Isnin, 9 Jun 2014

5034. Pejuang Ketuanan Bangsa Melayu.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه 
Meja www.peceq.blogspot.com  
Hubungi penulis: www.muar@hotmail.co.uk .

TITAH MENGADAP???

Kamal Hisham pada .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 4 minit yang lalu
PERBUATAN "TITAH MENGADAP" adalah "gegar dan gentar" biasa dibuat oleh Pembodek dan Pecacai Istana. Inilah yang sentiasa menakutkan pegawai pegawai Kerajaan, media dan penerima-penerima pingat. Keadaan "LEBIH MENAKUTKAN" jika yang dipanggil itu sedang atau bercita-cita memegang jawatan yang berkaitan dengan "perkenan" Sultan seperti Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri dan Penasihat Undang-Undang Negeri. Hakim-hakim juga mempunyai kaitan penempatan jawatan di Negeri dengan perkenan Sultan.Ada juga jawatan Badan berkanun spt JCORP berkait dengan kuasa Sultan. Sudah be... lagi »

RAKYAT JOHOR HARUS BELAJAR DARI KEJATUHAN JCORP

Kamal Hisham pada .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 4 minit yang lalu
RAKYAT JOHOR HARUS BELAJAR DARI KEJATUHAN JCORP, KFC dan banyak lagi Syarikat milik JCORP termasuk Tanah tanah strategik milik JCORP sedang "diagih" sesama krony berkaitan Istana Johor. Kuasa Sultan yang ada didalam Enakmen JCORP telah digunakan hingga JCORP telah terlepas banyak pegangan Melayu di dalam banyak sektor. Modes Operandi adalah "mudah" iaitu "pecat" Orang orang Kuat yang melindungi kepentingan Rakyat dan Melayu dan memasukkan Orang-orang yang "lemah dan takut" kepada Sultan, hingga ada "budak-budak" dari Level 4 zaman Pak Lah yang rapat dengan Singapura pun diambil masu... lagi »

KALAU SULTAN BERNIAGA DAN MENJADI RAKAN PERNIAGAAN SYARIKAT ASING DAN SYARIKAT MILIK BUKAN BUKAN MELAYU

Kamal Hisham pada .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 4 minit yang lalu
KALAU SULTAN BERNIAGA DAN MENJADI RAKAN PERNIAGAAN SYARIKAT ASING DAN SYARIKAT MILIK BUKAN BUKAN MELAYU yang menjalankan Pembangunan dan Perumahan di Johor, Adakah SELAMAT DAN TIDAK MERBAHAYA memberikuasa kepada Sultan melantik dan memecat Lembaga yang memantau dan berkuasa luas terhadap Pembangunan dan Perumahan di Johor? Saya percaya ianya sangat MERBAHAYA dan memudahkan pihak-pihak Asing mempergunakan Sultan yang merupakan Rakan Perniagaan mereka untuk menjalankan aktiviti "pembangunan" mengikut "selera mereka". Saya juga percaya MANA-MANA Orang yang dilantik menjadi Lembaga ak... lagi »

Gambar suspek kaki ragging 7 pelajar UPM...










Sumber: (http://alditta.blogspot.com/2014/06/gambar-suspek-kaki-ragging-7-pelajar-upm.html)

Rayuan kepada Raja-Raja Melayu selamat akidah anak kecil bernama Ummu Habibah ini

kerengga pada KERENGGA - 20 minit yang lalu
HARAKAHDAILY  KUALA LUMPUR: Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) memohon Majlis Raja-Raja Melayu campur tangan dalam kes Ridzuan Abdullah, seorang mualaf yang diarah Mahkamah Tinggi Ipoh menyerahkan anaknya Ummu Habibah yang dibesarkannya dengan pendidikan Islam kepada bekas isteri beragama Hindu , Indra Ghandi. Presidennya, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, keputusan yang...

Tiada ulasan: