Selasa, 28 Julai 2015

5685. Kabinet Baru Kerajaan Malaysia Bermula Hari Ini.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡


♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”

Selasa, 28 Julai 2015

Rombakan Kabinet: TPM dan 4 menteri digugurkan, 4 muka baharu, 3 dinaikkan pangkat

PUTRAJAYA, 28 Julai (Bernama) -- Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan daripada barisan kabinet baharu demikian diumumkan pada Selasa dan tempatnya sebagai Timbalan Perdana Menteri diambil alih oleh Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan Ahmad Zahid akan terus memegang portfolio Menteri Dalam Negeri.

Pengumuman rombakan kabinet secara langsung menerusi televisyen itu menyaksikan lima orang digugurkan dan tujuh dilantik menteri baharu.

Mereka yang digugurkan:

- Tan Sri Muhyiddin Yassin (Timbalan Perdana Menteri/Menteri Pendidikan)

- Datuk Seri Mohd Shafie Apdal (Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah)

- Datuk Seri Hasan Malek (Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan)

- Datuk Seri G. Palanivel (Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar)

- Datuk Dr Ewon Ebin (Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi)

Daripada tujuh menteri baharu itu, tiga merupakan timbalan menteri yang dinaikkan pangkat.

Mereka ialah:

- Datuk Hamzah Zainudin (Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan)

- Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar (Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar)

- Datuk Seri Mahdzir Khalid (Menteri Pendidikan)

Muka baharu ialah:

- Datuk Wilfred Madius Tangau (Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi)

- Senator Datuk Seri Dr Mohd Salleh Tun Said Keruak (Menteri Komunikasi dan Multimedia)

Dua lagi muka lama yang menyertai semula kabinet:

- Datuk Seri Azalina Othman Said (Menteri di Jabatan Perdana Menteri)

- Datuk Seri Ong Ka Chuan (Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri II)

-- BERNAMA

Selasa, 28 Julai 2015 Rombakan Kabinet: TPM dan 4 menteri digugurkan, 4 muka baharu, 3 dinaikkan pangkat PUTRAJAYA, 28 Julai (Bernama) -- Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan daripada barisan kabinet baharu demikian diumumkan pada Selasa dan tempatnya sebagai Timbalan Perdana Menteri diambil alih oleh Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan Ahmad Zahid akan terus memegang portfolio Menteri Dalam Negeri. Pengumuman rombakan kabinet secara langsung menerusi televisyen itu menyaksikan lima orang digugurkan dan tujuh dilantik menteri baharu. Mereka yang digugurkan: - Tan Sri Muhyiddin Yassin (Timbalan Perdana Menteri/Menteri Pendidikan) - Datuk Seri Mohd Shafie Apdal (Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah) - Datuk Seri Hasan Malek (Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan) - Datuk Seri G. Palanivel (Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar) - Datuk Dr Ewon Ebin (Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi) Daripada tujuh menteri baharu itu, tiga merupakan timbalan menteri yang dinaikkan pangkat. Mereka ialah: - Datuk Hamzah Zainudin (Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan) - Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar (Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar) - Datuk Seri Mahdzir Khalid (Menteri Pendidikan) Muka baharu ialah: - Datuk Wilfred Madius Tangau (Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi) - Senator Datuk Seri Dr Mohd Salleh Tun Said Keruak (Menteri Komunikasi dan Multimedia) Dua lagi muka lama yang menyertai semula kabinet: - Datuk Seri Azalina Othman Said (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) - Datuk Seri Ong Ka Chuan (Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri II) -- BERNAMA Posted & copy by RAKYAT MARHAEN at 7/28/2015 03:30:00 PTG

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ

Sumber: http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/07/rombakan-kabinet-tpm-dan-4-menteri.html.


Jom Lihat Bandar Golongan Orang Kaya Kini Jadi Bandar Hantu

Penduduk tempatan menyebutnya sebagai ' Bandar Mati ' Ini adalah sebuah 'bandar hantu' di mana tidak ada penduduk hidup di dalamnya. Lebih dari seratus bangunan berdiri kosong, setelah dibina enam tahun lalu untuk penduduk di Bandar Beihai, di Wilayah Autonomi Guangxi Zhuang.

Bandar itu dibina untuk memenuhi peningkatan kelas orang kaya baru, yang dijangka bakal melabur dan membeli dengan cepat hartanah di bandar tersebut. Banyak di antara bangunan di bandar itu dijual.

Dalam usaha untuk melayani mereka ingin melabur di bidang hartanah, seluruh bandar telah dibina lengkap dengan bangunan pencakar langit, pusat membeli-belah, jalan raya dan taman. Namun, dengan tidak adanya penduduk, bandar itu berubah menjadi ' bandar mati ' kerana jauh dari pusat-pusat ekonomi penting.

Kebanyakan dari mereka, yang berharap adanya pertumbuhan dalam nilai hartanah, beranggapan melabur di sana akan berisiko. Para pemerhati percaya China telah kelebihan harta, yang boleh menyebabkan berlakunya gelembung perumahan dari harta-harta yang kosong.

Namun pihak lain mengatakan pemodenan di China merupakan kisah urbanisasi terbesar yang pernah ada di dunia dan bandar-bandar 'mati' seperti itu akan segera menjadi wilayah metropolitan yang berkembang.

Selepas enam tahun dibina dan dengan tidak ada manusia hidup di dalamnya, beberapa bangunan di bandar itu akan memerlukan lebih banyak wang yang akan dibelanjakan untuk dilindungi daripada kerosakan.

Proses pembinaan bandar itu tidak hanya menggaji ratusan ribu penduduk China, tetapi juga telah membuat ratusan ribu penduduk tempatan terpaksa pergi dari tanah dan rumah mereka agar dapat membuat jalan bagi projek - projek pembinaan.

"Ini suatu kegilaan, rumah-rumah dibina hanya untuk dibiarkan kosong!" kata salah satu penduduk tempatan yang terpaksa tinggal di sebuah pondok kayu.






#

Akhirnya..Najib singkir Muhyiddin sambil membelasahnya..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 4 minit yang lalu
Selain Muhyiddin, empat orang menteri dan seorang timbalan menteri digugurkan dari Kabinet, kata Najib dalam pengumuman di pejabatnya di Putrajaya hari ini. Dalam ucapan pengumumannya, Najib berkata beliau sememangnya bersikap terbuka dalam menerima kritikan. "Namun, sebagai anggota Kabinet, perbezaan pendapat dan pandangan tidak sepatutnya dilakukan di forum terbuka yang boleh menjejaskan pandangan umum terhadap kerajaan serta negara. "Ia juga bertentangan dengan konsep tanggungjawab bersama Kabinet. "Keputusan menggantikan Tan Sri Muhyiddin merupakan satu keputusan yang amat suk... lagi »

Fuyooo Jam Jangan Sahaja Rege Sampai Sejuta. Mampukah Kita

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 6 minit yang lalu
Mati hidup semula pun belum tentu mampu beli. Menyesal tak bercita-cita jadi PAk Menteri masa kecik-kecik dulu..Fuyoo dahsyat tak mampu kita ..hanya sekadar melihat sahaja ni..huhu.. bersyukur dengan Jam Casio Sahaja. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

Lawan tokey......inilah jadinya.....

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 16 minit yang lalu
Najib sahkan Zahid Hamidi TPM baharu Published: 28 July 2015 1:52 PM Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak (tengah) bersama Datuk Seri Zahid Hamidi (kiri) semasa mengumumkan rombakan semula Kabinet di Pejabat Perdana Menteri, Putrajaya hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, 28 Julai, 2015. Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilantik sebagai timbalan perdana menteri yang baharu hari ini, dan pada masa sama akan mengekalkan portfolionya sekarang sebagai menteri dalam negeri. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membuat pengumuman tersebut hari ini dalam satu si... lagi »

Rombakan Kabinet: TPM dan 4 menteri digugurkan, 4 muka baharu, 3 dinaikkan pangkat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 minit yang lalu
PUTRAJAYA, 28 Julai (Bernama) -- Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan daripada barisan kabinet baharu demikian diumumkan pada Selasa dan tempatnya sebagai Timbalan Perdana Menteri diambil alih oleh Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan Ahmad Zahid akan terus memegang portfolio Menteri Dalam Negeri. Pengumuman rombakan kabinet secara langsung menerusi televisyen itu menyaksikan lima orang digugurkan dan tujuh dilantik menteri baharu. Mereka yang digugurkan: - Tan Sri Muhyiddin Yassin (Timbalan Perdana Menteri/Menteri Pendi... lagi »

Bapa Digugurkan Jawatan TPM, Najwa Dapat Sokongan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 minit yang lalu
*PETALING JAYA:* Anak kepada bekas timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin iaitu penyanyi Najwa Mahiaddin mendapat sokongan peminat selepas bapanya digugurkan daripada memegang jawatan dalam kabinet. Najwa yang memuat naik status “Allah knows best” (Allah lebih tahu) di laman sosial Twitter miliknya turut menganggap apa yang berlaku adalah qada dan qadar daripada Allah. Status Najwa Mahiaddin yang mendapat sokongan peminat selepas bapanya digugurkan sebagai Timbalan Perdana Menteri. Read More / Baca Lagi >>

Skandal 1MDB: Umno Cheras Mahu Pihak Beri Nasihat Kepada PM Dipecat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 minit yang lalu
*PETALING JAYA:* Umno Bahagian Cheras telah meluluskan resolusi menggesa kerajaan memecat pengurusan tertinggi 1Malaysia Development Bhd (1MDB) kerana didakwa gagal dalam memberi nasihat kepada perdana menteri berhubung urusan kewangannya. Ketuanya, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata syarikat bermasalah itu telah memberikan maklumat tidak tepat kepada Datuk Seri Najib Tun Razak, sehingga ia telah dimanipulasi oleh pembangkang. "Perdana menteri menjawab soalan di Parlimen mengenai 1MDB berdasarkan nasihat mereka. Sudah tentu mereka perlu bertanggungjawab kerana berbuat demikian,"... lagi »

Zahid Hamidi TPM Malaysia yang baru

mso.im pada . - 16 minit yang lalu
TERKINI *TPM baru Malaysia.* *Dalam* sekelip mata jawatan Timbalan Perdana Menteri berubah. Mohd Najib Razak telah mengumumkan Menteri Dalam Negeri Ahmad Zahid Hamid sebagai timbalan perdana menteri dan sekligus menyaksikan Muhyiddin Yassin digugurkan. Katanya perubahan yang dibuat satu keputusan yang berat dan terpaksa dilakukan untuk membolehkan jemaah menteri bergerak sebagai satu pasukan. Muhyiddin malam semalam meneruskan serangan ke atas Najib dimana serangan itu adalah paling parah berhubung i... lagi »

Misteri pecaat Ghani Patail sebagai Peguam Negara terburai ..?

PBO™ pada pen buruk online ™ - 25 minit yang lalu
"Saya tak mahu kata apa-apa," kata Tan Sri Abdul Gani Patail ketika ditanya mengenai penamatan perkhidmatannya sebagai Peguam Negara hari ini. Dihubungi Malaysiakini, Abdul Gani yang berkhidmat sebagai Peguam Negara sejak 11 tahun lalu - sehingga diberhentikan hari ini - dilaporkan tidak tahu menahu mengenai keputusan kerajaan. Beliau bagaimanapun enggan membuat sebarang spekulasi mengenai

"Jika Pendirian Saya Tak Selari Dengan PM Itu Hak Beliau" - Shafie Apdal

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 32 minit yang lalu
*PETALING JAYA:* Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah yang dipecat, Datuk Seri Shafie Apdal menegaskan, beliau telah melakukan yang terbaik untuk rakyat dan negara dan jika pandangan dan pendiriannya tidak selari dengan perdana menteri, itu adalah hak beliau (Datuk Seri Najib) untuk menguggurkannya dari senarai jemaah menteri. Nama Shafie yang juga naib presiden Umno tidak tersenarai dalam barisan kabinet baru Datuk Seri Najib Tun Razak yang diumumkan secara langsung dari Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya tengah hari tadi. Dalam reaksi segera yang dikeluarkannya 45 minit ... lagi »

Hak Istimewa Melayu terjamin kerana termaktub dalam perlembagaan, kata Salahuddin (dgn Vdo)

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 39 minit yang lalu
Salahuddin berucap sewaktu jelajah GHB di IpohSemasa sesi dialog GHB pada 26 Julai lalu di Ipoh baru-baru ini, Timbalan pengerusi GHB, Saudara Salahudin Ayub menegaskan bahawa DAP tidak boleh jadi Perdana Menteri atau memerintah negara. Beliau menjelaskan bahawa ada 222 kerusi parlimen Malaysia dan DAP bertanding paling banyak ialah 50 kerusi sahaja. “Kalau dia menang kesemuanya pun, adakah ia boleh jadi Perdana Menteri? Tak Boleh!” jelasnya. Beliau menyentuh isu perkauman berkaitan ‘Kuasa Melayu’ akan hilang yang dimomokan oleh Umno semata-mata untuk Umno terus memerintah Nega... lagi »

Penyingkiran Gani ketika siasatan skandal 1MDB kukuhkan teori konspirasi Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 39 minit yang lalu
Penyingkiran secara tiba-tiba Tan Sri Abdul Gani Patail sebagai Peguam Negara hanya akan mengukuhkan lagi "teori konspirasi" yang perdana menteri, yang disiasat berhubung skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), berkeras mahu mengekalkan kedudukannya menerajui pentadbiran negara, kata sebuah badan pemikir. Menegaskan yang penyingkiran Gani tidak boleh diterima, terutamanya kerana beliau sebahagian daripada pasukan petugas khas kerajaan yang sedang menyiasat operasi 1MDB, ketua Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas) Wan Saiful Wan Jan berkata, langkah itu akan menimbul... lagi »

Pecat Muhyiddin & Ghani Patail, Usaha Najib Selamatkan Diri? -UPDATED

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 47 minit yang lalu
M*uhyiddin tersingkir dari kabinet* Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak mengumumkan rombakan kabinetnya sebentar tadi. Seperti dijangka Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin disingkir dan diganti Datuk Seri Dr Ahmad Hamidi. Ia juga menyaksikan beberapa menteri kanan lain tersingkir. Selain Muhyiddin, Naib Presiden UMNO, *Datuk Seri Mohd Shafie Apdal digugurkan jawatan sebagai Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.* Begitu juga dengan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek. Turut menerima nasib Menteri Sumber... lagi »

HOT!!! (Video2) Inilah Punca PM Haji Naji Gugurkan TS Muhyiddin Dari Jawatan Timbalan Perdana Menteri.. Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - Sejam yang lalu
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilantik menjadi timbalannya, menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Selain Muhyiddin, empat orang menteri dan seorang timbalan menteri digugurkan dari Kabinet, kata Najib dalam pengumuman di pejabatnya di Putrajaya hari ini. Dalam ucapan pengumumannya, Najib berkata beliau sememangnya bersikap terbuka dalam menerima kritikan. "Namun, sebagai anggota Kabinet, perbezaan pendapat dan pandangan tidak sepatutnya dilakukan di forum terbuka yang boleh menjejaskan pandangan umum t... lagi »

ROMBAKAN KABINET - SIDANG MEDIA KHAS PM [28 JULAI 2015]

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Najib: Keputusan gugur Muhyiddin sukar tetapi terpaksa

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 saat yang lalu

Najib pecat Muhyiddin, Zahid Hamidi jadi TPM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 saat yang lalu

BERAPI!!! Gemparkan Seluruh Negara.. PM Haji Najib Mula Bertindak, Tan Sri Muhyiddin Yassin Digugurkan.. Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 7 minit yang lalu
Datuk Seri Najib Razak akan mengadakan rombakan Kabinet minggu ini, menggugurkan 5 daripada 35 menteri termasuk timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang lantang mengkritik cara perdana menteri menguruskan hutang RM42 bilion syarikat milik negara, 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata sumber. Sumber kerajaan berkata, selain Muhyiddin, 2 lagi menteri Umno termasuk Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Shafie Apdal dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hasan Malek akan digugurkan dalam rombakan Kabinet Najib – yang mendapatkan ... lagi »

Adakah ini Peguam Negara pilihan rakyat atau Peguam Negara pilihan UMNO ??!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 minit yang lalu
*Hanya Najib saja 'Yang Maha' Mengetahui..*

Skandal 1MDB: Muhyiddin gugur, Zahid Hamidi jadi TPM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 21 minit yang lalu
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilantik menjadi timbalannya, menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Najib mengumumkan demikian di pejabatnya di Putrajaya hari ini. Dalam ucapan pengumumannya, Najib berkata beliau sememangnya bersikap terbuka dalam menerima kritikan. "Namun sebagai anggota Kabinet, perbezaan pendapat tidak sepatutnya dilakujkan di forum terbuka. "Ia juga bertentangan dengan konsep tanggungjawab bersama," katanya, mengulas keputusan untuk menggugurkan Muhyiddin.

TIBA-TIBA beliau 'DIPECAT' seawal 3 bulan.. KENAPA ??!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 21 minit yang lalu
*Gani Patail dilantik sbg Peguam Negara pd 1 Januari 2002 di mana kontraknya tamat Oktober 2015..* *TIBA-TIBA beliau 'DIPECAT' seawal 3 bulan.. KENAPA ??!!Alasan dipecat atas sebab-sebab kesihatan.. akan TETAPI Gani Patail tidak tahu menahu mengenai perkhidmatan beliau sebagai Peguam Negara ditamatkan atas sebab-sebab kesihatan.*

Tangkapan 1MDB: Siasatan atau cubaan menutup mulut?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 21 minit yang lalu
oleh Hazlan Zakaria Adakah tangkapan-tangkapan dalam siasatan berprofil tinggi yang sedang dijalankan ke atas dakwaan salah laku berkaitan dana negara, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dilakukan bagi mempercepatkan siasatan atau untuk menutup mulut mereka yang mempunyai pengetahuan tentang perkara itu? Tangkapan baru-baru ini seolah-olah telah turun ke bawah dari peringkat pengarah kepada peringkat kerani, dan kini penghantar surat. Seperti yang dinyatakan oleh ramai pihak, adakah mereka bergerak dari ikan jerung kepada ikan bilis? Malah, mungkin kelihatan bahawa temponya seolah-o... lagi »

'Muhyiddin, berehatlah, biar SPRM siasat 1BestariNet hingga selesai'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 21 minit yang lalu
[image: 'Muhyiddin, berehatlah, biar SPRM siasat 1BestariNet hingga selesai'] [image: close] *The content may have been removed, or is temporarily unavailable.* *We apologize for the inconvenience. Please try again later. * *PUTRAJAYA*: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini digesa mengambil cuti rehat hingga siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap projek 1BestariNet selesai. Penasihat Ekonomi Persatuan Minda Sosial Prihatin (PMSP) Suud Ridzuan berkata pihak mereka telah membuat aduan kepada SRPM pada kira-kira 11.40 pagi tadi untuk me... lagi »

Jom Lihat Bandar Golongan Orang Kaya Kini Jadi Bandar Hantu

Nas Rul pada dairishare - 28 minit yang lalu
Penduduk tempatan menyebutnya sebagai ' Bandar Mati ' . Ini adalah sebuah ' bandar hantu ' di mana tidak ada penduduk hidup di dalamnya . Lebih dari seratus bangunan berdiri kosong , setelah dibina enam tahun lalu untuk penduduk di Bandar Beihai , di Wilayah Autonomi Guangxi Zhuang . Bandar itu dibina untuk memenuhi peningkatan kelas orang kaya baru , yang dijangka bakal melabur dan membeli dengan cepat hartanah di bandar tersebut . Banyak di antara bangunan di bandar itu dijual. Dalam usaha untuk melayani mereka ingin melabur di bidang hartanah , seluruh bandar telah dibina lengka... lagi »

Zahid Hamidi bakal dilantik menjadi timbalan perdana menteri baru ?

kerengga pada KERENGGA - 33 minit yang lalu
JAHABAR SADIQ Datuk Seri Najib Razak akan mengadakan rombakan Kabinet minggu ini, menggugurkan 5 daripada 35 menteri termasuk timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang lantang mengkritik cara perdana menteri menguruskan hutang RM42 bilion syarikat milik negara, 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata sumber. Sumber kerajaan berkata, selain Muhyiddin, 2 lagi menteri Umno termasuk Menteri

Gani Patail terpinga-pinga ditamatkan perkhidmatan lebih awal..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 58 minit yang lalu
Nampak macam betul saja apa yang dikatakan sebagai 'Konspirasi Terdesak' Najib untuk mengekalkan jawatnnya sebagai Perdana Menteri ni.. Yang kritikal tentang isu 1MDB dalam Kabinetnya dikatakan bakal dicantas.. Yang menyiasat juga akan dicantas untuk lebih selamat.. Belumpun reda spekulasi yang mengatakan beberapa orang Menteri termasuk Timbalan Perdana Menteri bakal disingkir dari kabinet kerana kritikal terhadap isu 1MDB, muncul pula laporan yang mengatakan Peguam Negara ditamatkan perkhidmatannya.. Bernama hari ini melaporkan Kenyataan Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Ali Hamsa... lagi »
#

Tiada ulasan: