Ahad, 1 Mac 2015

5163. Wanita Sumber Bencana.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين


  • Wanita Sumber Bencana.

    Dari Usamah bin Zaid r.a. katanya Rasulullah shallallaahu 'alaihi wa sallam bersabda yang membawa maksud: "Sepeninggalku, tidak ada (sumber) bencana yang lebih besar bagi laki-laki selain daripada wanita." Sahih : Muslim 2359.

    Dari Abu Sa'id Al Khudri r.a. dari Nabi shallallaahu 'alaihi wa sallam sabdanya yang bermaksud: "Sesungguhnya dunia itu manis.Dan sesungguhnya Allah telah menguasikannya kepada kamu sekalian. Kemudian Allah menunggu (memperhatikan) apa yang kamu kerjakan (di dunia itu). Kerana itu takutlah dunia dan takutilah wanita¹), kerana sesungguhnya sumber bencana Bani Israil adalah wanita." Sahih Muslim: 2360.
    Hadith yg diriwayatkn oleh Ibnu Majah, Nabi Muhammad bersabda yang bermaksud: "sesiapa yg mempelajari sesuatu ilmu kerana hendak menandingi ulama dan bermegah kepada orang yang bodoh, hendaklah ia menyediakan tempatnya di dalam Neraka"


    My Dashboard. 
    IP
    s3v3n

Tiada ulasan: