Google+ Badge

Ahad, 14 Jun 2015

5339. Walau pun ganjarannya emas, cara tetap tidak menghalalkan hukum Allah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين

Allahu Akbar

  • Pakaian peserta sukan mematuhi atau tidak kehendak tertib aurat yang Allah tetapkan. Itu belum masuk soal "Subahat" Dengan penyertaan sukan dan acaranya (berpakaian menutup aurat sama ada lelaki atau perempuan) sekali pun, jika ada lain-lain jenis sukan yang berpakaian mendedah aurat - apakah itu tidak dikira bersubahat.

    Yang bersubahat pula termasuklah semua yang terkait dengan sukan tersebut serta penontonnya. Jadinya pelaku dan penonton sama-sama bersubahat. Penonton pula sama ada melihatnya sendiri atau mendengar khabar perkara. Kalau tidak menegurnya ertinya semua orang turut bersubahat.

    Selemah-lemah menegur ialah didalam hati. Tidak ada perkataan "Tidak sesuai" dalam pematuhan menutup aurat. Tidak ada juga kata berlapik dalam menyatakan Hukum Allah tentang semua perkara. 

    Wassalam. 

    Sumber:  MY Dashboard.
    IP
    s3v3n

    s3v3n

Test

Tiada ulasan: