Isnin, 16 Jun 2014

5050. You Know?

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

Pembongkaran Konspirasi Dunia Barat Zionis Amerika Dan Freemason1

Bingkisan KHAS dari Rakyat yang jauh.....tetapi tetap sayangkan Negara

peguamkamal - (http://peguamkamalmenulis.blogspot.com/2014/06/bingkisan-khas-dari-rakyat-yang.html)

Akhirnya Pekung Kroni BN Terbongkar..

Ahli Parlimen Alor Setar, Gooi Hsiao Leung dalam satu kenyataan berkata, melalui peningkatan tahunan dijangka untuk import beras, Syed Mokhtar yang menguasai Bernas akan terus mengaut keuntungan besar memandangkan syarikat itu monopoli pasaran beras negara.

"Saya terkejut dengan pendedahan menteri pertanian di Parlimen, dalam lima tahun sahaja kerajaan mengecualikan kutipan bernilai RM2.25 bilion (atau purata RM450 juta setahun) atas duti import bagi beras yang diimport oleh Bernas dari 2008 sehingga 2013.
Statistik Jabatan Pertanian Amerika Syarikat (USDA) menganggarkan import beras Malaysia pada 2014 akan meningkat sebanyak 24% berbanding tahun 2013, daripada 890,000 tan beras kepada 1.1 juta tan beras pada tahun 2014," katanya dalam kenyataan itu.
Gooi berkata, Bernas mempunyai monopoli ke atas import beras dan dikecualikan daripada membayar duti import ke atas beras."Kerajaan melalui perjanjian konsesi yang ditandatangani dengan Bernas melanjutkan status pengimport nasional tunggalnya untuk beras daripada tahun 2011 sehingga 2021," katanya.
Katanya Bernas juga menghasilkan beras Super Tempatan 15% (ST 15%) untuk golongan berpendapatan rendah dan isi rumah miskin dan mendapat sejumlah besar subsidi kerajaan, sebanyak RM800 setiap tan beras."
Adalah satu kemungkiran besar kerajaan terhadap kepentingan awam untuk membenarkan Syed Mokthar untuk menyahsenaraikan keluar Bernas berdasarkan surat peribadi yang ditulis oleh Syed Mokhtar kepada menteri pertanian sendiri yang tidak mempunyai nilai langsung dalam undang-undang, seperti yang dinyatakan oleh menteri dalam Parlimen," katanya.
Beliau berkata, jawapan yang diterimanya di Parlimen oleh menteri mendedahkan Syed Mokhtar memberikan akujanji peribadi, yang antaranya termasuk menjamin kepentingan padi dan beras negara.
Dalam proses penyenaraian semula Bernas, 10% saham dalam IPO Bernas akan diperuntukkan kepada kerajaan untuk Persatuan Peladang Kebangsaan (Nafas) dan Persatuan Nelayan Kebangsaan (Nekmat).
Selain itu, Gooi berkata, surat peribadi itu juga mendedahkan Syed Mokhtar akan menyumbang setiap tahun kepada program kebajikan Nafas dan Nekmat selama lima tahun atau sehingga proses penyenaraian semula di Bernas selesai."Saya mengatakan surat peribadi swasta Syed Mokhtar kepada menteri, di sebalik kekayaan peribadinya dan pengaruhnya, adalah sekeping kertas tidak bernilai," katanya.
Surat itu katanya tidak terikat dari aspek perundangan dan tidak boleh dikuatkuasakan terhadap Bernas kerana Syed Mokhtar bukanlah satu pihak kepada perjanjian konsesi yang ditandatangani antara Bernas dan kerajaan untuk melaksanakan tanggungjawab sosialnya yang dikenakan oleh kerajaan sehingga 2021.
Beliau berkata, surat itu tidak mengenakan sebarang tarikh akhir atau tempoh masa untuk penyenaraian semula Bernas."Bilakah ia akan disenaraikan semula, dalam lima atau 10 tahun?" soalnya."
Dengan tiada tarikh yang pasti untuk penyenaraian semula, Bernas tidak akan tertakluk kepada penelitian awam atau penyeliaan Bursa Malaysia melalui peraturan-peraturan dan prosedur-prosedurnya yang ketat dan tegas mengenai laporan yang wajib diberikan tentang operasi syarikat – dan ini amat memudaratkan kepentingan negara kita," katanya.
Beliau menambah, tindakan kerajaan dalam cara mereka mengendalikan dan membenarkan Bernas dinyahsenaraikan sehingga menjadi sebuah syarikat milik penuh persendirian dan dimiliki oleh seorang individu, adalah kronisme yang paling teruk sekali. ~tmi

addindeen - (http://addindeen.blogspot.com/2014/06/akhirnya-pekung-kroni-bn-terbongkar.html)

MASYAALLAH KENAPA SULTAN BEBANKAN RAKYAT !!

EXCO Negeri Johor sahkan di dalam Dewan Undangan BAHAWA KERAJAAN JOHOR TERPAKSA MEMINJAM DUIT PULUHAN JUTA UNTUK MENANGGUNG KOS BERKAITAN PERTABALAN SULTAN !!

Hampir 80 JUTA belanja tambahan untuk Majlis Persiapan Majlis PERTABALAN SULTAN JOHOR. Ini tidak termasuk BELANJA-BELANJA PENYELENGARAAN ISTANA Ratusan Juta di beberapa tahun sebelum sebelum ini. Ini tidak termasuk Jamuan Bila Kerabat Di Raja berangkat ke Majlis-Majlis Rasmi dan Tidak rasmi.

Saya HAIRAN kenapa PERLU BANYAK ISTANA hampir di semua daerah ? Nanti mangkat (dah tak lama lagi) hanya SATU JE MAKAM.
Terlalu banyak kos-kos Penyelengaraan Istana, dan yang "KENYANG" adalah Kontraktor-kontraktor Bermata Sepet dan ramai Kontraktor Bumiputera kini mengeluh kerana hanya dapat "BAU" sahaja. Dulu-dulu sebelum Sultan Ibrahim ada juga tempias kontrak TETAPI kini HANCUSS....itulah kata ramai Kontraktor Bumiputera.

Sudahlah dapat banyak tanah kerajaan dan GLC dengan harga jauh lebih Rendah dari harga pasaran, kalau sudah kaya JANGANLAH MENYUSAHKAN RAKYAT DAN KERAJAAN NEGERI UNTUK TERPAKSA BERHUTANG BAGI ISTANA. Duit keuntungan Jual tanah tanah "kontroversi" dengan untuk berlipat kali ganda HANYA MAKAN SENDIRI DAN KONGSI dengan Orang Asing dan Tycoon Cina.

HAIRAN!!! Kenapa tak gunakan DUIT KEUNTUNGAN YANG DIPERTIKAI ITU UNTUK buat Istana sendiri GUNA duit sendiri. KENAPA BEBANKAN RAKYAT.

Orang sekarang hendak mengikut sunnah Rasullullah kembali ke Zaman kegemilangan Islam, saya tak faham kenapa duit Keuntungan Pribadi buat Istana Flinstone. Kenapa NAK KEMBALI KE ZAMAN BATU ??? KEMBALILAH KE JALAN ALLAH DAN ZAMAN KEGEMILANGAN ISLAM.....(entah apa di dalam kepala sultan nie ...aku pun tak faham?)

BACALA DAN SIASATLAH :-

NUSAJAYA: The Johor state assem­-bly has approved an additional allocation of RM79mil for works invol­ving palace buildings this year in preparation for the Ruler’s coronation.

State Public Works, Rural and Regional Development Committee chairman Datuk Hasni Mohamad said that RM64mil of the allocation would be obtained via a soft loan from the Federal Government while RM15mil would come from the state.

The amount provided under the Supplementary Supply Bill passed on Monday is additional to the RM25mil earmarked earlier for pa­lace buildings this year.

According to the estimates, RM177mil was needed for the maintenance of palace buildings between 2011 and 2015.

Between 2011 and 2013, a total of RM97.4mil was spent.

The assembly approved allocations of RM10mil for minor projects of the state Public Works Depart-ment, RM8.6mil for works related to the Mentri Besar’s office and RM3.9mil for local council projects.

A supplementary expenditure of RM5.7mil was also approved with RM4.4mil going to the state Social Welfare Department.

The coronation of Sultan Ibrahim Sultan Iskandar was initially slated for May 5 but was postponed due to delays in the restoration, renovation and refurbishment works at Istana Besar and Istana Bukit Serene.

No new date has been set but it is believed that the coronation could be held either at the end of the year or early next year.

The coronation will be held at Istana Besar while Istana Bukit Serene has traditionally been the Ruler’s residence.

SULTAN JUAL TANAH JOHOR

SULTAN JUAL TANAH JOHOR DALAM KELUASAN YANG BESAR di dalam Wilayah Negeri Johor KEPADA PIHAK NEGARA ASING.....Proses "Penjajahan bentuk Baru" mungkin BERLAKU di Johor.

BACALAH :


Sultan of Johor’s RM4.5 billion backlash?


peguamkamal - (http://peguamkamalmenulis.blogspot.com/2014/06/sultan-jual-tanah-johor.html)

Bekas ketua Menteri Sabah ugut Najib: Sabah dan Sarawak harus berpisah dari Malaysia

Sumber MK
Muahahaha....masa inilah Sabah dan Sarawak nak menuntut apa saja dari Najib, semasa UMNOK dah nyawa nyawa ikan.. dan ugut lah apa saja.. bye bye UMNOK...

orangni - (http://orangni.blogspot.com/2014/06/sabah-dan-sarawak-harus-berpisah-dari.html)

APA DAH JADI DENGAN ISTANA JOHOR TERPAKSA "JUAL" ICE CREAM di Johor?

 "Umpan Ice cream jangan tak UMPAN hihihi!"

Selepas Kerajaan Negeri 'TERPAKSA BERHUTANG PULUHAN JUTA" kerana tidak cukup duit BAGI MENANGGUNG kos perbelanjaan berkaitan PERTABALAN SULTAN sepertimana yang telah dibentangkan oleh Exco Kerajaan Johor di Dewan Undangan Negeri beberapa hari lepas..... kini "ISTANA JOHOR TERPAKSA "JUAL" ICE CREAM pula di Johor ?  



Ada beberapa pihak bertanya kepada saya, TETAPI saya tidak tahu bagaimana cara memberi jawapan kepada persoalan-persoalan mereka, jadi tolong Ya bantu saya jawap terhadap " sandiwara terbaru" yang sedang terjadi di Johor agar jelas dan tiada salah faham.

Persoalan 1) Sudah "terdesak" sangatkah Istana Johor untuk mencari DANA PERTABALAN sehingga terpaksa berhutang dan TERPAKSA "JUAL ICE CREAM" serata Johor?.

Persoalan  2)  Jika "Ice cream" bukan untuk dijual, APAKAH sudah "terdesak " ke Istana Johor untuk "mencari sokongan" akibat kehilangan kepercayaan ramai rakyat akibat 'PENDEDAHAN DAN TEKANAN " di dalam isu-isu semasa baru baru ini sehingga terpaksa "mengumpan" rakyat dengan Ice cream?.

Apakah Istana Johor ingat RAKYAT murah & mudah "dirasuah" dengan Ice cream supaya tidak mempertikaikan HAK HAK MEREKA YANG HILANG. ( harap-harap ice cream ini ada sijil halal dan tidak DICAMPUR DENGAN AIR KUNING DAN AIR HIJAU)

Sila klik:
Air Hijau & Air Kuning

peguamkamal - (http://peguamkamalmenulis.blogspot.com/2014/06/apa-dah-jadi-dengan-istana-johor.html)

Tiada ulasan: