Rabu, 22 Julai 2015

5652. Buka Minda.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“” 
Ringgit Malaysia berbanding Pound Sterling.
Pound Sterling (GBP) £1.00  Isle of ManUnited Kingdom = Ringgit Malaysia (MYR) RM5.92 Malaysia

Pound Sterling merupakan mata wang dalam Kepulauan Channel (Aldernay, Guernsey, Jersey, Sark), Isle of Man, dan United Kingdom (England, Great Britain, Ireland Utara, Scotland, Wales, UK, GB, Ina). Ringgit Malaysia merupakan mata wang dalam Malaysia (RM). Pound Sterling juga dikenali sebagai British Pound, Pound United Kingdom, UKP, STG, Pound Bahasa Inggeris, Pound Sterling British, Prison, dan Sterlings. Simbol bagi GBP boleh ditulis £. Simbol bagi MYR boleh ditulis RM. Pound Sterling dibahagikan kepada 100 pence. Ringgit Malaysia dibahagikan kepada 100 sen. Kadar pertukaran bagi Pound Sterling kali terakhir dikemaskini pada 21 Julai 2015 daripada Tabung Kewangan Antarabangsa. Kadar pertukaran bagi Ringgit Malaysia kali terakhir dikemaskini pada 21 Julai 2015 daripada Tabung Kewangan Antarabangsa.


Sumber: http://ms.coinmill.com/.


Nilai Ringgit berbanding SGD hari ini 22 Julai 2015. Dolar Singapura merupakan mata wang dalam Singapura (SG, SGP). Ringgit Malaysia merupakan mata wang dalam Malaysia (RM). Simbol bagi SGD boleh ditulis S$, dan SGD$. Simbol bagi MYR boleh ditulis RM. Dolar Singapura dibahagikan kepada 100 cents. Ringgit Malaysia dibahagikan kepada 100 sen. Kadar pertukaran bagi Dolar Singapura kali terakhir dikemaskini pada 21 Julai 2015 daripada Tabung Kewangan Antarabangsa. Kadar pertukaran bagi Ringgit Malaysia kali terakhir dikemaskini pada 21 Julai 2015 daripada Tabung Kewangan Antarabangsa.

Sumber: http://ms.coinmill.com/.

Nilai Ringgit berbanding Baht Thailand hari ini 22 Julai 2015.
Ringgit Malaysia merupakan mata wang dalam Malaysia (RM). Baht Thai merupakan mata wang dalam Thailand (TH, THA). Baht Thai juga dikenali sebagai Bahts, dan Baht daratan. Simbol bagi MYR boleh ditulis RM. Simbol bagi THB boleh ditulis Bht, Bt, dan ฿. Ringgit Malaysia dibahagikan kepada 100 sen. Baht Thai dibahagikan kepada 100 stang. Kadar pertukaran bagi Ringgit Malaysia kali terakhir dikemaskini pada 21 Julai 2015 daripada Tabung Kewangan Antarabangsa. Kadar pertukaran bagi Baht Thai kali terakhir dikemaskini pada 21 Julai 2015 daripada Tabung Kewangan Antarabangsa.

Sumber: http://ms.coinmill.com/.

Azwan Ali Hina Mangsa Kemalangan Maut Jalanraya 

Azwan Ali yang baru sahaja pulang daripada menunaikan umrah baru-baru ini. 

Pada 21 Julai lalu, pengacara ini telah memuatnaik status yang mungkin mengguris perasaan keluarga mangsa kemalangan yang terlibat. 

Tidaklah kami tahu apa masalahnya sehingga Azwan sanggup mengeluarkan kenyataan begitu terhadap mangsa kemalangan. 

Mungkin Azwan Ali ada penjelasannya sendiri terhadap apa yang diluahkannya di laman Twitter tersebut. 

Sebelum ini, Azwan Ali turut mencetuskan kontroversi apabila memaki Nabil Ahmad di Twitter. Nabil kemudiannya tampil memohon maaf, juga melalui Twitter. 

Ia disusuli dengan status Azwan Ali yang mahu artis baru menjadikan kejadian menimpa Nabil itu sebagai iktibar. (rtky/s)

Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2015/07/azwan-ali-hina-mangsa-kemalangan-maut.html.

DALANG PAPAGOMO ORIGINAL SUDAH KENA CEKUP DENGAN PIHAK POLIS HARI INI.

Pemilik laman Facebook 'Papagomo Original', yang menuduh Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar kerana meminta rasuah berhubung rusuhan di Plaza Low Yat, telah ditangkap.

Tan Sri Khalid Abu Bakar mengumumkan berita itu melalui akaun Twitternya @KBAB51 petang ini, dan mengucapkan tahniah kepada pasukan polis yang berjaya mengesan dan menangkap suspek itu

"Syabas Jabatan Siasatan Jenayah D5 berjaya tangkap Papagomo Original di Perak," tulis beliau dalam Twitternya.

Syabas JSJ D5 @PDRMsia berjaya tangkap Papagomo Original di Perak

— Khalid Abu Bakar (@KBAB51) July 22, 2015

Sebelum itu, beliau juga menafikan berkomunikasi dengan 'Papagomo Original'.

"Saya tak ada whatsapp dengan dia. Itu fitnahnya.

"Saya menafikan (bahawa) saya pernah berwhatsapp dengan orang ini ataupun beruk ini," katanya kepada wartawan di Shah Alam pagi ini. 

Laman itu juga memuat naik gambar perbualan WhatsApp yang disebar melalui media sosial, menunjukkan Khalid yang didakwa meminta rasuah RM20,000 dari Papagomo, nama samaran blogger pro-Umno yang ditahan polis kerana terlibat dalam rusuhan di Low Yat itu.

Beliau turut menjelaskan bahawa peguam kepada penulis blog Wan Muhammad Azri Wan Deris, yang menguruskan blog asli Papagommo, telah membuat laporan polis menafikan anak guamnya mempunyai kaitan dengan laman 'Papagomo Original'.

"Peguamnya telah buat laporan. Kita sedang menyiasat tuan punya (Papagomo Original). Biarlah kami menyiasat," katanya.

Wan Muhammad antara tiga individu yang disiasat bawah Akta Hasutan berhubung rusuhan di luar Plaza Low Yat. 

Laman Papagomo Original di Facebook itu menggambarkan dirinya sebagai "Penentang Cina cauvanis dan komunis secara online"

Ia mengandungi posting berunsur perkauman mengenai insiden kecurian telefon bimbit dan pergaduhan yang menyusul di Plaza Low Yat pada 11 dan 12 Julai, dan kelihatan kritikal terhadap Khalid, menuduhnya bersimpati dengan kaum Cina dalam pergaduhan itu. 


Saya tak akan cerai isteri, PAS yang langgar bai’ah
kerengga pada KERENGGA - 6 minit yang lalu
Khalid Samad tidak akan menceraikan isterinya kerana PAS Selangor tidak pernah mengangkat sumpah bai'ah sedemikian jika ahlinya bertindak keluar daripada parti itu. Bekas ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu sebaliknya membidas parti Islam itu yang disifatkannya "melanggar bai'ah kepada ahlinya" dan lari daripada perjuangan asal. "Parti yang langgar bai'ah, bukan kami. PAS yang lari daripada
Gabungan baru pembangkang bakal lahir
Mohd SulaimanpadaWak Labu Farm - 12 minit yang lalu
Wakil daripada parti pembangkang - kecuali PAS - sudah memulakan rundingan bagi membentuk gabungan baru menggantikan Pakatan Rakyat, kata ahli politik veteran DAP, Lim Kit Siang. "Sudah tentu PAS tidak termasuk," kata Lim yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah. Beliau ditemui di majlis hari raya Yang Dipertua Dewan Negara dan Dewan Rakyat di parlimen hari ini. Menurut Lim, pengecualian PAS dibuat ekoran tindakan parti itu melanggar Dasar Bersama Pakatan Rakyat yang dipersetujui sebelum ini. "Namakan ia PR (Pakatan Rakyat) baru, PR 2.0 atau Gerakan Baru. Ia dalam proses pembentukan,... lagi »
AKHIRNYA "MURSYIDUL AM" DAP AKUI AKAN SALURKAN DANA KEPADA GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) UNTUK MENUBUHKAN PARTI BAGI GANTI PAS.
OMAK KAU!!!!padaOmak Kau!!!! - 21 minit yang lalu
*DAP tidak menolak dakwaan parti itu akan menyalurkan dana kepada Gerakan Harapan Baharu (GHB) untuk menubuhkan parti baru bagi menggantikan Pas.Ini kerana, DAP menyokong perjuangannya yang berpaksi kepada Islam sederhana dan inklusif di samping pemimpin yang terlibat dalam GHB adalah kumpulan progresif bukannya ulama.Bagaimanapun, penasihat DAP, Lim Kit Siang memberitahu, isu itu tidak perlu diperbesarkan.“Kita sendiri perlu dana, siapa yang hulur tangan untuk menderma kita terima. Kita beri dana kepada sesiapa itu tidak perlu dibangkit,” kata Pengerusi DAP, Lim Kit S... lagi »
IGP, Tan Sri Khalid Abu Bakar gelar Papagomo beruk
kerengga pada KERENGGA - 42 minit yang lalu
SHAH ALAM: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan bahawa beliau pernah menghubungi blogger Papagomo berhubung insiden pergaduhan di Plaza Low Yat. Katanya, beliau langsung tidak pernah menghubungi Papagomo atau Wan Muhammad Azri Wan Deris dan menyifatkan blogger yang sering mengeluarkan kenyataan perkauman itu seperti binatang. “Saya tidak pernah WhatsApps dia. Saya
PAS Tersingkir Dari Pakatan Baharu Yang Bakal Diwajudkan
Green BocpadaKELAB GREENBOC - 46 minit yang lalu
G*abungan baru pembangkang bakal lahir* Wakil daripada parti pembangkang - kecuali PAS - sudah memulakan rundingan bagi membentuk gabungan baru menggantikan Pakatan Rakyat, kata ahli politik veteran DAP, Lim Kit Siang. *"Sudah tentu PAS tidak termasuk,"* kata Lim yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah. Beliau ditemui di majlis hari raya Yang Dipertua Dewan Negara dan Dewan Rakyat di parlimen hari ini. Menurut Lim, pengecualian PAS dibuat ekoran *tindakan parti itu melanggar Dasar Bersama Pakatan Rakyat yang dipersetujui sebelum ini*. "Namakan ia PR (Pakatan Rakyat) baru, PR 2.0... lagi »
Netizen label Azwan Ali sakit mental FMT Reporters
atsixtypadaZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: azwan-ali-comt_600] *Status terbaru di laman sosial, Azwan Ali menghina mangsa kemalangan jalan raya dan menggunakan perkataan kesat.* *PETALING JAYA: Selebriti Azwan Ali sekali lagi mencetuskan kontroversi menerusi laman sosial dengan menghina mangsa kemalangan jalan raya sepanjang sambutan Hari Raya Aidilfitri.* *Status terbarunya yang dimuatnaik pada pukul 3.58 pagi pada 21 Julai, “SLM. JOM TENGOK #BUTV3 ! BERAPA EKOR YG MATI ACCIDENTS PUNYA NAK RAYA ! ELOK LAH ! PENUHKAN KUBURRR”.* *Adik kepada Menteri Besar Selangor itu dilabel sengaja mencetuskan sensasi supaya dir... lagi »
Lester yang bankrap boleh keluar negara tapi Tony Pua dan Rafizi dihalang pula.. kenapa?
Anak Sungai DerhakapadaAnak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Pelik tapi benar.. yang sepatutnya tidak boleh keluar negara kerana bankrap boleh ke luar negara tapi yang tidak bankrap pula dihalang keluar.. Menurut Tony Pua beliau tidak dibenarkan meninggalkan negara ini selepas ditahan pegawai Jabatan Imigresen di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur hari ini. Pegawai imigresen hanya memaklumkan mereka mendapat arahan "daripada pihak atasan" Semakan oleh Malaysiakini di laman sesawang Jabatan Imigresen Malaysia juga menunjukkan Pua bukanlah satu-satunya ahli politik yang dihalang ke luar negara, sebaliknya nama Setiausaha Agung PKR, R... lagi »
MAHFUZ KASI PECAH TEMBELANG MUKHRIZ MAHATHIR GUNA JET PERIBADI DARI KUALA LUMPUR KE ALOR SETAR SEMATA-MATA MAU TUNAI SOLAT AIDIL FITRI.
OMAK KAU!!!!padaOmak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Kenyataan media.* *Berapa kos sewa private jet untuk Dato'Seri Mukhriz MB Kedah Balik Solat Sunat Idilfitri.* *1.Setiap kali tiba 1 Syawal berpusu pusu masyarakat bandar pulang ke desa.begitulah juga yang dirasai di seluruh pelusuk negeri Kedah Darul Aman menerima kepulangan anak Kedah diPerantauan.walaupun berhadapan dengan peningkatan kos sara hidup akibat dari kenaikan harga barang dan perlaksanaan GST mereka terpaksa berbelanja untuk raya balik kampung.* *2.Cuma yang pelik bagi raya kali ini ialah apabila Yab Dato' Seri Mukhriz Menteri Besar Kedah datang sembahyang sunat Id... lagi »
BERITA SENTAP UNTUK PENDOKONG GABUNGAN HARAPAN BARU .... MAHFUZ OMAR TETAP SETIA DENGAN PAS YANG DIPIMPIN GOLONGAN ULAMA.
OMAK KAU!!!!padaOmak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Bekas Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Mahfuz Omar memilih untuk terus bersama golongan ulama Pas.* *Walaupun Ahli Parlimen Pokok Sena itu tidak menyatakan sokongan secara langsung, namun kenyataan yang diberikan menunjukkan beliau masih setia dengan kepemimpinan parti yang diketuai Datuk Seri Abdul Hadi Awang.* *Katanya, beliau masih Yang Dipertua Pas kawasan Pokok Sena dan akan memberi fokus kepada parti di kawasannya.* *“Soal penubuhan parti baharu oleh GHB saya tidak tahu.* *“Saya masih yang Dipertua Pas Kawasan Pokok Sena itu jawapan saya,” katanya ketika ditemui pemberita pada... lagi »
Azwan Ali Hina Mangsa Kemalangan Maut Jalanraya
atsixtypadaZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*Azwan Ali yang baru sahaja pulang daripada menunaikan umrah baru-baru ini. * *Pada 21 Julai lalu, pengacara ini telah memuatnaik status yang mungkin mengguris perasaan keluarga mangsa kemalangan yang terlibat.Tidaklah kami tahu apa masalahnya sehingga Azwan sanggup mengeluarkan kenyataan begitu terhadap mangsa kemalangan. * *Mungkin Azwan Ali ada penjelasannya sendiri terhadap apa yang diluahkannya di laman Twitter tersebut.Sebelum ini, Azwan Ali turut mencetuskan kontroversi apabila memaki Nabil Ahmad di Twitter. Nabil kemudiannya tampil memohon maaf, juga melalui Twitt... lagi »
PKR bentuk permuafakatan pembangkang baharu ganti Pakatan Rakyat Adam Abu Bakar
atsixtypadaZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
[image: anwar_bersih_ikram_harapan_abim_pkr_600] *Permuafakatan itu melibatkan semua gerakan progresif termasuk badan bukan kerajaan (NGO) seperti BERSIH, ABIM, IKRAM dan Gerakan Harapan Baru (GHB) yang baru sahaja diwujudkan.* *PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyatakan sedang berusaha untuk mewujudkan permuafakatan politik yang lebih utuh ekoran krisis negara yang semakin teruk.* *Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, permuafakatan itu melibatkan semua gerakan progresif termasuk badan bukan kerajaan (NGO) seperti BERSIH, ABIM, IKRAM dan Gerakan Harapan Bar... lagi »
DALANG PAPAGOMO ORIGINAL SUDAH KENA CEKUP DENGAN PIHAK POLIS HARI INI.
OMAK KAU!!!!padaOmak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*Pemilik laman Facebook 'Papagomo Original', yang menuduh Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar kerana meminta rasuah berhubung rusuhan di Plaza Low Yat, telah ditangkap.* *Tan Sri Khalid Abu Bakar mengumumkan berita itu melalui akaun Twitternya @KBAB51 petang ini, dan mengucapkan tahniah kepada pasukan polis yang berjaya mengesan dan menangkap suspek itu"Syabas Jabatan Siasatan Jenayah D5 berjaya tangkap Papagomo Original di Perak," tulis beliau dalam Twitternya.Syabas JSJ D5 @PDRMsia berjaya tangkap Papagomo Original di Perak— Khalid Abu Bakar (@KBAB51) Jul... lagi »
Siasatan 1MDB: Dua akaun bank di Singapura dibeku - FMT Reporters
atsixtypadaZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
[image: spore-1MDB] *Dua akaun bank itu dibekukan untuk siasatan kes berkaitan salah urus kewangan dan rasuah melibatkan 1MDB* *PETALING JAYA: Polis Singapura membekukan dua akaun bank bagi membantu siasatan berhubung syarikat pelaburan negara, 1Malaysia Development Bhd (1MDB) kerana salah urus kewangan dan rasuah.* *Memetik laporan Reuters, pada 5 Julai lepas, polis negara itu telah mengeluarkan arahan di bawah Kanun Prosedur Jenayah untuk melarang mana-mana urusan berkenaan dengan wang dalam dua akaun bank yang dibekukan itu.* *“Siasatan masih dilakukan,” kata polis Singapura ... lagi »
PENGGANTI LOW YAT DITEMUI - LOW YAT MENANGIS KERANA BAKAL DITUTUP - LOW YAT IS LOW CLASS - WAHAI ORANG MELAYU, JANGAN JUAL MARUAH JANGAN TERPEDAYA KEMPEN LOWYAT, BOIKOT LOWYAT SAMPAI TUTUP ! PENGGANTI LOW YAT DITEMUI Posted: 21 Jul 2015 07:31 PM PDT PRODUK UMORIE® BOLEH DIDAPATI DI SEKITAR LEMBAH KLANG DAN SELANGOR ✨ Lokasi Outlet UMORIE® : 1⃣Seksyen 19, Shah Alam I've sent you a location UMORIE, Drive there using Waze:http://waze.to/lr/hw281q7ne1 2⃣Kompleks PKNS, Shah Alam I've sent you a ... lagi »
Perghh : 2 ekor Saja Rega Ikan Ni.RM 1xx .Berbaloii Ka.
Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 4 jam yang lalu
Hidangan 2 ekor ikan siakap yang tidak seberapa ini, dikenakan dengan harga RM117.00 sudah cukup membuatkan anda serik untuk berkunjung ke restoran ini. Lokasi? Tak dinyatakan. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini
KPN gelar Papagomo beruk Adam Abu Bakar
atsixtypadaZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
[image: khalid_papagomo_watsup_600_2] *Beliau menafikan pernah meghubungi blogger Papagomo seperti yang disiarkan di Facebook.* *SHAH ALAM: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan bahawa beliau pernah menghubungi blogger Papagomo berhubung insiden pergaduhan di Plaza Low Yat.* *Katanya, beliau langsung tidak pernah menghubungi Papagomo atau Wan Muhammad Azri Wan Deris dan menyifatkan blogger yang sering mengeluarkan kenyataan perkauman itu seperti binatang.* *“Saya tidak pernah WhatsApps dia. Saya menafikan saya pernah ber Whatsapp dengan orang ini atau beruk ini,... lagi »
MERCUN DI PERBUAT DARI KERTAS AL-QURAN LAMA??????
OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
*Dalam kemeriahan umat Islam menyambut hari raya, sebuah laman Facebook mendedahkan sekeping foto yang dimuat naik menunjukkan mercun yang diimport dari negara China, dipercayai mengunakan kertas daripada Al-Quran lama.Laman Facebook ‘Islam’ itu memuat naik status yang menyebut: “Al quran lama di guna untuk membalut mercun,sudah tiba masanya umat Islam di Malaysia memulaukan barang barang dari China. Jangan beli dan main mercun.”Status yang dimuat naik sejak 13 jam lalu telah dikongsi lebih 70 kali.Seorang netizen, Burhanuddin Marzuki yang berkongsi status te... lagi »
PAS bakal jadi kera sumbang apabila Anwar mengumumkan muafakat politik baru untuk selamatkan M'sia tanpa PAS
kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan usaha mewujudkan permuafatakatan politik yang lebih utuh bersama pelbagai NGO progresif termasuk Gerakan Harapan Baru demi meneruskan perjuangan menyelamatkan Malaysia. Menurutnya, negara kini terus berada dalam krisis yang semakin teruk termasuk nilai ringgit yang merudum, dakwaan rasuah dan skandal kewangan yang belum pernah disaksikan
*
  • atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    *HARi HARi * *AKHiR * *SAEKOR * *NAJiB* *Datuk from 1MDB-linked company second person remanded **Pengarah urusan Ihsan Perdana direman bantu siasatan 1MDB* *Datuk Dr Shamsul Anwar Sulaiman ditutup mukanya ketika dibawa ke Mahkamah Majistret di Putrajaya pagi tadi bagi mendapatkan perintah reman. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 22 Julai, 2015. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/v#sthash.xqneyDFN.dpufKAH KAH KAH-------------- * *Posted by Tukar Tiub*
    ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ Ini Sebab Sebenar Kenapa Greece Alami Krisis Kewangan Posted: 21 Jul 2015 09:05 PM PDT You are subscribed to email updates from ANGIN PERUBAHAN To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States
    atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    *Pengumuman dibuat oleh Anwar Ibrahim yang akan melancarkan pembentukan Pakatan Baru (Pakatan 2:0) yang melibatkan beberapa Ngo dan juga Gerakan Harapan Baru (GHB) memberi tekanan kepada Pas dibawah pimpinan baru yang diketuai oleh Abdul Hadi Awang. Sudah pasti pembentukan Pakatan 2:0 itu tidak akan merangkuli sama Pas.Seperti mana dibayangkan oleh Anwar menerusi kenyataan disampaikan oleh peguamnya, Pakatan 2:0 itu akan menampilkan Ngo seperti Ikram, Abim, Bersih yang akan berkolobrasi dengan PKR dan DAP. Manakalan parti baharu yang sedang diusahakan oleh GH... lagi »
    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
    Laporan The Wall Street Journal mengenai pemindahan wang berbilion ringgit ke dalam akaun bank milik Najib pada 2 Julai lalu dianggap sebagai satu fitnah jahat terhadap Najib oleh macai-macai.. apa pula anggapan mereka terhadap dua tangkapan ini? Kedua-dua mereka adalah antara dari syarikat yang dinamakan oleh WSJ sebagai pihak yang bertanggungjawab terhadap transaksi tersebut.. Tangkapan pertama melibatkan individu dari SRC International Sdn Bhd dan tangkapan kedua pula dari Ihsan Perdana Sdn Bhd.. Semalam media melaporkan.. Seorang pengarah di syarikat pembinaan dan pembangunan... lagi »
    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 7 jam yang lalu
    A*nwar umum gabungan baharu pembangkang* Sebuah pakatan baharu pembangkang yang termasuk kumpulan progresif akan ditubuhkan tidak lama lagi, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim, menggesa rakyat Malaysia menyertainya dalam menyelamatkan negara. Dalam perutusan dikeluarkan melalui peguamnya semalam, ke*tua umum PKR yang dipenjarakan itu menyuarakan kebimbangan mengenai situasi negara yang disifatkannya sedang melalui "krisis semakin teruk" akibat skandal rasuah dan kewangan, juga kejatuhan nilai ringgit.* Malaysia dicengkam skandal dana pelaburan negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB... lagi »
    Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - 7 jam yang lalu
    Inilah siput laut kecil yang manis, yang mempunyai mata dan antena lucu seperti manik-manik membuatnya terlihat seperti Ada yang menarik pada siput laut kecil yang mirip 'domba daun, ini'. Hewan ini dapat melakukan fotosintesis layaknya seperti tumbuh-tumbuhan. Hewan unik ini dapat ditemukan di sekitarJepang, Indonesia dan Filipina, sepertinya hewan ini adalah satu-satunya hewan di dunia yang dapat melakukan fotosintesis. Ketika mereka makan ganggang, mereka menghisap kloroplas dan menggabungkannya ke dalam tubuh mereka sendiri dalam proses yang disebut kleptoplasty. Info selengkapn... lagi »
    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 7 jam yang lalu
    Like father, like son setan! Nampaknya begitulah ..... Bapaknya yg begitu gemar menggunakan perkataan Barua , Broker , Nyamuk etc, kini menjadi ikutan terbaik bagi anak mencontohi kelakunya itu: Timbalan Ketua Pemuda PAS Mohd Khalil Abdul Hadi menyifatkan tindakan ahli parti menubuhkan Gerakan Harapan Baru (GHB) sebagai satu pengkhianatan kepada parti. Katanya, langkah itu hanya mencetuskan konflik dan memberi kekuatan baharu kepada Barisan Nasional (BN), lapor Sinar Harian hari ini. *Khalil patut gembira kerana hajat bapaknya tercapai sudah * "Krisis yang timbul boleh diurus de... lagi »
    Pas terdesak perlu "bertakup" dengan Umno
    mso.im pada . - 7 jam yang lalu
    ULASAN PAGI *Pengumuman* dibuat oleh Anwar Ibrahim yang akan melancarkan pembentukan Pakatan Baru (Pakatan 2:0) yang melibatkan beberapa Ngo dan juga Gerakan Harapan Baru (GHB) memberi tekanan kepada Pas dibawah pimpinan baru yang diketuai oleh Abdul Hadi Awang dan memerlukan tindak balas segera. Sudah pasti pembentukan Pakatan 2:0 itu tidak akan merangkuli sama Pas. Diramalkan pengumuman pembentukan Pakatan 2:0 akan dibuat sebaik selesai pendaftaran parti baru yang diusahakan oleh GHB k... lagi »
    Anwar Ibrahim gesa rakyat serta pakatan baru.
    mantaro pada SISI BUKIT - 7 jam yang lalu
    Sebuah pakatan baharu pembangkang yang termasuk kumpulan progresif akan ditubuhkan tidak lama lagi, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim, menggesa rakyat Malaysia menyertainya dalam menyelamatkan negara. Dalam perutusan dikeluarkan melalui peguamnya semalam, ketua umum PKR yang dipenjarakan itu menyuarakan kebimbangan mengenai situasi negara yang disifatkannya sedang melalui "krisis semakin teruk" akibat skandal rasuah dan kewangan, juga kejatuhan nilai ringgit. Malaysia dicengkam skandal dana pelaburan negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dikaitkan dengan Perdana Menteri Datuk ... lagi »
    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 7 jam yang lalu
    *KOTA BHARU:** Talak yang dilafaz secara bersumpah, bergurau atau berikrar adalah sah dan hakiki.* *Mana-mana individu tidak boleh sewenang-wenang mempermainkan lafaz talak atau cerai atas apa alasan sekalipun.* *Pandangan disuarakan Ketua Hakim Syarie Mahkamah Syariah Kelantan, Datuk Daud Muhammad mengulas sumpah bai'ah talak tiga yang dilafaz ahli PAS sekiranya meninggalkan parti itu untuk menyertai parti lain.* *Daud menegaskan mana-mana individu yang melafaz sumpah dan melanggar sumpah, dengan menyertai parti lain, perlu membuat pengesahan di Mahkamah Syariah.* *Ini kerana ... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
    *Secebis ingatan buat TITM dan PAS yang semakin jauh meninggalkan perjuangan dan akhlak Islam.Kpd: Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man Timbalan Presiden PAS Dpd: Madah Pujangga Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB. Kerana merekalah lah PAS dikenali umum (melalui PAS4ALL) * *Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB. Kerana pada merekalah ahli-ahli parti melihat contoh golongan yg ditarbiyah berkorban dan memahami perjuangan Islam. Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB ini, kerana merekalah inilah PAS diberi sokongan bila bertanding dan memenangi ... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
    [image: Zack Ahmad's photo.] *Kerana takut hilang pengaruh dan ahli..........dia tak dapat terima hakikat manusia yang mereka khianati dan mangsa egois mereka mendapat sambutan serta sokongan dari berbilang lapisan penyokong.* *Hari ini Naib Presiden yang buat kenyataan seakan merayu walau pun sebelum ini Timbalan Presiden juga membuat kenyataan yang bernada sama sedangkan Tuang Presiden pula memperlecehkan usaha kumpulan 'terbuang' ini dengan berlagak sebagai Pak Nujum......... * * Bangang apakah akan ada dua atau tiga NGO di dalam sebuah parti? Naib Presiden PAS ramal Harapan Bar... lagi »
    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 8 jam yang lalu
    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan barisan peguamnya seharusnya terus menyaman Wall Street Journal berhubung laporan mereka yang mendakwa sejumlah wang AS$700 juta (RM2.6 bilion) telah dimasukkan ke dalam akaun beliau. Peguam berpengalaman, Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman berkata, Wall Street Journal dilihat tidak akan memberi maklum balas kepada surat meminta penjelasan (letter of clarification) yang dihantar oleh barisan peguam Najib pada 8 Julai lalu. Beliau berpendapat, Wall Street Journal mungkin merasakan tiada keperluan untuk membalas surat berkenaan kerana ba... lagi »
    SECARA TIDAK LANGSUNG, NAJIB MENGAKU "BERSALAH" ??
    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
    Berita Mengejutkan Yang Sudah Dijangka *Adakah Ini Bukti Najib Bersalah? Menyekat akses kepada laman web pemberi maklumat Sarawak Report hanya membuatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dilihat lebih bersalah, kata tokoh parlimen DAP Lim Kit Siang.* *Lim berkata dalam menyekat akses kepada laman itu, Najib dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) "hampir mengumumkan kepada rakyat Malaysia dan dunia bahawa perdana menteri tidak begitu bersalah kerana beliau mahu rakyat mempercayai".* *Ini ekoran dakwaan terhadap Najib berkaitan skandal firma pelaburan 1Malaysia ... lagi »
    Komentar Kini
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 jam yang lalu
    Komentar Kini ------------------------------ GHB gerakan hati busok Posted: 21 Jul 2015 04:40 AM PDT Hari ini ada salah seorang orang kuat pas Kuala Nerus tanya penulis pasal parti gerakan harapan baru yang dikatakan akan ditubuhkan pada 14 September 2015. Apabila ditanya maka kenalah jawab. Jawapan pada huruf ringkas GHB berbunyi begini: G (gerakan ) H (hati) dan B (Busok). Betul tak? Memang betul sungguh, kerana mereka yang nak tubuh parti gerakan harapan baru ini terdiri daripada mereka yang kalah dan kecewa. Bayangkan, orang yang kecewa. Orang yang kecewa memang ha... lagi »
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 jam yang lalu
    DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Semua Aspek Pembelaan Najib dan 1MDB adalah himpunan pendustaan dan Courtier Propaganda. - Tak usah malu untuk memohon zakat - Bekas penerima bantuan - Rahman Dahlan pertahan tindakan SKMM sekat akses Sarawak Report - Lima cedera, dua parah dan 11 orang ditahan selepas bergaduh di Wangsa Walk - Angin kencang, laut bergelora dijangka berterusan hingga Rabu - Wanita maut terjatuh dari tingkat 17 - Simpati asnaf jadi mangsa mainan politik - Bahaya guna WiFi percuma untuk perbankan dalam talian - ... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 9 jam yang lalu
    *HEBATKAN GERAKAN HARAPAN BARU (GHB)?Setelah selesainya pemilihan kepimpinan baru PAS, muncul gelombang dari pemimpin yang kalah dari kumpulan progresif untuk menubuhkan parti baru.Sebabnya satu yang utama: Mereka kecewa dan marah dengan kumpulan ulama yang merancang pembersihan kumpulan progresif dalam PAS.Kumpulan progresif ini melihat PAS sudah menjadi parti agamawan, bukan lagi ‘PAS for All.’Apa kesannya kepada PAS?Satu yang saya perhatikan ialah tanpa kumpulan progresif ini, tiada lagi pemimpin PAS yang kelihatan merakyat dan memahami is... lagi »
    19 Hadis Rasulullah SAW Mengenai Wanita | WAJIB BACA !!!
    TraveloQue ByQueAchmad pada Que Achmad menulis... - 10 jam yang lalu
    *19 Hadis Rasulullah SAW Mengenai Wanita | WAJIB BACA !!! | *1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah s.a.w. akan hal tersebut, jawab Baginda s.a.w., "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia". *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* 2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah s.w.t. mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan. 3. A... lagi »
    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 10 jam yang lalu
    Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Aziz mengingatkan wakil rakyat PAS bahawa mereka tidak boleh melanggar bai'ah (sumpah janji setia) jika berhasrat mahu meninggalkan atau keluar parti. Katanya, calon atau wakil rakyat tersebut "menerima amanah" daripada parti sebagai wakil rakyat dengan janji setia memegang amanah bersama PAS. "Bai'ah ini tidak boleh dilanggar. Mereka telah mengambil daripada PAS, bukan memberi kepada PAS. "Jika mahu langgar, hantar balik apa yang mereka ambil daripada PAS. Selepas itu, urusan mereka adalah dengan Allah," tulis beliau dalam Facebooknya hari ini. ... lagi »
    Addin Deen pada Addin - 10 jam yang lalu
    *Najib Menggelupur Dengar Cerita Ini. *Penerbit & Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan The Edge Media Group Ho Kay Tat berkata adalah menjadi kewajipan untuk membongkar kebenaran selepas pendedahan dokumen berkaitan dengan 1MDB. The Edge melaporkan dengan meluas mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada 2013 dan 2014 ketika entiti milik kerajaan itu dilihat mula berdepan masalah kewangan.Maklumat yang ada, bagaimanapun, sukar didapati dan terhad kerana laporan audit kewangan tahunannya selalunya lewat. Wartawan kami menemui pelbagai kenalan dan menyelidik apa sahaja maklumat... lagi »
    Cerita sebenar Chef Wan 'aib keluarga' di pagi raya
    PBO™ pada pen buruk online ™ - 10 jam yang lalu
    Chef Wan Cabar Keluarga Saman Dirinya Berpunca daripada tindakan chef selebriti,Chef Wan yang menyatakan rasa tidak puas hati terhadap ahli keluarga di laman sosial, kini ahli keluarganya sendiri akan mengambil tindakan untuk menyamannya pula. “Tindakan tegas akan aku sekeluarga ambil ke atas Chef Wan. Buat cerita dan sebarkan gambar yang tidak sepatutnya,” jelas salah seorang dipercayai ahli
    Lim Kok Wing Tarik Diri Jadi Penasihat Najib
    atsixty pada ZAKRI ALI - 10 jam yang lalu
    *Hanya baru beberapa bulan seorang penasihat perdana menteri dilaporkan meletak jawatan sebagai penyelaras kempen memperbaiki imej Datuk Seri Najib Razak.Memetik sumber The Malaysian Insider melaporkan Tan Sri Lim Kok Wing melepaskan jawatan itu pada awal bulan ini.Beliau menyertai barisan penasihat Najib awal tahun ini ketika pelbagai pihak mempertikaikan kredibiliti perdana menteri.Satu daripada perancangan dilakukan Lim untuk membantu Najib ialah siri jelajah perdana menteri bertemu rakyat bagi mendengar pandangan orang ramai terhadap kerajaan.Peletakan jawatan Li... lagi »
    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 10 jam yang lalu
    Laporan The Edge Financial Daily yang bertajuk 'Bagaimana Jho Low dan Petro Saudi menipu Malaysia sebanyak AS$1.83 bilion tunai dan AS$400 juta menerusi keuntungan kertas dengan bantuan daripada eksekutif-eksekutif 1MDB dipercayai diperolehi daripada hasil siasatan awal Jabatan Audit Negara. Difahamkan laporan akhbar berbahasa Inggeris itu 'sama' dengan Laporan Interim Jabatan Audit Negara yang diserahkan kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) pada 9 Julai lalu. Atas alasan itu, dipercayai The Edge Financial Daily meletakkan nota daripada penerbit akhbar berkenaan yang me... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    *[image: Rafizi cabar Najib SEKAT blog Dr Mahathir]Seorang ahli parlimen pembangkang mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk menyekat blog bekas mentornya yang bertukar penyeksa, Tun Dr Mahathir Mohamad, iaitu chedet.cc.* *Menurut Rafizi Ramli, ketegasan untuk menyekat akses kepada chedet.cc dianggap sebagai ujian litmus sama ada Najib mempunyai keberanian untuk mendiamkan pengkritik utama beliau itu iaitu Mahathir sendiri.* *Naib presiden PKR itu berkata demikian sebagai respons terhadap tindakan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang men... lagi »
    Dana Pilihanraya - MT Umno Nafi Dakwaan Mahathir
    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak tidak pernah memberitahu Umno bahawa wang sejumlah RM2.6 bilion dimasukkan ke dalam akaun bank peribadinya dan digunakan untuk pilihan raya umum lalu, kata dua anggota Majlis Tertinggi Umno.Datuk Tajuddin Abdul Rahman dan Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican menyangkal dakwaan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa ahli Umno diberitahu bahawa wang itu digunakan untuk membiayai kempen pilihan raya."Najib hanya berkata, wang itu bukan dari 1MDB dan beliau tidak pernah guna untuk kepentingan peribadi belia... lagi »
    Suspek bunuh juruaudit Malindo direman seminggu
    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 11 jam yang lalu
    KUALA LUMPUR - Seorang suspek kes bunuh juruaudit Malindo Air, Suraiza Hamzah, yang ditemui mati di kediamannya pada Isnin malam, ditahan reman selama seminggu bermula hari ini bagi membantu siasatan. Ketua Polis Daerah Brickfields Asisten Komisioner Sharul Othman Mansor berkata lelaki itu yang dipercayai saudara terdekat Suraiza, 46, ditahan oleh anggota peronda balai polis Taman Tun Dr
    Menurut Ibnu Qoyim, Pentingnya "Itu" untuk Suami-Isteri
    Detik Islam pada Detik Islam - 11 jam yang lalu
    [image: burung] Hubungan intim suami-isteri, menurut Ibnu Qayyim Al-Jauzi dalam At-Thibbun Nabawi (Perubatan ala Nabi), sesuai dengan petunjuk Rasulullah memiliki tiga tujuan: memelihara keturunan dan keberlangsungan umat manusia, mengeluarkan cecair yang bila mendekam di dalam tubuh akan berbahaya, dan meraih kenikmatan yang dianugerahkan Allah. Ulama salaf mengajarkan, "Seseorang hendaknya menjaga tiga hal pada dirinya: Jangan sampai tidak berjalan kaki, agar jika suatu saat harus melakukannya tidak akan mengalami kesukaran; Jangan sampai tidak makan, agar usus tidak menyempit; d... lagi »
    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 11 jam yang lalu
    *Seawal masuk Islam pada tahun 25 sept 1985 saya sesudah itu dipinang oleh jemaah tabligh dan al arqam untuk bersama mereka...alhamdulillah mengikut penelitian saya dengan ilmu yg masih cetek pada masa itu saya membuat keputusan untuk memilih PAS....selepas menghabiskan pengajian di 3 universiti dan bersama jemaah sehingga kini dengan tahu selok beluk perjalanan parti PAS dan parti2 lain di msia juga dengan sedikit ilmu yg sudah bertambah In Shaa Allah...adalah suatu yang tidak masuk akal @ gila kalau saya meninggal jemaah PAS yang saya sayangi...jadi saya mohon maaf kepada raka... lagi »
    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 11 jam yang lalu
    *Raja Petra Kamaruddin (RPK) menjelaskan bagaimana DAP cuba membunuh karier politik Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.* *Menurut RPK, karier politik Azmin bergantung jawatannya iaitu Menteri Besar Selangor, maka bertitik tolak dari situ, DAP akan menggunakan pelbagai taktik termasuk memberi tekanan terhadap pentadbiran Azmin untuk melemahkannya.* *Berikut merupakan terjemahan artikel RPK bertajuk “How DAP is going to kill Azmin” :* *Setakat yang kita semua lihat kini, DAP memang jauh lebih bijak daripada apa yang disangka. Sebenarnya Azmin adalah target utama mereka, tapi... lagi »
    Empat cabaran awal GHB
    PBO™ pada pen buruk online ™ - 12 jam yang lalu
    GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) Setelah selesainya pemilihan kepimpinan baru PAS, muncul gelombang dari pemimpin yang kalah dari kumpulan progresif untuk menubuhkan parti baru. Sebabnya satu yang utama: Mereka kecewa dan marah dengan kumpulan ulama yang merancang pembersihan kumpulan progresif dalam PAS. Kumpulan progresif ini melihat PAS sudah menjadi parti agamawan, bukan lagi ‘PAS for All.’ Apa
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 jam yang lalu
    ALHUSSEYN ------------------------------ - Gerakan Harapan Baru belum melanggar mana-mana peraturan atau Perlembagaan parti - Ribut Melanda Ipoh: Mana MB Perak dan Ahli Parlimen Tambun? - BANTAHAN TERBUKA ISU BAI'AH DAN SUMPAH CALON PAS DENGAN TAKLIK CERAI ISTERI TALAK TIGA JIKA KELUAR PARTI ATAU MELOMPAT KE PARTI LAIN. - Hj Hadi : Salahgunakan ayat dan mengelirukan masyarakat Gerakan Harapan Baru belum melanggar mana-mana peraturan atau Perlembagaan parti Posted: 21 Jul 2015 09:00 AM PDT Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata langkah menge... lagi »
    waadat
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 jam yang lalu
    waadat ------------------------------ Klinik cekik darah Posted: 21 Jul 2015 08:19 AM PDT Malam kelmarin Demang singgah di sebuah klinik swasta di Sungai Besar Selangor. Klinik 24 jam. Entah siapa pemiliknya tetapi terpampang nama punjabi pada papan tandanya. Dia punyalah agaknya. Ini bukan pengalaman pertama Demang. Cuma Demang pun malas lah nak kecoh-kecoh semua perkara. Apatah lagi bagi Demang tugas kedoktoran adalah tugas mulia. Anak Demang demam sikit dan biasanya doktor akan beri ubat demam serta antibiotik. Biasanya di Melaka klinik swasta akan caj antara RM30 hing... lagi »
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 jam yang lalu
    Apa Yang Tersirat ------------------------------ - Berapa The Age Bayar Dokumen 1MDB Daripada Justo? - Kemelut 1MDB Semakin Panas!!! - Kemelut 1MDB- Keterbukaan DS Najib Perlu Disanjung Berapa The Age Bayar Dokumen 1MDB Daripada Justo? Posted: 21 Jul 2015 08:30 AM PDT 1. Pada Jumaat kebetulan 1Syawal, polis Thailand telah mendedahkan, bahawa seramai 10 individu daripada Malaysia, di mana para individu tersebut termasuk taikon media, ahli politik daripada pembangkang dan Umno juga seorang wanita kelahiran Sarawak telah berjumpa Xavier Andre Justo warga Swiss yang ... lagi »
    Dana pilihanraya: Bila Mahathir bercakap dengan Najib?
    PBO™ pada pen buruk online ™ - 13 jam yang lalu
    MT Umno Nafi Dakwaan Mahathir Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak tidak pernah memberitahu Umno bahawa wang sejumlah RM2.6 bilion dimasukkan ke dalam akaun bank peribadinya dan digunakan untuk pilihan raya umum lalu, kata dua anggota Majlis Tertinggi Umno. Datuk Tajuddin Abdul Rahman dan Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican menyangkal dakwaan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 jam yang lalu
    Cucu Tok Selampit ------------------------------ - @cmlimguaneng Salahkan Kementerian Pengangkutan Di Atas Kegagalan Menguruskan Pelaburan Di Penang cc. @liowtionglai @AKaprawi - Pantun Perpaduan Sempena Hari Raya Aidil Fitri Daripada Datuk @weekasiongmp - Ops SERKAP SPAD Beri Jaminan Pengguna Pulang Dengan Tenteram Di Hari Raya - Kempen "Nyawa Dihargai, Selamat Ke Destinasi, Kemeriahan Dirasai" Dirasmikan Oleh DS @liowtionglai @cmlimguaneng Salahkan Kementerian Pengangkutan Di Atas Kegagalan Menguruskan Pelaburan Di Penang cc. @liowtionglai @AKapr... lagi »
    tun faisal dot com
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 15 jam yang lalu
    tun faisal dot com ------------------------------ #1MDB & #MenjenayahkanNajib: Lim Sian See dedah KONSPIRASI Tun M (B.Melayu) Posted: 21 Jul 2015 07:05 AM PDT Konspirasi bukan sesuatu yang asing bagi Tun Mahathir : Oleh Lim Sian See Selamat ulang tahun ke-90, Tun M. Saya ingin berkongsi pendapat saya berkenaan posting blog terbaru Tun yang bertajuk "Konspirasi" - dari seorang blogger rakyat (saya) kepada blogger Che Det. Di bawah merupakan penulisan Tun M: 1. Banyak yang diperkatakan oleh orang tertentu berkenaan konspirasi untuk mengulingkan Dato Sri Najib sebagai Perdana... lagi »
    Nas Rul pada dairishare - 16 jam yang lalu
    Interesting and weird photos from Japan.
    ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 17 jam yang lalu
    *Rafizi cabar Najib sekat blog Dr Mahathir...* *Seorang ahli parlimen pembangkang mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk menyekat blog bekas mentornya yang bertukar penyeksa, Tun Dr Mahathir Mohamad, iaitu chedet.cc.Menurut Rafizi Ramli, ketegasan untuk menyekat akses kepada chedet.cc dianggap sebagai ujian litmus sama ada Najib mempunyai keberanian untuk mendiamkan pengkritik utama beliau itu iaitu Mahathir sendiri.Naib presiden PKR itu berkata demikian sebagai respons terhadap tindakan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang m... lagi »
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 18 jam yang lalu
    Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Setelah kantoi.. Lester akui itu bukan gambar James Steward tapi.. - Kami tak boleh diamkan penipuan berbilion ringgit - The Edge - Kisah sedih.. Asnaf jadi mangsa mainan ahli politik.. - Hmm.. Berat ni.. Haji Hadi boleh tolong jelaskan tak pasal bai'ah ni? - Lim Kok Wing pun tak mahu jadi pegawai strategik perhubungan awam Najib dah.. - Tak kan begitu mudah KPN diperbodohkan Papagomo ni? Setelah kantoi.. Lester akui itu bukan gambar James Steward tapi.. Posted: 21 Jul 2015 08:24 AM PDT Setelah kan... lagi »
    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 18 jam yang lalu
    Kay Tat meluahkan rasa selesa apabila Pasukan Petugas Khas memberikan komitmen yang disifatkan mendedahkan kebenaran tanpa bimbang atau pilih kasih. Foto hiasan TRP KUALA LUMPUR, 21 Julai: The Edge Media Group telah menyerahkan dokumen, e-mel bercetak dan cakera keras yang dimilikinya mengenai isu 1Malaysia Development Bhd (1MDB) kepada Bank Negara. Penerbit dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulannya Ho Kay Tat berkata, bahan-bahan itu diserahkan semalam (Isnin). “Hari ini, satu set (dokumen) yang serupa diserahkan kepada Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (CCID) Polis. “Saya juga ... lagi »
    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 19 jam yang lalu
    Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata langkah mengenakan tindakan tatatertib terhadap ahli parti yang mahu menubuhkan parti Gerakan Harapan Baru (GHB) adalah langkah pramatang. Ini kerana, setakat ini mereka belum melanggar mana-mana peraturan atau Perlembagaan parti selain tidak ada mana-mana ahli PAS lain yang membuat sebarang aduan rasmi terhadap tindakan mereka. "Setakat ini tiada aduan rasmi, Facebook, Whatsapp itu kita tidak boleh ambil kira kecuali ada aduan rasmi dibuat mengikut saluran yang betul barulah kita akan ambil tindakan. "Setakat ini, kesalahan... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 19 jam yang lalu
    [image: PKR perlu tegas nyatakan pendirian – Khalid Samad]*PETALING JAYA: Ketegasan dan pendirian Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk memilih sama ada menyokong Pas atau golongan ‘Pas Progresif’ diperlukan untuk memastikan pembangkang lebih mantap seterusnya memenangi Pilihan Raya umum ke-14 (PRU14).* *Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, ketegasan PKR untuk menyatakan pendirian amat diperlukan dan kerana itu DAP dilihat seolah-olah ‘memaksa’.* *“Pertelingkahan di antara Pas dan DAP yang dianggap tidak ada kena mengena dengan PKR adalah sebaliknya. Ia persoalan kemantap... lagi »
    Surat Terbuka Kepada Bukan Islam Yang Pernah Sokong PAS, Tapi Kini Membenci PAS
    kerengga pada KERENGGA - 19 jam yang lalu
    ramziredang Tuan tuan Semua, Sedih dan rindunya bila terkenang saat saat tuan tuan yang bukan Islam mesra dengan kami. Kami juga terkenang kenangan indah ketika tuan tuan semua tanpa segan silu memakai baju berlambangkan PAS. Kami gembira sambil mengalir airmata bila melihat dari kalangan tuan tuan yang bukan islam, memanjat tiang untuk memasang bendera PAS. Saat itu terasa, antara anda dan
    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 19 jam yang lalu
    Setelah kantoi bila gambar individu yang didakwanya sebagai pemalsu dokumen 1MDB untuk Sarawak Report terbukti bukan pemalsu dokumen tapi Pengurus Keretapi, Lester Melanyi menyalahkan pihak lain pula.. Lestar dalam video keduanya yang menuduh laman web Sarawak Report dan pemimpin pembangkang Malaysia telah memalsukan dokumen-dokumen 1MDB dalam satu konspirasi untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, telah mengenal pasti bahawa pereka laman web tersebut adalah James Steward Stephen. Bagaimanapun, gambar yang ditunjukkan di dalam video tersebut sebenarnya adal... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 20 jam yang lalu
    [image: Semua Aspek Pembelaan Najib dan 1MDB adalah himpunan pendustaan dan Courtier Propaganda]*Atau- every aspect of the defense of Najib is an accumulation of lies and courtier propaganda.* *Kita sudah tahu kerajaan telah menyekat akses kepada portal berita Sarawak Report. Rahman Dahalan menteri perumahan dan pembela Najib nombor wahid, mempertahankan tindakan kerajaan.* *Dengan jawatan pengarah komunikasi stratejik nya, Rahman Dahalan segera menggerhanakan pengampu2 lain seperti speaker Sabah- Salleh Said Keruak dan pemimpin2 kelas 3 cheap matinee wayang gambar UMNO.* *Dia ... lagi »
    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 20 jam yang lalu
    Ribut yang melanda sekitar Bercham, Tanjung Rambutan, Chemor dan Klebang pada hari raya kedua, Sabtu 18, Julai lalu yang mengakibatkan lebih 100 buah rumah dan sebuah masjid rosak teruk kini telah 3 hari berlalu. Pagi tadi saya telah berkesempatan membuat tinjauan ke Masjid Al-Muttaqin, Bandar Baru Putra, sebuah masjid yang bumbungnya telah diterbangkan ribut dalam kejadian tersebut. Ruang solat lelaki tidak boleh digunakan kerana permaidani rosak direndami air hujan. Keadaan sungguh tidak selesa akibat bau hapak karpet yang masih lembab. Keadaan masih mendung dan hujan mencur... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 20 jam yang lalu
    [image: crime_dead_600_1] *Suspek yang mengalami masalah mental dipercayai telah menghentak isterinya dengan menggunakan objek tumpul sehingga mati.* *KUALA LUMPUR: Gara-gara kerana ikutkan perasaan cemburu, seorang wanita maut selepas dipukul dengan teruk oleh suaminya.* *Kejadian berlaku di Taman Tun Dr. Ismail kira-kira jam 7.30 malam pada Isnin.* *Ketua Polis Daerah Brickfields, ACP Sharul Othman Mansor berkata, mangsa Suraiza Hamzah, 46, meninggal dunia selepas dihentak oleh suaminya dengan menggunakan objek tumpul.* *Menurut beliau, suami mangsa mengalami masalah mental.* ... lagi »
    mantaro pada SISI BUKIT - 20 jam yang lalu
    DS Nizar , ADUN Changkat Jering yang juga Timbalan Pengerusi GHB Perak meminta penduduk PERAK datang berduyun-duyun ke *PELANCARAN GHB PERAK* pada *26 Julai* (AHAD)ini di *IPOH.*
    *Kategori:* *Telemovie* *Tahun:* 2015 *Tonton ►* *Download ▼*
    *Kategori:* *Telemovie* *Tahun:* 2015 *Tonton ►* *Download ▼*
    canang pada Cananglahnie - 21 jam yang lalu
    GHB hanya menang jika diberi laluan ultra kiasu bertanding di kawasan majoriti bukan Melayu tetapi Ridhuan Tee tidak yakin ultra kiasu sedia berkongsi PETALING JAYA: Pendakwah bebas, Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah menjangkakan Gerakan Harapan Baru (GHB) yang bakal merintis penubuhan parti baru bagi menggantikan Pas, akan terkubur selepas berakhirnya Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14). Ini kerana, katanya, GHB tidak mampu memenangi kerusi pada pilihan raya kecuali diberikan laluan oleh ultra kiasu untuk bertanding di kawasan majoriti bukan Melayu. “Adakah ia boleh berlaku? Sama-sa... lagi »
    Nik Abduh: YB PAS tak boleh langgar bai'ah
    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 21 jam yang lalu
    Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Aziz mengingatkan wakil rakyat PAS bahawa mereka tidak boleh melanggar bai'ah (sumpah janji setia) jika berhasrat mahu meninggalkan atau keluar parti. Katanya, calon atau wakil rakyat tersebut "menerima amanah" daripada parti sebagai wakil rakyat dengan janji setia memegang amanah bersama PAS. "Bai'ah ini tidak boleh dilanggar. Mereka telah mengambil daripada PAS, bukan memberi kepada PAS. "Jika mahu langgar, hantar balik apa yang mereka ambil daripada PAS. Selepas itu, urusan mereka adalah dengan Allah," tulis beliau dalam Facebooknya hari ini. Ken... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 21 jam yang lalu
    [image: mohd-asri_majlis_600] *Orang politik tidak sepatutnya terlibat menyampaikan zakat kerana ia bukan hak mereka.* *PETALING JAYA: Mufti Perlis, Datuk Dr Asri Zainul Abidin melahirkan rasa simpati terhadap golongan asnaf di negara ini yang menjadi mangsa mainan politik oleh pemimpin politik.* *Katanya, amat mendukacitakan sekiranya benar kisah kesusahan seorang warga emas yang hadir ke satu majlis semata-mata untuk mendapatkan bantuan zakat seperti yang diviralkan di laman sosial.* *Kisah itu diceritakan oleh anak warga emas berkenaan, Rabiatun Asmah Mohd Ali yang mendakwa i... lagi »
    *Kategori:* *Telemovie* *Tahun:* 2015 *Tonton ►* *Download ▼*
    *Kategori:* *Telemovie* *Tahun:* 2015 *Tonton ►* *Download ▼*
    Kami tak boleh diamkan bukti penipuan berbilion ringgit - The Edge Media Group
    kerengga pada KERENGGA - 21 jam yang lalu
    Penerbit & Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan The Edge Media Group Ho Kay Tat berkata adalah menjadi kewajipan untuk membongkar kebenaran selepas pendedahan dokumen berkaitan dengan 1MDB. The Edge melaporkan dengan meluas mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada 2013 dan 2014 ketika entiti milik kerajaan itu dilihat mula berdepan masalah kewangan. Maklumat yang ada, bagaimanapun,
    atsixty pada ZAKRI ALI - 22 jam yang lalu
    [image: polis_Wangsa-Walk_600] *Pergaduhan berlaku di Wangsa Walk dipercayai akibat tindakan seorang individu cuba menghalang perhubungan adik perempuannya dengan seorang lelaki.* *KUALA LUMPUR: Seramai 10 lagi ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes pergaduhan di pusat beli-belah Wangsa Walk pada Isnin.* *Ini menjadikan 21 orang tahan setakat ini termasuk 11 yang ditahan pada hari kejadian.* *Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Supt Mohamad Roy Suhaimi Sarif berkata, kesemua suspek yang berumur antara 15 hingga 29 tahun ditahan direman sehingga Jumaat.* *Katanya, pihak polis m... lagi »
    PANDANGAN IKHLAS PROF AGOS MENGENAI PENUBUHAN GERAKAN HARAPAN BARU YANG PASTI MEMBUAT PARA PENDOKONGNYA NAIK ANGIN SATU BADAN SEBAB ENGGAN TERIMA KEBENARAN DAN KENYATAAN.
    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 22 jam yang lalu
    *SHAH ALAM – Nasib parti politik baharu, Gerakan Harapan Baru dijangka berakhir seperti mana-mana parti serpihan lain yang pernah wujud sebelum ini, lebih-lebih lagi apabila ia ditubuhkan oleh bekas pemimpin Pas yang kecewa pada pemilihan lalu.Demikian kata penganalisis politik, Prof. Madya Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff yang tidak menolak kemungkinan itu meskipun ia membawa agenda kepada perubahan politik negara.“Sukar untuk dinyatakan...tetapi dilihat kepada semangat golongan kelas pertengahan dan anak muda yang mahukan perubahan politik serta masalah yang dih... lagi »
    YB PAS diugut dengan bai'ah jika sertai GHB
    kerengga pada KERENGGA - 22 jam yang lalu
    Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Aziz mengingatkan wakil rakyat PAS bahawa mereka tidak boleh melanggar bai'ah (sumpah janji setia) jika berhasrat mahu meninggalkan atau keluar parti. Katanya, calon atau wakil rakyat tersebut "menerima amanah" daripada parti sebagai wakil rakyat dengan janji setia memegang amanah bersama PAS. "Bai'ah ini tidak boleh dilanggar. Mereka telah mengambil daripada
    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 22 jam yang lalu
    Seperti kata Tun Dr Mahathir Mohamad, Tun Musa Hitam dan Tengku Razaleigh Hamzah baru-baru ini, mereka yang mempunyai maklumat yang boleh membawa kepada kebenaran mesti bersuara dan tidak memalingkan pandangan ke arah lain. Tidak melaporkan perbuatan salah ialah satu jenayah. Malah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin turut berkata mereka ingin mendapatkan kebenaran. Sebagai sebuah kumpulan media, kami percaya kami perlu memenuhi tanggungjawab awam, tidak kira betapa sukar dan bahayanya ia boleh jadi untuk kami. Itu seb... lagi »
    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 22 jam yang lalu
    S*ecebis ingatan buat TITM dan PAS yang semakin jauh meninggalkan perjuangan dan akhlak Islam.* Kpd: Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man Timbalan Presiden PAS Dpd: Madah Pujangga Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB. Kerana merekalah lah PAS dikenali umum (melalui PAS4ALL) Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB. Kerana pada merekalah ahli-ahli parti melihat contoh golongan yg ditarbiyah berkorban dan memahami perjuangan Islam. Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB ini, kerana merekalah inilah PAS diberi sokongan bila bertanding dan memenangi di kerusi-kerusi yg PAS ti... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 23 jam yang lalu
    [image: khalid_sarawak_polis_600] *Polis menerima maklumat perhimpunan itu digunakan untuk menghasut dan membangkitkan sentimen rakyat Sarawak agar keluar daripada Persekutuan.* *PETALING JAYA: Polis menasihatkan penganjur perhimpunan dan perarakan di bandar Kuching, Sarawak, yang akan diadakan pada Rabu dibatalkan atas sebab keselamatan dan kemudaratan awam.* *Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, pihaknya mendapat maklumat perarakan itu akan dijadikan platform untuk menghasut rakyat Sarawak keluar daripada Persekutuan.* *“Polis telah menerima makluman untuk meng... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - 23 jam yang lalu
    *[image: rafizi-rahman]* *Rafizi Ramli mendakwa Abdul Rahman Dahlan menyebarkan berita palsu tanpa menyiasat kesahihannya.* *PETALING JAYA: Pengarah Strategik Komunikasi Barisan Nasional (BN), Datuk Abdul Rahman Dahlan wajar memohon maaf kepada rakyat Malaysia kerana membawa berita palsu untuk mengelirukan rakyat mengenai skandal 1MDB.* *Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu wajar meminta maaf memandangkan beliau tidak menyemak kesahihan maklumat terlebih dahulu.* *Abdul Rahman sebelum ini telah membuat pendedahan mengenai suatu klip ... lagi »
    Tragis : 'Tiada Cuti Raya, Kerja Sampai Mati'
    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 23 jam yang lalu
    Salam admin. Minta tolong sebarkan berita ini. Ini adalah rakan serumah bujang saya. Meninggal dunia seorang diri di rumah sejak malam raya sampai semalam baru tahu. Kemungkinan mayat sudah 3-4 hari meninggal. Ya Allah sedihnya. Demikianlah permintaan dari seorang pembaca laman ini. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini "No raya on this year. Work untill die,
    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
    Saya merujuk kpd Bai'ah dan Sumpah yg telah dibuat oleh Dato' Haji Ahmad bin Yakob, Menteri Besar Kelantan sebagaimana Surat Bai'ah dan Sumpah yg dikeluarkan atas nama Majlis Syura Ulama Pas bertarikh 19.4. 2013 yang telah didedahkan oleh Ust Haji Wan Ismail bin Wan Jusoh, bekas Setiausaha Badan Perhubungan Pas Kelantan merangkap bekas ADUN MELOR melalui status facebooknya, yang antara lain mengandungi sumpah taklik bahawa jika beliau keluar parti atau melompat ke parti lain dgn kerelaan sendiri setelah terpilih menjadi ADUN/AHLI PARLIMEN, maka tertalaklah isteri/isteri - isterinya... lagi »
    Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - Sehari yang lalu
    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    [image: mohammad-agus_pas_harakan_600] *GHB mempunyai ruang dan peluang untuk menarik sokongan rakyat serta menjadi sebuah parti politik yang kuat namun akan berdepan masalah di peringkat awal.* *PETALING JAYA: Sokongan terhadap Pas dijangka akan terjejas dengan tiadanya kumpulan progresif yang bakal menubuhkan parti Islam baru menerusi Gerakan Harapan Baru (GHB).* *Pensyarah Sains Politik, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Datuk Dr. Mohammad Agus Yusoff berkata, tiadanya kumpulan progresif dalam Pas bermakna tiada lagi pemimpin Islam yang akan memperjuangan isu rakyat ... lagi »
    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    [image: anwar_zahid_600] *Beliau hanya dibenarkan bercakap dengan ahli keluarganya melalui telefon di sebalik tabir kaca penjara Sungai Buloh sempena lawatan Hari Raya Aidilfitri. * *PETALING JAYA: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kesal dengan sikap Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang tidak membenarkannya untuk bersalaman dengan ahli keluarganya.* *Menurutnya, sempena hari raya Aidilfitri ini, beliau hanya dibenarkan bercakap dengan ahli keluarganya melalui telefon di sebalik tabir kaca penjara Sungai Buloh.* *“Kesal dgn sikap Menteri Dalam Negeri yan... lagi »
    .
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    . ------------------------------ GHB tidak perlu kalau sekadar hendak hancurkan Pas Posted: 20 Jul 2015 10:47 PM PDT PANDANGAN IKHLAS *Semasa* pulang berhari raya di Kelantan saya didatangi oleh beberapa peminat politik kampung dan juga rakan-rakan yang hadir pada majlis almuni Sekolah Menengah Rantau Panjang bertanya mengenai masa depan parti baharu yang bakal dilahirkan oleh Gerakan Harapan Baru (GHB). *Himpunan GHB di Dewan Perniagaan Cina KB, penuh.*Walaupun saya tidak mahu bercakap f... lagi »
    MiLo SuaM
    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    MiLo SuaM ------------------------------ Sekat Sarawak Report strategi bodoh Posted: 20 Jul 2015 03:52 AM PDT You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States
    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    * Berpunca daripada tindakan chef selebriti,Chef Wan yang menyatakan rasa tidak puas hati terhadap ahli keluarga di laman sosial, kini ahli keluarganya sendiri akan mengambil tindakan untuk menyamannya pula.“Tindakan tegas akan aku sekeluarga ambil ke atas Chef Wan. Buat cerita dan sebarkan gambar yang tidak sepatutnya,” jelas salah seorang dipercayai ahli keluarga Chef Wan di laman sosial Twitter yang mendapat ratusanretweet.Chef Wan sebelum ini menyuarakan rasa tidak puas hatinya di Instagram kerana ada ahli keluarganya yang didakwa tidak membantu langsung menyediaka... lagi »
    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
    Kisah ini diceritakan oleh anak warga emas berkenaan, Rabiatun Asmah Mohd Ali yang mendakwa ibunya dianiaya untuk hadir bagi menerima sumbangan hari raya tetapi sebenarnya hanya bertujuan meramaikan majlis. Wanita itu merujuk kepada Majlis Penyampaian Sumbangan Aidilfitri pada 2 Julai 2015 di MAEPS, Serdang yang dihadiri oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Jamil Khir Baharom. “Kisah yang yang ditulis, jika benar, amat mendukacitakan nasib golongan asnaf yang menjadi mainan politik,” tulis Mufti Perlis, Datuk Dr A... lagi »
    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan kelab penyokong eksklusifnya di Umno mungkin tidak akan memenangi pertempuran dalam pendapat awam tetapi mereka ada kuasa politik, kata seorang bekas ketua pengarang. – Gambar fail The Malaysian Insider. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan kekal berkuasa kerana mendapat sokongan daripada panglima perang dan penyokong parti Umno walaupun majoriti rakyat mendesaknya supaya berundur, kata Datuk A. Kadir Jasin hari ini. Bekas ketua pengarang Kumpulan New Straits Times itu berkata, Najib yang kini diserang dengan isu 1Malaysia Developm... lagi »
    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
    Rentetan perbincangan saya dengan beberapa orang sahabat saya terjumpa.dengan post ini... Dengan itu saya rasa terpanggil untuk membetulkan kesilapan TGHH dalam berhujah dengan ayat 104 surah an Nisa' ini.... Wala tahinu fibtighail qaumi.. Jangan kamu berasa lemah untuk berdepan dengan kaum itu.(mereka).... Pertama sekali para ulamak ada yg berpendapat ayat ini turun bagi memberi motivasi supaya tentera Islam tidak lemah dari berjuang walaupun menerima pukulan teruk dalam perang Uhud. Sementara ada yg berpendapat ayat ini memberi motivasi kepada sahabat yang mahu memintas te... lagi »

    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 
    Meja peceq.blogspot.com  .
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

1 ulasan:

Michelle Andy berkata...

Berita baik untuk semua orang, syarikat MICHELLE ANDY LOAN menyediakan pinjaman kepada semua pemohon, pada kadar faedah 1% yang rendah setahun baru-baru ini yang memenuhi keperluan kewangan anda. Semua yang kami perlukan dari anda adalah beberapa maklumat tentang anda jadi jika anda berminat. hanya satu bentuk untuk mengisi, kurang tekanan. Terdapat penyelesaian pembayaran faks dalam talian, cepat dan sentiasa tersedia.
Pinjaman habis bulan kredit yang buruk membolehkan anda menyelesaikan kewajipan kewangan kecil anda seperti mengambil anjing anda untuk doktor haiwan untuk penjagaan yang diperlukan. Bahagian yang terbaik adalah anda tidak perlu mengetuk pintu ibu bapa anda untuk mendapatkan wang dan sebagainya. Jika anda berminat, sila hubungi kami di email kami (michelle.andyloanfirm@gmail.com) atau BBM (E382b834) Whatsapp {+2348132871916 } kami berada di sini untuk berkhidmat dengan lebih baik dan kami sentiasa boleh dipercayai untuk sebarang perkhidmatan segera