Sabtu, 1 Ogos 2015

5698. Kekejian sikap kamu di jalan raya tidak seimbang dengan kebaikan Solat Fardu kamu seawal tadi.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

Gani Patail kena jawab dalam masa 39 hari, kes saman Datuk Ramli

mantaro pada SISI BUKIT - 3 minit yang lalu
Mahkamah Tinggi mengarahkan( kini bekas) Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail memfailkan pembelaan terhadap saman pendakwaan berniat jahat yang difailkan oleh peguam Rosli Dahlan dan bekas ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Datuk Ramli Yusof dalam tempoh 30 hari. Arahan itu dibuat selepas Hakim Vazeer Alam Mydin Meera menolak untuk menangguhkan Gani dan lain-lain memfailkan pembelaan melibatkan saman bernilai jutaan ringgit. "Tidak ada alasan yang istimewa untuk membenarkan penangguhan," katanya. Oleh itu mahkamah menetapkan 29 Julai sebagai pengurusan kes Ramli dan Rosli ... lagi »

TERKINI - PM NAJIB KECEWA ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 21 minit yang lalu
*Najib tak boleh pecat jawatan Timbalan Presiden UMNO milik Muhyiddin* *NAJIB RAZAK, UMNO* * Tidak ada satu peruntukkan di dalam Perlembagaan UMNO yang membenarkan Presiden UMNO untuk memecat Timbalan Presiden UMNO. * * PETALING JAYA: Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak tidak akan menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin, sebagai Timbalan Presiden UMNO.* * Setiausaha Agung Veteran UMNO, Datuk Mustapha Yaakob menjelaskan perkara itu tidak akan dilakukan Najib kerana tiada peruntukan dalam perlembagaan memberinya kuasa untuk bertindak sedemikian.* * “Tidak boleh, tidak ada peruntukkan... lagi »

Fuhh!!! Inilah Wajah Lelaki yang Bakal Menjadi Suami Selebriti, Abby Abadi.. Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 22 minit yang lalu
Jutaan tahniah diucapkan kepada Abby Abadi atas berita gembira yang telah dikongsikan menerusi akaun Instagramnya. Abby Abadi bakal menamatkan zaman jandanya pada 14 Ogos ini. Lelaki yang berjaya mencuri hati Abby Abadi dikenali sebagai Jai Ezzany. Sebelum ini *Abby pernah dikaitkan mempunyai hubungan cinta dengan seorang ustaz yang bergelar Ustaz Khairul Azli*. Nampak gayanya tiada jodoh antara mereka berdua. [image: abby abadi kahwin lagi] Menariknya Abby sempat berkongsi sedikit sebanyak tentang perkenalannya dengan Jai. Mereka telah berkenalan sejak tahun 2013 namun hanya... lagi »

" MEMJAWABLAH KAMU DIAKHIRAT NANTI. JAHIL BIAR SORANG-SORANG, JANGAN DIBAWA-BAWA ORANG LAIN "

tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 29 minit yang lalu
KUALA LUMPUR: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said menegur pihak di Lembaga Penapisan Filem (LPF) agar tidak berfikiran sempit dan perlu mengkaji semula garis panduan penapisan bagi penerbitan drama atau filem. Azalina yang sebelum ini Pengerusi, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) berkata, isu mengenai adegan pasangan bercinta berpegangan tangan atau berpelukan tidak perlu diperbesarkan memandangkan ia sekadar lakonan yang tidak mengundang maksiat terhadap penonton. "Isu ini dah jadi agak merepek kerana sesebuah drama atau filem merupakan in... lagi »

Najib tak boleh pecat jawatan Timbalan Presiden UMNO milik Muhyiddin

PBO™ pada pen buruk online ™ - 49 minit yang lalu
Tidak ada satu peruntukkan di dalam Perlembagaan UMNO yang membenarkan Presiden UMNO untuk memecat Timbalan Presiden UMNO.  PETALING JAYA: Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak tidak akan menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin, sebagai Timbalan Presiden UMNO. Setiausaha Agung Veteran UMNO, Datuk Mustapha Yaakob menjelaskan perkara itu tidak akan dilakukan Najib kerana tiada peruntukan dalam

Aktivis Bersih Mandeep Singh pula ditangkap ?? OLEH MELATI A JALIL

atsixty pada ZAKRI ALI - 54 minit yang lalu
[image: Zack Ahmad's photo.] *Peguam Honey Tan berkata, Aktivis Bersih 2.0 Mandeep Singh (tiga dari kanan) ditahan di balai polis Petaling di Jalan Klang Lama mengikut Seksyen 124 (b) Kanun Keseksaan, kerana menjalankan aktiviti mengancam sistem demokrasi berparlimen.* * Peguam Honey Tan berkata, Aktivis Bersih 2.0 Mandeep Singh (tiga dari kanan) ditahan di balai polis Petaling di Jalan Klang Lama mengikut Seksyen 124 (b) Kanun Keseksaan, kerana menjalankan aktiviti mengancam sistem demokrasi berparlimen. * * Tan berkata, menurut pihak polis, penangkapan Mandeep adalah berhubung ... lagi »

Hanya Di Vietnam Bagaimana Cara Mengelakan Kepanasan Dan Tetap Sejuk

Nas Rul pada dairishare - 4 jam yang lalu
How to beat the heat and stay cool in Vietnam

Bebaskan Adam, Syukri

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
oleh Dyana Sofya [image: adam] Dua aktivis anak muda Syukri Razab dan Adam Adli ditahan petang tadi oleh pihak polis di bawah Akta Hasutan. Penahanan itu berhubung dengan perhimpunan yang dijangka berlangsung pada esok, 1 Ogos 2015, pada 2 petang di hadapan Sogo, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Kuala Lumpur. DAPSY dengan ini menyuarakan sebulat suara sokongan kepada kedua-dua anak muda ini dan mengecam sekeras-kerasnya tindakan penahanan Syukri Razab dan Adam Adli tersebut. Kedua-dua mereka telah hadir di ibu pejabat polis di Dang Wangi dengan sukarela untuk mengadakan perbincangan denga... lagi »

Giliran Najib puji Haji Hadi

PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini memuji Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana boleh membuat "penilaian yang betul" berhubung dakwaan terhadap dirinya dan 1MDB. Ini kerana, kata Najib, dalam isu 1MDB seseorang yang beragama Islam  perlu memegang prinsip mencari kebenaran sebelum menuduh seseorang bersalah. "Sebagai orang yang berpegang pada agama, kita mesti pegang

Najib tidak boleh pecat Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Tidak ada satu peruntukkan di dalam Perlembagaan UMNO yang membenarkan Presiden UMNO untuk memecat Timbalan Presiden UMNO. [image: najib, Muhyiddin] PETALING JAYA: Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak tidak akan menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin, sebagai Timbalan Presiden UMNO. Setiausaha Agung Veteran UMNO, Datuk Mustapha Yaakob menjelaskan perkara itu tidak akan dilakukan Najib kerana tiada peruntukan dalam perlembagaan memberinya kuasa untuk bertindak sedemikian. “Tidak boleh, tidak ada peruntukkan dalam Perlembagaan UMNO. Bahkan, tidak ada satu jawatan pun di dalam Majlis Ter... lagi »

Reputasi Nur Jazlan musnah apabila terima jawatan timbalan menteri

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
oleh Robin Stanley Augustin Tidak susah menjadi politikus. Anda hanya perlu bercakap dan bercakap, terutama ketika musim pilihanraya. Apa yang susah adalah menjadi lebih sekadar politikus. Ia adalah tugas yang amat berat. Anda perlu mengotakan setiap kata-kata, dan kekal dengan prinsip dan pendirian walaupun berhadapan keadaan yang sukar. Sebaik sahaja seorang politikus dilihat melanggar prinsip dan nilai yang dipegangnya, dia akan mula dilihat hanya seorang lagi pelakon yang cuba memperbodohkan kita. Itulah sebabnya mengapa berita tentang pelantikan pengerusi Jawatankuasa Kira-ki... lagi »

Wreckage 'flaperon' confirms is from Boeing 777...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 7 jam yang lalu
[image: endoane2.jpg] *MH370: Part number on plane wreckage confirms debris is from Boeing 777, Malaysian official says...* *A part number on a piece of aircraft wreckage found in the Indian Ocean confirms the object is from a Boeing 777, a Malaysian transport official has said."From the part number, it is confirmed that it is from a Boeing 777 aircraft. This information is from MAS (Malaysia Airlines). They have informed me," deputy transport minister Abdul Aziz Kaprawi said.The wing component found on the small French island of La Reunion, east of Madagascar, bears the part ... lagi »

Rosmah nafi dakwaan Asia Sentinel beliau mahu singkir Zeti Aziz

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 7 jam yang lalu
Antara apa yang Asia Sentinel laporkan semalam ialah, atas dasar takut, Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz perlu dipecat kerana bimbang pendedahan ke atas penyiasatan skandal 1MDB yang dikaitkan dengan akaun peribadi Rosmah dan Najib. Rosmah dikatakan marah dengan kebocoran maklumat berkenaan akaun banknya dan mengenai kemasukkan wang berjumlah RM2 Juta ke dalam akaun peribadinya. Susulan dari kebocoran maklumat tersebut, Rosmah telah mengarahkan Zeti untuk menyiasat dan memaklumkan padanya pihak yang mendedahkan maklumat peribadi akaun banknya atau meletak jawatan dala... lagi »

Muhyiddin, Shafie akan rasmi mesyuarat perwakilan di Kedah – Mukhriz FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
[image: mukriz,muhyiddin,shafie] *Langkah membatalkan jemputan terhadap kedua-dua pemimpin parti itu hanya menunjukkan satu tindakan kurang manis.* *PETALING JAYA: Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah digesa agar tidak membatalkan jemputan terhadap Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal bagi merasmikan mesyuarat perwakilan bahagian-bahagian di negeri itu.* *Gesaan itu dibuat oleh Pengerusinya yang juga Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang memberitahu mesej mengenai perkara itu telah disampaikan kepada semua ... lagi »

BERITA GEMBIRA UNTUK RAKYAT JOHOR!!! ... MULAI ESOK KADAR TARIF AIR DI JOHOR DI NAIKKAN.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 8 jam yang lalu
*CYBERJAYA - Mulai esok, kadar tarif air di Johor akan dinaikkan antara RM2 dan RM3 setiap meter padu bagi kegunaan domestik yang melebihi 20 meter padu dan 35 meter padu sebulan, demikian diumumkan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (Span) hari ini.Dalam satu kenyataan di sini, Span berkata pelarasan tarif air di negeri berkenaan adalah berikutan cadangan daripada Syarikat Air Johor (SAJ) Holdings Sdn Bhd untuk menaikkan kadar itu tahun lepas."Bagi pengguna domestik, kadar tarif air yang baharu bagi penggunaan 0 hingga 20 meter sepadu (m3) adalah 80 sen, dan penggu... lagi »

Adakah Muhyiddin akan menyerah kalah begitu saja?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
oleh Arzaman Sulaiman *MUHYIDDIN PERLU BERTINDAK: *Rata-rata pemerhati politik menyifatkan tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membuat rombakan Kabinet dan beberapa keputusan lain serentak sebagai satu usaha menyelamatkan dirinya dari dikritik dan terpalit dengan isu 1MBD. Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah pengkritik tegar isu ini dalam jemaah menteri. Tindakan Muhyiddin sebagai Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Presiden UMNO pastinya memberi impak dan akan menjejaskan kreadibiliti dan intergriti Perdana Menteri. Jesteru itu beliau pe... lagi »

Barisan Kabinet ‘kurang cerdik’ tidak akan mampu pertahankan Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
oleh Robin Stanley Augustin Rombakan kabinet baru-baru ini bertujuan untuk mengukuhkan kepimpinan negara, dengan menggugurkan pengkritik 1MDB dan menggantikannya dengan mereka yang “memiliki semangat berpasukan”. Dengan tersingkirnya mereka yang lantang, “*dream team*” baru perdana menteri Najib Razak pastinya bakal menjadi pertahanan yang lebih kukuh dan bersatu bagi menentang serangan politikus, media dan orang ramai. Akan tetapi ia seperti tidak akan tercapai, terutama apabila pasukan ini turut merangkumi menteri-menteri “kurang cerdik” yang bukanlah pembela kerajaan yang baik. Sa... lagi »

#KitaLawan lancar siri jelajah, gerak anak muda ke Bersih 4.0

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Kitalawan]KUALA LUMPUR, 30 JULAI- Gerakan #KitaLawan akan memulakan siri jelajah besar-besaran bagi menggerakkan anak muda ke Himpunan Bersih 4.0 yang bakal diadakan 29 dan 30 ogos hadapan. Bermula di Sabah pada 2 Ogos nanti, program yang dinamakan pentas #KitaLawan itu akan meneruskan siri jelajahnya ke Kuala Terengganu ada 7 Ogos. Beberapa pemimpin pembangkang seperti pengerusi Gerakan Harapan Baru, Mohammad Sabu, Setiausaha Agung KEADILAN, Rafizi Ramli serta pemimpin muda di kalangan aktivis dan pemimpin pelajar turut dijangka hadir. “Malah kita jangka lebih ramai pemimpin ... lagi »

“Saya digugurkan? Alhamdulillah”-Mohamad Hasan Khairil Ashraf

atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
*[image: Mohamad-Hasan,-UMNO]Desas-desus mengenai pengguguran Mohamad timbul selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin disingkir sebagai Timbalan Perdana Menteri* *KUALA LUMPUR : “Saya digugurkan? * *Alhamdulillah..,” ia ringkas Datuk Seri Mohamad Hasan mengenai khabar angin di media sosial bahawa beliau akan digugurkan sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan.* *Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka anjuran Badan Kemajuan Anak-Anak Negeri Sembilan pada Jumaat.* *Desas-desus mengenai penggugurannya timbul selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan... lagi »

Wahai guru, korang tak gembira ke dengan pengumuman Menteri Pendidikan baru ni ..? Hehehehe

PBO™ pada pen buruk online ™ - 8 jam yang lalu
Bebanan kerja yang ditanggung lebih 500,000 guru di seluruh negara akan dikaji semula bagi memastikan ia tidak menjejaskan tugasan hakiki mereka sebagai pendidik. Perkara itu dinyatakan Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid pada sidang media selepas menghadiri majlis meraikan beliau sebagai Menteri Pendidikan yang baharu berkuat kuasa Selasa lalu. Beliau berkata, perkara yang akan

Harga Minyak Naik Lagi Mulai 1 Ogos 2015 Kita Bantai

atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
*Seperti sedia maklum , harga ketiga-tiga bakan bakar tersebut iaitu petrol RON95 RON97 dan Diesel akan dikemaskini harganya pada 1 Ogos 2015 bermula jam 12,01 tengah malam.Memetik laporan portal Melvister, pengumuman rasmi harga jualan runcit RON95, RON97 dan Diesel hanya akan diumumkan oleh syarikat stesen minyak selepas jam 9.00 malam Jumaat 31 Julai 2015.**Harga Minyak Terbaru Dijangka Diumumkan Pada Malam Ini, Harga Tidak Rasmi Mulai 1 Ogos 2015* *Berikut adalah harga TIDAK RASMI terkini RON95 RON97 & Diesel Mulai 1 Ogos 2015RON95: RM2.17 Sen SeliterRON97:... lagi »

Ini antara sebab kenapa Haji Hadi naik angin dengan #Harapan Baru

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
YDP Pas letak jawatan Status Facebook mendedahkan mengenai peletakan jawatan YDP Pas Beruas. IPOH: Yang Dipertua Pas Kawasan Beruas, Zainol Haron mengesahkan bahawa beliau telah meletak jawatan yang disandang dan menyertai Harapan Baru. Zainol berkata, peletakan jawatan tersebut telah diumumkan dalam mesyuarat Pas kawasan berkenaan, semalam. “Memang benar saya telah meletakkan jawatan

HARGA RON97,RON95 DAN DIESEL TURUN 10 SEN SELITER

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 9 jam yang lalu
*Harga runcit petrol RON9t, RON95 dan diesel turun 10 sen seliter bagi Ogos 2015 berkuat kuasa tengah malam ini (1 Ogos).Harga baru RON95 ialah RM2.05 seliter, RON97 pula RM2.45 seliter selepas Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST), dan diesel RM1.95 seliter."Harga tersebut berkuat kuasa mulai 12.01 pagi, 1 Ogos ini," kata Timbalan Presiden Persatuan Penjual Pengusaha Stesen Minyak Malaysia Datuk Zulkifli Mokti ketika dihubungi Bernama.Makluman ini sekali gus menafikan penyebaran tidak bertanggungjawap di media sosial oleh pihak tertentu yang mendakwa kerajaan telah menaikka... lagi »

“Saya digugurkan? Alhamdulillah”-Mohamad Hasan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Desas-desus mengenai pengguguran Mohamad timbul selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin disingkir sebagai Timbalan Perdana Menteri [image: Mohamad-Hasan,-UMNO] KUALA LUMPUR : “Saya digugurkan? Alhamdulillah..,” ia ringkas Datuk Seri Mohamad Hasan mengenai khabar angin di media sosial bahawa beliau akan digugurkan sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan. Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka anjuran Badan Kemajuan Anak-Anak Negeri Sembilan pada Jumaat. Desas-desus mengenai penggugurannya timbul selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin digugurkan sebagai Timbala... lagi »

Kerjasama PKR terbuka asalkan BN tumbang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: PAKATAN RAKYAT]TANAH MERAH, 31 JUL: PKR berpendirian terbuka dalam membentuk kerjasama dengan pelbagai pihak ke arah menumbangkan pentadbiran Barisan Nasional (BN) yang mengkhianati amanah rakyat. Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata parti terbabit mengalu-alukan kesediaan parti politik, NGO dan pihak lain yang mendokong wadah perjuangan sama untuk bersama-sama berganding dalam gabungan itu. “Kita terbuka untuk bersama rakyat dan semua pihak lain yang mempunyai pendirian sama dalam perkara ini. “Kita bersama menentang kezaliman, rasuah, salahguna kuasa yang... lagi »

#KitaLawan : Polis tahan Adam Adli, Shukri Razab

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Polis menahan dua orang aktivis muda yang tiba ke ibu pejabat polis daerah Dang Wangi hari ini, dipercayai berhubung rancangan untuk mengadakan satu perhimpunan besar di Kuala Lumpur, esok. Dua anak muda itu ialah pegawai komunikasi NGO LENSA, Shukri Abd Razab dan aktivis siswa, Adam Adli yang ditahan ketika meninggalkan balai tersebut petang ini. Peguam, Eric Paulsen yang menemani mereka ke balai tersebut berkata, polis pada awalnya memberi jaminan bahawa anak muda tersebut tidak akan ditahan. Katanya, Shukri ditahan mengikut Akta Hasutan namun tiada butiran lanjut bagi penahanan... lagi »

Fokus #KitaLawan untuk turunkan dan tangkap Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: Fariz Musa]KUALA LUMPUR 30 JULAI- Anggota Sekretariat #KitaLawan, Fariz Musa berkata fokus untuk menumbangkan Perdana Menteri, Datuk seri Najib Razak merupakan keutamaan kepada gerakan itu pada masa ini. Katanya, kredibiliti Najib yang terpalit dengan skandal 1Malaysia Development berhad (1MBD) semakin diragui apabila merombak kabinet bagi menyingkirkan timbalannya baru-baru ini. “Kita fokus dengan tema ‘Kita Lawan Najib’ kerana kita melihat apa yang berlaku pada negara berpunca dari kelemahan pentadbiran Najib. “Sebab itu untuk selamatkan negara, kita tidak ada cara lain selai... lagi »

Siasat demo bawah Kanun Keseksaan menyalahi undang-undang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: N_Surendran]KUALA LUMPUR 30 JULAI- Ahli Parlimen Padang Serai, N. Surrendren meminta kerajaan mengotakan janjinya untuk tidak menyalahgunakan seksyen 124 kanun Keseksaan bagi tujuan politik. Beliau merujuk kenyataan Ketua Polis Negara yang ingin menyiasat Datuk Ambiga Sreenevasan di bawah seksyen tersebut kerana mengajak orang ramai berhimpun bagi menggesa Perdana Menteri meletakkan jawatan. “Apa-apa penyiasatan terhadap Ambiga di bawah seksyen 124, yang semata-mata untuk menyeru protes aman, akan menyalahi undang-undang, tidak mengikut perlembagaan dan penyalahgunaan kuasa po... lagi »

Selipar selamatkan warga emas ini daripada mati lemas

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
FMT Reporters PETALING JAYA: Seorang wanita warga emas diselamatkan selepas tiga jam terjatuh dari jeti di kuala sungai di Kuching dalam kejadian pada Khamis. Warga emas itu yang dipercayai berusia lingkungan 50an itu ditemui oleh anggota berbasikal Ibu Pejabat Polis Daerah Kuching. Anggota polis tersebut yang ketika itu sedang membuat rondaan curiga selepas terlihat selipar wanita

'Saya berhak pergi ke mana-mana bahagian' - Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata kesetiaannya kepada Umno tetap utuh dan sama sekali tidak akan meninggalkan parti keramat itu untuk menyertai parti lain. Sehubungan itu, timbalan presiden Umno memberi ingatan kepada parti lain terutama pembangkang, agar tidak mengambil kesempatan untuk memujuknya menyertai parti mereka kerana kesetiaannya kepada Umno sama sekali tidak berbelah bahagi. "Tak payah datanglah untuk memujuk saya (menyertai mana-mana parti) kerana itu semua tak layan. "Saya 'totok (jati) setotok totoknya' (dalam perjuangan Umno) orang Melayu yang berjiwa Umno ... lagi »

Papua lebih maju dari Malaysia.........?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 9 jam yang lalu
*ini di Papua, mereka lebih terdahulu menikmati parabola* * di Malaysia pula :- SKMM cari jika ada sindiket jual parabola* Ismail (dua kiri) bersama SUPT Dimin Bin Awang , Timbalan Komander Pasukan Polis Marin Wilayah (1) (dua kiri) melihat parabola dan perkakasan lain yang dirampas dari sekumpulan nelayan dekat Kuala Kurau, Perak, baru-baru ini. - Foto TRP/Adib Hakim GEORGE TOWN, 31 Julai: Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sedang berusaha untuk memastikan sekiranya terdapat sinidiket yang membawa masuk secara haram antena parabola ke dalam negara ini. Perka... lagi »

Realiti pahit politik Malaysia: Hadi akan “dipermainkan” lagi oleh Najib

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 9 jam yang lalu
31 julai 2015 [image: Hadi_Awang_Najib_Razak] Saya terperanjat dengan kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang terus membuat tuduhan palsu bahawa keinginan DAP untuk merampas kuasa politik ke tangan kaum Cina adalah sebab mengapa DAP mahu mengembalikan pilihanraya kerajaan tempatan dan punca perpecahan Pakatan Rakyat. Saya baru saja menonton video wawancara Hadi dengan Channel News Asia yang di dalamnya beliau menuduh DAP melanggar “moral” Pakatan Rakyat dan mahu merampas kuasa politik demi kaum Cina dengan cara mengembalikan pilihanraya kerajaan tempatan. Saya terkeju... lagi »

#‎1MDB‬-Tangkapan bermula!

canang pada Cananglahnie - 9 jam yang lalu
Tangkapan bermula! Tapi tidak melibatkan mereka yang terpalit dengan skandal ‪#‎1MDB‬ ; hanya yang mendesak agar tindakan diambil dan Malaysia diselamatkan menjadi mangsa Angkatan Muda Keadilan mengecam sekeras-kerasnya penahanan Shukri Razab (SU Pengelola AMK Pusat) dan Adam Adli di bawah Akta Hasutan sebentar tadi. Kedua-dua pemuda ini telah ditahan di Dang Wangi pada hari ini, setelah memberi kerjasama dengan pihak polis dan menghadirkan diri secara sukarela ke balai polis tersebut. AMK menganggap ini sebagai satu taktik ancaman pihak polis ke atas ahli politik dan aktivis berkai... lagi »

Maklumat siasatan 1MDB tidak akan didedahkan, kata Peguam Negara

atsixty pada ZAKRI ALI - 9 jam yang lalu
Maklumat Siasatan 1MDB Tidak Akan Didedahkan Kepada Rakyat *MOHAMED APANDI: Kerahsiaan itu penting bagi mempertahankan integriti siasatan dan orang ramai tidak harus mempertikaikan siasatan tersebut. - Gambar Fail* *KUALA LUMPUR: Peguam Negara yang baharu dilantik, Tan Sri Mohamed Apandi Ali menghargai perhatian serta kebimbangan mendalam yang diberikan oleh pelbagai pihak kepada siasatan ke atas 1Malaysia Development Berhad tetapi menjelaskan perkembangan siasatan termasuk keterangan saksi-saksi tidak akan didedahkan kepada orang ramai.Katanya, apa saja n... lagi »

Will Gani Patail have the gumption to stand up for justice?

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 9 jam yang lalu
Will Gani Patail have the gumption to stand up for justice? by P Ramakrishnan - 31 Jul 2015 *Attorney General Gani Patail was removed - Photo credit: issamichuzi.blogspot.com* What is certain is that the Attorney General’s term of tenure has been terminated. Whether that termination was done according to procedure, observing rules and regulations, is a point of contention. What is termination? It is bringing to an end the services of an employee before the mandatory age of retirement. Some may put it bluntly by stating that the employee concerned has been dismissed. In simple laype... lagi »

Umno Tanjung Malim batal hasrat jemput Mukhriz

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Umno Tanjung Malim memutuskan untuk membatalkan hasrat menjemput Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir untuk merasmikan serentak mesyuarat tahunan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri Umno bahagian itu, esok. Ketua bahagian tersebut, Datuk Khusairi Abdul Talib memberitahu SuaraTV, ia bagi memastikan suasana politik di peringkat bahagian itu kekal aman. Katanya, beliau telah berbincang dengan ketua-ketua sayap terbabit dan mereka sepakat membatalkan hasrat menjemput Mukhriz dan digantikan dengan Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambry Abdul Kadir untuk merasmikan mesyuarat berkenaan.... lagi »

Pemberontakan Umno bermula di Johor, tiga pemimpin sayap letak jawatan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
[image: Pemberontakan akar umbi Umno bermula di Selatan tanah air pada ketika bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pulang ke Pagoh hari ini selepas tiga pemimpin sayap bahagian di Johor meletakkan jawatan mereka susulan hilang kepercayaan kepada kepimpinan Presiden Datuk Seri Najib Razak. – Gambar fail The Malaysian Insider, 31 Julai, 2015.] Pemberontakan akar umbi Umno bermula di Selatan tanah air pada ketika bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pulang ke Pagoh hari ini selepas tiga pemimpin sayap bahagian di Johor meletakkan jawatan mereka sus... lagi »

Dua pemimpin Pemuda Umno Johor letak jawatan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Tanda menunjukkan Umno bergolak ekoran pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin mula terlihat lebih jelas apabila dua pemimpin pemuda di Johor meletak jawatan mereka hari ini. Malah salah seorang daripada mereka mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai "pengkhianat". Pemimpin pemuda peringkat bahagian itu - Asrul Esreen Mohd Salleh dan Saiful Zakry Ripin - adalah Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Tenggara. Menurut Asrul Esreen, peletakan jawatan ini disebabkan perjuangan kepimpinan tertinggi sudah terpesong jauh dari perjuangan asal pemimpin terdahulu. "Kebanyakan keputusan... lagi »

Perletakan jawatan Exco Puteri Umno Malaysia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Haziqah Nasirah Zol Bahari Salam perjuangan, saudara Izwan. Saya terpanggil untuk menulis kepada saudara selepas terbaca artikel tentang "Pemberontakan Umno bermula di Johor, tiga pemimpin sayap letak jawatan". Untuk pengetahuan saudara, saya meletakkan jawatan secara serta-merta sebagai Exco Puteri Umno Malaysia dan naib ketua Puteri Umno Bahagian Kota Tinggi menerusi surat yang dihantar kepada Datuk Mas Ermieyati Samsudin bertarikh 19 Januari 2015. Pengunduran tersebut dibuat selepas pertimbangan mendalam dalam tempoh yang panjang, atas kesedaran prinsip dan falsafah perjuangan ... lagi »

PANAS!!!Pemberontakan Umno bermula di Johor, tiga pemimpin sayap letak jawatan

kerengga pada KERENGGA - 10 jam yang lalu
Pemberontakan akar umbi Umno bermula di Selatan tanah air pada ketika Tan Sri Muhyiddin Yassin pulang ke Pagoh hari ini selepas tiga pemimpin sayap bahagian di Johor mengumumkan peletakan jawatan mereka. Dua ahli jawatankuasa (AJK) Pemuda Umno Bahagian Tenggara hari ini meletakkan jawatan mereka susulan hilang kepercayaan kepada kepimpinan Presiden Datuk Seri Najib Razak selepas tindakan

Rakyat Johor bantah Najib

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 10 jam yang lalu
Najib didesak letak jawatan kerana rakyat telah hilang kepercayaan terhadannya Pemberontakan akar umbi Umno bermula di Selatan tanah air pada ketika Tan Sri Muhyiddin Yassin pulang ke Pagoh hari ini selepas tiga pemimpin sayap bahagian di Johor mengumumkan peletakan jawatan mereka. Dua ahli jawatankuasa (AJK) Pemuda Umno Bahagian Tenggara hari ini meletakkan jawatan mereka susulan hilang kepercayaan kepada kepimpinan Presiden Datuk Seri Najib Razak selepas tindakan drastiknya memecat Muhyiddin daripada Kabinet pada Selasa lalu. "Peletakan jawatan ini kerana saya melihat perjuang... lagi »

Pemimpin Pemuda Umno tuduh Najib khianat

PBO™ pada pen buruk online ™ - 10 jam yang lalu
Tanda menunjukkan Umno bergolak ekoran pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin mula terlihat lebih jelas apabila dua pemimpin pemuda di Johor meletak jawatan mereka hari ini. Malah salah seorang daripada mereka mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai "pengkhianat". Pemimpin pemuda peringkat bahagian itu - Asrul Esreen Mohd Salleh dan Saiful Zakry Ripin - adalah Ahli Jawatankuasa

The Asia Sentinel dakwa Rosmah berusaha untuk menyingkirkan Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dari jawatan gabenor Bank Negara

kerengga pada KERENGGA - 10 jam yang lalu
Rosmah nafi dakwaan 'berusaha singkir Zeti' Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor menafikan dakwaan dalam portal The Asia Sentinel bahawa beliau berusaha untuk menyingkirkan Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dari jawatan gabenor Bank Negara. “Sindiran dan tuduhan itu dibuat dengan niat untuk menjejaskan reputasi Datin Seri Rosmah Mansor dalam kapasiti beliau sebagai isteri perdana menteri.

PKR DAKWA ANWAR TAHU LEBIH AWAL MUHYIDDIN AKAN DIPECAT

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 10 jam yang lalu
PKR DAKWA ANWAR TAHU LEBIH AWAL MUHYIDDIN AKAN DIPECAT [image: Print page][image: PDF page][image: Email page] [image: azmin-ali] *Menteri Besar Selangor itu berkata, Anwar memaklumkan perkara itu kepadanya ketika melawat Ketua Umum PKR di Penjara Sungai Buloh pada 24 Julai lalu.* (Free Malaysia Todaay) – Datuk Seri Anwar Ibrahim dikatakan telah tahu lebih awal Tan Sri Muhyiddin Yassin akan dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri. Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berkata, Anwar telah memberitahunya “sesuatu yang besar akan berlaku dalam masa terdekat ini”. Menteri Besar Sela... lagi »

TIDAK SALAH TERIMA WANG, AYUH MENTERI UMNO...KAUTLAH SELAGI BOLEH!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Jika ada yang berasa gembira dan lega dengan pengguguran Hasan Malek daripada kabinet, harap simpan dulu perasaan tersebut kerana nampaknya "kebebalan" dan "kedunguan" mungkin bertambah dahsyat di kalangan sesetengah menteri yang baru dilantik ini. Hanya selepas dua tiga hari dilantik semula sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri setelah digugurkan pada 2009 dulu, Azalina Othman Said muncul yang pertama, bukan saja menunjukkan ciri-ciri pengganti kepada Hasan Malek, malah tahapnya nampak lebih kronik lagi. Azalina ternyata sudah mula mengidap penyakit "ampu dan bodek tahap emp... lagi »

Saya Tetap Setia Kepada Umno, Tidak Akan Sertai Parti Lain - Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
*MUAR:* Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kesetiaannya kepada Umno tetap utuh dan sama sekali tidak akan meninggalkan parti keramat itu untuk menyertai parti lain. Sehubungan itu, timbalan presiden Umno memberi ingatan kepada parti lain terutama pembangkang, agar tidak mengambil kesempatan untuk memujuknya menyertai parti mereka kerana kesetiaannya kepada Umno sama sekali tidak berbelah bahagi. "Tak payah datanglah untuk memujuk saya (menyertai mana-mana parti) kerana itu semua tak layan. "Saya 'totok (jati) setotok totoknya' (dalam perjuangan Umno) orang Melayu yang berjiwa Umno d... lagi »

Harga Runcit RON95, RON97, Diesel Turun 10 Sen

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
[image: ron95] *KUALA LUMPUR:* Harga runcit petrol RON95, RON97 dan diesel turun 10 sen seliter bagi Ogos 2015 berkuat kuasa tengah malam ini (1 Ogos). Harga baharu RON95 ialah RM2.05 seliter, RON97 pula RM2.45 seliter selepas Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST), dan diesel RM1.95 seliter. "Harga tersebut berkuat kuasa mulai 12.01 pagi, 1 Ogos ini," kata Timbalan Presiden Persatuan Penjual Pengusaha Stesen Minyak Malaysia, Datuk Zulkifli Mokti ketika dihubungi *Bernama*. Makluman ini sekali gus menafikan penyebaran tidak bertanggungjawap di media sosial oleh pihak tertentu yang men... lagi »





#

Tiada ulasan: