Jumaat, 1 Mei 2015

5214. Panduan Hidup Muslim.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
  • Bismillahirrohmanirrohim.
    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Amalkan dipermulaan pekerjaan dan perbuatan serta pertuturan sama ada lisan atau bertulis dengan Bismillahirohmanirrohim. In Syaa Allah kita sentiasa dalam Perlindungan Allah, Pertolongan Allah, Dipermudahkan Allah dalam setiap urusan serta In Syaa Allah beroleh Limpah Rahmat Allah.

    Aamiin Ya Allah Tuhan Yang Maha Agong.

    Mari kita amalkan menulis atau menaip dengan tertib, apabila menggunakan tulisan Roman. Pastikan ejaan Nama Khas dimulakan dengan HURUF BESAR, terutama nama-nama yang berkaitan dengan ISLAM.

    Contoh penulisan atau taipan nama khas yang tertib:

    Allah. Nabi Muhammad. Bismillahirrohmanirrohim. Bismillahirahmanirrahim. Astagfirullah Halazim. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. Syurga. Al Quran. al Quran. Rasulullah.

    Tambahan:
    Ucapan Selamat Siang, Selamat Malam, Selamat Pagi, Selamat Tengahari dan Selamat Petang adalah "Pengucapan yang sia-sia di sisi Allah"

    Pengucapan tersebut merupakan translate "Good Morning, Good Afternoon, Good Evening and Good Night" yang merupakah dakyah halus penjajah Kristian di bekas tanah jajahannya bagi menggantikan ucapan Orang Islam yang berbunyi "Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh" Paling tidak pun untuk mengaburi mata Muslimin dan Muslimat kembarkanlah ucapan Assalam dengan ucapan selamat itu tadi. Nauzubillah Minzaliq.

    Yaa Allah Yaa Tuhan kami, ampunilah kami dan ampunilah kedua ibu dan bapa ku serta saudara-saudara ku dan sahabat-sahabatku. Juga yang membaca kiriman ini.

    In Syaa Allah hal ini menjadi sebahagian ibadah kita kerana Allah.
    Aamiin Ya Allah Tuhan Yang Maha Esa.

    Wassalam.


    My Dashboard. 
    IP
    s3v3n

    s3v3n

Test

Tiada ulasan: