Google+ Badge

Rabu, 8 Julai 2015

5568. Al Quran dan Sunnah membendung penipuan dan penafian musuh Allah.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*
بسم الله الرحمن الرحيم
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Katakanlah (wahai Muhammad): Hai orang kafir. Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) apa yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat dan kamu pula tidak mahu beribadat dan secara aku beribadat. Bagi kamu agama kamu, dan bagi aku agamaku.” (Surah al-Kafirun, ayat 1-6)
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “..Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya” [QS. AL 'IMRAN (3):185].
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku.” (QS. Yusuf: 86).

Inilah Fakta Ilmiah Malam Lailatul Qadar Yang Pihak NASA Sembunyikan!

Written By canang on Rabu, 8 Julai 2015 | 7/08/2015 07:54:00 PTG
Inilah Fakta Ilmiah Malam Lailatul Qadar Yang Pihak NASA Sembunyikan!

Sebenarnya ciri-ciri fisik ini sudah ditemukan oleh Badan Nasional Antariksa Amerika (NASA). Tetapi mereka tidak mempublikasikan tentang kebenaran adanya fenomena ini untuk menghindari kepercayaan terhadap Agama Islam. Hal ini diungkapkan oleh Kepala Lembaga Mukjizat Ilmiah Al- Quran dan Sunnah di Mesir, Dr. Abdul Basith As-Sayyid.

Abdul Basith As-Sayyid menegaskan, kurang lebih 12 tahun lalu NASA pernah menemukan ciri dari malam Lailatul Qadar sesuai yang dikatakan oleh Nabi Muhammad SAW. Ia menyayangkan hal ini tidak langsung ditanggapi cepat oleh para jutawan Arab yang memiliki sumber dana untuk melakukan kajian yang mendalam.

Pernyataan tersebut mengutip ucapan seorang pakar NASA, Carner, seperti yang dikutip oleh harian Al-Wafd Mesir. Carner pada akhirnya masuk Islam dan harus meninggalkan jabatannya di NASA karena mengungkapkan kebenaran tersebut kepada harian Al-Wafd Mesir.

Menurutnya NASA menemukan fenomena aneh pada suatu malam karena tidak ada meteor yang jatuh ke atmosfer bumi serta suhu udara sedang. Padahal di malam-malam biasanya, jumlah meteor yang berjatuhan ke atmostfer bumi sekitar 20 meteor.

Fenomena ini sesuai dengan hadist Nabi Muhammad SAW yang mengatakan bahwa pada malam Lailatul Qadar langit terlihat begitu cerah, namun tidak terlihat bintang yang bersinar. Pada malam itu suhu udara juga tidak panas dan juga tidak dingin atau bersuhu sedang.

Carner juga mengatakan, bahwa pada pagi harinya NASA juga menemukan matahari yang bersinar begitu cerah namun tidak ada radiasi cahaya sekalipun. 

Hal ini juga sesuai dengan ungkapan Nabi yang mengatakan bahwa pada pagi hari matahari bersinar cerah namun tidak terasa panas. Lantas dari manakah Nabi Muhammad SAW mengetahui pengetahuan tersebut? Tentu saja dari Dzat yang maha besar, Allah SWT.

Akibat kerap menyembunyikan fakta-fakta kebenaran tentang Al-Qur’an NASA sering mendapat kritikan dari para pakar Islam. Namun apapun yang telah disembunyikan NASA tidaklah menjadi soal bagi kita yang menyakini kebenaran Islam bukan dari sisi Ilmiah namun karena keimanan dan ketaqwaan kepada Allah SWT.

Semoga dengan artikel bisa menambah kecintaan kita terhadap kebenaran agama ini. Semoga fakta-fakta ilmiah yang telah dikaji oleh ilmuan barat yang meragukan Islam dapat membawa mereka ke jalan yang benar. Terimakasih sudah membaca.
Sumber : Lamanku

Link: http://btmmari.blogspot.com/2015/07/inilah-fakta-ilmiah-malam-lailatul.html)
Hard grind to unravel MH370 mystery
  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 30 minit yang lalu
Tiga hari yang lalu ketika menyangkal laporan Wall Street Journal (WSJ) yang mendakwa dana hampir AS$700 juta (RM2.65 bilion) dimasukkan ke dalam akaun peribadinya, Najib mendakwa Mahathir adalah dalang pendedahan itu.. Beliau mendakwa bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad merupakan individu di sebalik pembohongan yang dibuat termasuk oleh Sarawak Report. Katanya, tuduhan tidak berasas itu adalah susulan keengganan beliau untuk tunduk kepada Dr Mahathir kerana tidak mahu Malaysia diperintah melalui proksi. "Saya percaya, Tun bekerjasama dengan bangsa asing, termasuk ser... lagi »

Mohd SulaimanpadaWak Labu Farm - 44 minit yang lalu
Published: 8 July 2015 5:18 PM Wall Street Journal berniat jahat dalam laporannya dan bekerjasama dengan pihak tertentu dalam negara untuk menjatuhkan saya, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 Julai, 2015. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini menuduh The Wall Street Journal (WSJ) berniat jahat melalui laporannya yang mendakwa sejumlah besar wang dipindahkan ke akaunnya dan bekerjasama dengan "pihak tertentu" di negara ini bagi menjatuhkannya. Najib berkata, peguamnya sudah menghantar surat kepada akhbar perniagaan Amerika Sy... lagi »

canangpadaCananglahnie - Sejam yang lalu
Inilah Fakta Ilmiah Malam Lailatul Qadar Yang Pihak NASA Sembunyikan! Sebenarnya ciri-ciri fisik ini sudah ditemukan oleh Badan Nasional Antariksa Amerika (NASA). Tetapi mereka tidak mempublikasikan tentang kebenaran adanya fenomena ini untuk menghindari kepercayaan terhadap Agama Islam. Hal ini diungkapkan oleh Kepala Lembaga Mukjizat Ilmiah Al- Quran dan Sunnah di Mesir, Dr. Abdul Basith As-Sayyid. Abdul Basith As-Sayyid menegaskan, kurang lebih 12 tahun lalu NASA pernah menemukan ciri dari malam Lailatul Qadar sesuai yang dikatakan oleh Nabi Muhammad SAW. Ia menyayangkan hal ini t... lagi » 

atsixtypadaZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: Mahathir-IGP] *Tun Dr Mahathir tidak akan ditangkap kerana mengkritik Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak.* *KUALA LUMPUR : Tiada sebab untuk polis menangkap bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.* *Beliau menyifatkan cadangan itu sebagai perbuatan nakal dan tidak akan melayan permintaan seperti itu.* *“Tiada sebab untuk menangkap Dr Mahathir. Cadangan tersebut adalah satu tindakan yang nakal dan saya tidak akan melayan permintaan tersebut,” katanya selepas melancarkan kempen Ops Selamat 7/2015 sempena H... lagi »

Akhirnya Peguam-peguam Najib mula bertindak, bukannya saman.. tapi..
PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
Akhirnya Peguam-peguam Najib memulakan tindakan terhadap WSJ yang mendedahkan mengenai hampir USD700 Juta dari 1MDB masuk ke akaun Najib. Tapi pendekatannya nampak berbeza dengan apa yang telah dilakukan terhadap Malaysiakini, dalam hal Malaysiakini saman terus dikemukakan tapi WSJ pula nampak lembut pendekatannya. Perdana Menteri melalui Peguamnya memberi tempoh 14 hari kepada penerbitan itu

atsixtypadaZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
[image: Rafizi-Ramli_Mohd-Shafie_mara_600] *Jika MARA membeli dengan harga lebih murah seperti didakwa Shafie, sudah pasti MARA akan mendapat keuntungan besar jika menjualnya semula.* *PETALING JAYA: Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dicabar supaya menjual semula hartanah yang telah dibeli oleh Majlis Amanah Rakyat (MARA) di Melbourne, Australia.* *Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, ini kerana Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah mendakwa hartanah itu telah dibeli dengan harga lebih murah berbanding harga pasaran pada waktu itu.* *Katanya, jika hartanah itu dibeli dengan kada... lagi »

Alhusseyn AlhusseynpadaHARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
Naib Presiden PAS Idris Ahmad menasihati kumpulan progresif yang masih ada dalam parti itu supaya melihat kembali dasar ketika mereka menandatangani borang keahlian sebelum memutuskan untuk menubuhkan parti baru. Dalam temu bual dengan Malaysiakini, Idris berkata, kumpulan progresif PAS yang kini dikenali sebagai Gerakan Harapan Baru turut dinasihati agar tidak keluar daripada parti itu dan menubuhkan parti lain atas dasar persahabatan. “Macamana pun kita (perlu) berjuang (ber)sama PAS la, kita duduk dalam PAS ini untuk apa? “Apa tujuan masuk PAS? Yakin tujuan semua masuk PAS gi... lagi »

IGP: We will probe how WSJ got documents - IGP: Najadi murder not linked to 1MDB money trail - Najib starts move for legal action over WSJ article IGP: We will probe how WSJ got documents Posted: 08 Jul 2015 02:24 AM PDT Police will investigate how The Wall Street Journal got hold of secret banking documents in its articles on the alleged transfer of 1Malaysia Development Bhd funds to the bank accounts of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak. Inspector General of Police Tan Sri Khalid Abu Bakar said the probe would ... 

Ramai ameen doa Muhyiddin Posted: 07 Jul 2015 08:15 PM PDT Semalam Tan Sri Muhyiddin Yassin mengimamkan sembahyang di majlis berbuka puasa di pejabat Utusan Malaysia. Dengarnya ramai betul makmum Abang Din. Kedengaran doa yang dibaca pun lain dari biasa. Ianya berbunyi begini: يا الله! نجني من الذباب ذبابة ضخمة من شأنها أن تحيط بي. أنا حارس حتى لا يهرب من القيام بواجبي إلى الثقة نتيجة لمختلف المخلوقات هناك المتملقين والمتملقين الذين سوف حشد أنا هنا. Yang dibelakang kuat mengaminkan doa. Lain macam, luar biasa pu...

BBC interview: Tunjuk akaun kamu Najib
AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 jam yang lalu
SAAT GETIR!!!Saya Hanya Mampu Berdoa Kepada Allah Berhubung Dakwaan dan Fitnah Kepada PM Hj Najib: Hjh Rosmah Mansor
sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 2 jam yang lalu
Isteri perdana menteri Rosmah Mansor berkata, beliau hanya mampu berdoa kepada Allah berhubung dakwaan dan fitnah yang dilemparkan terhadap suaminya Datuk Seri Najib Razak. Malah, beliau juga menasihatkan semua pihak supaya tidak memfitnah antara satu sama lain di bulan Ramadan yang mulia ini. "Kita serah pada Allah SWT. Itu yang paling mustahak. "Hari baik, bulan baik jangan kita fitnah satu sama lain. (Jangan memfitnah) itu adalah ajaran al-Quran. "Kita serah pada Allah. Kita hanya mampu berdoa," kata Rosmah ketika ditanya mengenai perasaannya berhubung pelbagai dakwaan terhadap... lagi »

OMAK KAU!!!!padaOmak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail menafikan laporan mengatakan 3 daripada 6 akaun bank yang dibekukan pasukan petugas khas semalam adalah milik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.Gani berkata, perintah pembekuan yang dikeluarkan pada 6 Julai lalu tidak melibatkan mana-mana akaun yang dikatakan milik Najib."Satu lagi isu yang membimbangkan adalah dokumen itu dikatakan dibocorkan dari dalam siasatan itu sendiri."Peguam negara juga memperjelas perintah pembekuan yang dikeluarkan pada 6 Julai, 2015 tidak melibatkan mana-mana akaun yang dikata... lagi »

Sekarang mala petaka besar itu berlaku lagi ke atas kita
kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Dinsman Dulu saya menolak hujah Dr Mahathir yg mengutama-kan ekonomi dg mengatakan apabila ekonomi kita maju maka dengan sendirinya akan majulah juga budaya kita; kerana dunia akan hormat budaya kita apabila ekonomi kita maju. Saya kata kita mesti juga berusaha memajukan budaya kita serentak dg usaha kita memajukan ekonomi, kerana kita sebenarnya memerlukan kemajuan budaya utk memajukan bangsa
Penyertaan empat anak muda beri suntik kepada PKR Posted: 08 Jul 2015 12:28 AM PDT ULASAN *Rafizi mengumumkan kemasukan empat anak muda ke PKR.**Pengumuman* secara rasmi penyertaan seorang penceramah bebas dan tiga pimpinan mahasiswa ke dalam PKR hari ini memberi petanda jelas bahawa perkembangan dan pergolakan dalam Pas waktu ini tidak menjadi perhatian golongan muda. Hari ini Wan Jin Wan Husin penceramah bebas dan bekas ahli jawatan...

atsixtypadaZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
[image: 1MDB-IMC] *Serbuan dibuat pada jam 10 pagi dan mengarah kakitangan mengosongkan premis* *PETALING JAYA: Menurut seorang saksi kepada serbuan pejabat 1MDB yang masih dijalankan, polis telah menyekat akses ke pejabat 1MDB yang terletak di tingkat lapan Menara IMC.* *Pihak polis telah dikesan berada di bangunan itu kira-kira pukul 10 pagi.* *“Terdapat dua buah van dan kira-kira empat buah kereta polis Proton Preves di luar bangunan itu,” menurut saksi tersebut.* *“Rakan saya pergi ke tingkat lapan dan dia melihat pengawal memakai jaket hitam sedang mengosongkan tingkat itu... lagi »
Bukit Kepong: Mat Sabu menang!


PBO™ pada pen buruk online ™ - 2 jam yang lalu
Mat Sabu bebas tuduhan memfitnah polis Bukit Kepong Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini membebaskan bekas timbalan presiden PAS Mohamad Sabu yang dituduh memfitnah polis Bukit Kepong dan keluarga mereka. Hakim Meor Sulaiman Ahmad Tarmizi dalam penghakimannya berkata, pihak pendakwaan gagal membuktikan kes terhadap Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu. Keputusan tersebut disambut

"Mungkin Ini Ujian dari Allah Dan Bala Kepada MAS"
Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 3 jam yang lalu
Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

AMIR Wartawan Rasmi LRpadaWARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 jam yang lalu
MSO ULASAN *Rafizi mengumumkan kemasukan empat anak muda ke PKR.**Pengumuman* secara rasmi penyertaan seorang penceramah bebas dan tiga pimpinan mahasiswa ke dalam PKR hari ini memberi petanda jelas bahawa perkembangan dan pergolakan dalam Pas waktu ini tidak menjadi perhatian golongan muda. Hari ini Wan Jin Wan Husin penceramah bebas dan bekas ahli jawatankuasa Dewan Ulama Pas Selangor bersama Ahmas Syukri Razab, Mohammad Zaki Abdul Shukor dan Muhammad Hasny Hasni diumumka... lagi »

AMIR Wartawan Rasmi LRpadaWARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 jam yang lalu
*ANALISIS OLEH ZULKIFLI SULONG, PENGARANG ANALISIS DAN RENCANA* Published: 8 July 2015 3:00 PM Siapakah yang bakal mendapat manfaat daripada krisis dihadapi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sekarang? Siapakah bakal dilantik perdana menteri sekiranya Najib terpaksa melepaskan jawatan ekoran skandal syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang sudah menjadi perhatian antarabangsa. The Malaysian Insider cuba menyenaraikan tokoh yang mungkin mendapat manfaat sekiranya anak kepada perdana menteri kedua, Tun Abdul Razak Hussein berundur. *1. Tun Dr Mahathir Moham... lagi »

atsixtypadaZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*Dalam statusnya Siti tidak memperincikan pemimpin yang dimaksudkan * [image: siti,doa] *KUALA LUMPUR: Penyanyi tersohor negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin telah memuat naik sekeping foto yang memaparkan doa buat pemimpin yang menyusahkan rakyat.* *Melalui laman sosial Instagramnya, Siti juga menggunakan kapsyen, “Ya Allah.. Kau tunjukkan kebenaran, sesungguhnya kami memohon jauhi kami dari fitnah dan didusta,”.* *Foto yang telah dimuat naik sehari lalu itu telah disukai seramai 14,495 pengguna Facebook lain.* *Rata-rata peminat Siti menyambut baik doa yang dimuat oleh penyanyi ... lagi »
*
KOD BANNER BABAB.NET KOD WIDGET BABAB.NET

Tiada ulasan: