Selasa, 7 Julai 2015

5542. Dinosaur.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
* PERBEZAAN SEDEKAH, INFAK & ZAKAT
MAKSUD BERSEDEKAH
Hasil carian imej untuk memberi sedekah
Perkataan Sedekah berasal daripada bahasa arab iaitu 'syadaqah'. . Maknanya sesuatu pemberian daripada seorang Islam kpd org lain yang memerlukannya. Perkataan sedekah juga selalu dikaitkan dengan perkataan amal yang bermaksud melakukan atau mengamalkan. Sedekah boleh diberikan kepada sesiapa sahaja, orang tua, saudara, kawan, jiran, mahupun orang yang kita tidak kenali. Pemberian itu boleh diberi pada bila2 masa dan tiada had jumlahnya. 
Sedekah bukan sahaja diberi melalui bentuk wang dan harta. Sedekah juga boleh diberi melalui tenaga dan memberi idea bagi membantu orang yang memerlukan pertolongan. Sedekah itu mempunyai makna yg sangat luas.
Sedekah bukan sesuatu perbuatan yg wajib tetapi adalah lebih baik sekiranya amalan ini dilakukan kerana ia adalah perbuatan yang baik dan menjadi org yang suka menolong itu dikira melakukan sedekah dan mendapat pahala. Memberikan senyuman juga dikira sedekah. Senyuman adalah sedekah yg paling mudah dilakukan oleh sesiapa sahaja. Jika ingin bersedekah, bersedekahlah ikut kemampuan kita.
Bila bersedekah, ikhlaskanlah hati kita, niatkanlah kerana Allah SWT, bukan kerana mahu mendapat pujian daripada orang lain. Sedekah yang tidak ikhlas adalah perbuatan yang sia-sia dan tidak akan memperolehi pahala. Kalau boleh bersedekahlah seperti mana dalam hadis yang direkodkan oleh at-Tirmizi dan Ahmad, Allah SWT menyatakan 'sedekah seorang anak adam dengan tangan kanannya, sementara tangan kiri tidak mengetahuinya' lebih kuat daripada gabungan kekuatan gunung, besi, api dan angin.

Kenapa kita perlu bersedekah kerana setiap harta dan rezeki yg kita perolehi ada hak orang lain. Oleh itu, kita perlu mengeluarkan zakat, infak dan sedekah. Dengan memberi sedekah, ia menunjukkan rasa syukur kita atas nikmat rezeki yg kita terima daripada Allah SWT. Allah SWT memberi rezeki sebagai nikmat dan juga ujian kpd kita. Adakah dengan rezeki yang diberi itu, kita akan bersyukur dan saling membantu orang yang memerlukan.
Tontonilah video #Rezeki3saat dan ketahui bagaimana anda juga boleh berbuat baik di bulan Ramadan ini.
MAKSUD INFAK
Hasil carian imej untuk memberi sedekah
Infak adalah mengeluarkan sebahagian harta kita diberikan kepada mereka yg berhak. Infak dikeluarkan demi kepentingan tertentu sesuai yang diperintahkan oleh Agama. Antara contoh infak adalah dgn memberikan sumbangan bagi membangunakan masjid, menolong mangsa bencana alam, membiayai persekolahan anak yatim atau miskin dan lain2 lagi. Infak dan sedekah adalah sama tetapi sedekah boleh juga dlm bentuk tenaga dan fikiran. Namun infak adalah, bantuan yg diberi dlm bentuk barang dan harta.
Infak juga mempunyai 2 kategori iaitu ada yang wajib dan ada yang sunat. Infak yang wajib adalah zakat, kafarat dan nazar. Manakala Infak yang sunat adalah infak kepada fakir miskin, sesama Islam, infak bencana alam dan infak kemanusiaan.
MAKSUD ZAKAT

Zakat adalah sebahagian harta yg dikeluarkan sekiranya harta yg kita miliki itu sudah memenuhi syarat yg ditetapkan Allah SWT. Zakat diberikan kepada mereka yg berhak. Zakat tidak seperti sedekah dan infak yg hukumnya sunat. Zakat hukumnya WAJIB bagi mereka yg mampu.
Zakat mempunyai 2 jenis, iaitu zakat fitrah dan zakat harta. Kedua-dua zakat ini mempunyai perkiraan masing-masing.
  1. Zakat fitrah dikeluarkan dibulan ramadhan sebelum menyambut hari raya Aidilfitri. 
  2. Zakat harta adala zakat daripada perniagaan, pertanian, hasil galian, hasil laut, hasil ternakan, harta karun, emas, perak serta upah pekerjaan.
Golongan yang berhak menerima zakat ada 8 kategori. Mereka adalah :-
  1. Fakir
  2. Miskin
  3. Amil (petugas zakat)
  4. Mualaf (orang yang baru memeluk Islam)
  5. Hamba
  6. Orang berhutang
  7. Orang yang berjuang pada jalan Allah
  8. Orang yang musafir
Zakat adalah rukun islam yang ke-4 yang wajib dilaksanakan oleh setiap orang islam yang mampu.
Ramadan ini, kongsikan rezeki anda agar ia menjadi sebahagian rezeki anak-anak yatim di hari raya nanti.

Sumber: http://ummiberbicara.blogspot.com/2015/07/perbezaan-sedekah-infak-zakat.html)

Penemuan Kura-Kura Aneh Seperti Dinosaur Di Rusia

Anastasia Steshina and her friends were shocked by the sight of this dinosaur-like spiky turtle along the Amur River in Russia.

“When we saw it, we did not even realize that it was a turtle. It reminded us of a dinosaur. I have never seen such a thing before and neither have my friends” says Anastasia. “It was biting through sticks with its jaws and tried to attack us” she added.


Related Post


Sumber: http://dairishare.blogspot.com/2015/07/penemuan-kura-kura-aneh-seperti.html)

SUBHANALLAH! - FENOMENA LUAR BIASA BERLAKU DI PARIT BUNTAR! ALLAH TUNJUK DI BULAN RAMADHAN.

Parit Buntar: Penduduk Kampung Parit Kasa, di sini, dikejutkan dengan fenomena ribuan ikan lampam muncul di permukaan tali air sejak jam 7 pagi, menyebabkan kawasan berkenaan dikerumuni penduduk yang bagaikan berpesta.

Rata-rata penduduk yang mengetahui kejadian itu memenuhi kawasan berkenaan dengan membawa pelbagai peralatan termasuk jala, pukat dan sauk, malah ada yang terus terjun ke dalam tali air menangkap ikan menggunakan tangan.

Difahamkan, sehingga jam 2 petang semalam, penduduk mendakwa menaikkan 100 kilogram ikan lampam.

Abdul Halim Siga, 54, berkata, kejadian itu pertama kali berlaku sepanjang dia tinggal di kampung itu.

Katanya, dia menyedari kejadian berkenaan pada jam 7 pagi apabila melihat banyak kelibat ikan bermain di permukaan air.

“Saya segera mengambil jala dan melemparkannya ke arah kumpulan ikan terbabit dan dengan sekali campak, saya dapat lebih 20 ikan.

“Saya kemudian mengajak ahli keluarga untuk sama-sama menangkap ikan itu,” katanya.

Orang ramai mula mengerumuni kawasan itu selepas melihat penduduk menaikkan banyak ikan.

Seorang lagi penduduk Syamsul Razman, 32, berkata, fenomena itu mungkin terjadi akibat limpahan air bukit merah ke dalam Sungai Kerian. - myMetro

FREEMASON : KUMPULAN 300 YG MENGAWAL DUNIA

FREEMASON : KUMPULAN 300 YG MENGAWAL DUNIA

Negara dunia mengikut telunjuk PBB, manakala PBB mengikut Amerika, Amerika ditadbir oleh Obama, manakala Obama tunduk kepada arahan Rothschild & Rockefeller.

Kemudian Rothschild & Rockefeller menurut arahan siapa?….. sudah tentu Dajjal.

Henry Ford (pengasas Ford Motor) yang dari awal lagi menyedari bahaya yang ditimbulkan oleh kumpulan 300 di seluruh Eropah. Malah Ford dengan yakin berani mengatakan dengan nada yang kasar jika 'dikandangkan' seluruh billionaire-billionaire Yahudi, nescaya dunia tidak akan berlaku peperangan.
Semua revolusi-revolusi sebenarnya adalah percaturan Rothschild.

Henry Ford :

''Jika terdapat sesuatu yang tidak kena dalam sesebuah negara, anda akan dapati ia dari Yahudi-Freemason.''
(The International Jew, 1922)

Pendedahan Ford tentang komplot Freemason di dalam akhbar The Dearborn Independent 1920-an telah menyebabkan beliau diancam bunuh oleh Rothschild.

Count Cherep Spiridovich di dalam bukunya menyebut Henry Ford sebagai manusia paling genius yang hidup di muka bumi ini. Spiridovich memberitahu dalam The Unrevealed History (ms 92), Ford tahu segala-galanya termasuk perancangan Rothschild melibatkan Amerika, perancangan Rothschild mengumpan Jepun untuk berperang dengan Russia dan menegaskan sejarah dunia yang ditulis semuanya mengarut.

Semua bukti ini mendedahkan kepada kita bahawa Yahudi walaupun ia bersifat minoriti di sesebuah negara tetapi jika dikumpulkan golongan jutawan, hartawan, ahli2 perniagaan antarabangsa maka merekalah yg menguasai kelompok tersebut.

Mereka sangat teguh di dalam sesuatu perencanaan membangunkan agenda keYahudian sehingga kadang-kala dapat kita rasakan ada seseorang di belakang kelompok ini yg mengawal setiap gerak-geri mereka.

Walter Rathenau berkata ;

''Mereka hanya 300 orang, setiap mereka mengenali antara satu sama lain, menentukan halatuju Eropah. Mereka memilih pemerintah dikalangan agen-agen mereka sendiri. Yahudi-Jerman ini akan melakukan kejahatan terhadap proses pembentukan sesebuah negara yang tidak mengikut kehendak mereka.''

(kenyataan Rathenau dalam akhbar Weiner Freie Presse, 24 Dis 1912)


UPACARA JAMUAN SYAITAN

Organisasi kumpulan 300 di bawah pimpinan Dajjal ini bukan sekadar mempengaruhi orang bekerja untuk mereka, malah mereka juga mempunyai upacara penyembahan khusus ke arah unsur-unsur kesyaitanan,

Semua ahli keluarga Illuminati mempunyai satu upacara khusus yang diberi nama ''Jamuan Syaitan''.

Berdasarkan maklumat dari bekas-bekas ahli Illuminati, mereka memberitahu upacara Jamuan Syaitan ini akan dihadiri oleh pemimpin-pemimpin tertinggi setiap keluarga Illuminati dari seluruh dunia.

Dalam upacara itu, seorang wanita digunakan bagi tujuan pengorbanan, kebiasaannya ia wanita yang masih dara. Upacara ini melibatkan pemujaan Syaitan dan mempersembahkan jamuan berupa wanita cantik kepadanya,

Ianya dilakukan dalam sebuah rumah besar berupa Istana purba milik Rothschild.

" dan mereka mengikuti apa yang telah dibacakan oleh syaitan-syaitan di zaman kerajaan Nabi Sulaiman. Dan bukanlah Nabi Sulaiman itu kafir tetapi syaitan-syaitan itulah yang kafir. Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat Harut Marut di Negeri babil, sedang mereka berdua tidak mengajar seorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata “Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)”. Dalam pada itu ada juga orang mempelajari dari mereka berdua… Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat…”;

Al-Quran: Al-Baqarah:102


====================*====================

UPACARA BLACK MASS DI VATICAN

Gereja Vatican terlibat secara langsung dalam upacara penyembahan Syaitan yang dilakukan di kawasan kubur bawah tanah. Bekas ahli Illuminati iaitu Leo Zagami mendedahkan upacara Black Mass tersebut hanya dihadiri oleh individu-individu yang mendapat pengiktirafan dari syaitan sahaja, Antara orang kenamaan yang terlibat ialah George Bush (bapa Presiden George W, Bush) dan Dr Henry Kissinger (bekas Setiasusaha Amerika dan pernah datang ke-Malaysia sekitar 1990-an)

Patung-patung kecil berwajah syaitan diletakkan dan upacara akan dihadiri sekitar 20 orang yang akan berdiri mengelilingi sebuah altar (tempat tidur pemujaan), Di atas altar tersebut akan diletak seorang wanita cantik dalam keadaakn separuh bogel.

Seorang ketua upacara yang berpakaian serba hitam akan membaca mantera-mantera tertentu dalam bahasa Latin sambil memegang lilin bercahaya. Mantera disebut bagi memuja roh syaitan hadir ke dalam diri wanita di atas altar. Pemujaan tersebut dilakukan sekitar 20 minit,

Inilah upacara penyembahan syaitan yang terus diamalkan turun temurun oleh keturunan Firaun (Raja Namrud) untuk mendapat pertolongan syaitan menguasai dunia. Mereka juga patuh setiap arahan dari Iblis untuk menghancurkan Islam.

Kewujudan upacara Black Mass juga diakui oleh dua orang bekas paderi Vatican iaitu Malachi Martin dan Alberto Rivera. Malachi Martin mendedahkan upacara rahsia Gereja Vatican ini di dalam novel-nya yang bertajuk Windswept House. Manakala Alberto Rivera mendedahkan Black Mass di dalam bukunya yang bertajuk The Society Of Jesus and the Betrayal of the Roman Catholic Church.


====================*====================

300 AGEN ROTHSCHILD YG MENGAWAL DUNIA

Kumpulan ini hanya dianggotai oleh 300 org individu yg setiap orgnya telah pun dipilih oleh Samiri dan halatuju kesemuanya dipimpin oleh Rothschild. Mengapa mesti 300 orang tidak diketahui oleh para pengkaji.

Pengkaji pertama yg mendedahkan kewujudan kumpulan 300 agen dajjal ini ialah Dr. Walter Rathenau di dalam artikel kajiannya dlm bahasa Jerman yg bertajuk Geschaftlicher Nachwuchs (Junior Business) tahun 1909.

Menurut Rathenau, seluruh operasi dunia dari segi perubahan politik, ekonomi dan sosio-budaya yg berlaku skrg ini adalah hasil percaturan 300 orang ini yg berbangsa Yahudi-Jerman dan mempunyai kemewahan yg sgt luar biasa. Mereka mengenali antara satu sama lain dan sentiasa memerhati dan melakukan sesuatu ke atas mana-mana negara yg dikehendaki.

Sebenarnya kumpulan 300 telah pun ditubuhkan sejak tahun 1727 oleh golongan diraja British yg kesemuaya adalah org2 besar dlm Syarikat Hindia Timur Inggeris (SHTI)

Dalam era kolonial seluruh dunia, SHTI dan SHTB (Syarikat Hindia Timur Belanda) telah menguasai perdagangan candu yg didagangkan dgn peniaga2 China.

Dalam buku The Unrevealed in History, Spiridovich menjelaskan Rathenau juga sebahagian daripada individu yg cuba direkrut oleh Rothschild seperi Benjamin Disraeli tetapi gagal. Beliau menyebut Rathenau telah mendedahkan kepada awam bahawa 300 orang tersebut adalah tersembunyi (tidak diketahui) dan tidak diketahui oleh Raja Rusia sendiri.

Spiridovich juga menegaskan Rathenau tidak menyenaraikan Raja Rusia sbgai salah seorang dari Kumpulan 300 malah Rathenau menjelaskan secara positif Raja Rusia itu juga tidak bersalah dlm hal tercetusnya perang dunia. Kenyataan Rahthenau diyakini benar oleh dunia apabila beliau dibunuh dua bulan selepas menerbitkan artikel tersebut.

Kekuasaan kumpulan 300 semakin terasa oleh para pemerintah apabila semua surat khabar seluruh Eropah berhenti menyebut tentang kumpulan 300 secara tiba-tiba sejurus selepas kematian Rathenau.


====================*====================

PENGARUH KUMPULAN 300

Pengaruh luar biasa kumpulan 300 ke atas akhbar-akhbar Eropah ini disahihkan oleh kenyataan berasingan editor majalah Matin dari Perancis, Stephane Lausanne pada 6 Januari 1923.

Beliau menyebut seperti berikut;

''Kami, org Perancis percaya bahawa kami tahu apa sahaja peristiwa yg menekan dunia sekarang ini. Tapi kami langsung tidak tahu siapa sebenarnya yg menjadi dalangnya. Yang kami tahu ada 7 orang yg sangat berkuasa.

Mereka lebih berkuasa dari Caeser dan Napoleaon sendiri, mampu menentukan takdir untuk dunia ini. Mereka mengongkong pemerintah sesebuah negara, mengawal dan menindas golongan pemerintah, memanipulasi ekonomi dan mengapi-apikan revolusi-revolusi. ''

Spridovich menyebut, dua orang daripada 7 orang tersebut ialah Edmond de Rothschild dan Sassoon de Rothschild. Kesemua 300 orang tersebut adalah ahli2 mesyuarat Protokol Zionis.

Walaupun organisasi Zionis hanya ditubuhkan pada 1897 tetapi satu organisasi yg menghimpunkan 300 org tersebut dari 1727 terus hidup sehingga 1897 dan selepasnya. Ahli-ahlinya sentiasa bersilih-ganti dari semasa ke semasa namun tetap mengekalkan jumlah 300.

Kemudian, bermula 1770 selepas Mayer Amschel Rothschild sudah cukup matang utk menerima tugasan dari Samiri@Dajjal, kumpulan 300 mula dipimpin oleh keluarga Rothschild dan mereka mewujudkan berpuluh-puluh lagi organisasi elit yg bermatlamat menuju ke arah One World Government sehingga ke hari ini.

Dr. John Coleman, bekas perisik British mendedahkan di dalam bukunya, The Story of The Committee of 300, sebenarnya arahan Presiden George W.Bush kepada 150,000 askarnya pulang dari Iraq adalah berasal dari arahan Royal Institute for National Affairs (RIIA), institut ini pula menerima arahan dari Kumpulan 300, manakala kumpulan 300 adalah dibawah pimpinan Rothschild.

Beliau juga mendedahkan, Kumpulan 300 sgt berkuasa sehingga har I ini. Mereka menubuhkan pelbagai organisasi NGO yang berprofil tinggi di seluruh dunia dan menguasai pelbagai industri yg menjana teknologi2 tinggi.

Dr John juga menegaskan, akibat pengetahuannya yg mendalam tentang kelompok 300 ini, beliau dan isterinya sentiasa menerima ancaman, ugutan bunuh, sekatan akaun peribadi dari pihak2 yg tidak dikenali walaupun beliau sendiri adalah bekas perisik yg banyak berjasa kepada kerajaan.

Sesetengah ahli politik dan ahli akademik sudah mengetahui kewujudan kumpulan jahat ini. Namun atas faktor ''cengkaman ekonomi'', kumpulan 300 sentiasa kebal dari sisi undang2 dan sebarang tindakan pihak berkuasa.


====================*====================

DR.WALTER RATHENAU (1868-1922)

Beliau berbangsa Yahudi dan berkhidmat sebagai menteri luar Jerman. Berasal dari keluarga mewah, memiliki industri elektrik terbesar di Jerman, AEG.

Rathenau adalah mangsa rekrut Rothshild seperti Disraeli tetapi akhirnya memilih utk tidak mengikut telunjuk Rothschild. Akibatnya beliau dibunuh kerana mendedahkan nama beberapa ahli Kumpulan 300.

Agen-agen Rothschild mereka-reka cerita bahawa kematian Rathenau adalah kesan dari rasa tidak puas hati oleh belia-belia Jerman yg menganggap Rathenau adalah salah seorang dari kumpulan 300.

Rothschild bijak memutarbelit fakta pembunuhan untuk menipu dunia. Rothshild dan agen-agennya adalah orang2 yg control media seluruh dunia. (termasuk media prima Malaysia)

====================*====================

KUMPULAN 300. SIAPAKAH MEREKA INI?

Menurut catatan Jerry D Gray, seorang bekas Tentera Udara US yang kini telah memeluk Islam, cita-cita Iluminati dan kumpulan 300 adalah:

- membentuk Pemerintahan Dunia Baru atau New World Order dengan gereja dan sistem kawalan dibawah pemerhatian mereka. Pemerintahan NWO telah mendirikan gereja sejak 1920 an lagi, ini kerana Iluminati menyedari agama adalah sebahagian daripada keperluan yang perlu wujud dalam diri manusia. Namun 'gereja' yang mereka maksudkan adalah bagi mewujudkan keyakinan masyarakat kepada kumpulan ini demi mencapai cita-cita mereka.

- menghilangkan nilai kebangsaan dan kenegaraan dalam diri manusia supaya fahaman NWO mudah untuk difahami dan disebarkan.

- memberi sokongan dan membenarkan penggunaan ubat-ubatan dadah dan kimia, dan memfilemkan pornografi sebagai seni. perkara ini membuatkan ia diterima secara terbuka dan normal bagi masyarakat.

- menyusup masuk dan menumbangkan semua kerajaan dan bekerja dari dalam bagi menghancurkan integriti kedaulatan sebuah kerajaan.

Ini adalah antara sebahagian tujuan kumpulan Iluminati ini. Bermacam-macam lagi rancangan dan matlamat mereka bagi menguasai dunia dan mewujudkan NWO. Kalau kita tengok misi mereka bagaikan kerja gila dan mustahil. Tetapi matlamat sebegitulah yang mereka mahukan dan membuatkan ramai manusia sukar untuk percaya.

Sebagai contoh matlamat yang keempat dalam meruntuhkan sesebuah kerajaan, di mana telah banyak negara yang musnah dan telah dikuasai oleh kumpulan ini dengan mewakilkan kepada USA dan PBB seperti Iraq, Afganistan, Mesir, Libya dan kini Syiria malah Arab Saudi sendiri.


====================*====================

SIAPAKAH MEREKA?

Di antara ahli Kumpulan 300 adalah:

Keluarga Di Raja Britain
Keluarga di Raja Belanda
House of Hapsburg
House Of Orange
Duke of Alba
Putera Phillip Duke Of Edinburgh
Lord Carrington
Lord Halifax,
Winston Churchill
Cecil Rhodes
Ratu Elizabeth II
Ratu Beatrix
Raja Norway Hakoon
John Forbes
Bush
Goerge W Bush
Prescott Bush
Henry Kissinger
JP Morgan
David Rockefeller
David and Evelyn Rothchild
Ted Turner
dan ramai lagi....


====================*====================

AGEN-AGEN ROTHSCHILD

Dan di antara mereka yang bekerja bagi menjayakan New World Order adalah:

- Lord Jacob De Rothschild (dalang sebenar tragedi MH370 & MH17)
- David Rockefeller (agen Rothschild di Amerika dan Japan, dalang segala peperangan)
- Nathaniel
- Baron John De Rothschild
- Nathan Warburgm
- Henry Kissinger - (perisik pemusnah global)
- Goerge Soros - (penasihat Yahudi dan spekulator kewangan)
- Paul Vocker - (seorang Yahudi Kripto dan penasihat ekonomi Obama)
- dan beberapa orang lagi

Mereka ini selalu membuat pertemuan sulit di merata dunia bagi membincang isu-isu penting dalam menjayakan matlamat ini.

Dan di antara pertemuan penting yang dapat di kesan adalah pertemuan sulit Kapitalis dan ahli politik Yahudi berpengaruh di Hotel Bilderber, Amherm, Belanda pada 1954 yang digelar ahli Bilderberg. Mereka bertemu setiap tahun samada di Eropah mahupun Amerika Syarikat.

Walaupun pengenalpastian ahli ahli Iluminati adalah semasa tahun 50 an 60 an mahupun 70 an, akan tetapi ianya sentiasa mewujudkan pelapis yang baru dari mereka yang berpengaruh samada dalam ekonomi, media, perbankan, pedagang emas dunia dan ramai lagi.

Manakala Negara yang menyumbang kepada New World Order ini samada secara pengaruh mahupun kewangan adalah:

- AMERIKA SYARIKAT
- ENGLAND
- CHINA
- ISRAEL
- AUSTRALIA

Manakala Negara lain yang telah teguh dikuasai sama ada secara politik dan kewangan adalah Germany dan Perancis yang dulunya telah digulingkan secara revolusi rakyat melalui rancangan sulit dan terancang serta penghapusan etnik yang masyur oleh Hitler terhadap Yahudi Marhain demi untuk menubuhkan negara Dajal, Israel.

Ini adalah sebagai sedikit pengenalan tentang kumpulan Iluminati serta matlamat mereka dalam menguasai dunia.

Dakwaan ugutan rogol oleh Polis terhadap Maisara Amira diklasifikasi ‘NFA’ oleh pejabat AG

Maisara Amira mengakui trauma dan tidak percaya polis, selepas dakwaannya dipandang ringan pihak berkuasa.

Peserta himpunan #BatalGST, Maisara Amira diugut rogol oleh polis, kecewa apabila laporannya berhubung perkara itu, lebih dua bulan lalu, diklasifikasikan sebagai `tiada tindakan lanjut’ (no futher action – NFA).

Perkara itu didedahkan peguamnya, Michelle Yesudas dalam sidang media di sini, hari ini.

Menurutnya, keputusan itu amat mengecewakan memandangkan kes berkenaan tidak disiasat terperinci oleh pegawai siasatan yang bertanggungjawab.

“Saya sudah menghubungi polis beberapa kali untuk mendapatkan perkembangan terkini berhubung kes ini.
“Pada 29 Jun, saya menghubungi Asisten Superitendan Maziah dari ibu pejabat polis Kuala Lumpur dan beliau mengatakan kes itu ‘NFA’ atas arahan Pejabat Peguam Negara. Ini sangat mengejutkan dan tidak masuk akal selepas kami menunggu lama,” katanya yang mewakili Lawyer for Liberty.

Maisara Amira, 20, yang turut hadir dalam sidang media berkenaan turut melahirkan rasa kesal apabila kes itu dianggap tidak serius dan dipandang ringan segelintir pihak.

“Saya rasa hak saya dinafikan dan saya ingin tegaskan jangan pandang perkara ini main-main.

“Saya trauma dan saya tidak lagi percaya kepada polis. Sepatutnya polis melindungi masyarakat dan bukan sebaliknya,” katanya dalam nada sebak.

Peguam yang turut mewakili beliau, Nik Zarith Nik Moustapha menuntut polis mengambil tindakan dan membuka semula siasatan bermula dengan kawad cam.

“Sekarang ini kawad cam pun tidak dijalankan, sedangkan Maisara masih jelas dan ingat ciri-ciri fizikal pegawai polis yang melakukan ugutan tersebut.

“Jadi saya harap dalam tempoh dua minggu dari hari ini, polis akan mengambil tindakan yang sewajarnya untuk menyiasat kes ini dengan betul. Kes ini kes mudah, dan bukanlah kes rumit,” tegasnya.

Maisara Amira sebelum ini mendakwa diugut rogol oleh polis, dua kali, ketika disoal siasat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, Mei lalu, selepas ditangkap kerana menyertai himpunan bantah Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), 1 Mei lalu.

Beliau sebelum ini mendakwa, polis itu adalah anggota Cawangan Khas kerana tiada tanda nama dan pakaian seragam dipakai.

Berikutan itu, dia menuntut kesnya disiasat di balai polis berlainan dan bukannya anggota di IPD Dang Wangi kerana bimbang berlaku salah guna kuasa dan ketidakadilan.


Iftar Ramadhan temukan anak-anak Rantau Panjang di rantauan

CATATAN                                                                                                             

Malam tadi pertama kali berbuka diluar, beriftar bersama dengan Anak-anak Rantau Panjang di perantauan. Itulah kali pertama untuk tahun ini saya berbuka puasa di luar. Beberapa jemputan untuk berbuka di luar, tidak saya penuhi. Malas dan kurang angin.

Bersama Ghazali Ismail dan Abdullah Mat Yassin.
Kehadiran saya semalam pun kerana kesungguhan anak muda bernama Azram Ahmad yang menghubungi saya secara peribadi memaklumkan majlis itu dan berharap hadir sama.

Sudah tentu Azram menjemput saya kerana mengetahui saya juga termasuk dalam kelompok Anak-anak Rantau Panjang yang berada di perantauan. 

Atas sifat orang yang dijemput itu wajib memenuhi jemputan, manakala yang menjemput itu sunat, maka saya hadir meraikan majlis.

Sudah pastilah bila hadir akan bertemu dengan anak-anak Rantau Panjang yang merupakan waris warah, dapat berkenalan dan berjumpa mata dengan mana-mana yang lama tidak ketemu ataupun hanya bertegur sapa menerusi laman maya, facebook, twiter dan sebagainya. Ternyata kehadiran membawa berkat dan mengeratkan persahabatan.


Betapa tidak, semalam saya berjumpa dengan guru saya Cikgu Ghazali Ismail. Beliau merupakan guru bahasa Melayu yang mengajar saya semasa tingkatan empat di Sekolah Menengah Rantau Panjang kira-kira 40 tahun lampau. Seingat saya walaupun kami sedaerah, tetapi majlis malam tadi adalah pertama kali meletakkan kami dalam satu dewan penuh berseri dan berkat itu.

Tenaga utama menjayakan majlis, Azram (baju biru).
Bertemu di rantauan dengan orang sekampung dan sedaerah lebih bererti kerana ia meruapkan perasaan persahabatan dan juga kasih menyasihi di antara satu dengan lain. Benarlah kata orang rindu itu menjadi ranum apabila bersenggang atau tatkala berada berjauhan. Kenapakah perasaan ini tidak senantiasa menjelma dalam diri tatkala berdekatan?

Sebahagian anak-anak tahfiz yang hadir.
Kalau perasaan kasih, rindu ini menjelma sepanjang masa tidak kira di mana berada, sama ada waktu berenggang dan berjauhan sudah pasti ukhwah dan ikatan tali persahabatan senantiasa kukuh. Alangkah bagusnya.

Terima kasih saya ucapkan kepada "tuan kija", yang inisiatif mengadakan majlis malam tadi. Majlis itu lebih bererti lagi apabila sekumpulan anak-anak tahfiz dari mardasah Tahfiz di Kuala Lumpur diundang sama sebagai meraikan Ramadhan Kareem.

Msajlis yang mempertemukan antara yang hadir, bukan sahaja saya secara peribadi berjumpa dengan cikgu saya, tetapi dengan yang lain juga rakan-rakan sekolah dahulu. Berjumpa dengan Abdullah Mat Yassin yang merupakan Ketua Umno Bahagian Rantau Panjang, yang juga masih berbau bacang dengan saya.

Majlis malam tadi juga mempertautkan kembali persahabatan anak-anak Rantau Panjang di perantauan termasuklah abang saya yang juga merupakan satu sekolah dengan Abdullah di SMIP. Tanpa kehadirannya di majlis seperti itu menyebabkan generasi muda tidak mengenalinya. Misalnya Faizal Daud, presiden Himsak tidak mengenali siapa dia Ahmad Laksamana kalau tanpa majlis semalam. 

Perlu majlis seperti itu lebih kerap diadakan selain daripada mengeratkan persaudara ia juga dapat mencambahkan idea untuk memajukan daerah setempat serta turut sama mengambil peduli mengenai kebajikan penduduk. Walaupun majlis seperti itu santai tidak oficial, tetapi perbualan, cadangan dan idea yang terlontar secara tidak langsung memberi manfaat bersama. Ia akan dikutip kemudian disampaikan kepada pihak berwajib.

Umpama perkhabaran oleh Abdullah mengenai pembesaran jalan Pasir Mas ke Rantau Panjang sepanjang kira-kira 20 km itu adalah satu berita menggembirakan. Menurutnya jalan utama itu yang kini makin sesak akibat pertambahan pendudukan dan pelancongan ke Rantau Panjang, jalan itu akan dibesarkan dari selorong menjadi dua lorong.

Demikian juga katanya, pihaknya ada mencadangkan untuk mewujudkan sebuah kolej pengajian tinggi dalam kawasan Rantau Panjang. Perkara itu jelasnya akan disampaikan kepada Perdana Menteri Najib Razak yang dijangka akan mengadakan mengunjungi Pasir Mas bulan Ogos hapadan. Kita berharap waktu Najib masih lagi menjadi persana menteri Malaysia.

Pertemuan lewat majlis seperti semalam juga sangat bermakna apa kalangan muda masing-masing menyatakan komitmen mereka kepada kemajuan Rantau Panjang khasnya dan negeri Kelantan amnya. Perbezaan ideologi politik tidak menjadi penghalang untuk semua anak-anak Rantau Panjang di rantauan ataupun anak-anak di kawasan lain duduk bersama bagi memikirkan nasib dan masa depan kampung halaman dan negeri.

Hasil berintraksi dengan mereka masing-masing menyadari betapa penting semua pihak berada dalam satu maufakat dengan membawa satu niat untuk kemajuan bersama. Jika kesedaran ini menebal dalam kalangan anak muda yang bakal mewarisi masa depan negari dan negara, insyaAllah bangsa Melayu dan agama Islam akan selamat dan terjamin.

Sekali lagi diucapkan terima kasih kepada pengajur pertemuan dan iftar Ramadhan malam tadi. [wm.kl.4:37 pm 06/07/15]

1MDB : Bagaimana PM Najib Menjadi Billionaire Segera ?


“Muslim Uighur Pengganas”, balas China Kepada Turki
China balas aduan Turki berkenaan larangan berpuasa dan polisi yang ketat ke atas Muslim Uighur di wilayah Xinjiang yang dijalankan pertengahan Jun lalu sebagai langkah keselamatan dalam menghadapi ‘’ancaman pengganas’’

Hua Chunying, jurucakap Menteri Luar China berkata bahawa China telah membalas kenyataan Menteri Luar Turki pada Rabu semalam dan menuntut Ankara menjelaskan aduannya berhubung larangan berpuasa ke atas wilayah Xinjiang yang merupakan kawasan Muslim Uighur.

Dalam sebuah kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Luar Turki pada Selasa lalu, beliau menyampaikan rasa kebimbangan yang mendalam terhadap kebebasan Muslim Uighur dalam beribadah dan berpuasa di Xinjiang gara-gara polisi yang ketat oleh China.

Hua pula berkata Beijing tidak pernah meletakkan larangan ke atas kebebasan perlembagaan Muslim Uighur dalam melaksanakan kepercayaan agama mereka.

Kumpulan Hak Asasi turut meluahkan rasa tidak puas hati terhadap polisi ketat China yang menambahkan lagi ketegangan etnik di Xinjiang di mana pergeseran kuasa kerajaan dengan masyarakat selama bertahun-tahun telah mengakibatkan ratusan rakyat terbunuh.

Kerajaan China juga dilaporkan telah mengarahkan kesemua anggota polisnya dan pegawai mahkamah di Wilayah Awat untuk mendidik kesemua ahli keluarga agar tidak berpuasa dan tidak menyertai sebarang aktiviti keagamaan yang berkait dengan Ramadhan.

Maklumat tambahan, Muslim di Turki mempunyai hubungan budaya dan etnik yang rapat dengan Muslim Uighur di China.
MS/KA/GHN

Pautan: http://btmmari.blogspot.com/2015/07/muslim-uighur-pengganas-balas-china.html)

Kisah Benar,Hiba Dan Geram Perempuan Ini Berborak Dengan Driver Bas Rapid Ke Puncak Alam Yang Mesti Anda Baca Dan Kongsi Kepada Semua.
Kisah ini berlaku pada 26 Mac 2014


Malam tadi di takdirkan tuhan.. Aku naik bas rapid ke Puncak Alam.. aku duduk depan sekali. Sebab seat kat belakang semua dah penuh. Bas terakhir. Pukul 11 malam.


Sampai atas dari giant setia alam.. Dia tanya aku, aircond kuat sangat tak? Dia prihatin... Takut penumpang sejuk. Lepas tu dia mula bercerita dengan aku.. Pasal bas, pasal penumpang, pasal waktu bekerja, dan waktu tu aku jatuh kesian. Ya aku kesiankan dia aku kesiankan semua pemandu bas.

Kesusahan mereka tu. Yang tak mungkin ramai yang sedar dan tahu. Disebalik mulut ramah tu tersembunyi seribu kepenatan mengerah kudrat.

Bas lambat, salahkan pemandu bas itu ini...Marah pemandu bas itu ini. Pegawai datang buat random check tiket takde??? Salahkan pemandu bas tak bagi tiket. Apa dia dapat? Kena potong gaji kena gantung keja. Gaji tak seberapa tolak epf tolak socso yang tinggal berapa ratus je? Anak bini kat rumah nak belanja. Sewa rumah bil api air kena bayar. Anak nak sekolah merengek nak itu ini. Yang bujang pun ikat perut inikan pula yang dah berkeluarga.

Dia tak bagi tiket atau kau yang lari masuk buat muka tak malu ikut pintu belakang tak bayar tiket? Bas lambat kau pergi hantar email aduan kat pegawai depoh tapi kau tak tahu yang sebenarnya bas rosak tengah jalan atau macam2 masalah lagi yang mungkin kau tak tahu. Kau takde duit kecik untuk bayar 1.90 tambang! Driver keluarkan duit dia untuk tolong kau tukar duit tapi si bangsat pergi tangkap gambar hantar email ke pegawai depoh? What the heck?!!! Apa masalah kau? Pasal kau diorang kena cas melanggar etika bekerja, kena potong gaji.

Bas terakhir pukul 11, kena hantar bas balik depoh apa semua sampai rumah dalam pukul 12 lebih. Esok pagi kalau memang jadual pagi kau agak pukul berapa diorang kena bersiap pergi kerja?? Pengakuan jujur dari driver bas ialah pukul 3.30 pagi dah bersiap ke depoh untuk ambil bas dah bergerak ke kawasan masing-masing. Kau boleh bayang tak? Sempat ke driver bas ni nak rasa tidur nyenyak?? Dengan usia diorang yang majoritinya bukan lagi muda...Kau mampu rasa tak kepenatan yang diorang rasa tu?

Aku harap lepas ni sebelum kau bertindak nak buat aduan.. Kau fikir dulu...Ya betul kau, aku pelanggan...Kita ada hak. Tapi kita kena ingat mereka ialah manusia bukan robot. Tunjukkan timbang rasa pada sesama saudara kita.

Ditulis Oleh Ladyy Zee Via Facebook (26 Mac 2014)

Pautan: http://kachipemas.blogspot.com/2015/07/kisah-benarhiba-dan-geram-perempuan-ini.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ApaKhabarOrangKampung+%28Apa+Khabar+Orang+Kampung%29)

Tangkap Mahathir jika benar dialah dalangnya kata bekas MT UMNO
Jika benar Tun Mahathir adalah dalang yang menuduh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak mengambil wang dari 1MDB, pihak berkuasa sepatutnya tidak berlengah lagi untuk membuat tangkapan.

Bekas anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) perlu bertindak segera menahan Tun Mahathir jika ada kebenaran dalam dakwaan tersebut.

Hal itu diluahkan Saifuddin dalam laman Twitternya.
Semalam, Najib mendakwa bekas Perdana Menteri keempat itu merupakan individu di sebalik pembohongan yang dibuat Wall Street Journal dan Sarawak Report, berkaitan isu skandal 1MDB.

Kata Najib, Tun Mahathir berbuat demikian kerana keengganannya tunduk kepada permintaan bekas perdana menteri itu.

Dalam perkembangan berkaitan, Fello Penyelidik Utama Institut Alam dan Tamadun Melayu, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Datuk Dr Teo Kok Seong menyarankan agar Najib membuktikan dakwaan tersebut.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak perlu membuktikan dakwaannya yang mengatakan Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi dalang di sebalik laporan Wall Street Journal (WSJ) yang mendakwa dana hampir AS$700 juta (RM2.6 bilion) dimasukkan ke dalam akaun peribadinya.

Fello Penyelidik Utama Institut Alam dan Tamadun Melayu, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Datuk Dr Teo Kok Seong berkata, selagi dakwaan itu tidak dibuktikan, selagi itu mantan perdana menteri itu tidak boleh dituduh menjadi dalang di sebalik laporan berkenaan.

"Saya rasa tuduhan dalang ini perlu ada buktinya. Maksudnya Najib benar-benar tahu dan boleh memberi bukti kukuh Dr Mahathir adalah dalangnya.

"Jika ada bukti, tampil segera dan nyatakan kepada umum.

"Tuduhan Najib itu dilihat akan mencalarkan lagi imejnya dalam keadaannya sekarang sekali gus tidak membawa sebarang faedah," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Teo mengulas status di laman Facebook Ketua Pegawai Eksekutif Gerakan Kesederhanaan Global (GMM), Datuk Saifuddin Abdullah yang menggesa Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar untuk segera menangkap Dr Mahathir.

Ia rentetan dakwaan Najib di dalam laman Facebooknya baru-baru ini.

Perdana Menteri baru-baru ini menyangkal laporan WSJ yang mendakwa dana hampir AS$700 juta dimasukkan ke dalam akaun peribadinya.

Najib turut mendakwa Dr Mahathir merupakan individu di sebalik laporan tersebut.

Katanya, tuduhan tidak berasas itu adalah susulan keengganannya untuk tunduk kepada Dr Mahathir kerana tidak mahu Malaysia diperintah melalui proksi.

Najib turut dilaporkan memberi amaran akan mengambil tindakan undang-undang ke atas mana-mana pihak yang ingin menjatuhkan kerajaan.

Mengulas perkembangan berasingan, Teo berkata penafian Najib dalam isu akaun banknya masih belum cukup kukuh.

"Penafian itu harus disekalikan dengan kenyataan Bank Negara Malaysia (BNM) dan AmBank. Tidak kekangan untuk bank berkenaan mengeluarkan kenyataan demi membesihkan nama Najib.

"Jika ada kekangan seperti Akta Bank dan Institusi-institusi Kewangan (BAFIA) seperti yang didakwa, saya rasa boleh dikecualikan untuk isu ini," ujarnya.

Katanya lagi, kekangan BAFIA hanya akan merumitkan keadaan sekali gus menyebabkan imej Najib semakin tercalar.

"Dalam keadaan tertentu untuk menegakkan kebenaran dan atas budi bicara bank sendiri, rasanya boleh diketepikan kekangan itu.

"Jika tidak imej Najib akan menjadi tidak baik dan menambah syak wasangka dunia kepada Najib sendiri," jelasnya.

Sebelum ini, Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, pihak AmBank atau BNM tidak boleh mendedahkan wujud atau tidak nombor akaun yang didakwa WSJ adalah milik Najib.

Tegasnya, bank-bank berkenaan pelu merahsiakan maklumat kerana perkara tersebut tertakluk kepada undang-undang di bawah BAFIA lapor AstroAwani

Sumber: http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2015/07/tangkap-mahathir-jika-benar-dialah.html)

Muka Macai ABANG LIMA MINIT Yang Hina YB LIM KIT SIANG

Dennis Prem Kumar Chandran's photo.
Jom... mari kita berkenalan dengan 'Abang Lima Minit' yang mengugut Sdr Lim Kiat Siang di Johor semalam "5 minit dia tak keluar, dia mati atau saya mati". Baju parti apa yang dia pakai tu ah???

Nampak tak??

Apa jenis posting yang dia share tu.. bangga lah tu.....

Entah samada PDRM akan betul betul ambil tindakan atau tidak...kita tengok nanti!

Sudah lah muka tak lawa - perangai pulak HODOH !!

Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2015/07/muka-macai-abang-lima-minit-yang-hina.html)

Serang program Kit Siang di Johor cubaan alih isu Najib, kata ahli Parlimen

OLEH MOHD FARHAN DARWIS
Ahli Parlimen Kuala Terengganu Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad bercakap pada sidang akhbar di Shah Alam, hari ini. Beliau kesal dengan insiden serangan pada program Lim Kit Siang yang disifatkannya sengaja dilakukan untuk mengalih perhatian daripada isu semasa. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal.
Serangan terhadap program yang disertai veteran DAP, Lim Kit Siang di Johor sebelum ini oleh beberapa individu sengaja dilakukan bagi mengalihkan tumpuan dan perhatian masyarakat daripada isu membabitkan pendedahan akhbar The Wall Street Journal (WSJ) terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kata Ahli Parlimen Kuala Terengganu Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad.

Raja Kamarul Bahrin berkata, keganasan yang didakwa dilakukan ahli Umno itu sebagai isu perkauman di bulan Ramadan.

"Apa yang sedang berlaku di Malaysia hari ini semasa krisis kepimpinan negara makin meruncing hendaklah ditangani dengan bijaksana dan bukan ditambah dengan isu baru berbaur perkauman dan keagamaan untuk mengalih pandangan serta menutup masalah sebenarnya," katanya pada sidang media di Shah Alam hari ini.

"Di bulan Ramadan yang mulia ini sepatutnya dan sebaiknya kita meningkatkan amalan dan mengawal lidah kita," katanya, dan menambah,"Jika tidak kita akan mendapat lebih lapar dan dahaga daripada pahala dan keredaan Allah."

Beliau dalam pada itu menasihatkan penduduk Malaysia umumnya agar tidak terpengaruh dengan sentimen politik yang membenihkan kebencian politik apatah lagi di bulan Ramadan ini.

"Memang mudah untuk menarik perhatian dengan politik kebencian dan menakut-nakutkan rakyat cara murahan serta tidak bertanggungjawab yang mungkin boleh memusnahkan ketenteraman awam.

"Hendaklah kita mengamalkan politik yang matang dan penuh bijaksana apatah lagi kita perlu menghormati bulan yang mulia ini," katanya.

Lim pada Ahad dikatakan dihalau sekumpulan individu dalam satu majlis sesi dialog di sebuah kopitiam, di Masai, Johor.

Acara yang bermula sekitar jam 2 petang itu bertukar kecoh sejurus ahli Parlimen Gelang Patah tersebut mahu menyampaikan ucapan.

Seramai 50 individu dikatakan menyerbu masuk ke dalam kedai kopi berkenaan dan mula membaling beberapa objek, termasuk cawan, mangkuk plastik dan penyapu ke arah Lim.

Kekecohan yang tercetus hampir 30 minit itu mendorong Lim meninggalkan lokasi berkenaan dengan diiringi penganjur.

Lim bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan, sementara beberapa orang didakwa cuba mencekik Pengerusi DAP Johor Liew Chin Tong semasa beliau menuju ke keretanya.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/serang-program-kit-siang-di-johor-cubaan-alih-isu-najib-kata-ahli-parlimen#sthash.jnHsIESD.dpuf
Sumber: http://wak-labu.blogspot.com/2015/07/serang-program-kit-siang-di-johor.html)
.

Tiada ulasan: