Google+ Badge

Sabtu, 18 Julai 2015

5639. Setiap hamba Allah lamaran terakhir akan hadir dalam hidupnya.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
*
Bersedialah dengan lamaran terakhir dari Allah yang akan datang bila-bila masa bagi setiap yang bernyawa yang Allah jadikan sebagai makhluk-Nya hamba-Nya.

Aameen.



  • www.DrMAZA.com
    11 hrs ·
    JAWAPAN MENGENAI SOLAT KHAS BULAN REJAB
    Orangramai bertanya saya mengenai Solat Raghaib, iaitu solat sunat khas yang dilakukan pada malam Jumaat pertama bulan Rejab. Untuk menjawab perkara ini saya memetik di sini hadis Nabi s.a.w dan beberapa ulasan.

    عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِي اللَّه عَنْه عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: لَا تَخْتَصُّوا لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ بِقِيَامٍ مِنْ بَيْنِ اللَّيَالِي وَلَا تَخُصُّوا يَوْمَ الْجُمُعَةِ بِصِيَامٍ مِنْ بَيْنِ الْأَيَّامِ إِلَّا أَنْ يَكُونَ فِي صَوْمٍ يَصُومُهُ أَحَدُكُمْ

    Daripada Abi Hurairah r.a, daripada Nabi s.a.w, baginda bersabda: “Jangan kamu mengkhususkan malam Jumaat dengan solat yang berbeza dengan malam-malam yang lain. Jangan kamu mengkhususkan hari Jumaat dengan puasa yang berbeza dengan hari-hari yang lain, kecuali ia dalam (bilangan hari) puasa yang seseorang kamu berpuasa. (Riwayat Muslim).

    Kata al-Imam al-Nawawi (meninggal 676H): “Pada hadith ini larangan yang nyata mengkhususkan malam Jumaat dengan sesuatu solat yang tiada dengan malam-malam yang lain dan puasa pada siangnya seperti yang telah dinyatakan.

    Sepakat para ulama kemakruhannya. Para ulama berhujah dengan hadith ini mengenai kesalahan solat bid’ah yang dinamakan solat al-Raghaib. Semoga Allah memusnahkan pemalsu dan pereka solat ini. Ini kerana sesungguhnya ia adalah bid’ah yang munkar daripada jenis bid’ah yang sesat dan jahil. Padanya kemunkaran yang nyata. Sesungguhnya sejumlah para ulama telah mengarang karangan yang berharga begitu banyak dalam memburukkan dan menghukum sesat orang menunaikan solat tersebut dan perekanya. Para ulama telah menyebut dalil-dalil keburukan dan kebatilannya dan kesesatan pembuatnya”. (Al-Nawawi, Syarh Sahih Muslim, 3/211. Beirut: Dar al-Khair).

    Al-Nawawi juga pernah berkata: “bid’ah yang buruk lagi sangat munkar…jangan terpengaruh dengan ramai yang melakukannya di banyak negeri. Juga jangan terpengaruh disebabkan ia disebut dalam Qut al-Qulub dan Ihya ‘Ulum al-Din”.( Petikan daripada ‘Ali Hasan ‘Ali, Kitab al-Ihya fi Mizan al-‘Ulama, m.s. 21.).

    Demikian al-Imam al-Sayuti (meninggal 910H) berkata: “Ketahuilah olehmu, semoga Allah merahmatimu, sesungguhnya membesarkan hari tersebut dan malamnya (hari dan malam Jumaat pertama Rejab) hanya perkara baru yang dibuat dalam Islam selepas 400 tahun. Diriwayatkan mengenainya hadis yang palsu dengan sepakat ulama yang mengandungi kelebihan berpuasa pada siangnya dan bersolat pada malamnya. Mereka menamakan solat Raghaib”.

    Katanya juga: “Ketahuilah sesungguhnya solat yang bid’ah ini menyanggahi kaidah-kaidah Islam dalam beberapa bentuk…”( Al-Sayuti, Al-Amr bi al-Ittiba’ wa al-Nahy ‘an al-Ibtida’ m.s 52. Beirut: Dar al-Fikr )
    Extra:
    l)
    Sue Umairah
    1 jam ·
    Kenapa katakan tidak kepada pad pakai buang?? 

    Pad pakai buang diperbuat daripada pulpa kayu ataupun seringkali kertas kitar semula. Kertas kitar semula diluntur semasa pemprosesan supaya menjadi putih. Namun begitu, proses pelunturan dengan agen klorin ini menghasilkan sejenis bahan kimia sampingan yang bernama dioksin

    Dioksin adalah bahan karsinogenik, yakni ia boleh mengakibatkan kanser. Mengikut National Institute of Environmental Health Sciences of U.S., individu yang terdedah kepada tahap dioxin yang ketara berisiko tinggi untuk mengidap penyakit kanser.
    ll)
    Zonkuliah berkongsi video mereka.
    Semalam pada pukul 11.45 pagi ·
    https://www.facebook.com/video.php?v=261061374045653
    lll)
    Hasanuddin Hasanuddin
    Iwan Dhani Ardika bersama Rudy's Putra Zombank II dan 112 yang lain

    "MAYAT MEMBACA SURAH YASIN"
    Kisah nyata ini cukup membuat hati bergetar,Di dalam kubur mayat ini membaca Surat Yaasiin,berikut kisah nya..

    Percaya tak percaya inilah kenyataannya, mayat yang telah dikebumikan bukannya jadi hantu seperti film beoskop versi lokal, akan tetapi membaca kitab suci Al Quran dalam kuburan haji Arab Saudi, SubhanALLAH..

    Kejadian yang tak biasa terjadi alias aneh, bahkan palinganeh ini terjadi di Ma’la..

    Yaitu tempat dimana para jemaah haji yang meninggal dunia di mekah, contoh kamu pergi haji, kemudian kamu meninggal di sana, maka disanalah kamu akan di kebumikan..

    Karena kuburan ini memiliki area yang sudah penuh, maka makam yang sudah lama di gali lagi untuk mengebumikan jenazah baru, tempo penggalian ulang ini hanya selang 8 bulan..

    Di sinilah awal mula peristiwa terjadi, dimana saat ada mayat yang akan di kebumikan, pera penggali kubur menggali lagi kuburan lama..

    Saat lubang kubur digali lagi hingga kedalaman seukuran sebagaimana mestinya, secara tiba-tiba salah satu penggali kubur terkejut dan menghambur naik dari lubang kubur..
    Apa yang terjadi..??..Ada apa ini..??

    Betapa kagetnya penggali kubur itu tiba-tiba mendapati mayat yang sedang membaca Al Quran..
    Spontan bebera orang disekitar makam terkejut, selain takjub menyaksikan fenomena langka itu, dengan hati dipenuhi rasa penasaran, kemudian pemeriksaan terhadap kondisi mayat itu mulai di teliti..
    Hasil dari penelitian, mayat itu dalam kondisi duduk bersila sedang membaca Al Quran, penelitian lebih lanjut..

    Ayat Al Quran yang terbuka itu yakni, Surah Yaasiin..

    Pertanyaan mengapa mayat ini tidak hancur, termasuk kain kafan yang membungkus jasadnya, kecuali kapas yang diletakkan di antara mayat dengan kain kafan..??

    Usut punya usut, setelah di ketahui siapa jati diri mayat hebat yang membaca Quran ini, ternyata ia adalah orang kulit hitam yang semasa hidupnya ia bekerja membersihkan Baitullah dari tumpahan air zam-zam..

    Ketika pekerjaan telah selesai membersihkan Baitullah dari tumpahan air zam-zam, kemudian ia duduk di satu sudut Baitullah lalu membaca Surah Yasin..

    Inilah bukti kebesaran ALLAH diluar logika manusia..

    ALLAH yang penuh kasih sayang, dimana hamba-hambanya telah lepas dari duniawi, disitulah Tuhan bersamamu, disitulah kasih sayangnya terpancar menerangi jalanmu..

    Untuk itu janganlah kalian semua selaku hamba ALLAH berbuat semena-mena, jangan hanya karena banyak harta tahkta, kemudian lupa diri, ingatlah selalu, bahwa jurang kesengsaraan abadi, tak jauh darimu..

    Kematianmu semakin hari makin dekat, hartamu kekuasaanmu sedikitpun tak akan mampu melindungimu dari azab yang amat pedih, bahkan sangat mungkin, hartamu itulah yang jadi azabmu sendiri..

    Astaghfirullahhal'adzhiim..

    Yaa ALLAH..
    Akhiri lah hidup kami dalam keadaan husnul khatimah,Aamiin..
    Ya ALLAH..
    Mudahkanlah urusan orang yang Membaca status ini..
    Dekatkanlah Rezekinya,Sehatkanlah jiwa raganya dan Mudahkanlah jodohnya untuk orang yang nge-Like dan nge-share Status Ini..

    Aamiin Yaa Rabbal'aalamiin..

    Klik SUKA dan komentar AAMIIN lalu BAGIKAN dengan Ikhlas..!!
    lV)
    Aamiin.
    Halim KiPat: Sebutan “AMIN” yang betul ketika mengaminkan doa atau selepas al-fatihah :
    AA-MIIIIIIN - (A: panjang 2 harakat(mad badal), MIN: panjang 4–6 harakat (mad ‘aridh lis sukun) ertinya ;YA ALLAH, KABULKANLAH DOA KAMI.
    Sebutan “AMIN” yang kurang tepat ketika mengaminkan doa atau selepas al-fatihah:
    1. AMIN - (A dan MIN sama-samapendek) ertinya aman, tenteram.
    2. AAAMIN - (A panjang dan MIN pendek) ertinya meminta perlindungan keamanan.
    3. AMIIIIN - (A pendek dan MIN panjang) ertinya jujur, terpecaya.
    4. AAAAAM-MIIIIIIN - (A: panjang 5 harakat, mim:bertasydid, dan MIN: panjang), ertinya ‘orang yangbermaksud menuju suatu tempat’.

    Allahuaalam

    “Bila Nabi shallaAllahu `alaihi wa sallam selesai membaca Al-Fatihah (dalam solat), baginda mengucapkan AMIN dengan suara keras dan panjang.” (HR. Bukhari dan Abu Dawud).

    Abu Hurairah meriwayatkan sebagai berikut:
    "Bersabda Nabi : "Apabila imam membaca amin hendaklah kamu membaca AMIN, kerana sesungguhnya para malaikat juga membaca AMIN bersama dengan imam. Sesiapa yang bersamaan ucapan AMINnya dengan ucapan AMIN para malaikat, akan diampuni dosa-dosanya yang lalu". (HR. Muslim).

    Hukum menyebut AAMEEN selepas bacaan Fatihah adalah SUNAT, samada di dalam solat atau di luar solat. (Al-Tibyan, Imam Nawawi m/s 133).

    Meninggalkan sebutan AAMEEN tidak membatalkan solat kerana ia bukan sebahagian dari Fatihah, dan bukan juga termasuk dalam rukun sembahyang. Ia adalah doa yang digalakkan dibaca selepas Fatihah.

    Wallahu a'lam.

    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 
    Meja peceq.blogspot.com  .
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: