Rabu, 29 Julai 2015

5689. Orang kata hidup ibarat putaran roda.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡

♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ
♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”

Ahli PAC dilantik ke Kabinet, siasatan 1MDB kini meragukan -

Timbul persoalan hari ini apabila anggota Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) diangkat ke dalam Kabinet ketika siasatan masih berlangsung berhubung skandal syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Pengerusi PAC, Datuk Nur Jazlan Mohamed, bersama Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, dan Datuk Mas Ermieyati Samsul dilantik menjadi timbalan menteri.

Nur Jazlan kini memegang jawatan timbalan menteri dalam negeri, manakala Reezal Merican dilantik sebagai timbalan menteri luar dan Mas Ermieyati dilantik menjadi timbalan menteri pelancongan dan kebudayaan.

Seorang lagi anggota PAC, Datuk Wilfred Madius Tangau kini merupakan menteri sains, teknologi, dan inovasi.

Sebelum ini, jawatankuasa bipartisan itu dianggotai 13 ahli, merangkumi 8 daripada Barisan Nasional dan 5 daripada pembangkang.

Dengan rombakan Kabinet yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini, terdapat keperluan menggantikan 4 anggota PAC itu untuk meneruskan inkuiri terhadap 1MDB minggu hadapan.

Bekas dan eksekutif 1MDB dijangka hadir ke inkuiri PAC bermula 4 Ogos hadapan. – 28 Julai, 2015.

Link: http://penburukonline.blogspot.com/2015/07/ahli-pac-dilantik-ke-kabinet-siasatan.html.
Selasa, 28 Julai 2015

Kesan dari kerajaan yang ROSAK ialah kejatuhan ekonomi negara pada tahap kritikal..

Seperti biasa.. media akan dipaksa menipu dengan laporan2 menyedapkan rakyat. Dan rakyat seperti biasa, upama ayam diberi makan dedak BR1M

Link: http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/07/kesan-dari-kerajaan-yang-rosak-ialah.html.




















Nak sorok skandal rasuah PM Najib pecat pegawai penyiasat !

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
Pengkritik berkata Najib Razak sedang cuba untuk mengelakkan pendakwaan di tengah-tengah dakwaan bahawa beliau menerima $ 700,000,000 dana negera. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, disengat oleh dakwaan bahawa beliau menerima beberapa $ 700juta dalam bentuk wang kerajaan, memecat Peguam Negara yang telah menyiasatnaya dan seorang timbalan yang merupakan anatara kalangan pengkritik paling menonjol Selasa lalu. Najib semakin tertekan oleh kebocoran dokumen rahsia yang menunjukkan wang, daripada dana pelaburan negera 1MDB, masuk ke dalam akaun peribadinya. Najib mengumumkan d... lagi »

Mukhriz Mahathir tiba di rumah Muhyiddin

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir baru saja hadir ke kediaman bekas timbalan perdana menteri Muhyiddin Yassin kira-kira jam 8.35 malam tadi.Beliau kemudiannya terus memasuki rumah berkenaan tanpa berkata apa-apa kepada wakil media yang telah menunggu di situ sejak petang tadi lagi.Beberapa minit sebelum itu, Muhyiddin keluar untuk pertama kalinya sejak digugurkan dari kabinet Datuk Seri Najib Razak mengucapkan terima kasih kepada rakan media dan mereka yang mengunjungi beliau.Muhyiddin yang berbaju petak biru kelihatan tenang dan sempat melemparkan seny... lagi »

Reaksi netizen memeranjatkan Najib

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Sokongan untuk Muhyiddin melimpah ruah di Facebook Rakyat Malaysia menzahirkan sokongan masing-masing kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin di laman Facebook peribadinya hari ini, tidak lama selepas beliau memuat naik satu kenyataan, respons kepada penyingkirannya sebagai timbalan perdana menteri. Kenyataan yang disiarkan 3 jam lalu, setakat ini menerima Like daripada lebih 131,000 orang dan

Bila pengkritik disingkirkan, pembodek diberi habuan...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 3 jam yang lalu
*Seperti proses membuat keputusan lain sebelum ini di bawah pentadbiran Perdana Menteri Najib Razak, barisan Kabinet terbarunya yang diumumkan pada 28 Julai juga diselubungi misteri.Walaupun sudah berbulan khabar angin muncul, Najib sangat licik dan menahan daripada mendedahkan apa-apa maklumat terperinci rasional tentang apa yang dilihat sebagai rombakan Kabinet yang sangat diperlukannya.Berada dalam senarai terdahulu mengandaikan perubahan akan berlaku, laman web The Malaysian Insider telah memetik sumber awal hari ini yang mengesahkan bahawa Timbalan Perdana Me... lagi »

DAP desak sidang tergempar Parlimen, mahu undi percaya/tak percaya terhadap Najib

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 jam yang lalu
KUALA LUMPUR, 28 JULAI: DAP mencabar Datuk Seri Najib Razak supaya memanggil mesyuarat tergempar Parlimen segera untuk membolehkan undi percaya/tak percaya diadakan terhadap beliau sebagai Perdana Menteri. Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berkata, Parlimen perlu menentukan keyakinan terhadap Najib selepas beliau merombak Kabinet dengan memecat Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri, dan beberapa menteri lain serta menggantikan Peguam Negara Tan Sri Gani Patail. Katanya, Muhyiddin dan beberapa menteri yang disingkirkan telah mendesak Najib supaya bercakap benar te... lagi »

Muhyiddin terlalu lantang kritik 1MDB - GHB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

Najib makan malam dengan TPM Baru ??

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu

Netizen marah Muhyiddin digugur?.. Najib tak kisah..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 4 jam yang lalu
Sebaik sahaja Tan Sri Muhyiddin Yassin diumumkan gugur dari jawatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pendidikan, kebanyakan pengguna media sosial mula mempersoalkan tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Di laman sosial Facebook, rata-rata netizen mula melahirkan rasa tidak puas hati dan berpendapat bahawa Muhyiddin patut dikekalkan untuk terus mendukung barisan kepimpinan kerajaan. Seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama Muhammad Izzudin Al Qassam melahirkan rasa hairan ke atas tindakan Najib itu. “Najib, kenapa pecat Muhyiddin daripada jawa... lagi »

Mukhriz Mahathir tiba di rumah Muhyiddin berikan sokongan

kerengga pada KERENGGA - 4 jam yang lalu
Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir baru saja hadir ke kediaman bekas timbalan perdana menteri Muhyiddin Yassin kira-kira jam 8.35 malam tadi. Beliau kemudiannya terus memasuki rumah berkenaan tanpa berkata apa-apa kepada wakil media yang telah menunggu di situ sejak petang tadi lagi. Beberapa minit sebelum itu, Muhyiddin keluar untuk pertama kalinya sejak digugurkan dari

Sacked Gani Had Sole Right To Charge Najib For CBT !!

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*Mafiaboss Melayu* *[image: Mafiaboss Melayu's photo.]Article 145 (6) of the Federal Constitution makes it clear that an Attorney-General shall not be removed from office except on like grounds and in the like manner as a judge of the Federal Court.* * Article 125 (3) of the Federal Constitution regulates the manner in which a Judge of the Federal Court may be removed and it says* * "If the Prime Minister, or the Chief Justice after consulting the Prime Minister, represents to the Yang Di-Pertuan Agong that a judge of the Federal Court ought to be removed on the ground of any breach... lagi »

Muhyiddin Adakan Sidang Media Esok

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

[TERKINI] Najib Tersilap Langkah Pecat Muhyiddin, Bakal Terima "Hukuman Berat" Dari Rakyat...

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 5 jam yang lalu
S*okongan untuk Muhyiddin melimpah ruah di Facebook* Rakyat Malaysia menzahirkan sokongan masing-masing kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin di laman Facebook peribadinya hari ini, tidak lama selepas beliau memuat naik satu kenyataan, respons kepada penyingkirannya sebagai timbalan perdana menteri. Kenyataan yang disiarkan 3 jam lalu, setakat ini menerima Like daripada lebih 131,000 orang (162,509 setakan pukul 10:45 pm) dan dikongsi lebih 31,000 kali. Ramai yang melahirkan sokongan kepada Muhyiddin dan ada yang mengkritik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana menggugurkan ti... lagi »

Muhyiddin akan buat penjelasan pada Rabu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
TPM tidak akan membuat sebarang kenyataan sehingga ke tarikh yang ditetapkan [image: muhyiddin] KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan menjelaskan pengguguran jawatannya pada jam 11 pagi Rabu. Katanya, sehingga ke jam dan tarikh berkenaan beliau tidak akan membuat sebarang kenyataan. “Saya cuma nak nyatakan saya telah mengeluarkan kenyataan dan media telah melaporkan apa yang berlaku. Saya tidak akan beri kenyataan baru. “Saya akan maklumkan esok jam 11 pagi. Saya jemput semua media dalam negara dan luar negara datang sini (rumah) dan di situ nanti saya ak... lagi »

Ahli PAC dilantik ke Kabinet, siasatan 1MDB kini meragukan -

PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
Timbul persoalan hari ini apabila anggota Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) diangkat ke dalam Kabinet ketika siasatan masih berlangsung berhubung skandal syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Pengerusi PAC, Datuk Nur Jazlan Mohamed, bersama Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, dan Datuk Mas Ermieyati Samsul dilantik menjadi timbalan menteri. Nur Jazlan kini memegang jawatan

Penyingkiran Muhyiddin, Gani beri gambaran buruk

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
*NIZAM ZAIN* *Azmin Ali* SHAH ALAM - Penyingkiran Tan Sri Muhyiddin Yassin dari barisan Kabinet baharu selepas beberapa hari beliau ‘menegur’ kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak membuktikan Perdana Menteri itu perlu menjawab kepada skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali sambil menyifatkan pengguguran dalam rombakan kabinet Najib itu hanya menjerumuskan Malaysia ke dalam gaung krisis susulan kontroversi syarikat pelaburan negara itu. Beliau berkata, penamatan Tan Sri Abdul Gani Patail daripada jawatan Peguam Negara sebagai salah seor... lagi »

Kesan dari kerajaan yang ROSAK ialah kejatuhan ekonomi negara pada tahap kritikal..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
*Seperti biasa.. media akan dipaksa menipu dengan laporan2 menyedapkan rakyat.* *Dan rakyat seperti biasa, upama ayam diberi makan dedak BR1M *#

Tiada ulasan: