Selasa, 21 Julai 2015

5649. RampoQ.

.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


bar, polis sedang buru suspek (video)

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ
Ada manusia baik dan manusia jahat. Jahat antaranya melakukan rompakan. Jadi pemberi maklumat membantu pihak berwajib. Maka penjahat yang diburu.
Video rompakan yang tersebar, polis sedang buru suspek.
 
Tangkak, LEDANG, JOHOR: Polis sedang memburu empat suspek yang dirakam oleh kamera kerana melakukan rompakan di sebuah kedai runcit di sebuah pekan kecil di Sagil, Johor.

Seorang jurucakap polis mengesahkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) mengenai rompakan itu kini tersebar meluas di media sosial, sebagai asli dan polis sedang menggiatkan usaha untuk menangkap dalangnya.

Permulaan video itu menunjukkan salah seorang suspek masuk ke dalam kedai, dan meninggalkan satu botol di atas kaunter sebelum beredar.

Kemudian, suspek itu memasuki semula kedai itu, kemudiannya keluar dan masuk semula, kali ketiga diikuti tiga lagi rakannya.

Dua daripada suspek bersenjata apabila dilihat muncul bersama sama ada batang tebu atau buluh, yang mana kemudiannya mereka menggunakan untuk mengugut pasangan warga emas yang mengusahakan kedai tersebut.

Mereka juga dirakam menyerang seorang lelaki tua dengan batang tersebut sebelum mengarah-arah lelaki berkenaan.

Semasa serangan itu berlaku, salah seorang suspek kelihatan sedang mengosongkan peti wang tunai.

Malaysiakini sedang menunggu maklum balas lebih lanjut kes tersebut daripada respon pertanyaan kepada polis.
-malaysiakini-

Rujukan: http://gigitankerengga.blogspot.com/2015/07/video-rompakan-yang-tersebar-polis.html.
.

Cemburu: Suami sakit mental bunuh isteri

KUALA LUMPUR: Gara-gara kerana ikutkan perasaan cemburu, seorang wanita maut selepas dipukul dengan teruk oleh suaminya.

Kejadian berlaku di Taman Tun Dr. Ismail kira-kira jam 7.30 malam pada Isnin.
Ketua Polis Daerah Brickfields, ACP Sharul Othman Mansor berkata, mangsa Suraiza Hamzah, 46, meninggal dunia selepas dihentak oleh suaminya dengan menggunakan objek tumpul.

Menurut beliau, suami mangsa mengalami masalah mental.

“Mangsa yang bekerja sebagai juruaudit di sebuah syarikat penerbangan tambang murah ditemui terbaring di ruang tamu rumah oleh anak lelakinya berusia 17 tahun,” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati, sebelum kejadian pasangan suami isteri itu telah bergaduh akibat cemburu apabila suami mangsa berusia 47 tahun itu mengesyaki isterinya menjalin hubungan dengan lelaki lain.

Sharul memberitahu, suspek ditahan oleh anggota ronda Balai Polis Taman Tun Dr Ismail setengah jam kemudian selepas menerima maklumat daripada ibu saudara anak mangsa.

Katanya lagi, sebaik menemui ibunya dalam keadaan tidak sedarkan diri, anak pasangan itu telah memaklumkan kepada ibu saudaranya untuk menghubungi polis bagi mendapatkan bantuan.

“Mayat mangsa telah di hantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk dibedah siasat,” katanya.

Beliau berkata, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.
-fmt-

Sumber: http://gigitankerengga.blogspot.com/2015/07/cemburu-suami-sakit-mental-bunuh-isteri.html.

Masjid Yang Paling Sempoii D Malaysia


Apa macam masjid ini..memang sempoi .ini salah satu masjid d Segamat Johor. Insyallah kita pakat berdoa semoga kita di temukan jodoh yang baik dan berkekalan.
Sumber: http://kachipemas.blogspot.com/2015/07/masjid-yang-paling-sempoii-d-malaysia.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ApaKhabarOrangKampung+%28Apa+Khabar+Orang+Kampung%29.

Senarai 9 Kereta PALING JIMAT Di Malaysia Yang Ramai TAK TAHU !!!

Senarai 9 Kereta PALING JIMAT Di Malaysia Yang Ramai TAK TAHU !!! | Penjimatan minyak kini dianggap sebagai salah satu faktor utama oleh pengguna untuk membeli kereta. Bagi memenuhi kehendak pengguna, syarikat-syarikat pengeluar kereta telah mengeluarkan beberapa jenis kereta yang tergolong dalam kategori efisyen dalam pembakaran minyak.






Disini, kami kompilkan beberapa kereta yang mempunyai kadar pembakaran minyak yang efisyen supaya dapat menjadi rujukan bagi mereka yang ingin membeli kereta baharu pada harga dibawah RM100,000.


1. Perodua Axia
21.6 Km/L

100KM = RM 8.80
Selain dinobatkan kereta termurah di Malaysia, Perodua Axia juga terus menyelamatkan dompet pemiliknya dengan menawarkan penggunaan minyak yang efisyen. Dengan enjin berkapasiti 1.0cc, kereta keluaran perodua ini boleh bergerak sejauh 21.6 km bagi setiap liter minyak bagi transmisi manual. Bagi transmisi auto pula, setiap liter minyak membolehkan kereta ini bergerak sejauh 20.6 km.

2. Mitsubishi Mirage
21 Km/L
100KM = RM 9.10
Kereta kompak keluaran Mitsubishi ini dilihat sebagai saingan kepada kereta popular keluaran Perodua, MyVi. Dengan berbekalkan enjin 1.2 DOHC, kereta ini boleh bergerak sejauh 21 Km bagi setiap liter minyak. Selain dari penjimatan minyak, kereta ini juga turut dicipta untuk keselesaan.

3. Mitsubishi Attrage
21 Km/L

100KM = RM 9.10
Attrage adalah satu lagi kereta keluaran Mitsubishi yang dicipta untuk penjimatan minyak. Attrage turut menggunakan enjin berkapasiti 1.2cc, menyerupai adik beradiknya, Mirage. Selain dari penjimatan minyak, kereta ini juga turut menawarkan ciri-ciri lain seperti keyless operation system.

4. Hyundai i10
18.9 Km/L

100KM = RM 10.10
Kereta keluaran Hyundai ini menggunakan enjin yang berkapasiti 1.0cc yang boleh menggerakkan kereta sejauh 18.9 km bagi setiap liter. 

5. Honda City 2014
17 Km/L

100KM = RM 11.20
Biarpun dilengkapkan dengan enjin 1.5cc, kereta keluaran Honda ini mempunyai kuasa penjimatan minyak yang boleh dikatakan menakjubkan. Kereta ini boleh digerakkan sejauh 17 Km bagi setiap liter minyak anda.

6. Myvi 1.3
17 Km/L

100KM = RM 11.20
Kereta yang popular dalam kalangan rakyat Malaysia ini bukan sahaja mempunyai reka bentuk yang menarik, tetapi turut juga menawarkan penjimatan minyak. Tetapi jika dibandingkan dengan Honda City, kereta ini mempunyai enjin yang lebih rendah iaitu 1.3cc sahaja. Sama seperti Honda City, seliter minyak boleh menggerakkan kereta ini sejauh 17Km.

7. Peugeot 208
16 Km/L

100KM = RM 11.90
Didatangkan dengan enjin 1.6cc, kereta ini dijual pada harga RM83,480. Dengan kekuatan enjin tersebut, kereta ini boleh digerakkan sejauh 16 km bagi setiap liter minyak. Bagaimanapun, kekurangan kereta ini adalah tangki minyaknya cuma boleh menerima 50 liter minyak sahaja.

8. Volkswagen Polo Sedan
15.4 Km/L

100KM = RM 12.30
Kereta keluaran Volkswagen ini didatangkan bersama enjin 1.6cc dan ia boleh mencapai kelajuan tertinggi sehingga 183 Km/jam. Kereta ini menggunakan 6.5L minyak bagi 100km perjalanan. Ini bermakna anda akan menghabiskan RM 12.50 untuk minyak bagi perjalanan sejauh 100km.

9. Proton Iriz
14.5 Km/L

100KM = RM 13.20
Tergolong dalam golongan kereta kompak, Iriz adalah kereta kompak pertama yang dikeluarkan oleh Proton. Kereta yang dilengkapi dengan enjin 1.6cc ini menggunakan seliter minyak bagi perjalanan sejauh 14.5km.


**Kesemua data diambil dari laman rasmi kereta ataupun di website reviu kereta. SUMBER  SIAKAPKELI

Pautan: http://kachipemas.blogspot.com/2015/02/senarai-9-kereta-paling-jimat-di.html.

Kisah sedih.. Asnaf jadi mangsa mainan ahli politik..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 24 minit yang lalu
Kisah ini diceritakan oleh anak warga emas berkenaan, Rabiatun Asmah Mohd Ali yang mendakwa ibunya dianiaya untuk hadir bagi menerima sumbangan hari raya tetapi sebenarnya hanya bertujuan meramaikan majlis. Wanita itu merujuk kepada Majlis Penyampaian Sumbangan Aidilfitri pada 2 Julai 2015 di MAEPS, Serdang yang dihadiri oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Jamil Khir Baharom. “Kisah yang yang ditulis, jika benar, amat mendukacitakan nasib golongan asnaf yang menjadi mainan politik,” tulis Mufti Perlis, Datuk Dr A... lagi »

Najib akan kekal berkuasa kerana sokongan Umno, kata Kadir Jasin

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 37 minit yang lalu
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan kelab penyokong eksklusifnya di Umno mungkin tidak akan memenangi pertempuran dalam pendapat awam tetapi mereka ada kuasa politik, kata seorang bekas ketua pengarang. – Gambar fail The Malaysian Insider. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan kekal berkuasa kerana mendapat sokongan daripada panglima perang dan penyokong parti Umno walaupun majoriti rakyat mendesaknya supaya berundur, kata Datuk A. Kadir Jasin hari ini. Bekas ketua pengarang Kumpulan New Straits Times itu berkata, Najib yang kini diserang dengan isu 1Malaysia Developm... lagi »

Hj Hadi : Salahgunakan ayat dan mengelirukan masyarakat

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 44 minit yang lalu
Rentetan perbincangan saya dengan beberapa orang sahabat saya terjumpa.dengan post ini... Dengan itu saya rasa terpanggil untuk membetulkan kesilapan TGHH dalam berhujah dengan ayat 104 surah an Nisa' ini.... Wala tahinu fibtighail qaumi.. Jangan kamu berasa lemah untuk berdepan dengan kaum itu.(mereka).... Pertama sekali para ulamak ada yg berpendapat ayat ini turun bagi memberi motivasi supaya tentera Islam tidak lemah dari berjuang walaupun menerima pukulan teruk dalam perang Uhud. Sementara ada yg berpendapat ayat ini memberi motivasi kepada sahabat yang mahu memintas te... lagi »

PAS masih relevan, apa status penggerak GHB

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 47 minit yang lalu
HARAKAHDAILY | 21 Julai 2015. Berdasarkan alasan-alasan yang dikemukakan oleh penggerak utama GHB, tidak ada satu sebab kukuh pun justifikasi penubuhan parti politik Harapan Baru (GHB) melainkan hanya kerana kecewa dengan keputusan pemilihan Muktamar PAS yang lalu. Mereka mendakwa PAS tidak inklusif, cenderung untuk bergabung dengan Umno, konservatif dan tidak relevan dengan arus politik semasa. Namun, semua tuduhan tersebut meleset dan mengelirukan. Malah, mereka dan DAP telah menganggap PAS sebagai seteru politik yang baharu. Tindakan tersebut hanya mengundang konflik dan member... lagi »

Video rompakan yang tersebar, polis sedang buru suspek (video)

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Polis sedang memburu empat suspek yang dirakam oleh kamera kerana melakukan rompakan di sebuah kedai runcit di sebuah pekan kecil di Sagil, Johor. Seorang jurucakap polis mengesahkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) mengenai rompakan itu kini tersebar meluas di media sosial, sebagai asli dan polis sedang menggiatkan usaha untuk menangkap dalangnya. Permulaan video itu menunjukkan

Menteri harus minta maaf selepas ‘pengakuan’ Melanyi palsu, kata Rafizi

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Setiausaha agung PKR Rafizi Ramli berkata, pengarah komunikasi strategik Barisan Nasional (BN) Datuk Abdul Rahman Dahlan harus meminta maaf susulan video pengakuan bekas wartawan Sarawak dibuktikan palsu oleh Sarawak Report.  Pengarah komunikasi strategik Barisan Nasional (BN) Datuk Abdul Rahman Dahlan harus meminta maaf kepada rakyat Malaysia kerana mempromosikan "berita palsu", susulan

Inilah Manusia Yang Mampu Lakukan Apa Yang Orang lain Tidak Boleh Buat

Nas Rul pada dairishare - 2 jam yang lalu
Bolehkah anda menggigit hidung anda? Jika seseorang boleh menyentuh hidungnya dengan lidah atau bibir, mungkin anda sudah dikatakan hebat. Jadi, adakah mungkin bagi seorang manusia menggigit hidung sendiri? Jawapannya adalah "YA!" Lelaki China dalam gambar di atas adalah orang yang boleh menggigit hidungnya sendiri. Mari lihat dia melakukan aksi beliau jika anda tidak percaya.

Naib Presiden PAS ramal Harapan Baru jadi NGO

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar A Samad mendakwa kumpulan progresif dalam parti itu yang kini dilihat sebagai kumpulan Gerakan Harapan Baru tidak yakin mendapat sokongan rakyat sehingga terpaksa menangguhkan penubuhan parti baru beberapa kali. Dalam kenyataan dikeluarkan hari ini Iskandar berkata, beliau juga tidak akan terkejut jika parti berkenaan ditangguhkan sekali lagi penubuhannya

Masjid Yang Paling Sempoii D Malaysia

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
Apa macam masjid ini..memang sempoi .ini salah satu masjid d Segamat Johor. Insyallah kita pakat berdoa semoga kita di temukan jodoh yang baik dan berkekalan. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

Cemburu: Suami sakit mental bunuh isteri

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
KUALA LUMPUR: Gara-gara kerana ikutkan perasaan cemburu, seorang wanita maut selepas dipukul dengan teruk oleh suaminya. Kejadian berlaku di Taman Tun Dr. Ismail kira-kira jam 7.30 malam pada Isnin. Ketua Polis Daerah Brickfields, ACP Sharul Othman Mansor berkata, mangsa Suraiza Hamzah, 46, meninggal dunia selepas dihentak oleh suaminya dengan menggunakan objek tumpul. Menurut beliau,

Hmm.. Berat ni.. Haji Hadi boleh tolong jelaskan tak pasal bai'ah ni?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 3 jam yang lalu
Benda ni dah lama aku dengar sebenarnya, tapi bilea diminta kepastian dari beberapa pemimpin PAS yang aku kenal semuanya menjawab dengan senyuman.. Tapi akhirnya isu bai'ah dan sumpah calon PAS untuk menceraikan isteri dengan talak tiga jika keluar parti atau melompat ke parti lain terdedah juga.. Ianya terdedah setelah Ketua PAS Rantau Panjang, Abdul Fatah Harun mengingatkan mana-mana Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS khususnya dari Kelantan mengenai sumpah bai'ah talak tiga ke atas isteri masing-masing sekiranya berhasrat meninggalkan parti itu dan menyert... lagi »

GHB tidak perlu kalau sekadar hendak hancurkan Pas

mso.im pada . - 3 jam yang lalu
PANDANGAN IKHLAS *Semasa* pulang berhari raya di Kelantan saya didatang oleh beberapa peminat politik kampung dan juga rakan-rakan yang hadir pada majlis almuni Sekolah Menengah Rantau Panjang bertanya mengenai masa depan parti baharu yang bakal dilahirkan oleh Gerakan Harapan Baru (GHB). *Himpunan GHB di Dewan Perniagaan Cina KB, penuh.*Walaupun saya tidak mahu bercakap fasal GHB kerana tiba-tiba perasaan menjadi sebak, - mengenang musibah menimpa Pas, tetapi terpaksa juga saya menjawab setidak-ti... lagi »

"Kami Bangun Lambat Kerana Penat Layan Tetamu Dan Peminat Chef Wan

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*Chef Wan Bodoh Kerana Dedah Aib Keluarga Sendiri* *Luahan hati Chef Wan melalui Instagram baru baru ini telah mendapat reaksi ramai selepas apa yang dikatakan turut sama dirasai oleh ramai keluarga lain namun tidak kurang juga yang berkata chef selebriti itu tidak sepatutnya mendedahkan aib keluarga sebegitu rupa.Melalui beberapa akaun sosial media hari ini, ada ahli keluarga Chef Wan telah tampil membela diri dengan menceritakan keadaan sebenar apa yang berlaku sehingga mereka bangun lewat dan didakwa tidak membantu sebarang persiapan di rumah keluarga di kampung.“Kelakar bila... lagi »

[PENDEDAHAN PANAS] Di Mana Mulanya Krisis PAS?

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 4 jam yang lalu
A*pa yang terjadi dengan PAS sebenarnya? *– Arifin Zakaria 1. Dua soalan popular ketika hari raya tentang PAS. Pertama kenapa habis sepasukan pimpinan lama dibuang? Sedangkan dengan merekalah kami kenal PAS. Era 80-an dan 90-an nama popularnya Mat Sabu, Mahfuz Omar, Husam Musa, Solehudin Ayub dll. Pasca reformasi popular dengan Dr Dzul, Dr Mujahid, Mazlan Aliman, Ustaz Ghani Samsudin, Nizar Jamaludin dll. Tetapi kenapa mereka dibuang kesemuanya? 2. Soalan kedua popular. Benarkah bekas pimpinan yang tewas ini hendak tubuh parti? Kenapa perlu tubuh parti? Tidak bolehkah bersabar da... lagi »

Sekat Sarawak Report Buat Najib Kelihatan Lebih Bersalah

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*Menyekat akses kepada laman web pemberi maklumat Sarawak Report (SR) hanya membuatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dilihat lebih bersalah, kata tokoh parlimen DAP Lim Kit Siang.Lim berkata dalam menyekat akses kepada laman itu, Najib dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) "hampir mengumumkan kepada rakyat Malaysia dan dunia bahawa perdana menteri tidak begitu bersalah kerana beliau mahu rakyat mempercayai".Ini ekoran dakwaan terhadap Najib berkaitan skandal firma pelaburan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang mana beliau gagal untuk menep... lagi »
.

Tiada ulasan: