Sabtu, 25 Julai 2015

5670. Jenayah - Seksyen 302, Kanun Keseksaan kerana bunuh.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡

♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”

Tragedi LPT: Misteri Mangsa Wanita Maut Tanpa Pakaian
Tragedi LPT: Misteri Mangsa Wanita Maut Tanpa Pakaian
Kuantan – Mayat wanita tanpa pakaian dan hanya dibalut selimut tebal berwarna putih yang ditemui selepas terbabit kemalangan di Kilometer 163, Lebuhraya Pantai Timur (LPT) dekat Maran, Sabtu lalu, membongkar rahsia dia sebenarnya mangsa bunuh.

Ia berdasarkan keadaan mayat mangsa, Noor Salwana Wahab, 27, dari FELDA Chini 4, Pekan, tidak mempunyai cedera dan hanya kesan lebam di tangan disyaki meninggal dunia akibat lemas.

Ketua Polis Daerah Maran Deputi Superintendan Mat Rizal Mat Radzi berkata, dalam kejadian jam 9.20 pagi, hari kedua Aidilfitri itu, sebuah Perodua Viva dipandu seorang lelaki berusia 29 tahun terbabas dan melanggar penghadang jalan.

Beliau berkata, ketika kejadian, lelaki dari Bandar Al Muktafi Billah Shah, Terengganu, mendakwa dia bersama mangsa dalam perjalanan dari ibu kota menghala ke Kuantan.

Katanya, kejadian itu menyebabkan wanita itu maut, manakala lelaki berkenaan patah tulang rusuk dan dirawat di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HOSHAH), Temerloh.

“Bagaimanapun, siasatan mendapati tiada kesan brek ditemui di tempat kejadian.

“Laporan bedah siasat terhadap wanita itu di Hospital Jengka, Maran, pada 19 Julai lalu mengesahkan mangsa maut akibat lemas dipercayai dijerut leher.

“Sehubungan itu, polis menahan reman lelaki berkenaan di lokap Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Maran sehingga 28 Julai depan bagi membantu siasatan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan kerana bunuh,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Beliau berkata, suspek pada mulanya memberitahu polis dia dan mangsa bertolak dari Kuala Lumpur pada jam 10 malam Jumaat lalu, sebelum singgah di Hentian Rawat dan Rehat (R&R) Temerloh.

Katanya, suspek mendakwa mereka mengadakan hubungan seks di dalam kenderaan di situ sebelum meneruskan perjalanan keesokannya.

“Suspek juga mendakwa tiga tahun mengenali mangsa. Bagaimanapun, polis mengesyaki ada unsur jenayah selepas pemeriksaan dalam kenderaan mendapati tiada pakaian atau coli milik mangsa.

“Polis menemui dua beg pakaian masing-masing dipercayai milik suspek dan mangsa,” katanya.
Beliau berkata, berdasarkan maklumat ibu mangsa, wanita itu dipercayai bertunang dengan seorang lelaki berasal dari Perak.

Difahamkan, ketika kejadian, wanita itu tidak bercuti kerana bekerja pada Aidilfitri.

Mat Rizal berkata, ibu mangsa juga tidak mengenali suspek dan tidak mengetahui hubungan anaknya dengan lelaki berkenaan.

“Berdasarkan siasatan awal, polis percaya mangsa dibunuh di hotel bajet di Selangor sebelum mayatnya dibawa dalam kenderaan dipandu suspek,” katanya, lapor Harian Metro.

– www.pru14.tv

Sumber: http://azmykelanajaya.com/tragedi-lpt-misteri-mangsa-wanita-maut-tanpa-pakaian#comments.

Tiga Berita di bawah sebagai contoh penyokong pihak satu lagi.

KALAU ADA BUAH KERANDUT, SAHUT LA CABARAN NI!!!
Cakap je pandai puak - puak Pakatan ni!!! Tapi bila dicabar suruh tampil dengan bukti, kecut buah kerandut dibuatnya!!! 
Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menggesa pihak pembangkang supaya segera membuat penafian yang mereka bertemu dengan bekas pengarah PetroSaudi International Ltd (PetroSaudi), Xavier Andre Justo untuk membeli maklumat sulit.

Sekiranya mereka tidak berbuat demikian ia sekali gus menunjukkan kepada orang ramai bahawa dakwaan itu adalah benar, katanya kepada pemberita semasa Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Perdana Menteri dan Jemaah Menteri di sini, Jumaat.

Beliau berkata demikian bagi mengulas pengesahan polis Thailand yang mengatakan Justo telah mengadakan pertemuan dengan individu penting dalam pakatan pembangkang Malaysia sebelum menjual maklumat sulit milik syarikat itu.

Pada Khamis, jurucakap Polis Diraja Thailand, Pol Lt Gen Prawut Thavornsiri memberitahu sidang media di Bangkok bahawa Justo mengaku mengadakan pertemuan tersebut di Singapura.

Justo, 49, ditahan oleh Jabatan Pembanterasan Jenayah (CSD), Polis Thailand di pulau peranginan terkenal, Koh Samui, pada 22 Jun lepas, selepas PetroSaudi membuat laporan rasmi terhadap kegiataan peras ugut oleh lelaki warga Switzerland itu.

Dalam perkembangan berkaitan, Ahmad Shabery berkta jikalau benar dakwaan bekas wartawan Leste Melanyi bahawa Sarawak Report memalsukan laporan tentang 1Malaysia Development Berhad (1MDB), maka ia menunjukkan wujud satu konspirasi untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Baru-baru ini, Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlanmengadakan sidang media untuk mendedahkan video yang mengandungi dakwaan Melanyi tentang bekas majikannya, Clare Rewcastle-Brown, memalsukan bukti bagi menyokong siri pendedahan portal berita itu tentang 1MDB. 

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

DALANG BAYAR RM 7.6juta DIDEDAHKAN!!!

Itu persoalan yang timbul apabila membaca pendedahan yang dibuat oleh Bekas Eksekutif Petrosaudi ni. Yang kita nak tau, siapa yang menawarkan dia duit sebanyak itu dan untuk apa?

Menurut pendedahan yang dibuat oleh Xavier, dia telah ditawarkan sejumlah wang yang cukup banyak bagi menyelewengkan maklumat sewaktu mengadakan pertemuan di Singapura.

Dan setahu kita, mereka yang didakwa pernah pergi ke Singapura berjumpa dengan Si Xavier ni antara lainnya ialah Si Tony Puaka yang ketika ini ditahan dari pergi ke luar Negara.

Maka persoalannya, adakah Si Tony Puaka tu yang terlibat dalam tawaran sebanyak RM 7.6juta tu kepada Si Xavier untuk menyelewengkan maklumat berkaitan dengan isu 1MDB ni?

Apa yang jelas dari pendedahan yang dibuat, ternyata ada pihak yang sengaja nak memutar belitkan isu berkaitan dengan 1MDB ni untuk memenuhi agenda mereka memburuk - burukkan pihak Kerajaan. Dalang tu perlu dicari, kemudian kita sebat dia ramai - ramai!!!
BANGKOK: Warga Swiss, Xavier Andre Justo mendakwa dia dijanjikan AS$2 juta (RM7.6 juta) sebagai pertukaran dengan data yang diambil daripada bekas majikannya PetroSaudi International.

Justo, yang kini dipenjara di Thailand berkaitan cubaan memeras ugut bekas majikannya memberitahu The Straits Times dalam satu temu bual di penjara bahawa dia tidak pernah dibayar apa yang telah dijanjikan oleh seorang ahli perniagaan terkemuka Malaysia.

Justo mendakwa perjanjian dicapai di Singapura pada Februari berhubung penjualan dokumen-dokumen, diikuti perbincangan panjang tentang bagaimana wang itu akan dibayar kepadanya.

Kumpulan orang yang ditemuinya di Singapura untuk berunding tentang penjualan data itu telah dinamakan dalam pengakuan 22 muka surat Justo yang dibuat kepada polis Thailand. Dia menunjukkan salinan pengakuan itu kepada The Straits Times.

"Saya cuba untuk membuka akaun di Singapura, untuk mendapatkan wang yang dibayar secara terus dari akaun (pembeli)," kata Justo.

"DBS Bank menolak, saya tidak tahu mengapa. Selepas itu saya membuka akaun di Abu Dhabi dengan nama saya sendiri di mana ia telah ditolak oleh (pembeli) kerana akaun itu atas nama saya."


"Kemudian saya cuba menggunakan akaun syarikat saya di Hong Kong dan beliau berkata perkara yang sama, selepas itu melalui syarikat Luxembourg dan sekali lagi (pembeli) enggan dan selepas itu Clare Brown mengetuainya," katanya.

1 ulasan:

nak bayar berapa apa kaitan dgn maklumat tersebut...yg rakyat nak tau...maklumat tu betul atau salah...
BalasSumber: http://semuthitam80.blogspot.com/2015/07/dalang-bayar-rm-76juta-didedahkan.html.

10 NAMA PENGKHIANAT DIDEDAHKAN!!!

"Dia telah mengaku segala-galanya. Dia telah memberikan kita kerjasama yang sangat baik...setiap dokumen, walaupun dari dalam telefon bimbitnya." Demikian kata jurucakap Polis Thailand Lt Jen Prawuth Thavornsiri kepada The Straits Times.

Justo dilaporkan menjual data yang telah diambil dari PetroSaudi kepada kumpulan tersebut, termasuk tokoh-tokoh media dan seseorang daripada pihak Perdana Menteri sendiri.

Antaranya adalah seorang wanita yang dilahirkan di Malaysia dan telah berpindah ke Britain. "Beliau juga turut mempunyai blog berita," kata Lt Jen Prawuth.

Ditanya sama ada blog itu adalah laman Sarawak Report, beliau berkata: "Mungkin. Saya tidak menyebutnya, anda menamakannya. Laman web itu mempunyai data yang diubah untuk menjatuhkan PM," katanya.

Tetapi beliau berkata Justo telah bertemu dengan 'ramai orang, kira-kira 10 orang, daripada media dan dari kalangan politik, walaupun daripada parti yang sama dengan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Lt Jen Prawuth berkata Justo bertemu wanita yang dilahirkan di Malaysia selama tiga kali di Thailand, dan juga di Singapura, untuk 'rundingan'.

Pada tahap terakhir rundingan, apabila kumpulan itu mengesahkan bahawa fail Justo terkandung maklumat yang mereka mahu, mereka membincangkan bagaimana untuk membuat bayaran kepadanya.

Bukti yang didakwa daripada Justo termasuklah transkrip penuh dengan semua perbualan WhatsApp beliau dengan kumpulan itu semasa rundingan dan perbincangan mereka tentang bagaimana beliau akan dibayar.

Beberapa pertemuan dilaporkan telah diadakan di Singapura. "Cara pembayaran adalah cara yang sama seperti yang dilakukan kumpulan pengubah wang haram", kata Lt Jen Prawuth.

Semua butiran ini 'semestinya berguna' kepada polis Malaysia, katanya.

"Kes ini sepatutnya perlu dilaporkan di Singapura kerana pengubahan wang haram untuk menyerang PM bermula di Singapura. Jika polis Singapura meminta saya untuk keterangan (melalui) protokol hal ehwal asing, saya boleh menghantarnya," katanya.

Polis Thailand menahan Justo di rumah mewah beliau di pulau peranginan Koh Samui pada 22 Jun lalu.

Lelaki berusia 49 tahun itu telah bekerja untuk PetroSaudi pada 2010-2011, kata Lt Jen Prawuth.

"Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu adalah kawan rapat Xavier. Saya tidak tahu apa konflik mereka. Dia (Justo) meninggalkan syarikat dan meminta wang daripada syarikat. Syarikat itu membayarnya kira-kira empat juta franc Switzerland pada masa dia meninggalkannya.

"Selepas dua tahun Xavier menghubungi CEO itu lagi dan meminta sedikit wang lagi. Sebelum dia pergi, dia telah membuat salinan setiap e-mel syarikat dari pelayan. Pada tahun 2013 dia menghubungi syarikat itu dan berkata, saya tahu semua rahsia anda, dan saya mahu AS$2.5 juta.

"Apabila PetroSaudi menolak permintaannya, Justo kemudian menghampiri kumpulan yang lain," kata Lt Jen Prawuth. Justo akan didakwa kerana peras ugut, kata Lt Jen Prawuth kepada The Straits Times.

5 ulasan:

  1. Si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL RASIS Anti-Islam/Melayu dari puak DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 asyik BEBAS, untuk terus MENGHINA Islam/umatnya termasuk sampai asyik nak MENJATUHkan ISLAM, YAB PM Islam/Melayu kita, DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita, UMNO, IMDB, MARA, FELDA dll kita sewenangnya! Bahkan media-amat-KEPARAT Barat/Zionis S. Repot sudah didedahkan buat berita palsu tapi SENYAP aja AG-LIBERAL/PDRM psl. ni?! Mahupun psl. Pulau Pisang yg. seolah diJAJAH SingaPORK!

    Kalau umat Islam/Melayu bersuara MEMPERTAHANkan dgn. LANTANG, Islam, hak dan identiti kita, seolah cepatnya nak dibicarakan, penjarakan dan didakwa bawah AKTA HASUTAN - walau dekat Hari Raya ni; sedgkan si PORNO-alvinBABI, PORKsen dan ramai lagi tu terus BEBAS! Geram betul aku!

    Dan mcmmanalah si PENGGANAS KAPIRDAJAL Anti-ISLAM/Melayu tony PUAKA-DAPBANGKAI ni boleh terlibat dlm. PACBANGANG tu- yg. patut diBUBARkan segera (lihat si tony PUAKA ni jumpa BETINA S.Repot dan Justo tu di SingaPORK - di http://medan-info-kita.blogspot.com/2015/07/niat-ahli-ahli-umno-spesis-jemuan-mahu.html) ! Mcm. puak ni pula lebih BERKUASA dr. K’jaan – sekrg. nak panggil MARA pula berdasarkan repot media Barat/Zionis-KEPARAT juga! Seolah NEGARA ISLAM berdaulat kita ini serta IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA, UMNO dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu kena TUNDUK pd. REJIM/MEDIA-PENIPU Barat/Zionis dan puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - mcm. kita ni masih KULI depa – apa KEJADAHnya ni?!

    Nek Tempoyak.
    Balas
  2. Aku juga amat TERKEJUT besaq tengok kat berita hari ni, ada si BETINA-PORNO KAPIRDAJAL pakai "short" -amat-pendek pi Majlis Hari Raya YAB MB Johor!

    Apa hal dibiaqkan puak PORNO-amat-BIADAP ni sampai boleh MENCEMARkan Majlis Hari Raya SUCI ni dan di rumah pemimpin Islam/Mealyu kita pula tu?! Takkan berani si puak PORNO-BANGKAI BABI ni pakai pakain LUCAH mcm. ni pi Kuil/Gereja mahupun Majlis Raya Cina mahupun Krismas - itulah asyik umat Islam/Melayu yg. MAJORITI rakyat NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ni, kena TUNDUK-mcm-KULI pod. BUDAYA-KEPARAT KURANG-AJAQ si puak PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS ni!

    Lain kali, buatlah KOD ETIKA berpakaian kat majlis -majlis Hari Raya mcm. ni - JANGAN pemimpin Islam/Melayu UMNO kita asyik sendiri TAKUT nak hormati ISLAM sbg. AGAMA NEGARA mengikut undg-undg Perlembagaan!

    Nek Tempoyak.
    Balas
  3. SAPE LA AGAK2NYA ORANG PM TU.....MAKAN KIRI KANAN.......
    Balas
  4. Macam sial je Najib ni, anak beranak cekik duit rakyat.
    Yang macai2 semua sokong buta2 jer. Fikir secara logik !
    Kalau tuduhan tuh palsu, kenapa sampai sekarang nih masih tak saman2 SR, The Edge, WSJ ??? Lain yang org tanya.. lain yang dia jawap. Apaaaaa laaa ??
    Cuba tuduhan macam ni dilemparkan pada PM Singapura... dlm masa 48 jam jerr penulis tuh dah kena bambu dgn lawyer dia.Pastu seret naik mahkamah, TU baru ada telor.
    Malu siol jadi rakyat Malaysia sekarang nih.
    Balas
    Balasan
    1. Peribahasa Inggeris kata silence is golden. Senyap x semestinya salah. Yang kau tuduh PM anak beranak cekik duit rakyat ni kau ada bukti ke? Dan kau puji2 Singapura tu, baik kau pindah saja ke sana lagi baik. Buat menyemak je kat sini.
Sumber: http://semuthitam80.blogspot.com/2015/07/10-nama-pengkhianat-didedahkan.html.
#

Tiada ulasan: