Rabu, 22 Julai 2015

5651. Apa-apa perkara sekali pun, kita wajar berbalik kepada Allah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Allah Maha Besar 
Ayatul Qhursi.
Bacaan Doa Pembuka 12 Pintu Kebaikan Kurnia Allah. 

Ya Allah perkukuhkanlah Iman kami Ya Allah. In Syaa Allah amalan ini dapat menghindari kita dari perkara yang merugikan kita dengan Pertolongan dan Perlindungan Allah juga.
.

Najib, sekat blog Dr Mahathir, kalu lu jantan...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 20 minit yang lalu
*Rafizi cabar Najib sekat blog Dr Mahathir...* *Seorang ahli parlimen pembangkang mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk menyekat blog bekas mentornya yang bertukar penyeksa, Tun Dr Mahathir Mohamad, iaitu chedet.cc.Menurut Rafizi Ramli, ketegasan untuk menyekat akses kepada chedet.cc dianggap sebagai ujian litmus sama ada Najib mempunyai keberanian untuk mendiamkan pengkritik utama beliau itu iaitu Mahathir sendiri.Naib presiden PKR itu berkata demikian sebagai respons terhadap tindakan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang m... lagi »

The Edge serah dokumen, emel, 'hard disk' kepada Bank Negara

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
Kay Tat meluahkan rasa selesa apabila Pasukan Petugas Khas memberikan komitmen yang disifatkan mendedahkan kebenaran tanpa bimbang atau pilih kasih. Foto hiasan TRP KUALA LUMPUR, 21 Julai: The Edge Media Group telah menyerahkan dokumen, e-mel bercetak dan cakera keras yang dimilikinya mengenai isu 1Malaysia Development Bhd (1MDB) kepada Bank Negara. Penerbit dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulannya Ho Kay Tat berkata, bahan-bahan itu diserahkan semalam (Isnin). “Hari ini, satu set (dokumen) yang serupa diserahkan kepada Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (CCID) Polis. “Saya juga ... lagi »

Gerakan Harapan Baru belum melanggar mana-mana peraturan atau Perlembagaan parti

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata langkah mengenakan tindakan tatatertib terhadap ahli parti yang mahu menubuhkan parti Gerakan Harapan Baru (GHB) adalah langkah pramatang. Ini kerana, setakat ini mereka belum melanggar mana-mana peraturan atau Perlembagaan parti selain tidak ada mana-mana ahli PAS lain yang membuat sebarang aduan rasmi terhadap tindakan mereka. "Setakat ini tiada aduan rasmi, Facebook, Whatsapp itu kita tidak boleh ambil kira kecuali ada aduan rasmi dibuat mengikut saluran yang betul barulah kita akan ambil tindakan. "Setakat ini, kesalahan... lagi »

PKR perlu tegas nyatakan pendirian – Khalid Samad

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
[image: PKR perlu tegas nyatakan pendirian – Khalid Samad]*PETALING JAYA: Ketegasan dan pendirian Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk memilih sama ada menyokong Pas atau golongan ‘Pas Progresif’ diperlukan untuk memastikan pembangkang lebih mantap seterusnya memenangi Pilihan Raya umum ke-14 (PRU14).* *Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, ketegasan PKR untuk menyatakan pendirian amat diperlukan dan kerana itu DAP dilihat seolah-olah ‘memaksa’.* *“Pertelingkahan di antara Pas dan DAP yang dianggap tidak ada kena mengena dengan PKR adalah sebaliknya. Ia persoalan kemantap... lagi »

Surat Terbuka Kepada Bukan Islam Yang Pernah Sokong PAS, Tapi Kini Membenci PAS

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
ramziredang Tuan tuan Semua, Sedih dan rindunya bila terkenang saat saat tuan tuan yang bukan Islam mesra dengan kami. Kami juga terkenang kenangan indah ketika tuan tuan semua tanpa segan silu memakai baju berlambangkan PAS. Kami gembira sambil mengalir airmata bila melihat dari kalangan tuan tuan yang bukan islam, memanjat tiang untuk memasang bendera PAS. Saat itu terasa, antara anda dan

Setelah kantoi.. Lester akui itu bukan gambar James Steward tapi..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 3 jam yang lalu
Setelah kantoi bila gambar individu yang didakwanya sebagai pemalsu dokumen 1MDB untuk Sarawak Report terbukti bukan pemalsu dokumen tapi Pengurus Keretapi, Lester Melanyi menyalahkan pihak lain pula.. Lestar dalam video keduanya yang menuduh laman web Sarawak Report dan pemimpin pembangkang Malaysia telah memalsukan dokumen-dokumen 1MDB dalam satu konspirasi untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, telah mengenal pasti bahawa pereka laman web tersebut adalah James Steward Stephen. Bagaimanapun, gambar yang ditunjukkan di dalam video tersebut sebenarnya adal... lagi »

Semua Aspek Pembelaan Najib dan 1MDB adalah himpunan pendustaan dan Courtier Propaganda Oleh Mohd Ariff Sabri

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
[image: Semua Aspek Pembelaan Najib dan 1MDB adalah himpunan pendustaan dan Courtier Propaganda]*Atau- every aspect of the defense of Najib is an accumulation of lies and courtier propaganda.* *Kita sudah tahu kerajaan telah menyekat akses kepada portal berita Sarawak Report. Rahman Dahalan menteri perumahan dan pembela Najib nombor wahid, mempertahankan tindakan kerajaan.* *Dengan jawatan pengarah komunikasi stratejik nya, Rahman Dahalan segera menggerhanakan pengampu2 lain seperti speaker Sabah- Salleh Said Keruak dan pemimpin2 kelas 3 cheap matinee wayang gambar UMNO.* *Dia ... lagi »

Ribut Melanda Ipoh: Mana MB Perak dan Ahli Parlimen Tambun?

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 3 jam yang lalu
Ribut yang melanda sekitar Bercham, Tanjung Rambutan, Chemor dan Klebang pada hari raya kedua, Sabtu 18, Julai lalu yang mengakibatkan lebih 100 buah rumah dan sebuah masjid rosak teruk kini telah 3 hari berlalu. Pagi tadi saya telah berkesempatan membuat tinjauan ke Masjid Al-Muttaqin, Bandar Baru Putra, sebuah masjid yang bumbungnya telah diterbangkan ribut dalam kejadian tersebut. Ruang solat lelaki tidak boleh digunakan kerana permaidani rosak direndami air hujan. Keadaan sungguh tidak selesa akibat bau hapak karpet yang masih lembab. Keadaan masih mendung dan hujan mencur... lagi »

Suami sakit mental bunuh isteri kerana cemburu FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
[image: crime_dead_600_1] *Suspek yang mengalami masalah mental dipercayai telah menghentak isterinya dengan menggunakan objek tumpul sehingga mati.* *KUALA LUMPUR: Gara-gara kerana ikutkan perasaan cemburu, seorang wanita maut selepas dipukul dengan teruk oleh suaminya.* *Kejadian berlaku di Taman Tun Dr. Ismail kira-kira jam 7.30 malam pada Isnin.* *Ketua Polis Daerah Brickfields, ACP Sharul Othman Mansor berkata, mangsa Suraiza Hamzah, 46, meninggal dunia selepas dihentak oleh suaminya dengan menggunakan objek tumpul.* *Menurut beliau, suami mangsa mengalami masalah mental.* ... lagi »

Nizar minta penduduk PERAK datang berduyun-duyun pelancaran #harapanbaru Perak.

mantaro pada SISI BUKIT - 4 jam yang lalu
DS Nizar , ADUN Changkat Jering yang juga Timbalan Pengerusi GHB Perak meminta penduduk PERAK datang berduyun-duyun ke *PELANCARAN GHB PERAK* pada *26 Julai* (AHAD)ini di *IPOH.*

Gerakan Harapan Baru terkubur selepas PRU14 – Ridhuan Tee

canang pada Cananglahnie - 4 jam yang lalu
GHB hanya menang jika diberi laluan ultra kiasu bertanding di kawasan majoriti bukan Melayu tetapi Ridhuan Tee tidak yakin ultra kiasu sedia berkongsi PETALING JAYA: Pendakwah bebas, Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah menjangkakan Gerakan Harapan Baru (GHB) yang bakal merintis penubuhan parti baru bagi menggantikan Pas, akan terkubur selepas berakhirnya Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14). Ini kerana, katanya, GHB tidak mampu memenangi kerusi pada pilihan raya kecuali diberikan laluan oleh ultra kiasu untuk bertanding di kawasan majoriti bukan Melayu. “Adakah ia boleh berlaku? Sama-sa... lagi »

Nik Abduh: YB PAS tak boleh langgar bai'ah

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Aziz mengingatkan wakil rakyat PAS bahawa mereka tidak boleh melanggar bai'ah (sumpah janji setia) jika berhasrat mahu meninggalkan atau keluar parti. Katanya, calon atau wakil rakyat tersebut "menerima amanah" daripada parti sebagai wakil rakyat dengan janji setia memegang amanah bersama PAS. "Bai'ah ini tidak boleh dilanggar. Mereka telah mengambil daripada PAS, bukan memberi kepada PAS. "Jika mahu langgar, hantar balik apa yang mereka ambil daripada PAS. Selepas itu, urusan mereka adalah dengan Allah," tulis beliau dalam Facebooknya hari ini. Ken... lagi »

Simpati asnaf jadi mangsa mainan politik Faiz Zainudin

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
[image: mohd-asri_majlis_600] *Orang politik tidak sepatutnya terlibat menyampaikan zakat kerana ia bukan hak mereka.* *PETALING JAYA: Mufti Perlis, Datuk Dr Asri Zainul Abidin melahirkan rasa simpati terhadap golongan asnaf di negara ini yang menjadi mangsa mainan politik oleh pemimpin politik.* *Katanya, amat mendukacitakan sekiranya benar kisah kesusahan seorang warga emas yang hadir ke satu majlis semata-mata untuk mendapatkan bantuan zakat seperti yang diviralkan di laman sosial.* *Kisah itu diceritakan oleh anak warga emas berkenaan, Rabiatun Asmah Mohd Ali yang mendakwa i... lagi »

Kami tak boleh diamkan bukti penipuan berbilion ringgit - The Edge Media Group

kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
Penerbit & Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan The Edge Media Group Ho Kay Tat berkata adalah menjadi kewajipan untuk membongkar kebenaran selepas pendedahan dokumen berkaitan dengan 1MDB. The Edge melaporkan dengan meluas mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada 2013 dan 2014 ketika entiti milik kerajaan itu dilihat mula berdepan masalah kewangan. Maklumat yang ada, bagaimanapun,

21 ditahan bantu siasatan kes gaduh di Wangsa Walk - FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
[image: polis_Wangsa-Walk_600] *Pergaduhan berlaku di Wangsa Walk dipercayai akibat tindakan seorang individu cuba menghalang perhubungan adik perempuannya dengan seorang lelaki.* *KUALA LUMPUR: Seramai 10 lagi ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes pergaduhan di pusat beli-belah Wangsa Walk pada Isnin.* *Ini menjadikan 21 orang tahan setakat ini termasuk 11 yang ditahan pada hari kejadian.* *Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Supt Mohamad Roy Suhaimi Sarif berkata, kesemua suspek yang berumur antara 15 hingga 29 tahun ditahan direman sehingga Jumaat.* *Katanya, pihak polis m... lagi »

PANDANGAN IKHLAS PROF AGOS MENGENAI PENUBUHAN GERAKAN HARAPAN BARU YANG PASTI MEMBUAT PARA PENDOKONGNYA NAIK ANGIN SATU BADAN SEBAB ENGGAN TERIMA KEBENARAN DAN KENYATAAN.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
*SHAH ALAM – Nasib parti politik baharu, Gerakan Harapan Baru dijangka berakhir seperti mana-mana parti serpihan lain yang pernah wujud sebelum ini, lebih-lebih lagi apabila ia ditubuhkan oleh bekas pemimpin Pas yang kecewa pada pemilihan lalu.Demikian kata penganalisis politik, Prof. Madya Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff yang tidak menolak kemungkinan itu meskipun ia membawa agenda kepada perubahan politik negara.“Sukar untuk dinyatakan...tetapi dilihat kepada semangat golongan kelas pertengahan dan anak muda yang mahukan perubahan politik serta masalah yang dih... lagi »

YB PAS diugut dengan bai'ah jika sertai GHB

kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Aziz mengingatkan wakil rakyat PAS bahawa mereka tidak boleh melanggar bai'ah (sumpah janji setia) jika berhasrat mahu meninggalkan atau keluar parti. Katanya, calon atau wakil rakyat tersebut "menerima amanah" daripada parti sebagai wakil rakyat dengan janji setia memegang amanah bersama PAS. "Bai'ah ini tidak boleh dilanggar. Mereka telah mengambil daripada

Kami tak boleh diamkan penipuan berbilion ringgit - The Edge

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
Seperti kata Tun Dr Mahathir Mohamad, Tun Musa Hitam dan Tengku Razaleigh Hamzah baru-baru ini, mereka yang mempunyai maklumat yang boleh membawa kepada kebenaran mesti bersuara dan tidak memalingkan pandangan ke arah lain. Tidak melaporkan perbuatan salah ialah satu jenayah. Malah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin turut berkata mereka ingin mendapatkan kebenaran. Sebagai sebuah kumpulan media, kami percaya kami perlu memenuhi tanggungjawab awam, tidak kira betapa sukar dan bahayanya ia boleh jadi untuk kami. Itu seb... lagi »

Jawapan Untuk TITM: Jangan Melampau Hina GHB

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 6 jam yang lalu
S*ecebis ingatan buat TITM dan PAS yang semakin jauh meninggalkan perjuangan dan akhlak Islam.* Kpd: Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man Timbalan Presiden PAS Dpd: Madah Pujangga Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB. Kerana merekalah lah PAS dikenali umum (melalui PAS4ALL) Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB. Kerana pada merekalah ahli-ahli parti melihat contoh golongan yg ditarbiyah berkorban dan memahami perjuangan Islam. Jangan melampau menghina tokoh - tokoh GHB ini, kerana merekalah inilah PAS diberi sokongan bila bertanding dan memenangi di kerusi-kerusi yg PAS ti... lagi »

Polis nasihat perarakan di Kuching dibatalkan - Mohamad Fadli

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
[image: khalid_sarawak_polis_600] *Polis menerima maklumat perhimpunan itu digunakan untuk menghasut dan membangkitkan sentimen rakyat Sarawak agar keluar daripada Persekutuan.* *PETALING JAYA: Polis menasihatkan penganjur perhimpunan dan perarakan di bandar Kuching, Sarawak, yang akan diadakan pada Rabu dibatalkan atas sebab keselamatan dan kemudaratan awam.* *Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, pihaknya mendapat maklumat perarakan itu akan dijadikan platform untuk menghasut rakyat Sarawak keluar daripada Persekutuan.* *“Polis telah menerima makluman untuk meng... lagi »

Rahman Dahlan wajar minta maaf - Mohamad Fadli

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
*[image: rafizi-rahman]* *Rafizi Ramli mendakwa Abdul Rahman Dahlan menyebarkan berita palsu tanpa menyiasat kesahihannya.* *PETALING JAYA: Pengarah Strategik Komunikasi Barisan Nasional (BN), Datuk Abdul Rahman Dahlan wajar memohon maaf kepada rakyat Malaysia kerana membawa berita palsu untuk mengelirukan rakyat mengenai skandal 1MDB.* *Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu wajar meminta maaf memandangkan beliau tidak menyemak kesahihan maklumat terlebih dahulu.* *Abdul Rahman sebelum ini telah membuat pendedahan mengenai suatu klip ... lagi »

Tragis : 'Tiada Cuti Raya, Kerja Sampai Mati'

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 6 jam yang lalu
Salam admin. Minta tolong sebarkan berita ini. Ini adalah rakan serumah bujang saya. Meninggal dunia seorang diri di rumah sejak malam raya sampai semalam baru tahu. Kemungkinan mayat sudah 3-4 hari meninggal. Ya Allah sedihnya. Demikianlah permintaan dari seorang pembaca laman ini. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini "No raya on this year. Work untill die," .
Puas hati majikan?

Tragis : 'Tiada Cuti Raya, Kerja Sampai Mati'

Salam admin. Minta tolong sebarkan berita ini. Ini adalah rakan serumah bujang saya. Meninggal dunia seorang diri di rumah sejak malam raya sampai semalam baru tahu. Kemungkinan mayat sudah 3-4 hari meninggal. Ya Allah sedihnya.
Demikianlah permintaan dari seorang pembaca laman ini.
Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

"No raya on this year. Work untill die," 
Menurut Ammar yang dimaklumkan oleh Sarjan dari Balai Polis Serdang, rakannya itu mungkin sudah meninggal dunia 3 - 4 hari. 
"Berita ini sangat mengejutkan saya dan rakan-rakan serumah," katanya yang hanya mengetahui pemergian rakannya itu setelah dimaklumkan oleh rakan serumahnya, Herman.
Menurutnya, Herman sebelum itu bertanyakan tentang Farid yang tidak dapat dihubungi sejak malam raya pertama sehinggalah 19 Julai.
"Herman telah pergi ke rumah sewa dan menghubungi Farid, namun tidak dijawab. Apa yang mengejutkan, terdapat bau busuk dari rumah itu.
"Curiga dengan bau busuk itu, Herman membuka tingkap bilik Farid yang berada di hadapan dan terkejut melihat mayat Farid di atas tilam," katanya. 
Susulan penemuan yang tidak dijangkakan itu, Herman membuat laporan polis. 
Difahamkan, Farid tidak mendapat kelulusan untuk bercuti dan terpaksa tinggal seorang diri di rumah. Rakan-rakan serumah pula semuanya telah balik ke kampung masing-masing.
"Saya masih teringat, kali terakhir arwah Farid berjasa kepada aku, dia belikan panadol di saat aku demam panas. Dialah sahabat yang baik, rakan sekelas, rakan seasrama, rakan sebelajar semasa susah dan senang," katanya. 
Menurut laporan forensik, Farid meninggal dunia dalam keadaan normal dan tiada sebarang unsur jenayah atau bunuh diri. 
Al-Fatihah buat arwah Farid. - THEHYPEMEDIA.COM 
Sumber: http://kachipemas.blogspot.com/2015/07/tragis-tiada-cuti-raya-kerja-sampai-mati.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ApaKhabarOrangKampung+%28Apa+Khabar+Orang+Kampung%29.
.

Tiada ulasan: