Google+ Badge

Rabu, 17 Jun 2015

5362. Segalanya memungkinkan.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
Meja www.peceq.blogspot.com  



  • Tuesday, June 16, 2015

    Adakah ini kemungkinan yang dimaksudkan Ku Li dengan dalam politik segalanya mungkin?


  • Kata Ku Li, semua parti melalui proses evolusi masing-masing dan dalam politik, tiada apa yang kekal.

    "Kita dalam BN ada masalah kita, jadi kita tiada bezanya (dengan PR). MIC ada masalah. Umno pun nampaknya ada (masalah) juga,"

    Ditanya sekiranya keadaan ini akan mengakibatkan penjajaran baru dijalinkan antara parti politik sedia ada, beliau menjawab:

    "Saya tak pernah dengar sesuatu itu mustahil. Dalam politik, segalanya berkemungkinan."

    "Dan, tiada apa yang kekal. Seorang sahabat hari ini boleh menjadi musuh esok. Seorang musuh esok boleh jadi kawan rapat pada hari berikutnya."

    Ha.. ha.. ha.. dalam politik segalanya berkemungkinan...

    Komposisi Dun Selangor  mempunyai 56 kerusi, PAS 15, DAP 15,, PKR 13, BN 12 dan Bebas  1..

    Bagi Dun Pulau Pinang pula ada 40 kerusi, DAP 19, PKR 10, BN 10 dan PAS 1...

    DAP dah tak mahu bekerjasama dengan PAS.. dan PAS juga dah tak mahu bekerjasama dengan DAP.. perkara ini hanya merugikan rakyat yang memilih..

    Apa kata kalau di Selangor PKR bergabung dengan BN, 13 + 12 = 25 Kerusi.. dah majoriti dah ni.. nak lebih kukuh lantiklah Bebas yang sorang tu jadi MB..

    Di Pulau Pinang pula PKR bergabung dengan BN, 10 + 10 = 20 Kerusi.. majoriti jugak ni..nak pilih CM lambung syiling sajalah..

    DAP dengan PAS tu.. lantak pi lah kat depa.. pasai depa nak bergaduh sangat..

    Kalau jadilah gabungan ni.. KALAU kata aku.. Padan muka Mahathir, Padan muka TG Haji Hadi, padan muka Guan Eng... dan padan muka rakyat sekelian termasuk aku.. kah..kah..kah...

    Segalanya mungkin....


    Laporan berkaitan..

    Kedua-dua Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) berada dalam kucar-kacir ketika ini, dan ia "mungkin" menyebabkan satu penjajaran semula politik, kata ahli Parlimen veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah.

    Katanya, semua parti melalui proses evolusi masing-masing dan dalam politik, tiada apa yang kekal.

    "Kita dalam BN ada masalah kita, jadi kita tiada bezanya (dengan PR). MIC ada masalah. Umno pun nampaknya ada (masalah) juga," kata ahli Parlimen Gua Musang itu ketika ditemui media di lobi Parlimen hari ini.

    Ditanya sekiranya keadaan ini akan mengakibatkan penjajaran baru dijalinkan antara parti politik sedia ada, beliau menjawab: "Saya tak pernah dengar sesuatu itu mustahil. Dalam politik, segalanya berkemungkinan."

    "Dan, tiada apa yang kekal. Seorang sahabat hari ini boleh menjadi musuh esok. Seorang musuh esok boleh jadi kawan rapat pada hari berikutnya."

    Khabar angin mengatakan, Razaleigh, lebih popular sebagai Ku Li, akan dilantik mengetuai kerajaan perpaduan yang mungkin ditubuhkan, satu langkah yang dipersetujui termasuk oleh veteran DAP Lim Kit Siang bulan lepas.

    Ditanya masalah siapa lebih besar, sama ada BN atau PR, Razaleigh ketawa dan berkata: "Saya tak tahu, saya tidak terlibat dalam masalah yang satu lagi. Saya cuma tahu masalah yang ini sahaja."

    "Jadi, saya tak tahu yang mana lebih besar atau lebih kecil. Tetapi, masalah tetap masalah."

    Beliau berkata, langkah PR membubarkan dirinya sesuatu yang "bagus" kerana ia boleh membantu mengukuhkan pembangkang.

    "Saya fikir mereka mesti bersedia mengambil tindakan berani untuk memperkenalkan langkah yang selaras. Selaras dengan anak muda, terutamanya," kata putera Kelantan itu.

    Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng pagi ini mengumumkan PR tidak lagi wujud dan mengatakan ia akan hanya bekerjasama dengan PKR dan "semua pihak" yang mahu melihat pemerintahan BN berakhir.

    Dalam BN pula, Umno terus memainkan peranan yang dominan selepas parti komponen utama lain merosot teruk prestasinya pada pilihan raya umum ke-13 yang lalu.

    MIC, misalnya, dibelenggu dengan perebutan kuasa dan terdahulu hari ini menyingkirkan presidennya Datuk Seri G Palanivel dan melantik timbalannya Datuk Seri S Subramaniam sebagai pemangku.

    Bulan lepas, Razaleigh menggesa agar parti berasaskan agama dan kaum dihentikan dan menggesa negara bergerak ke arah satu sistem terbuka yang menepati keperluan generasi muda Malaysia.

    Beliau menambah, konsep yang berasaskan kaum hanya membawa kejatuhan, terutamanya bagi Umno, yang katanya menghadapi masalah melebarkan keahliannya dan menarik golongan belia lapor The Malaysian Insider
    MY Dashboard.
    IP
    s3v3n

    s3v3n

Test

Tiada ulasan: