Jumaat, 24 Julai 2015

5666. Cara tidak menghalalkan hukum.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡

♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡
♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”

Benar, kami perdaya bayar Justo dapatkan bukti penipuan AS$1.83 bilion



Siasatan skandal usaha sama 1Malaysia Development Berhad-PetroSaudi dipergiatkan dengan penahanan bekas pengarahnya Andre Xavier Justo oleh polis Thailand . – Gambar fail The Malaysian Insider, 24 Julai, 2015. 
Siasatan skandal usaha sama 1Malaysia Development Berhad-PetroSaudi dipergiatkan dengan penahanan bekas pengarahnya Andre Xavier Justo oleh polis Thailand . – Gambar fail The Malaysian Insider, 24 Julai, 2015. 

Kami merujuk kepada berita akhbar Singapura, Straits Times (ST) hari ini (24 Julai) di mana Andre Xavier Justo menuduh kami tidak membayar kepadanya apa yang dipersetujui bagi maklumat diberi berhubung skandal usaha sama 1Malaysia Development Berhad (1MDB)-PetroSaudi. 

Pertama, kami mengatakan wartawan ST pasti mempunyai hubungan "kuat" sehingga diberi akses kepada Justo di penjara Bangkok, sedangkan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, yang kini berada  di Bangkok, setakat ini tidak menerima akses kepada Justo.

Kami tertanya-tanya kemungkinan wujudnya pihak tertentu yang berkuasa mengatur Nirrmal Ghosh daripada ST menemui Justo supaya beliau boleh melancarkan serangan ke atas kami?

Justo jelas adalah seorang lelaki marah, dan difahamkan begitu memandangkan kami tidak membayar kepadanya sebagaimana dikehendaki. 

Benar, kami memperdayakannya tetapi itu adalah satu-satunya cara untuk mendapatkan bukti bagi mendedahkan bagaimana sekumpulan kecil rakyat Malaysia dan warga asing, menipu rakyat Malaysia sebanyak AS$1.83 bilion.

Kenyataan beliau mengesahkan apa yang kami katakan sebelum ini iaitu, kami tidak pernah membayar sesiapa.

Bagi tuduhan Justo kami memberitahunya untuk mengubah dokumen dan objektif kami menjatuhkan kerajaan, sesungguhnya jika kami mempunyai niat sedemikian, kami tidak akan memberitahu kepada orang yang baharu pertama kali ditemui.

Apatah lagi jika kami tahu beliau akan marah kerana kami tidak membayar sebagaimana diingini. 

Tiada pengubahsuaian kerana kami segera melakukan “digital finger print” cakera padat yang mengandungi lebih 400,000 emel dan dokumen dan melindunginya.

Apa yang terkandung dalam cakera yang kami beri kepada Bank Negara Malaysia, polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) minggu ini adalah salinan asal yang diserahkan Justo kepada kami dan beliau berkata tidak melakukan sebarang ubah suai.

Tambahan pula, jejak wang yang kami berjaya kesan dan serahkan kepada penyiasat menunjukkan bagaimana wang daripada 1MDB dipindahkan ke dalam akaun pelbagai individu di beberapa bank-bank global di beberapa negara dengan mudah dan boleh disahkan penyelidik dengan bantuan rakan-rakan mereka di negara ini.

Justo disifatkan seorang lelaki yang kecewa. Tetapi ia bukan mengenai Justo, ia mengenai kita.

Ia skim menipu rakyat Malaysia sebanyak AS$1.83 bilion melalui usaha sama 1MDB-PetroSaudi.
Hakikat banyak agensi kerajaan sedang menyiasat 1MDB dan kini sebuah syarikat hampir bankrap perlu diselamatkan mengesahkan semua kerja The Edge Media Group lakukan untuk mendedahkan apa yang berlaku.

Kami tidak melakukan sebarang kesalahan dan bersedia membantu penyiasat tidak seperti beberapa pihak yang seolah-olah sudah menghilangkan diri.

* Tong Kooi Ong adalah pengerusi The Edge Media Group dan Ho Kay Tat adalah penerbit. The Malaysian Insider adalah sebahagian daripada kumpulan The Edge Media Group. – 24 Julai, 2015.

Pautan: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/benar-kami-perdaya-bayar-justo-untuk-dapatkan-bukti-penipuan-as1.83-bilion.

Pelik Dan Benar Lelaki Kelihatan Anggun , Berhijab Selepas Kemalangan

Gambar nampak cantik. Memang nampak seperti seorang wanita berhijab yang lain jika dilihat pada gambar individu yang memakai tudung berwarna biru ini. 

Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

Malangnya, dia bukanlah seorang wanita yang tulen. Sebaliknya, lelaki berpakaian seperti wanita dan lengkap bersolek. 
Individu yang dikenali dengan nama Nur Sajat ini dikatakan telah terlibat dalam kemalangan. Selepas insiden yang hampir meragut nyawa itu, Nur Sajat dikatakan telah bertaubat dan memakai tudung.

Malang untuk kali kedua pula, dia dikritik oleh netizen yang meminta agar dia berhenti dari mengubah ciptaan Allah.

Bagaimanapun, tindakan segelintir netizen yang memberikan nasihat itu dikritik pula oleh penyokong Nur Sajat di laman Instagram.

Ekoran itu, berlaku perbalahan di antara mereka:

Meskipun begitu, Nur Sajat hanya mengeluarkan kenyataan balas yang ringkas sahaja.
"Biarlah aku nampak jahat, teruk sekali pun. Aku dah tak kisah apa orang nak cakap apa. Cukup aku saja tahu diri aku siapa. Nak terima, terima. Tak nak terima, boleh blah!" katanya. - THEHYPEMEDIA.COM



Sumber: http://kachipemas.blogspot.com/2015/07/pelik-lelaki-kelihatan-anggun-berhijab.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ApaKhabarOrangKampung+%28Apa+Khabar+Orang+Kampung%29.

8 Filem yang diharamkan di Malaysia. No 8 Arahan-Namewee

Written By canang on Jumaat, 24 Julai 2015 | 7/24/2015 02:53:00 PTG
Filem adalah sebuah karya berbentuk hiburan yang sememangnya diminati oleh setiap lapisan masyarakat tidak mengira usia. Pelbagai filem dengan genre yang berbeza ditampilkan setiap tahun.

Walaupun filem pada sebenarnya bertujuan untuk memberi hiburan, namun terdapat juga sesetengah filem yang memaparkan adegan-adegan yang kurang menyenangkan atau menyinggung perasaan penonton sehingga menyebabkan filem tersebut terpaksa diharamkan dari ditayangkan.

Malaysia juga tidak terkecuali dari situasi tersebut, malah pihak Lembaga Penapisan Filem (LPF) juga sentiasa memantau dan menapis filem-filem yang berunsurkan seksual, keganasan, politik atau budaya sosial sebelum ia ditayangkan.

Jadi kali ini, TUPAI ingin menyenaraikan lapan buah filem antarabangsa dan juga tempatan yang diharamkan ditayangkan di Malaysia.

Fifty Shades of Grey
Filem yang diangkat dari sebuah novel popular 'Fifty Shades of Grey' ini sememangnya dijangka tidak akan ditayangkan di Malaysia. Bagaimanapun pengedar filem di Malaysia iaitu United International Pictures (UIP) pada awalnya berkata filem tersebut akan ditayangkan di Malaysia dan berita tersebut nyata menggembirakan sesiapa yang membaca novel tersebut. Kegembiraan itu bagaimanapun tidak lama apabila Lembaga Penapisan Filem (LPF) mengharamkan filem lakonan Dakota Johnson dan Jamie Dornan kerana dikatakan terlalu pornografi .

Sex Tape 
Filem ini adalah filem kedua berunsur seks yang diharamkan di Malaysia pada tahun 2014. Rata-rata tidak terkejut dengan pengharaman filem tersebut kerana judul filem tersebut awal-awal lagi mengisahkan tentang seks, maka tidak hairanlah ia diharamkan. Walaubagaimanapun, orang ramai masih boleh menonton filem di Internet .

The Wolf of Wall Street 
Filem yang dibintangi pelakon hebat Leonardo DiCaprio ini diharamkan ditayangkan di Malaysia kerana terdapat kelucahan, babak bogel serta seks. Selain itu, filem arahan Martin Scorcese ini juga mencipta rekod penggunaan perkataan lucah 'F**K' paling banyak dalam filem R-rated iaitu sebanyak 506 kali dalam filem itu atau 2.81 kali seminat. Jadi tidak hairanlah ia diharamkan di sini .

The Raid 2: Berandal 
Jika sebelum ini filem pertama garapan Gareth Evans "The Raid: Redemption" pernah ditayangkan di Malaysia pada tahun 2011, namun untuk sekuel kedua ini iaitu "The Raid 2: Berandal" ini diharamkan dari ditayangkan di Malaysia. Menurut Lembaga Penapisan Filem Negara (LPF) , filem yang diterajui oleh Iko Uwais ini mempunyai terlalu banyak babak ganas keterlaluan di dalam filem ini .

Noah
Filem yang memaparkan jalan cerita berasaskan kepada kisah hidup Nabi Nuh A.S ini mendapat kritikan hebat daripada negara-negara Islam di dunia berikutan memaparkan ilustrasi atau wajah Nabi Nuh yang sememangnya bertentangan dengan Garis Panduan Penapisan Filem Kementerian Dalam Negeri dan selaras dengan Garis Panduan Penapisan Kandungan Bahan-Bahan Penyiaran Berunsur Islam yang dikeluarkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Selain Malaysia, beberapa negara di Timur Tengah seperti Qatar, Bahrain, Emiriyah Arab Bersatu (UAE) dan banyak lagi telah mengharamkan tayangan filem yang dibintangi Russel Crowe, Jennifer Connelly, Anthony Hopkins dan Emma Watson. Malah institusi terkenal Islam di Mesir, Al-Azhar turut mengeluarkan fatwa yang mengharamkan filem ini .

I Spit On Your Grave
Filem yang mengisahkan tentang seorang wanita yang membalas dendam terhadap sekumpulan lelaki yang merogolnya ini bukan sahaja diharamkan di Malaysia, malah terdapat banyak negara lain yang turut mengharamkan tayangan filem ini antaranya Singapura, Thailand, China, New Zealand dan banyak lagi. Ini kerana filem arahan Steven R. Monroe ini didakwa mengeksploitasi golongan wanita .

Dukun
Filem seram tempatan "Dukun" arahan pengarah hebat Dain Said ini sememangnya dinanti-nanti oleh ramai pada tahun 2007. "Dukun" merupakan sebuah filem yang diadaptasi dari kes pembunuhan berprofil tinggi yang melibatkan ahli politik Datuk Mazlan Idris dan Mona Fandey yang didakwa seorang pengamal ilmu hitam. Berikutan itu, Lembaga Penapisan Filem Negara (LPF) telah mengharamkan filem tersebut kerana jalan ceritanya yang kontroversi serta menyinggung perasaan keluarga yang terlibat .

Banglasia
Filem yang diarahkan oleh pengarah kontroversi Namewee ini sepatutnya ditayangkan di seluruh negara pada 30 Januari 2014, namun filem "Banglasia" telah diharamkan dari ditayangkan di Malaysia dikecam hebat oleh Lembaga Penapisan Filem Negara (LPF) dan Kementerian Dalam Negeri Malaysia (KDN) ketika proses kelulusan filem. Pihak LPF dan KDN turut memberikan sebanyak 31 catatan rasmi iaitu 90 peratus dari filem tersebut sekaligus mengarahkan filem tersebut membuat penggambaran semula. Malah "Banglasia" turut tidak dibenarkan ditayangkan di laman sosial YouTube atau dijual di pasaran secara sah atau haram dan pihak yang menayangkan filem ini di rumah ataupun di kawasan awam akan berdepan tindakan undang-undang

Pautan utama: http://www.tupai.com.my/2015/02/8-filem-yang-diharamkan-di-malaysia.html.
Pautan: http://btmmari.blogspot.com/2015/07/8-filem-yang-diharamkan-di-malaysiano-8.html.

GHB - Mohktar Senik Meroyan Di Utusan Malaysia ‘Makhluk dua alam’ tidak mampu bertahan

atsixty pada ZAKRI ALI - 39 minit yang lalu
*KUALA LUMPUR 23 Julai – Parti serpihan Pas yang bakal ditubuhkan Gerakan Harapan Baru (GHB) dijangka tidak mampu bertahan lama jika para pemimpinnya mengambil pendekatan ‘makhluk dua alam’.Ketua Dewan Ulama Pas Pahang, Mokhtar Senik berkata, GHB pada masa ini dilihat mempunyai dua sisi iaitu yang mewakili gerakan Islam dan sekular.“Jika GHB muncul sebagai parti politik Islam kedua selepas Pas, ia tidak akan dapat berkayuh sejauh mana dalam gelombang politik tanah air.“Akhirnya, mereka terpaksa kembali menjadi Pas yang mendukung semua prinsip ajaran Islam atau t... lagi »

Topeng sebenar PAS

PBO™ pada pen buruk online ™ - 58 minit yang lalu
Hai hai hai ... semasa kau nak pilihanraya kau kata pakatan rakyat. Kau boleh je bekerjasama. Dah menang, kau cakap lain ... Gesaan Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada ahli-ahli PAS agar tidak menganggap DAP sebagai “wali” lewat petang semalam, tidak disenangi Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad. Menurut Khalid, seruan presiden PAS itu menimbulkan tanda tanya kepada sikap parti Islam itu yang

Khalid Samad: Kenapa PAS berkawan dengan DAP sebelum ini

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad menegaskan yang penubuhan parti Gerakan Harapan Baru tidak pernah didalangi DAP. Gesaan Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada ahli-ahli PAS agar tidak menganggap DAP sebagai “wali” lewat petang semalam, tidak disenangi Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad. Menurut Khalid, seruan presiden PAS itu menimbulkan tanda tanya kepada sikap parti Islam itu yang

TEMUBUAL HADI AWANG DENGAN MEDIA ASING YANG KAKI RATIB UG LANGSUNG TIDAK TAHU .... SAYA TIDAK MENYOKONG NAJIB TEGAS HADI.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang sekali lagi menafikan bahawa beliau menyokong kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak atau bahawa parti itu sedang mempertimbangkan menyertai gabungan Barisan Nasional atas nama Kerajaan Perpaduan (UG).Dalam temu bual dengan Channel News Asia Singapura , Hadi berkata, adalah salah untuk mentafsirkan keengganannya untuk mengutuk Najib sebagai bukti kukuh sebagai sokongan kepada Perdana Menteri yang kini hebat diserang pelbagai sudut.* *Beliau berkata dia hanya berpegang teguh kepada satu prinsip Islam apabila beli... lagi »

The Edge akui berjanji bayar Justo untuk dapatkan bukti penipuan AS$1.83 bilion.. tapi..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 5 minit yang lalu
Kami merujuk kepada berita akhbar Singapura, Straits Times (ST) hari ini (24 Julai) di mana Andre Xavier Justo menuduh kami tidak membayar kepadanya apa yang dipersetujui bagi maklumat diberi berhubung skandal usaha sama 1Malaysia Development Berhad (1MDB)-PetroSaudi. Pertama, kami mengatakan wartawan ST pasti mempunyai hubungan "kuat" sehingga diberi akses kepada Justo di penjara Bangkok, sedangkan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, yang kini berada di Bangkok, setakat ini tidak menerima akses kepada Justo. Kami tertanya-tanya kemungkinan wujudnya pihak tertentu yang be... lagi »

Tanpa Disangka.. Andre Xavier Justo Buka Mulut

Addin Deen pada Addin - 24 minit yang lalu
*Tanpa Disangka.. Andre Xavier Justo Buka Mulut.* Kami merujuk kepada berita akhbar Singapura, Straits Times (ST) hari ini (24 Julai) di mana *Andre Xavier Justo* menuduh kami tidak membayar kepadanya apa yang dipersetujui bagi maklumat diberi berhubung skandal usaha sama 1Malaysia Development Berhad (1MDB)-PetroSaudi. Pertama, kami mengatakan wartawan ST pasti mempunyai hubungan "kuat" sehingga diberi akses kepada Justo di penjara Bangkok, sedangkan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, yang kini berada di Bangkok, setakat ini tidak menerima akses kepada Justo. Kami tert... lagi »

Hadi dan Najib sama-sama terdesak untuk pagar diri

mso.im pada . - 29 minit yang lalu
SUSUPAN PETANG *Serupa* tetapi tidak sama Najib Razak dan Abdul Hadi Awang dalam usaha untuk mengekalkan kedudukan dan menjaga wibawa parti mereka mengambil tindakan tergesa-gesa yang tidak popular. Najib yang terhimpit dengan isu 1MDB sudah terdesak sehingga sanggup menggunakan berberapa akta termasuk Akta Hasutan 1948 untuk menutup kebusukannya dari terus beruap. Dua buah akhbar *The Edge *dan *The Edge Financial* digantung permit penerbitan selama tiga bulan. Sebelum itu SKMM telah bertind... lagi »

Menakjubkan! Bangunan Yang Mirip Seperti Awan Di Langit

Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - 32 minit yang lalu
Bangunan ini memang unik, karena sebagian dindingnya tampak seperti awan. Bangunan unik ini berada di dekat Dijon di Perancis yang memang terkenal mempunyai pemandangan yang menakjubkan dan banyak gambar awan. Info selengkapnya : *Klik di sini.* Sumber : Klik di sini.

KMM masih belum ada bukti laporan Sarawak Report palsu

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: SKMM masih belum ada bukti laporan Sarawak Report palsu]*Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) masih belum mengesahkan pendedahan Sarawak Report mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tetapi mahu portal berita tempatan berhati-hati dalam laporan mereka.* *Pengawal selia Internet tempatan itu berkata masih belum dapat dibuktikan sama ada pendedahan laman pemberi maklumat itu palsu, katanya dalam taklimat kepada pengarang berita atas talian di Cyberjaya, pagi tadi.* *Ketua Bahagian Pemantauan dan Penguatkuasaan SKMM, Zulkarnain Mohd Yasin, bagaimanapu... lagi »

Dipaksa makan najis lembu gara-gara mencuri (video)

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
PETALING JAYA: Malang buat dua lelaki yang dituduh mencuri lembu bukan sahaja dibelasah dan dibakar keretanya, malah dipaksa makan najis lembu. Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam di Felda Jengka 17, Pahang pada Selasa lalu, kedua-dua lelaki itu parah di kepala dan tangan selepas dibelasah penduduk yang berang. Gambar dan video dua lelaki itu juga telah tersebar dan menjadi viral di laman

INI MACAM PUNYA KES PUN ADA ... LAMPU ISYARAT PUN NAK BERITAHU IANYA PROJEK KERAJAAN PERSEKUTUAN.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Apalah sangat dengan sebatang lampu isyarat sampai nak hebahkan kepada satu dunia ianya adalah projek kerajaan Persekutuan dengan usaha keras ahli Parlimen UMNO/BN Tanah Merah, Kelantan.Kalau berpolitik gred dan taraf begini menampakkan betapa cetek dan kebudak-budakkan wakil rakyat berkenaan sampai sanggup lakarkan ayat sama besar dengan lampu isyarat.Betul-betul bikin malu kompeni punya budaya politik begini ... berapalah sangat harga nak buat sebatang lampu isyarat ni sampai sanggup lakukan sebegini punya hal.*

Pelik Dan Benar Lelaki Kelihatan Anggun , Berhijab Selepas Kemalangan

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
Gambar nampak cantik. Memang nampak seperti seorang wanita berhijab yang lain jika dilihat pada gambar individu yang memakai tudung berwarna biru ini. Malangnya, dia bukanlah seorang wanita yang tulen. Sebaliknya, lelaki berpakaian seperti wanita dan lengkap bersolek. Individu yang dikenali dengan nama Nur Sajat ini dikatakan telah terlibat dalam kemalangan. Selepas insiden yang
KEDUDUKAN TERKINI KERAJAAN SELANGOR - UMNO-12 PAS-12 BEBAS-1 Total: 25 PKR -13 DAP - 15 Total : 28 *GHB - 3 (parti belum daftar) 


Najib juga perlu dihalang ke luar negara – Kit Siang Khairil Ashraf

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: lim-kit-siang_najib_talk_600] *Perdana Menteri menjadi individu yang dituduh dalam skandal 1MDB dan sepatutnya disekat ke luar negara seperti Tony Pua dan Rafizi.* *KUALA LUMPUR : Sebagai individu yang dituduh terlibat dengan skandal 1MDB, Datuk Seri Najib Tun Razak sepatutnya tidak dibenarkan ke luar negara, kata Lim Kit Siang.* *Penasihat DAP itu berkata, jika Tony Pua dihalang meninggalkan negara ini kerana terlibat dalam pendedahan skandal itu, Perdana Menteri juga sepatutnya turut disenaraihitam dan disekat ke luar negara kerana menjadi individu yang dituduh dalam sk... lagi »

Memalukan!! Polis Thailand tolak permintaan Malaysia untuk soal Justo dan KPN dinasihatkan guna saluran yang betul

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
Sekali lagi pihak berkuasa Thailand menolak permintaan polis Malaysia untuk menyoal bekas Pengarah PetroSaudi International (PSI) Xavier Andre Justo atas dakwaan menawarkan untuk menjual maklumat rahsia berkaitan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Bhd (1MDB), lapor Bangkok Post. Sebaliknya, Ketua Polis Thailand Somyot Poompunmuang berkata, Justo bukan warganegara Malaysia dan menasihatkan rakan sejawatannya, Tan Sri Khalid Abu Bakar menggunakan saluran yang betul, termasuk Kementerian Luar. Lagipun menurut Ketua Polis Thailand, mereka perlu tahu sebab dan apa keperluanny... lagi »

SOS PEDAS BERKICAP AGROMAS

Fizah Mohd pada FizahMohd - 2 jam yang lalu
Assalamualaikum.... Pernah dengar produk AGROMAS???? Kalau tak pernah...meh nak habaq sikit hihihi...supaya korang tahu :) AGROMAS adalah jenama yang dibangunkan oleh pihak FAMA yang mana pihak FAMA bertanggungjawab memasarkan produk-produk berkenaan - maklumat ni, aku dapatkan dalam website FAMA...kalau korang nak tahu lebih lanjut lagi...baik korang pi terjah je kat situ..macam-macam korang akan dapat maklumatnya.. Ok!!! ini 1st time aku beli produk agromas ni...memang menyangkut, sedap yang amat..hari tu aku ada buat bihun sup resepi kat SINI...tetamu aku pun puji memang sedap ... lagi »

DHPP Perak : Selamat Tinggal kekasihku, jangan kau ratapi pemergian ku ...

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
Pengarah pilihan raya baru PAS, Datuk Mustafa Ali dilihat telah cuba memujuk ahli-ahli Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) supaya terus kekal bersama PAS. Mustafa berjanji bahawa parti itu akan meletakkan calon lebih ramai bukan Islam dalam pilihan raya akan datang. Mustafa dalam satu kenyataan sebelum ini berkata : "Sekarang ini rasanya PAS akan bersendiri. Kita akan mengukuhkan sayap penyokong. Jadi Malaysia akan melihat lebih ramai calon bukan Islam diketengahkan PAS dalam pilihan raya. "Kita tiada halangan, jadi kita bebas tanding semua kerusi, termasuk kerusi DAP," kata M... lagi »

Makhluk dua alam tak mampu bertahan lama - Mokhtar Senik

PBO™ pada pen buruk online ™ - 2 jam yang lalu
Mokhtar Senik Dewan Ulama Pas Pahang menyifatkan parti serpihan Pas, Harapan Baru yang dinaungi bekas-bekas pemimpin parti itu tidak akan mampu bertahan lama dengan prinsip ‘makhluk dua alam’. Ketuanya, Mokhtar Senik yakin bahawa pemimpin-pemimpin itu akhirnya terpaksa kembali mendukung perjuangan asal Pas. “Saya lihat jika Harapan Baru muncul sebagai parti politik Islam kedua selepas Pas, ia

Jangan terpengaruh taktik Najib, teruskan dedah skandal 1MDB -Shahbudin Faiz Zainudin

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
[image: shahbudin_-najib_1mdb_bank_wst_600] *Tindakan menyekat akses laman web Sarawak Report dan menghalang pemimpin pembangkang ke luar negara merupakan taktik mengalih perhatian rakyat terhadap isu sebenar.* *PETALING JAYA: Kerajaan cuba mengalih isu penyaluran RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib Tun Razak dengan menyekat akses Sarawak Report.* *Begitu juga sekatan terhadap Rafizi Ramli dan Tony Pua yang disenaraihitam dan tidak dibenarkan meninggalkan negara ini.* *Bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Wangsa Maju, Shahbudin Husin berkata, tindakan itu sama sekali t... lagi »

Sumpah Bai'ah Talak 3: Ini jawapan kepada PAS dari Mufti Kerajaan Negeri Pulau Pinang

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Sumpah Bai'ah Talak 3 Adun Dan Ahli Parlimen PAS Tidak Sah. Jabatan Mufti Negeri Pulau Pinang menerima banyak pertanyaan daripada orang ramai mengenai sumpah bai'ah (kesetiaan) yang dilafazkan oleh ahli DUN dan Parlimen Parti Islam Semalaysia (PAS) dengan tertalaknya isteri dengan talak 3 sekiranya keluar parti atau melompat ke parti lain. Pertama sekali saya selaku Mufti Kerajaan Negeri

INDIVIDU KETIGA BERKAITAN SIASATAN 1MDB DITAHAN

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 3 jam yang lalu
*Seorang pemilik syarikat perdagangan berusia 28 tahun antara terkini ditahan reman selama 4 hari berhubung siasatan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).Ariffin Ismail Shahlul Hameed direman hari ini selama 4 hari sehingga 27 Julai.Timbalan pendakwa raya awam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Ahmad Sazilee Abdul Khairy memohon perintah reman sehingga 7 hari tetapi majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab Rahman hanya membenarkan selama 4 hari.Ariffin ditahan kira-kira jam 10.45 malam semalam di bawah Seksyen 16 (a) Akta SPRM bagi membantu ... lagi »

8 Filem yang diharamkan di Malaysia.No 8 Arahan-Namewee

canang pada Cananglahnie - 3 jam yang lalu
Filem adalah sebuah karya berbentuk hiburan yang sememangnya diminati oleh setiap lapisan masyarakat tidak mengira usia. Pelbagai filem dengan genre yang berbeza ditampilkan setiap tahun. Walaupun filem pada sebenarnya bertujuan untuk memberi hiburan, namun terdapat juga sesetengah filem yang memaparkan adegan-adegan yang kurang menyenangkan atau menyinggung perasaan penonton sehingga menyebabkan filem tersebut terpaksa diharamkan dari ditayangkan. Malaysia juga tidak terkecuali dari situasi tersebut, malah pihak Lembaga Penapisan Filem (LPF) juga sentiasa memantau dan menapis file... lagi »

Nizar kalau jadi YB untuk GHB sahaja , aku akan hentam.

mantaro pada SISI BUKIT - 4 jam yang lalu
Ds Nizar, jadilah wakil rakyat untuk semua.Wakil rakyat untuk semua kaum.Bukan hanya berlegar dalam kalangan penyokong #harapanbaru sahaja. DS Nizar , kalau kena kritik dengan penulis, tiada siapa marah. Nizar pula, kalau penulis kritik , beliau boleh mendengar. Nizar kena ingat #harapanbaru politik pun mahu , dakwah pun mahu.Nizar kalau dia suka labelkan orang, penulis akan hentam "dia". Nizar, kena ingat beliau ikon rakyat.Tunjuk contoh teladan yang baik, tunjuk akhlak .Jangan dapat "microphone ", kira nak cakap sahaja.

Raja Bahrin akui dipelawa sertai Harapan Baru

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*KUALA TERENGGANU – Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah mengakui menerima pelawaan daripada kumpulan progresif Pas supaya beliau menyertai Gerakan Harapan Baru.Beliau yang berada di luar negara ketika dihubungi memberitahu, masih belum memberi sebarang maklum balas berhubung perkara itu buat masa ini.“Ada orang pelawa saya tetapi saya tak beri apa-apa jawapan,” katanya.Bagaimanapun ketika ditanya lebih lanjut, beliau enggan mengulas sama ada akan menerima atau tidak pelawaan tersebut.Buat masa ini katanya, beliau hanya aktif dengan penglibatan... lagi »

Najib saman Harakahdaily, mengapa tak saman WSJ?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
HARAKAHDAILY | 24 Julai 2015. KUALA LUMPUR: "Mengapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak masih berdolak-dalik dalam mengemukakan saman malu terhadap Wall Street Journal (WSJ) sebagaimana yang dilakukannya kepada Harakahdaily?" tanya Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man. Walhal, katanya impak yang dikemukakan WSJ dalam Bahasa Inggeris dibaca di seluruh dunia dibandingkan impak artikel Harakahdaily dalam Bahasa Melayu yang hanya dibaca rata-rata rakyat Malaysia. Malah, ujar beliau artikel di WSJ bukan sahaja mencemar imej Najib, malah negara kerana kedudukannya seba... lagi »

Selagi ‘watak utama’ 1MDB bebas, rakyat akan terus curiga !! - FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
[image: anwar-1MDB] *Pihak berkuasa negara ini mesti bekerjasama dengan Interpol untuk mengesan watak utama dan saksi yang berada di luar negara.* *PETALING JAYA: Rakyat akan terus curiga selagi watak utama dalam skandal 1Malaysia Development Behad (1MDB) belum diambil tindakan walaupun beberapa individu telah ditahan untuk siasatan lanjut.* *Sehubungan itu, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pihak berkuasa negara ini mesti bekerjasama dengan badan-badan antarabangsa seperti Interpol untuk menahan beberapa ‘watak utama’ atau saksi yang berada di luar negara.* *“Ti... lagi »

LZS minta Kerajaan Selangor hantar laporan agihan zakat RM5 juta Khairil Ashraf

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
[image: selangor_ringgit_zakat_600] *Menurut prosedur, GLC perlu memaklumkan kepada LZS kepada siapa zakat diagihkan dan jumlah bagi setiap penerima.* *PETALING JAYA : Kerajaan Selangor atau anak syarikatnya, Darul Ehsan Investment Group (DEIG) perlu menghantar laporan penuh kepada Lembaga Zakat Selangor (LZS) berhubung agihan zakat berjumlah RM5 juta yang telah diagihkan.* *Pengurus Pengurusan Perhubungan Pengeluaran LZS, Shamshuri Ashaari berkata, pihaknya perlu meneliti statistik penerima dan jumlah yang diterima.* *Katanya, walaupun GLC dibenarkan mengagihkan zakat dengan ca... lagi »

Haram wakil rakyat PAS sertai GHB nikmati elaun, gaji, kata Haron Din

PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
Wakil rakyat PAS yang mendukung perjuangan Gerakan Harapan Baru (GHB) haram menikmati gaji dan elaun mereka kerana kerusi yang dimenangi adalah berdasarkan tiket parti Islam itu, kata Datuk Dr Haron Din. Mursyidul am PAS itu berkata, ini kerana semua wakil rakyat dan calon yang dipilih bertanding dalam pilihan raya sudah berikrar untuk setia dalam perjuangan dan tidak khianat kepada parti. "

Hubungan PAS - DAP: Dulu Semua OK, Sekarang Semua Tak Boleh!

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 5 jam yang lalu
K*enapa PAS berkawan dengan DAP sebelum ini, soal Khalid Samad* Gesaan Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada ahli-ahli PAS agar tidak menganggap DAP sebagai “wali” lewat petang semalam, tidak disenangi Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad. Menurut Khalid, seruan presiden PAS itu menimbulkan tanda tanya kepada sikap parti Islam itu yang sejak 2008 bersama dengan DAP dalam Pakatan Rakyat (PR). *"Apa yang berlaku dari 2008 sehingga sekarang ini, kita tertipulah dengan pimpinan yang selama ini cakap (berulang kali) kukuhkan PR, kukuhkan PR; tetapi kini dah mula menyerang DAP, kata DA... lagi »

HARAM WAKIL RAKYAT PAS SERTAI GHB TAPI DALAM MASA YANG SAMA MASIH MAKAN GAJI DAN NIKMATI ELAUN KATA MURSIDUL AM PAS DATO' DR HARON DIN

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
*Wakil rakyat PAS yang mendukung perjuangan Gerakan Harapan Baru (GHB) haram menikmati gaji dan elaun mereka kerana kerusi yang dimenangi adalah berdasarkan tiket parti Islam itu, kata Datuk Dr Haron Din.* *Mursyidul am PAS itu berkata, ini kerana semua wakil rakyat dan calon yang dipilih bertanding dalam pilihan raya sudah berikrar untuk setia dalam perjuangan dan tidak khianat kepada parti.* *"Saya menasihatkan pihak yang berbaiah supaya merenung sedalam-dalamnya kehendak baiah itu kerana mereka berbaiah dengan Allah.* *"Jika berlaku khianat, mereka khianat dengan Allah. Lebih-... lagi »

Lagi ditahan SPRM berhubung skandal 1MDB

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 5 jam yang lalu
Individu yang ke tiga ditahan pihak SPRM berhubung skandal 1MDB ini di katakan seorang ahli perniagaan yang berusia 28 tahun. Beliau telah ditahan pada pukul 10.30 malam semalam oleh pihak SPRM, merupakan seorang pemilik sebuah firma yang telah berurusan dengan SRC International. SRC International dahulunya sebuah anak syarikat di bawah 1MDB tetapi di bawah kawalan langsung Kementerian Kewangan... KUALA LUMPUR, July 24 ― A young owner of a firm linked to SRC International has been nabbed to aid in a multi-agency special taskforce's probe on 1Malaysia Development Berhad (1MDB), a ... lagi »

Kelahiran GHB hasil permukahan politik sesama sendiri

mso.im pada . - 5 jam yang lalu
HURAIAN *Perlancaran* Gerakan Harapan Baru (GHB) yang akan muncul sebagai sebuah lagi parti politik baru di negara ini menggelisahkan beberapa pihak tertentu. Yang pastinya ialah daripada Pas sendiri kerana hampir seratus peratus mereka yang terlibat dengan GHB itu merupakan bekas pemimpin dan ahli Pas. Paling membimbangkan Pas, kerana tawaran atau bentuk perjuangan GHB ini bersifat progresif, peduli massa dan serasi dengan jiwa anak-anak muda. *Pakatan sudah relai? *Memerhati kepada beberapa majlis ... lagi »

PENGARAH SYARIKAT TERLIBAT SIASATAN KES 1MDB DIBEBASKAN DENGAN IKAT JAMIN RM100,000 DENGAN 2 PENJAMIN.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 6 jam yang lalu
*Pengarah tinggi syarikat dibebaskan dengan jaminan RM100,000 hari ini, 4 hari selepas menjadi individu pertama ditahan dan direman bagi siasatan kes berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan anak syarikat SRC International Sdn Bhd.Mahkamah majistret Putrajaya membebaskan Jerome Lee selepas diikat jamin 2 penjamin.Lee, 39, merupakan pengarah eksekutif kumpulan firma pembangunan Putrajaya Perdana Bhd sebelum ini bekerja sebagai pengarah pelaburan dengan 1MDB.*

Utusan gagal batal saman Adnan Yaakob ? - FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
[image: Adnan-Yaakob_utusan_law_600] *Menteri Besar Pahang menyaman Utusan Malaysia kerana menerbitkan artikel 'Hebat sangatkah Adnan' yang disiarkan November lalu.* *KUALA LUMPUR: Utusan Melayu (Malaysia) Berhad gagal membatalkan saman fitnah yang difailkan Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob berhubung artikel “Hebat Sangatkah Adnan’ yang disiarkan akhbar itu pada November tahun lalu.* *Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Yeoh Wee Siam menolak permohonan itu dengan kos RM3,000 di dalam kamarnya dengan dihadiri peguam Americk Sidhu mewakili Adnan dan peguam Azhar Arman Ali dan ... lagi »

Kebun Lavender Yang Benar-benar Menakjubkan

Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - 6 jam yang lalu
Ini adalah pemandangan yang menakjubkan dimana sebuah lapangan penuh dengan lavender mekar.Bahkan ketika mereka sedang dipanen, semuanya terorganisir rapi dan tampak sangat indah. Tiga spesies yang paling umum dibudidayakan adalah lavender Inggris (Lavandula augustifolia), Lavandin (Lavandula x intermedia - hibrida) dan Perancis / Spanyol lavender (Lavandula stoechas). Untuk info selengkapnya : *Klik di sini.* Sumber : Klik di sini.

" MOHON TERESA KOK DI CUCI PEMIKIRAN OTAKNYA OLEH PIHAK PENGURUSAN SEKOLAH INI "

tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 7 jam yang lalu
Mau cuci sikit pemikiran otak Teresa Kok, mana tidaknya sebelum ini berjuang mati-matian menegakkan isu etika pemakaian. Bila orang cina dihalang masuk dalam premis kerajaan kerana berpakaian seksi Teresa Kok lah antara orang pertama yang bingkas bangun mempertahankan mereka yang terlibat, seolah-olah macam golongan cina ini disuruh buat benda yang salah, bukannya disuruh bogel pun, cuma diminta tidak berpakaian seksi. Ha sekarang apa kes SJKC ini menetapkan etika berpakaian untuk masuk ke premis mereka. Mohon Teresa Kok buat demo depan SJKC ini atau mohon pengurusan sekolah ini... lagi »

‘Pelakon’ masuk Pas kerana jawatan akan tenggelam- Hadi Faiz Zainudin

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
[image: Hadi-Awang_pas_600] *Beliau memuji ahli Pas yang setia walaupun dianggap bodoh, miskin atau bangsat* *PETALING JAYA: Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memuji ahli parti itu yang terus setia berjuang bersama walaupun berdepan banyak cabaran.* *Katanya, mereka yang terdiri daripada pelbagai latar belakang terus setia bersama parti walaupun dianggap bodoh, miskin mahupun bangsat.* *Namun, katanya, mereka yang setia tanpa mengharapkan pangkat, jawatan atau kedudukan dalam parti akan dipelihara Allah.* *“Bagi yang miskin dan bangsat kerana dipandang hina kebanyakan umu... lagi »

Berita Memalukan Ketua Polis Negara?

Addin Deen pada Addin - 7 jam yang lalu
*Berita Memalukan Ketua Polis Negara?* Pihak berkuasa Thailand sekali lagi menolak permintaan polis Malaysia untuk menyoal bekas Pengarah PetroSaudi International (PSI) Xavier Andre Justo atas dakwaan menawarkan untuk menjual maklumat rahsia berkaitan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Bhd (1MDB), lapor Bangkok Post. Sebaliknya, Ketua Polis Thailand Somyot Poompunmuang berkata, Justo bukan warganegara Malaysia dan menasihatkan rakan sejawatannya, Tan Sri Khalid Abu Bakar menggunakan saluran yang betul, termasuk Kementerian Luar. Thailand sebelum ini menolak permohonan sa... lagi »
#

Tiada ulasan: