Selasa, 21 Julai 2015

5650. Delate akaun facebook.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Cara Delete Akaun Facebook

Assalamualaikum....

Ada yang berniat nak permanently delete akaun facebook tak? Kalau ada meh sini nak ajar cara delete akaun facebook bagi yang tak tahu lagi tu. Senang je cuma klik, klik, klik isi apa yang patut, bye2 Facebook.

Nak delete, mula-mula pastikan korang dah login dulu Facebook. Lepas tu bolehlah klik kat link ni : Permanently Delete Facebook Account.

Akan muncul pages macam kat bawah ni...

Lepas tu akan keluar tab macam ni, isilah password korang, masukkan word verification pastu tekan OK

Dan akan muncul tab seperti dibawah, tekan je OK.

Kalau ada rasa penyesalan selepas delete tu, cepat-cepat la login semula dalam masa 14 hari. Kalau tak, buat la Facebook baru je. Delete ni tak sama macam deactivated ye.

Delete facebook pun buat tutorial ke? Haha apa salahnyakan......selalu orang deactivated je akaun.

Nak deactivate akaun facebook tekan sini----->Cara Deactivate Facebook

Kalau nak delete akaun twitter lak tekan sini----->Cara Deactivate Twitter

Sumber:
http://arisyahjahirah.blogspot.com/2011/11/cara-delete-akaun-facebook.html.

YB PAS diugut dengan bai'ah jika sertai GHB

kerengga pada KERENGGA - 7 minit yang lalu
Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Aziz mengingatkan wakil rakyat PAS bahawa mereka tidak boleh melanggar bai'ah (sumpah janji setia) jika berhasrat mahu meninggalkan atau keluar parti. Katanya, calon atau wakil rakyat tersebut "menerima amanah" daripada parti sebagai wakil rakyat dengan janji setia memegang amanah bersama PAS. "Bai'ah ini tidak boleh dilanggar. Mereka telah mengambil daripada

The Edge jelaskan mengapa mereka siarkan laporan mengenai 1MDB

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 9 minit yang lalu
Seperti kata Tun Dr Mahathir Mohamad, Tun Musa Hitam dan Tengku Razaleigh Hamzah baru-baru ini, mereka yang mempunyai maklumat yang boleh membawa kepada kebenaran mesti bersuara dan tidak memalingkan pandangan ke arah lain. Tidak melaporkan perbuatan salah ialah satu jenayah. Malah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin turut berkata mereka ingin mendapatkan kebenaran. Sebagai sebuah kumpulan media, kami percaya kami perlu memenuhi tanggungjawab awam, tidak kira betapa sukar dan bahayanya ia boleh jadi untuk kami. Itu seb... lagi »

Jawapan Untuk TITM: Jangan Melampau Hina GHB

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 17 minit yang lalu
S*ecebis ingatan buat TITM dan PAS yang semakin jauh meninggalkan perjuangan dan akhlak Islam.* Kpd: Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man Timbalan Presiden PAS Dpd: Madah Pujangga Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB. Kerana merekalah lah PAS dikenali umum (melalui PAS4ALL) Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB. Kerana pada merekalah ahli-ahli parti melihat contoh golongan yg ditarbiyah berkorban dan memahami perjuangan Islam. Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB ini, kerana merekalah inilah PAS diberi sokongan bila bertanding dan memenangi di kerusi-kerusi yg PAS ti... lagi »

Polis nasihat perarakan di Kuching dibatalkan - Mohamad Fadli

atsixty pada ZAKRI ALI - 24 minit yang lalu
[image: khalid_sarawak_polis_600] *Polis menerima maklumat perhimpunan itu digunakan untuk menghasut dan membangkitkan sentimen rakyat Sarawak agar keluar daripada Persekutuan.* *PETALING JAYA: Polis menasihatkan penganjur perhimpunan dan perarakan di bandar Kuching, Sarawak, yang akan diadakan pada Rabu dibatalkan atas sebab keselamatan dan kemudaratan awam.* *Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, pihaknya mendapat maklumat perarakan itu akan dijadikan platform untuk menghasut rakyat Sarawak keluar daripada Persekutuan.* *“Polis telah menerima makluman untuk meng... lagi »

Rahman Dahlan wajar minta maaf - Mohamad Fadli

atsixty pada ZAKRI ALI - 24 minit yang lalu
*[image: rafizi-rahman]* *Rafizi Ramli mendakwa Abdul Rahman Dahlan menyebarkan berita palsu tanpa menyiasat kesahihannya.* *PETALING JAYA: Pengarah Strategik Komunikasi Barisan Nasional (BN), Datuk Abdul Rahman Dahlan wajar memohon maaf kepada rakyat Malaysia kerana membawa berita palsu untuk mengelirukan rakyat mengenai skandal 1MDB.* *Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu wajar meminta maaf memandangkan beliau tidak menyemak kesahihan maklumat terlebih dahulu.* *Abdul Rahman sebelum ini telah membuat pendedahan mengenai suatu klip ... lagi »

Tragis : 'Tiada Cuti Raya, Kerja Sampai Mati'

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 39 minit yang lalu
Salam admin. Minta tolong sebarkan berita ini. Ini adalah rakan serumah bujang saya. Meninggal dunia seorang diri di rumah sejak malam raya sampai semalam baru tahu. Kemungkinan mayat sudah 3-4 hari meninggal. Ya Allah sedihnya. Demikianlah permintaan dari seorang pembaca laman ini. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini "No raya on this year. Work untill die,"

BANTAHAN TERBUKA ISU BAI'AH DAN SUMPAH CALON PAS DENGAN TAKLIK CERAI ISTERI TALAK TIGA JIKA KELUAR PARTI ATAU MELOMPAT KE PARTI LAIN.

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sejam yang lalu
Saya merujuk kpd Bai'ah dan Sumpah yg telah dibuat oleh Dato' Haji Ahmad bin Yakob, Menteri Besar Kelantan sebagaimana Surat Bai'ah dan Sumpah yg dikeluarkan atas nama Majlis Syura Ulama Pas bertarikh 19.4. 2013 yang telah didedahkan oleh Ust Haji Wan Ismail bin Wan Jusoh, bekas Setiausaha Badan Perhubungan Pas Kelantan merangkap bekas ADUN MELOR melalui status facebooknya, yang antara lain mengandungi sumpah taklik bahawa jika beliau keluar parti atau melompat ke parti lain dgn kerelaan sendiri setelah terpilih menjadi ADUN/AHLI PARLIMEN, maka tertalaklah isteri/isteri - isterinya... lagi »

NAK BERSELFIE PUN AGAK2LAH BRO!

Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - Sejam yang lalu

Pas bakal kehilangan pejuang isu rakyat !! - Faiz Zainudin

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: mohammad-agus_pas_harakan_600] *GHB mempunyai ruang dan peluang untuk menarik sokongan rakyat serta menjadi sebuah parti politik yang kuat namun akan berdepan masalah di peringkat awal.* *PETALING JAYA: Sokongan terhadap Pas dijangka akan terjejas dengan tiadanya kumpulan progresif yang bakal menubuhkan parti Islam baru menerusi Gerakan Harapan Baru (GHB).* *Pensyarah Sains Politik, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Datuk Dr. Mohammad Agus Yusoff berkata, tiadanya kumpulan progresif dalam Pas bermakna tiada lagi pemimpin Islam yang akan memperjuangan isu rakyat ... lagi »

Anwar tidak dibenar bersalam dengan cucu FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: anwar_zahid_600] *Beliau hanya dibenarkan bercakap dengan ahli keluarganya melalui telefon di sebalik tabir kaca penjara Sungai Buloh sempena lawatan Hari Raya Aidilfitri. * *PETALING JAYA: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kesal dengan sikap Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang tidak membenarkannya untuk bersalaman dengan ahli keluarganya.* *Menurutnya, sempena hari raya Aidilfitri ini, beliau hanya dibenarkan bercakap dengan ahli keluarganya melalui telefon di sebalik tabir kaca penjara Sungai Buloh.* *“Kesal dgn sikap Menteri Dalam Negeri yan... lagi »

Aib Di Aidilfitri - Ahli Keluarga Saman Chef Wan ??

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
* Berpunca daripada tindakan chef selebriti,Chef Wan yang menyatakan rasa tidak puas hati terhadap ahli keluarga di laman sosial, kini ahli keluarganya sendiri akan mengambil tindakan untuk menyamannya pula.“Tindakan tegas akan aku sekeluarga ambil ke atas Chef Wan. Buat cerita dan sebarkan gambar yang tidak sepatutnya,” jelas salah seorang dipercayai ahli keluarga Chef Wan di laman sosial Twitter yang mendapat ratusanretweet.Chef Wan sebelum ini menyuarakan rasa tidak puas hatinya di Instagram kerana ada ahli keluarganya yang didakwa tidak membantu langsung menyediaka... lagi »

Kisah sedih.. Asnaf jadi mangsa mainan ahli politik..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 4 jam yang lalu
Kisah ini diceritakan oleh anak warga emas berkenaan, Rabiatun Asmah Mohd Ali yang mendakwa ibunya dianiaya untuk hadir bagi menerima sumbangan hari raya tetapi sebenarnya hanya bertujuan meramaikan majlis. Wanita itu merujuk kepada Majlis Penyampaian Sumbangan Aidilfitri pada 2 Julai 2015 di MAEPS, Serdang yang dihadiri oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Jamil Khir Baharom. “Kisah yang yang ditulis, jika benar, amat mendukacitakan nasib golongan asnaf yang menjadi mainan politik,” tulis Mufti Perlis, Datuk Dr A... lagi »

Najib akan kekal berkuasa kerana sokongan Umno, kata Kadir Jasin

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan kelab penyokong eksklusifnya di Umno mungkin tidak akan memenangi pertempuran dalam pendapat awam tetapi mereka ada kuasa politik, kata seorang bekas ketua pengarang. – Gambar fail The Malaysian Insider. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan kekal berkuasa kerana mendapat sokongan daripada panglima perang dan penyokong parti Umno walaupun majoriti rakyat mendesaknya supaya berundur, kata Datuk A. Kadir Jasin hari ini. Bekas ketua pengarang Kumpulan New Straits Times itu berkata, Najib yang kini diserang dengan isu 1Malaysia Developm... lagi »

Hj Hadi : Salahgunakan ayat dan mengelirukan masyarakat

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 4 jam yang lalu
Rentetan perbincangan saya dengan beberapa orang sahabat saya terjumpa.dengan post ini... Dengan itu saya rasa terpanggil untuk membetulkan kesilapan TGHH dalam berhujah dengan ayat 104 surah an Nisa' ini.... Wala tahinu fibtighail qaumi.. Jangan kamu berasa lemah untuk berdepan dengan kaum itu.(mereka).... Pertama sekali para ulamak ada yg berpendapat ayat ini turun bagi memberi motivasi supaya tentera Islam tidak lemah dari berjuang walaupun menerima pukulan teruk dalam perang Uhud. Sementara ada yg berpendapat ayat ini memberi motivasi kepada sahabat yang mahu memintas te... lagi »

PAS masih relevan, apa status penggerak GHB

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
HARAKAHDAILY | 21 Julai 2015. Berdasarkan alasan-alasan yang dikemukakan oleh penggerak utama GHB, tidak ada satu sebab kukuh pun justifikasi penubuhan parti politik Harapan Baru (GHB) melainkan hanya kerana kecewa dengan keputusan pemilihan Muktamar PAS yang lalu. Mereka mendakwa PAS tidak inklusif, cenderung untuk bergabung dengan Umno, konservatif dan tidak relevan dengan arus politik semasa. Namun, semua tuduhan tersebut meleset dan mengelirukan. Malah, mereka dan DAP telah menganggap PAS sebagai seteru politik yang baharu. Tindakan tersebut hanya mengundang konflik dan member... lagi »

Video rompakan yang tersebar, polis sedang buru suspek (video)

kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
Polis sedang memburu empat suspek yang dirakam oleh kamera kerana melakukan rompakan di sebuah kedai runcit di sebuah pekan kecil di Sagil, Johor. Seorang jurucakap polis mengesahkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) mengenai rompakan itu kini tersebar meluas di media sosial, sebagai asli dan polis sedang menggiatkan usaha untuk menangkap dalangnya. Permulaan video itu menunjukkan#

Tiada ulasan: