Rabu, 8 Julai 2015

5662. Detik wafatnya Nabi Muhammad.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*

[EKSKLUSIF] Detik-Detik Wafatnya Nabi Muhammad SAW | KISAH NYATA BAGINDA RASULULLAH SAW





[EKSKLUSIF] Detik-Detik Wafatnya Nabi Muhammad SAW | KISAH NYATA BAGINDA RASULULLAH SAW | PAGI itu, Rasulullah dengan suara terbata-bata memberikan petuah: “Wahai umatku, kita semua ada dalam kekuasaan Allah dan Cinta Kasih-Nya. Maka taati dan bertakwalah hanya kepada-Nya. Kuwariskan dua hal pada kalian, Sunnah dan Al-Qur’an. Barang siapa yang mencintai Sunnahku berarti mencintai aku, dan kelak orang-orang yang mencintaiku, akan bersama-sama masuk surga bersama aku,”.
muhammad
Khutbah singkat itu diakhiri dengan pandangan mata Rasullah yang teduh menatap sahabatnya satu persatu. Abu Bakar menatap mata itu dengan berkaca-kaca. Umar dadanya naik turun menahan nafas dan tangisnya. Ustman menghela nafas panjang dan Ali menundukan kepalanya dalam-dalam.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Isyarat itu telah datang, saatnya sudah tiba “Rasulullah akan meninggalkan kita semua,” desah hati semua sahabat kala itu. Manusia tercinta itu, hampir usai menunaikan tugasnya di dunia.

Tanda-tanda itu semakin kuat, tatkala Ali dan Fadhal dengan sigap menangkap Rasulullah yang limbung saat turun dari mimbar. Saat itu, seluruh sahabat yang hadir di sana sepertinya tengah menahan detik-detik berlalu.
Matahari kian tinggi, tapi pintu rumah Rasulullah masih tertutup.

Sedang di dalamnya, Rasulullah sedang terbaring lemah dengan keningnya yang berkeringat dan membasahi pelepah kurma yang menjadi alas tidurnya. Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seseorang yang berseru mengucapkan salam.

“Assalaamu’alaikum… .Bolehkah saya masuk ?” tanyanya.
Tapi Fatimah tidak mengijinkannya masuk, “Maafkanlah, ayahku sedang demam,” kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu. Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya kepada Fatimah.

“Siapakah itu, wahai anakku?”
“Tak tahulah aku ayah, sepertinya baru sekali ini aku melihatnya,” tutur Fatimah lembut. Lalu Rasulullah menatap putrinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Satu-satu bagian wajahnya seolah hendak dikenang.

“Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia. dialah Malaikat Maut,” kata Rasulullah. Fatimah pun menahan tangisnya.

Malaikat Maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tak ikut menyertai. Kemudian dipanggillah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap diatas langit untuk menyambut ruh kekasih Allah dan Penghulu dunia ini. (sepertinya Malaikat Jibril Tidak Sanggup melihat Rasulullah dicabut nyawanya)

“Jibril, jelaskan apa hakku nanti dihadapan Allah?” Tanya Rasulullah dengan suara yang amat lemah.
“Pintu-pintu langit telah dibuka, Para Malaikat telah menanti Ruhmu, semua pintu Surga terbuka lebar menanti kedatanganmu” kata Jibril. Tapi itu semua ternyata tidak membuat Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan.

“Engkau tidak senang mendengar kabar ini, Ya Rasulullah?” tanya Jibril lagi.
“Kabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?”

“Jangan khawatir, wahai Rasulullah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: ‘Kuharamkan surga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada didalamnya’,” kata Jibril.

Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan Ruh Rasulullah ditarik. Tampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang.

“Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini,” ujar Rasulullah mengaduh lirih.

Fatimah terpejam, Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

“Jijikkah engkau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu, wahai Jibril?” tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.

“Siapakah yang tega, melihat kekasih Allah direngut ajal,” kata Jibril.
Sebentar kemudian terdengar Rasulullah memekik karena sakit yang tak tertahankan lagi.

“Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan kepada umatku.”

Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikan sesuatu, Ali segera mendekatkan telinganya.

“Peliharalah shalat dan santuni orang-orang lemah di antaramu” 

Di luar pintu, tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan diwajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

“Ummatii. ummatii. ummatii.”

“Wahai jiwa yang tenang kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diridhai-Nya, maka masuklah ke dalam Jamaah hamba-hamba-Ku dan masuklah ke dalam Jannah-Ku.”

‘Aisyah ra berkata: ”Maka jatuhlah tangan Rasulullah, dan kepala beliau menjadi berat di atas dadaku, dan sungguh aku telah tahu bahwa beliau telah wafat.”

Dia berkata: ”Aku tidak tahu apa yang harus aku lakukan, tidak ada yg kuperbuat selain keluar dari kamarku menuju masjid, yang disana ada para sahabat, dan kukatakan:
”Rasulullah telah wafat, Rasulullah telah wafat, Rasulullah telah wafat.”

Maka mengalirlah tangisan di dalam masjid, karena beratnya kabar tersebut, ‘Ustman bin Affan seperti anak kecil menggerakkan tangannya ke kiri dan ke kanan.

Adapun Umar bin Khathab berkata: ”Jika ada seseorang yang mengatakan bahwa Rasulullah Shalallahu ‘Alaihi Wassalam telah meninggal, akan kupotong kepalanya dengan pedangku, beliau hanya pergi untuk menemui Rabb-Nya sebagaimana Musa pergi untuk menemui Rabb-Nya.”

Adapun orang yang paling tegar adalah Abu Bakar, dia masuk kepada Rasulullah, memeluk beliau dan berkata: ”Wahai sahabatku, wahai kekasihku, wahai bapakku.”

Kemudian dia mencium Rasulullah dan berkata: ”Anda mulia dalam hidup dan dalam keadaan mati.”
Keluarlah Abu Bakar ra menemui orang-orang dan berkata: ”Barangsiapa menyembah Muhammad, maka Muhammad sekarang telah wafat, dan barangsiapa yang menyembah Allah, maka sesungguhnya Allah kekal, hidup, dan tidak akan mati.”

‘Aisyah berkata: “Maka akupun keluar dan menangis, aku mencari tempat untuk menyendiri dan aku menangis sendiri.”

Inna lillahi wainna ilaihi raji’un, telah berpulang ke rahmat Allah manusia yang paling mulia, manusia yang paling kita cintai pada waktu dhuha ketika memanas di hari Senin 12 Rabiul Awal 11 H tepat pada usia 63 tahun lebih 4 hari. Shalawat dan salam selalu tercurah untuk Nabi tercinta Rasulullah.

Allahumma shali’alla sayyidina wa mawlana Muhammad….

"Semua artikel dalam blog ini dikongsikan untuk tujuan ilmu pengetahuan dan masih boleh dibincangkan & dipersoalkan kebenarannya. Ketepatan & kesahihan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Sebarang maklumbalas berkaitan boleh diajukan kepada Abe di queachmad [at] queachmad [dot] com" (www.queachmad@queachmad.com)

Sumber: http://www.queachmad.com/2015/07/eksklisif-detik-detik-wafatnya-nabi-muhammad-saw.html)
j®™ - title.

Benda macam ni yang dia suka.
Julia Perez Akan Jadi Manajer AS Roma Saat Berkunjung di Indonesia Posted: 07 Jul 2015 05:12 PM PDT Artis jupe bakalan mendapatkan tugas yag tidak ringan, wanita yang mempunyai nama asli julia perez ini menjadi salah satu menejer salah satu klub besar di eropa yaitu as roma yag kan berkunjung ke indonesia pada juli 2015 ini. Tugas baru jupe yaitu sebagai seorang manajer klub yang mempunyai julukan Serigala Roma itu tentu saja menjadi kebanggaan tersendiri bagi julia perez tersebut yang telah cukup mengenal dunia sepak bola. karen... 

Ini dokumen yang memperincikan aliran wang ke akaun Najib

kerengga pada KERENGGA - 29 minit yang lalu
Carta daripada Wall Street Journal yang memperincikan perjalanan wang didakwa disalurkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak. Akhbar The Wall Street Journal (WSJ) yang mendedahkan mengenai AS$700 juta dana didakwa disalurkan ke akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kini memuatnaik dokumen online yang memperincikan perjalanan wang itu. Dokumen-dokumen itu termasuk

Hebat Hadi Awang Ni, Kes Fitnah Liwat DS Anwar Kenapa Tak Minta EMPAT SAKSI ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 44 minit yang lalu
*Hj Hadi : WSJ mesti ada empat orang saksi untuk membuktikan dakwaan rasuah terhadap Najib Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Islam menetapkan bahawa empat orang saksi diperlukan untuk mengesahkan laporan akhbar minggu lalu yg mendakwa kira-kira USD 700 juta (RM2.6 bilion) daripada pelabur negeri 1MDB telah disalurkan kpd akaun peribadi Najib. - KUALA LUMPUR, 7 Julai - Harian Antarabangsa Wall Street Journal (WSJ) perlu menyediakan sekurang-kurangnya empat orang saksi yang boleh dipercayai untuk menyokong dakwaan rasuah terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Na... lagi »

Najib mahu WSJ sahkan dakwaan dalam 14 hari

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 7 minit yang lalu
*Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak telah memulakan tindakan undang-undang terhadap Wall Street Journal (WSJ) berkaitan laporannya yang mendakwa AS$700 juta (RM2.6 bilion) dari dana 1MDB telah didepositkan ke dalam akaun bank peribadinya.* Bagaimanapun, ia bukan surat tuntutan seperti kebiasaannya, sebaliknya pasukan peguam Najib menghantar emel kepada Dow Jones, pemilik WSJ, meminta penerbitan itu mengesahkan sama ada ia mempertahankan laporannya. Perdana Menteri memberi tempoh 14 hari kepada penerbitan itu untuk menjawabnya. "Kami diarahkan oleh pelanggan kami untuk me... lagi »

" MALANGNYA RAKYAT JIKA RANCANGAN INI DILAKSANAKAN OLEH KERAJAAN "

tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 15 minit yang lalu
Malang bertimpa-timpa buat rakyat Malaysia, bermula dengan penghapusan subsidi gula dan minyak kini kerajaan dalam perancangan untuk menghapuskan semua subsidi. Hasil penghapusan subsidi gula dan minyak yang dijanjikan untuk disalurkan kepada rakyat entah kemana perginya. Hutang makin bertambah, rakyat pula makin terbeban dengan kos sara hidup. Kecelakaan apakah ini ??. Menggunakan subsidi untuk menyelesaikan masalah defisit negara hasil daripada ketidak cekapan seorang pemimpin yang bernama Najib Razak.

ADA SAKSI ATAU TIDAK? 3 akaun dibekukan milik Najib

atsixty pada ZAKRI ALI - 22 minit yang lalu
*Tiga daripada 6 akaun bank yang dibekukan oleh pasukan petugas khas semalam dimiliki Datuk Seri Najib Razak, ketika siasatan diteruskan terhadap kes wang berbilion ringgit didakwa dipindahkan ke dalam akaun peribadi perdana menteri.* *Sumber mendedahkan kepada The Malaysian Insider, 2 daripada akaun itu ialah daripada Ambank dan Affin Bank.* *- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/3-akaun-dibekukan-milik-najib#sthash.hdnmUGaH.dpuf* *BETUL KE* kah kah kah gwa tak caya mana dia empat saksi kalau tak ada empat saksi tak ada siapa percaya *MUTA PUTA* *-----... lagi »

Apa ni .. akaun yang disiasat bukan akaun yang dideddahkan WSJ?

PBO™ pada pen buruk online ™ - 38 minit yang lalu
Akaun-akaun dibekukan pasukan petugas khas menyiasat dakwaan wang sebanyak AS$700 juta daripada 1Malaysia Development Bhd (1MDB) ke dalam akaun-akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak bukan akaun yang sama dilaporkan eksklusif Wall Street Journal (WSJ). WSJ melaporkan pembekuan 6 akaun hari ini, memetik sumber rapat dengan siasatan yang akaun-akaun terlibat " berbeza daripada dinyatakan di dalam

Wall Street Journal Dedah Tembelang Pasukan Siasatan 1MDB Malaysia?

Addin Deen pada Addin - 44 minit yang lalu
*Wall Street Journal Dedah Tembelang Pasukan Siasatan 1MDB Malaysia?* Akaun-akaun dibekukan pasukan petugas khas menyiasat dakwaan wang sebanyak AS$700 juta daripada 1Malaysia Development Bhd (1MDB) ke dalam akaun-akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak bukan akaun yang sama dilaporkan eksklusif Wall Street Journal (WSJ). WSJ melaporkan pembekuan 6 akaun hari ini, memetik sumber rapat dengan siasatan yang akaun-akaun terlibat " berbeza daripada dinyatakan di dalam laporan Journal minggu lepas". Selain 6 akaun dibekukan, dokumen dikaitkan dengan 17 akaun bank di dua bank turut diram... lagi »

[EKSKLUSIF] Detik-Detik Wafatnya Nabi Muhammad SAW | KISAH NYATA BAGINDA RASULULLAH SAW

Que Achmad pada Que Achmad menulis... - 51 minit yang lalu
*[EKSKLUSIF] Detik-Detik Wafatnya Nabi Muhammad SAW | KISAH NYATA BAGINDA RASULULLAH SAW | *PAGI itu, Rasulullah dengan suara terbata-bata memberikan petuah: “Wahai umatku, kita semua ada dalam kekuasaan Allah dan Cinta Kasih-Nya. Maka taati dan bertakwalah hanya kepada-Nya. Kuwariskan dua hal pada kalian, Sunnah dan Al-Qur’an. Barang siapa yang mencintai Sunnahku berarti mencintai aku, dan kelak orang-orang yang mencintaiku, akan bersama-sama masuk surga bersama aku,”. [image: muhammad] Khutbah singkat itu diakhiri dengan pandangan mata Rasullah yang teduh menatap sahabatnya satu ... lagi »

Benarkah Hj Hadi dan Haron tak pertahan Njib?

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 51 minit yang lalu
Presiden PAS dan mursyidul amnya tidak mengeluarkan kenyataan mempertahankan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak berkaitan laporan Wall Street Journal, kata Setiausaha Agung Datuk Takiyuddin Hassan. Beliau berkata, kenyataan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan jelas mengatakan bahawa "Najib bukan malaikat" sementara Datuk Dr Haron Din pula meminta agar dakwaan terhadap Najib itu disiasat. "Abdul Hadi kata Najib bukan malaikat. Ini bermakna (Hadi membayangkan) dakwaan itu mungkin benar. ~ sumber Pandailah ko nak temberang kat orang ramai. Orang politik ni cakap berbelit-... lagi »

Yang Dipertuan Agong tidak boleh pecat Perdana Menteri

canang pada Cananglahnie - 51 minit yang lalu
Yang Dipertuan Agong hanya mempunyai kuasa budi bicara untuk melantik Perdana Menteri yang pada pendapat baginda boleh mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan. agust,najib,agong unnamedPETALING JAYA: Yang Dipertuan Agong tidak boleh memecat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Penganalisis Politik, Prof Dr Mohd Agus Yusof. Katanya, Yang Dipertuan Agong hanya mempunyai kuasa budi bicara untuk melantik Perdana Menteri yang pada pendapat baginda boleh mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan tetapi tidak mempunyai kuasa memecat. Beliau berkata, Perdana Menteri hanya boleh terluc... lagi »

Yang Dipertuan Agong tidak boleh pecat Perdana Menteri - FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 52 minit yang lalu
*[image: agust,najib,agong]* *Yang Dipertuan Agong hanya mempunyai kuasa budi bicara untuk melantik Perdana Menteri yang pada pendapat baginda boleh mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan.* *PETALING JAYA: Yang Dipertuan Agong tidak boleh memecat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Penganalisis Politik, Prof Dr Mohd Agus Yusof.* *Katanya, Yang Dipertuan Agong hanya mempunyai kuasa budi bicara untuk melantik Perdana Menteri yang pada pendapat baginda boleh mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan tetapi tidak mempunyai kuasa memecat.* *[image: unnamed]* *Beliau berkata... lagi »

Penangan GST: Terpaksa pakai balik baju kahwin!

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
Rakyat terpaksa berhati-hati berbelanja kerana kos yang tinggi. - Foto Sinar Online oleh MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI PERBELANJAAN raya terpaksa dipotong dek kerana pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) serta kenaikan harga minyak! Ini bukan kisah sembang-sembang di kedai kopi sebagai penghibur halwa telinga, sebaliknya rungutan sebenar dari hati rakyat Malaysia. Menurut

Eh..eh.. hari ni dah hari Rabu la Najib

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Pada 5hb Julai ataupun hari Ahad yang lalu... Astro Awani yang memetik laporan dari The Star telah melaporkan.. Datuk Seri Najib Razak akan memfailkan saman terhadap Wall Street Journal (WSJ) pada Selasa berhubung laporan mengaitkan beliau dalam dakwaan penyelewengan wang berjumlah RM2.6 bilion, lapor portal berita The Star Online. Portal itu memetik sumber yang rapat dengan Perdana Menteri bahawa Najib akan membuat pengumuman menangani perkara berkenaan dalam satu majlis di Semenyih petang ini. "Beliau akan memfailkan saman itu melalui peguamnya di Kuala Lumpur," sumber itu dipe... lagi »

[VIDEO] Kedegilan Najib Untuk Turun Bawa Padah Kepadanya...

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*Gerakan harapan Baru serah memorandum mohon Siasatan Diraja dalam isu 1MDBKUALA LUMPUR: Satu memorandum memohon penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat dakwaan salah guna dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) diserahkan Pemuda Gerakan Harapan Baru (GHB) kepada yang DiPertuan Agong pada Selasa. * *Memorandum itu antara lain mencadangkan agar dua bekas Ketua Hakim Negara, Tun Hamid Muhamad dan Tun Saleh Abas, mengetuai siasatan ini. Sesi penyerahan memorandum ini diketuai oleh Ahli Jawatankuasa Tertinggi GHB yang juga Ahli Parlimen Kulai, Dr Mohd Hatta R... lagi »

3 daripada 6 akaun yang dibeku milik Najib - sumber

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*KUALA LUMPUR: Tiga daripada enam akaun yang dibekukan adalah milik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, lapor The Malaysian Insider.Dua daripada akaun tersebut ialah daripada AmBank dan Affin Bank, kata sumber yang dipetik oleh portal tersebut.Terdahulu, pasukan petugas pelbagai agensi yang menyiasat dakwaan penyaluran dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) menyebut bahawa enam akaun berkaitan telah dibekukan.Akaun berkenaan dibekukan susulan laporan oleh Wall Street Journal (WSJ)yang mendakwa sejumlah RM2.6 bilion dana 1MDB telah disalurkan ke akaun pe... lagi »

Multi Fungsi, Tangga Ini Menjadi Bingkai Rak Buku

Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - Sejam yang lalu
Perusahaan Belanda Marc Koehler Arsitek merancang tangga yang berfungsi sebagai rak buku untuk pemilik rumah tersebut. Struktur elegan dan minimalis, tangga kayu putih yang bahian bawahnya berfungsi juga sebagai rak buku. Ini adalah cara kreatif untuk menyimpan koleksi buku yang dimiliki. Tangga ini adalah desain ulang untuk rumah yang ada di Amsterdam. Mereka ingin membangun tangga untuk menuju lantai dua, tetapi mereka tidak ingin kehilangan rak buku yang sudah ada sebelumnya. Maka dibuatlah tangga multifungsi seperti itu. Sumber : primabeeld.nl.

Ciri-ciri Kebahagian dan Kemenangan Seorang Hamba

Detik Islam pada Detik Islam - Sejam yang lalu
"Di antara *ciri-ciri kebahagian dan kemenangan* seorang hamba adalah: 1. Bila ilmu pengetahuannya bertambah, bertambah pula kerendahan hati dan kasih sayangnya. 2. Setiap bertambah amal-amal shalih yang dilakukan, bertambah pula rasa takut dan kehati-hatiannya dalam menjalankann perintah Allah. 3. Semakin bertambah usianya, semakin berkuranglah ambisi-ambisi keduniaannya. 4. Ketika bertambah hartanya, bertambah pula kedermawanannya dan pemberiannya kepada sesama. 5. Jika bertambah tinggi kemampuan dan kedudukannya, bertambahlah kedekatanya pada manus... lagi »

1MDB: Mahathir kutuk Menteri

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengutuk Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman kerana tidak tahu malu apabila media luar memburukkan negara ini. Katanya, akhbar di Amerika Syarikat dan London telah terlebih dahulu membuat kritikan terhadap negara dan Datuk Seri Najib Tun Razak tetapi Anifah tidak pula merasa malu. “Media barat dan akhbar terkemuka di Amerika dan London pernah

Inilah Studio Foto Khusus Hewan

Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - 2 jam yang lalu
Brad Wilson membuat proyek Studio Foto Khusus Hewan, Brad merasa bahwa tatapan langsung ke kamera adalah foto yang paling menarik baginya, dan yang paling sulit untuk didapatkan. “Sudah ada banyak jepretan di mana hewan tidak pernah melihat langsung ke arahku, dan juga ada banyak yang lain di mana hal ini terjadi hanya sekali dan hanya untuk beberapa detik.” Tidak mudah bagi Brad bekerja dengan subjek yang berbeda. Di tengah-tengah peradaban manusia modern dengan segala kompleksitas teknologi, hewan masih tetap menjadi simbol nyata dari kehidupan alami yang sederhana. Sumber : bradw... lagi »

ASSALAMUALIKUM PADA SEMUA !!

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu

Husam cadang Muhyiddin ambil alih pentadbiran negara - PAS Kini Hanya Untuk Ulama, Bukan Lagi Pas For All.. - Tun M hairan Isa Samad dilantik Pengerusi Felda - Muhyiddin mahu tapi malu-malu ganti Najib - Isu tuduhan WSJ: Pembangkang kena sabar tunggu laporan siasatan – Perkasa - DAP bayang adakan demonstrasi jalanan tuntut penjelasan Najib - Azmin ancam dedah bukti Pusat lengah perjanjian penstrukturan air - Dbocor – k'jaan beli perisian intipan awam - Siasatan laporan WSJ, 6 akaun bank dibekukan ... 

Hangat!!! Media Antarabangsa Wall Street Journal (WSJ) Tuduh Najib Terima RM2.6 Bilion : Apakah PM Haji Najib Akan Mengaku? Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 3 jam yang lalu
[image: LKS_forum] KUALA LUMPUR, 4 JULAI: Media antarabangsa Wall Street Journal telah menuduh Datuk Seri Najib Razak menerima wang hampir RM2.6 bilion (USD700 juta) yang dimasukkan ke dalam akaun bank peribadi beliau sejurus sebelum pilihanraya umum 2013. Mengapa Najib tidak boleh katakan “ya” atau “tidak” terhadap dakwaan tersebut? Persoalan itu dibangkitkan oleh Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berhubung penafian Najib yang dilaporkan oleh media arus perdana tentang laporan WSJ yang bertajuk “Investigators Believe Money Flowed to Malaysian Leader’s Accounts Amid 1MDB Probe” edisi ... lagi »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
DUNIACACAMARBA ------------------------------ Keindahan Alam Negeri China Posted: 07 Jul 2015 08:04 AM PDT Berikut adalah beberapa foto-foto keindahan alam di Negeri China. Sumber : Bored Panda *#1 The Yellow River* *#2 The Longsheng Rice Terraces* *#3 The Rainbow Mountain* *#4 The Flaming Mountains* *#5 The Five Fingers Peak Of Huangshizhai* *#6 Yinlianzhuitan Waterfall* *#7 Heaven Lake* *#8 Huanglong, Sichuan* *#9 Hukou Falls* Inilah Foto Dan Video Luar Angkasa Yang Bersumber Dari NASA Posted: 06 Jul 2015 08:18 PM PDT Setelah berbulan-bulan menggali arsi... lagi »

SEPERTI DIJANJIKAN NAJIB MELALUI PEGUAMNYA TELAH MEMULAKAN SAMAN WALL STREET JOURNAL (WSJ)

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 3 jam yang lalu
*Melalui Tetuan Hafarizam Wan & Aishah Mubarak, Dato' Seri Najib Tun Razak telah memulakan suatu tindakan saman fatnah dan malu keatas Lembaga Pengarah Dow Jones & Company pemunya Media The Wall Street Journal atas artikel-artikel bertarikh 2 dan 6 Julai 2015 yang mengaitkan wang 1MDB sebanyak USD700 million (RM 2.7biilion) disalurkan kedalam akaun-akaun bank persendirian beliau.Laporan lengkap akan menyusul*

Hj Hadi : WSJ mesti ada empat orang saksi untuk membuktikan dakwaan rasuah terhadap Najib - 1MBD : Disinilah bermulanya putar alam Jho Low - Adnan, Khaled Nordin, mohon maaf kepada Kit Siang! Hj Hadi : WSJ mesti ada empat orang saksi untuk membuktikan dakwaan rasuah terhadap Najib Posted: 07 Jul 2015 10:32 AM PDT Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Islam menetapkan bahawa empat orang saksi diperlukan untuk mengesahkan laporan akhbar minggu lalu yg mendakwa kira-kira USD 700 juta (RM2.6 bilion) daripada... 

Anwar masuk hospital lagi

PBO™ pada pen buruk online ™ - 4 jam yang lalu
Bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi dimasukkan ke hospital setelah peguam mendakwa keadaan kesihatannya membimbangkan. Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil berkata Anwar dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur petang tadi untuk rawatan lanjut dan dijangka ditahan beberapa hari. “Beliau akan diberi rawatan fisioterapi intensif untuk kesakitan di bahagian bahu, tekanan darah

Anti @NajibRazak Keluarkan Dokumen Bank Kononnya Dari WSJ ... Sayangnya Diubahsuai - Sidang Khas Maharaja Lawak Mega Pembangkang - Cukup Tak 87 MP Pembangkang Yang Hadir? - Baru 6 Tahun Beroperasi, Untung MARA Inc Sudah Melebihi RM80 Juta! Patutlah Rafizi Ramli Dan Tony Pua Dengki - Rafizi Ramli Tidak Faham Peranan 'Special Purpose Vehicle' Tetapi Sibuk Buat Fitnah - Sarawak Report Gembira Keluarkan Gambar DS @NajibRazak & Jho Low Anti @NajibRazak Keluarkan Dokumen Bank Kononnya Dari WSJ ... Say... 

Khilaf Seorang Isteri Full Movie

*Kategori:* *Telemovie* *Tahun:* 2015 *Tonton ►* *Download ▼*

Mahathir kutuk Menteri Luar kerana tidak tahu malu

kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
PETALING JAYA: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengutuk Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman kerana tidak tahu malu apabila media luar memburukkan negara ini. Katanya, akhbar di Amerika Syarikat dan London telah terlebih dahulu membuat kritikan terhadap negara dan Datuk Seri Najib Tun Razak tetapi Anifah tidak pula merasa malu. “Media barat dan akhbar terkemuka di Amerika

Gambar Pelakon Cilik Dulu Yang Kini Jelitawan Pasti Buat Anda Terpesona

Nas Rul pada dairishare - 6 jam yang lalu
Your Favorite Childhood Hollywood Girl Crushes All Grown Up

Hj Hadi : WSJ mesti ada empat orang saksi untuk membuktikan dakwaan rasuah terhadap Najib

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 8 jam yang lalu
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Islam menetapkan bahawa empat orang saksi diperlukan untuk mengesahkan laporan akhbar minggu lalu yg mendakwa kira-kira USD 700 juta (RM2.6 bilion) daripada pelabur negeri 1MDB telah disalurkan kpd akaun peribadi Najib. - Gambar oleh Saw Siow Feng KUALA LUMPUR, 7 Julai - Harian Antarabangsa Wall Street Journal (WSJ) perlu menyediakan sekurang-kurangnya empat orang saksi yang boleh dipercayai untuk menyokong dakwaan rasuah terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, berkata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Memetik ke... lagi »
  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯) 
KOD BANNER BABAB.NET KOD WIDGET BABAB.NET

Tiada ulasan: