Google+ Badge

Sabtu, 1 Ogos 2015

5701. Bagaimana caranya untuk memenangi hati penyokong dan pendokong tegar mereka.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
“Telunjuk lurus, kelingking berkait” 
“Hujung lurus, pangkal berkait” 
“Lurus basai piarit” 
“Ujung [hujung] lurus, pangkal berkait”
Kelihatannya baik, tetapi di dalam hatinya jahat. 

“Ada udang di balik batu”
Ada suatu maksud yang tersembunyi atau mencurigakan.

Hadiah pilihanraya - kain pelekat, kain batik, ikan kering, ikan bilis, tepung, beras, gula, susu tin, peralatan dapur, tv dan segala bagai.

Melatih diri menjadi MUSLIM.

Apakah cara yang paling wajar untuk kita menjelaskan kepada mereka penyokong dan pendokong tegar bahawa PEMBERIAN HADIAH DI MUSIM PILIHANRAYA UMUM atau PILIHANRAYA KECIL oleh sesetengah parti politik adalah satu bentuk mengajar masyarakat agar berdampingan dan bersubahat dengan rasuah dan perasuah. Wajarkah kita menyatakan kepada mereka hari ini dia beri kamu hadiah dan bila berkuasa, apakah orang ini benar-benar amanah seperti yang Allah perintah dan larang. Pemberian hadiah seperti itu, apakah memang menurut acuan ISLAM supaya benar-benar kita seorang MUSLIM? Halalkah kita mengambil pemberian seseorang, sedangkan kita tahu tujuannya ialah untuk mengambil atau membeli kita supaya mengundi pihaknya. Apakah memang patut kita menolak pemberian yang sedemikian? 

Agak-agak apa jawapan orang yang seperti ini dan sudah sebati bertahun-tahun lamanya dengan jiwa FREE dan amat mengharap pemberian pihak-pihak yang sedemikian rupa, setiap kali menjelang pilihanraya.

BIJAK MEMBEZAKAN ANTARA KERAJAAN DENGAN PARTI. 

Maklum sahajalah masyarakat sebegini sudah sebati dengan gaya hidup suka menerima, sangat berharap, suka makan free, suka berhibur dan dihiburkan, suka membuang masa, cakap pun melebihi had dan batas, sebati dengan maki hamun, suka menghalau warganegara Malaysia yang berkempen untuk pihak lawan parti kegembiraannya, tetapi sangat terbuka menerima tenaga kerja asing sebagai sebahagian komunitinya.

Mereka sudah terbiasa kalau orang China atau India menganut ISLAM mereka akan secara gembira menyatakan "MASUK MELAYU" sebab mereka adalah pewaris golongan beribu bapakan yang berpegang Melayu itu ISLAM dan ISLAM itu Melayu Sedangkan sesetengahnya dari segi tingkah laku, cara berpakaian, berkata atau bercakap tidak menggambarkan pun itu cara atau didikan ISLAM. Bayangkan kalau "pengkid" cuba bercakap tentang ISLAM. Main lontar sahaja mengikut logik akal tanpa memikirkan dengan kata-katanya itu telah menyebar luaskan betapa gagalnya ibu bapanya mendidik dia menjadi MUSLIM. Tidakkah hal itu memalukan dan menjatuhkan maruah ibu bapanya. Melayu sekarang cakap main lepas sahaja dan sudah tidak pandai berkias, berlapik dan paling-paling tidak pun sekadar menyindir atau membanding.

Dalam kotak otak fikir mereka, serasa seolah-olah amalan politik demokrasi terpimpin tiada dalam kamus hidup mereka. Pengundi semacam ini bukan sedikit jumlahnya dan mereka merasakan Kerajaan Malaysia ialah hak parti mereka sampai mereka mati. Jika ada yang menentang parti kegembiraan mereka, kamu akan dicop sebagai “Penentang Kerajaan” itu natijah prinsip pendokong dan penyokong tegar sesebuah parti sinun. Mereka merasakan Kerajaan adalah Parti Mereka dan Parti Mereka adalah Kerajaan. Jangan sesekali kita memperbodohkan golongan ini, Nabi Muhammad tidak mengajar kita memperbodohkan orang lain. Astaghfirullah. 

Cuma kalau kita mampu hapuskanlah kefahaman mereka itu dengan pendekatan yang berhati-hati dan sehabis baik. Bagaimana caranya? bergantunglah kepada kebijaksanaan masing-masing yang telah Allah beri pinjam sementara hidup. 
BUDI.
Dia baik. Termakan Budi.
Maka tegadailah undi dan terlepaslah kuasa pemerintahan sesebuah kerajaan kepada golongan pendusta.

Golongan pendokong dan pengundi tegar bukan mudah untuk diubah. Lebih-lebih lagi kita mengambil corak pendekatan protes di jalanan sampai kena tangkap dan segala bagai. Mereka akan tambah benci kepada parti lawan sebabnya minda mereka terpaku untuk menyaksikan dan mendengar sumber media total dari dan milik atau penyokong parti mereka. Jangan haraplah mereka akan melihat media sosial seperti blog, fb, tweet dan sebagainya. Dalam fb kalau dia tahu seseorang itu bukan sekapal parti mereka, laju mereka kick dari jadi senarai kawan. Itu kira masih bertuah.

Kalau di satu perkampungan ada skim perumahan generasi ke dua? Jangan haraplah penyokong parti lain dapat kouta untuk menduduki skim perumahan tersebut. Skim itu adalah aset undi serumah, jangka panjang parti. Macam mana hendak merubah atau meraih undi mereka? Mereka sudah termakan budi. Diberi hutang skim perumahan lagi. Mereka juga tidak mahu dicop tidak mengenang budi. Sebab mereka merasakan kalau tidak ada parti dokongan dan sokongan mereka, mereka akan tinggal di atas pokok?. Sekolah, masjid, balai polis, jalanraya, lebuh raya, letrik, kemudahan paip air, kesihatan, hospital dan siaran kegembiraan dan hiburan mereka, tidak akan terbina kalau bukan kerana parti mereka. Sebab mereka kata parti mereka adalah kerajaan dan kerajaan adalah hak mutlak parti mereka yang tidak boleh dicabar atau disaingi oleh pihak lain. Peliknya hari mengundi, mereka turun mengundi juga. Cuba pujuk mereka lagi. Sedarkan mereka apa itu demo-krasi, demokrasi terpimpin acuan dari Penjajah British.

Satu lagi golongan ialah kalau tidak sokong parti ini, mereka akan mati sebab kehilangan projek. Duit derr!!! siapa tak nak. Kalau parti mereka tewas, gelaplah masa depan mereka sebab calon dokongan mereka tewas. Itu pentingnya kalau menang, usah berdendam. ISLAM mengharamkan dendam. Jenis ini sudah biasa dengan dan sangat berat untuk menyertai tender terbuka sebab sesetengahnya berfikir peluangnya tipis kalau wujudnya tender terbuka. Mereka juga tahu sokong dan dokong parti ini ibarat jadi lobok duit. Sebab parti mereka kaya. Kaya segala kaya?

BUKAN SENANG NAK SENANG dan BUKAN SUSAH NAK SUSAH.

In Syaa Allah bermanfaat.
In Syaa Allah Malaysia akan kembali ke zaman kegemilangan dengan pertolongan Allah, perlindungan Allah dan menjadi tanah bumi yang diredhoi Allah dan dirahmati Allah.

Aameen Ya Allah.
Wassalamu. 
*
  • Saya tak pernah pecat timbalan kerana tak sokong saya, kata Dr Mahathir OLEH MELATI A. JALIL

    atsixty pada ZAKRI ALI - 25 minit yang lalu
    [image: Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semasa melancarkan buku 'Mahathir Bukan Kawan Saya' di Putrajaya hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, 1 Ogos, 2015.] *Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semasa melancarkan buku 'Mahathir Bukan Kawan Saya' di Putrajaya hari ini.Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semasa melancarkan buku 'Mahathir Bukan Kawan Saya' di Putrajaya hari ini. Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata hari ini, Tan Sri Muhyiddin Yassin pasti melakukan jenayah yang besar yang membuatk... lagi »

    Menilai punca di sebalik rombakan kabinet Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 32 minit yang lalu
    oleh Christopher Fernandez Permainan ‘kerusi muzik’ oleh Najib Razak diteruskan dengan barisan Kabinet baru, dengan Muhyiddin Yassin dan nama-nama lain yang pernah menyuarakan kebimbangan ke atas isu 1MDB digugurkan, untuk memberi laluan kepada mereka yang dilihat sebagai penyokong perdana menteri. Penyingkiran Muhyiddin daripada jawatan timbalan perdana menteri bukanlah satu kejutan kerana ia “hanya menunggu masa untuk terjadi”. Dan hakikat bahawa beliau bukan lagi timbalan perdana menteri Malaysia menunjukkan cara Najib yang berani dan ‘tebal muka’ dalam menutup mulut pengkritik da... lagi »

    Waktu terbaik buat penyokong dan pembangkang kerajaan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 34 minit yang lalu
    oleh Hazlan Zakaria Kepada mereka yang ingin mencari ganjaran daripada pihak yang berkuasa, dan juga kepada mereka yang mencari sokongan untuk menentang pihak sama, sekarang adalah masa yang terbaik. Ini kerana dengan keadaan lanskap sosio-politik dan ekonomi Malaysia yang huru-hara ini menawarkan peluang besar buat kedua-dua kumpulan di atas untuk mencari apa yang mereka mahu dan apa yang mereka perlu. Kepada mereka yang ingin mengampu dan meraih durian runtuh, ini adalah masa yang terbaik. Kepada mereka yang berkuasa, terutamanya pertembungan kepimpinan gabungan politik pemerintah... lagi »

    Tidak bolehlah sentiasa hendak 'Yes Man, Yes Man' - Shafie Apdal

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 43 minit yang lalu
    [image: Mohd Shafie Apdal]KUALA KUBU BHARU - Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal menegaskan ‎seorang pemimpin seharusnya sanggup menerima teguran bagi memastikan landasan perjuangan parti itu dapat dicapai. Beliau berkata, ‎ Umno perlu mempertingkatkan perjuangan dalam parti itu dan pemimpin mesti bersedia untuk menerima pandangan lain. "Tingkatkan perjuangan dan dalam perjuangan, kita harus menerima hakikat, sebagai pemimpin bangsa, kita mesti sanggup ditegur dan menerima teguran. "Takkan semua nak 'Yes Man, Yes Man'," katanya semasa berucap merasmikan Mesyuarat Per... lagi »

    Ahli Parlimen BN jangan takut bersuara isu 1MDB - Wan Azizah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 45 minit yang lalu
    Mereka perlu mendengar suara rakyat yang dahagakan kebenaran skandal 1MDB. [image: azizah,najib] PETALING JAYA: Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) digesa supaya tidak takut untuk bersuara dalam isu 1MDB demi kepentingan rakyat dan negara. Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, jika sayangkan negara, Ahli Parlimen BN perlu mendengar suara rakyat yang mahukan kebenaran mengenai skandal 1MDB. “Janganlah berdiam diri di dalam isu 1MDB ini. Janganlah takut, kerana rakyat pasti akan bersama kita di dalam menegakkan kebenaran,” katanya menerusi kenyataan media. Dalam... lagi »

    Dr Mahathir kini dibiar sendiri

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 58 minit yang lalu
    Seolah-olah kasih beralih arah - begitu dihadapi bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Jika sebelum ini ada antara tokoh tertentu datang mengadu mengenai pelbagai isu semasa, kini mereka dilihat sudah "menyeberang" ke sisi lain. Ditemui media di majlis pelancaran buku karya Tan Sri Zainuddin Maidin, Dr Mahathir berkata, semua pemimpin Umno kelihatan masih komited kepada perdana menteri selepas pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin. "Tapi saya tak tahu apa dalam hati mereka. "Sebab sesetengah mereka pernah datang bertemu saya (untuk) mengadu tentang itu ini tapi sekarang mere... lagi »

    TPM nafi spekulasi perubahan kepimpinan tertinggi di beberapa negeri

    atsixty pada ZAKRI ALI - 58 minit yang lalu
    [image: Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memberi jaminan bahawa kepimpinan tertinggi negeri terutama di Perak adalah kekal. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 Ogos, 2015.] *Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memberi jaminan bahawa kepimpinan tertinggi negeri terutama di Perak adalah kekal. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 Ogos, 2015.* *Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memberi jaminan bahawa kepimpinan tertinggi negeri terutama di Perak adalah kekal. * * Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Za... lagi »

    Kawan aku ini, dia percaya Ustaz Kazim Elias sahaja.

    mantaro pada SISI BUKIT - 10 minit yang lalu
    Penulis mempunyai kawan baik ahli PAS yang sangat suka dengan Ustaz Kazim Elias.Jika penulis menerangkan Ustaz Kazim seorang penyokong UMNO/Bn dia tetap suka dengar kuliah Ustaz Kazim. Penulis menerangkan Ustaz Kazim tukang kempen BN untuk PRU 13, seperti dia kempen calon BN di Dun Changkat Jering. Kawan baik penulis tetap percaya dengan Ustaz Kazim lagi. Dia tetap mahu berbaris untuk bersalam dengan Ustaz Kazim. Kita berhujah Ustaz Kazim juga ada kelemahan dan kekurangan.Dia tetap dengan pendirian Ustaz Kazim , Tok Guru dia.Tak boleh lawan Tok Guru. Penulis memuji kawan ini,... lagi »

    Hishamuddin Rais aktivis keempat ditahan menjelang ‪#‎TangkapNajib‬ OLEH AMIN ISKANDAR DAN MUZLIZA MUSTAFA

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 minit yang lalu
    [image: Aktivis Hishamuddin Rais ditangkap polis tengah hari tadi dan kini sedang menunggu peguam beliau, masih tidak diketahui sebab mengapa beliau ditangkap. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 Ogos, 2015.] *Aktivis Hishamuddin Rais ditangkap polis tengah hari tadi dan kini sedang menunggu peguam beliau, masih tidak diketahui sebab mengapa beliau ditangkap.* * Aktivis Hishamuddin Rais ditangkap polis tengah hari tadi dan kini sedang menunggu peguam beliau, masih tidak diketahui sebab mengapa beliau ditangkap* * Aktivis Hishamuddin Rais ditangkap tengah hari ini dan dibawa k... lagi »

    1MDB: Timb pendakwa raya pula ditahan

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 18 minit yang lalu
    Timbalan Pendakwaraya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Ahmad Sazilee Abdul Khairy, yang dipinjamkan daripada Jabatan Peguam Negara, adalah orang yang ketiga ditahan – Gambar TMI Seorang timbalan pendakwaraya yang terlibat dalam tangkapan baru-baru ini berkaitan dana dari sebuah agensi kerajaan yang didakwa disalurkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ditahan polis, kata sumber. Timbalan Pendakwaraya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Ahmad Sazilee Abdul Khairy, yang dipinjamkan daripada Jabatan Peguam Negara, adalah orang yang... lagi »

    Selain MB Perak, 2 MB Ini Juga Dijangka Bakal Digugurkan

    kerengga pada KERENGGA - 33 minit yang lalu
    Kuala Lumpur: Dua orang Menteri Besar dijangka bakal digugurkan bagi mengukuhkan saf kepimpinan parti menjelang Pilihan Raya Umum akan datang. Menurut portal pro-UMNO, myKMU dua menteri besar yang bakal digugurkan itu Datuk Seri Mukhriz Mahathir (Kedah) dan Datuk Seri Adnan Yaakob (Pahang). Pertukaran ini turut membabitkan jawatan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri. Tempat Mukhriz

    #TangkapNajib: Tangkapan aktivis sahkan Najib kian terdesak

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 41 minit yang lalu
    [image: tangkap1]Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) mengutuk keras tangkapan terhadap aktivis dan orang awam yang menyertai perhimpunan aman Demi Malaysia di perkarangan Sogo tengah hari tadi. BERSIH 2.0 dalam kenyatan media menyatakan tangkapan dan kekerasan dikenakan oleh polis terhadap para aktivis dan orang awam sebagai suatu penegasan tidak wujud sebarang hak demokratik untuk membantah dan mempersoal tindakan kerajaan. “Digesa semua tahanan, termasuk aktivis dan pakar rujuk BERSIH 2.0 Hishamuddin Rais, Ahli Dewan Undangan Negeri Teja Chang Lih Kang dan Adun Simp... lagi »

    Polis tahan timbalan pendakwaraya babit kes 1MDB, kata sumber

    atsixty pada ZAKRI ALI - 56 minit yang lalu
    [image: Timbalan Pendakwaraya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Ahmad Sazilee Abdul Khairy, yang dipinjamkan daripada Jabatan Peguam Negara, adalah orang yang ketiga ditahan pagi ini. – Gambar fail AFP, 1 Ogos, 2015.] *Timbalan Pendakwaraya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Ahmad Sazilee Abdul Khairy, yang dipinjamkan daripada Jabatan Peguam Negara, adalah orang yang ketiga ditahan pagi ini.Timbalan Pendakwaraya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Ahmad Sazilee Abdul Khairy, yang dipinjamkan daripada Jabatan Peguam Negara, adalah orang y... lagi »

    Takut Tulis Tentang 1MDB, Tun M Buat Pusingan 'U': Sekarang ini sebarang perbincangan tentang 1MDB adalah satu jenayah

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad seolah-olah membuat pusingan 'U' apabila beliau kini tidak pasti sama ada mahu terus menulis tentang isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di blognya pada masa akan datang. Beliau berkata, pada masa ini membincangkan tentang isu 1MDB telah dianggap sebagai satu jenayah dan tidak mustahil beliau akan dipanggil oleh polis jika terus

    VIDEO - Amaran Zahid - Tiada Pengundi Hantu

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menafikan ‘pengundi hantu’ wujud pada pilihan raya di negara ini. * *Sambil memberi amaran kepada wartawan Malaysiakini agar tidak memutar-belitkan kenyataannya, beliau berkata tiada asas bahawa pendatang asing mengundi kerana mereka tidak layak berbuat demikian.*

    #TangkapNajib: 29 ditahan untuk disiasat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Semua 29 individu yang ditahan ekoran perhimpunan #TangkapNajib di Kuala Lumpur hari ini disiasat mengikut Seksyen 124 Kanun Keseksaan kerana terlibat dalam aktiviti memudaratkan demokrasi berparlimen. Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Tajudin Md Isa berkata penunjuk perasaan juga mungkin disiasat mengikut Seksyen 143 kerana menyertai perhimpunan haram. Seksyen 124 membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun, manakala Seksyen 143 boleh memperuntukkan hukuman enam bulan penjara, denda atau kedua-duanya. Penggunaan Seksyen 124 sangat jarang kerana polis biasanya menggunakan peruntukan Se... lagi »

    KAMU berkerja utk cari redha Allah atau cari REDHA UMNO !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    *Patultla spesis ini diangkat jadi Pengerusi FINAS baru2 ini.. Sendiri faham yer.. Lepas ni jangan terkejut jika adegan2 maksiat dalam tv sebenarnya tak mengundang kepada MAKSIAT !!* *Menteri dah kata adegan tersebut hanya sebuah lakonan..JANGAN BANGKANG.. Ostajah Mashitah kan dah cakap.. "Contohi kepimpinan Najib kerana beliau memimpin ikut Sunnah Rasulullah"APA GUNA Menteri Agama, Mufti, Ulamak & para cendekiawan UMNO yang dibayar gaji 'taxpayer' rakyat dlm isu ini !!!Makan gaji buta atau SUDAH MATI KA..*

    Lain macam saja doa Muhyiddin buat Najib ni...

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
    Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin mendoakan agar Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak diberikan taufik dan hidayah oleh ALLAH supaya dapat mentadbir negara dengan cara yang betul. Menurutnya, ia untuk kesejahteraan dan keselamatan negara supaya sentiasa berada dalam perlindungan rahmat ALLAH serta dijauhkan daripada sebarang malapetaka serta rakyat boleh hidup dalam keadaan selamat. “Kita berdoa supaya ALLAH buka pinta hati pemimpin kita (Najib) diberikan sebanyak-banyak taufik dan hidayah, kekuatan supaya beliau tahu apa hendak dibuat dan *betulkan mana yang sal... lagi »

    #TangkapNajib: Perhimpunan Berhampiran Sogo Cetus Huru-Hara (Video)

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
      KUALA LUMPUR: Perhimpunan bagi menggesa Perdana Menteri meletakkan jawatan berhampiran Kompleks Sogo yang diadakan pada Sabtu menjadi huru-hara selepas dua wakil rakyat yang menyertai protes itu ditahan polis. Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Teja, Chang Lih Kang dan Adun Simpang Pulai, Tan Kar Hing ditahan pada pukul 2.20 petang. Dua wakil rakyat itu sebelum ini terlibat dalam

    PM dedah sumber kewangan Umno jika pembangkang juga umum penaja OLEH RAM ANAND

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, beliau akan mengisytiharkan sumber dana politik Umno sekiranya pembangkang juga bersedia mengambil langkah serupa. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, beliau akan mengisytiharkan sumber dana politik Umno sekiranya pembangkang juga bersedia mengambil langkah serupa. Datuk Seri Najib Razak hari ini berkata, beliau bersedia mengisytiharkan sumber dana politik Umno ketika timbul dakwaan yang dana negara digunakan untuk membiayai kempen Barisan Nasional pada pilihan raya umum lepas. Bagaimanapun, perdana menteri b... lagi »

    Tan Sri, pegawai Pejabat AG ditahan

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Seorang lelaki berpangkat Tan Sri yang juga bekas penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menjadi individu terbaru ditahan dalam siasatan berhubung skandal 1MDB.Turut ditahan, seorang pegawai yang berkhidmat di Pejabat Peguam Negara (AG).The Star hari ini melaporkan penahanan itu dibuat ada kaitan dengan siasatan dijalankan pasukan petugas khas yang dipertanggungjawab meneliti isu 1MDB dan dikaitkan dengan perdana menteri.Pasukan petugas khas itu antara lain dianggotai pegawai dari SPRM, Bank Negara Malaysia dan diselaraskan oleh Pejabat Peguam Negara.... lagi »

    NAJIB DIGESA NAFIKAN KENYATAAN AZALINA

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
    PEMUDA HARAPAN BARU NEGERI PERAK terkejut dengan kenyataan Datuk Seri Azalina Othman Said yang baru sahaja dilantik menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri berhubung sejumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Dalam kenyataannya di dalam satu laman portal, Azalina berkata, pendedahan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mendakwa wang berjumlah RM2.67 bilion dimasukkan ke dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib bukanlah isu besar. Azalina juga menyatakan, tiada salahnya seseorang menerima pemberian wang sebanyak itu asalkan mendapat... lagi »

    Umno perlu selesai 3 isu besar sebelum PRU14, kata Shafie

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
    OLEH SHERIDAN MAHAVERA Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal berkata, 3 isu besar yang perlu diselesaikan untuk memenangi pilihan raya umum ialah skandal 1MDB, GST dan Felda. Beliau berkata demikian ketika merasmikan mesyuarat Umno Bahagian Hulu Selangor di Kuala Kubu Baru hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin. Umno perlu menyelesaikan 3 isu besar jika ia berharap untuk memenangi pilihan raya umum akan datang (PRU14), kata Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal, dalam komen secara terbuka pertama dibuat beliau selepas digugurkan daripada Kabinet empat ... lagi »

    Himpunan #Tangkapnajib: Dua Adun Ditahan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    SENARAI OKT DEMO PETANG TADI

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 jam yang lalu
    List yg kena tangkap Azira Aziz 861013565954 Marwan 951115106133 Md Ashraff 920229086693 Ahmad Nazrin 900810086859 Sidiqin Omar 821001 01 6505 Jay Jay Denis 930505106099 Merico 850920146135 Mohammad afiq arif 900831085169 Muslim aqil 940102_14_5041 Mohamad Khomaimei bin mansor 871208065545 Amir hadiri bin Abd Hadi 910620146637 Tan Kar Hing 820504145443 Afzainizam b. Abdul Rahman-810301-14-5567 Chang Lih Kang 801023-08-5781 Nashita Md Noor 660212025570 Asiah bad Latif anak kepada Nashita, 14 tahun Valerian Mohan Das a/p Chandra Mohan, 850203146028 Rozan Azen Mat Rasip 771208-14-5061 Er ... lagi »

    ADOI!!! (Gambar2) Lebih 20 Orang Ditangkap Oleh Polis Dalam Himpunan #TangkapNajib Depan Sogo.. Jom Terjah!!!

    sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 3 jam yang lalu
    Auntie Bersih - wanita warga emas yang dikenali ramai dalam kebanyakan perhimpunan - atau nama sebenarnya Anne Ooi, adalah antara penunjuk perasaan ditahan polis di Kuala Lumpur hari ini. Turut ditahan, pembantu Ahli Parlimen Klang, Jay Jay Dennis. Seorang lagi peserta ditahan kerana didakwa melontar mercun ke arah pihak berkuasa. Peguam hak asasi manusia Eric Paulsen berkata, dia terkejut kerana polis memulakan penahanan sebelum perhimpunan bermula. Pada jam 1.30 petang, hampir 100 anggota polis dikerah bertugas di kawasan pusat beli-belah Sogo yang menjadi pusat perhimpuna... lagi »


    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: