Google+ Badge

Jumaat, 10 Julai 2015

5588. Kehebatan Surah al Fatihah.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*
*
Bismillahirrohmanirrohim.

Kakinovel

Janji Allah Itu Pasti.
MISTERI SURAH ALFATIHAH

1 - AL-FATIHAH Baca 14 kali sebelum tidur:Suami dan anak-anak akan mengingati kita selalu

2 - AL-FATIHAH Baca 41 kali tiup dalam air dan minum serta buat air mandian:Melepas-kan rasa sakit dalaman

3 - AL-FATIHAH Baca 7 kali dan usap di kepala setiap pagi dan sekali sebelum tidur.Kepada orang berpenyakit mental

4 - AL-FATIHAH Baca 3 kali tiup dalam segelas air- minum dan baca sambil mengusap kawasan yang rasa sakit.Sakit yang keterlaluan

5 - AL-FATIHAH Baca 7 kali dan sapu ke atas kepala bayi yang suka menangis pada malam hari atau pada bila-bila masa

6 - AL-FATIHAH Baca 3 atau 7 kali, gunakan ibu jari dan tekan di langit-langit, (Mulut) kemudian sapu kepada tempat yang sakit.Luka berdarah, sengat lebah, jari terkepit di pintu

SUKA DIINGATKAN: BACALAH DALAM KEADAAN KHUSYUK, TAWAKAL KEPADA ALLAH DAN NIATLAH DENGAN JUJUR, INSYA-ALLAH IANYA MERUPAKAN PENAWAR YANG TERBAIK KEPADA SEMUA ...

sebarkanlah .....

Sumber: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152049419203507&set=a.243094648506.141998.243064478506&type=1&theater
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Al Rijalul Ghaib: Al Fatihah adalah bacaan shalat yang amat dahsyat. Dalam fiqih tuntunan shalat, Al Fatihah merupakan bacaan shalat yang bersifat rukun.

Teristimewa, Allah akan menjawab pada setiap ayat yang kita baca. Luar biasa, bukan…?

Buktinya? 

Ini dia, firman Allah dalam hadits qudsi: Nabi SAW bersabda, “Allah SWT berfirman: Shalat itu Kubagi dua antara Aku dan hamba-Ku. Untuk hamba-Ku ialah apa yang dimintanya. Apabila ia mengucapkan Alhamdulillahi rabbil alamin, Aku menjawab: “Hamba-Ku memuji-Ku” Apabila ia mengucapkan Arrahmaanirrahiim, maka Aku menjawab: “Hamba-Ku menyanjung-Ku” Apabila ia mengucapkan Maaliki yaumiddiin, maka Aku menjawab: “Hamba-Ku mengagungkan-Ku” Apabila ia mengucapkan Iyyaka nabudu waiyyaaka nastaiin, maka Aku menjawab: “Inilah bagian-Ku dan bagian hamba-Ku, dan untuk hamba-Ku apa yang dimintanya” Apabila ia mengucapkan Ihdinashirratal mustaqim, shiratalladzina an’amta alaihim ghairil maghduubi alaihim waladhaalin, maka Aku menjawab: “Inilah bagian hamba-Ku, dan untuk hamba-Ku apa yang dimintanya” (HR Muslim).

Sungguh luar biasa, ternyata Allah langsung menjawab bacaan shalat kita… Terungkap sudah rahasianya, mengapa Rasulullah membaca Al Fatihah ayat-demi ayat (tidak menyambungnya), sebagaimana dikatakan dalam hadits: “Kemudian beliau SAW membaca Al-Fatihah, beliau memenggalnya ayat demi ayat…” (HR Abu Dawud).

++++++++++++++++++++++++++++++++
Al Arissy: Saya pernah baca Surah al Ikhlas dan al Fatihah swaktu anak saudara demam panas tahap kritikal. Saya peluk kuat2 dan baca surah2 tersebut sehingga pagi. Pukul 6 pagi dengan izin Allah anak saudara saya sihat sperti biasa. Doktor pun hairan. Biasanya demam panas sbgitu, kanak2 akan mngalami kejutan saraf. Saya hanya tersenyum tanpa berikan jawapan kpda doktor. Alhamdulillah
++++++++++++++++++++++++++++++++
Tipah Zaki: Percayalah pada Ummul Kitab. Bacalah dengan yakin. Surah Al Fatihah adalah Penghulu Segala Ayat.. Yassin adalah hati Al Quran dan Ayat Qursy adalah Ayat Pendinding Perjalanan. Bacalah ayat Al Fatihah sekali dengan maknanya. Fahamilah In Syaa Allah.. Ubat segala kerisauan. Wallahualam.

+++++++++++++++++++++++++++++
Syukri Matt: Al Fatihah adalah bacaan shalat yang amat dahsyat. Dalam fiqih tuntunan shalat, Al Fatihah merupakan bacaan shalat yang bersifat rukun. Teristimewa, Allah akan menjawab pada setiap ayat yang kita baca. Luar biasa, bukan…? Buktinya? Ini dia, firman Allah dalam hadits qudsi:Nabi SAW bersabda, “Allah SWT berfirman: Shalat itu Kubagi dua antara Aku dan hamba-Ku. Untuk hamba-Ku ialah apa yang dimintanya.Apabila ia mengucapkan Alhamdulillahi rabbil alamin, Aku menjawab: “Hamba-Ku memuji-Ku”.Apabila ia mengucapkan Arrahmaanirrahiim,maka Aku menjawab: “Hamba-Ku menyanjung-Ku”. Apabila ia mengucapkan Maaliki yaumiddiin,maka Aku menjawab: “Hamba-Ku mengagungkan-Ku”.Apabila ia mengucapkan Iyyaka nabudu waiyyaaka nastaiin,maka Aku menjawab: “Inilah bagian-Ku dan bagian hamba-Ku, dan untuk hamba-Ku apa yang dimintanya”.Apabila ia mengucapkan Ihdinashirratal mustaqim, shiratalladzina an’amta alaihim ghairil maghduubi alaihim waladhaalin, maka Aku menjawab:“Inilah bagian hamba-Ku, dan untuk hamba-Ku apa yang dimintanya” (HR Muslim).

Sungguh luar biasa, ternyata Allah langsung menjawab bacaan shalat kita… Terungkap sudah rahasianya, mengapa Rasulullah membaca Al Fatihah ayat-demi ayat (tidak menyambungnya), sebagaimana dikatakan dalam hadits: “Kemudian beliau SAW membaca Al-Fatihah, beliau memenggalnya ayat demi ayat…” (HR Abu Dawud).

++++++++++++++++++++++++++++++
Fazel Fariq Annuar: Amalan2 yg mlibatkn ayat al Quran.. dan amalan itu adalah utk kbaikan bkn utk kjahatan n kburukan.. X SALAH UTK PERCAYA N IKUT Krana amalan2 tntng kbaikan yg x trpesong dri Agama Islam adalah xslh.. kita nak ikut n percaya kna ke d ajar dgn suatu bukti n alasan yg kukuh bru boleh percaya sdngkn dh NYATA amalan yg dsampaikan mngandungi ayat al Quran n amalan adalah utk kbaikan Apa2 pun Allah s.w.t yg tentukan klu xd restuNya smua xkn trjdi.. jka ssorg itu mngunakan ayat al Fatihah or ayt2 al Quran yg lain utk sembuh or utk kbaikan yg dia percaya itulah yg akn mnjdi pnawar jika damalkn so itu x salah.. apa2 sperti dktaknnya..INSYAALLAH APA2 PUN DGN KBNRAN N RESTU ALLAH S.W.T ITUPUN JIKA KTA IKHLAS N KHUSYUK. SO.... Kta xd hak utk mnghakimi ssuatu kpercayaan n amalan ssorg itu klu amalan yg damalknnya utk kbaikan.. kta x DPAKSA UTK IKUT.. PERCAYA OR APA YG HTI KTA XNK N KLU WAS2 JGN BUAT..hbis citer..aku x arif sgt n bkn sorg yg kuat agama..aku bnyk kkurangan... TPI AKU THU manusia mmng xlyak utk mnghakimi ssorg itu jika amalannya X TRPESONG DRI AGAMA ISLAM..lgipun dlm islam pun dsuruh kta mngamalkn ayat2 alquran utk apa2 skalipun prbuatan kita yg baik..xkiralah nk brp kli pun sbutannya..lgi kita mnyeru n puji allah s.w.t n nabi muhammad s.a.w lgi brtambah pahala n doa2 kita insyaalah akn dkabulkn dgn restu n kbnaran allah s.w.t.. N jgn lupa kta manusia ni smua x perfect..krana itulah kta x blh lari n xspecial utk dkecualikan dlm bab mahkamah allah s.w.t dmana kta sndri akn dhakimi suatu hri nnt..so jgn kita mnusia yg x sempurna ni pthkan smangat..kpercayaan ssorg itu pd khbatan kuasa allah s.w.t n kajaiban ayat2 yg dturunkannya dlm alquran ada kuasa jika damalkn..biarla org tu dgn kercayaan asalkn kita thu amalannya adalah.xtrpesong dlm agama islam..TETAPI JIKA SSORG ITU TRPESONG DRI.AGAMA ISLAM..KITA JUGA XBRHAK UTK MNADILINYA N MNGHAKIMINYA..KTA SBG SAHABAT N SAUDARA SAGAMA BLH MMBRINYA NSIHAT N TUNJUK AJAR UTK MMPERBETULKANNYA..

BKN TRUS MNGHUKUMNYA DGN CRA MNGAIBKANNYA..SINDIRNYA..OR MMFITNAH YG BKN2..hmmmm...

FIKIR2KNLAH..aku pun xpandai sgt tpi aku blh la bab ckit2 yg aku thu bnd utk dnilaikn btul or slh snag jika dgn cra kaji...kaitkn smuanya dgn brfikir scara logik..blh kta dpt jwpan yg btul n bnar dgn sndiri..utk kta ikut or x stu amalan yg bru dsampaikan pd kita..lbihkn mndgr n mmbca..buruk or baik ssuatu yg kta tgok..bca or dgr skalipun ttp stu ilmu utk kta perolehi n blajar..

++++++++++++++++++++++++++++
Azwan Ngatmin Takkanlah ayat al-quran dari Allah nak sangsi lagi,surah alfatihah adalah ibu segala surah.Sedangkan kita solat pun ai adalah satu rukun,kalau kita tertinggal batal solat.Kita pijak ni bumi Allah,udara yang kita sedut milik Allah,ubat hospital kalau seguni kita makan pun kalau tak izinkan Allah,takkan ada kesembuhannya.
++++++++++++++++++++++
Syamsullizam Syam Baca al.ikhlas..hembus sapu pada mata...hilang sakit mata anak..doktor kata lambat sembuh..alhamdullilah..1 hari sj menderita...sihat anakku...aminnn.
++++++++++++++++++
Firdaus Lee Jangan tanya mana dalilnya... inilah yang menyumbang kepada kejahilan di kalangan umat Islam. Umat Islam hanya meniru apa yang orang lain buat. Hal ini juga yang menyebabkan umat Islam mudah terpengaruh dengan perkara-perkara bidaah dan ajaran sesat sebab dalil tidak diperlukan. Maka siapa-siapa saja boleh menjual produk dan perkhidmatan mereka dengan label Islam. Siapa-siapa saja boleh kata itu dan ini adalah Islam dan akan ada yang percaya. Seolah-olahnya penyampaian ilmu dalam Islam ini tidak ada disiplin yang ketat berbanding dengan ilmu-ilmu duniawi seperti sains. Satu lagi fitnah terhadap agama yang syumul ini.
+++++++++++++++++++++
Insyirah Cheira Knpa pula ada yg nk mempertikai ttg hadis sahih or apa2 dalil plak dah?ayat Quran ni slama mana kita gunakan ke jln yg btl..sumenya elok dgn izin Allah..cth bla kita baca ayat2 tertntu sbg bcaan utk rwtan..cuba amik tau ckt apa mksd ayat tu dlm bhsa melayu.kna atau tidak dgn hajat yg diminta..yg pasti mmg kna la ..sbb ia da jd mcm doa..kn ke doa kita kpd Allah akn dimakbulkan skiranya kita yakin dgn Zat dan kebesaranNya.tu psl stiap apa nk dbuat tu bgntung pd hati.Haqqul yaqin.pcya dan yg yakin dgn Allah.klu hati tu was2..apa pon xjd.sbb kita ragu.bg yg dok komen bkn2 hala tu..baik lah kita perbaiki hati kita sma2.psl bnda ni plak nk dipertikai..klau bnda xelok mudah pulak nk trma tanpa selidik.bla bab gna Quran..msg2 pandai sgt bentang mcm2 soalan.
++++++++++++++++++++
Yng Dayang kisah sy..suatu ketika sy mahu keluar bekerja then rasa x sedap hati sy dgn perasaan yg ntah x tau cmne tetiba terus baca alFatihah n selawat pehtu tekan ibu jari ke langit pehtu sy calitkn ke grill umh..balik keje ptgny jiran sy cerita rumahny hampir diceroboh penyamun yg x sedar dlm umh ada org,dgn cara memotong kunci..umh sy yg mmng xde org alhamdulillah selamat..kejadian b'laku di siang hari flat seksyen 24 shah alam..wallahhualam..
++++++++++++++++++++++++
Shah Putat knapa fatihah 114 huruf...hanya yg berfikir akan faham..ummul kitab..byk rahsia fatihah...x yh berbantah psl syariat..selagi x mensyirikkan Allah xde mslh rsanya...knapa wirid solat cth...Allahumma ajirna minannaar..ada yg bca 3x..dan ada yg bca 7x...knapa..akidah mentauhidkn diri kpda Allah lebih penting dr berbantah psl syariat...Allah mngetahui disetiap sudut hati hambanya..nawaitu krn sunatullah..
+++++++++++++++++
Nisah Pinky Baca 70 kali selama 7 hari insyallah hati dan akal kita akan bersih tetapi semua mesti dlm keadaan berwudhuk
++++++++++++++++++++++++++++
Abdul Fatah Mat Ada lg...baca al-fatihah sebanyak 41 kali selepas selesai solat maghrib...jangan bergerak dri kdudukan asal solat itu...in shaa allah..setiap hajat kita akan d makbulkan seberapa segera...ingat!!!...Janji Allah itu PASTI...
++++++++++++++++++++++++
Watiam Tasmin Alfatihah kepala segala bacaan..membaca alquran d mula dgn alfatihah baca yassin d mula alfatihah smbayg pun tidk sah Klu tiada alfatihah.. Tu lah besar nya muzijat alfatihah... Aminnnññ..
+++++++++++++++++++++++
Zanariyah Che Omar Kita boleh gunakan fatihah untuk pagar rumah. Buat di mana-manapun boleh dalam rumah atau di luar jauh dari rumah terutama untuk menjagsmenjaga keselamatan anak-anak. Bayangkan keluasan rumah kita, baca fatihah senafas( tak boleh bernafas sebelum habis baca) sambil ingatan di arahkan lawan jam sehingga habis keliling satu kawasan rumah. Insya Allah jauh dari gangguan sihir dan orang.
+++++++++++++++
Iris Ayash Sy pnh buat..kepala sy penibg yg teramat sgt..berdenyut2.sy bc yg no 4...smbil menagis thn skit...slsai bc..sy usap di ubun smbil swlawat...alhamdulillah skit tu beransur hlg dan sy bole lelapkab mata..allahuakbar...
++++++++++++++++++++
Roslan Saemar Janji Allah adalah pasti dan janji2 itu diceritakan dlm AlQuran dan asSunnah.dan segala khasiat dan kebaikan surah dlm AlQuran boleh disebarkan sekiranya telah diberitahu oleh Allah dlm Quran atau disampaikan oleh nabi SAW dlm hadisnya.jika tiada..maka tiadalaa..
Umat manusia akhir zaman kelihatan byk mengada2kan khasiat surah dan menetapkan berapa bnyk kali perlu baca surah itu ini dan sebagainya.amalkanlah dan bacalah alQuran tanpa batas.siapa kita utk kata ini adalah khasiat alFatihah jika Allah tidak pernah cerita atau nabi pin xpenah cerita.mungkin sy krg ilmu agama..tapi jika ada..insyaAllah dtgkanlah dalil..salam.
++++++++++++++++++++++
Laila Nirmala Sy yg ada ilmu mngurut pun mmulakn bacaan Bismillah, jika kes berat baca jg Fatihah. Smbil mngurut sy sntiasa baca La ila ha illa anta subhanaka inni kuntuminaddhalimin.
++++++++++++++++++++++++++++
Wak Nazari "AL'FATIHAH"..mengapa menjadi pertikaian Dan di putarbelitkan.bilakah Kali terakhir kita membaca "Al'FATIHAH untuk diri sendiri.untuk nabi kita,untuk kedua IBU bapa kita..??jadikan lah amalan membaca surah AL'FATIHAH setiap hari hingga sebati di dalam diri..Insha'Allah kita dapat rasa akan kelebihan surah AL'FATIHAH.
++++++++++++++++++++++++
Zaid Hasan Nama Al fatihah antaranya. Ibu al quran, segala puji, penawar, yang cukup, asas al quran d 7 ayat yg berulang2..penawar itulah di ertikan dlm perubatan..dlm al quran ada tauhid dan ibadah, kiamat , balasan, sejarah d akhlak...al fatihah juga dibahagi dua dgn Allah..seluruh al quran ada dlm al fatihah..dgn 114 surah, 30 juzuk, 6,666 ayat..amalkan al fatihah di mana sahaja...
Suka · Balas · 8 · pada 27hb Mei pukul 12.37 ptg
Laila Nirmala Betul.....ayat yg trbaik ini jika dibaca bbrapa kali spt yg dipost kt sini hnyalh sbg usaha mmohon kpd Allah. Sdh psti org yg mmbca td prlu brdoa mnta apa yg dihajati. Yg mmberi hnyalah Allah, kita mmpu brusaha, brdoa & brtawakal. Bnda mcm ni pun nk kata bidaah. Kalau p baca kt kuboq mnta no ekoq mmg la.
Suka · Balas · 8 · pada 22hb April pukul 9.14 pagi
Bu Joko " Bismilahirohmanirohim....." saye pernah naik kapal air...ada 3 ribu penumpang TKI di pulangkan ke Surabaya...saya kecut nak turun kapal...dengan mendukung anak 3th saye baca bismilah dengan pelan2 selangkah demi selangkah...alhamdulilah kiri kanan saya lapang begitu juga depan belakang..lancar...saya berjalan
Suka · Balas · 8 · pada 16hb April pukul 7.08 ptg
Zue Zuera Alhmdullillah..saya amalkan al fatihah.. kurangkan sakit bersalin..skrg saya dlm pntang... baru 9hr hari ini.. insyallah dgn izinNYA....
Suka · Balas · 8 · pada 15hb April pukul 12.47 ptg
Rashid Mustafa Utk pengetahuan, alfatihah ADA 7 mukim atau perhentian, bismillah ADAlh ayat pertama, walaupun kesilapan ini kecik, tapi wajib diberitahu kpd diri sy & pembaca2 yg lain..sesiapa yg dah tahu Alhamdulillah, yg x tahu Di kuatiri baca fatihah tanpa bismillah, sekiranya mereka Baca APA yg Di lihat Dr FB ini...
Suka · Balas · 8 · pada 27hb Mac pukul 9.01 pagi
Shah Putat Zamri Wan Tahar al fatihah hanya umat nabi muhammad s.a.w saje dpt..kalam Allah tu la nmanya al quran..khasiat fatihah tu bermcm2..bila kita pertikai seolah2 menolak amalan tu mnsyirikkan Allah..satu pertanyaan..salah ke perbuatan yg admin share tu???w...Lihat Lagi
Suka · Balas · 7 · pada 29hb Mei pukul 12.53 ptg
Ibn Qayyim Shahrizal Agama tidak boleh guna akal untuk mengamalkannya dan tak boleh gna ikut logik akal. Agama ada acuannya. Agama adalah wahyu dari allah swt. Allah utuskan rasul sebagai pertunjuk yg mengajar cara untuk beragama. Kita kena faham al quran seperti mana nabi...Lihat Lagi
Suka · Balas · 7 · pada 27hb Mei pukul 7.25 ptg
Rina Nana ni la yg sy slalu amal tiap kli sy sakit kepala yg amat sgt n sejak hmpir 3 bln ni sy mhidapi batuk teruk wktu mlm smpai semput sedangkan sy jauh dr brg pnykit asma pn sy amalkan mbaca surah ni..klaw x bace n hembus dlm air utk sy mnum sy mst x blh tido smpai pg..segala jenis ubat sy beli n amal petua org lma tp x bhasil..subahanallah al-fatihah dan selawat pn sdh mampu mlegakan..besar nikmat yg allah berikan..
++++++++++++++++++++++++++++++

Hard grind to unravel MH370 mystery
  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
*

Tiada ulasan: