Jumaat, 10 Julai 2015

5576. Berumah di atas pohon.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*
Keren, Pohon Yang Menjadi Taman Bertangga

CanopyStair adalah sistem modular dari langkah-langkah yang bisa menempel tanpa alat untuk membentuk spiral di sekitar batang pohon, yang memungkinkan seseorang untuk berjalan ke atas. Ringan dan cepat di rakit, CanopyStair telah hati-hati dirancang untuk tidak merusak atau menandai pohon dengan cara apapun.
CanopyStair di rancang oleh Robert McIntyre dan Thor ter Kulve di Azores. Meskipun rumah tempat mereka tinggal dekat pantai, dinding batu tinggi yang dikelilingi rumah menghalangi setiap pandangan itu. Hanya dengan memanjat pohon di kebun mereka bisa melihat matahari terbenam di seberang lautan, sehingga mereka mulai membahas cara mengubah pohon menjadi taman bertangga, sehingga memungkinkan mereka untuk berjalan dan naik turun dengan mudah dan menikmati pemandangan. Sumber : canopystair.com
  







Sumber: http://duniacacamarba.blogspot.com/2015/07/keren-pohon-yang-menjadi-taman-bertangga.html)

Saifuddin Dedahkan Haji Hadi Aib dan Hinakan Anwar Depan-depan

Bekas setiausaha agung PKR dedah Anwar dihina ketika krisis Selangor

Bekas setiausaha agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendedahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dikasari individu dipercayai presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika mahu membincangkan kemelut menteri besar Selangor tahun lalu.

Walaupun tidak menyatakan identiti Hadi secara langsung, Saifuddin mengimbas peristiwa ketika dirinya menemani ketua umum PKR berjumpa dengan individu terbabit untuk mengadakan perbincangan.

"Masih ingat saat aku menemani Datuk Seri Anwar berjumpa dengannya. Bagaimana Datuk Seri Anwar diaibkan dengan bahasa yang cukup kasar," katanya dalam status Facebook hari ini.‎

Perbincangan itu dipercayai merujuk kepada ‎pertemuan singkat Anwar dengan Hadi di Terengganu untuk menukar jawatan menteri besar Selangor yang ketika itu disandang Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Saifuddin berkata, pertemuan itu bagaimanapun tidak membuahkan hasil kerana individu itu beredar kerana kurang sihat implikasi pengambilan ubat.

"Perbincangan terhenti. Dia kemudian beredar. Dua temannya yang juga turut hadir kemudian meminta maaf. Dia baru makan ubat kata mereka.

"Aku dan Datuk Seri Anwar kemudian meminta diri. Indahnya akhlak," katanya sinis.

Bekas ahli Parlimen Machang itu berkata, dirinya menyaksikan sendiri Anwar dihina dan menganggap individu itu "bukan malaikat" yang perlu dipertahankan.

Beliau turut menggambarkan individu tersebut semasa pertemuan itu‎ sebagai "amat kasar" dan Anwar pula bersikap "amat lemah lembut".

"Yang hadir di situ saya. Yang tengok dan dengar sendiri kata penghinaan itu saya.

"Yang dok cerita lebih-lebih kata dia lebih tahu pula sebenarnya tak ada di situ pun. Tapi pertahan gila-gila... 'dia bukan malaikat'," katanya.

Pada Ogos tahun lalu, media melaporkan Anwar dan Hadi mengadakan pertemuan sulit di sebuah hotel di Kuala Ibai, dekat Kuala Terengganu, namun beberapa sumber dalaman parti mendakwa perbincangan itu gagal mencapai kata penyelesaian.

Anwar dilaporkan enggan mengulas lanjut hasil pertemuannya dengan Hadi dan menganggap ia hanya pertemuan biasa.

"Perjumpaan biasa... kita baru dalam proses perbincangan... bincang banyak isu... hasilnya macam biasa," kata Anwar dipetik Astro Awani ketika ditemui di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu, 12 Ogos lalu. – TMI

ULASAN GB

Demikianlah keangkuhan seorang Presiden sebuah parti Islam.

DSAI datang dengan cara baik, tetapi disambut dengan herdikan melampau.

Rupa-rupanya selain membenci DAP, Presiden PAS itu sudah lama juga membenci DSAI, Ketua Umum PKR.

Hukum kebenaran dan keadilan tetap berjalan. Ia akan menghukum orang yang menghina orang lain dengan kadar yang serupa atau dengan cara lebih dasyat sebagai pengajaran untuknya.

GB pernah mengulas sebelum ini.. petikan:


Di dalam ilmu jiwa (psikologi dan psikatri) orang yang menuturkan perkataan-perkataan jelek seperti di atas sebenarnya orang yang mengalami mental disorder atau sakit jiwa. Di dalam ilmu hakikat pula, orang yang suka menuturkan kata-kata sedemikian adalah disebabkan oleh kewujudan "penyakit" di dalam hatinya. Diantara penyakit hati termasuklah angkuh, sombong, riak, takabbur dan seumpamanya.

Penyakit di hati akan menyebabkan akhirnya akan berlaku penyakit fizikal. Hukum kebenaran dan keadilan berjalan. Maka tidak hairan angkara kalbu kotor, maka ramai yang terlantar di hospital, menderita pelbagai penyakit fizikal. Kerana semua penyakit di zahir itu bermula penyakit di batin. Apakah Tuan Presiden tidak menyedari hal ini?

7 comments:

Anonymous said...
Baru lepas makan ubat....ubat penenangkah??

Anonymous said...
Dari dulu lagi aku sgt percaya yg makhluk yg bernama HADI AWANG ini berprinsip, jika aku tak dapat, jgn harap org lain akan dpt. Dia tidak pernah bersetuju dgn persetujuan arwah PR menjadikan DSAI sebagai PM jika PR menang pilihanraya. Lihat sahaja sabotaj terhadap perletakan Calon bertindih terutamanya yg melibatkan PKR. senang cerita, ini HADI AWANG banyak busuk punya orang.
Saiful said...
Geng ganu kelate tak bole buat kwn sgt2..tanya semua org akan kata serupa..depa ni ptg perut depa..tu la kalu menteri mai dari sana..cuba pi tgk set set dia aja dua bg orojek..lupakan la pasai pad ..bagi ke depa..
Anonymous said...
dulu pun kita pernah dgr yg hadi ni dengki dgn anwar.

hadi tidak rela berketuakan anwar dlm PR sebb merasa serban dia tebal dn anwar tidak berserban

sifat ego menjadi ketua parti islam juga menguasai dirinya selain mungkin ada kepentingan peribadi diselangor bersama khalid

yg menariknya bila dikatakan beliau baru makan ubat. ubat apa tu? pil kuda ke? kesan pil kuda memang dahsyat, penagih akan sentiasa merasakan dirinya diperkudakan oleh rakan2

ada juga keluhan dpd pekerja pejabat beliau yg memang tidak gemar dgn sikap beliau yg kasar dan keras kepala

jika anwar pun diperlaku begitu apa nk heran jika beliau itu suka melabel org lain dgn mcm2 label yg buruk

kini giliran rakyat pula memulangkan segala buruk laku itu kepada beliau. dpd seorg pemimpin hebat yg disanjung kini menjadi bahan caci maki rakyat.

dn memang sesuailah beliau akhirnya akan wala' kpd tuan guru hj najib yg sgt suci dpd curi duit 1MDB itu. mungkin hj najib saja yg boleh menjampi utk sembuhkan ketagihan pil kuda beliau itu. harun din pun gagal, malah terikut sama.

syabas kak mah, lu memang hebat

Kiedentech Kiedentech said...
geng ganu jer, geng kelate masih waras lagi
Anonymous said...
Tengok muka pun dh tau karektor..mcm ni kalau jadi pemimpin negara x boleh nak bayangkan macamana jadinya...
Anonymous said...
Kalau benar bagai dikata, sesungguhnya tuan rumah yang menghina tamunya itu bolehlah kita anggap SUDAH MATI.

Padahal tuan hakim yang berhadapan dengan penjenayah yang paling kejam pun akan bersikap tenang dan santun. Bersedia mendengar hujah dan merasa belas kasihan.

Mengambil akan perbandingan ini maka janganlah sekali2 berurusan dengan orang yang sudah mati.

Dia hanya akan dikapankan tidak lama lagi. Takala parti yang dibawanya juga benar2 mati dan dikapankan bersama2 dengannya.

Kemudian dia akan ditanya Rabbul jalil " Buktikan bahawa kamu mewarisi akhlak nabiKu yang membawa rahmat seluruh alam."
Sumber: http://greenboc.blogspot.com/2015/07/saifuddin-dedahkan-haji-hadi-aib-dan.html)
Hard grind to unravel MH370 mystery
  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...

Tu dia...RM2 juta dideposit ke akaun Rosmah...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 4 minit yang lalu
*RM2 juta dideposit ke akaun 'Rosmah Binti Mansor'...* *Laman pembocor maklumat Sarawak Report mendakwa RM2 juta dideposit ke dalam akaun bank yang dikatakan milik Rosmah Mansor.Laporan itu mendakwa laporannya berasas maklumat diterima berkaitan sebuah akaun dengan Affin Bank Berhad.Ia mendakwa sejumlah besar wang dideposit ke dalam akaun itu dalam tempoh dua bulan bermula pada awal tahun ini.Memetik dokumen didakwa berkaitan siasatan 1MDB, Sarawak Report mendakwa seorang individu bernama “Roslan Sohari” antara 10 Februari dan 23 April tahun ini memasuki sebuah cawangan b... lagi »

POLIS Kena Tahan Rosmah Dan Buat Siasatan Segera !!!

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 minit yang lalu
[image: Millions In Cash Go Into Rosmah's Account - How Come? EXCLUSIVE!] Millions In Cash Go Into Rosmah's Account - How Come? EXCLUSIVE!*9 Jul 2015* *Shopping therapy – how does Malaysia’s ‘First Housewife’ manage to get such enormous cash injections into her accounts?* *Sarawak Report has been passed information relating to an account at Affin Bank Berhad owned by the Prime Minister’s wife Rosmah Mansor.* *[image: Shopping therapy - how does Malaysia's 'First Housewife' manage to get such enormous cash injections into her accounts?]Baffling amounts of cash were deposited into it dur... lagi »

Nak mampos kut Sarawak Report ni.......tak de kerja lain, buat fitnah aje....

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 8 minit yang lalu
S’wak Report: RM2 juta dideposit ke akaun 'Rosmah Binti Mansor' Laman pembocor maklumat Sarawak Report mendakwa RM2 juta dideposit ke dalam akaun bank yang dikatakan milik Rosmah Mansor. Laporan itu mendakwa laporannya berasas maklumat diterima berkaitan sebuah akaun dengan Affin Bank Berhad. Ia mendakwa sejumlah besar wang dideposit ke dalam akaun itu dalam tempoh dua bulan bermula pada awal tahun ini. Memetik dokumen didakwa berkaitan siasatan 1MDB,Sarawak Reportmendakwa seorang individu bernama “Roslan Sohari” antara 10 Februari dan 23 April tahun ini memasuki sebuah cawangan bank... lagi »

Ust Ahmad Awang adalah aktivis Kesatuan Ulama Sedunia lebih awal dari Hj Hadi

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 8 minit yang lalu
Mufti Besar Palestin, Sheikh Hussein bersama 5 pesrta multaqa' Uklama Sedunia menerima plaque logo Palestin sempena majlis penutupan multaqa'1. Ramai yang tidak mengetahui bahawa Kesatuan Ulama Sedunia Cawangan Malaysia telah ditubuhkan sejak dua tahun yang lalu.Presidennya ialah Ust Abd Ghani Shamsudin. Manakala timbalannya ialah Ustaz Ahmad Awang. 2. Kesatuan Ulama Sedunia Cawangan Malaysia adalah penganjur bersama Persidangan Pembebasan Masjid al-Aqsa dan Ummat tertindas yang diadakan di Hotel Grand Bluewave, Shah Alam, Selangor Darul Ehsan pada 17-18 Mei 2014 yang turut dihadir... lagi »

Siasatan terhadap Anthony Loke mengarut Adam Abu Bakar

atsixty pada ZAKRI ALI - 53 minit yang lalu
[image: khalid-surendran] *Khalid Abu Bakar didakwa sering bertindak melanggar hak kebebasan rakyat yang telah dijamin Perlembagaan Persekutuan.* *PETALING JAYA: Ketua Polis Negara, Tan Seri Khalid Abu Bakar dibidas kerana mahu menjalankan siasatan terhadap Ahli Parlimen Seremban, Anthony Loke.* *Ahli Biro Politik PKR, N Surendran berkata, Khalid sering bertindak menyalahi peraturan dan bertentangan dengan Perlembagaan yang membenarkan rakyat berhimpun secara aman.* *“Artikel 10 Perlembagaan Persekutuan memberi jaminan bahawa rakyat berhak berhimpun secara aman, ia termasuk hak u... lagi »

Saifuddin Dedahkan Haji Hadi Aib dan Hinakan Anwar Depan-depan

Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
B*ekas setiausaha agung PKR dedah Anwar dihina ketika krisis Selangor* Bekas setiausaha agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendedahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dikasari individu dipercayai presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika mahu membincangkan kemelut menteri besar Selangor tahun lalu. Walaupun tidak menyatakan identiti Hadi secara langsung, Saifuddin mengimbas peristiwa ketika dirinya menemani ketua umum PKR berjumpa dengan individu terbabit untuk mengadakan perbincangan. "Masih ingat saat aku menemani Datuk Seri Anwar berjumpa dengannya. Bagaimana Datuk Seri... lagi »

Rosmah pulakdah didakwa Sarawak Report terima RM2 juta dalam akaun peribadi..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Blog pembocor rahsia Sarawak Report hari ini mendakwa isteri perdana menteri Datuk Seri Najib Razak menerima deposit dengan jumlah keseluruhan RM2 juta, di antara 10 Februari dan 23 April tahun ini. Menurut Sarawak Report, jumlah itu didakwa didepositkan seorang “pembantu peribadi” Datin Seri Rosmah Mansor bernama Roslan Sohari menerusi 8 transaksi ke dalam akaun Affin Bank milik “Rosmah Binti Mansor (Datin Sri)” di cawangan Bangunan Getah Asli Kuala Lumpur. "Sarawak Report mempunyai salinan urus niaga ini dan dimaklumkan Roslan hadir di bank itu dengan wang tunai dalam sebuah beg... lagi »

Dokumen WSJ tidak akan digunakan dalam siasatan 1MDB Mohamad Fadli

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: gani-wsj] *Pasukan Petugas Khas siasatan akaun 1MDB mengesahkan enam akaun bank yang dibekukan tidak membabitkan akaun milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.* *PETALING JAYA: Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail, tidak akan menggunakan dokumen yang disiarkan oleh Wall Street Journal (WSJ) atau pihak-pihak lain dalam siasatan akaun 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dibekukan.* *Ini kerana Pasukan Petugas Khas siasatan akaun 1MDB mengesahkan enam akaun bank yang dibekukan tidak membabitkan akaun milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.* *“B... lagi »

Dicampak ke dalam parit selepas dirogol (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
FMT Reporter KOTA KINABALU: Polis sedang menyiasat kes seorang gadis yang dipercayai dirogol secara bergilir-gilir sebelum dibuang ke dalam parit. The Star Online melaporkan, gadis berusia lingkungan 20an itu ditemui terbaring di dalam parit berhampiran sebuah restoran makanan laut di Jalan Bundusan, dekat Penampang. Ketika ditemui, mangsa dikatakan tidak sedarkan diri dan seluruh

Jom Lihat Rupa Kaki Penari Ballet Yang Menakutkan

Nas Rul pada dairishare - Sejam yang lalu
Penari ballet yang biasa kita lihat selalunya cute-cute ja kan??..dah pasti penari ballet professional melakukan latihan setiap hari. Lebih-lebih lagi bahagian kaki. Pernah tak korang terfikir nak tengok rupa kaki dia.

Penceramah Bebas Popular Ingkar Arahan Mahkamah Syariah

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
Muslimat Kelantan yang akan menghadiri Kuliah Bulanan Wanita di Dewan Besar Balai Islam Lundang yang bakal diadakan pada malam ini nanti tentu akan berasa keciwa kerana terlepas peluang untuk mendengar tips resipi kebahagiaan rumahtangga daripada Ust Halim Din, ustaz selebriti Tanyalah Ustaz TV9. Dalam TV bukan main lagi bagi resipi kebahagiaan rumahtangga tapi luar TV pukul bini.. - Rosly Yusuf Nama Ust Halim Din telah di gugurkan dari program tajaan kerajaan negeri Kelantan setelah beberapa bukti kejahatannya di serahkan kepada pihak penganjur program tersebut. Malah TV9 sendi... lagi »

Tanya 1MDB kenapa tidak serah dokumen – Ketua Audit Negara Faiz Zainudin

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*[image: Ambrin-Buang_1mdb_300]* *Jabatan Audit Negara akan dapatkan dokumen daripada sumber lain jika 1MDB gagal serahkan dokumen.* *KUALA LUMPUR: Jabatan Audit Negara akan mendapatkan dokumen dari sumber lain jika 1MDB gagal memberikan dokumen yang diperlukan.* *Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang bagaimanapun, pihaknya yakin 1MDB akan memberikan segala dokumen yang diperlukan untuk menyiapkan siasatan.* *“Dokumen ada banyak , ada yang dah dapat, ada yang belum, kita kena minta jugalah.* *“Kita yakin kita masih mencuba mendapatkan dokumen tersebut. Kalau kita tak boleh, k... lagi »

Mengapa cari masalah dengan tambah 1.5 juta pekerja Bangladesh?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 jam yang lalu
oleh V Shuman SEKILAS PANDANG: Idea kerajaan untuk “mengimport” 1.5 juta tenaga kerja dari Bangladesh bukan sahaja tidak dipersetujui pembangkang, malah seorang veteran Umno. Bekas menteri penerangan Dr Rais Yatim baru-baru ini menulis rencana di akhbar Berita Harian tentang “bahaya” membawa sebegitu ramai orang asing ke dalam negara. Rais yang kini menjadi penasihat kerajaan dalam hal ehwal sosial dan kebudayaan berpandangan, langkah itu akan memberi kesan buruk kepada negara. “Ia akan mencetuskan risiko sosio-budaya, serta cabaran kepada keselamatan dan ekonomi kita. “Kebanjir... lagi »

Laporan awal siasatan 1MDB cacat- PAC Faiz Zainudin

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
[image: Datuk-Nur-Jazlan_jan_1mdb_600] *1MDB tidak memberi kerjasama penuh dalam membekalkan dokumen kepada Jabatan Audit Negara.* *KUALA LUMPUR: Laporan awal Jabatan Audit Negara terhadap syarikat 1MDB dianggap cacat susulan syarikat pelaburan milik kerajaan itu tidak memberi kerja sama penuh untuk memberi dokumen.* *Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), Datuk Nur Jazlan berkata, perkara itu dimaklumkan Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang dalam pembentangan laporan tersebut pada pagi Khamis.* *“Jabatan Audit Negara masih belum mendapat kerja sama yang baik dar... lagi »

Kalau di Negara Islam bukan Malaysia, dah tentu sikafir ni dah kena pancung..........?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 jam yang lalu
Padah baling daging babi dalam masjid shamsulmunir@hmetro.com.my Butterworth: Mahkamah Majistret di sini, hari ini menjatuhkan hukuman penjara tiga bulan ke atas lelaki berusia 41 tahun yang mengaku bersalah atas pertuduhan membaling cebisan daging babi ke dalam kawasan Masjid Jamek Telaga Air, Butterworth, 6 Februari lalu. Majistret Muhammad Firdaus Abdul Wahab menjatuhkan hukuman berkenaan selepas tertuduh Lee Tian Chong mengaku bersalah di atas pertuduhan yang dibacakan jurubahasa. Berdasarkan fakta kes, Tian Chong didakwa dengan sengaja telah mencemarkan rumah ibadah orang Isl... lagi »

Berita Memeranjatkan Ahli PAS

Addin Deen pada Addin - 3 jam yang lalu
*Anak Arwah Ustaz Fadhil Noor Dakwa PAS Tidak Dapat Diselamatkan Lagi. *Apabila Muktamar Tahunan meluluskan usul memutuskan hubungan dengan DAP tanpa bahas, ketidakadilan keputusan itu menyebabkan anak bekas presiden PAS Datuk Fadzil Noor, Faiz Fadzil, 38, mula bersuara. Faiz, seorang peguam, pada hari itu mempersoalkan pengerusi muktamar tentang alasan PAS - parti yang disebut-sebut memperjuangkan idea Islam - menafikan hak perwakilan membahaskan topik begitu penting. "Saya marah pada hari itu. Sebagai peguam dan anak yang dibesarkan dengan berpegang kepada prinsip-prinsip Islam,... lagi »

LAGI PANAS!!!! Sekarang Rosmah pula didakwa terima RM2 juta dalam akaun peribadi

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Sarawak Report mendakwa Datin Seri Rosmah Mansor menerima RM2 juta dalam akaunnya di Affin Bank. Blog pembocor rahsia Sarawak Report hari ini mendakwa isteri perdana menteri Datuk Seri Najib Razak menerima deposit dengan jumlah keseluruhan RM2 juta, di antara 10 Februari dan 23 April tahun ini. Menurut Sarawak Report, jumlah itu didakwa didepositkan seorang “pembantu peribadi” Datin Seri

Tny Pua pertikai kerjasama 1MDB Faiz Zainudin

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
[image: tony-pua_1mdb_600_2] *Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu mempersoalkan kegagalan 1MDB menyediakan dokumen kepada Jabatan Audit Negara* *KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), Tony Pua mempersoalkan tindakan syarikat 1MDB yang gagal menyediakan penyata bank kepada Jabatan Audit Negara.* *Katanya, penyata bank adalah dokumen paling penting dalam menyediakan laporan lengkap siasatan.* *“Bagaimana untuk melakukan siasatan jika tiada penyata akaun? Penyata akaun adalah perkara paling penting dalam penyiasatan.* *“Mereka (1MDB) juga lambat menyerahkan ... lagi »

YDP Bukit Gantang nasihat ahli PAS Bukit Gantang, istiqamah dengan PAS.

mantaro pada SISI BUKIT - 3 jam yang lalu
السلام عليكم ورحمة اللّٰه Sahabat2 ahli PAS Bukit Gantang yang di rahmati Allah sekelian.... Dikesempatan bulan ramadhan al karim ini..saya menasihati diri saya dan sahabat2 agar terus beristiqamah bersama Parti Islam Semalaysia PAS walau apa pun nama parti baru yang akan di tubuhkan selepas raya nanti....syukran. "BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN" YDP PAS Bukit Gantang:Us Nordin Jaafar

Wang Tunai Jutaan Ringgit Pula Dimasukkan Ke Dalam Account Bank Rosmah Lapor Portal.

PASTA DotMy pada Ameno World - 4 jam yang lalu
Ini apa yang dilaporkan oleh Sarawak Report dalam siri pendedahan terbaru mereka. 1. SR telah menerima maklumat dan beberapa dokumen yang mendedahkan transaksi wang yang dimasukkan ke dalam account bank Rosmah Mansur, Affin Bank. 2. Wang tunai itu dimasukkan secara berturutan bermula pada awal tahun ini. 3. Bermula dari 10 Februari hingga ke 23 April 2015, seorang lelaki yang dipercayai berkait Rosmah yang dikenali dengan nama Roslan Bin Sohari telah mendepositkan sejumlah wang tunai tersebut ke dalam account Rosmah Mansor. 4. Kesemua wang tersebut dimasukkan ke dalam account 1000 ... lagi »

Akaun Najib Tak Dibeku Kerana Sudah Tutup

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*Pasukan petugas khas berkaitan isu 1MDB menjelaskan bahawa enam akaun bank yang dibekukan mereka tidak termasuk milik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.“Berkaitan arahan pembekuan pada 6 Julai 2015 terhadap enam akaun bank, tiada akaun-akaun bank di AmBank Islamic dipegang oleh perdana menteri pada tarikh dibekukan itu kerana akaun-akaun bank itu sudah ditutup pada 30 Ogos 2013 dan 9 Mac 2015,” kata pasukan itu.Pasukan petugas juga mengumumkan memperoleh dokumen bank berkaitan akaun-akaun itu.Pasukan itu juga menyebut bahawa Peguam Negara Tan Sri Abdul Gan... lagi »


Benarkah Sirul akan buat pengakuan bunuh Altantuya atas arahan Rosmah Mansor minggu depan?

PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
Peguam Hasnal Rezua Merican menafikan anak guamnya, Sirul Azhar Umar akan membuat pengakuan di mahkamah Australia, minggu depan yang kononnya pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu atas arahan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor. Beliau berkata, pihaknya sudah menghubungi peguam Sirul di Australia yang mengesahkan tiada prosiding mahkamah membabitkan perbicaraan anak guam

labun KulupSakah... ------------------------------ Cerita tadi dan semalam Posted: 08 Jul 2015 03:36 AM PDT Aku mahu menulis status ini semalam tetapi malas, takkanlah semuanya nak ditulis di facebook. Begini; semalam ada seorang kakak beli kerongsang RM20 tetapi dia menambah lagi not seratus, katanya untuk Anur. Aku keberatan menerima tetapi dia bersungguh. Sambil berlalu aku nampak dia menggosok matanya. Dan aku terdiam menahan sebak lebih sepuluh minit. Tadi ada seorang beli dua cheesetart dan ditambah RM200 dalam lipatan duit harga cheesetart. Katanya ambil semua untuk ... lagi »

Jet Bawa Taib Mahmud Langgar Pesawat MASWings (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
KUCHING: Sebuah jet yang membawa Yang Dipertua Negeri Sarawak, Tun Abdul Taib Mahmud merempuh pesawat MASWings selepas mendarat di Lapangan Terbang Mukah pada Rabu. Ketua Polis Daerah Mukah, DSP Jimmy Panyau berkata sayap kiri jet yang dinaiki Taib merempuh bahagian depan pesawat MASWings berkenaan. "Jet itu baharu sahaja mendarat dan sedang menuju ke terminal sebelum merempuh pesawat

Oh!.. Jadi betullah Najib ada akaun bank di AmBank Islamic tu..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
Pasukan petugas khas berkaitan isu 1MDB menjelaskan bahawa enam akaun bank yang dibekukan mereka tidak termasuk milik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. “Berkaitan arahan pembekuan pada 6 Julai 2015 terhadap enam akaun bank, tiada akaun-akaun bank di AmBank Islamic dipegang oleh perdana menteri pada tarikh dibekukan itu kerana akaun-akaun bank itu sudah ditutup pada 30 Ogos 2013 dan 9 Mac 2015,” kata pasukan itu. Pasukan petugas juga mengumumkan memperoleh dokumen bank berkaitan akaun-akaun itu. Pasukan itu juga menyebut bahawa Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail menegas... lagi »

PAS tidak dapat diselamatkan lagi.

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 6 jam yang lalu
OLEH ANISAH SHUKRY Apabila Muktamar Tahunan meluluskan usul memutuskan hubungan dengan DAP tanpa bahas, ketidakadilan keputusan itu menyebabkan anak bekas presiden PAS Datuk Fadzil Noor, Faiz Fadzil, 38, mula bersuara. Faiz, seorang peguam, pada hari itu mempersoalkan pengerusi muktamar tentang alasan PAS - parti yang disebut-sebut memperjuangkan idea Islam - menafikan hak perwakilan membahaskan topik begitu penting. "Saya marah pada hari itu. Sebagai peguam dan anak yang dibesarkan dengan berpegang kepada prinsip-prinsip Islam, saya tak dapat terima mereka menafikan hak asasi ka... lagi »

SAMAN - Ini baru betul-betul berani

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 7 jam yang lalu
AirAsia saman pengerusi Tourism Malaysia baharu AirAsia Berhad memfailkan saman terhadap Pengerusi Tourism Malaysia Wee Choo Keong, hari ini kerana menyiarkan kenyataan palsu di blog. – Gambar fail The Malaysian Insider, 9 Julai, 2015. Syarikat penerbangan tambang murah, AirAsia Berhad hari ini memfailkan saman terhadap pengerusi Tourism Malaysia yang baharu dilantik, Wee Choo Keong kerana menyiarkan kenyataan "palsu dan berniat jahat" ke atas syarikat penerbangan itu di blognya pada April lalu. AirAsia menyatakan, Wee yang juga bekas ahli Parlimen Wangsa Maju gagal menjawab semula ... lagi »

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT .... PUNYALAH NAK PERTAHANKAN KENYATAAN PEMIMPIN PKR CADANGKAN KERAJAAN PERPADUAN SEMENTARA SAMPAI TERGAMAK CAKAP CARETAKER GOVERNMENT ADALAH KERAJAAN PERALIHAN

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 7 jam yang lalu
*Kenyataan Umum* *9 Julai 2015* *"Caretaker Government" Adalah Bukan Kerajaan Perpaduan* *1. Jika semua bersetuju WSJ betul dan benar maka kita juga mengakui BN telah menggunakan dana melampau yang mengatasi jumlah perbelanjaan yang dibenarkan dalam pilihanraya. Maka pilihanraya umum 13 (PRU-13) adalah tidak sah. Justeru kerajaan pemerintah yang ada hari ini adalah kerajaan haram.* *2. Krisis hari ini bukan persoalan individu semata-mata tapi keabsahan sebuah kerajaan. Bukan saja Najib tetapi Muhyiddin, Zahid Hamidi, Shafie Apdal, Tengku Razaleigh dan semua pihak BN menang seca... lagi »

Keren, Pohon Yang Menjadi Taman Bertangga

Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - 7 jam yang lalu
CanopyStair adalah sistem modular dari langkah-langkah yang bisa menempel tanpa alat untuk membentuk spiral di sekitar batang pohon, yang memungkinkan seseorang untuk berjalan ke atas. Ringan dan cepat di rakit, CanopyStair telah hati-hati dirancang untuk tidak merusak atau menandai pohon dengan cara apapun. CanopyStair di rancang oleh Robert McIntyre dan Thor ter Kulve di Azores. Meskipun rumah tempat mereka tinggal dekat pantai, dinding batu tinggi yang dikelilingi rumah menghalangi setiap pandangan itu. Hanya dengan memanjat pohon di kebun mereka bisa melihat matahari terbenam di... lagi »

Harga minyak turun RM0.20 sempena Hari Raya Aidilfitri

ReJaM© pada MiLo SuaM - 7 jam yang lalu
KUALA LUMPUR: Peningkatan harga minyak baru-baru ini sangat membebankan rakyat kata Dato Seri Najib Tun Razak ketika dihubungi di Putrajaya.Menyedari kesusahan rakyat memandangkan kenaikan harga minyak membawa kesan teruk kepada kenaikan harga barang-barang yang lain, satu langkah penyelesaian serta merta dilaksanakan oleh kerajaan.Najib turut melahirkan keperihatinannya terhadap kesusahan rakyat
*

Tiada ulasan: