Khamis, 23 Julai 2015

5656. Wanita yang akan menyumbatkan lelaki ke Neraka.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”




*







  • 4 GOLONGAN LELAKI YANG DITARIK MASUK NERAKA OLEH WANITA | NAUZUBILLAH | Lelaki itu adalah mereka yang tidak memberikan hak kepada wanita dan tidak menjaga amanah itu. Mereka adalah:

    1. Ayahnyabaca lagi klik TAJUK ENTRI ni
    Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar sholat,mengaji dan sebagainya Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat. Tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia saja. Maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.

    (p/s; Duhai lelaki yg bergelar ayah, bagaimanakah hal keadaan anak perempuanmu sekarang? Adakah kau mengajarnya bersolat. menutup aurat?.. pengetahuan agama?.. Jika tidak cukup salah satunya, maka bersedialah untuk menjadi bahan bakar neraka jahannam.)

    2. Suaminya
    Apabila sang suami tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram. Apabila suami mendiam diri walaupun seorang yang alim dimana sholatnya tidak pernah bertangguh, maka dia akan turut ditarik oleh isterinya bersama-sama ke dalam neraka.

    (p/s; Duhai lelaki yg bergelar suami, bagaimanakah hal keadaan isteri tercintamu sekarang?. Dimanakah dia? Bagaimana akhlaknya? Jika tidak kau menjaganya mengikut ketetapan syari’at, maka terimalah hakikat yang kau akan sehidup semati bersamanya di ‘taman’ neraka sana.)

    3. Saudara Lelakinya
    Apabila ayahnya sudah tiada, tanggung jawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu abang-abangnya dan saudara lelakinya. Jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya saja dan adiknya dibiarkan melencong dari ajaran Islam, tunggulah tarikan adiknya di akhirat kelak.

    (p/s; Duhai lelaki yang mempunyai adik perempuan, jangan hanya menjaga amalmu, dan jangan ingat kau terlepas… kau juga akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak…jika membiarkan adikmu bergelumang dengan maksiat… dan tidak menutup aurat.)

    4. Anak-anak lelakinya
    Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram di sisi Islam. bila ibu membuat kemungkaran mengumpat, memfitnah, mengata-ngatai dan sebagainya…maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak…. dan nantikan tarikan ibunya ke neraka.

    (p/s; Duhai anak2 lelaki…. sayangilah ibumu…. nasihatilah dia jika tersalah atau terlupa…. karena ibu juga insan biasa… sekali lepas dari melakukan dosa… selamatkanlah dia dari menjadi ‘kayu api’ neraka….jika tidak, kau juga akan ditarik menjadi penemannya.)


  • Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 


    Meja peceq.blogspot.com  . 
  • Hebatkan Gerakan Harapan Baru (GHB)? - Prof. Mohammad Agus Yusoff
    kerengga pada KERENGGA - 7 minit yang lalu
    Mohammad Agus Yusoff Setelah selesainya pemilihan kepimpinan baru PAS, muncul gelombang dari pemimpin yang kalah dari kumpulan progresif untuk menubuhkan parti baru.Sebabnya satu yang utama: Mereka kecewa dan marah dengan kumpulan ulama yang merancang pembersihan kumpulan progresif dalam PAS. Kumpulan progresif ini melihat PAS sudah menjadi parti agamawan, bukan lagi ‘PAS for All.’ Apa

    [TERBAIK] 3 Bekas Pesuruhjaya PAS NS Pimpin GHB Negeri Sembilan

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 8 minit yang lalu
    Seremban - Tiga bekas Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan membarisi ahli jawatankuasa Harapan Baru di negeri berkenaan. Mereka terdiri daripada Zulkefly Mohamad Omar yang dilantik Pengerusi, manakala Mohd Taufek Abd Ghani dan MK Ibrahim A. Rahman, masing-masing memegang jawatan Timbalan Pengerusi I dan II. Ketiga-tiga mereka pernah menjawat jawatan Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan malah MK Ibrahim kini masih memegang jawatan sebagai Yang Dipertua Pas Seremban. Sementara Mohd Faiz yang juga anak bekas Presiden Pas, Datuk Fadzil Noor turut memegang jawatan sebagai Setiausaha dan Yang... lagi »

    Unik! Ukiran Kepala Naga Ini Dari Buah Semangka

    Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - 19 minit yang lalu
    Ukiran kepala naga ini merupakan hasil karya Valeriano fatica, seorang pengukir dari Italia. Dia telah mengubah buah semangka menjadi kepala naga yang menakutkan.Untuk lebih menarik, hasil karyanya selain di foto dia juga merekamnya dalam bentuk video. Info selengkapnya : *Klik di sini.* Di bawah ini bisa Anda lihat videonya :

  • 4 GOLONGAN LELAKI YANG DITARIK MASUK NERAKA OLEH WANITA | NAUZUBILLAH
    TraveloQue ByQueAchmad pada Que Achmad menulis... - 6 minit yang lalu
    *4 GOLONGAN LELAKI YANG DITARIK MASUK NERAKA OLEH WANITA | NAUZUBILLAH |* Lelaki itu adalah mereka yang tidak memberikan hak kepada wanita dan tidak menjaga amanah itu. Mereka adalah: *1. Ayahnya**baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar sholat,mengaji dan sebagainya Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat. Tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia saja. Maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya. (p/s; Duhai lel... lagi »

    Khasiat Petola

    canang pada Cananglahnie - 7 minit yang lalu
    Khasiat Petola 1. Pembersih darah Memakan petola dengan kerap adalah cara yang berkesan untuk membersihkan darah anda dari bahan tercemar. Di samping itu ia bertindak untuk meningkatkan kesihatan organ hati. 2. Menyembuhkan jaundis (sakit kuning) kerana keupayaannya dalam membersihkan organ hati. 3. Bermanfaat untuk penyakit kencing manis. Kualiti tertentu terdapat pada petola membolehkan ia membantu pesakit kencing manis. Ini kerana kewujudan insulin seperti peptida dalam sayuran ini yang dapat mengurangkan paras gula dalam darah. Selain itu juga ia mengawal paras tahap insulin darah ke ... lagi »

    DAP nafi beri dana kepada Harapan Baru

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 7 minit yang lalu
    KUALA LUMPUR - Tidak timbul soal DAP kini giat mengagihkan dana kepada pihak tertentu khusus untuk tajaan kewangan bagi menubuhkan parti Gerakan Harapan Baru, kata Penasihat DAP, Lim Kit Siang. Beliau menegaskan parti itu sendiri memerlukan dana dan bersedia menerima bantuan kewangan daripada mana-mana pihak. "Kita perlukan dana. Siapa yang hulur tangan untuk derma, kita akan terima. Kita beri dana kepada sesiapa saja, isu ini tak bangkit. "Persoalan yang timbul mengatakan DAP mengagihkan dana (kepada Harapan Baru) tidak timbul lagi kerana kita sendiri memerlukan dana," katanya ... lagi »

    TUJUAN PENUBUHAN GHB HANYA MAMPU TIPU BUDAK-BUDAK MENTAH KATA FATHI ARIS OMAR

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 8 minit yang lalu
    *Jangan tersilap faham, saya suka tafsiran-tafsiran baru, beragam dan progresif terhadap Islam. Tetapi, dalam konteks politik pilihan raya saat ini, saya mengkritik projek parti baru Islam ( Gerakan Harapan Baru) ini.Saya selalu percaya, walau jarang saya tulis dan huraikan, serpihan PAS ini sebenarnya sama totok saja dengan PAS lama yang mereka mahu tinggalkan.Percayalah anak-anak muda, kalian akan kecewa dengan slogan "progresif" kumpulan Islamis baru ini.Sebab apa? Sebab "progresif" hanyalah wayang kata-kata tanpa inti perbahasannya.Semua merek... lagi »

    PAS Tersingkir Dari Pakatan Baharu Yang Bakal Diwajudkan

    atsixty pada ZAKRI ALI - 22 minit yang lalu
    *Gabungan baru pembangkang bakal lahirWakil daripada parti pembangkang - kecuali PAS - sudah memulakan rundingan bagi membentuk gabungan baru menggantikan Pakatan Rakyat, kata ahli politik veteran DAP, Lim Kit Siang. "Sudah tentu PAS tidak termasuk," kata Lim yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah. * *Beliau ditemui di majlis hari raya Yang Dipertua Dewan Negara dan Dewan Rakyat di parlimen hari ini. Menurut Lim, pengecualian PAS dibuat ekoran tindakan parti itu melanggar Dasar Bersama Pakatan Rakyat yang dipersetujui sebelum ini. "Namakan ia PR (Pakatan Rakyat) baru, ... lagi »

    Pas bakal kehilangan pejuang isu rakyat

    kerengga pada KERENGGA - 36 minit yang lalu
    Faiz Zainudin  PETALING JAYA: Sokongan terhadap Pas dijangka akan terjejas dengan tiadanya kumpulan progresif yang bakal menubuhkan parti Islam baru menerusi Gerakan Harapan Baru (GHB). Pensyarah Sains Politik, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Datuk Dr. Mohammad Agus Yusoff berkata, tiadanya kumpulan progresif dalam Pas bermakna tiada lagi pemimpin Islam yang akan memperjuangan

    Mohd Amar .. cool bro! Jangan gelojoh sangat!

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
    Pas akan mengambil sikap 'tunggu dan lihat' cadangan penubuhan pakatan baharu pembangkang yang dilaporkan akan ditubuhkan tidak lama lagi.    Naib Presidennya Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, "Tunggu ia tubuh dulu (sebelum beri komen)..silap-silap mati dalam kandungan atau keluar cacat, mana kita tahu," katanya sinis.      Beliau berkata adalah pramatang untuk mengulas penubuhan pakatan

    " SEBAB ROSMAH MANSOR ADA DUIT RM2 JUTA TELAH TERJAWAB "

    tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - Sejam yang lalu
    Jawapan yang hanya ingin menutup pekung orang lain, apa yang rakyat mahu ialah siasat perjalanan akaun Rosmah, kalau ianya datang dari sumber yang sah siapa pun tidak akan ambik peduli. Macam-macam isu yang timbul, jadi tidak salah kalau rakyat Malaysia macam aku nih meragui wang sebanyak RM2 juta yang berada dalam akaun Rosmah.

    Gambar Abang Yang Naik Motor Bersama 4 Orang Anaknya Muncul Lagi.Terus Viral di Media Sosial

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
    Sebelum raya hari tu, viral gambar Abang ni bersama anak-anaknya dalam perjalanan pulang beraya di Pulau Pinang. Kini, keluarga ini dalam perjalanan pulang ke Sepang. Semoga Allah sentiasa lindungi dan kurniakan kebahagiaan buat Abang serta anak-anak Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

    'Silap-silap mati dalam kandungan, keluar cacat'

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    * Gerakan Harapan Baru - Komen Paling Bodoh Dari Seorang Timbalan Menteri Besar Parti Islam* *PAS akan mengambil sikap 'tunggu dan lihat' cadangan penubuhan pakatan baru pembangkang yang dilaporkan akan ditubuhkan tidak lama lagi. Naib Presidennya Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, "Tunggu ia tubuh dulu (sebelum beri komen)..silap-silap mati dalam kandungan atau keluar cacat, mana kita tahu," katanya sinis. Beliau berkata adalah pramatang untuk mengulas penubuhan pakatan baharu itu memandangkan ia belum direalisasikan. "(Pakatan baharu pembangkang) ... lagi »

    Melawan Orang-Orang Kafir

    Detik Islam pada Detik Islam - Sejam yang lalu
    Perspektif orang-orang kafir dengan kekufurannya, selalu memutarbelitkan permasalahan yang ada. Mereka lebih memilih beriman kepada yang bathil, dan menolak yang haq. Mereka selalu mengikuti hawa nafsunya, dan pandangannya yang tidak berasas. Semuanya itu, menjadi penyebab kokohnya kezaliman dalam diri mereka, dan membuat mereka semakin jauh jalan Allah yang lurus. Firman Allah Taala dalam surah al-Ankabut, ayat 67-68: "Dan, apakah mereka tidak memperhatikan, bahwa sesungguhnya Kami telah menjadikan (negeri mereka) tanah suci yang aman, sedang manusia sekitarnya rampok-merampok. M... lagi »

    Perkara Ini Pertama Kali Berlaku Semasa Umno Memerintah.. Saksikanlah

    Addin Deen pada Addin - Sejam yang lalu
    *Perkara Ini Pertama Kali Berlaku Semasa Umno Memerintah.. Saksikanlah.* Perbicaraan salah laku profesionalime terhadap peguam Umno Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah diadakan di bilik mesyuarat Penjara Sungai Buloh semalam kerana masalah keselamatan pengadu, Datuk Seri Anwar Ibrahim, sesuatu yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Peguam Anwar, Sivarasa Rasiah berkata, pengerusi tribunal, Datuk Vijay Kumar Natarajan memaklumkan kepada pihak berkaitan prosiding itu terpaksa dipindahkan ke penjara atas sebab keselamatan. Anwar memfailkan aduan salah laku profesional dengan Jawatankua... lagi »

    DIALOG RAKYAT

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    DIALOG RAKYAT ------------------------------ - SR fail laporan fitnah pada Rahman, Lester - Khalid gesa PAS putuskan nasib ahli GHB - Senarai hitam Najib juga, tuntut Kit Siang - Anwar Umum Gabungan Baharu Bakal Ditubuhkan - GHB tidak perlu kalau sekadar hendak hancurkan Pas - Tony Pua hanya perlu mengaku atau nafi jumpa Justo - Tun M berlakon filem - Ramesh Rao, Lester Melanyi bakal buat pendedahan baru - Rafizi, Tony Pua disenarai hitam, tidak dibenar keluar negara - DAP tidak nafi akan sumbang dana kepada GHB - Imigresen halang Tony Pua... lagi »

    DUNIACACAMARBA

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    DUNIACACAMARBA ------------------------------ Unik! Hewan Ini Dapat Melakukan Fotosintesis Seperti Tumbuh-tumbuhan Posted: 21 Jul 2015 09:06 PM PDT Inilah siput laut kecil yang manis, yang mempunyai mata dan antena lucu seperti manik-manik membuatnya terlihat seperti Ada yang menarik pada siput laut kecil yang mirip 'domba daun, ini'. Hewan ini dapat melakukan fotosintesis layaknya seperti tumbuh-tumbuhan. Hewan unik ini dapat ditemukan di sekitarJepang, Indonesia dan Filipina, sepertinya hewan ini adalah satu-satunya hewan di dunia yang dapat melakukan fotosintesis. Ketika... lagi »

    Bagaimana Jho Low & PetroSaudi merancang untuk mencuri wang daripada rakyat Malaysia menerusi 1MDB

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *Mengapa kita katakan pelaburan AS $ 1830000000 1 Malaysia Development Bhd ke dalam Petro Saudi International antara 2009 dan 2011 adalah satu skim untuk menipu Malaysia Perkara Utama: 1. Perjanjian usahasama telah ditandatangani pada 28 Sept, 2009. Terma termasuk 1MDB menyumbang US $ 1.0 bilion tunai bagi pegangan 40% dalam JV Co dipanggil 1MDB PetroSaudi Ltd. PetroSaudi Holdings Cayman akan memasukkan aset bernilai AS $ 2.7 bilion. JV Co akan bernilai US $ 2.5 bilion dengan pegangan 60% PetroSaudi Holdings diperolehi daripada aset yang ia akan men... lagi »

    NAJIB MULA RASA BAHANG KEJATUHAN 1MDB By canang

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *ALJIBBY MULA RASA BAHANG KEJATUHAN 1MDB* *Pada musim bunga 2013, Song Dal Sun, ketua pelaburan sekuriti Hanwha Life Insurance * *berpangkalan di Seoul, duduk mendengar pembentangan seorang wakil perbankan Goldman Sachs.* *Jurujual muda dari Goldman itu, yang terbang dari Hong Kong, cuba menjual bon yang dikeluarkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), syarikat milik kerajaan Malaysia yang mempunyai kaitan dengan Datuk Seri Najib Razak.* * Ia amat menarik. Bon matawang dolar dengan tempoh matang selama 10 tahun itu menawarkan kadar faedah 4.4%, kira-kira 100 mata asas lebih ting... lagi »


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: