Sabtu, 25 Julai 2015

5673. Isu pokoknya ialah 1MDB.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡


♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Fokusnya ialah 1MDB. Aku tidak peduli isu lain. Kenapa sukar untuk semua rakyat Malaysia bagi mendapatkan jawapannya dari pihak berwinang. Apakah 1MDB menerima nasib yang sama dengan MH370 yang sehingga kini tiada khabar berita dan apakah MH370 telah diabaikan oleh pihak berwajib setelah timbulnya rentetan isu dan skandal yang berikutnya.
Memang benar susahnya menjadi pemimpin. Tetapi pemimpin kena tahu siapa yang menawarkan diri menjadi pemimpin. Tidaklah wajar bila terpilih menjadi pemimpin bertukar watak menjadi pendusta. Maha Suci Allah... Allah Maha Mendengar dan Allah Maha Melihat.

Untuk rakyat banyak bila sanggup memberi kuasa untuk lima tahun berikutnya kenalah terima hakikat kepercayaan yang diberi oleh rakyat majoriti melalui pilihanraya. Kena terimalah seadanya sesebuah kerajaan yang telah terpilih. Katalah dalam pilihanraya itu ada penipuan dan segala bagai pendustaan, Allah kan ada. Sebagai rakyat yang berIMAN kembalilah kepada Allah. Tempuhilah sebelum pilihanraya berikutnya dengan sabar. In Syaa Allah berkat usaha dan doa tanpa jemu Allah akan tunjukan yang benar dengan mana yang tidak. Aameen Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob Tuhan sekelian alam dan segala isi-isinya.

Apakah penutupan sumber maklumat dan penangkapan individu sebagai usaha untuk menguburkan isu 1MDB? Aku tertanya-tanya sebabnya Ringgit Malaysia semakin menurun dan kos hidup semakin meningkat sekarang. Berapa peratus agaknya kadar INFLASI Malaysia dewasa ini. Berapa peratus pula kadar pengangguran negara. RM5.00 sudah tidak cukup untuk seseorang keluar makan-makan, macam dulu-dulu. 

Sudah kita rasainya semua nikmat kesan GST6% dalam kehidupan harian kita. Lucunya ada yang kata bila ada GST harga barangan dan perkhidmatan akan turun dan tentunya jadi murah. Pengetahuan Teori Ekonomi yang mana satu yang diguna pakai tidak tahulah. Ilmu Pendidikan Teksonomi Bloom (SINI) dan Teori Ekonomi Mikro (SINI) pun tidak kata begitu.

“Ini harga termasuk GST” Kata seorang peniaga kepada pelanggannya.  
“Ahhh sikit punya hal” Jawab pelanggannya. 

Sesudah pengiraan belian untuk sepuluh beg baja, baru terkejut sipembeli tadi. Sedangkan lebihan itu membolehkannya membeli separuh beg baja di hari sebelum perlaksanakan GST6%. 

Hampir-hampir tidak relavan sekarang Teori Ekonomi yang mengatakan “Penawaran melebihi Permintaan” akan menyebabkan harga jadi murah dan “Permintaan melebihi Penawaran” mengakibatkan peningkatan harga. 

Puncanya ialah gaya pentadbiaran dan pencukaian kerajaan sekarang dan juga sikap tamak haloba sesetengah pedagang dan peniaga. Takkan tidak pernah dengar waktu ayam jatuh harga satu masa dulu, ada yang sanggup bakar anak ayam hidup-hidup.

Benar bila GST6% diwujudkan harga barang dan perkhidmatan akan jadi murah jikalau kerajaan sanggup menghapuskan dua kadar pencukaian barangan dan perkhidmatan, sebelumnya yang berjumlah 16%. Sukar dalam keadaan sekarang dengan inflasi yang semakin meningkat kerajaan sanggup mengurangkan kadar pencukaian. So nilai pencukaian barangan dan perkhidmatan terkini ialah kekal pada kadar 22%.

Waktu harga minyak global menjunam, Karajaan Malaysia terpaksa mengambil langkah menaikan harga minyak yang kali terakhir dinaikan ialah beberapa hari sahaja lagi menjelangnya Syawal 1436., yang begitu meruntun banyak jiwa Muslim, yang perlu banyak berkenderaan waktu itu. Antara sebab keterpaksaan Kerajaan Malaysia menaikan harga minyak ialah kerana pengimpotan minyak paling murah Gred C tetap melibatkan kadar pertukaran asing. Dalam keadaan sedemikian Rakyat Malaysia sudah tidak boleh lagi berwenang-wenang bergantung paut kepada PETRONAS dan subsidi seperti tahun-tahun sebelumnya.

Berbalik kepada persoalan 1MDB apakah benar seperti yang didakwa sesetengah pihak telah merugikan Ringgit Malaysia berbillion-billion wang Kerajaan Malaysia khasnya dan Rakyat Malaysia umumnya. Wang Kerajaan Malaysia ialah Milik Rakyat Malaysia dan pastinya hal ini melibatkan Kedaulatan Negara. Berapa banyak Kedaulatan Negara yang telah tergadai. Apakah ini realisasi berikutnya “Anak kecil main api, bumi dipijak milik orang?” 

Kerana 1MDB apa gunanya bertengkar, memaki hamun, malah ada yang sanggup mencarut serta mengekploitasikan wajah perempuan dalam entry bloogernya, menggelar dan melebel yang pastinya bukan amalan untuk merealisasikan Taqwa dan Iman dalam roh masing-masing, sebagai bekalan di Mahkamah Allah di Akhirat kelak.
Sebijak-bijak pendusta pastinya si pendusta itu tidak akan dapat mengawal dirinya di kala “Skarutul Maut” Astaghfirullahalazim. Astagfirullahalazim. Astaghfirullahalazim. Ampuni kami Ya Allah, Ampuni ibu bapa kami Ya Allah, Ampuni keluarga kami Ya Allah dan Ampuni pemimpin-pemimpin kami Ya Allah. 

Aameen Aameen Aameen Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Robb Ya Tuhan kami.
In Syaa Allah bermanfaat. 

Wassalam.
Saturday, July 25, 2015
Foto dari Snap Youtube WWE & facebook
#

Tidak mustahil The Edge tipu rakyat Malaysia – Rahman Dahlan ? - Khairil Ashraf


RAHMAN-DAHLAN_the-adge_1mdb_600
Sebuah organisasi berita tidak akan membayar untuk mendapatkan maklumat dan tidak sepatutnya menipu dalam mendapatkan maklumat.

PETALING JAYA: Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata tidak mustahil untuk akhbar The Edge menipu seluruh rakyat Malaysia. 

Ini kerana, katanya, akhbar itu telah melakukan perkara yang sama iaitu berbohong kepada penjenayah licik, Xavier Andre Justo bagi mendapatkan maklumat mengenai laporan syarikat kontroversi 1Malaysia Development Berhad (1MDB). 

“Sebuah organisasi berita tidak akan membayar untuk mendapatkan maklumat, tetapi mereka juga tidak sepatutnya menipu dalam mendapatkan maklumat,” katanya. 

Beliau yang memuat naik status di Facebooknya juga menyatakan reputasi akhbar tersebut menjadi taruhan apabila mereka menipu bagi mendapatkan maklumat yang dicuri. 

Katanya, The Edge sepatutnya menjelaskan maklumat yang diperolehi dari awal lagi dan mengisytiharkan bagaimana mereka memperolehi maklumat tersebut. 
 
“Memalukan apabila The Edge tidak menjelaskan perkara tersebut dari awal. Hanya apabila Justo mendedahkan segala kesalahannya, The Edge bertindak melindungi kesalahan mereka
“Mereka mengeluarkan laporan itu untuk beberapa bulan demi kepentingan politik dan berharap tiada siapa tahu siapakah Justo (bekas kakitangan PetroSaudi International). 

“Sekarang, dalam keadaan terdesak, mereka berkata penerbitan maklumat yang dicuri dan yang diragui adalah perkara yang bermaruah,” katanya. 

Abdul Rahman mengeluarkan kenyataan itu ekoran The Edge mengaku bahawa akhbar itu memperdaya Justo untuk mendapatkan dokumen berhubung 1MDB. 

Kementerian Dalam Negeri telah menggantung penerbitan The Edge selama tiga bulan kerana dua laporan berkenaan 1MDB didakwa telah menganggu ketenteraman awam.

 Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2015/07/tidak-mustahil-edge-tipu-rakyat.html.

Tidak mustahil The Edge tipu rakyat Malaysia – Rahman Dahlan ? - Khairil Ashraf

atsixty pada ZAKRI ALI - 18 minit yang lalu
[image: RAHMAN-DAHLAN_the-adge_1mdb_600] *Sebuah organisasi berita tidak akan membayar untuk mendapatkan maklumat dan tidak sepatutnya menipu dalam mendapatkan maklumat.* *PETALING JAYA: Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata tidak mustahil untuk akhbar The Edge menipu seluruh rakyat Malaysia.* *Ini kerana, katanya, akhbar itu telah melakukan perkara yang sama iaitu berbohong kepada penjenayah licik, Xavier Andre Justo bagi mendapatkan maklumat mengenai laporan syarikat kontroversi 1Malaysia Development Berhad (1MDB).* *“Sebuah orga... lagi »

Adik Najib Serang KDN

Addin Deen pada Addin - 51 minit yang lalu
*Adik Najib Serang KDN.* Adik perdana menteri Datuk Seri Nazir Razak tidak terkecuali menyatakan rasa tidak senang dengan tindakan Kementerian Dalam Negeri mengenakan tindakan ke atas The Edge Media Group hari ini. Nazir yang juga Pengerusi CIMB Group - salah satu rangkaian perbankan terbesar di Malaysia - berpendapat penggantungan permit bukan langkah yang betul untuk diambil. "Saya mengutuk penggantung (permit akhbar) dan bersimpati dengan kakitangan yang terjejas. "Laporan 1MDB baru-baru ini kelihatan luar biasa tetapi jika ada kecacatan maka perbetulkan ia atau ambil tindaka... lagi »

Tindakan kerajaan akan buat rakyat lagi marah – Ibrahim Ali Mohamad Fadli

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: ibrahim_ali] *Kerajaan seharusnya menumpukan siasatan terhadap skandal 1MDB bukannya menimbulkan isu lain.* *KUALA LUMPUR: Menggantung penerbitan akhbar dan menyekat pembangkang ke luar negara hanya akan membangkitkan lagi kemarahan rakyat terhadap kerajaan.* *Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, kerajaan sepatutnya menyelesaikan masalah 1MDB bukannya menimbulkan masalah lain.* *“Saya tak kata secara total saya tak setuju, tetapi kerajaan tidak patut menggantung The Edge hanya kerana mereka mendedahkan bukti scandal 1MDB.* *“Ada tindakan keras, rakyat sokong namun... lagi »

Dua Rakan Jho Low Ini Dikehendaki Bank Negara (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
PETALING JAYA: Bank Negara Malaysia (BNM) sedang mengesan dua individu yang mempunyai kaitan dengan ahli perniagaan Low Teak Jho atau Jho Low bagi membantu siasatan mengikut Akta Kawalan Pertukaran Wang 1953. BNM memuatnaik poster membabitkan Casey Tang Keng Chee, 50 dan Jasmine Loo Ai Swan, 42 menerusi laman Facebooknya bagi mendapatkan maklumat berkaitan mereka. Keng Chee adalah

Dr Mahathir ucap ‘selamat bersara dengan aman’, Sempena ulang tahun Najib

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
MD IZWAN Tun Dr Mahathir Mohamad berharap Datuk Seri Najib Razak akan bersara daripada jawatannya sebagai perdana menteri dengan aman. Tun Dr Mahathir Mohamad membuat ucapan selamat hari lahir kepada Datuk Seri Najib Razak secara sinis dengan mengharapkan perdana menteri bersara dengan aman dan menikmati persaraannya. Najib yang kini sedang berdepan kemelut dengan pentadbirannya dan

'Skyfall' versi Malaysia, Dr Mahathir jadi agen 007

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

GHB bukan parti serpihan PAS - Asmuni Awi

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sejam yang lalu
Gerakan Harapan Baru (GHB) adalah satu parti baru dan bukan parti serpihan PAS yang ditubuhkan individu kecewa dengan kekalahan pemilihan parti PAS. Penyelaras Sementara, GHB Perak, Asmuni Awi menegaskan GHB adalah satu parti politik baru yang diwujudkan untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan PAS dalam Pakatan Pembangkang dengan tujuan meneruskan agenda Pakatan sebelum ini. Menurut beliau GHB mempunyai visi yang berlainan dan bertujuan untuk mewujudkan sebuah pakatan pembangkang yang baharu selepas PAS menamatkan hubungannya dengan DAP. “Kita mempunyai visi kita tersendiri,... lagi »

Kisah Nabi Sulaiman Dengan Seorang Pemuda | KISAH NYATA KISAH BENAR

TraveloQue ByQueAchmad pada Que Achmad menulis... - Sejam yang lalu
*Kisah Nabi Sulaiman Dengan Seorang Pemuda | KISAH NYATA KISAH BENAR |* Selain seorang nabi, Sulaiman a.s. juga seorang raja terkenal. Atas izin Allah ia berhasil menundukkan Ratu Balqis dengan jin ifrit-Nya. Dia dikenali sebagai manusia boleh berdialog dengan segala binatang. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Dikisahkan, Nabi Sulaiman sedang berkelana antara langit dan bumi hingga tiba di satu samudera yang bergelombang besar. Untuk mencegah gelombang, ia cukup memerintahkan angin agar tenang, dan tenang pula samudera itu. Kemudian Nabi Sulaiman memerintahkan jin Ifrit menyelam ke sa... lagi »

Gambar Hantu Di Rakam Oleh Google Street View

Nas Rul pada dairishare - Sejam yang lalu
Dipetik dari TechEBlog, Google Maps telah merakam gambar pemandangan jalanan selama beberapa tahun dan raksasa mesin pencari itu telah merakam objek menarik. Objek ini ditangkap di lokasi yang berada di atas tasik Switzerland. Website TechEBlog memberikan maklumat mengenai langkah-langkah untuk melihat secara langsung penemuan objek tersebut. Anda boleh melihat sendiri dengan melakukan copy dan paste kordinat lokasi 47.110579, 9.227568. Lakukan zoom-in hingga anda berada di 'street view'. Selepas itu anda boleh melihat objek misteri tersebut. Objek aneh tersebut kelihatan blur pad... lagi »

Kenyataan Haron Din pra-matang, kata Mujahid - Faiz Zainudin FMT

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: mujahid-rawa-harun-din] *Kemenangan wakil rakyat Pas bukan bergantung sepenuhnya kepada undi ahli Pas tetapi penyokong Pakatan Rakyat.* *PETALING JAYA: Datuk Mujahid Yusof Rawa berkata kenyataan Datuk Dr Haron Din pra-matang apabila menyifatkan wakil rakyat Pas yang mendukung perjuangan Gerakan Harapan Baru (GHB) haram menikmati gaji dan elaun sebagai wakil rakyat Pas.* *Ahli Parlimen Parit Buntar itu berkata, kenyataan Mursyidul Am Pas itu terlalu awal kerana mereka masih ahli Pas dan belum menubuhkan parti baru.* *“Benda ini tak jadi parti lagi, agak pra-matang nak buat... lagi »

KPN, jangan ‘kantoi’ dan malukan Malaysia di Thailand, pesan DAP

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
Dua Kali Gagal Jumpa Justo - IGP Jangan Malukan Negara *Pengerusi Biro Undang-undang DAP Gobind Singh Deo berkata, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar sepatutnya sedia maklum akan prosedur bagi bertemu bekas pengarah PetroSaudi International itu yang kini ditahan di Thailand atas tuduhan cuba memeras ugut majikannya, berhubung dokumen sulit berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB). – Gambar fail The Malaysian Insider, 24 Julai, 2015. Pengerusi Biro Undang-undang DAP Gobind Singh Deo menyeru Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar agar... lagi »

Ucapan khas Mahathir untuk Najib: Selamat bersara!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Skandal 1MDB: Berapa Ramai Akan Ditahan?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
1. Setakat ini sudah tiga individu yang diakitkan 1MDB sudah ditahan petugas khas. 2. Berapa ramai lagi kah bakal ditahan? dikhabarkan Pengarah Urusan SRC International Nik Faisal Arif Kamil yang juga bekas Ketua Pelaburan 1MDB, dikatakan sukar dikesan sejak akhir-akhir ini, walaupun sekatan keluar negara sudah berkuat kuasa. 3. Nik Kamil merupakan individu penting dalam siasatan khususnya berkaitan dengan pengurusan akaun peribadi Perdana Menteri di AmBank. 4. Pada 2 Julai, The Wall Street Journal ada "mendedah" satu surat kuasa daripada Nik Kamil yang ditujukan kepada Bank bagi ma... lagi »

KDN perjelas 3 sebab permit The Edge digantung

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Kementerian Dalam Negeri menyatakan ia menggantung permit penerbitan akhbar harian The Edge dan The Edge Financial Daily selepas meneliti laporan berkaitan 1MDB dalam kedua-dua penerbitan tersebut dan jawapan surat tunjuk sebab yang dikemukakan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 25 Julai, 2015.] Kementerian Dalam Negeri (KDN) malam tadi menjelaskan 3 sebab penggantungan permit penerbitan akhbar harian The Edge dan The Edge Financial Daily untuk tempoh 3 bulan bermula 27 Julai ini. Pertama, tajuk dan cara pelaporan serta pemberitaan kedua-dua penerbitannya menimbulkan per... lagi »

Selamat bersara Najib

PBO™ pada pen buruk online ™ - 2 jam yang lalu
Apakah ucapan selamat hari lahir 'istimewa' daripada seorang bekas perdana menteri untuk perdana menteri kini? Jawabnya, selamat bersara. Itu komen sinin Tun Dr Mahathir Mohamad untuk Datuk Seri Najib Razak yang ditemui di Kuala Lumpur malam tadi. Kata Dr Mahathir yang menjadi perdana menteri selama 22 tahun itu, dia beharap Najib bersara awal dan aman serta menikmati persaraan berkenaan.#

Tiada ulasan: