Google+ Badge

Ahad, 26 Julai 2015

5677. Kalaulah pengundi, penerima projek politik dan ahli agama yang berpolitik memahami kisah ini...

#

♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡


♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •

Dr. Zakir Naik: Alquran 100% Lulus Uji

Dr. Zakir Naik adalah seorang akademisi di bidang perbandingan ilmu agama yang terkenal di seluruh dunia. Beliau merupakan murid dari Ahmad Deedat yang juga merupakan seorang pembicara muslim paling berpengaruh di dunia.

Pria yang lahir di Mumbay 18 Oktober 1965 silam itu saat ini masih aktif dalam kegiatan-kegiatannya dalam berdakwah tentang Islam. Dalam setiap acaranya, Dr. Zakir Naik selalu memberikan waktu untuk para hadirin yang datang untuk mengajukan pertanyaan tentang Islam dan akan dijawab langsung oleh Dr. Zakir Naik.

Dr. Zakir Naik: Alquran 100% Lulus Uji
Dalam sebuah video yang diunggah di situs YouTube, Dr. Zakir Naik mengatakan bahwa kitab suci seluruh agama gagal diuji, kecuali Alquran. Berikut ini adalah videonya:

Zakir Naik, Jika Kitab Seluruh Agama Diuji, Semua Gagal, Kecuali Al Qur’an Allahu Akbar

4,345
Diterbitkan pada 13 Feb 2015
Lihat Tulisan Lengkap disini
http://baitulmaqdis.com/counter-faith...


Sumber: http://www.makintau.com/2015/02/dr-zakir-naik-alquran-100-lulus-uji.html.

Semut Berbicara Didalam Alquran, Ilmuwan Membuktikannya


Nabi Sulaiman adalah seorang nabi dan rasul Allah yang diberikan mukjizat oleh Allah yaitu ia dapat mengerti bahasa binatang. Nabi Sulaiman A.S merupakan anak dari Nabi Daud A.S, dalam Alquran namanya disebutkan sebanyak 27 kali.

Ia diangkat menjadi raja di kerajaan bani Israil setelah ayahnya wafat, tak hanya menjadi raja bani Israil, Allah memberikannya kemampuan untuk menjadi raja untuk bangsa jin dan binatang. Oleh karena itu, Nabi Sulaiman bisa mengerti berbagai macam bahasa binatang termasuk semut.
Semut Berbicara Didalam Alquran, Ilmuwan Membuktikannya
Dalam sebuah kisah di dalam Alquran, dikisahkan bahwa pada saat itu Nabi Sulaiman dan bala tentaranya sedang melintasi sebuah jalan yang di jalan itu terdapat gerombolan semut. Dalam ayat tersebut Allah menyebutkan bahwa semut-semut tersebut dapat berbicara satu sama lain.

"Hingga apabila mereka sampai di lembah semut berkatalah seekor semut: Hai semut-semut, masuklah ke dalam sarang-sarangmu, agar kamu tidak diinjak oleh Sulaiman dan tentaranya, sedangkan mereka tidak menyadari";" [QS. An-Naml ayat 18]

Sebagai umat Islam, kita percaya bahwa apa yang tertera di dalam Alquran tidak ada yang sia-sia. Namun, bagi orang-orang yang tidak mempercayai Alquran, pastilah ayat diatas hanya dianggap sebagai bualan belaka.

Namun, fakta kebenaran Alquran kembali terungkap melalui sebuah penelitian ilmiah. Science Magazine yang terbit pada 6 Februari 2009 menuliskan sebuah hasil penelitian ilmiah terbaru yang menyatakan semut dapat berbicara.

Dalam penemuan tersebut mengungkapkan bahwa kemajuan teknologi audio yang canggih telah memungkinkan para ilmuwan untuk meneliti dan menemukan kesimpulan bahwa semut-semut secara rutin berbicara antara satu dengan yang lainnya.

Semut Sebagian besar memiliki semacam papan alami dan plectrum yang terdapat dalam perut mereka yang dapat mengeluarkan suara sebagai media untuk berkomunikasi dengan sesamanya.

Menggunakan microfon dan speaker mini yang canggih yang dapat dimasukkan kedalam sarang semut, peneliti menemukan bahwa ratu semut dapat mengeluarkan instruksi kepada para pekerja mereka.

Para peneliti heran, yang berhasil membuat rekaman pertama dari semut ratu "berbicara", juga menemukan bahwa serangga lain pun meniru hal yang persis sama. Kupu-kupu besar Rebel adalah salah satu dari sekitar 10.000 makhluk yang memiliki hubungan parasit dengan semut dan sekarang ditemukan telah belajar untuk meniru suara dengan menggunakan sinyal kimia.

Larva Kupu-kupu dibawa oleh semut ke sarang di mana mereka diberi makan oleh pekerja. Ketika koloni terganggu semut akan menyelamatkan larva. Bahkan jika mereka kekurangan makanan, semut akan mengorbankan diri mereka sendiri sebagai bahan makanan pengganti.

Hasil penelitian beberapa dekade yang lalu telah menunjukkan bahwa semut mampu membuat panggilan menggunakan alarm berbunyi, tetapi baru-baru ini hasil riset telah menunjukkan bahwa kosa kata mereka mungkin jauh lebih besar dan mereka juga dapat "berbicara" satu sama lain.

Profesor Jeremy Thomas, dari University Oxford, mengatakan kemajuan teknologi telah memungkinkan penemuan baru, hal itu karena komunikasi semut bisa direkam secara subjektif.

Para peneliti melakukan penelitian dengan cara memasukkan speaker mini yang berisi rekaman suara ratu semut ke dalam sarang semut kemudian memutarnya. Hal ini ternyata mampu menarik perhatian para semut dan membuat mereka bersiaga.

"Ketika kami memutar suara ratu yang mereka lakukan kemudian adalah bersiap siaga. Mereka akan bergerak berdiri sambil mengulurkan antena mereka ke depan dan rahang (capit) mereka terbuka selama berjam-jam. Siapa saja makhluk asing yang berada di dekat mereka, mereka akan serang," katanya.

Dia menggambarkan bagaimana semut akan melakukan gerakan menekan antena mereka ke arah speaker seperti mereka menyambut yang lain dalam sarang semut.

"Kita pasti pernah lihat semut bersalaman ketika mereka bertemu. Seperti itulah mereka melakukannya." lanjutnya.

Profesor Thomas masih belum mengetahui dengan pasti tentang berapa jumlah semut yang mengandalkan suara untuk bahasa mereka, namun ia menduga penelitian lebih lanjut akan mengungkapkan kosakata yang lebih luas daripada yang terlihat sebelumnya.

Sedangkan menurut buku "Encyclopedia of Entomology" karangan John L. Capinera halaman 92, dikatakan setidaknya ada 4 jenis senyawa kimia yang dikeluarkan semut dalam berkomunikasi, dengan mengambil contoh semut African Weaver:
  • Hexanal: Zat ini menarik perhatian dan membangunkan ketertarikan mereka.
  • Hexanol: Semut-semut menjadi siaga dan berlarian ke segala arah dalam rangka mencari sumber masalah.
  • Undecanone: Saat dipancarkan, ini menarik semut ke sumber bahaya, dan membuat mereka menggigit semua objek asing pada daerah semut.
  • Butyloctenal: Meningkatkan agresi dan kesiapan mereka untuk mengorbankan diri.
Dalam surat An-Naml ayat 18 di atas, kira-kira seperti inilah percakapan para semut tersebut:

1. "Hai para semut": dalam tahap ini, Hexanal di keluarkan, memasuki fasa alerting dimana semut tersebut meminta perhatian semut yang lain.

2. "kembalilah ke sarangmu" : dalam tahap ini, Hexanal lebih intense dikeluarkan, menyebabkan apa yang dikatakan oleh John L. Capinera di atas, semut-semut berlari dengan cepat dan acak, serta mengubah arah.

3. "agar kamu tidak diinjak oleh Sulaiman dan tentaranya" : dalam tahap ini, Hexanol di keluarkan, mengakibatkan fasa attraction dan stopping dimulai, di mana perhatian para semut di arahkan kepada source atau sumber bahaya, dalam hal ini adalah Sulaiman dan tentaranya.

4. "sedangkan mereka tidak menyadari" : dalam tahap ini, semut-semut itu di perintahkan untuk holding, bukan bitting. Undercanone dan Butyloctenal dalam kadar tertentu bersama-sama menentukan jenis pertahanan apa yang harus mereka buat untuk mempertahankan diri dan sarang mereka. Dalam hal ini yang diperintahkan adalah "hold" atau tunggu. "Jangan serang, karena mereka tidak menyadari. Mereka tidak sengaja akan menginjak kita dan menyerang kita".

Inilah keajaiban Alquran yang telah dibuktikan oleh penelitian ilmiah, semoga dengan demikian kita bisa menjadi lebih yakin akan kebenaran Alquran.

Sumber: http://www.makintau.com/2015/02/semut-berbicara-didalam-alquran-ilmuwan-membuktikannya.html.

Rezeki Sesuap Nasi... Iman Semut VS Iman Manusia


IMAN SEMUT VS IMAN MANUSIA

Di zaman Nabi Allah Sulaiman berlaku satu peristiwa, apabila Nabi Allah Sulaiman nampak seekor semut melata di atas batu; lantas Nabi Allah Sulaiman merasa hairan bagaimana semut ini hendak hidup di atas batu yang kering di tengah-tengah padang pasir yang tandus.

Nabi Allah Sulaiman pun bertanya kepada semut: "Wahai semut apakah engkau yakin ada makanan cukup untuk kamu".

Semut pun menjawab: "Rezeki di tangan ALLAH, aku percaya rezeki di tangan ALLAH, aku yakin di atas batu kering di pasir yang tandus ini ada rezeki untuk ku".

Lantas Nabi Allah Sulaiman pun bertanya: "Wahai semut, berapa banyakkah engkau makan? Apakah yang engkau gemar makan? Dan banyak mana engkau makan dalam sebulan?" Jawab semut: "Aku makan hanya sekadar sebiji gandum sebulan".

Nabi Allah Sulaiman pun mencadangkan: "Kalau kamu makan hanya sebiji gandum sebulan tak payah kamu melata di atas batu, aku boleh tolong".

Nabi Allah Sulaiman pun mengambil satu bekas, dia angkat semut itu dan dimasukkan ke dalam bekas; kemudian Nabi ambil gandum sebiji, dibubuh dalam bekas dan tutup bekas itu. Kemudian Nabi tinggal semut di dalam bekas dengan sebiji gandum selama satu bulan. Bila cukup satu bulan Nabi Allah Sulaiman lihat gandum sebiji tadi hanya dimakan setengah sahaja oleh semut, lantas Nabi Allah Sulaiman menemplak semut: "Kamu rupanya berbohong pada aku!. Bulan lalu kamu kata kamu makan sebiji gandum sebulan, ini sudah sebulan tapi kamu makan setengah".

Jawab semut: "Aku tidak berbohong, aku tidak berbohong, kalau aku ada diatas batu aku pasti makan apapun sehingga banyaknya sama seperti sebiji gandum sebulan, kerana makanan itu aku cari sendiri dan rezeki itu datangnya daripada Allah dan Allah tidak pernah lupa padaku. Tetapi bila kamu masukkan aku dalam bekas yang tertutup, rezeki aku bergantung pada kamu dan aku tak percaya kepada kamu, sebab itulah aku makan setengah sahaja supaya tahan dua bulan.

Aku takut kamu lupa".Itulah Iman Semut!!

IMAN MANUSIA??

Di zaman Imam Suffian, ada seorang hamba Allah yang kerjanya mengorek kubur orang mati. Kerja korek kubur orang mati bukan kerja orang ganjil. Bila ada orang mati, mayat terpaksa ditanam, oleh itu kubur perlu digali dulu. Tetapi yang ganjil mengenai hamba Allah ini ialah dia tidak gali kubur untuk tanam mayat.

Sebaliknya apabila orang mati sudah ditanam, waris sudah lama balik ke rumah dan Munkar Nakir sudah menyoal, barulah penggali ini datang ke kubur untuk korek balik. Dia nak tengok macam mana rupa mayat setelah di INTERVIEW oleh Munkar Nakir. Dia korek 1 kubur, 2 kubur, 3 kubur, 10 kubur, 50 kubur sampai 100 kubur.

Lepas itu, penggali pergi kepada Imam Suffian dan bertanya kepadanya: "Ya Imam, kenapakah daripada 100 kubur orang Islam yang aku gali, dua sahaja yang mana mayat di dalamnya masih berhadap kiblat. Yang 98 lagi sudah beralih ke belakang?".

Jawab Imam Suffian: " Di akhir zaman hanya 2 dari 100 umat Islam yang percaya rezeki itu di tangan Allah. 98 orang lagi tidak percaya bahawa rezeki di tangan Tuhan". Itulah sebabnya apabila umat Islam tertekan dengan SOGOKAN duit yang banyak, biasanya, iman dia akan beralih. Nyatalah iman semut lebih kuat dari iman manusia.
Sumber: http://www.queachmad.com/2012/05/rezeki-sesuap-nasi.html.

DHPP Perak umum letak jawatan PAS dan sertai Gabungan HarapanBaru

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 44 saat yang lalu

Pemuda PAS siap sedia kerah jentera seluruh negara

canang pada Cananglahnie - 7 minit yang lalu
Dewan Pemuda PAS kini bersiap sedia mengerahkan jenteranya di seluruh negara bagi memulakan gerak kerja kepemudaannya yang lebih menyeluruh sebaik selesai program Ramadhan yang telah berakhir dengan sambutan Hari Raya Idil Fitri minggu lepas. Justeru saya mengingatkan dan mengarahkan seluruh jentera pemuda PAS untuk menumpukan 5 peratus daripada kekuatannya untuk menjawab persoalan-persoalan yang berkait kekalutan dalaman yang tercetus pasca muktamar PAS baru-baru ini. Begitu juga, 15 peratus daripada kekuatan pemuda PAS hendaklah ditumpukan kepada program pemerkasaan semula jentera... lagi »

PKR Perak umum sokong Harapan Baru

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 minit yang lalu
[image: Harapan Baru] IPOH - PKR Perak menyokong pembentukan Gerakan Harapan Baru (Harapan Baru) sebagai sebuah parti politik yang sah di Malaysia. Timbalan Pengerusinya, Dr Lee Boon Chye berkata, sokongan itu disuarakan kerana Harapan Baru dilihat satu platform yang mampu menambah kekuatan kepada PKR dan DAP dalam menghadapi BN pada PRU14 nanti. “Saya menyokong Harapan Baru ini kerana kita bersedia untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak termasuk parti politik, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) lain yang bersedia untuk bangkit menentang Umno serta BN. “Bagi kami, hanya sokongan ... lagi »

Malaysia mengarah negara kleptokratik?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 21 minit yang lalu
[image: Malaysia mengarah negara kleptokratik?] Semakin ramai warga Malaysia berpendapat negara kita mengarah kleptokrasi. Baru-baru ini, The Wall Street Journal (WSJ) yang beribu pejabat di New York, mendakwa menerima dokumen yang membuktikan beratus-ratus juta dolar dipindahkan ke dalam akaun peribadi bank Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak daripada satu dana negara. Pendedahan ini membangkitkan persoalan sama ada wujud atau tidak apa yang digelar negara kleptokratis di Malaysia. Apabila sebuah negara kapitalis dihinggapi masalah rasuah sehingga rasuah menjadi alat pengumpula... lagi »

Takut punya pasal, semua dah jadi kawan....... UMNO pun dah jadi kawan juga...?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 28 minit yang lalu
PKR enggan ambil pendirian terhadap GHB, tegas berkawan dengan semua ‎OLEH LOOI SUE-CHERN Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, PKR kekal berkawan dengan sesiapa sahaja termasuk dengan musuhnya‎, Umno. – Gambar fail The Malaysian Insider. Pemimpin PKR hari ini menganggap mana-mana parti yang sama berjuang untuk menyelamatkan negara adalah rakannya, walaupun PAS memberi kata dua memutuskan hubungan jika parti itu menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB). *Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, PKR kekal berkawan dengan sesiapa sahaja termasuk dengan... lagi »

Henti cara politik lama sampai pertaruh isteri - Dr Maszlee Malik

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 46 minit yang lalu
[image: Maszlee Malik] SHAH ALAM – Pengamalan politik lama yang dipenuhi sentimen dan penggunaan retorik agama, penggunaan isu perkauman, wang serta 'patronage' perlu diberikan titik noktah. Penganalisis politik, Dr Maszlee Malik berpendapat, negara masa kini memerlukan nafas segar politik baru berteraskan polisi yang baik, pertandingan idea yang matang bagi meneruskan pembelaan terhadap keadilan dan kesaksamaan. “Politik negara perlu digantikan dengan politik yang berintegriti, amanah, bebas rasuah, berakauntabiliti dan berteraskan amanah. “Politik dunia ketiga yang mewarnai ru... lagi »

Skandal 1MDB: Bukan USD700 juta tapi USD1 bilion masuk ke akaun peribadi Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 56 minit yang lalu
Beliau mendakwa angka terbaru itu diperoleh daripada pihak berkuasa. [image: azmin,najib] PETALING JAYA: PKR mendakwa sejumlah USD1 bilion wang 1Malaysia Development Sdn Bhd (1MDB) dipindahkan ke akaun peribadi milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan bukannya USD700 juta seperti yang dilaporkan sebelum ini. Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali mendakwa, jumlah itu sangat besar dalam sejarah negara untuk seorang Perdana Menteri. “Kita sebelum ini ingat jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi USD700 juta. “Angka terbaru yang saya perolehi daripada ‘authority... lagi »

Lagi dakwaan Pemuda UMNO cuba sabotaj Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Blog Mykmu.net menyenaraikan beberapa pemimpin Pemuda UMNO yang dipercayai terlibat dalam komplot itu. [image: pro-umno] PETALING JAYA: Sekumpulan pemimpin Pemuda UMNO Pusat dan mereka yang rapat dengan Ketua Pemuda UMNO didakwa sedang bergerak mempengaruhi Pemuda supaya tidak menyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Blog pro kerajaan, Mykmu.net menyiarkan ‘paparan skrin’ yang mendakwa perbualan kumpulan berkenaan menerusi aplikasi WhatsApps. Blog berkenaan menamakan pemimpin Pemuda UMNO yang dipercayai terlibat dalam komplot untuk menjatuhkan Najib. Mereka ialah Naib Ket... lagi »

Tren Pelik Lelaki Di Nigeria Yang Pasti Buat Anda Rasa Lucu

Nas Rul pada dairishare - Sejam yang lalu
Bibir merah untuk wanita, mungkin sudah biasa, Tapi bagaimana dengan tatu bibir merah muda untuk lelaki? Tatu bibir merah muda ketika ini menjadi syarat keindahan yang popular di salah satu Negara di Afrika iaitu Nigeria. Sebab utama pekara ini adalah, adanya pendapat wanita yang melihat lelaki yang mempunyai bibir merah muda lebih menarik daripada yang tidak. Seseorang wartawan menceritakan: Suatu hari, seseorang telah email saya menghantar link ke video seorang lelaki Nigeria yang menato bibirnya menjadi merah muda ". Jujur, saya fikir itu hanya kes terpencil, bahawa seorang lela... lagi »

Di sebuah negara yg bernama.. MALAYSIA..!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
*'OKAYLAH..' tu kena tangkap.. Janji Najib, Jho Low & kuncunya bebas bermaharajalela di tanahair ku yg tercinta..* *Klu Najib kena tangkap saper nak jaga Rosmah Mansor !!!*

Whistleblower: Defisit kepercayaan halang masyarakat salur maklumat - Wan Saiful

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: close] *The content may have been removed, or is temporarily unavailable.* *We apologize for the inconvenience. Please try again later. * [image: Whistleblower: Defisit kepercayaan halang masyarakat salur maklumat - Wan Saiful]*KAJANG*: Defisit kepercayaan terhadap agensi penguatkuasa negara menghalang rakyat daripada menyalurkan maklumat berkaitan salah laku dan rasuah kepada badan-badan kerajaan ini. Ketua Pegawai Eksekutif Institut Hal Ehwal Demokrasi dan Ekonomi (IDEAS) Wan Saiful Wan Jan berkata, keyakinan dan kepercayaan rakyat semakin pudar berikutan wujudnya persep... lagi »

WANITA BERTUDUNG TURUT BEREBUT AMBIL KESEMPATAN MENGUTIP DAN MELARIKAN TIN-TIN BEER CARLSBERG TERBALIK HEBUH DI MEDIA SOSIAL.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Sebuah lori yang membawa minuman keras beer jenama calrsberg dilaporkan terbalik dalam satu kejadian kemalangan di sebuah jalan Jumaat lalu.Lori yang membawa muatan minuman keras itu dilaporkan hilang kawalan lalu terbalik dalam kejadian sekitar jam 7.00 pagi.Menurut saksi tiada sebarang kemalangan jiwa yang dilaporkan.Beberapa keping gambar kemalangan tersebut, kemudiannya telah dimuatnaik di laman-laman Facebbok.Melalui gambar tersebut kelihatan orang ramai yang berada di lokasi kemalangan telah mengambil kesempatan dengan mengutip dan mencuri minuman keras yang be... lagi »

24 Tips Asas Servis Kereta Supaya Anda Tidak DiTIPU....!!!

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Saila Hazmah bersama Rosalinda Roslan dan Aduka Panca Sutra Jangan mudah tertipu dengan mana-mana bengkel.. (WANITA TERUTAMANYA) 1. Minyak hitam. Minyak hitam yg bukan sintetik tu - setiap 5,000km atau 3 bulan whichever is earlier. Kalu yg sintetik - mungkin 7,500km atau 10,000km. 2. Filter - sama seperti minyak enjin. Minyak mineral biasa - 5000km Minyak Synthetic - 7500km hingga

Wartawan tanya pasal skandal 1MDB hari ni.. jawapan Najib... "OKLAH.."

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
*Setiap hari hampir RM7.4 JUTA hanya untuk bayar 'interest shj' (setahun RM2.7 bilion) HUTANG RM42 bilion 1MDB. Blom byr lagi pokoknya RM42 BILION.. (UMNO/BN mmg jilaka)* *TAK TERMASUK LAGI syarikat MAS yg dah bangkrap tanggung liabiliti lebih kurang RM12 bilion dan kerugian tiap-tiap hari RM7 juta.*

Idris Ahmad gesa PAS-GHB hentikan menyerang sesama sendiri

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Post Pic] SHAH ALAM: Naib Presiden PAS, Idris Ahmad hari ini menggesa agar semua pimpinan PAS dan Gerakan Harapan Baru (GHB) menghentikan sikap serang-menyerang antara sesama sendiri bagi mengendurkan ketegangan yang kian memuncak antara PAS-GHB. Menurut Ahli Parlimen Bukit Gantang itu, langkah serang menyerang antara pimpinan PAS dan kumpulan progresif dibawah G18 yang menubuhkan GHB tidak menguntungkan mana-mana pihak malah menunjukkan perpecahan dalaman parti. "Semua pihak harus begitu (hentikan serangan terhadap PAS-GHB), tidak perlu serang menyerang. Daripada PAS ... lagi »

Three more countries looking into 1MDB files

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Leaked company data from Justo also went to law enforcers in US, UK and Switzerland, says Sarawak Report [image: 3-negara,mdb] KUALA LUMPUR: Leaked company data on PetroSaudi and 1Malaysia Development Bhd are being examined by law enforcement authorities in the United States, Britain and Switzerland, according to Sarawak Report. A press statement issued by Sarawak Report, quoted by Malaysiakini, the leaked data had been acquired separately by Sarawak Report, The Edge, and the (UK) Sunday Times. “It was then passed on to regulators and law enforces in the United States. The material ha... lagi »

Harapan Baru: Kita semua kawan, jawab Wan Azizah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail] BUTTERWORTH - PKR bersikap terbuka dalam menjalin kerjasama dengan mana-mana parti politik yang mengamalkan rangka kerja dasar yang sama, kata presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. "Saya ingat kita punya persahabatan dengan semua orang walaupun dengan Umno. Kita sama... kita mempunyai perjuangan. "Kita ada kerangka kerja dasar yang sama di mana kita dan semua anggota politik bersama dengan rakyat Malaysia yang prihatin tentang krisis nasional yang melanda negara, kita ajak bersama untuk menyelesaikannya," katanya dalam s... lagi »

Perghhh !!! SEMpoi.. Menabung Dalam Tabung Buloh Untuk Melancong

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
Ramai yang nak melancong, tapi tak ramai yang punya wang untuk khas untuk melancong. Oleh itu sila ikut contoh beliau. Tabung tu comel like emoticon

PAS, GHB all old friends, says PKR president

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Tumpuan antarabangsa terhadap skandal 1MDB memberi Malaysia nama buruk

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
oleh Christopher Fernandez Pemerhatian yang teliti bukan sahaja oleh rakyat Malaysia, tetapi juga masyarakat dunia, tertumpu kepada negara ini kerana kemelut 1MDB yang mana RM42 bilion didakwa telah lesap daripada dana berdaulat itu. pernah terjadi dalam sejarah politik Malaysia terdapat begitu banyak perubahan plot berlaku dalam satu kemelut panjang yang bukan sahaja kontroversi tetapi tidak pernah terfikir akan berlaku bermain dalam fikiran rakyat Malaysia dan masyarakat antarabangsa. Ketika kemelut 1MDB ini pertama kali didedahkan ianya hanya terhad dalam lanskap domestik dan po... lagi »

Biarlah PAS berseorangan, tidak perlu sertai BN kata Mohd Amar

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
*KOTA BHARU*: Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah menegaskan PAS masih kecewa dengan sejarah lampau yang menyaksikan ia berakhir dengan parti itu diusir dari Parti Perikatan pada 1977. Justeru, beliau mengulangi pendirian PAS selama ini iaitu tidak perlu ia menyertai atau bergabung dengan Barisan Nasional (BN). "PAS tidak akan masuk BN. Cukuplah sekali kita kena dan tidak akan berulang," kata Mohd Amar ketika ditemui media pada majlis perasmian blok bangunan Kolej Islam Dan Sains (KIAS) di Nilam Puri pada Ahad. Namun beliau menyerahkan sepenuhnya nasib dan keputusan mas... lagi »

Realiti pahit politik Malaysia: Hadi akan “dipermainkan” lagi oleh Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
[image: Hadi_Awang_Najib_Razak] oleh Lim Kit Siang Saya terperanjat dengan kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang terus membuat tuduhan palsu bahawa keinginan DAP untuk merampas kuasa politik ke tangan kaum Cina adalah sebab mengapa DAP mahu mengembalikan pilihanraya kerajaan tempatan dan punca perpecahan Pakatan Rakyat. Saya baru saja menonton video wawancara Hadi dengan Channel News Asia yang di dalamnya beliau menuduh DAP melanggar “moral” Pakatan Rakyat dan mahu merampas kuasa politik demi kaum Cina dengan cara mengembalikan pilihanraya kerajaan tempatan. Saya t... lagi »

The Antics of Husin Lempoyang

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
The Antics of Husin Lempoyang ------------------------------ Penipu ditipu penipu lagi besar Posted: 25 Jul 2015 08:17 PM PDT Orang kuat Anwar Ibrahim, Tong Kooi Ong jumpa dan janji USD2 juta pada Xavier Justo untuk berikan dokumen yang dicuri dan digunakan untuk ugut. Sebaik saja dapat dokumen, dia tak bayar dan berdalih-dalih dengan alasan ketika mahu bayar. Selama ini, dia dan Ho Kay Tat diam tidak beritahu sesiapa mereka sudah berjumpa dengan Xavier. Malah ketika dikatakan beberapa orang ada sama berjumpa di Singapura pun mereka berdiam. Sebaik saja terdedahkan, Tong ... lagi »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
Kelab Greenboc ------------------------------ Hubungan PAS-PKR Putus Jika PKR Sertai Gabungan Baharu Posted: 25 Jul 2015 11:30 PM PDT P*utus hubungan jika PKR sertai gabungan baharu, kata PAS* PAS sedia menamatkan hubungan dengan PKR sekiranya parti itu bersetuju menyertai DAP dan ‎Gerakan Harapan Baru (GHB) membentuk satu pakatan pembangkang baharu, kata Datuk Dr Haron Din dilaporkan akhbar Mingguan Malaysia. Mursyidul am PAS itu dilaporkan berkata, kemungkinan pendirian itu dibuat selepas meneliti kenyataan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim ‎baru-baru ini yang men... lagi »

PKR enggan ambil pendirian terhadap GHB, tegas berkawan dengan semua

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Pemimpin PKR hari ini menganggap mana-mana parti yang sama berjuang untuk menyelamatkan negara adalah rakannya, walaupun PAS memberi kata dua memutuskan hubungan jika parti itu menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB). Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, PKR kekal berkawan dengan sesiapa sahaja termasuk dengan musuhnya‎, Umno. "Kita semua berkawan. Kita terbuka dengan perjuangan yang sama. "Kita berkawan kerana kerangka dasar yang sama dikongsi dengan sesiapa sahaja yang berfikiran sama, ‎termasuk rakyat yang peduli tentamg krisis nasional yang menjejaskan negara... lagi »

Gantung The Edge bukti akta mesin cetak perlu dimansuhkan, kata GHB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Pengerusi Gerakan Harapan Baru, Mohamad Sabu berkata tindakan Kementerian Dalam Negeri menggantung permit akhbar The Edge dan menyekat akses laman Sarawak Report adalah tindakan terdesak kerajaan selepas gagal menangani penerangan dan pendedahan dibuat media. – Gambar fail The Malaysian Insider, 26 Julai, 2015.] Pengerusi Gerakan Harapan Baru, Mohamad Sabu berkata tindakan Kementerian Dalam Negeri menggantung permit akhbar The Edge dan menyekat akses laman Sarawak Report adalah tindakan terdesak kerajaan selepas gagal menangani penerangan dan pendedahan dibuat media. Mengut... lagi »

Sertai DAP untuk perjuangan, bukan kuasa, kata ahli Melayu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Syefura Othman mengakui menemui keserasian sejak menyertai DAP setahun lalu kerana berpendapat ia benar-benar memperjuangkan keadilan dan hak rakyat. – Gambar fail The Malaysian Insider, 26 Julai, 2015.] Syefura Othman mengakui menemui keserasian sejak menyertai DAP setahun lalu kerana berpendapat ia benar-benar memperjuangkan keadilan dan hak rakyat. Ahli Melayu DAP mengakui mereka menyertai parti itu atas prinsip perjuangannya dan bukan untuk kuasa, seperti didakwa kolumnis Utusan Malaysia baru-baru ini. Mereka juga terpelajar dan cukup "kebal" untuk menolak "kuota 30% unt... lagi »

Harapan Baru Menyokong Rally Kebebasan Media

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Harapan Baru memandang serius perkembangan mutakhir politik negara serta mengecam tindakan menjerut kebebasan media oleh pihak kerajaan Umno-BN. Keputusan Kementerian Dalam Negeri menggantung permit penerbitan akhbar The Edge Weekly dan The Edge Financial Daily selama tiga bulan berkuatkuasa 27 Julai ini dan terdahulu menyekat laman ‘Sarawak Report’ adalah tindakan terdesak sebuah kerajaan yang tidak mampu menangani penerangan dan pendedahan pihak media bersabitan dengan pelbagai dakwaan skandal tentamg urusniaga syarikat milik kerajaan 1MDB. Harapan Baru berpendirian bahawa peruntuk... lagi »

Ikuti siaran langsung GHB dari Ipoh

kerengga pada KERENGGA - 4 jam yang lalu
http://dpedasfm.blogspot.com/

PAS masuk BN.....?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
‘Kita tidak akan masuk BN, very clear’ Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata PAS sudah serik ketika bersama BN dahulu dan tidak akan sesekali kembali menyertai BN. - Foto TRP/Syahirah Roslan KOTA BHARU, 26 Julai: PAS tidak akan menyertai Barisan Nasional (BN) sekiranya terpisah daripada Pakatan Rakyat (PR) dan rela berjuang secara sendirian. Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata PAS sudah serik ketika bersama BN dahulu dan tidak akan sesekali kembali menyertai BN. Bagaimanapun, katanya sekiranya terbentuk pakatan baru di antara parti lain di masa... lagi »

24 Tips Asas Servis Kereta Supaya Anda Tidak DiTIPU....!!!

kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
Saila Hazmah bersama Rosalinda Roslan dan Aduka Panca Sutra Jangan mudah tertipu dengan mana-mana bengkel.. (WANITA TERUTAMANYA) 1. Minyak hitam. Minyak hitam yg bukan sintetik tu - setiap 5,000km atau 3 bulan whichever is earlier. Kalu yg sintetik - mungkin 7,500km atau 10,000km. 2. Filter - sama seperti minyak enjin. Minyak mineral biasa - 5000km Minyak Synthetic - 7500km hingga

Penyanyi dangdut popular meninggal dunia

kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
Bandung: Penyanyi dangdut popular Indonesia, Iceu Wong meninggal dunia semalam selepas menderita akibat penyakit barah payudara. Pengurusnya, Haze berkata, penyanyi berusia 30 tahun itu meninggal dunia di hospital kira-kira jam 4 pagi semalam. Katanya, Iceu atau nama penuhnya Iceu Srimulyati mula dikesan menghidap barah payudara sejak setahun yang lalu. “Iya, Iceu meninggal dunia

Mujahid Jawab Fitnah GHB Berwalikan DAP

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 5 jam yang lalu
G*HB sanggah Hadi, nafi berwalikan DAP* Gerakan Harapan Baru (GHB) menafikan pertubuhan itu menjadikan DAP sebagai 'wali', seperti didakwa Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, kata Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa. Pengerusi Jawatankuasa Interim GHB Pulau Pinang itu berkata, Hadi tidak sepatutnya menyalahkan DAP kerana punca utama kemelut terjadi adalah disebabkan kelemahannya sendiri memimpin PAS. *"Saya tak tahu dalam konteks apa dia cakap. Ini sebenarnya masalah (dalaman) PAS dan kelemahan dia sendiri dengan PAS. "Tetapi nak alihkan isu dan salahkan DAP,"* katanya ketika di... lagi »

Skandal 1MDB: PKR dakwa Najib terima USD1 bilion

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: Najib-1MDB]SEBERANG JAYA, 26 JUL: PKR mendakwa sejumlah USD1 bilion wang 1Malaysia Development Sdn Bhd (1MDB) dipindahkan ke akaun peribadi milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan bukannya USD700 juta seperti yang dilaporkan sebelum ini. Menurut Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali, jumlah itu sangat besar dalam sejarah negara untuk seorang Perdana Menteri. “Kita sebelum ini ingat jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi USD700 juta. “Angka terbaru yang saya perolehi daripada ‘authority’ USD1 bilion dimasukan ke dalam akaun Perdana Menteri,” katany... lagi »

Skandal 1MDB: Gantung The Edge untuk lindungi negara dan kestabilan ekonomi kata menteri Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Kerajaan bimbang jika berita yang dilaporkan itu merupakan pembohongan untuk menjatuhkan pemerintah maka pilihan terbaik bagi kerajaan dengan menggantung sementara akhbar berkenaan. [image: rahman-edge] PETALING JAYA: Tindakan menggantung penerbitan akhbar The Edge bagi melindungi negara daripada keganasan politik dan memelihara ketidakstabilan ekonomi. Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, kerajaan bimbang sekiranya berita yang dilaporkan itu merupakan pembohongan semata-mata. “Oleh kerana itu, menjadi kewajipan kepada kerajaan untuk ... lagi »

Berita Paling Melucukan Hari Ini

Addin Deen pada Addin - 5 jam yang lalu
Pengasas dan pengarang Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown tidak boleh diekstradisi ke Malaysia kerana beliau tidak melanggar sebarang kesalahan di United Kingdom atau Malaysia dengan hanya mendedahkan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata N Surendran. Peguam yang juga ahli Parlimen PKR itu berkata, kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang mahu memanjangkan ekstradisi Rewcastle-Brown itu "melucukan". "Zahid tidak mampu mengenal pasti kesalahan yang dilakukan Clare di bawah undang-undang negara kita. Dia hanya kata Clare 'campurtangan dalam ha... lagi »

Skandal 1MDB: Nazir jumpa Najib bincang isu The Edge tapi enggan dedah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Beliau akui berjumpa secara peribadi tentang tindakan kerajaan tetapi enggan dedahkan butiran kepada media. [image: naazir,najib] PUTRAJAYA: Datuk Seri Nazir Tun Razak berkata beliau ada berbincang dengan abangnya, Datuk Seri Najib Tun Razak mengenai tindakan kerajaan menggantung penerbitan akhbar The Edge selama tiga bulan. Bagaimanapun, Pengerusi CIMB itu berkata, beliau tidak akan memberitahu maklumat perbincangan secara peribadi dengan Perdana Menteri kepada media “Saya ada berbincang dengan abang saya mengenainya (gantung The Edge) tetapi tidak akan memberitahunya kepada media,” k... lagi »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
Taipingmali (tm) ------------------------------ APABILA PENIPU KENA TIPU OLEH BAPA PENIPU..... Posted: 25 Jul 2015 11:22 PM PDT The Edge telah mengelirukan rakyat Malaysia supaya beranggapan bahawa kumpulan media itu mendapat maklumat mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) secara terhormat daripada sumber yang dipercayai, kata Pengarah Komunikasi dan Strategi Barisan Nasional, Datuk Abdul Rahman Dahlan. Berdasarkan pengakuan pemilik kumpulan itu Datuk Tong Kooi Ong bahawa mereka telah memperdayakan bekas eksekutif PetroSaudi International Ltd (PetroSaudi) Xavier And... lagi »

Seluruh dunia tak boleh akses Sarawak Report

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Laman pendedah maklumat Sarawak Report tidak boleh diakses di seluruh dunia dan pengarangnya mengesyaki ianya digodam pihak tertentu. Percubaan untuk mengakses laman sesawang tersebut dari seluruh negara gagal sejak awal pagi ini dan tertera “tiada perkhidmatan”. Pengarang dan pengasas Clare Rewcastle-Brown memberitahu The Malaysian Insider mereka mengesyaki ini adalah percubaan untuk menggodam laman tersebut. Laman Sarawak Report pada ketika ini sudah pun disekat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Skandal 1MDB: 'Negara lain juga siasat perjanjian 1MDB-PetroSaudi'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Sarawak Report mendakwa penguatkuasa undang-undang di Amerika Syarikat, United Kingdom dan Switzerland kini sedang menyiasat kebocoran maklumat berhubung usaha sama syarikat pelaburan 1MDB dan PetroSaudi. Dalam kenyataan medianya semalam, Sarawak Report berkata, berdasarkan 'rantaian peristwa' selepas bekas eksekutif PetroSaudi Xavier Justo membocorkan maklumat perjanjian itu pada Februari lalu, ia menunjukkan bahawa bahan itu secara berasingan diperolehi oleh penguatkuasa undang-undang di negara masing-masing. "Rantaian peristiwa menunjukkan mengapa Sarawak Report tidak mengusik ... lagi »

Rizab Antarabangsa Bank Negara M'sia SUSUT LAGI buat 3 tahun berturut-turut..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
*JANGAN RISAU.. Cukai GST dari rakyat KAN ADO !!!* *JANGAN RISAU.. Penyangak negara songlap puluhan bilion ringgit, PENGHANTAR SURAT YANG DITAHAN !!!*

Nak ektradisi Clare Rewcastle-Brown?.. Zahid buat lawak ke ni?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
Patutlah ada beberapa Blogger Otai UMNO yang kata Zahid Hamidi ni 'Menteri Tin Kosong'.. cakap bunyi berdegar-degar tapi isinya kosong.. Kalau tak silap aku gelaran tu mula diberikan kepada Zahid ketika berlakunya pencerobohan di Lahad Datu, katanya dia nak dedahkan dan tangkap pemimpin pembangkang yang menjadi dalang insiden pencerobohan itu.. Tapi hingga sekarang.. ketika perbicaraan penceroboh-penceroboh dari Sulu itu sedang berlangsung langsung tak dengar laporan yang mengatakan dalam perbicaraan ada disebut nama-nama pemimpin pembangkang yang kononnya Zahid kata jadi dalang t... lagi »

PAS perlu ubat 'cirit-birit mulut' kata Mahfuz

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
* Ketika tahap sokongan pengundi bukan Melayu - terutamanya komuniti Tionghua - semakin merosot, PAS tidak bertindak bijak sebaliknya menghamburkan "cirit-birit mulut" yang belum terubat.Bekas Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, PAS wajar menumpukan usaha mengawal pengundi teras - iaitu Melayu Islam - agar tidak hilang atau merosot menjelang pilihan raya umum ke-14.Pada masa sama, kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu, PAS berusaha memulihkan kepercayaan pengundi bukan Melayu Islam khususnya masyarakat Tionghua."Tetapi apa yang berlaku kesan di sebal... lagi »

Belantan

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 jam yang lalu
Belantan Belantan ------------------------------ Ahmad Awang kemuka dua hujah mengenai bai'ah? Posted: 25 Jul 2015 10:42 AM PDT Bekas Pesuruhjaya Pas Perak, Ahmad Awang hari ini mengemukakan dua hujah sudut pandangan berhubung soal bai'ah yang didakwa boleh diguna pakai bagi membolehkan wakil rakyat parti itu menyertai penubuhan parti politik Islam baharu melalui inisiatif Gerakan Harapan Baru. Ahmad berkata, dari segi hukum, beliau berpegang kepada kenyataan Mufti Pulau Pinang, Datuk Dr. Wan Salim Wan Mohd. Noor yang mengatakan bahawa bai'ah talak tiga dibuat secara ta... lagi »

Apa salahnya PM dijatuhkan?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
oleh Shahbudin Husin Bukanlah rahsia lagi bahawa pendedahan demi pendedahan mengenai 1MDB adalah supaya Perdana Menteri, Najib Razak sedia berundur, diundurkan atau meletakkan jawatan. Dalam bahasa mudah, matlamat akhirnya adalah untuk memastikan Najib dijatuhkan dan tidak lagi menjadi Perdana Menteri. Dengan pelbagai isu berkaitan 1MDB, khususnya yang terbaru mengenai pengaliran masuk wang RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadinya sehingga sebuah pasukan petugas khas ditubuhkan, Najib kini bukan saja menjadi beban kepada UMNO dan BN memenangi pilihanraya akan datang, tetapi juga beba... lagi »

APANAMA

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 jam yang lalu
APANAMA ------------------------------ Let me be very clear... Posted: 25 Jul 2015 07:04 AM PDT You are subscribed to email updates from APANAMA To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

The Unspinners

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 jam yang lalu
The Unspinners ------------------------------ - 3 sebab wajar gantung lesen The Edge - Siasatan ke atas SR akan libatkan Scotland Yard - Kalau Najib, pasti teruk dibantai 3 sebab wajar gantung lesen The Edge Posted: 25 Jul 2015 08:00 PM PDT Kementerian Dalam Negeri (KDN) pada Jumaat menjelaskan tiga sebab penggantungan permit penerbitan 'The Edge Malaysia' dan 'The Edge Financial Daily' untuk tempoh tiga bulan bermula 27 Julai ini. Pertama, tajuk dan cara pelaporan serta pemberitaan kedua-dua penerbitannya menimbulkan persoalan dan persepsi negatif kepada masya... lagi »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 jam yang lalu
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ JOKE OF THE YEAR KAH KAH Posted: 25 Jul 2015 10:03 PM PDT *MINIT KE 1.28* You are subscribed to email updates from MyMassa | Dialog Dewasa, Kritik Berasa To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

Sekat media tak selesai masalah

atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
*"Mungkin kita perlu menghapuskan perkataan ban (larangan) daripada perbendaharaan kata politik dan mengambil pendekatan membayangkan kejernihan fikiran serta rasional," kata bekas menteri kanan, Tan Sri Rafidah Aziz.Mengulang mengenai penggantungan permit dua penerbitan The Edge Media Group oleh kerajaan semalam, Rafidah berkata, pada era ini hampir segala-galanya didorong oleh Internet dan media sosial."Orang ramai boleh bercakap apa saja yang mereka mahu di mana-mana," tulis beliau di Facebook.Rafidah yang pernah menggalas tugas sebagai Menteri Perdagangan A... lagi »

Apa Khabar Muhyiddin, Masihkah Takut Dengan Tuhan?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Jika berdasarkan ucapan Muhyiddin Yassin kepada pemimpin akar umbi UMNO di Janda Baik sebagaimana videonya tersebar luas sebelum ini, beliau semacam boleh disandarkan harapan untuk bertindak berani menegakkan kebenaran berkaitan isu 1MDB yang kini semakin merimaskan rakyat. Dalam rakaman curi itu, Muhyiddin bukan saja melontarkan beberapa cadangan yang rasional dan objektif dalam menangani kemelut 1MDB, malah yang lebih mencairkan kita ialah ungkapannya, "saya tidak takut sesiapa kecuali Tuhan." Sebagai pemimpin nombor dua negara dan lahir pula daripada keturunan ulama yang agak ... lagi »

Skandal 1MDB: Malaysia tidak boleh ektradisi Clare Brow

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Clare Brown mesti dituduh melakukan kesalahan di Malaysia dan UK sebelum boleh diektradisi ke negara ini. [image: surendran-claire] PETALING JAYA: Pemilik dan Pengasas Sarawak Report, Clare Rencastle-Brown tidak boleh diektradisi ke negara ini. Ahli Biro Politik PKR, N Surendran berkata, berkata mengikut undang-undang United Kingdom, seseorang itu boleh diektradisi jika turut melakukan kesalahan di negara berkenaan. “Mengikut Akta Ektradisi UK 2003, seseorang yang hendak diektradisi mesti disabitkan kesalahan mengikut undang-undang di negara berkenaan. “Kes prima facie terhadap tertudu... lagi »

Mengapa pertaruh isteri untuk kepentingan politik?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Dr Maszlee Malik Isu baiah talak 3 merupakan tindakan pre-emptif politik PAS untuk menangani isu lompat parti pasca Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12). Di kala kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di Perak roboh kerana tindakan beberapa wakil rakyat daripada DAP dan PKR yang melompat parti, PAS berjaya mengelakkan wakil rakyat mereka daripada dibeli untuk melompat, sekali gus menyelamatkan kerajaan PR di Selangor. Ini merupakan justifikasi PAS. Persoalannya, apakah sistem politik di tanah air ini kekurangan mekanisme undang-undang dan nilai moral kendiri untuk mengelakkan isu lompat parti, ... lagi »

MAT DESPATCH INDIVIDU KELIMA YANG DITAHAN SPRM BERKAITAN SIASATAN KES 1MDB

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 8 jam yang lalu
*Seorang "Mat Despatch" atau penghantar surat telah direman untuk membantu siasatan berhubung akaun 1MDB menjadikannya individu kelima yang telah ditahan berikutan kes terbabit.Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab Rahim telah mengeluarkan perintah reman empat hari bermula hari ini kepada lelaki terbabit yang berumur 27 tahun.Seorang pegawai SPRM ketika ditemui di mahkamah berkata perintah reman itu bertujuan untuk membantu siasatan mengikut Sesksyen 16(a), Akta SPRM 2009 iaitu menerima rasuah.Sebelum ini perintah reman telah dikeluarkan kepada empat individu bagi memban... lagi »

Skandal 1MDB: HEBAT SPRM buat kerja.. Penghantar surat pun juga ditahan..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
*KENAPA 'VVIP' spt NAJIB, JHO LOW sehingga kini takut nak 'disentuh'. Apatahlagi nak ditahan disiasat ???* *SPRM bekerja utk SIAPA sebenarnya..??!!!Untuk rakyat atau Pahlawan Bugis..??!!*

Mufti Perlis kritik bai’ah Pas kerana musnahkan rumah tangga

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Amat malang jika politik kepartian dijadikan cagaran sehingga menganiayai isteri dan anak-anak yang tidak bersalah. [image: baiah-pas-maza] PETALING JAYA: Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin mengkritik bai’ah ahli Pas sehingga menyebabkan keruntuhan rumah tangga. Katanya, bai’iah atau sumpah lafaz taaf setia itu oleh ahli dan pemimpin Pas terhadap parti juga menganiaya isteri dan anak-anak. Katanya, walaupun tujuan berpolitik untuk melahirkan negara dan masyarakat yang lebih baik tetapi amat buruk jika politik kepartian dijadikan cagaran dalam rumah tangga. “Tujuan berpoliti... lagi »

Tiada bai'ah taklik talak tiga kata PAS Terengganu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Satiful Bahri Mamat] KUALA TERENGGANU – Pas Terengganu hanya melafazkan bai’ah atau sumpah taat setia terhadap perjuangan parti tanpa sebarang penambahan lafaz taklik talak tiga sebagaimana yang dikatakan berlaku di negeri lain. Pesuruhjaya Pas Terengganu, Satiful Bahri Mamat yang juga Adun Paka berkata, bai’ah dilakukan oleh semua calon Pas Terengganu sama ada menang atau kalah pada pilihan raya lalu. “Kita berbai’ah di hadapan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang selepas pelantikan calon di Rusila, Marang. Semua berbai'ah sama ada menang atau tidak, tapi kita tak... lagi »

Azmin: Jangan biar ‘orang luar’ ganggu hala tuju PKR

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Azmin PKR]SEBERANG JAYA, 26 JUL: Kemelut melanda Pakatan Rakyat (Pakatan) bukan alasan dan masalah besar sebaliknya perlu dijadikan pemangkin untuk PKR terus kukuh mendepani cabaran melaksanakan aspirasi rakyat. Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berkata, seluruh ahli parti dan pimpinan perlu bermuhasabah dalam melaksanakan tanggungjawab tanpa perlu membiarkan orang luar menentukan hala tuju parti. Katanya, tanpa menafikan ada masalah yang perlu ditangani, namun ini masanya untuk menonjolkan kepimpinan serta memperkukuh muafakat. “Saya percaya dan cukup yakin krisis yang... lagi »

Azmin: “1 saat pun Anwar tidak patut dipenjara”

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Azmin PKR]SEBERANG JAYA, 26 JUL: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu dibebaskan segera dan pulangkan kepada rakyat untuk membawa perubahan total kepada negara. Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berkata meskipun Anwar dibalik tirai besi, namun beliau tetap memberikan nasihat supaya parti kekal berada di landasan tepat meneruskan perjuangan rakyat. “Datuk Seri Anwar tidak berhak berada di penjara. “Bukan lima tahun, bukan empat tahun malahan satu saat pun tempatnya mesti dipulangkan balik kepada pangkuan keluarga dan rakyat,” katanya di Hotel Sunway dalam majli... lagi »

Skandal 1MDB: Penghantar surat individu kelima direman

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
*PUTRAJAYA:* Seorang penghantar surat menjadi individu kelima yang direman bagi membantu siasatan berhubung akaun 1Malaysia Development Bhd (1MDB). Perintah reman empat hari bermula hari ini terhadap lelaki berumur 27 tahun itu dikeluarkan oleh Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab Rahim di Mahkamah Majistret di sini. Menurut pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ketika ditemui di mahkamah, perintah reman itu bertujuan membantu siasatan mengikut Seksyen 16(a), Akta SPRM 2009 iaitu menerima rasuah. Mahkamah sama sebelum ini mengeluarkan perintah reman terhadap empat ind... lagi »
#

Tiada ulasan: