Rabu, 11 Mac 2015

5195. Luka yang belum sembuh, buat diriku.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
  •   . Anak cucu dan cicit Qu patut tahu. (Penipuan dengan penambahan digit "0" di sebelah kanan nilai keberhutangan - tanpa penulisan dengan perkataan - telah meruntuhkan institusi famili Muslim, satu waktu dahulu) Kalau 100 tambah lagi satu "0" ... jadi tambahan 900 nilai keberhutangan, menjadikan ke angka 1K. Allah tidak redho dengan penipuan... nak, cu dan cit... Ingat Hari Penghakiman Allah... kelak.
    Dulu Bank Bumiputra Malaysia Berhad (Carrian Group became involved in a scandal with Bank Bumiputra Malaysia Berhad of Malaysia and Hong Kong-based Bumiputra Malaysia Finance.) pasangannya George Tan (Hong Kong) - Skandel BMF dan juga kematian Allahyarham Jalil Ibrahim di ladang pisang di Hong Kong (Pembunuhan)

    Dulu juga Perwaja Steel - Pasangannya Eric Chia.

    Sekarang masih dalam part gembar gembur dan yang pastinya belum boleh disahkan benar 1MDB (Sadisnya bila sampai ada yang kata Satu Malaysia Dalam Bahaya - Nauzubillah) dengan Pasangannya Jho Low.

  • Sumber: (Minda eset kekayaan rakyat Malaysia yang terbenam dan tertanam)
    My Dashboard. 

    TAUTAK? - APA YANG TERJADI JIKA GAZA JATUH KE ZIONIS ISRAEL???

    TAOTAUAJER - Gaza merupakan sebahagian dari Palestin yg letaknya paling barat bhgan selatan, sempadan dengan mesir dan menghadap ke laut tengah yang menghubungkan antara Afrika, Asia dan Eropa. Lokasi Gaza sangat strategik dalam peta ekonomi internasional..
    Zionis Israel, sejak tahun 1946 hingga kini telah mengambil alih wilayah palestin hampir 80%.. Yang berwarna hijau pada peta di gambar itu sebelumnya wilayah palestin, sekarang dikuasai oleh zionis israel..
    Keadaan Gaza sekarang dikepung dari berbagai penjuru, dari darat dan laut, dan diserang dari udara. Gaza sangat sukar dimasuki dari darat kerana Pasukan Jihad Al-Qassam.. Jika Gaza jatuh ke tangan Israel, maka cita-cita Zionis dan kepentingan barat akan berjalan dengan senang, karana Gaza adalah benteng terakhir..
    Apa yang akan terjadi jika Gaza jatuh ke Israel??
    Palestin adalah pintu masuk ke benua Asia dari Eropah. Kini sebahagian besar wilayah tersebut yang menghadap ke laut tengah, telah dikuasai israel, KECUALI GAZA.. Kita mungkin pernah membaca kisah Perang Salib dimana tentera dari Eropah semua masuk ke tanah suci Jerussalem, ia melalui pintu gerbang barat palestin ini yang sekarang dikuasai israel..
    Israel tidak akan tenang melaksanakan misinya selama masih ada mujahid di Gaza, kerana akan ada gangguan untuk menggagalkan rancangannya.. Apa misinya? Adalah kepentingan barat atas seluruh dunia.. Israel, Amerika, Inggris, Prancis dan sekutu-sekutunya.. Ketika beberapa bulan yang lalu Crimea, sebuah wilayah di Ukraine yang berperang langsung dengan Rusia, diambil alih Rusia. Barat mengecam dengan keras. Tapi begitu Gaza diserang, mereka senang dan setuju karana merupakan sebahagian dari kepentingannya..
    Kerana itulah Gaza selalu bergolak Karana Gaza merupakan benteng terakhir.. Justru, Jerussalem yang merupakan Ibu Kota Palestin dan sekaligus tempat dimana Masjidil Aqsha berada, tidak semencekam Gaza keadaannya.. Jerussalem berada di tengah palestin, posisinya tidak strategik, dan bukan pintu masuk mahupun benteng. Jika Gaza jatuh Jerussalem pasti jatuh.. Jika Gaza Jatuh, dunia islam akan bergolak. Jika Gaza Jatuh maka kuasa barat ke asia terutama timur tengah akan semakin kuat. Disana merupakan sumber tenaga minyak dan nuklear yang ingin dikuasai barat untuk menguasai dunia.. Tidak boleh ada orang islam memiliki, semua harus dihalau atau dijauhkan dari agamanya. Maka kita tidak hairan, jika negeri arab ditengah krisis Gaza, lebih asyik bermewah-mewahan, terutama raja-rajanya.
    Untuk itulah kita harus mempertahankan Gaza, mendukung kemerdekaan penuh palestin, kerana Gaza adalah benteng terakhir, tempat yang Indah dengan laut yang menghadap ke barat dimana kita boleh menyaksikan sunset yang indah, namun sayang keindahan itu sekarang, berselimut duka.. 

    TAOTAUAJER : Semoga bermanfaat.. Yang peduli kepada Gaza silakan LIKE/SHARE..   
    IP
    s3v3n

    s3v3n

Allahuakbar,Sabda Rasulullah Menjadi Kenyataan.Sungai Efurat Mula Mengering(Video inside)


Rasulullah bersabda,'' Hari Kiamat tak akan terjadi sebelum Sungai Eufrat mengering dan mendedahkan 'Gunung Emas' yang mendorong manusia berperang. 99 dari 100 orang akan tewas (dalam pertempuran), dan setiap dari mereka berkata, 'Mungkin aku satu-satunya yang akan tetap hidup'.'' (HR Bukhari).

Dalam riwayat lain, Rasulullah bersabda,'' Sudah dekat suatu masa di mana sungai Eufrat akan menjadi surut airnya lalu ternampak perbendaharaan daripada emas, maka barang siapa yang hadir di situ janganlah ia mengambil sesuatu pun daripada harta itu.'' (HR Bukhari Muslim) 

Imam Bukhari juga meriwayatkan hadis lain, Rasulullah bersabda,'' Segera Sungai Eufrat akan memperlihatkan kekayaan (gunung) emas, maka siapa pun yang ada pada waktu itu tidak akan dapat mengambil apa-apa darinya. Imam Abu Dawud juga meriwayatkan hadis yang sama. 

Dalam hadis itu, Rasulullah pernah bersabda, bahawa sungai yang mengalir di tiga negara besar, Turki, Syria, dan Iraq itu pada saatnya nanti akan mendedahkan harta karun yang besar berupa gunung emas. Selain itu, dalam kitab Al-Burhan fi `Alamat al-Mahdi Akhir az-Zaman, diungkapkan bahawa keringnya sungai Eufrat merupakan saat datangnya Al-Mahdi sebagai akhir zaman. Hadis di atas membicarakan tentang Sungai Eufrat. Dalam bahasa Arab dikenal dengan nama Al-Furat atau air yang segar. 

Menurut Dr Syauqi Abu Khalil dalam Athlas Al-Hadith Al-Nabawi, Eufrat adalah sungai yang mengalir dari timur laut Turki.'' Sungai itu membelah pengunungan Toros, lalu melewati Syria di bandar Jarablus, melewati Iraq di bandar al-Bukmal dan bertemu Sungai Tigris di Al-Qurnah yang bermuara di Teluk Arab,'' ujar Dr Syauqi. Panjang sungai itu mencapai 2,375 kilometer. Dua anak sungainya, yakni Al-Balikh dan Al-Khabur sudah kering.                                                                  -Artikel penuh disini-
Sumber: (ijoks2009.blogspot.com)

SUBHANALLAH! - Keajaiban sewaktu peperangan Gaza diantara Palestin dan Israel

TAOTAUAJER - Di sebalik huru-hara perperangan yang berlaku di antara Israel dan Palestin terdapat al kisah yang pelik dan ajaib berlaku sewaktu perperangan tersebut. Dimana Al-Kisah yang telah diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahma, Pengerusi Ekskutif Aman Palestin dan juga merangkap Presiden Ikatan Muslimin Malaysia yang telah pergi ke Gaza pada 20-31 Januari yang lalu.Berikut adalah beberapa kisah benar dan pengalaman beliau di Gaza:
Terdapat 6 peristiwa keajaiban yang belaku sewaktu perperangan tersebut berlaku, jom kita ketahuinya:

Peristiwa 1
Seorang Ketua Mujahid Gaza berkata pada Ustaz Zaik bahawa, ketika satu pertempuran, komander mujahidin menyuruh pejuang tidak menembak kereta kebal Yahudi yang memasuki kawasan mereka. Dengan berbekalkan baki 6 RPG, tiba-tiba senjata ini menembak ke arah kereta kebal tersebut dan
memusnahkan ia. Komander itu menjerit agar tidak menembak dan para pejuang berkata mereka tidak melakukannya. Mereka berkata tiba-tiba senjata mereka berfungsi dan menembak sasaran. Setelah habis adegan aneh itu, para pejuang mendapati baki 6 RPG itu masih tidak digunakan! Dan siapakah
yang menembak tentera laknatullah itu??? Allahu Akhbar!
Peristiwa 2
Temuramah bersama tentera Yahudi laknatullah oleh TV Israel yang cedera mengatakan bahawa mereka melihat pejuang Gaza kesemuanya berpakaian putih sedangakan uniform pejuang Hamas bewarna hijau! Siapakah yang berbaju putih itu???
Peristiwa 3
Tentera Yahudi yang buta setelah serangan berkata mereka tiba-tiba dibaling pasir ke mata mereka dan tidak tahu siapakah yang melakukannya.
Peristiwa 4
Peluru berpandu yang pertama di lancarkan oleh Israel ke Gaza mengenai sasarannya iaitu anggota tentera mereka sendiri! Ia berpatah balik!
Allahu Akhbar!

Peristiwa 5
Pada permulaan perang, roket-roket Hamas yang hendak dilancarkan, tiba-tiba salah satu roket itu meluncur laju ke udara tanpa ada sesiapa yang mengaktifkan ia. Dan roket itu mengenai sasaran di Israel !
Peristiwa 6
Yang paling menakjubkan, seorang ulama Syria telah bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW dan kelihatan baginda sedang mengeluarkan pedang dari sarungnya. Ulama itu berkata, "Wahai Rasulullah, ke mana kamu mahu pergi?", lalu baginda menjawab, "Aku mahu berperang di Gaza !!!".
MasyaAllah, Rasulullah sendiri mahu berperang di Gaza , di manakah kita?
Itulah serba sedikit dari kisah menakjubkan yang sempat diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik setelah berada lebih seminggu di Gaza atas misi kemanusiaan. Ia kisah benar yang perlu umat Islam ketahui.
Allahu Akbar!!!
TAOTAUAJER : Subhanallah, semua ini semua kuasa allah. Semoga mereka yang syahid tenang di sana dan yang masih hidup teruskan perjuangan. "Jika yahudi masih lagi tak henti kan serangan korang nantikan lah bantuan dari Mesir akan serang korang", kata-kata dari presiden mesir- Dr.Muhammad Mursi. - Koleksi Keajaiban

Sumber: (taotauajer.blogspot.com)

Tiada ulasan: