Sabtu, 25 Julai 2015

5671. Amanat Perdana Menteri Palestin.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡

♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
d Deen with Deen Jaafar
FAKTA:
ISRAEL menerima bantuan daripada rakyat malaysia sebanyak RM230,000.00 setiap hari melalui pembelian set rm5.90 di McD MALAYSIA.

McD MALAYSIA menghantar sebanyak RM 80.4 juta setahun ke PUSAT McD di USA,dan wang itu telah disalurkan ke tabung ISRAEL.

Masyarakat M'sia kalau ada keperikemanusiaan, TOLONG COPY PASTE & Jom Boikot Berterusan!!!

Perdana Menteri Palestin
Palestinian National Authority COA.svg
Jata Negara Palestin
Rami Hamdallah October 2013.jpg
Penyandang Rami Hamdallah

Gelaran Yang Amat Berhormat
Mula bertugas 6 Jun 2013
Kediaman Ramallah
Pembentukan 19 Mac 2003
Sumber data PM Palestin: https://ms.wikipedia.org/wiki/Perdana_Menteri_Palestin.

Amanat Perdana Menteri Palestin:

"Kami tidak meminta kamu datang bersama2 kami mengangkat senjata kerana kami sentiasa bersedia disini utk mempertahankan tanah umat Islam, tetapi kami hanya meminta dari kamu doa kerana doa lah senjata paling hebat yg tidak ada pada org kafir.

Selain itu bantulah apa saja yg kamu termampu dan tolong sebarkan tentang kami kpd semua umat Islam kerana kami terkepung utk memberitahu kpd dunia.

"Jika itu juga tidak mampu kamu lakukan bagaimana kamu hendak menjawab di hadapan Allah kelak?"

Sila sebarkan jika anda peduli .
Hj. Nazri Deraman, Pengerusi Cakna Palestin
Ambil masa lebih kurang 5 minit utk sebarkn msg ini supaya kita boleh menjawab soalan dari Allah s.w.t apabila ditanya apa yg kita buat . Inshaa Allah..
Harap anda tidak membiarkan msg berhenti disini shja .
★Untuk peringatan sbb kita kdg2 lupa
★Sebarkan . Demi Islam..
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Jumaat, 24 Julai 2015

RMK11: PERKASA berang, Melayu cuma dapat 'ayam'

RMK11: PERKASA berang, Melayu cuma dapat 'ayam'

869 tontonan
Diterbitkan pada 24 Jul 2015
Presiden kumpulan pendesak Melayu, PERKASA Datuk Ibrahim Ali menyifatkan peruntukan sebanyak RM 10 bilion untuk agenda bumiputera daripada sejumlah RM250 bilion di bawah Rancangan Malaysia ke-11 (RMK11) sebagai 'ketulan aya' (tidak mencukupi)

Beliau juga bimbang ikrar kerajaan untuk memperkasakan bumiputera melalui RMK 11 cuma janji kosong semata-mata.

Sumber: http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/07/rmk11-perkasa-berang-melayu-cuma-dapat.html.
Jumaat, 24 Julai 2015 - Orang yang melonjakkan Zunar ke peringkat antarabangsa
Oleh Mariam Mokhtar 
Wartawan-wartawan berebut mahu menemubualnya, dia dijemput memberikan ceramah di Persatuan Bangsa-bangsa Bersatu dan orang Malaysia dan luar negara beratur panjang mahu membeli bukunya yang diharamkan. 

Tidak, kita tidak bercakap tentang Najib Razak atau mantan PM Mahathir Mohamad, tetapi lelaki yang melukis dua orang PM ini- kartunis satira, Zunar. 
Beberapa dekad lepas, editor surat khabar arus perdana cuba memberitahunya apa yang dia perlu lukis. Dia meletakkan jawatan, memberitahu yang dia bukan illustrator. Hari ini, Zunar ialah tokoh yang perlu diberikan perhatian. 

Jadi bagaimana seorang kartunis kampung menjadi salah seorang kartunis satira yang dihormati dan diiktiraf di seluruh dunia. 

Sepuluh tahun lepas, nama Zunar melonjak naik selepas dia melukis kartun hidung Mahathir, yang menyerupai litar perlumbaan Formula One Sepang. Ia melonjakkan namanya menjadi tumpuan ramai, tetapi kerjayanya sebagai kartunis kekal tidak berganjak. 

Hari ini, tidak pernah ada seharipun berlalu tanpa ada permintaan untuk pergi keluar negara bagi ditemubual oleh wartawan, muncul di persidangan hak kebebasan bersuara, mempersembahkan penilaiannya tentang trend politik Malaysia kepada kedutaan atau mengadakan pertunjukan. 

Dia mengembara ke seluruh dunia, dan dia mengumpul jumlah mata penerbangan, yang di dakwa pakar, mampu menyaingi rekod dunia Ng Yen Yen, bekas menteri pelancongan. 

Lima tahun lepas, apabila Zunar melawat London, sebelum PRU 13, dia masih belum dikenali. Dia perlu merempat di jalan-jalan London, mengetuk pintu The Times, The Daily Telegraph, The Guardian, The Independent atau Financial Times, berharap dapat bercakap dengan mereka tentang ketidakadilan Malaysia, korupsi dan salah guna kuasa. Tanpa ada hasil! 

Hari ini, status selebritinya menjamin naik taraf setiap kali dia menaiki MAS. Malu dengan perhatian yang diterima dan enggan menyalahgunakan kepopularannya, dia terpaksa menyamar setiap kali mengembara, dan seringkali menggunakan misai palsu atau cermin mata hitam. 

Dahulu, dia akan mempunyai stok kasut kerana dia terpaksa bergantung kepada pengangkutan awam; sekarang dia mempunyai pemandu yang membawanya ke mana-mana. Berlalu sudah hari-hari terpaksa bergelut dengan kutu di atas tilam lembap “tidur dan sarapan” kini, dia mewah di atas katil tilam bulu angsa, di suit presiden. 

Ahli akademik beratur untuk menjemputnya memberikan ceramah kepada para pelajar mereka, profesor di jabatan seni mahukan dia mengadakan sesi melukis kartun secara langsung, dan Al-Jazzeera, BBC, The Washington Post, Tempo, Jakarta Post menghantar pemandu dan kereta, untuknya.

Dia telah memberikan ceramah di The University of Oxford, PBB dan telah terlibat dalam debat secara langsung di London School of Economics. NGO-ngo hak asasi pula  menghamparkan karpet merah untuknya. 

Di Malaysia, popularitinya membuka peluang pekerjaan dalam pembarangan, dengan usahawan-usahawan mengeluarkan kartun Zunar di magnet peti sejuk, baju, tuala, poskad, gelas dan kotak hadiah. 

Jadi, siapakah yang melonjakkan kejayaan antarabangsa untuk Zunar?

Berlainan dengan jangkaan orang, mentor Zunar bukanlah ayahnya, ibunya, pakciknya (tidak seorangpun boleh melukis, dakwanya), gurunya atau kartunis lain. Panduan inspirasi Zunar yang bertanggungjawab kepada kejayaan kerjaya yang mendadak, ialah KPN Khalid Abu Bakar, Ketua Twitter Negara atau KTN. 

Sumber: http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/07/orang-yang-melonjakkan-zunar-ke.html

Bai’ah Pas yang memangsakan wanita hanya merendahkan Islam

kerengga pada KERENGGA - 14 minit yang lalu
FMT Reporters  PETALING JAYA: Sumpah setia atau lafaz Bai’ah dalam konsep Pas yang dibangkitkan bagi menakutkan kumpulan progresif dalam parti itu, hanya akan merendahkan nilai Islam. Lebih-lebih lagi apabila ia turut melibatkan kaum wanita iaitu isteri pemimpin dijatuhkan talak tiga jika wakil rakyat Pas keluar parti dan menyertai parti lain. Penganalisis politik dan blogger, Shahbudin

Najib target for Anwar's WSJ flamethrower...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 35 minit yang lalu
*In a scathing opinion piece penned for The Wall Street Journal, former opposition leader Anwar Ibrahim rains criticisms on Prime Minister Najib Abdul Razak.Since Najib’s last electoral victory, which was "plagued by widespread allegations of gerrymandering, fraud and voter intimidation", Malaysia has taken a turn for the worse, Anwar wrote."Najib, who once promised democratic and economic reforms and pledged to allow 'the voices of dissent' to be heard, has doubled down on political repression."As former deputy prime minister of Malaysia and leader of the opposition, I am ... lagi »

Polis gagal mengesan lelaki bogel depan Sogo

kerengga pada KERENGGA - 40 minit yang lalu
Polis gagal mengesan lelaki yang dikatakan berjalan kaki dalam keadaan bogel di hadapan pusat membeli belah Sogo, yang gambarnya menjadi viral di media sosial hari ini. Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainol Samah berkata polis telah menghantar anggota kereta peronda untuk membuat siasatan setelah menerima maklumat daripada orang ramai pada pukul 11.35 pagi. "Sebaik tiba di lokasi polis

Mat Sabu anggap dirinya masih ahli PAS sehingga wujud parti baru

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Bekas Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata keahliannya sebagai ahli PAS akan terhapus secara automatik apabila GHB didaftarkan. - Foto TRP/Adib Hakim GEORGE TOWN, 25 Julai: Bekas Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu masih menganggap dirinya sebagai ahli PAS sehingga parti baru yang diilhamkan itu ditubuhkan secara rasmi. Merujuk kepada kumpulan serpihan Gerakan Harapan Baru (GHB), Mohamad Sabu yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu bagaimanapun berkata keahliannya sebagai ahli PAS akan terhapus secara automatik apabila GHB didaftarkan. Namun begitu katanya, beliau enggan mengu... lagi »

Nazir: Kalau salah, betulkan atau samanlah

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Adik perdana menteri Datuk Seri Nazir Razak tidak terkecuali menyatakan rasa tidak senang dengan tindakan Kementerian Dalam Negeri mengenakan tindakan ke atas The Edge Media Group hari ini. Nazir yang juga Pengerusi CIMB Group - salah satu rangkaian perbankan terbesar di Malaysia - berpendapat penggantungan permit bukan langkah yang betul untuk diambil. "Saya mengutuk penggantung (permit akhbar) dan bersimpati dengan kakitangan yang terjejas. "Laporan 1MDB baru-baru ini kelihatan luar biasa tetapi jika ada kecacatan maka perbetulkan ia atau ambil tindakan undang-undang," kata beli... lagi »

Pendedahan semakin menjerut Najib!

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sejam yang lalu
Menteri Umno, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata The Edge kini tidak boleh mendabik dada sebagai akhbar yang bermaruah kerana terbukti menipu dalam mendapatkan maklumat untuk laporan 1MDB. Apatah lagi, The Edge menipu sumber mereka untuk mendapatkan maklumat yang dicuri, kata Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu lagi. “Jangan cuba cari jalan keluar dengan mendakwa (diri mereka) bermaruah. Encik Ho (Kay Tat) dan Encik Tong (Kooi Ong), ingatlah, tiada maruah di kalangan penjahat,” katanya yang menambah, beliau tidak hairan jika The Edge juga akan menipu... lagi »

Ibrahim Ali gelak besar sambut 'Katak-katak baru' dari PAS.. (Video Inside)

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Datuk Ibrahim Ali menggelarkan pemimpin-pemimpin yang terdiri daripada ahli Pas dalam Gerakan Harapan Baru (GHB) sebagai ‘katak-katak baru’ di Malaysia. Presiden Persatuan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) itu berkata, beliau tidak menyangka sudah semakin banyak katak-katak di Malaysia ini dan tidak ketinggalan ahli-ahli GHB seperti Mohamad Sabu dan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad. “Dulu selalu kata saya lompat parti macam katak, sekarang ini saya jemput lebih ramai katak dalam negara ini. “Saya tidak menyangka orang seperti Mohamad Sabu (Mat Sabu) dan Khalid Samad yang Pa... lagi »

Orang yang melonjakkan Zunar ke peringkat antarabangsa

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
oleh Mariam Mokhtar Wartawan-wartawan berebut mahu menemubualnya, dia dijemput memberikan ceramah di Persatuan Bangsa-bangsa Bersatu, dan orang Malaysia dan luar negara beratur panjang mahu membeli bukunya yang diharamkan. Tidak, kita tidak bercakap tentang Najib Razak atau mantan PM Mahathir Mohamad, tetapi lelaki yang melukis dua orang PM ini- kartunis satira, Zunar. Beberapa dekad lepas, editor surat khabar arus perdana cuba memberitahunya apa yang dia perlu lukis. Dia meletakkan jawatan, memberitahu yang dia bukan illustrator. Hari ini, Zunar ialah tokoh yang perlu diberikan pe... lagi »

Hadi dan Najib sama-sama terdesak untuk pagar diri

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
MSO *Serupa* tetapi tidak sama Najib Razak dan Abdul Hadi Awang dalam usaha untuk mengekalkan kedudukan dan menjaga wibawa parti mereka mengambil tindakan tergesa-gesa yang tidak popular. Najib yang terhimpit dengan isu 1MDB sudah terdesak sehingga sanggup menggunakan berberapa akta termasuk Akta Hasutan 1948 untuk menutup kebusukannya dari terus beruap. Dua buah akhbar *The Edge *dan *The Edge Financial* digantung permit penerbitan selama tiga bulan. Sebelum itu SKMM telah bertindak menyekat portal Sarawak Report dan memberi ugutan kepada mana-mana pihak yang menyiarkan maklumat ... lagi »

Skandal 1MDB: Jangan Tertekan Sampai Tak Lalu Makan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
*A Kadir Jasin * *MUTAKHIR Pelik dan hairan. Macam mana orang yang dikehendaki oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia dan Bank Negara tiba-tiba menghilangkan diri dan PDRM belum membuat sebarang tangkapan.* *Daripada laporan media massa, khususnya media arus perdana, PDRM sangat beriltizam mahu mengorek berita daripada Andre Justo yang dalam tahanan Polis Thai. Apakah Justo begitu tahu mengenai 1MDB?* *Apa matlamat Pasukan Petugas Khas – nak siasat ke mana duit 1MDB lesap atau nak dengar cerita Justo? Boleh dengar cerita Justo. Tapi duit yang lesap wajib dikesan. Itu bukan dui... lagi »

Gaji Dan Elaun Haram: Kenyataan Haron Din pra-matang, kata Mujahid

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Kemenangan wakil rakyat Pas bukan bergantung sepenuhnya kepada undi ahli Pas tetapi penyokong Pakatan Rakyat. [image: mujahid-rawa-harun-din] PETALING JAYA: Datuk Mujahid Yusof Rawa berkata kenyataan Datuk Dr Haron Din pra-matang apabila menyifatkan wakil rakyat Pas yang mendukung perjuangan Gerakan Harapan Baru (GHB) haram menikmati gaji dan elaun sebagai wakil rakyat Pas. Ahli Parlimen Parit Buntar itu berkata, kenyataan Mursyidul Am Pas itu terlalu awal kerana mereka masih ahli Pas dan belum menubuhkan parti baru. “Benda ini tak jadi parti lagi, agak pra-matang nak buat andaian itu,... lagi »

The Edge: Business as usual

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

The Edge: We will not apologise

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

The Edge: No back down

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Harapan Baru Ganti PAS Dalam Pakatan 2.0

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 2 jam yang lalu
G*HB sedia ganti PAS dalam gabungan baharu, kata Khalid Samad* Gerakan Harapan Baru (GHB) sedia menggantikan kedudukan PAS dalam gabungan baharu yang diumumkan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim. Komitmen itu dinyatakan Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad yang merupakan salah seorang daripada 8 ahli Parlimen PAS yang bersama gerakan itu – sedang dalam proses mendaftarkan sebagai sebuah parti politik baharu. "Kalau PAS sudah tidak mahu bersungguh-sungguh dengan Pakatan Rakyat (PR) dalam satu gabungan yang mampu menjatuhkan Umno dan Barisan Nasional (BN), maka kami akan menga... lagi »

Skandal 1MDB: Clare nafi terbabit tawar imbuhan untuk Justo

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Pengarang *Sarawak Report*, Clare Rewcastle-Brown hari ini berkata, dia tidak terbabit dalam cubaan Tong Kooi Ong mengelirukan bekas eksekutif PetroSaudi International Ltd (PSI) Xavier Andre Justo bagi mendapatkan data berkaitan syarikat itu. Dihubungi *Malaysiakini*, Clare berkata Tong membayangkan kepada Justo bahawa pemilik The Edge itu akan membuat bayaran. "Tetapi apabila didapati mereka tidak membayar Justo, saya terpaksa berdepan dengan kekecewaan dia (Justo). Saya tak mahu terbabit tetapi menawarkan diri untuk cuba menyelesaikan masalah itu," katanya. Bagaimanapun kata Cla... lagi »

Skandal 1MDB: Tiada maaf dari The Edge

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Berdepan dengan penggantungan penerbitan selama tiga bulan, Ketua Pegawai Eksekutif The Edge Media Group, Ho Kay Tat tetap dengan pendirian penerbitan itu dan enggan meminta maaf. "Kami tidak akan meminta maaf kerana kami tidak melakukan sebarang kesalahan. Kami tetap dengan apa yang kami terbitkan," katanya kepada media di Petaling Jaya hari ini. Sebelum itu beliau menghadiri pertemuan dengan kakitangan syarikat berkenaan. Menurut Ho, tiada satu pun rencana disiarkan dalam penerbitan itu dicabar atau ada sesiapa yang tampil memberitahu bahawa apa yang disiarkan itu salah. "Tiad... lagi »

Skandal 1MDB: Kalau salah, betulkan atau samanlah kata Nazir

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Adik perdana menteri Datuk Seri Nazir Razak tidak terkecuali menyatakan rasa tidak senang dengan tindakan Kementerian Dalam Negeri mengenakan tindakan ke atas The Edge Media Group hari ini. Nazir yang juga Pengerusi CIMB Group - salah satu rangkaian perbankan terbesar di Malaysia - berpendapat penggantungan permit bukan langkah yang betul untuk diambil. "Saya mengutuk penggantung (permit akhbar) dan bersimpati dengan kakitangan yang terjejas. "Laporan 1MDB baru-baru ini kelihatan luar biasa tetapi jika ada kecacatan maka perbetulkan ia atau ambil tindakan undang-undang," kata bel... lagi »

Tunjuk tang mana yang dipinda cabar Mahathir

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 3 jam yang lalu
Menurut laporan The Edge ada lebih dari 400,000 e-mail dan dokumen yang mereka telah perolehi dari Andre Xavier Justo dengan menipunya.. Satu jumlah yang sangat besar.. setiap satu pasti ada kaitannya.. macai-macai sibuk mengatakan dokumen itu telah diedit.. tapi apa yang telah diedit tak ada siapapun pernah mendedahkannya.. Tak lebih dar hanya satu cubaan untuk membina persepsi.. Ni Mahathir dah cabar pihak yang berkenaan.. dia maksudkan pemimpin-pemimpin UMNO yang sibuk dok canang kononnya dokumen dah kena edit lah ni.. Tunjukkan tang mana yang dah dipinda tu... Laporan berkai... lagi »

Skandal 1MDB: Adik PM kutuk penggantungan The Edge

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Pengerusi Kumpulan CIMB merangkap adik kepada perdana menteri, Datuk Seri Nazir Razak mengutuk penggantungan operasi akhbar perniagaan mingguan dan harian The Edge dan The Edge Financial Daily. Personaliti korporat negara itu menyifatkan akhbar tersebut sebagai tunjang kepada komuniti perniagaan dan ia memastikan komuniti itu kekal jujur, bermaklumat dan berdaya saing. Membuat kenyataan menerusi akaun Instagram, adik kepada Datuk Seri Najib Razak itu memuji liputan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) akhbar itu. "Liputan 1MDB baru-baru ini mengagumkan tetapi jika ada sila... lagi »

'Tunjuk apa dipinda, tang mana dipinda'

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 3 jam yang lalu
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, mustahil untuk meminda dokumen syarikat PetroSaudi International (PSI) seperti yang didakwa oleh bekas eksekutifnya, Xavier Andre Justo. Menurut Dr Mahathir, perkara itu dilihat mustahil untuk dilakukan memandangkan jumlah dokumen tersebut "banyak". Sehubungan itu, beliau meminta kepada pihak yang berkenaan supaya menunjukkan dokumen yang didakwa dipinda seperti didakwa Justo. "Tunjuklah apa yang dipinda. Tunjuk dokumen itu, tunjuk tang (di) mana yang dipinda. "Nak pinda dokumen (macam mana), banyak tu, tak boleh," katanya... lagi »

Skandal 1MDB: Panggil Jho Low adalah tugas PAC, jangan tolak t'jawab kepada pihak lain

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
oleh Alyaa Alhadjri Apakah kebarangkalian pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Nur Jazlan Mohamed akan berjaya memanggil billionaire Low Taek Jho dan mengambil kenyataannya, dalam siasatan terhadap syarikat pelaburan milik negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB)? Anda tidak perlu jadi penjudi untuk bertaruh bahawa untung besar boleh dibuat jika Low atau lebih dikenali dengan Jho Low benar-benar muncul pada 8 September ini, seperti yang dirancang Nur Jazlan. Akhbar *The Star* pada 24 Julai lalu memetik MP Pulai itu yang berkata, sepucuk surat sudah dihantar ke Kemente... lagi »

Anwar seru rakyat bersatu selamatkan negara

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 jam yang lalu
Anwar seru rakyat bersatu selamatkan negaraKUALA LUMPUR 22 JULAI: Ketua Umum KEADILAN, saudara Anwar Ibrahim menyeru rakyat bersatu dan bertekad demi menyelamatkan negara yang berdepan pelbagai krisis genting. “Negara kita terus berada di dalam krisis yang semakin teruk, manakala kerajaan BN terus menafikan keadaan ini. Nilai mata wang ringgit merudum, tatkala rasuah dan skandal kewangan mencapai tahap yang belum pernah disaksikan sejak merdeka lagi. [image: Anwar] “Di saat genting ini, rakyat Malaysia perlu bersatu dan bertekad untuk menyelamatkan negara kita,” kata Anwar dalam pe... lagi »

‘Ada pihak takut isu RM2.6b akaun peribadi PM menerobos Parlimen’

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 jam yang lalu
sk.(Oleh Azuan Ab Rahman) KUALA LUMPUR 7 Julai: Satu pertemuan dirancang Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dengan Ahli-Ahli Parlimen (MP) Pakatan Rakyat serta badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang dijadual berlangsung di bilik taklimat Parlimen pagi ini cuba digagalkan. Pengarah Komunikasi KEADILAN, Fahmi Fadhil ketika dihubungi berkata, ada pihak khuatir dengan pertemuan tersebut bertujuan membincangkan perkembangan terkini politik negara. [image: Wawi] “Ada pihak merasa sangat takut dengan pertemuan ini, semua wakil NGO yang dijemput ke pert... lagi »

GHB: PAS tidak tergugat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

GHB bukan parti serpihan PAS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

Krisis dalaman PAS beri kesan kepada Selangor

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

Hadi dan Najib sama-sama terdesak untuk pagar diri

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 jam yang lalu
*mso* SUSUPAN PETANG *Serupa* tetapi tidak sama Najib Razak dan Abdul Hadi Awang dalam usaha untuk mengekalkan kedudukan dan menjaga wibawa parti mereka mengambil tindakan tergesa-gesa yang tidak popular. Najib yang terhimpit dengan isu 1MDB sudah terdesak sehingga sanggup menggunakan berberapa akta termasuk Akta Hasutan 1948 untuk menutup kebusukannya dari terus beruap. Dua buah akhbar *The Edge *dan *The Edge Financial* digantung permit penerbitan selama tiga bulan. Sebelum itu SKMM telah bertindak menyekat portal Sarawak Report dan memberi ugutan kepada mana-mana pihak yang ... lagi »

Mat Sabu, Khalid Samad digelar 'katak-katak baru' di Malaysia

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
Mohamad Fadli | July 24, 2015 Ibrahim Ali berkata apa yang berlaku terhadap bekas-bekas pemimpin Pas itu sebagai balasan kerana selama ini memanggilnya katak. KUALA LUMPUR: Datuk Ibrahim Ali menggelarkan pemimpin-pemimpin yang terdiri daripada ahli Pas dalam Gerakan Harapan Baru (GHB) sebagai ‘katak-katak baru’ di Malaysia. Presiden Persatuan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) itu berkata, beliau tidak menyangka sudah semakin banyak katak-katak di Malaysia ini dan tidak ketinggalan ahli-ahli GHB seperti Mohamad Sabu dan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad. “Dulu selalu kata saya ... lagi »

LAGI DIKATA...LAGI MENDAPAT SAMBUTAN-PROGRAM ESOK DAN LUSA-HADI PUNCA PAKATAN REBAH

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 jam yang lalu
[image: DIALOG] Hadi punca kematian Pakatan Rakyat- Hadi adalah punca utama kematian Pakatan Rakyat bukan saja kerana mencabul Dasar Bersama dan prinsip muafakat Pakatan Rakyat tetapi juga kerana cuba untuk menjadi “tuan” Pakatan Rakyat. Berat hati saya untuk menyatakan rasa kesal yang amat sangat apabila melihat Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus mengulang-ulang propaganda Umno bahawa DAP mahu menjadi “tuan” ke atas parti lain. Propaganda ini menyelindungkan pendirian politik baru beliau untuk menjadi pembela terkuat Datuk Seri Najib Razak dalam keadaan para pemimpin ... lagi »

CUBA ANDA KOMEN APA KATA PENYOKONG ULAMA BILA PENUBUHAN GHB....LUNAKNYA MENGATA ORANG.....

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 jam yang lalu
Mamat ni adalah salah seorang pendokong ulamak atau umno tak pasti..cuma dia suka mengata pada pimpinan dia satu masa dulu..so aku siarkan apa yang dia tulis sebab bagi aku dia tak sepatutnya mengeluarkan kata kata mengikut apa yang presideng dia kata.Namun kita dapat menilai sendiri tentang betapa gelabahnya mereka ini mengkrtik penubuhan GHB dan memainkan isu tajaan DAP. Sedangkan mereka ini tidak langsung mengkritik soal korup yang berlaku didalam negara...isu MARA, 1MBD, selidik itu ini dimana ada kelmehannnya..tetapi mengkritik tentang penubuhan GHB....sepatutnya tak payah la... lagi »

Timbalan Murshidul Am , kata ada ba'iah talak 3., Setiausaha Majlis Syura, kata tak ada.

mantaro pada SISI BUKIT - 4 jam yang lalu
SHAH ALAM - Ekoran timbulnya isu mengenai bai’ah talak tiga yang hangat diperkatakan kini, Majlis Syura Ulama Pas, selaku badan tertinggi dalam parti itu tampil menjelaskan mengenai kandungan sebenar taat sumpah berkenaan. Setiausahanya, Datuk Muhammad Nik Zawawi Salleh berkata, ba’iah talak tiga tiada dalam bai’ah yang diluluskan oleh parti dan Majlis Syura sepertimana yang digembar-gemburkan sebelum ini. “Memang tak ada... itu bukan keputusan Majlis Syura… tidak pernah, itu tidak betul dalam bai’ah kita tidak ada (bai’ah talak tiga) , “ Katanya ketika dihubungi Sinar Online hari... lagi »

Jom Lihat Perbezaan Antara Negara Korea Selatan Dengan Korea Utara

Nas Rul pada dairishare - 4 jam yang lalu
1.) City Street, South Korea 2.) City Street, North Korea 3.) Bus Stop, South Korea 4.) Bus Stop, North Korea 5.) Woman Working, South Korea 6.) Woman Working, North Korea 7.) Mass Transit, South Korea 8.) Mass Transit, North Korea 9.) Suburbs, South Korea 10.) Suburbs, North Korea

Hubungan PAS - DAP: Dulu Semua OK, Sekarang Semua Tak Boleh!

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 jam yang lalu
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest K*enapa PAS berkawan dengan DAP sebelum ini, soal Khalid Samad* Gesaan Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada ahli-ahli PAS agar tidak menganggap DAP sebagai “wali” lewat petang semalam, tidak disenangi Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad. Menurut Khalid, seruan presiden PAS itu menimbulkan tanda tanya kepada sikap parti Islam itu yang sejak 2008 bersama dengan DAP dalam Pakatan Rakyat (PR). *"Apa yang berlaku dari 2008 sehingga sekarang ini, kita tertipulah dengan pimpinan yang selama ini cakap (berulang kali)... lagi »

PAS tidak pernah ceroboh dasar DAP dan PKR - Nik Zawawi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

PERKASA saran GHB, Mat Sabu sertai DAP

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

Ibrahim ketawa besar bakal sambut 'katak baru'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

‘Gantung permit, sekat MP burukkan imej Najib’ - Perkasa

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

MOHON JANGAN KETAWA .... CALON KETUA PEMUDA PAS YANG DAPAT 7 UNDI LAWAN SUHAIZAN KAYAT DUA TAHUN LALU MASUK DAP TIDAK SAMPAI SATU BULAN SUDAH TIBAI DAP KAW-KAW.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
*Tindakan Pemuda DAP Perak mengatakan pihak berkuasa tiada kuasa & tidak layak menjaga akhlak org ramai adalah suatu kenyataan yg agak keterlaluan.* *Pemuda DAP Perak dikatakan mengeluarkan kenyataan tersebut ekoran pihak PBT menasihatkan pemilik panggung wayang membuang "couple seat" untuk mengelakkan perlakuan sumbang di dlm panggung wayang.* *Ianya isu kecil tetapi melibatkan akhlak yg harus ditangani dgn berhemah & bijaksana.* *Kita boleh berbeza pendekatan tetapi mengatakan pihak berkuasa tiada hak & tiada kuasa untuk menjaga akhlak & tatasusila rakyat itu sesuatu yg jauh m... lagi »

RMK11: PERKASA berang, Melayu cuma dapat 'ayam'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

BAI'AH-NASIB ISTERI JADI CAGARAN POLITIK - MUFTI PERLIS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Bai'ah talak tiga bukan keputusan Majlis Syura - Nik Zawawi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh.] SHAH ALAM - Ekoran timbulnya isu mengenai bai’ah talak tiga yang hangat diperkatakan kini, Majlis Syura Ulama Pas, selaku badan tertinggi dalam parti itu tampil menjelaskan mengenai kandungan sebenar taat sumpah berkenaan. Setiausahanya, Datuk Muhammad Nik Zawawi Salleh berkata, ba’iah talak tiga tiada dalam bai’ah yang diluluskan oleh parti dan Majlis Syura sepertimana yang digembar-gemburkan sebelum ini. “Memang tak ada... itu bukan keputusan Majlis Syura… tidak pernah, itu tidak betul dalam bai’ah kita tidak ada (bai’ah talak tiga) , “ ... lagi »

Dalam fikiran orang bukan Islam- adakah GHB terbuka untuk kompromi?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
oleh Lee Yuk Peng Dengan keluarnya pengasas bersama kelab penyokong PAS Hu Pang Chaw dari parti menandakan tertutupnya sudah jambatan antara orang Cina bukan Islam dengan PAS. Melalui akaun Facebooknya, Hu mengumumkan yang dia sudah hilang percaya kepada parti Islam itu kerana parti sudah tersasar daripada perjuangannya. Hu membantu PAS menubuhkan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) untuk orang bukan Islam pada tahun 2004. Dewan itu dinaik taraf menjadi sayap ke empat PAS pada tahun 2010 membenarkan ahli-ahli bukan Islamnya untuk bertanding dinaungi bendera PAS. Hu merupakan calo... lagi »

Bai’ah Pas hanya merendahkan Islam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Sudah sampai masanya Majlis Fatwa mengeluarkan hukum yang jelas mengenainya dan melarang ia terus digunakan oleh Pas. [image: baiah-pas] PETALING JAYA: Sumpah setia atau lafaz Bai’ah dalam konsep Pas yang dibangkitkan bagi menakutkan kumpulan progresif dalam parti itu, hanya akan merendahkan nilai Islam. Lebih-lebih lagi apabila ia turut melibatkan kaum wanita iaitu isteri pemimpin dijatuhkan talak tiga jika wakil rakyat Pas keluar parti dan menyertai parti lain. Penganalisis politik dan blogger, Shahbudin Husin dalam entri terbarunya menyatakan Pas harus sedar ia hanya sebuah parti p... lagi »

Hadi punca kematian Pakatan Rakyat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Hadi adalah punca utama kematian Pakatan Rakyat bukan saja kerana mencabul Dasar Bersama dan prinsip muafakat Pakatan Rakyat tetapi juga kerana cuba untuk menjadi “tuan” Pakatan Rakyat Berat hati saya untuk menyatakan rasa kesal yang amat sangat apabila melihat Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus mengulang-ulang propaganda Umno bahawa DAP mahu menjadi “tuan” ke atas parti lain. Propaganda ini menyelindungkan pendirian politik baru beliau untuk menjadi pembela terkuat Datuk Seri Najib Razak dalam keadaan para pemimpin dan ahli Umno sendiri sedang mencari arah baru untuk n... lagi »

Dakwaan Xavier Andre Justo Sebagai Bohong.. Ini Buktinya?

Addin Deen pada Addin - 5 jam yang lalu
*Dakwaan Xavier Andre Justo Sebagai Bohong.. Ini Buktinya?* Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, mustahil untuk meminda dokumen syarikat PetroSaudi International (PSI) seperti yang didakwa oleh bekas eksekutifnya, Xavier Andre Justo. Menurut Dr Mahathir, perkara itu dilihat mustahil untuk dilakukan memandangkan jumlah dokumen tersebut "banyak". Sehubungan itu, beliau meminta kepada pihak yang berkenaan supaya menunjukkan dokumen yang didakwa dipinda seperti didakwa Justo. "Nak pinda dokumen (macam mana), banyak tu, tak boleh," katanya ketika ditemui pemberita d... lagi »

‘Is Najib man enough to sue WSJ?’

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Ariff Sabri notes that the company which owns the newspaper is in a combative mood. [image: ariff-najib] PETALING JAYA: Raub MP Ariff Sabri has challenged Prime Minister Najib Razak to sue The Wall Street Journal (WSJ), now that his lawyers have received a reply to their letter seeking an explanation for allegations contained in articles carried by the newspaper. Dow Jones, which owns WSJ, seems to be in a combative mood, Ariff says in his latest blog entry. The letter from Dow Jones told Najib’s lawyers their request for clarification of a news item and opinion piece in WSJ was “unne... lagi »

Hadi punca utama kematian Pakatan Rakyat.-Lim Kit Siang.

mantaro pada SISI BUKIT - 5 jam yang lalu
Tulisan di bawah, pandangan YB Lim Kit Siang. Hadi adalah punca utama kematian Pakatan Rakyat bukan saja kerana mencabul Dasar Bersama dan prinsip muafakat Pakatan Rakyat tetapi juga kerana cuba untuk menjadi “tuan” Pakatan Rakyat Berat hati saya untuk menyatakan rasa kesal yang amat sangat apabila melihat Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus mengulang-ulang propaganda Umno bahawa DAP mahu menjadi “tuan” ke atas parti lain. Propaganda ini menyelindungkan pendirian politik baru beliau untuk menjadi pembela terkuat Datuk Seri Najib Razak dalam keadaan para pemimpin dan ahli ... lagi »

IBRAHIM ALI KETAWA BESAR SAMBIL PULANG PAKU BUAH KERAS KEPADA PENGGERAK GHB SEBAGAI RAKAN-RAKAN KATAK

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
*Presiden kumpulan pendesak Melayu, PERKASA Datuk Ibrahim Ali menganggap kehadiran Gerakan Harapan Baru yang mahu bergerak sebagai sebuah parti politik sebagai main ‘wayang’ dan menjangkakan ia tidak akan bertahan lama sebelum ahli-ahlinya melompat.Mat Sabu main wayang dan tidak pernah sangka pemimpin PAS seperti mat Sabu dan Khalid Samad satu hari akan bergaduh dengan PAS.Sambil ketawa besar, katanya, beliau mengalu-alukan kedatangan ‘katak-katak’ baru.*

KPN, jangan ‘kantoi’ dan malukan Malaysia di Thailand, pesan DAP

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Pengerusi Biro Undang-undang DAP Gobind Singh Deo menyeru Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar agar tidak terus memalukan Malaysia di mata dunia apabila gagal bertemu Andre Xavier Justo di Thailand buat kali kedua. [image: Kes Justo: Malaysia perlu guna saluran betul untuk peroleh maklumat - Polis Thai]Menurutnya, Khalid sepatutnya sedia maklum akan prosedur bagi bertemu bekas pengarah PetroSaudi International itu yang kini ditahan di Thailand atas tuduhan cuba memeras ugut majikannya, berhubung dokumen sulit berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB). "Ia amat memalukan b... lagi »

BNM cari Casey dan Jasmine bantu siasatan 1MDB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Mereka dicari bagi membantu siasatan mengikut Akta Kawalan Pertukaran Wang 1953. [image: BANK-negara] PETALING JAYA: Bank Negara Malaysia (BNM) mencari dua individu bagi membantu siasatan berhubung kontroversi syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Dalam status Facebook rasmi, BNM memuatkan gambar dua individu yang dicari itu iaitu Casey Tang Keng Chee dan Jasmine Loo Ai Swan. Kedua-duanya dicari bagi membantu siasatan mengikut Akta Kawalan Pertukaran Wang 1953. Alamat terakhir Casey Tang ialah di No. 112, Jalan 5/149G Taman Seri Endah, 57000 Kuala Lumpur. Manakala Loo, 42, ala... lagi »

Adakah penggantungan The Edge bantu siasatan 1MDB, soal FCCM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: Kelab Perwakilan Asing Malaysia (FCCM) mempersoalkan rasional Putrajaya menggantung 2 akhbar perniagaan The Edge dan sama ada dapat membantu siasatan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) atau sebaliknya. – Gambar The Malaysian Insider, 24 Julai, 2015.] Kelab Perwakilan Asing Malaysia (FCCM) mempersoalkan rasional Putrajaya menggantung 2 akhbar perniagaan The Edge dan sama ada dapat membantu siasatan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) atau sebaliknya. Kelab Perwakilan Asing Malaysia (FCCM) mempersoalkan rasional Putrajaya menggantung dua akhbar perniagaan The Edge dan sama ad... lagi »

Kemelesetan dan masalah hari ini berpunca dari sesetengah pemimpin kita

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Lee Kwok Yat: Saya hanyalah rakyat Malaysia biasa. Oleh kerana masalah demi masalah, nilai ringgit telah merosot berbanding mata wang utama dunia. Berdasarkan kadar tukaran asing semasa, saya perlu tambah RM7,000 lagi bagi pendidikan anak saya di luar negara untuk semester akan datang! Kebanyakan ibubapa mengalami masalah yang sama. Haih! Mengapa kita perlu lalui semua masalah ini dengan kerajaan yang kononnya “nothing to hide” ini? Nixon Kaye Lionel: Amat sedih melihat rakyat dimanipulasikan oleh segelintir politikus yang tidak bertimbang rasa. Rakyat tidak akan lagi memandang s... lagi »

Jelaskan penyelewengan 1MDB daripada gantung permit The Edge, kata Perkasa

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
OLEH DIYANA IBRAHIM Published: 24 July 2015 6:10 PM Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali berkata, Putrajaya seharusnya membuat penjelasan terlebih dahulu kepada rakyat apakah berlakunya dakwaan penyelewengan syarikat sarat hutang 1 Malaysia Development Berhad (1MDB). – Gambar fail The Malaysian Insider, 24 Julai, 2015. Putrajaya seharusnya membuat penjelasan terlebih dahulu kepada rakyat apakah berlakunya dakwaan penyelewengan syarikat sarat hutang 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) daripada bertindak menggantung permit akhbar harian dan mingguan The Edge Financial Daily dan The Edg... lagi »

Pembelaan Dan Tuntutan Balas Ke Atas Saman Dato’ Seri Najib Tun Razak Dan Datin Seri Rosmah Mansor

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Saya mengambil keputusan untuk menyiarkan dan mengedarkan Pembelaan dan Tuntutan balas yang telah saya failkan terhadap satu saman yang dibawa oleh Dato’ Seri Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor terhadap saya. Saya berpendapat memandangkan rakyat tidak pernah berhadapan dengan seorang Perdana Menteri yang menggunakan tindakan saman untuk menjawab kritikan pembangkang, rakyat juga perlu tahu bahawa hujah-hujah pembelaan dan tuntutan balas di mahkamah mempunyai asas yang kukuh dan bersifat kepentingan awam. Ini penting untuk mendidik rakyat supaya tidak takut dengan ugutan t... lagi »

Rombakan Kabinet: Shafie dijangka digugur, Ahmad Maslan Menteri penuh.??

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
*[image: kabinet-malaysia-2013xx]* *Perdana Menteri dijangka membuat rombakan Kabinet sebelum Bajet 2016 dan rombakan terakhir sebelum pilihan raya. kabinet-malaysia-2013xx PETALING JAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka mengumumkan rombakan Kabinet antara awal Ogos hingga pertengahan Oktober sebagai persediaan terakhir untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang. Akhbar China Press melaporkan, rombakan itu dilihat amat penting kerana dijangka merupakan barisan Kabinet terakhir sebelum ketibaan pilihan raya umum. Rombakan tersebut dijangka diadakan sebelum... lagi »

Hadi punca kematian Pakatan Rakyat

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 6 jam yang lalu
Hadi adalah punca utama kematian Pakatan Rakyat bukan saja kerana mencabul Dasar Bersama dan prinsip muafakat Pakatan Rakyat tetapi juga kerana cuba untuk menjadi “tuan” Pakatan Rakyat. Berat hati saya untuk menyatakan rasa kesal yang amat sangat apabila melihat Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus mengulang-ulang propaganda Umno bahawa DAP mahu menjadi “tuan” ke atas parti lain. Propaganda ini menyelindungkan pendirian politik baru beliau untuk menjadi pembela terkuat Datuk Seri Najib Razak dalam keadaan para pemimpin dan ahli Umno sendiri sedang mencari arah baru untu... lagi »

Ibu didakwa bunuh anak pagi Hari Raya

kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
Seorang suri rumah dihadapkan ke Mahkamah Majistret di Kajang, hari ini atas pertuduhan membunuh anak perempuannya berusia 3 tahun pada pagi Hari Raya. Nor Nazierah Rahmat, 26, didakwa membunuh Nur Umairah Zainol Abdullah di rumahnya di Flat Sri Inang, Jalan Sri Inang Balakong, Kajang, antara 11 pagi 17 Julai dan 5 pagi 18 Julai lepas. Nazierah yang dilihat mengalirkan air mata ketika
#

Tiada ulasan: