Selasa, 28 Julai 2015

5686. Tidak pernah...

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡


♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“” 
Selasa, 28 Julai 2015

Pemecatan Gani Patail tidak sah

NEGARA dikejutkan dengan berita penamatan perkhidmatan (pemecatan Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail berkuat kuasa semalam, 27/7/2015). Manakala Tan Sri Apandi Ali (bekas Hakim Mahkamah Persekutuan) telah dilantik sebagai Peguam Negara yang baru.
Walau bagaimanapun, Tan Sri Gani Patail, sebagaimana laporan berita online, dilaporkan sebagai tidak mengetahui mengenai pemecatan tersebut sehinggalah dimaklumkan oleh Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Ali Hamsa.

Perkara yang jelas, pemecatan Tan Sri Gani Patail adalah langkah terburu-buru serta bercanggah dengan perlembagaan. Berdasarkan penelitian terhadap peruntukan Artikel 145(1) Perlembagaan Persekutuan, kedudukan dan status Peguam Negara adalah sama taraf dengan seorang Hakim Mahkamah Persekutuan.

Perkara 145(6) Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan bahawa Peguam Negara tidak boleh dipecat melainkan berdasarkan sebab-sebab dan kaedah-kaedah yang sama sebagaimana pemecatan seorang Hakim Mahkamah Persekutuan [..shall not be removed from office except on the like grounds and in the like manner as a judge of the Federal Court].

Manakala Perkara 125(3) Perlembagaan Persekutuan dalam bab pemecatan Hakim Mahkamah Persekutuan menyatakan bahawa seseorang Hakim Mahkamah Persekutuan boleh dipecat - apabila terdapatnya representasi daripada Perdana Menteri, atau daripada Ketua Hakim Negara selepas berbincang dengan Perdana Menteri, kepada Agong.

Maka dalam keadaan sedemikian Agong hendaklah menubuhkan satu tribunal untuk merujuk representasi tersebut kepada tribunal, dan bolehlah selepas menerima rekomendasi tribunal tersebut, untuk memecat Hakim (Peguam Negara) daripada jawatannya.

Secara umumnya sesuatu tribunal ditubuhkan untuk membicarakan isu perlanggaran kod etika dan masalah kesihatan. Anehnya dalam kes Tan Sri Gani Patail, tiada apa-apa tribunal ditubuhkan, bahkan Tan Sri Gani Patail sendiri mengakui beliau tidak tahu menahu tentang pemecatan sehinggalah dimaklumkan sedemikian.

Justeru, walaupun kita mungkin tidak mengenali atau menyukai Tan Sri Gani Patail atas sebarang sebab sekali pun, pemecatan Tan Sri Gani Patail adalah merupakan satu bentuk pencabulan Perlembagaan yang perlu dikecam.

Pencabulan Perlembagaan dan penafian hak untuk dibicarakan (oleh tribunal) terhadap individu bernama Tan Sri Gani Patail ini, memburukkan lagi pencabulan amanah rakyat serta krisis kepercayaan yang sedang melanda negara. Pemecatan Peguam Negara yang bercanggah dengan Perlembagaan ini akan terus mengaibkan negara, di kala negara sedang lemas dengan skandal 1MDB. 

Link: http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/07/memang-benar-qada-qadar-kamu-yang-kipas.html.

Link: http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/07/kebodohan-apakah-sehinggakan-yang-dah.html.

Apakah tindakan Muhyiddin seterusnya?

mso.im pada . - Seminit yang lalu
*ULASAN MALAM* *Rombak* kabinet diumumkan Najib Razak tengah hari tadi dan penyingkiran Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri terus menjadi modal percakapan umum. Kisah ini akan terus menjadi topik hangat seminggu dua ini. Walaupun pengumuman itu muktamad, tetapi ulasan dan pandangan terhadap kabinet baharu itu akan terus berlaku dengan berbagai pandangan dan persepsi mengenainya. Ada beberapa perkara yang menunjal-ninjal kepala orang ramai khususnya pemerhati politik. Antaranya apakah Ahmad Zahidi Hamidi yang dilantik menjadi TPM mampu untuk memperkuatkan kedudukan Naj... lagi »

MB Selangor: Bersatu selamatkan Malaysia elak krisis

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 33 minit yang lalu
[image: 11800110_921780304576306_4520757668369083678_n]SHAH ALAM, 28 JUL: Pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin dari kerusi Timbalan Perdana Menteri hanya menjadikan krisis negara semakin parah. Dato’ Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali berkata, tindakan itu dilakukan hanya beberapa hari Muhyiddin memberi kenyataan Perdana Menteri perlu menjawab isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Katanya, tindakan Datuk Seri Najib Razak ternyata bertujuan mempertahankan kedudukan dan regimnya untuk terus bertahan. “Malah pemecatan Abdul Ghani Patail selaku Peguam Negara, salah seorang anggota panel me... lagi »

Najib Pecat Muhyiddin, Gani Patail untuk elak disiasat, dakwa Azmin

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 34 minit yang lalu
Tindakan menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri dan Tan Sri Abdul Gani Patail sebagai peguam negara memberikan gambaran Datuk Seri Najib Razak, bertindak mempertahankan kedudukan dan regimnya daripada disiasat panel bebas atas pelbagai salahguna kuasa dan rasuah yang melibatkan berbilion ringgit, kata Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali. Azmin berkata, Malaysia terjerumus ke dalam gaung krisis yang makin parah dengan penyingkiran Muhyiddin daripada Kabinet selepas beberapa hari selepas beliau memberi kenyataan perdana menteri perlu memberikan j... lagi »

Selepas Anwar, kini Muhyiddin pula jadi mangsa

PBO™ pada pen buruk online ™ - 41 minit yang lalu
Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dilucutkan jawatannya kini menyertai Datuk Seri Anwar Ibrahim, satu-satunya timbalan perdana menteri yang pernah dipecat dalam sejarah politik Malaysia. Jawatan itu bagaimanapun, sering diselubungi kontroversi, di mana dahulu Tun Musa Hitam yang memegang jawatan itu dari 1981 hingga 1986, meletakkan jawatan kerana perbezaan pendapat dengan perdana menteri pada masa

Kabinet dirombak, Peguam Negara diganti, siasatan PAC jadi tanda tanya.....

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 43 minit yang lalu
*KUALA LUMPUR*: Beberapa kejutan yang berlaku hari ini menimbulkan pelbagai persoalan dan reaksi. Ia bermula dengan paparan muka hadapan akhbar lidah rasmi UMNO, *Utusan Malaysia* yang memaparkan tajuk ‘*Semua diminta bertenang*’. Berbeza dengan saranan tajuk berkenaan, ia sebenarnya mempunyai kesan psikologi berbalik bagi banyak pihak sejak awal pagi. *Kontrak Peguam Negara ditamatkan awal* Masih hangat dengan spekulasi rombakan Kabinet akan berlaku, kejutan besar terbit dari Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Ali Hamsa yang mengumumkan bahawa Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patai... lagi »

Rombakan kabinet: Pengkritik disingkirkan, penyokong dan pengampu diberi habuan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 47 minit yang lalu
oleh Alyaa Alhadjri Seperti proses membuat keputusan lain sebelum ini di bawah pentadbiran Perdana Menteri Najib Razak, barisan Kabinet terbarunya yang diumumkan pada 28 Julai juga diselubungi misteri. Walaupun sudah berbulan khabar angin muncul, Najib sangat licik dan menahan daripada mendedahkan apa-apa maklumat terperinci rasional tentang apa yang dilihat sebagai rombakan Kabinet yang sangat diperlukannya. Berada dalam senarai terdahulu mengandaikan perubahan akan berlaku, laman web *The Malaysian Insider* telah memetik sumber awal hari ini yang mengesahkan bahawa Timbalan Perd... lagi »

Gugurnya Muhyiddin "Allah lebih mengetahui, kata penyanyi Najwa Mahiaddin

mantaro pada SISI BUKIT - 48 minit yang lalu
KUALA LUMPUR: Pengumuman senarai anggota Kabinet baru telah dilakukan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi. Dalam pengumuman tersebut, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dilantik sebagai Timbalan Menteri dan Menteri Dalam Negeri baru, berkuat kuasa 29 Julai. Sejurus selepas pengumuman itu dibuat oleh Najib, anak-anak Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Najwa Mahiaddin dan Farhan Yassin tidak melepaskan peluang untuk meluahkan perasan mereka di laman Twitter. “Allah lebih mengetahui,” kata Najwa yang juga merupakan seorang penyanyi melalui akaun Twi... lagi »

Apakah yang menanti di hadapan Muhyiddin?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 49 minit yang lalu
oleh Mike Tan Betapa yang kuat pun boleh tumbang. Dahulu dianggap sebagai ‘tangan kanan’ kepada perdana menteri, tetapi beliau kini sudah tersungkur. Selepas disingkirkan dengan biadab oleh Najib Razak, yang menggantikannya dengan pendokongnya Zahid Hamidi, rakyat Malaysia masih lagi dalam proses menerima kenyataan bahawa Muhyiddin Yassin kini bukan lagi sebahagian daripada Kabinet negara. Beliau telah berada dalam Kabinet sejak 1995, berkhidmat dalam pelbagai kementerian selama hampir dua dekad. Sehinggalah beliau dipecat hari ini. Sementara ini adalah sesuatu yang mengejutkan, Muhy... lagi »

Rombakan kabinet usaha tutup siasatan terhadap 1MDB?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 50 minit yang lalu
oleh Hazlan Zakaria Dengan apa yang berlaku hari ini, nampaknya perdana menteri Najib Razak telah bertindak untuk menghalang apa-apa keputusan negatif yang mungkin timbul daripada penyiasatan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Beliau telah pun merombak Kabinet, serta membuat beberapa langkah ‘mengejutkan’ dalam kedudukan kerajaan lain yang berkait dengan siasatan terhadap dakwaan salah laku syarikat dana kerajaan sarat hutang itu. Langkah yang paling jelas tentunya pengguguran bekas timbalan perdana menteri dan pengkritik paling lantang Najib dalam kabinet, Muhyiddin Yassi... lagi »

Tetap pendirian isu 1MDB walaupun disingkirkan, kata Muhyiddin

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 55 minit yang lalu
Tan Sri Muhyiddin Yassin hadir ke program Persidangan Antarabangsa Matrix Global School di Bandar Baru Sendayan, Seremban, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari. Tan Sri Muhyiddin Yassin menyatakan keredaannya menerima keputusan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang menggugurkan beliau daripada jawatan nombor 2 negara dalam rombakan Kabinet hari ini. Bagaimanapun, menerusi kenyataan yang dibuat melalui laman Facebook rasminya, bekas timbalan perdana menteri itu berkata beliau akan tetap mempertahankan prinsip dan pendiriannya dalam isu 1Malaysia Developme... lagi »

Netizen marah Muhyiddin digugurkan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 minit yang lalu
[image: logo muhyiddin] SHAH ALAM - Sebaik sahaja Tan Sri Muhyiddin Yassin diumumkan gugur dari jawatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pendidikan, kebanyakan pengguna media sosial mula mempersoalkan tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Di laman sosial Facebook, rata-rata netizen mula melahirkan rasa tidak puas hati dan berpendapat bahawa Muhyiddin patut dikekalkan untuk terus mendukung barisan kepimpinan kerajaan. Seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama Muhammad Izzudin Al Qassam melahirkan rasa hairan ke atas tindakan Najib itu. “Na... lagi »

Shafie akur, perjuangan selama ini untuk rakyat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 minit yang lalu
[image: Shafie akur, perjuangan selama ini untuk rakyat] SHAH ALAM - "Pandangan yang saya berikan adalah demi untuk menguatkan Umno dan niat ini bertujuan untuk meletakkan negara di landasan yang sepatutnya,” demikian ujar bekas Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal. Berkata menerusi kenyataan pada hari ini, jelas beliau, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai hak untuk merombak kabinet sekiranya perjuangannya tidak selari dengan pendirian pemimpin negara ini. “Selama ini saya telah memperjuangkan kepentingan rakyat dan sentimen a... lagi »

Dipecat: Tak perlu sedih, kata Shafie Apdal

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 minit yang lalu
[image: Mohd Shafie Apdal] KUALA LUMPUR - "Tak perlu sedih, tak perlu risau kalau berjuang untuk rakyat, " kata Naib Presiden Umno, Datuk Seri Shafie Apdal. Beliau yang ditemui di kediaman bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin enggan mengulas lanjut berhubung pengguguran beliau dari Kabinet. Shafie sebelum ini memegang jawatan Menteri Luar Bandar yang kini diganti Datuk Seri Ismail Sabri. Walau diasak dengan pelbagai soalan beliau hanya melemparkan senyuman dan mengatakan tidak perlu bersedih dengan apa yang berlaku. Shafie keluar daripada kediaman Muhyiddin ... lagi »

Senarai penuh Kabinet baharu Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 minit yang lalu
[image: Senarai Kabinet penuh baharu] *Perdana Menteri, Menteri Kewangan* Datuk Seri Najib Tun Razak *Timbalan Perdana Menteri, Menteri Dalam Negeri* Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi *Timbalan Menteri Dalam Negeri* Datuk Nur Jazlan Mohamed Masir Anak Kujat *Menteri di Jabatan Perdana Menteri* Datuk Mah Siew Keong Datuk Seri Jamil Khir Baharom Datuk Seri Idris Jala Datuk Seri Joseph Kurup Datuk Joseph Entulu Anak Belaun Datuk Seri Dr Shahidan Kassim Datuk Paul Low Seng Kuan Nancy Shukri Datuk Seri Abdul Wahid Omar Datuk Ir Dr Wee Ka Siong Datuk Seri Azalina Othman Said *Timbalan ... lagi »

Pemecatan Gani Patail tidak sah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 minit yang lalu
*NEGARA* dikejutkan dengan berita penamatan perkhidmatan (pemecatan Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail berkuat kuasa semalam, 27/7/2015). Manakala Tan Sri Apandi Ali (bekas Hakim Mahkamah Persekutuan) telah dilantik sebagai Peguam Negara yang baru. Walau bagaimanapun, Tan Sri Gani Patail, sebagaimana laporan berita online, dilaporkan sebagai tidak mengetahui mengenai pemecatan tersebut sehinggalah dimaklumkan oleh Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Ali Hamsa. Perkara yang jelas, pemecatan Tan Sri Gani Patail adalah langkah terburu-buru serta bercanggah dengan perlembagaan. Berda... lagi »

Najib mengikuti rapat taktik Mahathir

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 minit yang lalu
*SURVIVAL* politik Datuk Seri Najib Razak terbukti melebihi segalanya. Kini, ia semakin jelas bahawa Najib sedang meniru satu demi satu langkah teknik survival politik yang ditinggalkan bekas mentornya Tun Dr Mahathir Mohamad apabila beliau mengambil langkah berani membuang Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri setelah Umno menunda pemilihan parti ke 2018. Di zaman Dr Mahathir, beliau pernah menggantikan tiga timbalannya iaitu Tun Musa Hitam meletak jawatan (1986), Tun Ghafar meletak jawatan (1993) dan akhirnya TPM Dato Seri Anwar dipecat (1998). Di... lagi »

Umi Hafilda ke rumah Muhyiddin, keluar Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 minit yang lalu
Saksi kes liwat pertama Datuk Seri Anwar Ibrahim, Umi Hafilda Ali mengumumkan keluar Umno kerana tidak puas hati dengan pengguguran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri. Beliau malah mengumumkan perkara itu kepada media di rumah Muhyiddin di Bukit Damansara hari ini, yang menyaksikan penyokongnya mula berkumpul. "Atas apa yang berlaku terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini, saya Umi Hafilda Ali yang pernah menjadi saksi pertama kepada kerajaan dalam kes Anwar Ibrahim mengisytiharkan saya keluar dari Umno,” katanya. Umi Hafilda berkata beliau seorang anggota... lagi »

Najib gila kuasa - Azmin Ali

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 minit yang lalu
Najib dikatakan membuat tindakan untuk menyelamatkan diri daripada dakwaan salah guna kuasa [image: azmin,najib] PETALING JAYA: Datuk Seri Najib Tun Razak dikatakan sebagai seorang yang mementingkan diri sendiri dan gila kuasa. Dakwaan itu dibuat oleh Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali. Menurut Azmin, tindakan Najib menamatkan perkhidmatan Peguam Negara, Tan Sri Ghani Patail dan penyingkiran Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada portfolio yang disandang adalah sebagai langkah untuk menyelamatkan diri beliau daripada terus disiasat be... lagi »

Shafie Apdal tidak akan mengalah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 minit yang lalu
Ahli Parlimen Samporna itu berikrar tidak akan putus asa dan akan terus berjuang untuk rakyat [image: shafie-apdal] PETALING JAYA: Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang digugurkan daripada jemaah Kabinet, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal tidak akan berputus asa. Sebaliknya akan akan terus menjadi berjuang untuk rakyat. Katanya, pengumuman yang dibuat Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak tidak akan membuat beliau berputus asa. “Never worries, never be sad when you fight for rakyat,” katanya ketika ditemui di kediaman Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, di... lagi »

Penyokong Muhyiddin lepas geram di Facebook Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 minit yang lalu
Pengguna masukkan doa rakyat yang untuk pemimpin yang zalim di ruang komen Facebook Najib [image: najib_6comt] PETALING JAYA: Laman Facebook rasmi Perdana Menteri Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menjadi sasaran kemarahan yang dipercayai dibuat penyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin. Mereka yang marah dengan keputusan Najib menggugurkan timbalannya menggunakan ruang komen di laman berkenaan untuk melepas geram. Mereka berkongsi komen ‘****SUPPORT Muhyiddin Yassin’ yang diulang beberapa kali dalam satu komen selain diikuti beberapa ratus orang. Turut dimasukkan doa rakyat un... lagi »

Pemecatan TPM: Umi Hafilda malu, umum keluar Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 32 minit yang lalu

JANGAN SALAH DAN MARAHKAN NAJIB ISU MUHYIDDIN YASSIN DIPECAT ... DIA HANYA IKUT NASIHAT MAHATHIR SAHAJA .. KALAU NAK MARAH ... MARAHLAH MAHATHIR.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 50 minit yang lalu
*Kira-kira dua bulan lalau Tun Mahathir telah memberikan nasihat kepada najib Razak selaku Perdana Menteri agar buang sesiapa yang tidak menyokong beliau.Setelah sekian lama bersabar dan memberi peluang agar barisan kabinetnya bersatu dibelakang beliau sama-sama mengemudi negara ikut acuan dan kehendak pentadbiran beliau maka hari ini Muhyiddin Yassin dipecat sebab terlalu lantang secara terbuka menyerang dan mengehnatam dirinya sebagai perdana menteri.Kesabaran ada batasannya .... lagi pun sebagai menghormati Tun mahathir rasanya maka nasihat dan pandangan Mahathir dua bulan l... lagi »

ANWAR IBRAHIM - MAT SABU 'ANTARA AKIDAH DAN AKHLAK'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 55 minit yang lalu

Bai'ah Tak Sah, Tak Perlu Letak Jawatan - Bang Mat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 57 minit yang lalu

PKR Desak Jawatankuasa Krisis Ditubuhkan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu

Opposition initiating to set up transition government

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu

Tony Pua: "We want to put to an end to current turmoil"

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Mat Sabu : Muhyiddin's exit strengthens Najib's position

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

PKR Sedia Gerakkan Undi Tak Percaya Kepada Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Perlantikan AG baru tiada kaitan dengan personaliti - Hishammuddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Ulasan pertama Muhyiddin selepas ditendang Najib

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
Selepas digugurkan sebagai timbalan perdana menteri beberapa jam lalu, Tan Sri Muhyddin Yassin petang ini akhirnya membuka mulut. Dalam kenyataannya, beliau menegaskan mempunyai pendirian sendiri dalam isu 1MDB untuk mempertahankan hak rakyat, nama baik parti dan kepentingan negara. “Jika kerana pendirian saya dalam isu ini menyebabkan saya digugurkan daripada kabinet maka saya reda,” katanya.

Usul undi tak percaya menunggu Najib di Dewan Rakyat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

DAP: PMO tak sepatut bercakap bagi pihak Pasukan Khas Skandal 1MDB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

'Tukar AG ketika siasatan 1MDB akan bermasalah’

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

DAP ikrar terus pertahan Pua, The Edge dedah 1MDB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

'Tiada sedih, bimbang bila berjuang untuk rakyat' - Shafie Apdal

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Muhyiddin reda gugur kerana skandal 1MDB, serah kepada Allah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Ambiga: 1MDB critics out in 24hrs, isn't it obvious?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Kasihan... yang pertahankan kebenaran akhirnya ditendang jua.. KENAPA ??!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Betul le apa dia cakap ni..........?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Saya disingkir hanya kerana mahu kuatkan Umno, kata Shafie OLEH MD IZWAN Datuk Seri Shafie Apdal tersenyum ketika keluar daripada kediaman bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Bukit Damansara, Kuala Lumpur, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider Selepas terkeluar daripada Kabinet, Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal mempertahankan kritikannya hanya semata-mata untuk menguatkan parti Melayu itu dan meletakkan negara di landasan betul. Shafie berkata, pandangannya adalah untuk kepentingan rakyat dan bercakap sebagai wakil akar umbi Umno. "Selama ini say... lagi »

Ulasan XIFU NASER mengenai GHB lawan ketuanan ulama

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
“ADAKAH kamu seorang ulama?” Cuba tanya soalan ini kepada sesiapa yang dikenali sebagai ulama. Apakah respons yang kamu jangka daripada seorang ulama sejati berbanding dengan seorang “ulama chai” iaitu ulama yang dipilih berdasarkan ketuanan “siku dan lutut” , bukan kepimpinan akal dan hikmah. “Kita rayu sungguh-sungguh jangan cabar kesabaran kami,” kata Nasruddin Hassan. “Walaupun kami

Penyingkiran Peguam Negara ada teori konspirasi ?

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
Hanya sebulan sahaja lagi untukdia bersara. Tapi Najib tiba-tiba menyingkirkannya dengan alasan Gani sakit pinggang? Mengapa beliau tidak diberikan cuti sakit seperti lazimnya? Penyingkiran mendadak Tan Sri Abdul Gani Patail sebagai Peguam Negara hanya akan mengukuhkan lagi "teori konspirasi" bahawa Perdana Menteri, yang disiasat dalam skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) berazam untuk terus kekal sebagai PM, kata seorang *think-tank.* Sambil menegaskan bahawa penyingkiran Gani tidak dapat diterima, terutama kerana dia adalah sebahagian daripada pasukan petugas khas yg se... lagi »

Undi tidak percaya menanti Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Pembangkang cadang syor undi tidak percaya dibuat segera bagi memecat Perdana Menteri [image: mat-sabu-najib] PETALING JAYA: Pembangkang mendesak satu undi tidak percaya dibuat di Dewan Rakyat bagi menyingkirkan kepimpinan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Cadangan itu dibuat bekas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu. Dia yang mendakwa mewakili kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Gerakan Harapan Baharu (GHB) mengesyorkan tindakan itu dibuat di luar sidang Dewan Rakyat atau pada sesi akan datang. Ia akan membawa usul undi tidak percaya terhadap Najib. Jelasnya, sebaik Presiden... lagi »

Muhyiddin gugur, Zahid Hamidi jadi TPM...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 2 jam yang lalu
*Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilantik sebagai timbalan perdana menteri yang baharu hari ini, dan pada masa sama akan mengekalkan portfolionya sekarang sebagai menteri dalam negeri.Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membuat pengumuman tersebut hari ini dalam satu siaran secara langsung, mengesahkan laporan The Malaysian Insider pagi ini mengenai rombakan kabinet.Najib turut mengumumkan penyingkiran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalannya, menyifatkannya satu "keputusan amat sukar" tetapi terpaksa dilakukan bagi memastikan Kabinet bergerak sebagai satu pasukan... lagi »

Kenyataan Media Muhyiddin Yassin Berhubung Pemecatannya..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
Apapun alasan yang Najib berikan, sekalung tahniah buat Muhyiddin Yassin yang berani berkata benar tentang Skandal 1MDB yang dipersoalkan kebanyakkan rakyat kini kecuali macai. Jelas beliau mempunyai prinsip dan pendirian dalam isu yang melibatkan dana milik rakyat.. biarpun akhirnya jawatannya tergadai.. Berapa kerat sangat dalam negara kita ada pemimpin macam ni baik di pihak Barisan Nasional mahupun pihak Pembangkang? Kebanyakkannya bila dah ada jawatan.. ada kuasa.. takut nak menyanggah pendapat pemimpin yang lebih tinggi, walaupun jelas pendapat pemimpin atasan itu salah!.. ... lagi »

Kenyataan Media : YBHG Tan Sri Dato' Hj Muhyiddin Hj Mohd Yassin

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
Muhyiddin Yassin KENYATAAN MEDIA YBHG TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillah, saya mengucapkan terima kasih kepada YAB Perdana Menteri kerana telah memberikan peluang kepada saya untuk berkhidmat dalam pentadbiran kerajaan persekutuan sebagai Timbalan Perdana Menteri bermula 10 April 2009. Saya juga mengucapkan terima kasih kepada semua ketua-ketua jabatan, pegawai-pegawai kerajaan, pemimpin pertubuhan bukan kerajaan dan semua pihak yang telah menyokong saya sepanjang saya menjalankan tugas sebagai Timbalan Perdana Menteri. Saya menerim... lagi »

Dipecat: Muhyiddin pertahan pendirian kritik Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
TPM redha digugur selepas cuba pertahan hak rakyat parti dan negara [image: muhyiddin] PETALING JAYA: Tan Sri Muhyiddin menerima dengan hati terbuka keputusan Perdana Menteri, menggugurkannya daripada portfolio yang disandang. Dalam kenyataan yang dikeluarkan Timbalan Presiden UMNO, berkata dia menghormati kuasa prerogatif Perdana Menteri untuk melantik dan menggugurkan mana-mana anggota kabinet. “Selama saya berkhidmat, saya sentiasa mendokong semua dasar kerajaan dan menyokong kepimpinan YAB Perdana Menteri. “Kecuali dalam isu 1MDB, saya mempunyai prinsip dan pendirian saya sendiri ... lagi »

Dipecat: Hishammuddin nasihat Muhyiddin jangan melatah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Perdana Menteri berhak membuat rombakan kabinet dan semua pihak mesti akur. [image: hishamuddin-muhyiddin] KUALA LUMPUR: Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein memberi amaran kepada mereka yang tersingkir daripada jemaah menteri kabinet termasuk Timbalan Presiden UMNO, yang juga Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya tidak melatah dan menerima hakikat. Katanya, dalam landskap politik ketika ini apa juga keputusan boleh berlaku. Tegasnya, Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak telah membuat keputusan dan beliau mempunyai hak berbuat demikian. “Dal... lagi »

Pecat TPM, Najib amal pendekatan kuku besi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
[image: Sim]PETALING JAYA 28 JULAI- Penyingkiran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai anggota kabinet mengesahkan bahawa pentadbiran Datuk Seri Najib Razak kini bersifat kuku besi dan lebih mengutamakan kuasa demi kelangsungan peribadinya, kata Pengarah Strategi KEADILAN, Sim Tze Tzin. Beliau berkata, Najib kini lebih menumpukan kepada usaha untuk memperluaskan kuasa politiknya dan mengenepikan segala pandangan daripada individu paling kanan dalam pentabirannya. “Belum pernah dalam sejarah kabinet Malaysia, Peguam Negara dan Timbalan Perdana Menteri disingkirkan pada hari yang sama. “Ini ... lagi »

Turun ke jalan raya, amaran buat Najib – Mat Sabu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
[image: matsabu]PETALING JAYA 28 JULAI: Pengerusi Gerakan Harapan Baru, Mohammad Sabu memberi amaran kepada Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa rakyat akan turun ke jalan raya sekiranya Perdana Menteri menggunakan kekerasan secara berterusan untuk menyekat mana-mana individu yang mengkritik pentadbirannya. Bercakap dalam sidang media di The Club Petaling Jaya hari ini, beliau berkata, tekanan itu bagi membolehkan Perdana Menteri dijatuhkan melalui demokrasi yang ditentukan rakyat sendiri. “Sekiranya beliau meneruskan amalan biasa dalam Umno yang memenjarakan lawan politik pembangkang k... lagi »

Undi tak percaya terhadap Najib untuk selamatkan negara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
[image: PR baru]PETALING JAYA 28 JULAI: Gabungan pemimpin pembangkang dari KEADILAN, DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB) menggesa seluruh Ahli Parlimen (MP) termasuk dari Barisan Nasional bersatu bagi mengemukakan undi tidak percaya kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Ia berikutan ketidaktentuan politik dan sosial dalam negara serta pendedahan terbaru skandal 1Malaysian Development Berhad (1MDB) melibatkan Najib secara langsung seperti didedah akhbar *Wall Street Journa*l (WSJ) sebelum ini. Pengerusi GHB, Mohammad Sabu menjelaskan tindakan itu perlu bagi menyelamatkan masa... lagi »

Pembangkang desak Muhyiddin dan ahli Parlimen BN tubuh kerajaan peralihan

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 3 jam yang lalu
Tanpa disertai PAS, pemimpin pembangkang dari PKR, DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB) hari ini mendesak bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan ahli Parlimen daripada Barisan Nasional (BN) supaya menubuhkan sebuah kerajaan peralihan. Pengerusi pro-tem GHB Mohamad Sabu, atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata, kerajaan peralihan itu dicadangkan ditubuhkan selepas Dewan Rakyat bersidang pada sesi akan datang iaitu pada Oktober. Katanya, ia wajar disokong dengan empat terma rujukan yang khusus, termasuk dengan melantik seorang "perdana menteri interim" darip... lagi »

Memang benar qada qadar kamu yang 'kipas' tegar sejak tragedi 1998 lagi..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
*JANGAN LUPA, harap tunaikan janji bawa masuk 1.5 juta bangla ke Malaysia.. * *Agar Barisan Netanyahu dapat kekal dunia & akhirat..*

Najib gugur Muhyiddin demi kepentingan politik, negara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Menurut Najib rombakan kabinet dibuat bagi hadapi cabaran mengurus menjelang PRU14. [image: muhyidinyassin] PUTRAJAYA: Penyingkiran Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri satu keputusan yang amat sukar. Pengakuan itu dibuat Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak ketika pengumuman rombakan Kabinet di Pejabat Perdana Menteri, Putrajaya, pada Selasa. Katanya, tindakan itu terpaksa dibuat atas alasan kepentingan kerajaan dan negara. “Rombakan kabinet hari ini dibuat bagi memperkukuhkan lagi barisan Jemaah Menteri dalam menghadapi cabaran menguruskan negar... lagi »

Saya reda digugur demi hak rakyat, 1MDB - Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
[image: Muhyiddin Yassin] SHAH ALAM - Dalam isu 1MDB, saya mempunyai prinsip dan pendirian saya sendiri dalam mempertahankan hak rakyat, namai baik parti dan kepentingan negara. Jika kerana pendirian saya dalam isu ini menyebabkan saya digugurkan daripada kabinet maka saya redha,” demikian reaksi bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Meluahkan rasa terbuka terhadap keputusan yang diumum Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebentar tadi, jelas Muhyiddin menerusi laman Facebooknya, beliau menerima keputusan tersebut serta menghormati kuasa prerogatif Pe... lagi »

Berhati-hatilah dengan spesis sebegini...!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
*Bila manusia sering bertukar-tukar 'wajah' * *demi kepentingan tertentu..*

Muhyiddin, TPM kedua disingkir selepas Anwar dalam sejarah Malaysia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dilucutkan jawatannya kini menyertai Datuk Seri Anwar Ibrahim, satu-satunya timbalan perdana menteri yang pernah dipecat dalam sejarah politik Malaysia. Jawatan itu bagaimanapun, sering diselubungi kontroversi, di mana dahulu Tun Musa Hitam yang memegang jawatan itu dari 1981 hingga 1986, meletakkan jawatan kerana perbezaan pendapat dengan perdana menteri pada masa itu, Tun Dr Mahathir Mohamad, serta Tun Ghafar Baba, yang mengambil alih jawatan pada 1986 tetapi dikalahkan Anwar pada 1993. Anwar dipecat pada 2 September, 1998 atas dakwaan rasuah dan liw... lagi »

Ahli PAC dilantik ke Kabinet, siasatan skandal 1MDB kini meragukan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Timbul persoalan hari ini apabila anggota Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) diangkat ke dalam Kabinet ketika siasatan masih berlangsung berhubung skandal syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Pengerusi PAC, Datuk Nur Jazlan Mohamed, bersama Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, dan Datuk Mas Ermieyati Samsul dilantik menjadi timbalan menteri. Nur Jazlan kini memegang jawatan timbalan menteri dalam negeri, manakala Reezal Merican dilantik sebagai timbalan menteri luar dan Mas Ermieyati dilantik menjadi timbalan menteri pelancongan dan kebudayaan. Seorang lagi angg... lagi »

Muhyiddin reda dipecat sebagai TPM

mso.im pada . - 4 jam yang lalu
*KENYATAAN* *Muhyuiddin diberi pelukan semangat oleh isterinya..**Muhyiddin* Yassin reda dengan keputusan Najib Razak menggugurkannya sebagai Timbalan Perdana Menteri. Katanya walaupun tidak menjadi TPM tetapi beliau tetap akan memegang tangugngjawab sebagai Timbalan Presiden parti dan akan berusaha untuk menyakinkan rakyat kepada Umno. Dalam satu kenyataan ringkas dikeluarkannya, bekas timbalan perdana menteri itu berkata, beliau mengucapkan terima kasih kepada Najib yang memberi kepercayaanya menjadi timbalan pedana menteri sejak 2009 sehingga berakhir tengah hari ini. Beliau m... lagi »

KABINET AMPU: PASTIKAN AMALAN JILAT DIPERTINGKATKAN

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
*Tips nak jadi menteri di Malaysia..* *JANGAN hentam Najib terang2an..JANGAN hentam Rosmah..JANGAN hentam skandal 1MDB....akan tetapi PASTIKAN AMALAN JILAT DIPERTINGKATKANkalau nak duduk kekal lama dalam kabinet Pahlawan Bugis..*

Rombakan Kabinet: 7 menteri, 9 timbalan menteri baharu dilantik, 5 digugur

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Senarai penuh anggota jemaah Menteri dan Timbalan Menteri Persekutuan berkuatkuasa 29 Julai 2015: *Perdana Menteri dan Menteri Kewangan: * Datuk Seri Mohd Najib Razak *Timbalan Menteri dan Menteri Dalam Negeri: * Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi *Timbalan Menteri Kewangan:* Datuk Chua Tee Yong Datuk Johari Abd Ghani *Timbalan Menteri Dalam Negeri:* Datuk Nur Jazlan Mohamed Tuan Masir Anak Kujat *Menteri Kewangan II: * Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah *Menteri Pengangkutan:* Datuk Seri Liow Tiong Lai *Timbalan Menteri Pengangkutan:* Datuk Seri Abdul Aziz Kaprawi *Me... lagi »

Pembangkang desak Muhyiddin dan ahli Parlimen BN tubuh kerajaan peralihan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Tanpa disertai PAS, pemimpin pembangkang dari PKR, DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB) hari ini mendesak bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan ahli Parlimen daripada Barisan Nasional (BN) supaya menubuhkan sebuah kerajaan peralihan. Pengerusi pro-tem GHB Mohamad Sabu, atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata, kerajaan peralihan itu dicadangkan ditubuhkan selepas Dewan Rakyat bersidang pada sesi akan datang iaitu pada Oktober. Katanya, ia wajar disokong dengan empat terma rujukan yang khusus, termasuk dengan melantik seorang "perdana menteri interim" daripad... lagi »

Akhirnya..Najib singkir Muhyiddin sambil membelasahnya..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 4 jam yang lalu
Selain Muhyiddin, empat orang Menteri dan seorang Timbalan Menteri digugurkan dari Kabinet, kata Najib dalam pengumuman di pejabatnya di Putrajaya hari ini. Dalam ucapan pengumumannya, Najib berkata beliau sememangnya bersikap terbuka dalam menerima kritikan. "Namun, sebagai anggota Kabinet, perbezaan pendapat dan pandangan tidak sepatutnya dilakukan di forum terbuka yang boleh menjejaskan pandangan umum terhadap kerajaan serta negara. "Ia juga bertentangan dengan konsep tanggungjawab bersama Kabinet. "Keputusan menggantikan Tan Sri Muhyiddin merupakan satu keputusan yang amat ... lagi »

Fuyooo Jam Tangan Sahaja Rege Sampai Sejuta. Mampukah Kita

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 4 jam yang lalu
Mati hidup semula pun belum tentu mampu beli. Menyesal tak bercita-cita jadi PAk Menteri masa kecik-kecik dulu..Fuyoo dahsyat tak mampu kita ..hanya sekadar melihat sahaja ni..huhu.. bersyukur dengan Jam Casio Sahaja. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini#

Tiada ulasan: