Ahad, 15 Jun 2014

5049. MH370 - Hari ke 100 kehilangannya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

Pembongkaran Konspirasi Dunia Barat Zionis Amerika Dan Freemason1

100 hari MH370 hilang.. kini anak Ketua Pramugara menangis lagi...


Hari ini Hari Bapa dan hari ke-100 pesawat MH370 dilaporkan hilang; namun Maira Elizabeth Nari, 18, anak perempuan kepada ketua pramugara Andrew Nari terus dihantui rasa kehilangan dan kekesalan.

"Kami tidak pernah menyambut Hari Bapa. Ayah saya selalu sibuk dengan tugasnya. Tetapi bila kami berpeluang, kami akan membelikannya kek dan sedikit hadiah," kata Maira.

Nari merupakan ketua pramugara Malaysia Airlines (MAS) sejak lebih 20 tahun lalu dan merupakan antara 12 anak kapal MH370 yang hilang secara misteri sejak 8 Mac lalu. Pesawat yang membawa 227 penumpang dan anak kapal itu masih belum ditemui.

"Saya lebih rindukannya sekarang. Air mata lebih mudah mengalir apabila saya fikir saya lebih kuat.

"Sudah 100 hari. Saya sepatutnya lebih tabah bukan? Tetapi setiap kali saya dan keluarga bercakap tentang ayah, kami jadi lemah," kata Maira, anak sulung Nari dan Melanie Antonio yang juga mempunyai adik lelaki, Malcolm, 14.

Maira, pelajar jurusan Komunikasi Massa di sebuah kolej swasta di Kuala Lumpur berkata jadualnya padat namun rasa kosong itu tetap dirasai.

Daripada perasaan itu, Maira lebih kesal yang amat sangat dan tidak dapat dilupakannya. "Saya harap dapat undurkan masa ke malam 7 Mac. Malam di mana ibu dan adik menghantar ayah menaiki pesawat.

"Saya tidak ikut kerana saya baru pulang ke rumah dan masih berasa letih. Saya masih ingat dia berdiri di muka pintu bertanya sama ada saya mahu ikut menghantarnya.

"Ayah mengucapkan selamat tinggal, jaga diri dengan mengukirkan senyuman dan berlalu pergi.

"Saya sepatutnya ikut menghantar ayah. Saya tidak dapat maafkan diri saya kerana mengatakan tidak pada malam itu," katanya.

Kekesalan menghantuinya; kesibukan seharian membuatkannya sedar perkara kecil seperti itu amat penting.

"Saya ambil ringan semua perkara. Bagaimana saya boleh kembalikannya semula?" Selepas pesawat MH370 dilaporkan hilang pada 8 Mac, Maira menggunakan Twitter bagi meluahkan perasaannya.

Kiriman tweet kepada bapanya melalui akaun @Gorgxous menarik perhatian dunia. Dia kini mempunyai 101,000 pengikut dan tweetnya dikirim semula lebih 69,000 kali.

Peminat bola sepak Liverpool seluruh dunia turut berasakan kesedihan Maira selepas dia mengirimkan tweet semasa Liverpool menentang Manchester United pada Mac lalu.

"Ayah, Liverpool mendahului. Baliklah menyaksikannya. Ayah tidak pernah terlepas. Ini kali pertama," katanya melalui Twitter.

Menerusi tweet itu, dia menerima jersi Liverpool dengan tandatangan pengurus kelab, Brendan Rogers dan pemain pada 13 April.

Jersi nombor 1 dengan nama Andrew Nari dikelilingi tandatangan pengurus dan pemain kelab itu merupakan inisiatif tiga rakyat Malaysia yang berkunjung ke Anfield bagi menyaksikan perlawanan menentang Tottenham dan berjaya mendapatkan tandatangan berkenaan.

“Saya cuba menjadi lebih kuat dan positif tetapi ada juga ketika saya lemah. Tragedi ini mengubah kami,” katanya.

Dia berkata, sikapnya juga sudah tidak seperti dahulu. "Saya biasanya peramah dan periang tetapi ramai kawan kata saya tidak seperti dulu lagi namun mereka tetap bersama saya," katanya.

Masanya yang terluang akan dihabiskan bersama keluarga. "Saya jarang keluar sekarang. Banyak masa dihabiskan bersama ibu dan adik. Saya rindu bila ayah ada bersama dan kami keluar makan bersama," katanya.

Selepas 100 hari, Maira masih merasakan ayahnya ada bersama. "Panggillah saya gila sekali pun. Saya dapat rasakan ayah masih ada namun saya tidak dapat jelaskannya.

"Kita tidak tahu apa yang berlaku kepada mereka. Kisah ini masih belum berakhir," katanya.

Maira kini menghabiskan masa hujung minggunya ke gereja bersama keluarga dan kemudian makan bersama keluarga anak kapal MH370 yang lain.

"Kami kini satu keluarga besar. Kami menangis dan ketawa bersama," katanya kepada The Malaysian Insider.
darisungaidehaka - (http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/06/100-hari-mh370-hilang-kini-anak-ketua.html)

Tiada ulasan: