 3 jam yang lalu
    Disahkan oleh Malaysiakini. Dan disahkan oleh DAP ; Salam takziah diucapkan kepada keluarga Seah Leong Peng. Nampaknya ada dua PRK yang membabitkan kawasan parlimen. Apa pun hari ney mayday. Yang mati tu kita ucapkan takziah. Yang nak berdemo tu teruskan demo lawan BN. Lawan GST. Jangan bagi depa muka satusen pun. Kbai.

    Atas Usaha Kerajaan PR Negeri Selangor Lah Catuan Air Ditamatkan....

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    Tajol Ariffin Omar's photo. [image: KENALKAH ANDA MUKA INI? Beliaulah Pengerusi SPAN yg berkuasa melulus atau menarik balik catuan air di Selangor n KL.. Datuk Ismail Kassim yg juga adik kpd Shahidan Kassim.. Semalam...MB Selangor berkeras mahu menamatkan catuan air..walaupun di tentang oleh LUAS dan SPAN.. Hair ini... Catuan air di Selangor akan ditarik balik mulai esok, kata Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), Datuk Ismail Kassim, lapor akhbar The Star, hari ini. Tindakan diambil selepas mengambilkira usaha yang diambil oleh kerajaan negeri Selangor untuk menambah... lagi »

    Perghhh!!! Khairy KJ Terkantooi.. AKIBAT Tibai PKR Dalam Pemilihan 2014

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 3 jam yang lalu
    PEMILIHAN KEADILAN 2014 ... KJ SUDAH KANTOI MENIPU!!!!!! Dapat sumber maklumat dari blog Pro UMNO gred haprak bangsat ... cerita seinci dia kasi tebar sampai 10 km , pintal gila dengan tujuan dan niat nak jatuhkan kredibiliti pemimpin KeADILan/PR amnya dan KeADILan khasnya.Omak Kau mengambil pendirian .. yang benar tidak akan disorokkan .. yang salah tidak akan disapu dibawah permadani

    Flashmob ANTI GST Telah Bermula Malam Tadi......

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    Malaysiakini (BM Version) Layari http://www.malaysiakini.com/bm untuk berita terkini! [image: Malaysiakini (BM Version)'s photo.] [image: Malaysiakini (BM Version)'s photo.] [image: Malaysiakini (BM Version)'s photo.] [image: Malaysiakini (BM Version)'s photo.]

    Perbezaan Dahulu Dan Sekarang

    ijoks2009 pada Kami SokongTokguru - 3 jam yang lalu
    Dulu manusia di hormati kerana banyaknya jasa, sekarang manusia di hormati kerana banyaknya harta, Dulu orang di sayangi kerana banyaknya ilmu , sekarang orang di segani kerana banyaknya putar belit dan tipu, Dulu orang di pinggirkankerana banyaknya dosa, sekarang orang dipinggirkan kerana kurangnya harta, Dahulu manusia di sanjungi kerana baiknya pekerti, sekarang manusia di sanjungi kerana pangkat dan jawatan menteri, Dahulu orang jadi pemimpin kerana nak berbakti kepada rakyat, sekarang orang berebut jadi pemimpin kerana nak membolot harta rakyat.

    Harga Kelapa Parut Dah Naik RM6.50 ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    Zulkifli Zulhafiz [image: Kelapa parut 1kg RM 6.50..tak kira biji lagi..sebab beli banyak RM4.50/kg Kakak nie cakap sebab elektrik dah naik harga dik...kan..kan..kan..] *Kelapa parut 1kg RM 6.50..tak kira biji lagi..sebab beli banyak RM4.50/kg.* * Kakak nie cakap sebab elektrik dah naik harga dik...kan..kan..kan..*

    Binaan Model Keretapi Terbesar Yang Menakjubkan

    Nas Rul pada dairishare - 3 jam yang lalu
    This impressive model was built by New Jersey local, Bruce Williams and has over 12 km of track, 100 trains, 400 bridges, over 3000 buildings, 50,000 trees and much more.

    Isu Militan: Najib wajib dicontohi rakyat jika mahu berjihad diluar negara

    Orang ni pada Orang ni - 4 jam yang lalu
    Keratan Akhbar Lidah Yahudi: Keluar negara Berjuang di kerana Islam dikatakan Militan Ini contoh terbaik dari Presiden UMNO Munafikun: Keluar negara enjoy kerana nafsu Syaitan - Malaysia boleh....hahaha.....

    Kedatangan "Malaikat Maut" Sangt Mengerunkan......

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    Zonkuliah's photo. [image: Daripada Abdul Rahman Bin Samurah RA berkata, Nabi Muhammad SAW bersabda: “Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan pada malam aku sebelum di Israqkan……..” 1-Aku telah melihat seorang dari umatku telah di datangi oleh malaikatul maut dengan keadaan yg amat mengerunkan untuk mengambil nyawanya,maka malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA. 2-Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan azab kubur yang amat menyiksakan, diselamatkan oleh berkat WUDUKNYA YANG SEMPURNA. ... lagi »

    Benarkah Rafizi mengamuk kerana kalah Ketua Cabang?.. Ini penjelasan Rafizi..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 4 jam yang lalu
    Tiga hari yang lalu iaitu pada 28 April, Berita Harian telah menyiarkan satu laporan dengan tajuk besarnya 'Provokasi calon punca pemilihan Cabang Kemaman dihenti 2 jam'. Dalam laporannya itu akhbar tersebut telah melaporkan kekecohan dikatakan berlaku apabila calon bertanding dan penyokong mula menghidu kekalahan sepanjang proses pengundian di Pejabat PKR Kemaman di Jalan Jakar, Chukai berlangsung, lalu mula membuat provokasi termasuk mengoyakkan kertas undi. Calon yang dimaksudkan ialah Pengarah Strategi PKR, yang menyandang jawatan Ketua Cabang sejak dari 2010, beliau ditentang... lagi »

    SEORANG BAPA TIDAK AKAN PERNAH KENAL ERTI MALU DEMI ANAKNYA (GAMBAR)

    Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - 4 jam yang lalu
    SEPETANG DI MATRIKULASI KUALA PILAH. Pengorbanan & Kasih sayang seorang Ayah.... Dari jendela kereta, Sedang aku menikmati makanan, kelihatan di sebelah keretaku seorang lelaki tua terbongkok-bongkok menyusun kertas dan buku ke dalam kotak . Lagaknya seperti pembeli barangan terpakai: Terlintas dalam fikiran .”.Bagi sajalah kertas dan buku-buku terpakai kepunyaan anakku.. jadi tak perlu beratkan kereta dengan bahan-bahan yang akan dibuang..” Belum sempat aku bertindak, tiba2 terpancul remaja perempuan seusia anakku sambil membawa lebih banyak barang dan dihulurkan kepada lelaki t... lagi »

    Anda Semua Pasti Geram Dengan Berita Ini.. Pohon Baca

    Addin Deen pada Addin - 4 jam yang lalu
    Kementerian Luar menafikan pengeluaran apa-apa surat atau dokumen berkaitan dengan sebarang tuntutan bagi pihak waris atau penumpang pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370. Dalam satu kenyataan, kementerian memaklumkan bahawa terdapat cubaan oleh pihak tertentu mengeksploitasi tragedi MH370 bagi tujuan mendapat ehsan dengan menggunakan kepala surat Kementerian Luar yang dipalsukan. Kenyataan itu menyebut satu kes yang berkaitan telah dirujuk kepada Kementerian Luar oleh sebuah bank tempatan apabila pengirim surat mendakwa beliau adalah waris kepada seorang daripada penumpang pesawat... lagi »

Tiada ulasan: