Isnin, 27 Julai 2015

5682. Dipersimpangan.

#


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡


♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
Yang penting nawaitu seseorang itu tidak khianati Allah.
Isnin, 27 Julai 2015 Muhyiddin Khianat Melayu, UMNO, Kerajaan dan Sahabat..... Assalamualaikum Tan Sri Muhyiddin, Malam tadi mengesahkan bahawa Tan Sri ialah seorang Timbalan Presiden UMNO yang berstatus pengkhianat kepada orang Melayu, parti UMNO dan para sahabat. Tidak, saya tidak bercakap mengenai skandal tanah di Johor atau skandal Bestari.Net dengan YTL. Saya bercakap soal ucapan Tan Sri semasa merasmikan UMNO Bahagian Cheras malam tadi. Tan Sri bukan sahaja memburukkan Presiden parti, mempertikaikan cara kabinet menanganinya, malah mendedahkan perbualan Tan Sri dengan rakan kabinet lain. Tan Sri sungguhpun secara berlapik, tapi jelas membawa maksud 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) ini satu skandal besar. Tan Sri juga menyatakan jika pilihan raya diadakan hari ini, Barisan Nasional akan kalah. Tan Sri, apabila kita datang merasmikan UMNO bahagian, kita mahukan UMNO Bahagian yang bersemangat waja, bersatu dan bersedia berhadapan pilihan raya pada bila-bila masa. Malangnya, Tan Sri datang seperti mahu bertanding jawatan Presiden UMNO atau mahu menjahanamkan UMNO. Jika ikhlas dalam perjuangan sudah tentu Tan Sri akan kata isu 1MDB ini kita biarkan pihak berkenaan menyiasat mencari kebenaran dan keadilan kerana ia membabitkan isu yang besar dan kompleks. Malangnya, Tan Sri memilih untuk membelasah Presiden kerana mahu menjadi hero. Tan Sri Khianat kepada kerajaan dan sahabat dalam Kabinet. Tan Sri berada dalam Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO yang memutuskan untuk menunda pemilihan UMNO 2016. Jika Tan Sri percaya Mohd Najib bersalah dalam skandal 1MDB mengapa bersetuju ditangguhkan pemilihan UMNO? Bukankah Tan Sri sepatutnya meminta diadakan pemilihan UMNO supaya Tan Sri dapat bertanding dan membersihkan UMNO? Tan Sri bersama MT UMNO bersetuju menangguhkan pemilihan UMNO 2016 yang sepatutnya dijadikan medan membersihkan parti jika benar ia sudah teruk seperti yang didakwa. Tan Sri tidak pentingkan orang Melayu tetapi kedudukan Tan Sri. Tan Sri khianat kepada orang Melayu di bawah. Hari ini, Tan Sri datang ke mesyuarat UMNO dan mendakwa kita tidak boleh menang pilihan raya Umum jika diadakan hari ini. Panglima perang apa yang mengumumkan kepada orang ramai dan bala tentera sendiri bahawa tidak akan menang perang? Tan Sri khianat parti UMNO dan Barisan Nasional. Bagi saya rakyat biasa, hari ini Tan Sri khianat kepada orang Melayu, parti UMNO, Kerajaan Malaysia dan para sahabat. Ikhlas Amin Yatim

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ
Isnin, 27 Julai 2015

Muhyiddin Khianat Melayu, UMNO, Kerajaan dan Sahabat.....

Assalamualaikum Tan Sri Muhyiddin,
Malam tadi mengesahkan bahawa Tan Sri ialah seorang Timbalan Presiden UMNO yang berstatus pengkhianat kepada orang Melayu, parti UMNO dan para sahabat. 

Tidak, saya tidak bercakap mengenai skandal tanah di Johor atau skandal Bestari.Net dengan YTL. Saya bercakap soal ucapan Tan Sri semasa merasmikan UMNO Bahagian Cheras malam tadi. 

Tan Sri bukan sahaja memburukkan Presiden parti, mempertikaikan cara kabinet menanganinya, malah mendedahkan perbualan Tan Sri dengan rakan kabinet lain. Tan Sri sungguhpun secara berlapik, tapi jelas membawa maksud 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) ini satu skandal besar.

Tan Sri juga menyatakan jika pilihan raya diadakan hari ini, Barisan Nasional akan kalah.
Tan Sri, apabila kita datang merasmikan UMNO bahagian, kita mahukan UMNO Bahagian yang bersemangat waja, bersatu dan bersedia berhadapan pilihan raya pada bila-bila masa. Malangnya, Tan Sri datang seperti mahu bertanding jawatan Presiden UMNO atau mahu menjahanamkan UMNO.

Jika ikhlas dalam perjuangan sudah tentu Tan Sri akan kata isu 1MDB ini kita biarkan pihak berkenaan menyiasat mencari kebenaran dan keadilan kerana ia membabitkan isu yang besar dan kompleks.
Malangnya, Tan Sri memilih untuk membelasah Presiden kerana mahu menjadi hero. Tan Sri Khianat kepada kerajaan dan sahabat dalam Kabinet.

Tan Sri berada dalam Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO yang memutuskan untuk menunda pemilihan UMNO 2016. Jika Tan Sri percaya Mohd Najib bersalah dalam skandal 1MDB mengapa bersetuju ditangguhkan pemilihan UMNO? Bukankah Tan Sri sepatutnya meminta diadakan pemilihan UMNO supaya Tan Sri dapat bertanding dan membersihkan UMNO?

Tan Sri bersama MT UMNO bersetuju menangguhkan pemilihan UMNO 2016 yang sepatutnya dijadikan medan membersihkan parti jika benar ia sudah teruk seperti yang didakwa. Tan Sri tidak pentingkan orang Melayu tetapi kedudukan Tan Sri. Tan Sri khianat kepada orang Melayu di bawah. 

Hari ini, Tan Sri datang ke mesyuarat UMNO dan mendakwa kita tidak boleh menang pilihan raya Umum jika diadakan hari ini. Panglima perang apa yang mengumumkan kepada orang ramai dan bala tentera sendiri bahawa tidak akan menang perang? Tan Sri khianat parti UMNO dan Barisan Nasional. 

Bagi saya rakyat biasa, hari ini Tan Sri khianat kepada orang Melayu, parti UMNO, Kerajaan Malaysia dan para sahabat.

Ikhlas
Amin Yatim


Sumber: http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/07/muhyiddin-khianat-melayu-umno-kerajaan.html.
#

Laman pro Umno desak Muhyiddin undur kalau tak setuju dengan PM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 minit yang lalu
Blog pro Umno MyKMU.net hari ini mengingatkan Tan Sri Muhyiddin Yassin sekiranya beliau tidak bersetuju dengan perdana menteri, beliau yang harus berundur. Ia berkata demikian mengulas beberapa kenyataan pedas dibuat timbalan perdana menteri itu semasa merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Cheras di Kuala Lumpur malam tadi. Antara lain beliau mengatakan, Barisan Nasional (BN) akan kalah sekiranya Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) dilakukan dalam tempoh terdekat ini. "Kebenarannya begini sajalah Tan Sri, pahit dan susah juga nak sebut tapi kita perlu sebutkan juga, Tan Sri juga yang... lagi »

Felda guna buruh paksa, dakwa WSJ

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 minit yang lalu
[image: Akhbar The Wall Street Journal dakwa industri kelapa sawit Malaysia guna buruh paksa. – Gambar fail The Malaysian Insider, 27 Julai, 2015.]Akhbar The Wall Street Journal dakwa industri kelapa sawit Malaysia guna buruh paksa. – Gambar fail The Malaysian Insider, 27 Julai, 2015. Rekod pemerdagangan manusia Malaysia sekali lagi dikritik apabila industri penanaman kelapa sawit didakwa salah satu pesalah terbesar dalam penggunaan buruh paksa. Akhbar The Wall Street Journal (WSJ) hari ini melaporkan, pendatang asing tanpa izin dari Bangladesh dan Rohingya yang bekerja di ladang ke... lagi »

Salahkan Haji Razman, kenapa Ketua DHHP Perak meluat dengan PAS.

mantaro pada SISI BUKIT - 9 minit yang lalu
Ipoh-Kesemua Ahlijawatankuasa DHPP Perak meletak jawatan bermula kelmarin(26 Julai).Kenyataan itu diumumkan oleh Ketua DHHP , Sdr S.Nalliraja di Ipoh. Nalliraja mendakwa 70 peratus daripada 17,000 ahli DHHP Perak keluar daripada Dewan Himpunan itu.

Ringgit paling rendah sejak 17 tahun....hebat kerajaan Najib & Rosmah...!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 minit yang lalu
Nilai ringgit hari ini mencatatkan kemerosotan paling rendah sejak 17 tahun dalam pasaran antarabangsa ekoran kebimbangan terhadap eksport yang lembap. Ringgit dilaporkan jatuh 0.1 peratus kepada 3.8110 berbanding satu dolar Amerika Syarikat. Ia angka paling lemah sejak September 1998, lapor Reuters. Mata wang ini pernah diikat pada RM3.8 untuk sedolar Amerika Syarikat daripada tahun 1998 hingga 2005.

KLIA2 ditenggelami air, kata CEO AirAsia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 minit yang lalu
Terminal lapangan terbang antarabangsa bagi syarikat penerbangan tambah murah dilapor menakung air susulan rekahan di bahagian laluan teksi. Air juga didakwa bertakung seperti kolam di tempat laluan pesawat, lapor *Bloomberg*. Menurut AirAsia Bhd, pengguna terbesar lapangan terbang itu, perkara itu boleh menyebabkan kelewatan penerbangan serta berpotensi mengundang risiko keselamatan. Pegawai Eksekutifnya Aireen Omar berkata, walaupun pelepasan dan pendaratan tidak terjejas, pihaknya telah meminta pihak berkuasa menyelesaikan masalah itu kerana dikhuatiri mencederakan penumpang. ... lagi »

Dr M patut sertai gabungan 'Selamatkan Malaysia' - LKS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 minit yang lalu
Selepas pertelingkahan berdekad-dekad, pemimpin popular DAP Lim Kit Siang Siang kini berpaling kepada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Beliau mencadangkan Mahathir dan dua bekas timbalannya Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Musa Hitam bersama dalam gabungan besar baru “Selamatkan Malaysia” bagi berdepan BN dalam pilihan raya umum akan datang. Lim, ketua anggota parlimen DAP, berkata kemelut 1MDB tidak harus dibiarkan memusnahkan negara ini. “Kini tiba masanya pemimpin politik, tidak kira parti, bangsa, agama, umur atau gender mengetepikan perbezaan dan bersama-sama me... lagi »

Skandal 1MDB: Gantung The Edge 'konspirasi' tekan Najib?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 minit yang lalu
Ketika banyak pihak menyalahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak atas penggantungan penerbitan The Edge, anggota parlimen PAS Datuk Mahfuz Omar ada teori berbeza. Beliau percaya tindakan itu sebahagian konspirasi dalaman Umno untuk menimbulkan kemarahan orang ramai terhadap Najib demi menekannya supaya berundur. “Sama ada apakah Najib akan tunduk pada tekanan ini atau tidak, ia bergantung kepada sejauh mana pula pasukan khas siasatan kes 1MDB mampu membebaskan diri mereka daripada sebarang pengaruh Najib,” katanya. The Edge Media Group pada 24 Julai mengumumkan, Kementerian ... lagi »

Muhyiddin Khianat Melayu, UMNO, Kerajaan dan Sahabat.....

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 minit yang lalu
Assalamualaikum Tan Sri Muhyiddin, Malam tadi mengesahkan bahawa Tan Sri ialah seorang Timbalan Presiden UMNO yang berstatus pengkhianat kepada orang Melayu, parti UMNO dan para sahabat. Tidak, saya tidak bercakap mengenai skandal tanah di Johor atau skandal Bestari.Net dengan YTL. Saya bercakap soal ucapan Tan Sri semasa merasmikan UMNO Bahagian Cheras malam tadi. Tan Sri bukan sahaja memburukkan Presiden parti, mempertikaikan cara kabinet menanganinya, malah mendedahkan perbualan Tan Sri dengan rakan kabinet lain. Tan Sri sungguhpun secara berlapik, tapi jelas membawa maksud ... lagi »

Ibu selamatkan anak sebelum terbunuh ‘ditelan’ eskalator (video)

kerengga pada KERENGGA - 4 minit yang lalu
Seorang ibu yang berusia 30 tahun terbunuh apabila "ditelan" oleh eskalator semasa cuba menyelamatkan anaknya yang tersepit di sebuah pasaraya besar di Jingzhou, China. Melalui rakaman CCTV, mangsa dan anaknya kelihatan sudah sampai ke penghujung eskalator itu apabila tiba-tiba lantai yang menutupi alat itu tiba-tiba runtuh. Ibu itu sempat menghulurkan anaknya kepada pengunjung yang berada

Najib!!.. Muhyiddin suruh jawab sendiri isu 1MDB ni.. jawablaa.. (Video Inside)

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 9 minit yang lalu
Timbalan Perdana Menteri Tan SriMuhyiddin Yassin menggesa kerajaan mengambil langkah segera untuk menyelesaikan permasalahan negara terutama isu skandal 1MDB. Jika tidak, isu itu akan menjadi beban kepada Umno sebagai parti yang mendukung kerajaan, kata beliau. Beliau berkata, jika isu itu berlarutan ia akan terus menjejas keyakinan anggota parti dan rakyat terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) sekaligus berupaya menjejaskan peluang kerajaan untuk mendapat majoriti mudah dalam pilihan raya (umum) akan datang. "Mesti ada penyelesaian muktamad...kalau tak selesai jadi beban...nak... lagi » 

Ahli MT Umno desak KDN jelaskan langkah gantung The Edge

atsixty pada ZAKRI ALI - 38 minit yang lalu
*[image: Ahli MT Umno desak KDN jelaskan langkah gantung The Edge]Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican hari ini mendesak supaya Kementerian Dalam Negeri (KDN) menjelaskan dengan lebih terang punca 2 permit akhbar perniagaan The Edge digantung, serta mempersoalkan bukti kesalahan yang mereka lakukan.* *Reezal bagaimanapun menghormati keputusan KDN tetapi berkata ia perlu difahami rakyat supaya tidak timbul persepsi negatif kerana akhbar tersebut lantang mengkritik syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).* *"The Edge mempunyai repu... lagi »

Respon Najib isu skandal 1MDB: Okaylah

atsixty pada ZAKRI ALI - 38 minit yang lalu
[image: Respon Najib isu skandal 1MDB: Okaylah]*Walaupun pelbagai masalah melanda negara dan juga Umno ketika ini, namun para tetamu rumah terbuka bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi termasuk perdana menteri dan timbalannya kelihatan ceria.* *Malah, Datuk Seri Najib Abdul Razak hanya sempat mengucapkan satu perkataan kepada para wartawan yang mengerumuninya ketika beliau ingin meninggalkan majlis tersebut.* *Ketika para pemberita melontarkan soalan kepadanya berkaitan skandal projek 1MDB, Najib hanya berkata:* *"Okaylah," katanya ringkas sebelum memasuki kereta dan t... lagi »

Dr Maza Pertikai Bai'ah Hodoh PAS

PBO™ pada pen buruk online ™ - 53 minit yang lalu
Politik kepartian boleh menjadi begitu hodoh jika cagaran untuk kemenangan sesebuah kumpulan itu adalah rumahtangga. Mufti Perlis, Datuk Seri Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, berpolitik sepatutnya dibangunkan untuk membina masyarakat dan negara yang lebih baik. Dengan 'mainan' politik kepartian, kata bekas pensyarah Universiti Sains Malaysia itu, seseorang isteri kononnya boleh tertalak

Skandal 1MDB: Muhyiddin nasihat Najib lepas jawatan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
Beliau menasihatkan Perdana Menteri melepas jawatan Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB tetapi tidak diendahkan oleh Najib. [image: Muhyiddin,-najib3] KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin beliau telah mendesak Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak melepaskan jawatan Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB. Bagaimanapun, katanya, Perdana Menteri tidak mengendahkan nasihat itu. Katanya, beliau tidak mempunyai sebarang niat jahat apabila menyarankan Najib melepaskan jawatan dalam 1MDB sebaliknya ingin memastikan nama baik beliau tidak terus dicemari dengan skandal anak syarikat... lagi »

Cerpen Raya : Holy Water Orang Melayu

Mantot pada Cursing Malay - Sejam yang lalu
"Dahaga bro. Dahaga!" John menunjukkan tekaknya. "Semenanjung ini panas," Ricky mengangguk. "Lain benar dengan negeri kita, ya?" John mengangguk lagi. "Aku nak beli air lah..." John memohon rakannya memberhentikan kenderaan. Kereta sewa mereka berhenti di sebuah kedai runcit yang agak kecil. Seorang kakak berumur 40an menjaga keseorangan di dalam kedai tersebut. "Kak, air mineral sejuk ada kak?" tanya John. Ricky disebelahnya meninjau bahan makanan untuk dijamah dalam perjalanan mereka yang masih panjang lagi. "Tak ada," kakak itu memandang telefonnya sambil menjawab, langsung t... lagi »

ELOK MUHYIDDIN DENGAR NASIHAT DAN SARANAN MB NEGERI SEMBILAN ... KALAU RASA TIDAK SUKA DENGAN PM ELOK SAHAJA BERHENTI

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*DIKATAKAN bahawa Perdana Menteri dikelilingi oleh penasihat dan pegawai yang tidak berguna. Selalu bagi nasihat salah kata mereka.Sejauh mana kenyataan itu betul, masih boleh didebatkan kerana dari pandangan dan penglihatan, tidak ada kenyataan Datuk Seri Najib yang boleh diguna untuk melemahkan UMNO, setakat spin spin biasa macam itu sajalah, majoritinya tidak pernah disebut beliau pun.Penulis dalam masa yang sama, tidak pasti penasihat dan pegawai bagaimana pula yang mengelilingi Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menganjurkan j... lagi »

Skandal 1MDB: Lagi kita hentam Tun Mahathir, lagi kedudukan kita jatuh - Muhyiddin Yassin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
*KUALA LUMPUR*: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan kepada ahli-ahli UMNO supaya berhenti menghentam bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Menurut Muhyiddin, tindakan sedemikian hanya mengakibatkan kedudukan Barisan Nasional (BN) menjadi semakin lemah. "Lagi anda hentam lagi populariti beliau melonjak sehingga mencecah bumbung dan kedudukan kita pula jatuh," kata Muhyiddin semasa ucapan penggulungan mesyuarat UMNO Bahagian Cheras di Kuala Lumpur pada Ahad malam. "Saya setuju Dr Mahathir ibarat bapa kita, beliau bekas perdana menteri ada banyak ... lagi »

PM perlu jawab tuduhan duit masuk akaun peribadinya, kata Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Tan Sri Muhyiddin Yassin melihat laporan The Wall Street Journal (WSJ) mengenai sejumlah wang disalurkan ke dalam akuan peribadi Datuk Seri Najib Razak adalah satu perkara serius yang perlu dijelaskan. Timbalan perdana menteri yang pertama kali mengulas isu tersebut mengakui begitu banyak persoalan mengenai dakwaan media antarabangsa yang masih tidak jelas dan ini menimbulkan kebimbangan kerana ianya bukan melibatkan jumlah kecil tapi hingga beratus juta dolar. "Pada awal berita itu, saya teks beliau, saya panggi 'sir' (panggilan hormat) saya kata pada dia ini merupakan tuduhan se... lagi »

Utusan gelapkan berita ucapan Muhyiddin

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Akhbar milik Umno, Utusan Malaysia didapati tidak menyiarkan berita berhubung ucapan timbalan presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berhubung krisis yang dihadapi parti itu ekoran skandal 1MDB. Bahkan, Utusan tidak melaporkan langsung mengenai mesyuarat agung Umno bahagian Cheras, yang dihadiri Muhyiddin semalam. Akhbar itu sebaliknya hanya memaparkan laporan yang mempertahankan tindakan menggantung permit penerbitan The Edge, dan juga seruan agar ahli parti bersatu. Satu lagi akhbar kawalan Umno, Berita Harian, hanya melaporkan mengenai sokongan Muhyiddin agar laporan awal mengen... lagi »

Gambar Warga emas tertusuk jeriji besi di ketiak tembus ke bahu

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
SHAH ALAM: Seorang lelaki warga emas nyaris maut selepas besi jeriji pagar rumahnya di Jalan Alor Setar, di sini, tertusuk bahagian bawah kanan tangannya. Dalam kejadian 4.40 petang Ahad itu, mangsa, Ng Ah Eng, 68, dikatakan berdiri di atas tangga bagi mencantas pokok di perkarangan rumahnya. Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohd Sani Harul berkata, mangsa kemudian

Halal Haram sama-sama bantai, janji rakyat dapat disuapkan BR1M..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
*Tipu, Tiris, Tindas, Rompak & Rasuah juga ikut syariat Islam ka..??!!* *"Melayu Mudah Lupa" - Tun Mahathir*

Warkah raya buat Pesuruhjaya PAS Selangor

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Riesya H. Selamat hari raya .Eid Mubarak. Taqabalallahu Minna Wa Minkum. Ditujukan kepada semua. Terutama sekali tuan pesuruhjaya negeri tempat saya menumpang mencari rezeki dan bermastautin, negeri Selangor. Pesuruhjaya parti yang saya undi pada PRU13, parti Pas. Tetapi tidak mungkin untuk PRU14. Moga tuan pesuruhjaya Pas Selangor sentiasa di dalam peliharaan Allah hendaknya. Apa khabar

Selepas Sarawak Report & The Edge, SIAPA mangsa seterusnya? Oleh Shahbudin Husin

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
[image: Selepas Sarawak Report & The Edge, SIAPA mangsa seterusnya?]*Secara umumnya ramai yang tidak setuju dengan tindakan kerajaan menggantung permit penerbitan akhbar The Edge selama tiga bulan hanya semata-mata kerana laporan yang disiarkannya mengenai 1MDB.* *Tindakan itu menggambarkan kerajaan sedang mengambil langkah ke belakang dari segi kebebasan rakyat memperolehi maklumat, tidak sedia dikritik dan memalukan dirinya sendiri lantaran tidak upaya memberi penjelasan mengenai apa yang disiarkan oleh akhbar tersebut, lalu menggunakan kuasa yang ada sebagai pelindung.* *Tam... lagi »

Harun Din - PAS Sedia Berpisah Dengan PKR

PBO™ pada pen buruk online ™ - 2 jam yang lalu
Pas bersedia meninggalkan PKR sekiranya sekutunya itu menyertai pakatan pembangkang baharu bersama DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB). Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din berkata, pendirian PKR tentang penubuhan pakatan pembangkang baharu seperti yang diumumkan Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim menggambarkan seolah-olah parti itu ingin memutuskan hubungan dengan Pas. Menurut beliau,

PM Najib Diambang "KEJATUHAN" ??

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*Lagi dakwaan Pemuda UMNO cuba sabotaj Najib* *[image: pro-umno]* *FMT Reporters* *Blog Mykmu.net menyenaraikan beberapa pemimpin Pemuda UMNO yang dipercayai terlibat dalam komplot itu.* *PETALING JAYA: Sekumpulan pemimpin Pemuda UMNO Pusat dan mereka yang rapat dengan Ketua Pemuda UMNO didakwa sedang bergerak mempengaruhi Pemuda supaya tidak menyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.* *Blog pro kerajaan, Mykmu.net menyiarkan ‘paparan skrin’ yang mendakwa perbualan kumpulan berkenaan menerusi aplikasi WhatsApps.* *Blog berkenaan menamakan pemimpin Pemuda UMNO yang dipe... lagi »

Kalau The Edge tak betul, tunjukkan saya apa yang betul cabar Muhyiddin

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
Antara ucapan Muhyiddin yang macai-macai sekelian perlu fikirkan secara mendalam berkaitan 1MDB ketika merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Cheras di sebuah hotel di ibu negara itu ialah:- - Najib perlu jawab tuduhan duit berbilion masuk ke dalam akaun peribadinya. - Najib tak dengar nasihat saya agar letak jawatan dalam 1MDB. - Saya baca The Edge yang digantung permitnya untuk faham mengenai 1MDB. Kalau The Edge tak betul, tunjukkan saya apa yang betul. - BN akan kalah jika Najib adakan pilihanraya dalam waktu terdekat ini. - Tun Mahathir ibarat bapa kita. Berhentilah me... lagi »

Mantan Pengarah PASTI & Pengarah Jab Amal Pusat Sertai GHB Melaka

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 3 jam yang lalu
Gerakan Harapan Baru Negeri Melaka telah mendapat nafas dan kekuatan baru apabila dua figur utama peringkat pusat telah menyertai pertubuhan itu baru-baru ini. Mereka adalah Sdra Azrin Abdul Majid, mantan Ketua Pengarah Jabatan Pendidikan PASTI Pusat dan Sdra Johari Osman, mantan Ketua Ketua Pengarah Jabatan Amal Pusat. Kedua-duanya juga telah dilantik di dalam barisan kepimpinan protem GHB Negeri Melaka yang diadakan baru-baru ini. Sdra Azrin telah dilantik sebagai Penyelaras GHB Kawasan Jasin manakala Sdra Johari sebagai ahli jawatankuasa GHB negeri. Cikgu Azrin sebelum ini j... lagi »

SURAT TERBUKA PENYOKONG UMNO KEPADA MUHYIDDIN YASSIN YANG DIANGGAP SEBAGAI PENGKHIANAT MELAYU

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 3 jam yang lalu
*Assalamualakum Tan Sri Muhyiddin,Malam tadi mengesahkan bahawa Tan Sri ialah seorang Timbalan Presiden UMNO yang berstatus pengkhianat kepada orang Melayu, parti UMNO dan para sahabat.Tidak, saya tidak bercakap mengenai skandal tanah di Johor atau skandal Bestari.Net dengan YTL. Saya bercakap soal ucapan Tan Sri semasa merasmikan UMNO Bahagian Cheras malam tadi.Tan Sri bukan sahaja memburukkan Presiden parti, mempertikaikan cara kabinet menanganinya, malah mendedahkan perbualan Tan Sri dengan rakan kabinet lain. Tan Sri sungguhpun secara berlapik, tapi ... lagi »

Bukan USD700 juta tapi USD1 bilion, dakwa Azmin Ali FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
[image: azmin,najib] *Beliau mendakwa angka terbaru itu diperoleh daripada pihak berkuasa.* *PETALING JAYA: PKR mendakwa sejumlah USD1 bilion wang 1Malaysia Development Sdn Bhd (1MDB) dipindahkan ke akaun peribadi milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan bukannya USD700 juta seperti yang dilaporkan sebelum ini.* *Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali mendakwa, jumlah itu sangat besar dalam sejarah negara untuk seorang Perdana Menteri.* *“Kita sebelum ini ingat jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi USD700 juta.* *“Angka terbaru yang saya perolehi da... lagi »

Rupanya Ini Punca Muhyiddin Serang Najib Malam Tadi

Addin Deen pada Addin - 3 jam yang lalu
*Rupanya Ini Punca Muhyiddin Serang Najib Malam Tadi.* Baru semalam blog ini menulis mengenai Muhyiddin Yassin yang agak senyap mengenai 1MDB sejak kebelakangan ini, beliau akhirnya melontarkan "peluru" yang ditunggu ramai ketika merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Cheras di sebuah hotel di ibu negara. Jika Perdana Menteri Najib Razak semakin mengelak kebelakangan ini untuk bercakap mengenai 1MDB, malah di majlis rumah terbuka Tun Abdullah Badawi, beliau hanya menjawab "okaylah" saja apabila ditanya oleh wartawan, Muhyiddin nampaknya masih boleh disandarkan kepercayaan a... lagi »

MOHON JANGAN KETAWA ... DULU JANJI ANWAR TIDAK AKAN DIPENJARAKAN WALAUPUN SEHARI DAN SANGGUP ROBOH TEMBOK PENJARA ... KINI BERCAKAP ANWAR TIDAK LAYAK WALAUPUN SESAAT BERADA DALAM PENJARA PULA.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 4 jam yang lalu
*Mohamed Azmin Ali berkata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak berhak di penjara walaupun satu saat.Timbalan Presiden PKR itu berkata, Anwar sepatutnya berada di sisi keluarga dan rakyat.Katanya, Anwar perlu dibebaskan segera dan pulangkan kepada rakyat untuk membawa perubahan total kepada negara.“Datuk Seri Anwar tidak berhak berada di penjara.“Bukan lima tahun, bukan empat tahun malahan satu saat pun tempatnya mesti dipulangkan balik kepada pangkuan keluarga dan rakyat,” katanya di Hotel Sunway dalam majlis Jelajah Amanat Presiden pada Ahad, lapo... lagi »

Muhyiddin sudah tiup peluit serang Najib

mso.im pada . - 4 jam yang lalu
ULASAN *Muhyiddin Yassin, pening.**Ucapan* Muhyiddin Yassin semasa merasmi mesyuarat agung Umno bahagian Cheras malam tadi yang menyentuh berbagai aspek dan pandangannya dalam isu 1MDB dan isu-isu ekonomi dan kewangan adalah sangat penting dan merupakan satu mesej jelas yang perlu dilayani. Apa yang dituturkan Muhyuddin itu, khasnya mengenai isu 1MDB adalah perulangan kepada apa yang pernah disebut sebelum ini termasuk dalam Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno dan juga dalam Perhimpunan Agung... lagi »

1MDB - Penghantar Surat Pulak Ditahan Reman

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*Seorang penghantar surat menjadi individu kelima yang direman bagi membantu siasatan berhubung akaun 1Malaysia DevelopmentBhd (1MDB).Perintah reman empat hari bermula hari ini terhadap lelaki berumur 27 tahun itu dikeluarkan oleh Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab Rahim di Mahkamah Majistret di Putrajaya.Menurut pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ketika ditemui di mahkamah, perintah reman itu bertujuan membantu siasatan mengikut Seksyen 16(a), Akta SPRM 2009 iaitu menerima rasuah.Mahkamah sama sebelum ini mengeluarkan perintah reman terhadap empa... lagi »

KEMPEN #pakcikmisteri TM | Orang Berbudi, Kita Berbahasa, Orang Memberi, Kita Merasa

Que Achmad pada Que Achmad menulis... - 4 jam yang lalu
*KEMPEN #pakcikmisteri TM | Orang Berbudi, Kita Berbahasa, Orang Memberi, Kita Merasa | *Dalam banyak-banyak IKLAN raya tahun 2015 ni, menjadi tanda tanya Abe bila menonton teaser iklan TM di tv. Tertanya-tanya dalam benak fikiran Abe untuk Abe ketahui permulaan & penghujung iklan ni. Nak tahu punya pasal, terus Abe google di internet. Rupanya-rupanya, ianya bukan setakat iklan rayasaja, ianya *LEBIH DARIPADA ITU*... Iklan ini menceritakan tentang seorang gadis bernama Azura yang *memang sangat berkira. Sesangat berkira *nak belanja kawan-kawan. Macam-macam alasan yang Azura berika... lagi »

Muhyiddin: Najib tak dengar nasihat saya supaya letak jawatan

kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
DIYANA IBRAHIM Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin (tengah) ketika merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Cheras, Kuala Lumpur berkata, saranannya tidak bermaksud mempunyai niat jahat tapi tidak mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dikaitkan dengan skandal berterusan 1MDB yang boleh menjejaskan nama baiknya. Tan Sri Muhyiddin Yassin mendedahkan beliau ada meminta Datuk

Kalau macam ni mampukah Najib bertahan? Whatsapp Pemuda UMNO Mahu ‘Gulingkan’ Najib Tersebar!!

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Para pengguna media sosial Facebook semalam, mendedahkan beberapa imej perbualan menerusi aplikasi WhatsApp dalam komplot yang dikatakan mahu menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.Melalui imej perbualan yang didedahkan oleh individu yang mempunyai akses di dalam kumpulan (group) ‘NKPUM SOC MEDIA’ (Kumpulan Media Sosial Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia) itu, menunjukkan sikap kurang senang beberapa Exco Pemuda UMNO Malaysia terhadap pentadbiran Najib yang dikatakan sebagai bermuka-muka. Kumpulan yang dikatakan diketuai oleh Naib Ketua ... lagi »

INI APA KES!!!! ... PKR SEDIA KERJASAMA DENGAN UMNO ... PKR NAK BUAT KERAJAAN PERPADUAN (UG) DENGAN UMNO KE?????

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
*Biar betul ni ... salah baca ke atau salah lapor ni???? .... kalau Presiden PAS atau Mursyidul Am PAS yang berkata ayat bunyi serupa rasanya riuh rendah gegak gempita satu dunia dijaja sebagai bukti kukuh padu betapa PAS dan UMNO memang nak berUG.Dilemparkan pelbagai kata-kata keras kononnya PAS sedang menghulurkan tongkat dan beri sauh kepada UMNO dalam keadaan UMNO lemah dan nak rebah.Oleh kerana yang bercakap ini dari parti yang dianggap oleh segelintir pengikutnya sebagai parti keramat hidup yang tiada cacat celanya maka dianggap suatu tin... lagi »

Bukan USD700 juta tapi USD1 bilion, dakwa Azmin

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 5 jam yang lalu
PKR mendakwa sejumlah USD1 bilion wang 1Malaysia Development Sdn Bhd (1MDB) dipindahkan ke akaun peribadi milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan bukannya USD700 juta seperti yang dilaporkan sebelum ini. Menurut Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali, jumlah itu sangat besar dalam sejarah negara untuk seorang Perdana Menteri. Najib-1MDB“Kita sebelum ini ingat jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi USD700 juta. “Angka terbaru yang saya perolehi daripada ‘authority’ USD1 bilion dimasukan ke dalam akaun Perdana Menteri,” katanya di Pulau Pinang. Katanya,... lagi »

Kisah tragis, pengemis tercantik di dunia

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 5 jam yang lalu
BEIJING - CHINA. Mempunyai rupa paras cantik bak ‘supermodel’, namun siapa sangka si gadis yang bernama Han Biyao ini 'bekerja' sebagai pengemis. Han Biyao merupakan seorang gadis Tionghua, disebut-sebut sebagai pengemis tercantik di dunia. Di mana sebalik rupa parasnya yang rupawan, ada kisah tragis yang pernah melanda dirinya. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini Memetik

Ini apa kata Muhyiddin pula........?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
PM perlu jawab tuduhan duit masuk akaun peribadinya, kata Muhyiddin OLEH DIYANA IBRAHIM Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Cheras di Kuala Lumpur mengakui begitu banyak persoalan mengenai dakwaan media antarabangsa yang masih tidak jelas dan ini menimbulkan kebimbangan kerana ianya bukan melibatkan jumlah kecil tapi hingga beratus juta dolar. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 26 Julai, 2015. Tan Sri Muhyiddin Yassin melihat laporan The Wall Street Journal (WSJ) mengenai sejumlah wang disalurkan ke dalam... lagi »

Blog Mykmu pro UMNO dedah lagi usaha Pemuda UMNO guling Najib

PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
Blog Mykmu.net menyenaraikan beberapa pemimpin Pemuda UMNO yang dipercayai terlibat dalam komplot itu. PETALING JAYA: Sekumpulan pemimpin Pemuda UMNO Pusat dan mereka yang rapat dengan Ketua Pemuda UMNO didakwa sedang bergerak mempengaruhi Pemuda supaya tidak menyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Blog pro kerajaan, Mykmu.net menyiarkan ‘paparan skrin’ yang mendakwa perbualan

Konspirasi Judeo Christian Menuju Armageddon

Detik Islam pada Detik Islam - 6 jam yang lalu
Penulis buku 'Orientalisme', Edward Said, salah seorang orientalis asal Palestin mewakili Bangsa Amerika adalah bangsa yang paling sibuk dengan agama. Betapa tidak, saat ini muncul pelbagai aliran keagamaan yang mengusung doktrin messianisme yang menyambut kedatangan kembali Al-Masih juru selamat dunia. Tak ayal, kumpulan-kumpulan serpihan ini makin merebak. Pertumbuhan mazhab-mazhab pemujaan ini tak lain hanyalah sebuah usaha perjalanan mencari makna. Kerap kali pencarian makna ini kelihatan dalam pelbagai tingkah laku seperti kesepian, stress, keterpurukan, kemurungan, tidak pe... lagi »

Muhyiddin - Orang Cakap The Edge Tak Betul, Cuba Cakap Apa Yang Tak Betul?

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
*Saya baca The Edge untuk faham 1MDB, kata Muhyiddin * *Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berucap di mesyuarat Umno Cheras malam ini. Beliau mengaku 'sukar nak faham mengenai 1MDB sehingga terpaksa baca Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui terpaksa membaca akhbar The Edge untuk mendapatkan maklumat mengenai syarikat bermasalah 1Malaysia Development Berhad (1MDB).Timbalan perdana menteri turut mempersoalkan sumber mana lagi yang boleh rakyat percaya mengenai laporan 1MDB jika laporan The Edge tidak boleh dipercayai."Saya sendiri pun sukar nak faham mengena... lagi »

Najib Tergamam Dengan Kenyataan Pedas Ini?

Addin Deen pada Addin - 6 jam yang lalu
Barisan Nasional (BN) akan kalah sekiranya Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU 14) dilakukan dalam tempoh terdekat ini, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin. Kebimbangan timbalan perdana menteri setelah melihat daripada maklum balas rakyat akar umbi yang dilihat mula menunjukkan sokongan yang kurang terhadap parti itu. "Dalam suasana negara yang dihadapi kini saya rasa agak tergamam apa yang patut saya cakapkan, tapi saya nak ingatkan apa yang diungkapkan dalam perhimpunan agung tahunan lalu mengulas megenai dakwaan pembangkang dalam pilihan raya umum lalu mereka menang undi popular. "Dan wala... lagi »

Skandal 1MDB: Muhyiddin Sudah Buka Gelanggang, Tugas UMNO Bahagian Hantar Mesej Kepada Presiden

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
Baru semalam blog ini menulis mengenai Muhyiddin Yassin yang agak senyap mengenai 1MDB sejak kebelakangan ini, beliau akhirnya melontarkan "peluru" yang ditunggu ramai ketika merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Cheras di sebuah hotel di ibu negara. Jika Perdana Menteri Najib Razak semakin mengelak kebelakangan ini untuk bercakap mengenai 1MDB, malah di majlis rumah terbuka Tun Abdullah Badawi, beliau hanya menjawab "okaylah" saja apabila ditanya oleh wartawan, Muhyiddin nampaknya masih boleh disandarkan kepercayaan atas sikap dan keprihatinannya yang terbaru ini. Kata Mu... lagi »

Skandal 1MDB:The Edge tak betul, tolong bagi tahu saya apa yang betul – Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
Pihak kerajaan seharusnya mengeluarkan satu kenyataan yang jelas berhubung isu 1MDB supaya tidak berlakunya pencanggahan pendapat. [image: muhyiddin_the-age_1mdb_600] KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin mangakui beliau terpaksa menjadikan akhbar The Edge untuk mendapatkan maklumat mengenai kemelut yang berlaku melibatkan anak syarikat kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Timbalan Perdana Menteri berkata, rakyat tidak mempunyai pilihan lain selain mempercayai pendedahan yang dibuat The Edge walaupun sumbernya dikatakan tidak boleh dipercayai. “Saya sendiri sukar nak faham is... lagi »

10 fakta apa itu sumpah bai'ah Pas - Nik Zawawi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
[image: NIK MUHAMMAD ZAWAWI NIK SALLEH] *SEPULUH* fakta yang masyarakat perlu tahu tentang apa itu bai'ah yang dilafazkan oleh ahli dan wakil rakyat Pas. Pengertian mengenai bai'ah ini dikongsikan oleh Setiausaha Majlis Syura Ulama Pas, DATUK DR NIK MUHAMMAD ZAWAWI NIK SALLEH kepada Sinar Online dalam satu wawancara khas semalam. *1. Definisi bai'ah Pas ?* Menyentuh topik yang dinamakan bai’ah di dalam Pas sama sebagaimana bai’ah yang dirujuk dalam Fiqh al-Islami , di dalam sirah Nabi Muhammad SAW, Rasulullah mengadakan bai’ah antaranya Bai’ahtul Nisa, Bai’atul Ridwan, Bai’atul A... lagi »

Skandal 1MDB: Beritahu saya apa yang betul, gesa TPM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
SHAH ALAM - ‎Ketika isu 1Malaysiaa Development Berhad (1MDB) terus hangat diperkatakan, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui sukar untuk memahami mengenai syarikat pelaburan strategik negara itu. Justeru katanya, beliau tertanya-tanya mengenai sumber mana yang boleh dipercayai sekiranya laporan The Edge tidak boleh dipercayai. "Orang cakap dekat saya laporan The Edge tidak betul, jadi beritahu saya apa yang betul, tidak juga diberitahu sampai sekarang," Muhyiddin dipetik sebagai berkata semasa berucap pada majlis penutup mesyuarat Umno Bahagian Cheras di Kua... lagi »

DPM: No one knows 1MDB except Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
Muhyiddin Yassin had to read The Edge to understand what was going on at 1MDB. [image: muhyiddin_najib_the-age_1mdb_600] KUALA LUMPUR: Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin went public on Sunday night on his differences with Prime Minister Najib Abdul Razak on the scandal-ridden 1MDB. He was addressing a gathering at the Umno Cheras division’s annual general meeting in an hour-long closing speech. “If members attack Mahathir on 1MDB, it will only increase his popularity and the party will get weaker,” he warned. “Only Najib can explain about 1MDB. This is a sovereign debt fund involv... lagi »

Muhyiddin: Attacking Dr M weakens Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Muhyiddin: I told PM to act against WSJ exposé

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Muhyiddin: PM should explain the facts on 1MDB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Muhyiddin: I do not want to be misconstrued

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Muhyiddin reiterates 1MDB board should be sacked

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Muhyiddin: Umno lags behind the perception game

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

" IKAN BILIS 1MDB MULA MENJADI MANGSA. IKAN JERUNG BILA LAGI ??? "

tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 6 jam yang lalu
Semakin menarik dan melucukan jalan cerita penyiasatan kes 1MDB nih. Peliknya yang dituduh masih lagi belum disiasat hingga ke saat ini. Entah penyiasatan jenis apa yang dijalankan di Malaysia nih. Seorang penghantar surat menjadi individu kelima yang direman bagi membantu siasatan berhubung akaun 1Malaysia Development Bhd (1MDB). Perintah reman empat hari bermula hari ini terhadap lelaki berumur 27 tahun itu dikeluarkan oleh Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab Rahim di Mahkamah Majistret di Putrajaya. Menurut pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ketika di... lagi »

Skandal 1MDB: Kalau The Edge tidak betul, beritahu saya apa yang betul – Muhyiddin Yassin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Kalau esok pilihan raya, BN akan kalah - Muhyiddin Yassin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Berhentilah hentam Tun Dr Mahathir – Muhyiddin Yassin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Laporan interim 1MDB perlu jadi dokumen awam – Muhyiddin Yassin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Hakikatnya... dalam UMNO memang banyak bodohnya..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

MANA SATU NAK PERCAYA ???!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
*Muhyiddin tak usah risau.. Rakyat Malaysia masih sayangkan Najib kekal jadi PM sehingga PRU14 nanti supaya momentum yg ada skrg akan kami kekalkan berterusan sehingga PRU14 nanti...* *BUKAN SETAKAT ESOK SAHAJA....*

Kalau Parlimen bubar esok, BN kalah - Muhyiddin Yassin

kerengga pada KERENGGA - 7 jam yang lalu
DIYANA IBRAHIM Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, ia susulan daripada maklum balas rakyat akar umbi yang dilihat mula menunjukkan sokongan yang kurang terhadap BN.  Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, ia susulan daripada maklum balas rakyat akar umbi yang dilihat mula menunjukkan sokongan yang kurang terhadap BN. – Gambar The Malaysian Insider

Muhyiddin bikin gempar UMNO

PBO™ pada pen buruk online ™ - 7 jam yang lalu
Barisan Nasional (BN) akan kalah sekiranya Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU 14) dilakukan dalam tempoh terdekat ini, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin. Kebimbangan timbalan perdana menteri setelah melihat daripada maklum balas rakyat akar umbi yang dilihat mula menunjukkan sokongan yang kurang terhadap parti itu. "Dalam suasana negara yang dihadapi kini saya rasa agak tergamam apa yang patut saya

PAS KINI

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
abuamar PAS KINI. sejak G18 di bersarakan oleh kumpulan ulamak drp kepimpinan PAS ,kini terasa sangat PAS KURANG MENYENGAT dalam isu2 negara . Jika sebelum ini PAS lantang memperjuangkan kesengsaraan rakyat akibat penindasan pemerintah, dan lantang mengkritik kebobrokkan dasar pemerintahan Negara, tapi kini PAS kelihatannya lebih senyap dan menyepi malah ada pemimpin utamanya yang berkata

Najib tak dengar nasihat saya supaya letak jawatan kata Muhyiddin

PBO™ pada pen buruk online ™ - 9 jam yang lalu
Tan Sri Muhyiddin Yassin mendedahkan beliau ada meminta Datuk Seri Najib Razak melepaskan jawatan sebagai pengerusi kepada lembaga penasihat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) akan tetapi tidak diendahkan perdana menteri. Timbalan perdana menteri itu berkata, saranannya tidak bermaksud mempunyai niat jahat tapi tidak mahu Najib dikaitkan dengan skandal berterusan 1MDB yang boleh menjejaskan

PKR Akhirnya Bersuara, Sedia Kerjasama Dengan Gerakan Harapan Baru

atsixty pada ZAKRI ALI - 9 jam yang lalu
*PKR bersikap terbuka dalam menjalin kerjasama dengan mana-mana parti politik yang mengamalkan rangka kerja dasar yang sama, kata presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail."Saya ingat kita punya persahabatan dengan semua orang walaupun dengan Umno. Kita sama...kita mempunyai perjuangan."Kita ada kerangka kerja dasar yang sama di mana kita dan semua anggota politik bersama dengan rakyat Malaysia yang prihatin tentang krisis nasional yang melanda negara, kita ajak bersama untuk menyelesaikannya," katanya dalam sidang akhbar selepas menghadiri program Jel... lagi »

Jika hudud jadi isu PRU13 lalu,PR dah lama tonggek...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 10 jam yang lalu
*Rangka dasar bersama atau common policy framework perlu menjadi pegangan dan amalan asas untuk gerakan baru pembangkang mencapai kemenangan.Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, gabungan pembangkang akan tewas teruk dalam PRU akan datang jika ada komponennya melanggar atau tidak mempedulikan dasar bersama, khususnya jika ia melibatkan hudud sebagai isu kontroversi.“Rakyat sedang menanti kelahiran gabungan baru progresif Malaysia, dan DAP akan bekerjasama dengan mana-mana kumpulan dan parti seperti PKR dan parti baru yang akan ditubuhkan ol... lagi »

#

Tiada ulasan: