Google+ Badge

Selasa, 3 Jun 2014

5018. MH370 - Baca dan nilaikan. Luar kotak pemikiran.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  .
Berdasarkan Label Entry MH370 - Muhasabah Diri Kerana Allah SWT yang membawa kepada MengEsakan Allah SWT., Masing-masing punya harapan, punya kekuatan Iman dan Semangat Islam.

Sebahagian besar inginkan Allah SWT permudahkan dan mereka yang terbabit dapat menyelesaikan dengan jalan yang terbaik tidak melanggar peradaban Islam dan penuh dengan rasa kemanusiaan dalam diri. Sejujurnya sama-sama kita berbaik sangka. Sesuatu bahan bacaan itu ilmu dan In Syaa Allah kita mampu menafsirkannya dengan keindahan akal yang penuh dengan peradaban dan kesantunan hidup sebagai Umat Muhammad SAW.

Jom kita baca apa yang dihujahkan oleh individu di bawah berkenaan hal terbabit. Apakah disitu anda merasakan ada kejujuran serta amanah dalam mengeluarkan bahan kisah. Fikirlah dengan sebaik mungkin dengan kemampuan akal yang Allah SWT berikan kepada kita hamba-Nya.
Nota:
Kandungan ulasan ini sekadar diperenggankan tanpa mengubah kandungan asal.
  • 3 comments:

    Anonymous said...
    Yg sebenarnya berlaku (bukan andaian).. Yahudi telah hantar seekor jin ifrit utk tahan mh370. Jin tu berdiri, sebelah kaki dia kat vietnam, sebelah kaki lg kat filipina..

    Jin tu diperintahkan utk tahan mh370 utk 1 tujuan (masa ni semua yg dlm flight tu masih hidup).. Tp 1 org wali Allah ni (mulvi usman, org tabligh), dia dpt tahu, terus dia lawan jin tu.. Jin tu kalah, mh370 terlepas ke laut china selatan.. Mh370 terus tenggelam ke dasar laut, persisir pulau spratly..

    Mh370 masih dlm keadaan asal, cuma sayap kanan sahaja yg patah sedikit, tp masih x berpisah dr body kapal.. Semua penumpang mati.. Ingat lg kapten norudin? Kat tv3 kapten (yg jugak org tabligh) cakap mh370 hilang, full stop! Kapten norudin antara org yg tahu kebenaran mh370..

    Mulvi usman pun x berseorangan, di bantu oleh beberapa wali Allah yg lain (semuanya org tabligh).. Pada pg 24mac2014, kapten norudin bersama kapten syuhaib, ust azwan, mulvi usman, dan ust hamzah, (semua org tabligh) pergi putrajaya utk jumpa najib..

    Dlm rumah najib, mereka duduk dengan najib, rosmah, dan jamil khir... Ustaz hamzah ceritakan semua kpd najib.. Dan pesan pd najib supaya rahsiakan dulu, esoknya mereka nak bawak najib tengok sendiri mh370 di laut china selatan tu..

    Tp tiba2, pd mlm 24mac tu, najib secara tergesa2 buat kenyataan media bahawa mh370 berakhir di lautan hindi.. Jd ustaz2 tu 'check' balik, rupa2nya najib kene sihir.. Kenyataan najib bahawa mh370 berakhir di lautan hindi adalah hasil sihir yahudi.. Yahudi sihir najib supaya keluarkan kenyataan mcm tu, tujuannya supaya seluruh dunia mencari di tempat yg salah..

    Jemaah ustaz2 ni x putus asa, mereka (tanpa bantuan kerajaan) telah beberapa kali pergi kat lokasi tu utk tgk kapal tu.. Amerika pun tahu lokasi mh370 tu.. 1 kapal perang amerika telah dihantar utk amik black box mh370, tp Allah tenggelamkan mereka.. Sebijik kapal perang berserta ratusan tentera semua tenggelam macam tu je..

    Benda ni x kuar berita.. Pd 1 mei 2014, buat pertama kalinya ustaz2 ni bawak org kerajaan.. Mereka (kapten norudin, mulvi usman, ustaz azwan) bawak panglima tentera udara, paglima tentera darat, dan panglima tentera laut.. Mereka pergi naik kapal terbang jenis charlie.. Bila terbang melintasi perairan pulau spratly tu, semua panglima2 tu nmpak mh370 tersadai kat dasar laut..

    Air laut area tu begitu jernih, sehingga nampak jelas mh370 walaupun dr udara.. (sapa yg x percaya boleh tanya panglima2 tu sendiri)... Pd 9 mei, kapten norudin ditemuramah oleh rtm tv1, kapten cakap secara terselindung.. "Kembali kepada hari pertama... Segala data yg diberi adalah muslihat.." boleh tonton video kat youtube, tajuk 'grandstand 9 mei kapten norudin'..

    Kapten x boleh bgtau secara terus terang, walaupun kapten dah tengok sendiri mh370 kat laut china selatan.. Tp secara tersirat, dia bgtahu banyak perkara.. Yg terbaru, mereka pergi lagi semalam(29mei).. Semalam mereka pergi beramai-ramai.. Mulvi usman tu cakap, seluruh dunia punya sihir sekarang ni tertumpu kat perairan tu.. Yahudi xnak malaysia dpt balik flight tu..

    Jadi sekarang ni malaysia tgh usaha utk bawak balik flight tu secara senyap2.. Apa yg kita boleh buat sekarang ni, doakan mereka, supaya Allah pelihara mereka dan negara kita dari rancangan jahat yahudi..

    Anonymous said...
    Kapten norudin menangis dalam video temuramah tu..

    Kat youtube, search grandstand 9 mei 2014, kapten norudin..

    Dia dah tengok sendiri bangkai mh370 tu, tp masih tawaduk seolah-olah dia xtau ape2.. Memang layak Allah pilih dia utk misi bawak balik mh370 ni..

    Anonymous said...
    Salam... Tempat dlm bulatan merah yg dlm map tu memang betul..

    Lebih tepat lg kat persisir pulau spratly... Tp mh370 pecah, bangkai pesawat telah dibersihkan, vietnam dan filipina bersekongkol, ni semua salah.. Bangkai mh370 masih lg ada kat dasar laut, persisir pulau spratly, mayat semua masih ada dlm kapal tu, kapal tu plak masih ok, sebijik kat dasar laut tu, cuma sayap kanan sahaja yg patah sikit..

    Mh370 xde kene mengena langsung dengan kargo rahsia, berhenti la buat andaian.. Malaysia dalam usaha nak amik balik kapal tu, tp nak rahsiakan dr dunia, sebab ada pihak tertentu xnak malaysia dpt balik flight tu.. Semua rakyat malaysia kene doa semoga Allah pelihara negara kita.. Najib x bersalah dlm kes lautan hindi..

    Pengumuman najib bahawa mh370 berakhir kat lautan hindi adalah hasil sihir yahudi.. Yahudi telah sihir najib sehingga najib buat kenyataan mcm tu.. Tujuan dorg supaya dunia mencari di tempat yg salah..

    Tp skrg najib dah ok, dan dia izinkan usaha nak bawak balik mh370 dibuat secara underground..

    Sekali lg nak bgtau, mh370 xde kene mengena dgn pengganas, rampasan, tembakan tentera, kargo rahsia, politik malaysia, hubungan china amerika, semua pun bukan... Hentikan buat andaian..

    Yahudi buat semua ni sebab perkara yg jauh lebih besar dr semua tu..



    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: