Google+ Badge

Rabu, 8 Julai 2015

5567. Bila serangan datang, barulah teringat kaitkan ISLAM.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*
Bila orang kedekut kena serang. Mulalah permainkan isu ISLAM. Ahhh... sudahlah. Orang yang tidak pernah peduli sahaja yang menyokong kata-kata yang mengaitkan ISLAM dengan sesuatu isu atau serangan yang datang. Apa yang telah diperbuat sebenarnya untuk menegakan ISLAM? Cukupkah sekadar menyatakan kita bina Masjid. Sekolah Agama pun masih tonggang langgang di sebahagian besar lokasi. Sekolah Agama yang hidup pun tidak kecukupan tenaga pengajarnya. Apa maksud kedekut dalam entry ini silalah terus membaca.

Kalau tidak, ingat sebahagian besar penduduk pun tidak. Bila badai serangan datang mulalah permainkan isu ISLAM untuk dapatkan sokongan bagi menutup sesuatu atas sesuatu. Jawapannya ada pada diri masing-masing yang masih bernyawa. “Hidup ibarat roda” Dulu tidak peduli pun aib atau ghaibah. Habis dijaja sehinggalah kedapatan pendokong bahasa tidak jejak pun keindahan bahasa ISLAM tulin. Siap ada pos-pos bergambar berisyarat “Porno”Ada kena dakwa orang itu dan diadili seadil-adilnya, kalau benarlah yang mengajak Bahawa serangan itu lebih mirip kepada serangan kepada ISLAM.
Meluat, menyampah dengan kata-kata caci maki yang menimbulkan rasa kebencian dengan sikap “Toghut” Lebih banyak kepura-puraan, yang memaparkan kurangnya dewasa seseorang. Maksud aksi dewasa ialah orang itu tidak kedekut. Tidak kedekut untuk berbuat baik kepada diri sendiri yang menjurus kepada jalan-jalan lurus yang Allah kehendaki.
Ingat jangan sesekali benci dengan orang, sebab orang itu manusia yang bersifat makhluk dan hamba Allah. Allah yang jadikan manusia. Allah sudah berpesan jangan menggelar orang dengan segala bagai gelaran yang menghina. Ada yang kisah sebagai kepala untuk menegur dan memperbetul mana yang salah?  
“Sudah terantuk baru tengadah” Apa arah ISLAM yang telah dilakukan oleh orang-orang yang berpeluang, peluang yang Allah beri kepada seseorang yang ditakdirkan memimpin. Sudah lulus maka hendak melantaiSesudah mendapat kesusahan baru hendak beringat-ingat. Ada pernah kisah masa senang?
Allah cukup jaga ghaibah hamba-hamba-Nya sehinggakan Nabi Musa hendak tahu siapakah orang yang menyebabkan Allah tidak turunkan hujan pun Allah rahsiakan sampai sekarang sebab terkait dengan “Aib” 

Cantik bahasa-bahasa ini, itu pentingnya bahsa kiasan dalam bentuk Simpulan Bahasa, Peribahasa dan sebagainya. Antaranya ialah  Sudah kalah baru berkubu”  Sudah kecurian baru mengunci pintudan Teperlus maka hendak menutup lubang

Akhirnya betullah Mat Indera itu berjuang kerana Allah menentang penjajah” Al-Fatihah. Mat Sabu bebas tuduhan memfitnah polis Bukit Kepong - Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
OLEH LOOI SUE-CHERN Timbalan presiden PAS Mohamad Sabu yang dituduh memfitnah polis Bukit Kepong, dibebaskan oleh Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini. – Gambar oleh Hasnoor Hussain, The Malaysian Insider, 8 Julai, 2015. Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini membebaskan bekas timbalan presiden PAS Mohamad Sabu yang dituduh memfitnah polis Bukit Kepong dan keluarga mereka. Hakim Meor Sulaiman Ahmad Tarmizi dalam penghakimannya berkata, pihak pendakwaan gagal membuktikan kes terhadap Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu. Keputusan tersebut disambut dengan sorakan Allahuakbar ... lagi »
Alhamdulillah.
Takbir!!!
Allahu Akbar. 
Haiwan ini pun makhluk Allah.
Sama-sama kita berusaha dan berdoa supaya ALLAH perkukuhkan IMAN kita semua, IMAN ibu bapa kita, suami kita, isteri kita, anak-anak kita, adik beradik kita, ibu bapa mertua kita, ipar duai kita, saudara-saudara kita, pemimpin-pemimpin kita dan Muslimin dan Muslimat amnya. 

Al Fatihah untuk diri sendiri dan ibu bapa kita serta seluruhnya MUSLIM. MUSLIM itu bersaudara dan perbuatan doa mendoakan sesama MUSLIM adalah antara yang teratas. Selawat Atas Junjungan kita Pesuruh Allah Nabi Muhammad.
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob. 
JazakAllah Bil Khair. 
Maaf jua akhirnya. 
Wassalamu.
Hard grind to unravel MH370 mystery
  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
KOD BANNER BABAB.NET KOD WIDGET BABAB.NET

Tiada ulasan: