Google+ Badge

Isnin, 14 Julai 2014

5063. Wartawan RT America, Abby Martin berang.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

Video:  Wartawan RT America, Abby Martin berang... - Muslim Care Malaysia Society _ Facebook. 
video


Sedutan gambar dari video tersebut:
 Berita 0.11
Berita 0.42
Berita 0.56
Berita 1.00
Berita 1.11
Berita 2.02
Berita 2.12
Berita 2.18
Berita 2.29
Berita 2.52
Berita 3.05
Berita 3.15
Berita 3.15





  • Antara komen-komen menarik dari video berkenaan:

    Wan Sophya Nawawi Allah pandang usaha wnita ni..semoga dia diberi hidayah dengan Islam.. Aamiin
    Like · Reply · 547 · 10 hrs

    Elfid Ml Abby Martin it,s was great when someone from the west reported the truth about what really happen in Gaza, hope your message will delivered all over the world.
    Like · Reply · 183 · 10 hrs

    Mini Lava Hebat pemberita n syarikat tv ni...muge dibuke hati oleh Allah utk peluk Islam.wartawan n syarikat tv malaysia tadop yg berani serupa ni..
    Like · Reply · 131 · 10 hrs

    Junn Senn Mohon semua sahabat2 FB, Wechat, Tagged , Instagram , twitter , blogger , wechat saya yg beragama Islam kita semua hentikan dulu sebarang sorakan atau update status mengenai kemenangan Germany kalahkan Argentina sebiji awal pagi tadi..ex Time Jer kot..Ok dah. Kita tau dah Germany Champions World cup 2014 . Cukup. Stop!!! Di Palestine tadi berlaku pertumpahan darah di mana setakat nie umat Islam Palestine mati syahid di bom Tentera Yahudi seramai 166 org setakat nie. Ambil perhatian, mohon jasa baik Tuan Puan Encik Cik Datuk Datin Tansri Puansri sebarkan. #BacaDoaQunutNazilah #AlFatihahKepadaUmatIslamPalestineYangMatiSyahidDiBulanRamadhan Yang menang dah tentu menang, Kita sorak2 pun bukan dapat apa, Kita sebarkan berita kekejaman Israel, Zalimnya Yahudi, Kita Sedekahkan Al-Fatihah, Baca Doa Qunut Nazilah, Bantu Umat Islam Palestine, Saham Akhirat Kita Semua Dapat In Shaa Allah ... by JunnSenn...
    Like · Reply · 45 · 10 hrs

    Fir Daus i wish malaysia tv like this but not they are all coward. only say jgn boikot kerana akan merugikan negara. money more important to them but not people in Palestine. subhanAllah
    Like · Reply · 12 · 9 hrs · Edited

    Auntie Meyrah meremang plak dgr suara dia makin lantang... semoga orang2 sana memahami siapa penindas, penjajah dan siapa ditindas dan dijajah...ibarat tanah kita ingin dirampas penindas, mestilah kita pertahankan,... allahuakbar....
    Like · Reply · 3 · 8 hrs

    Biee Zah Moga diberi petunjuk Dan hidayah amin...
    Like · Reply · 8 hrs

    Melatimu Datang Ya Allah, sebagaimana Engkau pernah menghantar burung-burung Ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepadaMu ya Allah, turunkanlah bantuanMu kali ini kepada orang-orang Islam di Palestin, hancurkanlah rejim zionis Yahudi sedahsyat-dahsyatnya .. Amin ..
    #Subahanallah
    #Allahuakbar3x
    #SavePALESTINE
    #Pray4GAZA
    Like · Reply · 5 · 7 hrs

    Obek Sham Laknatullah atas yahudi, Amerika dan konco2nya. Semoga Allah aja wajallah menurunkan bencana alam besar2an kepada musuh2 Islam yg zalim.
    Takbir.....
    ALLAHU AKBAR, ALLAHU AKBAR ... ALLAHU AKBAR....,!!!
    Like · Reply · 2 · 7 hrs

    Ewan Goldwing Tq abby martin for the truth news..
    Like · Reply · 7 hrs

    Lynn Bukhary May Allah grant Abby Martin hidayah, Amin
    Like · Reply · 7 hrs

    Zeffry Chan Sedang menunggu hat blah malaysia pulak..samada pemimpin atau yg bepangkat untuk membuat kenyataan secara terbuka ditujukan khas untuk Israel laknatullah..jika ada tlng bagi link...aku nk tgk
    Like · Reply · 6 hrs

    Fadzil Muhammad dan ulamak di Malaysia mengatakan penduduk Palestin harus keluar dari tanah air mereka dan tiada jihad di Palestin . . Malaysia oh Malaysia . .betapa siriusnya barah yang sedang dihadapi oleh Malaysia . . tiada obat & tiada penawar .
    Like · Reply · 6 hrs

    Ibrahim Salleh Abby Martin,thank you for your support to our muslim siblings in palestin. hope Allah swt protect them from any suffer and they will get back their own land..Insya Allah..
    Like · Reply · 5 · 6 hrs

    Hamidah Khalil dah tiba masanya kita fikir apa yang diri kita dan keluarga boleh sumbang kepada perkara ini. apakah kualiti islam pada diri kita supaya kita dapat membela agama Allah. Belum terlambat kita membentuk anak2 yang dapat mengembalikan zaman kegemilangan islam. Bangkit dari sudut teknologi & sains, yang pastinya Al-Quran sebagai pegangan. Jika kualiti itu ada InsyaAllah kita dapat cegah dengan tangan.
    Like · Reply · 5 hrs

    محمد أفيق اخيمولله menghayati ayat Al-Quran surah Al-Isra' ayat 4-7. Rasa menggigil seluruh badan apabila mengahayati ayat-ayat ini. MasyaAllah, rupanya konflik Israel-Palestine tercatat didalam ayat2 ini, dan sedang berlaku di depan mata...Subhanallah, aku lalai sebelum ini Ya Allah, kerana hanya pandai membaca Al-Quran, tetapi tidak mahu menghayati isi kandungannyaini sedangkan ini merupakan bukti-bukti kebenaran Al-Quran harus dikongsikan bersama semua.....

    Terjemahan di dalam bahasa Melayu bermaksud:
    [Al-Isra':4] Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) DUA KALI, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.

    [Al-Isra':5] Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang PERTAMA dari dua itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah** dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.......(**Kisah pembebasan BaitulMaqdis oleh pahlawan Islam agung Salehuddin Al-Ayubi)

    [Al-Isra':6] Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya.

    [Al-Isra':7] Jika kamu berbuat kebaikan, (maka) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) KALI KEDUA, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada KALI YG PERTAMA; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.

    Dan di akhir perbualan kami, rakan saya berkata pada saya, tentera Al-qassam (Palestine) sedikitpun tidak akan gentar malah yakin seyakin-yakinnya akan janji-janji Allah bahawa BaitulMaqdis akan dibebaskan buat kali KEDUA oleh pejuang2 Islam yang benar, dan Israel akan diberikan penghinaan/kemusnahan yang selayakknya..............

    Astaghfirullah, aku pohon keampunanMu ya Allah, kerana telah menjadi manusia manusia yang lalai, tidak peka dan tidak berasa tanggungjawab untuk bersama mengembalikan maruah Islam di bumi Palestine.
    Like · Reply · 13 · 3 hrs

    Zul Marang berani ke pembaca berita malaysia nok bersuara mcm niii?? smoge wanita ni mndapat hidayah dari Allah
    Like · Reply · 12 · 3 hrs

    MRafi Mustapha Raja pengganas dunia sedang bercakap bohong meniru kaum yahudi yg memang pembohong dan pembunuh nabi2 zaman dahulu.,,sampai rakyat sendiri membantah
    Like · Reply · 2 hrs

    Joe Ibrahim who will or who can stop this war? israel is the real terrorist- NO ONE thats the answer..
    Like · Reply · 2 hrs

    Shafi Jan Really great present and great presenter ... It's extremely huge truth..
    Like · Reply · 2 hrs

    Sulistiana Mediati I hope many more non Muslim will realise this genocide this is not the WAr if it is the war should be having at least equal power and need to targeted their respective defences but this is rocks against the mortal ,and fully equipt army again defenseless civilians is it war? it is clearly genocide/massacre ,.....
    Like · Reply · 1 · 2 hrs

    Nas Ti Para pelanggan McDonald's di Malaysia menyumbangkan 10% kepada McDonald's USA.
    5% promotion fees & 5% royalti.
    Ingat, 10% daripada gross sale, bukan profit.
    McDonald's USA seterusnya menyumbang kepada Jewish United Fund, satu dana yang menyokong usaha ketenteraan Zionis Israel.

    Ini berita tahun 2013.
    Setiap bulan McDonald's Malaysia terima 12 juta orang pelanggan, bersamaan 400,000 orang sehari.
    250+ outlet McDonald's di seluruh Malaysia.
    Andaikan setiap pelanggan ambil set paling murah,
    McValue Meal @ RM 5.90
    400,000 x RM 5.90 = RM 2,360,000 sehari gross sale.
    Maka jika sumbangan 10% daripada gross sale,
    RM 2,360,000 x 10% = RM 236,000 sehari dihantar untuk McDonald's USA, dan seterusnya kepada Jewish United Fund.

    Sebulan ?
    RM 236,000 x 30 hari = RM 7,080,000 sebulan dihantar untuk McDonald's USA, dan seterusnya kepada Jewish
    United Fund.

    Setahun ?
    RM 7,080,000 x 12 bulan = RM 84,960,000 setahun dihantar untuk McDonald's USA, dan seterusnya kepada Jewish
    United Fund.

    Ini baru sumbangan anda melalui McDonald's.
    Starbucks ?
    Coca Cola ?
    Danone ?
    Nestle ?
    Lagi, dan lagi, dan lagi...

    Jadi, saya nak tanya, berapa RM yang anda mahu sumbang untuk Zionis ?
    Berapa RM yang anda mahu sumbang untuk membeli peluru dan bom yang membunuh rakyat Palestin ?
    Kalau tak terasa apa-apa, I don't know what to say anymore.

    I rest my case.
    Teruskan makan, teruskan menyumbang... Untuk
    zionis...
    Sekian & terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca sampai habis.

    PS : Feel free to tag yourself or to share or whatever.
    Like · Reply · 5 · 2 hrs

    Nor Azila Ruslan I agree with Abby Martin that most TV news are 'American's Gov Stenographer'. They only reported what instructed by US, to pursue US agenda. Not only Palestine-Israel crisis is one sided story, hiding the reality. Same thing is happening in Ukraine - Donetsk. No media even care to show what is really happening there. Why no media showing how civilians in Donetsk being bombed and killed by their Ukrainian Army? Their houses being attacked by rockets. Where is Al Jazeera English that claims to report the truth? Luhansk people is not terrorist, they are just protecting their rights.
    Like · Reply · 1 hr

    Peachboy Dama dengan internet yg mereka cipta dunia telah buka mata terhadap apa yg mereka sorokkan sebelum ini..
    Like · Reply · 1 hr

    Hannah Hunt while we're all clapping hurrah, isnt it good to know that she's not being charged with sedition and that the US govt can take some criticism..
    Like · Reply · 1 hr

    Link Mapim:
    www.facebook.com/mapim

    Video Link:
    https://www.facebook.com/photo.php?v=674973562589553&set=vb.185197658233815&type=2&theater

    My Dashboard. 
    s3v3n

    3v3n.
IP

Tiada ulasan: