Google+ Badge

Selasa, 10 Jun 2014

5040. Kalau engkau rasa sudah cukup bagus...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
Admin: www.muar@hotmail.co.uk .
Laluan untuk merebut peluang jadi bagus kerana Allah SWT.
Ali Russia added 4 new photos.2 hrs · Edited · 
Allahuakhbar - 
(Gambar hiasan dari Ali Russia Page

Mencuri di Nizamuddin 
Bhai, setiap manusia mempunyai latar belakang yang berbeza dan lakaran sejarah masing masing, ada yang manis dan ada yang pahit juga ada yang baik ada yang tak baik, Usaha Agama dan Dakwah Tabligh telah mengubah jutaan manusia dari pahit menjadi manis dan dari tak baik menjadi baik malahan sehingga keperingkat Ahlullah yang mana tidak terfikir oleh manusia biasa seperti kita. 
Yang mengubah bukan lah orang orang Tabligh tetapi Iman yang telah diusahakan oleh orang orang Tabligh dengan keluar di Jalan Allah sehingga menjadi Asbab untuk Allah campak kan Taufik dan Hidayah sehingga mengubah Umat menjadi baik, sementelah Allah telah khabar kan dengan firman nya:
كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آَمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ (110)
“Kamu adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang mungkar, dan beriman kepada Allah. ”(Ali Imran / 3 : 110
(https://www.facebook.com/pages/Perjalanan-Ke-Mewat-Ali-Russia)
(Sayunya aku melihat photo ini. TQ Sdr Ali Russia)
Ceritanya

Pada pertengahan zaman Hadzrat Maulana Elyas Rahmatullahallaih, orang ramai telah mula keluar masuk ke Markas Nizamuddin dari berbagai tempat, usaha mengeluarkan jemaah telah berjalan dengan giatnya dan telah ada sebahagian dari karkun karkun yang telah mewakaf kan masa mereka di markas Nizamuddin dengan membuat khidmat untuk berbagai tugas.

Pada sesuatu ketika telah berlaku kes kecurian di markas Nizamuddin, dan peristiwa ini berulang ulang, ehwal ini telah menimbulkan sedikit kekecohan kepada mereka yang ada di Nizamuddin. Setelah di intip dan di siasat maka orang ramai telah berjaya menangkapnya dan pencuri tersebut dihadapkan kepada Hadzrat Maulana Elyas lalu Maulana memberi Targhib kepada pencuri tersebut dan dibebaskan.

Setelah dibebaskan tak berapa lama kemudian lelaki tersebut mulai mencuri lagi dan sekali lagi beliau ditangkap dan diserahkan kembali kepada Hadzrat Maulana Elyas, sekali lagi Maulana memberi targhib kepada pencuri tersebut tentang iman dan amal dakwah, malangnya keesokan hari berulang lagi akan kecurian dan bila ditangkap didapati orang yang sama melalukannya lalu sekali lagi diserahkan kepada Hadzrat Maulana Elyas dan Hadzrat Maulana Elyas melakukan targhib yang sama.

Peristiwa ini menyebab kan orang ramai mula bercakap cakap akan tindakan Hadzrat Maulana Elyas dan mempersoalkan mengapa org itu tak diusir saja dari Nizamuddin atau sekurang kurangnya dihukum.

Kekecohan dan percakapan orang ramai ini telah sampai kepengetahuan Hadzrat Maulana Elyas, mendengarkan akan percakapan dan kata kata tersebut lalu Hadzrat Maulana Elyas memanggil mereka untuk berkumpul di markas Nizamuddin, Setelah semua orang berkumpul lalu Hadzrat Maulana Elyas berkata:
"Siapakah di antara kalian yang sudah merasa bertaqwa boleh pergi dan tinggalkan markas ini." sambung Hadzrat Maulana lagi "Markas ini ibarat sebuah tempat membersihkan berbagai macam kain kotor sehingga kain itu jadi bersih semua dan sememangnya markas ini utk orang orang yang kotor sehingga keluar dari tempat ini menjadi orang orang yang bersih."

Allahuakhbar...!!! Bhai, Insyallah, kalau kau orang rasa korang dah bersih maka tak payah laa bagi nama untuk IPB tetapi kalau kamu merasa sebaliknya maka cepat cepat la bagi nama dan keluar 4 bulan IPB...Insyallah - amin
Sumber: (www.facebook.com)

Berkongsi gambar Islam Itu Indah. . . Aurat. 
Jilbāb (Bahasa Arab: جلباب) merupakan perbuatan melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar) untuk isteri-isteri dan anak-anak perempuan serta perempuan-perempuan yang beriman.
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا
Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka." Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak di ganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. (QS. Al-Ahzab:59)

يا أيها النبي قل لأزواجك وبناتك ونساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن» جمع جلباب وهي الملاءة التي تشتمل بها المرأة، أي يرخين بعضها على الوجوه إذا خرجن لحاجتهن إلا عينا واحدة «ذلك أدنى» أقرب إلى «أن يعرفن» بأنهن حرائر «فلا يؤذين» بالتعرض لهن بخلاف الإماء فلا يغطين وجوههن، فكان المنافقون يتعرضون لهم «وكان الله غفورا» لما سلف منهن من ترك الستر «رحيما» بهن إذ سترهن.

Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak di ganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Prophet, tell your wives and daughters, and the women of the faithful, to draw their wraps a little over them. They will thus be recognised and no harm will come to them. God is forgiving and kind.

預言者よ,あなたの妻,娘たちまた信者の女たちにも,かの女らに長衣を纒うよう告げなさい。それで認められ易く,悩まされなくて済むであろう。アッラーは寛容にして慈悲深くあられる。

예언자여 그대의 아내들과 딸들과 믿는 여성들에게 베일을 쓰라고 이르라 그때는 외출할 때 라 그렇게 함이 가장 편리한 것으로 그렇게 알려져 간음되지 않도 록 함이라 실로 하나님은 관용과 자비로 충만하심이라

Sumber: (https://www.facebook.com)

Tiada ulasan: