Google+ Badge

Sabtu, 13 Jun 2015

5337. Bila kemudahan air paip ditutup sementara waktu.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
Meja www.peceq.blogspot.com  



  • Kemudahan ini ditutup sementara waktu. Antara sebab terjadinya hal ini ialah paip utama pecah atau kerja-kerja penyelenggaraan perlu dibuat untuk meningkatkan kualiti kemudahan.

    Malangnya ada yang tidak memahami masalah penutupan kemudahan tersebut buat sementara waktu. Sebelumnya aktiviti rumah sering tertangguh. Mencuci pakaian di waktu petang.

    Hairannya bila beroleh maklumat air paip tiada, pantas dia membasuh pakaian. Paling menakjubkan simpanan air 500 gelen diguna habis untuk mencuci pakaian dalam sesingkat waktu. Kalau kedai dobi.

    Tidaklah mesen basuh memutar air kosong. Tidaklah data-data atau tanda pandu di mesen basuh dengan sengaja dirosakan atau dipadamkan. "Sabotaj" amalan buruk yang memakan diri sendiri akhirnya, jika tidak dihentikan. Manusia ini macam-macam jenis tingkah laku.

    Akibat dari perbuatan tersebut maka keperluan lain terbengkalai begitu sahaja, sedangkan operasi dobi amat perlu, ditangguhkan juga buat sementara waktu. Hal ini terjadi kerana konsep "Terbalik" dalam kehidupan.
    Gambar sekadar hiasan.
    In Syaa Allah manusia yang bersikap seperti ini berubah dan ingin terus belajar memperbaiki diri. Tidaklah menjadi manusia yang hanya menyalahkan orang lain, menjadi keutamaan kehidupannya. Nauzubillah minzaliq.

    Sumber: MY Dashboard.
    IP
    s3v3n

    s3v3n

Test

Tiada ulasan: