Rabu, 12 Ogos 2015

5707. Cinta Akhirat Pengawal Nafsu Jahat Cinta Dunia.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“” 


kajian tafsir AL-QUR'AN  -  3:18 PTG

Assalamualaikum Wr.Wb.

Ada masa di mana orang tau ini HAQZ Tapi mereka bungkam,bisu dan memilih untuk bersuara mendukung yang BATIL,hanya karena lebih banyak yang mengikuti itu.
Ada teman untuk berbuat hal serupa.

Kita tau menutup AURAT itu WAJIB ! Tapi karena kebanyakan orang memilih TEBAR PESONA dengan PARAS,kamu ikuti...ingat yaaa..........?????

Wanita cantik ntuh yang AURAnya KEMANA-MANA..
Bukan yang AURATnya KEMANA-MANA,kemana ntuh ?😢

Kau tau PACARAN itu HARAM !! Tapi karena terlanjur LOVE hingga rela untuk saling melepaskan,akhirnya ikuti kata HATI dari pada kata ILLAHI.
Gausah SEMEDI mending langsung aksi #udah putusin aja.

Katakan yang HAQ=HAQ yang BATIL=BATIL(boleh jadi sebuah hidayah Allah tulus pada seseorang karena apa yang kamu sampaikan).

PAHALA BAGIMU dan PAHALA BAGINYA. ☺
By :@sela pelangi
@tausiyahku.
Sumber: Google Plus
Wednesday, August 12, 2015

10 Perkara yang Merosak Otak

OTAK, seperti yang kita ketahui, juga bekerja sebagaimana anggota badan kita yang lain bekerja. Namun, mungkin tanpa kita sedari, ada beberapa kebiasaan dan pekerjaan kita yang boleh membuat otak kita jadi rosak. Berikut adalah beberapa di antaranya:

1. Tidak Sarapan Pagi
Mereka yang tidak mengambil sarapan pagi mempunyai kadar gula darah yang rendah, yang akibatnya bekalan nutrisi ke otak menjadi kurang.

2. Makan Terlalu Banyak
Terlalu banyak makan, apalagi yang kadar lemaknya tinggi, dapat berakibat mengerasnya pembuluh darah otak karena penimbunan lemak pada dinding dalam pembuluh darah. Akibatnya kemampuan kerja otak akan menurun.

3. Merokok
Zat dalam rokok yang terhisap akan mengakibatkan penyusutan otak secara cepat, serta dapat mengakibatkan penyakit Alzheimer.

4. Pengambilan gula terlalu banyak
Pengambilan gula yang terlalu banyak akan menyebabkan terganggunya penyerapan protein dan nutrisi, sehingga terjadi ketidakseimbangan pemakanan yang akan mengganggu perkembangan otak

5. Pencemaran Udara
Otak adalah pengguna oksigen terbesar dalam badan manusia. Menghirup udara yang tercemar menurunkan bekalan oksigen ke otak sehingga dapat menurunkan efisiensi otak.

6. Kurang Tidur
Otak memerlukan tidur sebagai masa berehat dan memulihkan kemampuannya. Kekurangan tidur dalam jangka waktu lama akan mempercepat kerosakan sel-sel otak.

7. Menutup kepala ketika tidur
Kebiasaan tidur dengan menutup kepala meningkatkan kepekatan zat karbondioksida dan menurunkan kepekatan oksigen yang boleh menimbulkan kesan kerosakan pada otak.

8. Menggunakan fikiran ketika sakit
Bekerja terlalu keras atau memaksakan untuk menggunakan fikiran kita semasa sedang sakit dapat menyebabkan berkurangnya keberkesanan otak serta boleh merosakkan otak.

9. Kurang merangsang minda
Berfikir adalah cara yang paling tepat untuk melatih otak kita. Kurangnya rangsangan pada otak boleh menyebabkan mengkerutnya otak kita.

10. Jarang berkomunikasi
Komunikasi diperlukan sebagai salah satu cara memacu kemampuan kerja otak. Berkomunikasi secara intelektual boleh mencetuskan kecekapan otak. Jarangnya berkomunikasi akan menyebabkan kemampuan intelektual otak jadi kurang terlatih.

Menghilangkan kebiasaan memang tidak gampang. Namun juga tidak sukar seperti yang kita bayangkan. Masalahnya adalah kita terkadang tidak benar-benar percaya apakah kebiasaan buruk itu boleh dihilangkan dan dihentikan selama-lamanya dalam diri kita
*sumber dari islampos.com

Sumber: (http://detikislam.blogspot.com/2015/08/10-perkara-yang-merosak-otak.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FUHQdyX+%28Detik+Islam%29
Monday, August 3, 2015

Suami Jangan Panas Baran


"Suami jangan panas baran, tak baik perangai gini dok molek..masa kita nak minta anak orang bakpe kite baik sangat, bakpe kite tak garang.. patut kalu kite jenis bekeng wak bekenglah masa meminang.. walaupun kadang-kadang salah isteri kite, tanyalah elok-elok..berlembut tapi jangan lembik.." - Ustaz Azhar Idrus

“Isteri bukan hak milik, tetapi anugerah”
Disebalik anugerah Allah itulah kita akan mendapatkan syurga. Hadith Rasulullah SAW sentiasa mengingatkan kita bahawa terlalu banyak kebaikan yang Allah ganjarkan kepada mereka yang berkahwin, sehingga disebut Rasulullah telah sempurna separuh dari agama, maka sebahagianlah disuruh kita bertakwa.

Wallahu a’lam..

*sumber Klip Soal Jawab Agama Ustaz Azhar Idrus @UstazYouTube

Sumber: (http://detikislam.blogspot.com/2015/08/suami-jangan-panas-baran.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FUHQdyX+%28Detik+Islam%29) 
  • ‘Kabinet 1MDB’ tidak akan dapat baiki imej Malaysia yang tercemar

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 minit yang lalu
    oleh Zulhilmi Zainal Politik dan keadilan jarang berseiringan, walaupun semua politikus dari mana-mana pihak sering mendakwa merekalah pejuang kesaksamaan. Sebab itulah Anwar Ibrahim, ketua pembangkang yang kini dipenjara dan menjadi mangsa kepada realpolitik Dr Mahathir Mohamad, tetap menyingkirkan Khalid Ibrahim daripada kerusi Menteri Besar Selangor dulu. Mujurlah, kejatuhan Khalid tidak disertakan apa-apa tuduhan liwat. Kenyataan bahawa Umno – yang merupakan ketua dalam Barisan Nasional dan telah memerintah negara sejak Merdeka – sanggup melakukan apa-apa sahaja untuk kekal releva... lagi »

    Najib, Rosmah akan failkan permohonan batal pernyataan pembelaan Rafizi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 minit yang lalu
    *KUALA LUMPUR*: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor akan memfailkan permohonan bagi membatalkan beberapa perenggan dalam pernyataan pembelaan Naib Presiden PKR Mohd Rafizi Ramli dan satu lagi dalam saman fitnah berhubung isu subsidi minyak. Peguam Choo Shi Jin, yang mewakili perdana menteri dan isteri memaklumkan perkara itu kepada pemberita selepas kes disebut hari ini di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Noraini Abdul Rahman. Prosiding dalam kamar itu turut dihadiri peguam Ng Siaw Sun yang mewakili Mohd Rafizi dan peguam Joanne Leong m... lagi »

    Derma masuk akaun sendiri bukti Najib tak percaya orang Umno

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 minit yang lalu
    Derma RM2.6 bilion bagi dana politik yang masuk terus ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak menunjukkan beliau tidak percaya kepada mana-mana orang lain dalam Umno, dakwa wakil rakyat DAP, Lim Lip Eng. Ahli Parlimen Segambut itu berkata, anggota akar umbi Umno sepatutnya bimbang apabila wang untuk parti mereka itu yang dimasukkan terus ke dalam akaun peribadi perdana menteri. "Dengan meletakkan wang itu ke dalam akaunnya, beliau sebenarnya tidak mempercayai mana-mana orang lain. Sebab itu dia terpaksa guna akaun sendiri. "Anggota Umno akar umbi patut risau wang itu didepositkan ke da... lagi »

    BN langgar undang-undang pilihan raya jika belanja RM2.6 bilion

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 minit yang lalu
    Barisan Nasional (BN) melanggar undang-undang pilihan raya sekiranya ia membelanjakan RM2.6 bilion untuk kempen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) pada 2013, kata Rafizi Ramli. Setiausaha agung PKR itu juga bertanya bagaimana dengan perbelanjaan kempen sebegitu besar BN masih gagal memenangi kembali Selangor, kalah besar di Pulau Pinang dan gagal merampas Kelantan. “Jika RM2.6 bilion ini diagihkan kepada calon dan dibelanjakan sebagai kempen pilihan raya, perbelanjaan calon BN sudah tentu melanggar had perbelanjaan RM200,000 yang ditetapkan undang-undang,” katanya dalam satu kenyataan ... lagi »

    Di Malaysia, tiada yang mustahil

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 31 minit yang lalu
    Hishamuddin RaisBerapa kali gua sudah cakap Malaysia ini negara Dunia Ketiga. Dalam negara Dunia Ketiga macam Malaysia, semua boleh berlaku, semua boleh berjalan. Yang pelik jadi benar. Yang benar jadi salah. Yang mustahil tiba-tiba wujud depan mata. Nama Altantuya Shaariibuu tiba-tiba hilang dari data imigresen. Cari punya cari tetapi tak jumpa. Fakta bila Minah Mongolia ini mendarat di KLIA kita tak tahu. Pelik bin Hairan. Tapi ini Malaysia. Berapa kali gua mahu cakap? Najib yang dituduh curi duit 1MDB, gua pula yang ditangkap. Gua pula masuk lokap Jinjang. Gua pula yang dituduh a... lagi »

    ‘Ali Baba Bujang Lapok’ sindir penerima ‘derma’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 31 minit yang lalu
    SHAH ALAM, 5 OGOS: Sedutan filem ‘Ali Baba Bujang Lapok’ karya Allahyarham Tan Sri P Ramlee menjadi kiasan jenaka netizen yang merujuk kepada isu hangat penerimaan wang ‘derma’ bernilai RM2.6 bilion oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Babak lakonan Allahyarham Aziz Satar yang memegang watak sebagai Ali Baba membawa pulang sekotak wang emas lalu disoal isterinya. Aziz menafikan wang berkenan dicuri apabila ditanya isteri beliau yang terkejut apabila suaminya membawa pulang wang emas. “Kanda bukan curi kawan kanda kasi daa,” katanya dalam babak berkenaan. Dalam filem berke... lagi »

    APA BEZA tokoh2 'billionaire' di luar negara berbanding billionaire-Najib ??

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 31 minit yang lalu
    *SIAPA TAHU..??!! KENAPA tokoh2 billionaire 'Google, facebook & Yahoo' ada tersenarai dlm senarai FORBES tetapi Najib TIDAK..?? SEBABNYA hanya hartawan billionaire yg memiliki kekayaan tersebut secara sah & berdaftar sahaja ada dlm senarai FORBES..*

    Derma halal ada... 'derma haram' pon ada.. !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 31 minit yang lalu

    Snowden (2015) Beste Kwaliteit

    juju ayang pada THEATRE MOVIE ONLINE - 41 minit yang lalu
    Download Full Snowden in Best Look. Now you can download full Snowden in high quality with duration 120 Min and has been launched in 2015-12-25 with MPAA rating is 2. - *Original Title :* Snowden - *Movie title in your country :* Snowden - *Year of movie :* 2015 - *Genres of movie :* Thriller, Drama, - *Status of movie :* In Production - *Release date of movie :* 2015-12-25 - *Companies of movie :* Endgame Entertainment, Onda Entertainment, KrautPack Entertainment, - *Countries of movie :* United States of America, Germany, - *Language of movie :* Engl... lagi »

    Cubaan MEMPERBODOHKAN RAKYAT...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 46 minit yang lalu
    *KENAPA UMNO suka menipu & perbodohkan rakyat.. * * Apa hukumnya makan gaji dari 'taxpayer' rakyat TAPI KERJANYA MENIPU & PERBODOHKAN RAKYAT.. ularmak & pencacai UMNgOK sila jawab..* *Program Transformasi Ekonomi (ETP) ciptaan Najib semakin berjaya. PECAH REKOD !!!.. Ringgit Jatuh Lagi RM3.88 * *Bila NAK CECAH RM4.00 !!! Kelmarin.. (3/8/2015) : RM3.85 Semalam.. (4/8/2015) : RM3.87 Hari ini.. (5/8/2015) : RM3.88 SEJARAH TAK MENIPU.. Sejak UMNO/BN memerintah negara berpuluh2 tahun lamanya nilai matawang negara terus jatuh DAN TERUS JATUH MERUDUM !!! APA YANG NAIK ??? Yan... lagi »

    Derma RM2.6 bilion terus menghitamkan imej Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 54 minit yang lalu
    *KUALA LUMPUR:* Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) selaku antara pertubuhan yang mewakili umat Islam di Malaysia berasa terhina dengan kenyataan rasmi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bertarikh 3 Ogos 2015 berkaitan siasatan kemasukan wang berjumlah RM2.6 bilion ke akaun milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Presiden Abim, Amidi Abd Manan berkata ia jelas sebagai usaha memperbodoh rakyat secara terang-terangan. "Kenyataan seperti ini adalah satu kenyataan yang mengkhianati rakyat Malaysia. "Khianat terhadap kepercayaan rakyat yang mengamanahkan tugas ... lagi »

    10 persatuan pelajar bantah PM pecat Muhyiddin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 54 minit yang lalu
    Sepuluh persatuan mahasiswa hari ini tampil menyatakan kegusaran terhadap pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang berdepan pelbagai dakwaan skandal. Mereka juga menyatakan perasaan tidak senang dengan pengguguran Tan Sri Muhyddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri, setelah lantang membangkitkan kontroversi sekitar isu 1MDB. “Pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam kabinet walaupun sah di sisi undang-undang namun tindakan Datuk Seri Najib tersebut bersifat tidak bermoral lagi, tidak berasas dan dilihat bersifat 'politically driven'. “Perkara ini secara langsun... lagi »

    ANGGOTA POLIS TRAFIK TERPELANTING DI REMPUH MAT REMPIT

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 59 minit yang lalu
    *Kajang: Seorang anggota polis trafik daerah Kajang terpelanting sejurus dirempuh seorang mat rempit yang bertindak agresif melanggar sekatan jalan raya diadakan polis.Dalam kejadian jam 11.45 pagi semalam, anggota trafik itu, Mohd Hizzuad Johari, 29, cedera di belakang kepala dan luka di badan akibat rempuhan di jalan Batu 10 di sini.Difahamkan, suspek enggan memberhentikan motosikalnya untuk pemeriksaan sebaliknya cuba melarikan diri.Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Willey Richard berkata, rempuhan itu menyebabkan suspek turut terjatuh dan cedera.Menuru... lagi »

    Najib’s ‘fate’ lies in Zahid’s hands

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Asking the people to support Najib, despite the RM42 billion 1MDB Scandal and the RM2.6 billion controversy, is not an option [image: Zahid-Hamidi,-najib] KUALA LUMPUR: A political analyst, taking to his blog on the Malaysian Anti Corruption Commission (MACC) statement virtually clearing Prime Minister Najib Abdul Razak of wrongdoing on the unexplained RM2.6 billion in his personal banking accounts, has pointed out that the people are still convinced that the Prime Minister is guilty. “The onus is on him to prove his innocence. No right-thinking people will accept the RM2.6 billion as... lagi »

    Jika RM2.6 bilion untuk UMNO, kenapa Muhyiddin tidak tahu?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Lebih baik Perdana Menteri berterus terang kerana lebih banyak penjelasan dibuat lebih banyak kontroversi akan timbul. [image: rafizi,najib,derma] PETALING JAYA: Mengapa Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak tahu sumbangan RM2.6 bilion disumbang ke dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib Tun Razak jika ia digunakan untuk UMNO, kata Rafizi Ramli. Naib Presiden PKR itu merujuk kepada penjelasan Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Abdul Rahman Dahlan dalam wawancara di RTM1 pada Selasa yang memberitahu wang itu digunakan untuk menampung perbelanjaan parti untuk pilihan raya... lagi »

    Apa Dah Jadi Dengan SPRM Ni?.. Ketuanya Bercuti Ketika Pegawainya Disiasat..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
    Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Abu Kassim Mohamed dilaporkan sedang bercuti, sewaktu badan penguasa yang menyiasat kemasukan wang ke dalam akaun peribadi perdana menteri itu, disiasat polis. Sinar Harian hari ini melaporkan beliau berkata demikian kepada akhbar itu ketika dihubungi bagi mengulas berkenaan siasatan SPRM ke atas kes itu. "Saya sedang bercuti, hubungi Mus (Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM Datuk Mustafar Ali),” katanya dipetik daripada akhbar itu. Tindakan penuh tanda tanya itu diambilnya ketika badan itu kini menja... lagi »

    RM2.6 bilion: Perdana Menteri boleh disenarai 20 terkaya di Malaysia

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Jika aset peribadi lain diambil, Perdana Menteri mungkin disenarai 10 individu terkaya di Malaysia. [image: najib,orang-kaya] PETALING JAYA: Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak mungkin boleh disenaraikan sebagai antara individu terkaya di Malaysia selepas memiliki RM2.6 bilion dalam akauan peribadinya hasil sumbangan penderma. Rujukan Free Malaysia Today (FMT) dalam laman web Forbes bagi senarai 50 orang terkaya Malaysia untuk tahun 2015 menunjukkan, dengan sumbangan RM2.6 bilion (AS$700 juta) itu membolehkan Najib menduduki tangga ke-20 orang terkaya di Malaysia. Naj... lagi »

    PAS minta bersatu hadapi isu"derma" RM2.6 bilion.

    mantaro pada SISI BUKIT - Sejam yang lalu
    PAS menyeru supaya semua parti pembangkang bersatu di tengah-tengah skandal bahawa RM2.6 bilion telah didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak. PAS telah secara rasmi memutuskan hubungan dengan DAP pada 11 Julai, dan secara rasmi juga menguburkan Pakatan Rakyat. "Kini, masa yang paling penting semua parti pembangkang bersatu," kata Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man. "Inilah masa parti politik pembangkang duduk mencari titik persamaan dan mengecilkan titik perbezaan. "Banyak formula baru boleh dicari," katanya dalam sat... lagi »

    Memo buat PMO: Siapa penderma murah hati itu?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Jika semalam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diberi tempoh tujuh hari untuk mendedahkan identiti penderma RM2.6 bilion ke akaun perdana menteri, hari ini tuan punya badan pula digesa berbuat demikian, Gesaan terhadap Datuk Seri Najib Razak itu dinyatakan dalam memorandum kumpulan pemuda Gerakan Harapan Baru (GHB) kepada Pejabat Perdana Menteri (PMO) di Putrajaya hari ini. "Seluruh rakyat Malaysia tertanya-tanya siapa batang tubuh yang bermurah hati itu. “Dan tidak kurang juga ada yang termimpi-mimpi untuk memperoleh jumlah derma sebanyak itu ketika dihimpit kenaikan... lagi »

    Buktikan Najib tak kerja untuk penderma RM2.6b kata PAS

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

    Derma RM2.6b: Umno akan jatuhkan Najib kata Rahman Dahlan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

    Diarah Bercuti: SPRM kini ibarat kapal tanpa nakhoda

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

    Premis parti dibina hasil sumbangan bersama, kata Penyelaras GHB Perak Asmuni Awi.

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sejam yang lalu
    OLEH ZULKIFLI SULONG PAS jangan terlalu keras dan angkuh menghalang GHB menggunakan premis dalam aktiviti mereka kerana ia adalah harta milik bersama.Selepas perpecahan ketara berlaku dalam PAS, dengan ada yang bakal menghasilkan satu parti baharu, soalan timbul apakah akan berlaku kepada harta milik parti itu yang selama ini diusahakan bersama para pemimpinnya. Istilah harta sepencarian akan timbul apabila satu penceraian berlaku antara suami dan isteri, tetapi bagaimana pula kalau sebuah organisasi seperti PAS berpecah, apakah ada isu harta pencarian? Inilah yang bakal ran... lagi »

    CATATAN DIALOG DI PEKAN BALING, KEDAH

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
    Berikut adalah catatan dari dialog HB di Pekan Baling Bersama Ustaz Ahmad Awang dan Dr. Mujahid Yusof Rawa pada 3 Ogos 2015~Aris Awang. Ada hadis yang bemaksud: "Sesiapa yang meninggalkan jamaah Islam, jika ia mati, matinya dikira mati dalam jahiliyyiah" Dan satu lagi hadis yang bermaksud. "Sesiapa yang meninggalkan jamaah Islam maka layak dibunuh" *Ulasan: Apakah maksud jamaah Islam ?* 1. Jamaah Islam yang dimaksudkan adalah sebuah Kerajaan Islam yang mempunyai khalifah dan kuasa. Buat masa ini tiada lagi jamaah Islam seperti itu. 2. PAS bukanlah jamaah Islam yang dimaksud... lagi »

    Lan Pet Pet Malu Foto Bantu Mangsa Kemalangan Jadi Viral

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
    Lan Pet Pet mengakui berasa malu apabila gambarnya yang sedang membantu mangsa kemalangan tersebar di laman sosial. PETALING JAYA: Pelawak dan pelakon Lan Pet Pet berasa malu apabila gambarnya yang sedang membantu mangsa kemalangan di Alor Star, Kedah pada Sabtu lalu menjadi viral dan tersebar di laman sosial sejak Ahad lalu.Lan atau nama sebenarnya Mazlan Ahmad, 46, berkata, bantuan

    Skandal 1MDB: Dua Lagi Pegawai SPRM Dipanggil Ke IPD Putrajaya

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    *PETALING JAYA:* Dua lagi pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dipanggil untuk membantu siasatan berkaitan kebocoran maklumat kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada Selasa. Insiden terbaharu ini menjadikan keseluruhannya enam pegawai SPRM telah diminta ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya untuk merekod keterangan mereka. Pengarah Bahagian Komunikasi Strategik SPRM, Datuk Rohaizad Yaakob ketika dihubungi *mStar Online *mengesahkan perkara itu. "Kedua-dua pegawai berkenaan bertugas di Bahagian Operasi Khas SPRM," katanya. Selain itu, Rohaizad juga menges... lagi »

    Derma RM2.6b: Tindakan Najib terhadap WSJ 'masih status quo'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    Seorang peguam yang mewakili Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dalam tindakan undang-undang terhadap akhbar kewangan Wall Street Journal berkata pada masa ini keadaannya "masih status quo". Peguam Wan Azmir Wan Majid berkata demikian ketika dihubungi Malaysiakini pagi ini. Beliau berkata pihaknya telah menerima jawapan dari WSJ dan ia telah dilaporkan secara meluas. Bulan lalu, peguam Najib menghantar surat kepada Dow Jones, pemilik WSJ, meminta penjelasan berhubung dua artikel yang disiarkan oleh akhbar tersebut. Peguam memberi Dow Jones 14 hari untuk menjawabnya, dan... lagi »

    Remeh-temeh: Lebih elok rakyat tahu siapa penderma RM2.6b kata PAS

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    PAS berkata adalah lebih elok kalau rakyat tahu siapa penderma RM2.6 bilion bagi mengelak tuduhan dan kecurigaan apakah perdana menteri bekerja untuk penderma berkenaan atau untuk rakyat. "Pendedahan ini juga akan membantu LHDN (Lembaga Hasil Dalam Negeri) membuat kunjungan kepada dermawan tersebut," kata timbalan presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man. Katanya, walaupun pengarah Pengarah komunikasi strategiknya Datuk Abdul Rahman Dahlan memberi penjelasan kepada *soalan "remeh-temeh"* darinya, tetapi ia bukanlah bermakna isu itu telah selesai. "Masih banyak lagi soalan remeh-temeh y... lagi »

    Hujan not RM50 di lebuhraya

    kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
    Singapura: Pemandu kenderaan di Lebuh Raya Bukit Timah (BKE) di sini menyaksikan sesuatu yang tidak mungkin pernah berlaku - wang kertas bertaburan di jalan raya. Akhbar The Straits Times melaporkan, kejadian berlaku sekitar jam 6.20 petang kelmarin berhampiran simpang yang menyambungkan Lebuh Raya Seletar (SLE) dengan BKE. Klip video yang dimuat naik di YouTube oleh Komuniti Pemandu Cuai

    Derma RM2.6b: Rahman Dahlan sendiri akan jatuhkan Najib jika...!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    "Kalaulah RM2.6 bilion ini duit rakyat dirompak, ‎tak payahlah Clare Brown, tak payahlah Wall Street Journal, tak payah lagi Sarawak Report nak jatuh presiden Umno. "Saya sendiri dan orang Umno akan jatuhkan dia," kata Pengarah Strategik Komunikasi BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan. Menjawab soalan yang diajukan oelh pengacara program Dialog disiarkan di TV1 malam tadi, beliau menegaskan seandainya wang derma disalurkan ke akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak melanggari undang-undang, maka tindakan terpaksa diambil. ‎"Umno tidak akan terlepas daripada mana-mana tindakan ... lagi »

    PAS berpecah dua, apa berlaku kepada harta" sepencarian"-Asmuni Awi.

    mantaro pada SISI BUKIT - 3 jam yang lalu
    Bila PAS berpecah, apa berlaku kepada ‘harta sepencarian’ mereka? PAS tidak seharusnya terlalu keras menghalang GHB menggunakan premis parti dalam aktiviti mereka kerana ia dibina hasil sumbangan bersama, kata Penyelaras GHB Perak Asmuni Awi. Selepas perpecahan ketara berlaku dalam PAS, dengan ada yang bakal menghasilkan satu parti baharu, soalan timbul apakah akan berlaku kepada harta milik parti itu yang selama ini diusahakan bersama para pemimpinnya. Istilah harta sepencarian akan timbul apabila satu penceraian berlaku antara suami dan isteri, tetapi bagaimana pula kalau sebuah ... lagi »

    Najib dilihat kurang cermat tangani politik Sabah

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 jam yang lalu
    Berita Utama #2, SEBAGAI anak jati Sabah, walaupun telah tinggal lebih 15 tahun di Semenanjung saya tetap mengikuti rapat perkembangan politik tanah kelahiran saya, Negeri Di Bawah Bayu. Susulan penyingkiran Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal (DSSA) daripada Kabinet Malaysia oleh Perdana Menteri minggu lalu, ramai melihat tindakan itu suatu yang kurang cermat dan boleh membawa perpecahan yang lebih serius dalam Umno. Saya merasakan langkah itu tergesa-gesa tanpa membuat penilaian mendalam latar belakang politik Sabah dan kesannya kepada ahli akar umbi Umno Sabah dan rakya... lagi »

    GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) TIDAK MEWARISI PERJUANGAN ALMARHUM TUAN GURU NIK AZIZ

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 4 jam yang lalu
    *Gerakan Harapan Baharu (GHB) bukanlah sebuah perjuangan yang diwarisi daripada Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, kata Ketua Penerangan Pas Kelantan, Datuk Mohd Nasuruddin Daud.Beliau berkata, Allahyarham Nik Abdul Aziz tetap bersama Pas walaupun parti itu pernah beberapa kali dilanda perpecahan.“Allahyarham Tok Guru (Nik Abdul Aziz) tetap dengan Pas walaupun ada HAMIM (Parti Hizbul Muslimin Malaysia), ada BERJASA (Parti Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia). Tok Guru (Nik Abdul Aziz) pun meninggal dunia dalam Pas.“GHB tak selaras dengan perjuangan A... lagi »

    SKMM cari pemilik akaun FB Sharifah Sofia

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *CYBERJAYA: Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) meminta seorang pemilik akaun Facebook bernama Sharifah Sofia Syed Rashid untuk hadir ke SKMM bagi membantu proses siasatan berhubung penyebaran maklumat-maklumat yang belum ditentukan kesahihannya dalam akaun Facebooknya. Ketua Bahagian Pemantauan dan Penguatkuasaan SKMM, Zulkarnain Mohd Yasin, berkata hasil siasatan awal yang dijalankan mendapati wujud akaun ‎Facebook menggunakan profil Sharifah Sofia Syed Rashid yang digunakan untuk penyebaran maklumat-maklumat yang belum ditentukan kesahihannya.... lagi »

    PAS: Putus dengan GBH atau letak jawatan MP MALAYSIAKINI

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *Ketegangan antara PAS Kuala Terengganu dengan anggota parlimen mereka Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad yang menyertai Gerakan Harapan Baru (GBH) terus berpanjangan.Ia hari ini dilihat memasuki episod baru apabila akar umbi PAS memberikan kata dua kepada Kamarul Bahrin supaya memohon maaf dan memutuskan hubungan dengan GBH.“Jika sekiranya Datuk Raja Kamarul Bahrin masih gagal berbuat demikian dalam tempoh yang diberikan maka akar umbi, aktivis dan kepimpinan PAS Kawasan Kuala Terengganu sebulat suara menuntut Datuk Raja Kamarul Bahrin meletakkan jawatan sebaga... lagi »

    HANGAT!!! Apa berlaku kepada ‘harta sepencarian’ bila PAS berpecah

    kerengga pada KERENGGA - 4 jam yang lalu
    ZULKIFLI SULONG Selepas perpecahan ketara berlaku dalam PAS, dengan ada yang bakal menghasilkan satu parti baharu, soalan timbul apakah akan berlaku kepada harta milik parti itu yang selama ini diusahakan bersama para pemimpinnya. Istilah harta sepencarian akan timbul apabila satu penceraian berlaku antara suami dan isteri, tetapi bagaimana pula kalau sebuah organisasi seperti PAS berpecah,

    Skandal 1MDB: “Ada orang lain arahkan DPP ditangkap jam 1 pagi” – SPRM

    canang pada Cananglahnie - 4 jam yang lalu
    Skandal 1MDB: “Ada orang lain arahkan DPP ditangkap jam 1 pagi” – SPRM Polis menyiasat SPRM berhubung draf pendakwaan yang disiarkan Sarawak Report yang kononnya kertas pertuduhan terhadap Perdana Menteri PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kesal cara layanan yang diberikan Polis Diraja Malaysia (PDRM), kata Ketua Pengarah, Bahagian Operasi Khas, Datuk Bahri Mohamad Zin. Katanya, pihak polis tidak akan menahan Timbalan Pendakwa Raya (DPP) pada jam 1 pagi melainkan ada pihak yang mengarahkan berbuat demikian. “Saya kesal perkara ini berlaku, kami disiasat sepenuhnya... lagi »

    Ingatkan Najib dah saman WSJ.. belum lagi rupanya..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 4 jam yang lalu
    Dari 8hb Julai hingga ke hari ini empat hari Selasa dah dilewati.. 3 hari lagi cukuplah sebulan.. aku ingat Peguam Najib yang dilaporkan terbang ke US itu dah mulakan tindakan saman terhadap WSJ.. belum rupanya.. Menurut Peguamnya Najib masih belum mengarahkan pasukan Peguamnya untuk memfailkan tuntutan mahkamah terhadap Wall Street Journal (WSJ) berkaitan dua artikel mengenai skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Oleh itu, Wan Azmir Wan Majid dari firma undang-undang yang mewakili Najib, mengesahkan kepada Malay Mail Online bahawa peguam Perdana Menteri masih tidak mengamb... lagi »

    Waran Tangkap Ini Bakal Memalukan?

    Addin Deen pada Addin - 4 jam yang lalu
    *Waran Tangkap Ini Bakal Memalukan?* Pengasas dan Pengarang Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown yang berpangkalan di United Kingdom, akan disiasat di bawah Seksyen 124B dan 124I Kanun Keseksaan, yang berkaitan dengan aktiviti memudaratkan demokrasi berparlimen. Polis Malaysia memperoleh waran tangkap terhadap Pengasas dan Pengarang Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown, dan akan memulakan proses mendapatkan bantuan daripada Interpol dan Aseanapol bagi memudahkan penahanan beliau, kata ketua Jabatan Siasatan Jenayah, hari ini. Datuk Seri Mohmad Salleh berkata Rewcastle-Brown, yan... lagi »

    Kemelut 1MDB : Jangan sampai rakyat tidak percaya sistem negara, kata pemimpin Umno

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
    OLEH MD IZWAN Published: 5 August 2015 6:59 AM Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir minta Putrajaya koordinasi untuk pengukuhan semula 3 agensi dalam pasukan petugas khas siasat 1MDB. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 5 Ogos, 2015. Bimbang pasukan petugas khas menyiasat 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dilihat bagai tidak bertaring, seorang pemimpin Umno menggesa Putrajaya memastikan ketiga-tiga agensi penguatkuasaan yang terlibat terus memberi tumpuan kepada usaha mendedahkan rasuah yang didakwa dalam syarikat sarat hutang itu. Ahli Parlime... lagi »

    Dua inspektor polis ditahan SPRM

    atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
    *Ketua Polis Daerah Seremban ACP Muhamad Zaki Harun hari ini mengesahkan dua inspektornya ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana disyaki menerima suapan RM3,500 daripada orang awam. * *Beliau berkata SPRM menghubunginya lewat petang semalam bagi memaklumkan penahanan pegawai terbabit."Kedua-duanya ditahan SPRM kerana disyaki menerima suapan bagi kes yang sedang disiasat mereka."Saya akan memberikan kerjasama penuh kepada SPRM jika diperlukan," katanya kepada media di sini.Kedua-dua inspektor itu yang masing-masing berusia 26 dan 28 tahun, ditahan SPR... lagi »

    ORANG PAHANG BERASA MALU BERSAUDARA DENGAN JIB. APA MACAM ?

    atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
    Mat Datar [image: Mat Datar's photo.] *Tak mengapalah jika Jib dan kunco2 nya menyangka orang Melayu ini bodoh belaka. Bangsa Malaysia? * *Mungkin kepada Jib yang boleh diperbodohkan ialah 3.2 juta ahli UMNO. Jib lupa , jika 3.2 juta ahli UMNO menyokongnya, 3.2 juta juga menyokong Muhyidin.* * Mungkin ini lah golongan yang dimaksudkan oleh ib yang akan terima bulat2 bahawa RM2.6 biliun itu sebetulnya sumbangan dari Pak Arab yang amat murah hati. * *Orang Abu Dhabi baik hati. Mereka menderma RM2.6 biliun. Apatah lagi jika sumbangan tersebut diawali dengan bismillah dan selawat ser... lagi »

    Jangan layan pemimpin laksana separa dewa, kata MB Johor.

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 5 jam yang lalu
    Berikut merupakan antara petikan ucapan Menteri Besar Johor, Mohd Khaled Nordin dalam posting Facebooknya yang merujuk kepada ucapannya ketika merasmikan persidangan Wanita UMNO Bahagian Pasir gudang pada 2hb Ogos 2015 di Dewan MPJBT Jalan Gunung, Seri Alam. Sebelum ini, anak beliau, Akmal Saufi telah membangkitkan pelbagai persoalanberkaitan derma RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan dalam akaun peribadi DS Najib. Khaled mengingatkan bahawa Perjuangan UMNO kesemuanya adalah tentang bangsa dan parti. Tidak pernah tentang diri sendiri dan kepentingan peribadi. "UMNO tidak lagi bo... lagi »

    Weh mangkuk .. ni bukan pembangkang yang tanya .. anak Menteri UMNO sendiri ..!

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
    DI mana-mana sahaja, begitu ramai yang membangkitkan isu dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Malah ia semakin hangat diperkatakan apabila Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memaklumkan hasil siasatannya yang mendapati punca dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi perdana menteri itu bukan dari

    Surat bual dengan Dr Mahathir Mohamad

    mso.im pada . - 5 jam yang lalu
    *SURAT TERBUKA* Ybhg Tun Dr Mahathir Mohamad, Yayasan Perdana, Putrajaya, Sepang Wilayah Persekutuan. *Assalamualaikum wbh wbt.* *Saya* tidak tahu persis ketika ini apa yang sedang Tun lakukan. Apakah sedang melakukan senaman ringan atau pun mengambil sarapan pagi, sedang itu cuba mengarapkan idea untuk sebuah tulisan dalam blog daripada nota-nota yang dicatat hujung lewat malam tadi. Yang pastinya Tun tetap kekal dan cekal dengan kerja rutin harian. Kecergasan Tun dapat dilihat daripada butir cakap, penulisan dan kenyataan-kenyataan akhabar Tun yang penuh sinikal. Kalau Tun uzur d... lagi »

    Gambar Negara Palestin 100 Tahun Yang Lalu Sebelum Di Jajah Israel

    Nas Rul pada dairishare - 5 jam yang lalu
    Jauh sebelum dijajah Israel, Palestina dulunya adalah sebuah negara yang indah dan makmur namun kini keindahan Palestina hancur oleh kekejaman orang orang yahudi yang menjajah tanah palestina. Nah berikut ini ada beberapa foto foto palestina pada tahun 1900 sebelum di jajah Israel.

    Bila PAS berpecah, apa berlaku kepada ‘harta sepencarian’ mereka

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
    [image: PAS tidak seharusnya terlalu keras menghalang GHB menggunakan premis parti dalam aktiviti mereka kerana ia dibina hasil sumbangan bersama, kata Penyelaras GHB Perak Asmuni Awi. – Gambar fail The Malaysian Insider, 5 Ogos, 2015.]PAS tidak seharusnya terlalu keras menghalang GHB menggunakan premis parti dalam aktiviti mereka kerana ia dibina hasil sumbangan bersama, kata Penyelaras GHB Perak Asmuni Awi. – Gambar fail The Malaysian Insider, 5 Ogos, 2015.Selepas perpecahan ketara berlaku dalam PAS, dengan ada yang bakal menghasilkan satu parti baharu, soalan timbul apakah akan b... lagi »

    An open letter to UMNO members

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
    Truth be told, this “clearance” by MACC, that 1MDB is now trumpeting so loudly has not done the PM any favours. [image: najib_umno_600] *By J.D. Lovrenciear* Dear UMNO members, After all the hocus-pocus, mumbo-jumbo, threats and denials, the MACC now turns around and says that the RM2.6 billion alleged to have entered the Prime Minister’s personal bank accounts, is a donation. Malaysians must all be darn dumb and bloody fools to be sold this spin. And then to rub it in even deeper, the UMNO Youth leader, Khairy Jamaluddin claims that there is nothing wrong in accepting donations. Gosh... lagi »

    Skandal 1MDB: Jangan sampai rakyat tidak percaya sistem negara, kata pemimpin Umno

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
    Bimbang pasukan petugas khas menyiasat 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dilihat bagai tidak bertaring, seorang pemimpin Umno menggesa Putrajaya memastikan ketiga-tiga agensi penguatkuasaan yang terlibat terus memberi tumpuan kepada usaha mendedahkan rasuah yang didakwa dalam syarikat sarat hutang itu. Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir meminta Putrajaya mengkoordinasi pengukuhan semula 3 agensi terlibat - Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Bank Negara Malaysia (BNM). [image: Kemelut 1MDB: Jangan sampai rakyat... lagi »

    Solat hajat SPRM: Usah gentar jika di pihak benar

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
    [image: Solat hajat SPRM: Usah gentar jika di pihak benar] SHAH ALAM – Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak perlu gentar sekiranya mereka berada di pihak yang benar dalam siasatan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Pengerusi Pertubuhan Muttaqa Asatizah dan Pendakwah Malaysia (Murshid), Dr Zaharuddin Abdul Rahman berkata, sehubungan itu usaha agensi berkenaan mengadakan solat hajat semalam, bagi mendapat kekuatan dari sudut spiritual wajar dipuji. “Apa yang kita lihat sekarang, SPRM telah mengambil usaha untuk menjunjung kebenaran sama ada dari sudut fizikal a... lagi »

    'Saya bercuti,' kata Abu Kassim

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
    [image: Tan Sri Abu Kassim] SHAH ALAM – ‘Kehilangan’ Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM), Tan Sri Abu Kassim Mohamed yang tidak mengeluarkan sebarang kenyataan dalam tempoh beberapa hari ini akhirnya terungkai. Namun, usaha untuk mendapat maklumat balas lanjut berkenaan siasatan yang dijalankan SPRM dan beberapa tuduhan terhadap pegawainya hanya diberikan jawapan ringkas. “Saya sedang bercuti, hubungi Mus (Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM, Datuk Mustafar Ali),” katanya kepada Sinar Harian, semalam. Itu jawapan ringkas Abu Kassim ketika diminta me... lagi »

    Anak MB Johor tanya 15 soalan kepada Najib

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 6 jam yang lalu
    Akmal Saufi. - Foto ihsan Facebook Akmal Saufi Mohamed Khaled DI mana-mana sahaja, begitu ramai yang membangkitkan isu dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Malah ia semakin hangat diperkatakan apabila Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memaklumkan hasil siasatannya yang mendapati punca dana RM2.6 bilion yang

    Azalina Othman 'conteng arang' ke muka Najib, .. jangan sampai kena laknat Allah kata mufti!

    atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    *Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria menegur Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said kerana membuat kenyataan jahil.Katanya, kenyataan Azalina -adegan pasangan bercinta berpegangan tangan dan berpelukan tidak perlu diperbesarkan kerana ia hanya sekadar lakonan yang tidakmengundang maksiat – "tidak patut dikeluarkan oleh seorang bertaraf menteri."“Baru sehari dua naik sebagai menteri dah keluarkan kenyataan tidak munasabah. Saya suka ingatkan menteri, timbalan menteri dan ahli Exco negeri, mereka telah mengangkat sumpah di hadapan Yang d... lagi »

    Azalina!.. Harusani Kata Jangan Beraja Dengan Nafsu Dan Komen Tidak Tentu Hala!!

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
    Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria memberi amaran kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said supaya tidak memperkecilkan hukum ALLAH. Menurutnya, kenyataan yang dikeluarkan Azalina bahawa adegan pasangan bercinta berpegangan tangan dan berpelukan tidak perlu diperbesarkan kerana ia hanya sekadar lakonan yang tidak mengundang maksiat adalah jahil dan tidak patut dikeluarkan oleh seorang menteri. “Baru sehari dua naik sebagai menteri dah keluarkan kenyataan tidak munasabah. Saya suka ingatkan menteri, timbalan menteri dan ahli exco negeri, mereka ... lagi »

    Surat terbuka kepada Paul Low : Anda memalukan masyarakat Kristian di Malaysia

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 6 jam yang lalu
    Berikut adalah surat terbuka dari seorang penganut biasa Kristian kepada Senator Paul Low Seng Kuan, Menteri yang bertanggungjawab bagi Akauntabiliti dan Integriti, Kabinet Malaysia. Paul Lau merupakan anggota senior sebuah gereja tempatan di Kuala Lumpur, dan sebagai pembawa cahaya Injil Kristus telah dianggap memalukan masyarakat Kristian Malaysia. Persoalan saya, tidak malukah kita sebagai penganut agama Islam yang suci murni tapi ramai yang sinonim dengan rasuah. Sebut namanya sahaja, maka orang akan teringatkan rasuah yg dilakukan! Surat terbuka ini adalah reaksi terhadap kenya... lagi »

    Governor Bank Negara dan Orang No. 2 SPRM juga akan di tangkap, selain Clare Editor Sarawak Report,

    atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
    *Clare Rewcastle-Brown hari ini mendakwa bahawa polis Malaysia tidak mempunyai cara untuk mengekstradisinya walaupun mendapatkan waran tangkap terhadapnya di Kuala Lumpur. Katanya, ia kerana 'jenayah' yang polis Malaysia tuduh dilakukannya, tidak wujud di UK dan negara-negara lain. "'Jenayah' bagi waran tangkap yang diperolehi itu, tidak wujud di kebanyakan negara di luar Malaysia, jadi saya tidak boleh diekstradisi di bawahnya," katanya. Bukit Aman hari ini mengumumkan bahawa ia telah memperoleh waran tangkap terhadap Clare di bawah Seksyen 124B dan 124I Kan... lagi »

    Soal Jawab UAI: Apa Pandangan Ustaz Mengenai Rombakan Kabinet?

    Detik Islam pada Detik Islam - 7 jam yang lalu
    *1. Apa pandangan ustaz mengenai rombakan kabinet?* - Aku bukan menteri nk komen ape ape cume nk kabo leni kezoliman bermaharajalela,kawan tu nk minta pencerahan dan pembetulan mengenai mslh salah laku tp akhirnya dia dipecat dr pasukannye sendiri,jadi xdok bende nok kabo cume dok kire la dari parti mana pun pakat kembali la pada Allah belaka laka xdok lama doh kita ni.Hok mana yg masih tidak bersama kebenaran pakat kembalilah kpd kebenaran. *2. Bile tiba hari raya takbir raya boleh sampai waktu bila?* - Kalau solat aidilfitri boleh takbir raya ni lepas masuk waktu maghrib pd hari ... lagi »

    BN kesal soalan remeh-temeh tentang derma RM2.6b

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
    Soalan remeh-temeh mengenai kewujudan wang RM2.6 bilion ke akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diajukan hanya untuk mengaburi mata rakyat, kata BN. Pengarah komunikasi strategiknya Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, persoalan pokok yang dibangkitkan pembangkang telah terjawab apabila ia bukan daripada rakyat atau 1MDB. Menjawab soalan yang diajukan dalam rancangan “Dialog” di TV1 malam ini, Abdul Rahman menyifatkan soalan yang dibangkitkan, antaranya oleh Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, bertujuan mempolitikkan isu. ‎"Apa yang diutarakan oleh beliau, sa... lagi »

    Kisah derma RM2.6 bilion menjelang Wawasan 2020

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
    Hanya lima tahun lagi, tahun 2020 akan menjelang tiba. Sepatutnya Malaysia akan mencapai status negara maju sejajar dengan gagasan Wawasan 2020 yang dilaungkan sejak ia dilancarkan oleh bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada 28 Februari 1991. Tiada ukuran dan penilaian dibuat terhadap sejauh mana keberkesanan belanjawan negara setiap tahun dan pembentangan Rancangan Malaysia 5 tahun. Oleh itu, tiada siapa yang dapat mencongak sejauh mana lagi Malaysia untuk mencapai cita-citanya. Menilai keadaan negara hari ini, rakyat jelata merasakan cita-cita ini masih jauh. Cuma ap... lagi »

    Serbuan polis boleh jejaskan integriti SPRM ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
    *SHAH ALAM - Yayasan Anti Rasuah Malaysia hari ini melahirkan kebimbangan terhadap tindakan pihak berkuasa yang menyerbu Pejabat Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).Timbalan Presiden yayasan itu, Dr Ahmad Satar Ali Merican ketika diminta mengulas mengenai serbuan tersebut berkata, tindakan pihak berkuasa boleh menjejaskan integriti pegawai siasatan SPRM.“Kita tidak mahu pegawai-pegawai (SPRM) kejadian ini menjejaskan siasatan. Kita tidak mahu pegawai-pegawai ini risau untuk melakukan siasatan secara telus,” katanya kepada... lagi »

    Derma politik diterima Najib adalah rasuah ikut Akta SPRM, kata PKR

    atsixty pada ZAKRI ALI - 9 jam yang lalu
    *[image: Zar Ali's photo.]* *Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata, takrifan akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menetapkan penjawat awam tidak dibenarkan menerima ‘suapan’ dalam apa jua bentuk sekali pun.* * Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata, takrifan akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menetapkan penjawat awam tidak dibenarkan menerima ‘suapan’ dalam apa jua bentuk sekali pun. * * Derma politik berjumlah RM2.6 bilion yang diterima Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melalui akaun peribadinya adalah satu bentuk rasuah, kata Setiausaha Agung PKR Rafi... lagi »

    Governor Bank Negara dan Orang No. 2 SPRM juga akan di tangkap, selain Clare

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 14 jam yang lalu
    Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown hari ini mendakwa bahawa polis Malaysia tidak mempunyai cara untuk mengekstradisinya walaupun mendapatkan waran tangkap terhadapnya di Kuala Lumpur. Katanya, ia kerana 'jenayah' yang polis Malaysia tuduh dilakukannya, tidak wujud di UK dan negara-negara lain. "'Jenayah' bagi waran tangkap yang diperolehi itu, tidak wujud di kebanyakan negara di luar Malaysia, jadi saya tidak boleh diekstradisi di bawahnya," katanya. Bukit Aman hari ini mengumumkan bahawa ia telah memperoleh waran tangkap terhadap Clare di bawah Seksyen 124B dan 124... lagi »

    BN kesal soalan remeh-temeh tentang dana RM2.6b

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 14 jam yang lalu
    Soalan remeh-temeh mengenai kewujudan wang RM2.6 bilion ke akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diajukan hanya untuk mengaburi mata rakyat, kata BN. Pengarah komunikasi strategiknya Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, persoalan pokok yang dibangkitkan pembangkang telah terjawab apabila ia bukan daripada rakyat atau 1MDB. Menjawab soalan yang diajukan dalam rancangan “Dialog” di TV1 malam ini, Abdul Rahman menyifatkan soalan yang dibangkitkan, antaranya oleh Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, bertujuan mempolitikkan isu. ‎"Apa yang diutarakan oleh beliau, sa... lagi »

    Gadis ini membawa mayat bayi yang baru dilahirkannya pergi mencuri

    kerengga pada KERENGGA - 14 jam yang lalu
    New York: Seorang ibu berusia belasan tahun yang ditangkap bersama mayat bayi yang baru lahir ketika mencuri di sebuah kedai di Victoria’s Street di sini menghadapi tuduhan membunuh. Tiona Rodriguez, 18, ditahan selepas disyaki mencuri jean. Pengawal keselamatan menemui mayat itu ketika menyelongkar begnya. Dia semalam didakwa membunuh bayi berkenaan dalam kejadian pada 2013, lapor New York

    Editor SR - Najib is making rather a fool of the country...

    ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 15 jam yang lalu
    *Story kat sini...* *Clare: M'sia basket case, cannot extradite me...* *Sarawak Report editor-in-chief Clare Rewcastle-Brown today claimed Malaysian police have no way to extradite her despite securing an arrest warrant for her in Kuala Lumpur.She said this was because the 'crime' Malaysian police are accusing her of committing does not exist in the UK and most other countries."The 'crime' under which this warrant was obtained does not exist in most countries outside of Malaysia so I can't be extradited under it. * *"It is a shame for Malaysians that (... lagi »

    Malaysia tak boleh ekstradisi saya - Editor Sarawak Report

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 15 jam yang lalu
    Mula-mula kita baca dulu apa yang Ketua Pemuda UMNO, Khairy persoalkan bila Raja Petra yang diburu hilang dari Malaysia kemudiannya muncul di London.. "Raja Petra secara terbuka berucap di majlis Pakatan di London semalam yang dihadiri oleh kira-kira 200 orang." "Mengapa mereka tidak boleh menangkapnya? Mengapa tidak ada tindakan dari polis?" soal Khairy, yang juga ketua Pemuda Umno. Khairy berkata, beliau bingung dengan keadaan itu kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri telah meminta polis supaya menangkap Raja Petra. Khairy juga bertanya-tanya mengapa ketua ... lagi »

    SPRM anjur solat hajat selamatkan Malaysia daripada rasuah (video)

    kerengga pada KERENGGA - 15 jam yang lalu
    Kakitangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menunaikan solat hajat secara berjemaah mohon Allah melindungi institusi itu, di Putrajaya, hari ini. Selepas beberapa pegawai tertinggi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ditahan bagi membantu siasatan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB), institusi itu mengadakan solat hajat memohon petunjuk Allah supaya institusi itu terus

    "Derma RM2.6 Bilion" Jadi Bahan Jenaka & Sindiran Terbesar 2015

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
    *Sebelum wang RM2.6 bilion disalurkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak, perdana menteri pada ucapannya ketika merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah (CeIO) di Putrajaya, pada Februari 2012 berkata sumbangan atau derma kepada parti politik haruslah dimasukkan ke dalam akaun rasmi parti dan bukannya akaun peribadi.Katanya, tindakan itu perlu bagi mengelakkan ahli politik menyalah-gunakan nama parti semasa mengutip derma ataupun wang berkenaan disalah-gunakan bagi tujuan peribadi.*

    Azalina Othman 'conteng arang' ke muka Najib, .. jangan sampai kena laknat Allah kata mufti!

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 15 jam yang lalu
    Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria menegur Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said kerana membuat kenyataan jahil. Katanya, kenyataan Azalina -adegan pasangan bercinta berpegangan tangan dan berpelukan tidak perlu diperbesarkan kerana ia hanya sekadar lakonan yang tidak mengundang maksiat – tidak patut dikeluarkan oleh seorang bertaraf menteri. “Baru sehari dua

    Clare: M'sia tak boleh ekstradisi saya

    atsixty pada ZAKRI ALI - 16 jam yang lalu
    Clare: M'sia tak boleh ekstradisi saya[image: Zar Ali's photo.] *Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown hari ini mendakwa bahawa polis Malaysia tidak mempunyai cara untuk mengekstradisinya walaupun mendapatkan waran tangkap terhadapnya di Kuala Lumpur.* * Katanya, ia kerana 'jenayah' yang polis Malaysia tuduh dilakukannya, tidak wujud di UK dan negara-negara lain.* * "'Jenayah' bagi waran tangkap yang diperolehi itu, tidak wujud di kebanyakan negara di luar Malaysia, jadi saya tidak boleh diekstradisi di bawahnya," katanya kepada Malaysiakini.* * Bukit Aman hari ini mengumum... lagi »

    ABBY ABADI KONGSI KAD WALIMATUL URUS PERKAHWINANNYA DI INSTAGRAM

    kerengga pada KERENGGA - 16 jam yang lalu
    EDITORIAL MH Tarikh: 31 Julai 2015 Beberapa jam yang lalu, kami sempat melihat gambar yang dimuatnaik oleh bekas anggota kumpulan Elite, Abby Abadi di laman Instagramnya. Gambar tersebut memaparkan dirinya dan seorang lelaki yang tidak dikenali, dan tertera dengan hashtag #WalimatulUrus di ruangan kapsyen. Nampaknya, Abby bakal menamatkan zaman jandanya sekali lagi. Antara bait kata yang

    Derma RM2.6b: SPR tidak punya kuasa kawal derma politik kata Abd Aziz

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
    [image: SPR tidak punya kuasa kawal derma politik]*KUALA LUMPUR*: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak boleh mengawal sumbangan atau derma politik kepada mana-mana parti politik. Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof bagaimanapun memaklumkan di bawah undang-undang sedia ada, SPR hanya mempunyai kuasa meminta laporan perbelanjaan calon kempen pilihan raya semasa tempoh rasmi kempen. "Had perbelanjaan bagi seorang calon kerusi Parlimen adalah RM200,000 manakala bagi seorang calon Dewan Undangan Negeri (DUN) adalah RM100,000," jelas Abdul Aziz kepada *Astro AWANI*. Menurutnya,... lagi »

    Derma RM2.6b: ‘Tidak boleh berdiam diri jika rasuah jadi budaya Umno’ - MB Johor

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
    [image: KHALED NORDIN] 1. *UMNO* adalah pergerakan siasah yang dibangunkan dengan keringat, dengan air mata, dengan perjuangan yang sangat tulus. 2. Perjuangan Umno kesemuanya adalah tentang bangsa dan parti. Tidak pernah tentang diri sendiri dan kepentingan peribadi. 3. Umno tidak lagi boleh hanya jadi pemerhati, bila bangsa masih bergulat dengan kemiskinan dan jurang keberadaan. Kalian tidak boleh berdiam diri, kalau rasuah jadi budaya atau misalnya amanah di khianati. Umno tidak boleh hanya membisu bila parti, tidak lagi mengutamakan perjuangan bangsa Melayu tetapi digunakan un... lagi »

    Derma RM2.6b: MB Perlis mahu setiap parti dedah sumber kewangan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
    Timbalan pengerusi Barisan Nasional (BN) dan juga Badan Perhubungan Umno Perlis Datuk Seri Azlan Man mahu semua parti politik di negara ini mendedahkan sumber kewangan parti masing-masing. Katanya tidak adil untuk pembangkang meminta BN atau Umno sahaja yang berbuat demikian sedangkan mereka dikecualikan. Azlan yang juga menteri besar Perlis berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui pada Majlis Hari Raya Aidilfitri Majlis Perbandaran Kangar (MPK) di Kangar, hari ini. Katanya cadangan itu pernah dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selaku pengerusi BN dan presid... lagi »

    Derma RM2.6b: Dana politik perkara normal, kata MB Terengganu

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
    Sumbangan untuk dana politik merupakan satu perkara yang normal di negara ini dan bukan satu kesalahan, kata Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman. Beliau sendiri mengakui pernah dipanggil pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu dana politik di negeri Terengganu. "Bila kita dah buktikan perbelanjaan ini untuk politik, tidak ada masalah, SPRM kata tidak ada masalah...sama juga pihak pembangkang pun macam itu. Kita kena buktikan ia benar, tunjukkan perbelanjaan kita itu hanya untuk politik," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mak... lagi »

    Derma RM2.6b: Henti spekulasi, tuduhan terhadap Najib, kata menteri Umno

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
    Semua pihak perlu menghentikan spekulasi dan tuduhan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berhubung dana politik sebanyak RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun miliknya. Menggesa demikian Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN) Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, ini berikutan pendedahan dana berkenaan adalah sumbangan penderma dan bukan daripada dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Katanya, siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan hal tersebut dan ini dengan sendirinya menjawab tuduhan kononnya Najib berniat jahat. “Hari ... lagi »

    Adakah ini cubaan diamkan siasatan skandal 1MDB?

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 16 jam yang lalu
    SALMIYAH HARUN | 04 Ogos 2015. KUALA LUMPUR: PAS memandang serius kenyataan yang dikemukakan semalam oleh Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tuan Bahri Mohamad Zin yang mendakwa kemungkinan wujud pihak tertentu untuk mengganggu siasatan yang sedang dilakukan oleh badan tersebut. Ketua Penerangan PAS Pusat Nasrudin Hassan berkata, SPRM sedang menjalankan siasatan terhadap bekas anak syarikat 1MDB, SRC International Sdn Bhd dan telah membuat satu kenyataan mengenai hasil siasatan dana sejumlah RM 2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun milik Perdana ... lagi »

    Najib, dunia sedang memerhatikan, berpada-padalah…

    kerengga pada KERENGGA - 16 jam yang lalu
    Dr Dzulkefly Ahmad Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak lagi menghiraukan apa jua pandangan umum terhadap dirinya. Beliau berhenti mempedulikan popularitinya dari kaca mata rakyat dan masyarakat dunia. Beliau hanya punya satu matlamat iaitu "menyelamatkan dirinya". Untuk tujuan itu, beliau sanggup lakukan apa jua. Pergolakan mutakhir penuh aksi menggemparkan sedang ditonton rakyat

    UMNO Itu Bodoh, BODOH Itu Umno..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
    *Sirul yang bunuh orang pun tak dapat tangkap sampai sekarang. Nak tangkap Clare Sarawak Report plok.. INGAT.. undang2 di UK & Australia mudah tunduk kpd pemerintah Umno@Bn ka !!! Nak jumpa Justo di Thailand pon tak lepas, ada hati nak tangkap Clare Rewcastle-Brown di UK plok.. *

    BOLEH MENANGIS PIEM BILA TENGOK KARTUN NI...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu

    Malaysia, negara serba boleh

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
    *Oleh Akh Mohamad* Baru-baru ini kita dikejutkan dengan pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri, yang digantikan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sewaktu pengumuman Kabinet baharu oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Kebanyakan rakyat tidak berpuas hati di atas keputusan ini kerana pengguguran Muhyiddin adalah disebabkan kritikan beliau terhadap perdana menteri berkenaan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Boleh, sememangnya ia boleh berlaku. Perdana menteri mempunyai kuasa untuk melantik siapa yang beliau suka, dan memec... lagi »

    S'pura belum terima permohonan Johor

    atsixty pada ZAKRI ALI - 16 jam yang lalu
    *Singapura belum menerima sebarang permohonan rasmi daripada kerajaan negeri Johor bagi persetujuan membenarkan operasi pembenihan awan di ruang udara Empangan Sungai Lebam dan Upper Layang, di Johor Bahru.Konsulat Jenderal Singapura di Johor Baharu, dalam kenyataan hari ini, berkata pihaknya setakat ini, tidak dihubungi mana-mana pihak berkaitan perkara tersebut."Tetapi kami sedia bekerjasama rapat dengan Malaysia dalam hal ini. Singapura menyokong penuh usaha seumpama itu di Johor, terutama semasa musim kemarau," katanya.Konsulat itu mengulas beberapa laporan yang ... lagi »

    "Dari mana kanda curi wang ini?"

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu
    *"Kanda bukan curi, kawan kanda kasi daaa"*

    Waran tangkap editor Sarawak Report

    atsixty pada ZAKRI ALI - 17 jam yang lalu
    *Polis Malaysia telah memperolehi waran tangkap terhadap editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown.Waran itu berkaitan dengan kesalahan-kesalahan yang didakwa dilakukan di bawah Seksyen 124B dan 124I.Clare dikehendaki untuk siasatan atas dakwaan menjalankan kegiatan yang memudaratkan demokrasi berparlimen.Dia juga dikehendaki untuk siasatan atas dakwaan menerbitkan laporan palsu yang boleh memudaratkan ketenteraman awam.Dalam satu kenyataan ringkas, Pengarah CID, Datuk Mohmad Salleh berkata, polis juga juga akan membuat permohonan untuk menyenaraikan Clare dalam sena... lagi »

    Seperti pejuang anti rasuah Indonesia, SPRM juga sedang diserang

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu
    oleh Alyaa Alhadjri Pada bulan Januari lepas, tindakan yang diambil oleh Unit Siasatan Jenayah Polis Indonesia (Bareskrim) menahan timbalan pengerusi Komisi Pemberantasan Korupsi Bambang Widjojanto mencetuskan kemarahan meluas di negara demokrasi ketiga terbesar dunia itu. Orang awam telah menunjukan sokongan kepada badan anti rasuah dan hashtag #SaveKPK dilaporkan mengungguli topik hangat di Twitter bukan sahaja di Indonedia tetapi di seluruh dunia pada jam 2.30 petang 23 Januari. Walaupun popularitinya memuncak, presiden Indonesia Joko ‘Jokowi’ Widodo tidak terlepas daripada dike... lagi »

    Perhatikan Ada Sesuatu Yang Ganjil Dan Pelik Dalam Gambar Ini

    Nas Rul pada dairishare - 17 jam yang lalu
    Ada Sesuatu Yang Ganjil Dan Pelik Dalam Gambar Ini

    Derma RM2.6b: Anak MB Johor tanya 15 soalan kepada Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu
    [image: Anak MB Johor tanya 15 soalan kepada Najib] *DI *mana-mana sahaja, begitu ramai yang membangkitkan isu dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Malah ia semakin hangat diperkatakan apabila Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memaklumkan hasil siasatannya yang mendapati punca dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi perdana menteri itu bukan dari tabung 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tetapi adalah sumbangan daripada penderma. Namun hasil siasatan itu tidak menyebut dari mana da... lagi »

    Anak MB Johor, bagi 15 soalan untuk Najib, antaranya kenapa tak kena cukai

    mantaro pada SISI BUKIT - 17 jam yang lalu
    DI mana-mana sahaja, begitu ramai yang membangkitkan isu dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Malah ia semakin hangat diperkatakan apabila Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memaklumkan hasil siasatannya yang mendapati punca dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi perdana menteri itu bukan dari tabung 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tetapi adalah sumbangan daripada penderma. Namun hasil siasatan itu tidak menyebut dari mana dan siapa penderma berkenaan. Susulan itu, Pengerusi Jawat... lagi »

    Clare: M'sia tak boleh ekstradisi saya

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown hari ini mendakwa bahawa polis Malaysia tidak mempunyai cara untuk mengekstradisinya walaupun mendapatkan *waran* tangkap terhadapnya di Kuala Lumpur. Katanya, ia kerana 'jenayah' yang polis Malaysia tuduh dilakukannya, tidak wujud di UK dan negara-negara lain. "'Jenayah' bagi waran tangkap yang diperolehi itu, tidak wujud di kebanyakan negara di luar Malaysia, jadi saya tidak boleh diekstradisi di bawahnya," katanya kepada *Malaysiakini.* Bukit Aman hari ini mengumumkan bahawa ia telah memperoleh waran tangkap terhadap Clare di bawah S... lagi »

    Pengarang Sarawak Report tidak gentar waran tangkap, anggap ‘mengarut’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    [image: Pengarang dan pengasas Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown semasa berbicara secara dalam talian di forum yang diadakan di Petaling Jaya bulan Mac lepas. – Gambar The Malaysian Insider, August 4, 2015.]Pengarang dan pengasas Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown berkata, beliau tidak gentar dengan tindakan polis Malaysia yang mengeluarkan waran tangkap terhadapnya. Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman hari ini mengeluarkan waran tangkap dan mengharapkan bantuan Interpol menahan Rewcastle-Brown yang merupakan warga Britain. Namun Rewcastle-Brown berkata, tindakan pihak berkuasa i... lagi »

    Netizen guna #derma sindir isu RM2.6 bilion Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    [image: Netizen guna #derma sindir isu RM2.6 bilion] ISU berkaitan dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bukan sahaja menjadi perbualan hangat di kedai-kedai kopi bahkan ada yang menjadikannya bahan 'troll' di media sosial. Menggunakan #derma, pengguna di laman mikro Twitter dan Facebook yang nyata tidak berpuas hati dengan dapatan siasatan berkaitan dana itu meluahkan perasaan tidak senang di laman sosial masing-masing. "Ada ke orang #derma dekat aku ni #2.6 bilion. Bank hadkan pengeluaran," tulis pengguna Twi... lagi »

    Pemimpin Umno perlu henti kenyataan bodoh

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    Pemimpin-pemimpin Umno diminta tidak mengeluarkan kenyataan bodoh dan yang menyinggung perasaan rakyat serta menghormati bekas pemimpin. Sebagai seorang pemimpin tertinggi, anda hendaklah bersikap intelektual. Berrfikir sebelum bercakap, beri kenyataan supaya rakyat faham, berfikir dan bertindak. Bukan kenyataan yang membuatkan rakyat mentertawakan anda. Pemimpin juga diminta menjaga hati rakyat ketika mengeluarkan kenyataan yang boleh menyinggung perasaan rakyat bawahan. Anda sebagai wakil rakyat, sepatutnya kenyataan anda sentiasa menyebelahi rakyat, bukan menyebelahi rakan-rakan pem... lagi »

    Dari Ranjau Sepanjang Jalan kepada Dusta Sepanjang Jalan. Sahnon Ahmad kepada Najib Razak

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    Dari Ranjau sepanjang Jalan kepada Dusta Sepanjang Jalan. Semasa saya dalam tingkatan 6 dahulu, kita membaca buku Ranjau Sepanjang Jalan karya Shahnon Ahmad. Lain hulu lain parang, lain dahulu lain sekarang. Mungkin penuntut tingkatan 6 hari ini membaca buku karya Najib Razak- Dusta Sepanjang Jalan. Dalam karya Shahnon, yang menderita sepanjang masa ialah Lahuma dan Jeha serta 7 orang anak. Lahuma mati, Jeha jadi gila, tujuh anak terpaksa menggalas pejuangan menentang elemen alam dan social. Semenjak jadi PM dalam tahun 2009, rakyat Malaysia hanya kenal dusta sepanjang Jalan karya ... lagi »

    Lucutkan juga jawatan Mukhriz Mahathir

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    Perdana Menteri patut memecat pemimpin UMNO yang tidak menyokong beliau. [image: Mukhriz,-najib] * Oleh Syed Rosli Jamalullail* Saya berasa bahawa mana-mana pemimpin UMNO yang tidak menyokong Datuk Sri (Najib Tun Razak) maka memang patutlah Datuk Sri memecat mereka. Semenjak dari dahulu lagi saya dapat melihat pemimpin seperti Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang merupakan Menteri Besar Kedah tidak pernah sekalipun menyatakan sokongan beliau kepada Presiden parti dan Perdana Menteri. Kenapa ? Tidakkah sepatutnya Mukhriz Mahathir selaku Menteri Besar jawatan yang dilantik oleh Perdana Mente... lagi »

    'RM2.6b nak belanja macam mana bukan masalah anda'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 18 jam yang lalu
    *Laman web pro Datuk Seri Najib Razak MYKMU hari ini tampil menjawab pelbagai persoalan berkaitan kemasukan dana RM2.6 bilion ke dalam akaunnya.Ia bagaimanapun tidak menjawab bagaimana wang tersebut dibelanjakan atas alasan “bukan masalah anda”.“Wang tersebut dibelanjakan ke mana? Bukan masalah anda.“Ini hanya isu antara penderma, penerima dan MT Umno,” menurut MYKMU dalam tulisan berjudul “Nota Kaki Untuk Seorang Anak Menteri Besar”.Tulisan itu dipercayai ditujukan kepada anak kepada Menteri Besar Johor Datuk Seri Khaled Nordin, Akmal Saufi, ... lagi »

    Lepas disiasat polis, SPRM anjur hajat selamatkan Malaysia daripada rasuah

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 18 jam yang lalu
    OLEH JAMILAH KAMARUDIN Kakitangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menunaikan solat hajat secara berjemaah mohon Allah melindungi institusi itu, di Putrajaya, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 4 Ogos, 2015. Selepas beberapa pegawai tertinggi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ditahan bagi membantu siasatan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB), institusi itu mengadakan solat hajat memohon petunjuk Allah supaya institusi itu terus kukuh dan menyelamatkan negara daripada rasuah. Solat hajat diketuai Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Z... lagi »

    Skandal 1MDB: Waran tangkap terhadap editor Sarawak Report

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    Polis Malaysia telah memperolehi waran tangkap terhadap editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown. Waran itu berkaitan dengan kesalahan-kesalahan yang didakwa dilakukan di bawah Seksyen 124B dan 124I. Clare dikehendaki untuk siasatan atas dakwaan menjalankan kegiatan yang memudaratkan demokrasi berparlimen. Dia juga dikehendaki untuk siasatan atas dakwaan menerbitkan laporan palsu yang boleh memudaratkan ketenteraman awam. Dalam satu kenyataan ringkas, Pengarah CID, Datuk Mohmad Salleh berkata, polis juga juga akan membuat permohonan untuk menyenaraikan Clare dalam senarai ora... lagi »

    ISU DERMA RM2.6B MAMPU LONJAKKAN ZAHID LEBIH CEPAT JADI PM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    Derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib Razak sedang menjadi isu besar dalam negara sekarang ini. Walaupun SPRM seolah-olah sudah membersihkan Perdana Menteri dengan mengatakan ia adalah sumbangan penderma dan boleh terlepas daripada tindakan undang-undang, hukuman persepsi sedang memasuki fasa yang lebih berat lagi. Secara umumnya, baik rakyat biasa mahupun ahli UMNO, malah sesiapa saja yang berakal waras, tetap sukar menerima pemberian wang sebesar itu sebagai derma semata-mata. Lebih ramai yang mengaitkannya dengan penyonglapan, berkaitan rasuah atau p... lagi »

    3 Juta Sokong: Syok Sendiri Ka Najib ....!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu

    Ke mana dan macam mana wang RM2.6b dibelanjakan bukan masalah anda, jawab laman web pro Najib

    kerengga pada KERENGGA - 18 jam yang lalu
    Laman web pro Datuk Seri Najib Razak MYKMU hari ini tampil menjawab pelbagai persoalan berkaitan kemasukan dana RM2.6 bilion ke dalam akaunnya. Ia bagaimanapun tidak menjawab bagaimana wang tersebut dibelanjakan atas alasan “bukan masalah anda”. “Wang tersebut dibelanjakan ke mana? Bukan masalah anda. “Ini hanya isu antara penderma, penerima dan MT Umno,” menurut MYKMU dalam tulisan

    AGAK-AGAK PENEROKA YANG DAH BELI TU TAHU KER TAK HARGA ASAL !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    *Inilah akibatnya jika KAKI RASUAH dipunggah balik dan diberi jawatan pengerusi Felda.. ANDA SENDIRI TAHU BUKAN... Apa Dah Jadi pada Felda skrg terutamanya FGV!!! KENAPA tiba2 harga rumah Felda 20,000 unit tersebut telah meningkat RM20,000 menjadi RM90,000..??!!!.. Apa nak heran. Dlm UMNO semuanya boleh 'BUAT DUIT' secara halal toyyiba... last2 siapa yg **diperbodohkannya..??? Sendiri mau ingat ler..*

    “Rakyat waras pun tak boleh terima RM2.6 bilion adalah derma”

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    Kenyataan SPRM itu mengundang lebih banyak persoalan mengenai rasuah dan pecah amanah yang perlu disiasat. [image: rafizi,najib,derma] PETALING JAYA: Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli berkata tidak ada rakyat Malaysia yang waras boleh menerima penjelasan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menerima derma sebanyak RM2.6 bilion. Ini kerana, katanya, derma yang menjadi bualan hangat itu boleh ditakrifkan sebagai suapan mengikut Seksyen 3 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). “Seksyen 3 Akta SPRM menetapkan bahawa Najib adalah penjawat awa... lagi »

    'RM2.6b nak belanja macam mana bukan masalah anda' kata macai dan pengampu Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    Laman web pro Datuk Seri Najib Razak MYKMU hari ini tampil menjawab pelbagai persoalan berkaitan kemasukan dana RM2.6 bilion ke dalam akaunnya. Ia bagaimanapun tidak menjawab bagaimana wang tersebut dibelanjakan atas alasan “bukan masalah anda”. “Wang tersebut dibelanjakan ke mana? Bukan masalah anda. “Ini hanya isu antara penderma, penerima dan MT Umno,” menurut MYKMU dalam tulisan berjudul “Nota Kaki Untuk Seorang Anak Menteri Besar”. Tulisan itu dipercayai ditujukan kepada anak kepada Menteri Besar Johor Datuk Seri Khaled Nordin, Akmal Saufi, yang menghamburkan pelbagai persoal... lagi »

    'Siapa sanggup derma RM2.6b tanpa balasan?'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    Bekas MP, Datuk Husam Musa berkata sumbangan RM2.6 bilion melalui akaun Datuk Seri Najib Razak sememanganya satu bentuk rasuah jika melibatkan tugas rasmi perdana menteri. Ia tetap menjadi kesalahan walau sumbangan berkenaan dibuat tanpa sebarang balasan, kata ADUN Salor itu yang memetik peruntukan Seksyen 165 Kanun Keseksaan. “Ini adalah kerana menjadi kesalahan bagi perdana menteri menerima wang secara peribadi tanpa sebarang balasan jika penderma mempunyai hubungan atau kepentingan dengan tugas rasmi perdana menteri menurut Seksyen 165 Kanun Keseksaan. “Siapakah yang sanggup m... lagi »

    " WARAN TANGKAP BUAT ADIK IPAR BEKAS PM UNITED KINGDOM "

    tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 19 jam yang lalu
    Malulah dengan negara luar. Negara luar tergelak melihat sistem penyiasatan yang dijalankan oleh pihak penguasa di Malaysia. Yang mendedahkan kebenaran disiasat dan ditangkap. Inilah hukum manusia, tidak ada yang adil di dalamnya. Sesunguhnya hukum Allah mencakupi segala bidang perbicaraan. Polis Malaysia telah memperolehi waran tangkap terhadap editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown. Waran itu berkaitan dengan kesalahan-kesalahan yang didakwa dilakukan di bawah Seksyen 124B dan 124I. Clare dikehendaki untuk siasatan atas dakwaan menjalankan kegiatan yang memudaratkan de... lagi »

    Kerajaan Kelantan disaman syarikat dari Korea

    mso.im pada . - 19 jam yang lalu
    *LAPORAN LEWAT * *Khabarnya* kerajaan Kelantan berhadapan dengan saman oleh sebuah syarikat kontraktor dari Korea ekoran pembatalan perjanjian membina Lebuh Raya Rakyat Kelantan (LRRK) yang ditanda tangani oleh kerajaan Kelantan dengan syarikat berkenaan tiga tahun lalu. *Plak menandakan perasmian projeki LRRK.* Permulaan bicara saman itu dikatakan sudah bermula apabila mahkamah telah memanggil kedua-dua pihak untuk urusan perbicaraan. Beberapa orang termasuk mereka yang terlibat dalam pemberian projek pembinaan projek itu juga telah disapina untuk menjadi saksi. Kontrakator dari Ko... lagi »

    Apa hajat di sebalik derma RM2.6b?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    Tiga tahun lalu, Najib mengumumkan satu inisiatif bawah Pelan Transformasi Kerajaan (GTP) untuk mengawal pembiayaan politik. Laporan *Utusan Malaysia* pada Februari, 2012 menyebut, Najib menganjurkan demikian untuk mengelakkan rasuah dan penyelewengan. Menurut akhbar milik Umno itu, Najib berkata, sumbangan hendaklah disalurkan melalui akaun rasmi parti, tidak kiralah jika ia untuk parti peringkat pusat mahu pun negeri. Tujuannya bagi mengelakkan ahli politik menyalahgunakan nama parti untuk menagih sumbangan yang kemudiannya diselewengkan untuk kepentingan persendirian, tegas PM.... lagi »

    Derma RM2.6b: Ayuh,Kita semua supaya sama-sama membuat laporan polis

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    Saya Zulhazmi Bin Shariff merujuk kepada Kenyataan Media Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bertarikh 3 Ogos 2015 seperti berikut : "Laporan hasil siasatan berkaitan dana RM2.6 bilion telah dirujuk dan dimaklumkan kepada Peguam Negara. Hasil siasatan mendapati dana sebanyak RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun milik YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah sumbangan penderma, dan bukannya dari dana 1MDB" Kenyataan hasil siasatan SPRM tersebut dengan jelas menyatakan bahawa sebanyak RM2.6 bilion dimasukkan ke akaun YAB Perdana Menteri, Datuk ... lagi »

    Derma RM2.6b: SPRM Perlu Beri Penjelasan Kepada Rakyat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    *Oleh USTAZ HAJI MOHD FAKHRULRAZI MOHD MOKHTAR* Perdana Menteri, Dato' Sri Najib Tun Razak tidak boleh menarik nafas lega dengan kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dana bernilai RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya. Ini kerana rakyat akan terus mendesak dan mempersoalkan mengapa ada pihak yang sanggup memberi sumbangan atau derma sejumlah itu ke dalam akaun peribadinya itu. Apapun yang berlaku, rakyat Malaysia yang prihatin dan cakna terhadap skandal yang membabitkan Perdana Menteri Malaysia ini pasti t... lagi »

    PAS mesyuarat Sabtu ini, tentukan tindakan ahli sertai GHB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    PAS Pusat akan bermesyuarat pada Sabtu ini bagi membincangkan tindakan disiplin yang akan dikenakan terhadap anggota parti itu yang bergiat dalam pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Gerakan Harapan Baru (GHB). Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah (gambar, kanan) berkata kepimpinan tertinggi parti menerima laporan daripada setiap badan perhubungan negeri berhubung penglibatan anggotanya dalam gerakan itu. "Kita kumpulkan maklumat daripada negeri-negeri dan boleh kata semua negeri menghantar laporan secara agak 'terperinci' tentang perkembangan GHB di negeri masing-masing. Aka... lagi »

    Putus dengan GHB atau letak jawatan MP kata PAS

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    Ketegangan antara PAS Kuala Terengganu dengan anggota parlimen mereka Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad yang menyertai Gerakan Harapan Baru (GBH) terus berpanjangan. Ia hari ini dilihat memasuki episod baru apabila akar umbi PAS memberikan kata dua kepada Kamarul Bahrin supaya memohon maaf dan memutuskan hubungan dengan GBH. “Jika sekiranya Datuk Raja Kamarul Bahrin masih gagal berbuat demikian dalam tempoh yang diberikan maka akar umbi, aktivis dan kepimpinan PAS Kawasan Kuala Terengganu sebulat suara menuntut Datuk Raja Kamarul Bahrin meletakkan jawatan sebagai ahli par... lagi »

    Harapan Baru mahu hentikan fahaman agama dogmatik,memaksa

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    *Oleh Mujahid Yusof Rawa* Dalam buku terbaru saya, 'Islam dan Kepelbagaian: Rahmat Untuk Semua' (terbitan ILHAM Books), saya memperkenalkan konsep rahmah, prinsipnya dan pendekatan untuk membawa nilai ini dalam kepelbagaian kaum dan agama di Malaysia. Buku ini tidak hanya membahaskan dari sudut teori dan falsafah, bahkan saya membawanya kepada dalam konteks realiti fiqh Malaysia dan bagaimana ianya seharusnya berinteraksi. Oleh kerana asas politik Islam adalah memacakkan pengertian rahmah sebagai wahana interaksi dan formula membuat dasar-dasar pemerintahan maka artikel ini akan ... lagi »

    Mimpi ngeri infiltrasi IRC dalam PAS

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    *Oleh Wan Salman Wan Sallam* Mungkin kerana sebuah jamaah itu menjadi suatu entiti politik dan bergerak atas nama dan oraganisasi yang sama, PAS terperangkap dalam agenda “penyucian fikrah” dan propaganda “kemaksuman pemimpin”. PAS dilihat sukar menerima realiti dalam sebuah organisasi besar, apatah lagi yang bersifat politik, pertembungan idea ialah sesuatu yang normal malah sihat jika berstrategi dan berjalan dalam ruang lingkup perlembagaan organisasi itu sendiri. Malang sekali, atas nama mentaati pemimpin dan ulama, golongan yang berbeza pendapat dengan begitu sahaja dilabel a... lagi »

    Waran tangkap editor Sarawak Report

    canang pada Cananglahnie - 19 jam yang lalu
    Polis Malaysia telah memperolehi waran tangkap terhadap editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown. Waran itu berkaitan dengan kesalahan-kesalahan yang didakwa dilakukan di bawah Seksyen 124B dan 124I. Clare dikehendaki untuk siasatan atas dakwaan menjalankan kegiatan yang memudaratkan demokrasi berparlimen. Dia juga dikehendaki untuk siasatan atas dakwaan menerbitkan laporan palsu yang boleh memudaratkan ketenteraman awam. Dalam satu kenyataan ringkas, Pengarah CID, Datuk Mohmad Salleh berkata, polis juga juga akan membuat permohonan untuk menyenaraikan Clare dalam senarai ora... lagi »

    GHB Perkenal Barisan 'Ulama Luar Biasa' Minggu Depan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    *Oleh: SIRA HABIBU* PETALING JAYA: Gerakan Harapan Baru (GHB) akan mendedahkan barisan ulamanya sendiri yang disifatkan sebagai lain daripada yang lain minggu depan. Setiausaha GHB Dr Dzulkefly Ahmad berkata pergerakan itu akan mempamerkan jenama 'ulama inklusif' pada seminar antarabangsa, Sabtu. "Cendekiawan agama kita akan menyertai lebih daripada 200 ulama seluruh dunia menerusi program Nadwah Ulama yang dianjurkan oleh kami. "Kita akan menunjukkan kepada pengkritik kami bahawa kita mempunyai barisan ulama mengagumkan yang tidak bersikap 'judgmental' dan tidak mempunyai sikap '... lagi »

    Kelainan politik Gerakan Harapan Baru

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    *Oleh Abd Shukur Harun* Jika tiada apa-apa halangan, awal September ini, Gerakan Harapan Baru (GHB) akan menjadi sebuah parti politik baharu Malaysia dan tentunya akan memeriahkan lagu demokrasi di negara ini. Lebih-lebih lagi kelahiran entiti baharu di pentas politik Malaysia ini datang dengan segala keistimewaan dan cabaran, membawa sebuah idealisme yang sangat murni. Ia sangat dialu-alukan oleh pelbagai pihak. Parti baharu ini, yang akan diberi nama rasmi nanti, didukung oleh tokoh akademik, agamawan yang progresif, ahli politik veteran yang sangat berpengalaman serta pemikir... lagi »

    GHB pandang enteng reaksi akar umbi PAS?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    Hari demi hari hubungan PAS dan Gerakan Harapan Baru (GHB) semakin tegang, sehingga membawa kepada pemutusan hubungan di peringkat parlimen seperti di Kuala Terengganu. Bagaimanapun, bagi GBH, kumpulan yang digerakkan pemimpin PAS yang kalah pemilihan, ia tidak sedikit pun menggugat usaha mereka bagi menubuhkan parti Islam baru. "Kami sedikit pun tidak rasa tergugat. “Kami tidak rasa tindakan PAS itu tindakan yang mengikat kami kerana kami tahu daripada peruntukan undang-undang dan hak kami,” kata seorang penggeraknya Dr Dzulkefly Ahmad. Mengulas lanjut perkara itu, Dzulkefly ber... lagi »

    PAS jangan pandang GHB sebelah mata

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu

    PAS perlu terbuka kerana GHB tak bercanggah dengan Islam - Kamaruddin Jaafar

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu

    SAMBUTAN LUAR BIASA WARGA KUALA LUMPUR TERHADAP ‪#‎HARAPANBARU‬ WP

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 19 jam yang lalu
    2 OGOS : Pelancaran #HarapanBaru WP jam 9.00 malam ini di Dewan Kelab Sultan Sulaiman, Kg Baru, KL telah mendapat sambutan diluar jangkaan. Menurut TMJ, spt juga di Perlis, Kota Bharu, Perak dan Johor, hampir 3,000 orang hadir memberikan sokongan kpd #HB sehingga melimpah dewan, pd mlm itu dan kutipan derma dekat2 RM5,000. Lebih 20 orang berucap dari wakil2 Dap, Pkr dan NGO. Sementera tokoh2 #HB Pusat antara yg ramai berucap, pun begitu ramai lg yg tidak berkesempatan berucap kerana kekangan masa. Beberapa tokoh yg dulunya bersama Pas telah mengistiharkan diri mereka bersama #H... lagi »

    Khalid Samad: Jangan Kita Kompromi Dengan Pemimpin-Pemimpin Yang Membohongi Rakyat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu

    BERGAMBAR- WALAU WANITA ..PRESIDEN PKR MELAKSANAKANNYA

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 19 jam yang lalu
    Menyantuni ketua-ketua kampung dan staf PTDHL serta pengunjung di rumah terbuka aidilfitri..mudah-mudahan semuanya dalam barakah..terima kasih tuan Pegawai Daerah kerana sudi menjemput.. Bersama dengan Menteri Besar Selangor di Majlis Sambutan Aidilfitri Pejabat Tanah dan Daerah Hulu Langat di Kompleks Pentadbiran Daerah Hulu Langat, Bangunan Hisamuddin Alam Shah, Bangi pagi ini.. [image: Dr Wan Azizah Wan Ismail's photo.] [image: Dr Wan Azizah Wan Ismail's photo.] [image: Dr Wan Azizah Wan Ismail's photo.] [image: Dr Wan Azizah Wan Ismail's photo.] [image: Dr Wan Azizah Wan Ism... lagi »

    Tempoh reman dikurangkan, aktivis #TangkapNajib bebas

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu

    Jangan persoal keikhlasan penderma kepada Najib..

    atsixty pada ZAKRI ALI - 19 jam yang lalu
    *Kepada semua teman yang pernah menghina dan memperlekeh integriti perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, adalah lebih baik kalian semua menginsafi perbuatan kalian dan bertaubatlah jika perlu.Saya sendiri berasa amat takut dengan dosa akibat pelbagai hamburan dan tohmahan selama ini terhadap Najib dan keluarganya.Kalau boleh ingin saja saya hadir melawat Seri Perdana dan merafak kemaafan dengan setulus ikhlas serta memberikan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada beliau. Ingin saja saya bersalam dan mencium tangan Datin Seri Rosmah Mansor jika ini dibenarkan.... lagi »

    DAP lodged a report on RM2.6 billion issue

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu

    15 Soalan Maut Dari Anak MB Johor Kepada Najib

    kerengga pada KERENGGA - 19 jam yang lalu
    PETALING JAYA: Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan, Undang-undang dan Integriti Parlimen Belia Malaysia, Akmal Saufi Mohamed Khaled menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan sama ada derma berjumlah RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya adalah untuk kegunaan kerajaan, Umno ataupun peribadi. Ini berikutan hasil siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah

    When "Getting Rm2.6 Billion In My Account " Is Not Corrupt?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu

    Salur derma parti ke akaun peribadi, apa kata Najib dulu-dulu?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu

    LAPORAN KEPADA SPRM UNTUK SIASATAN SUMBANGAN POLITIK BERJUMLAH RM2.6 BILION

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 19 jam yang lalu
    LAPORAN KEPADA SPRM UNTUK SIASATAN SUMBANGAN POLITIK BERJUMLAH RM2.6 BILION Kenyataan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam bahawa sejumlah RM2.6 bilion wang yang dipindahkan ke akaun peribadi Dato’ Seri Najib Tun Razak adalah derma politik mengundang lebih banyak persoalan mengenai rasuah dan pecah amanah yang perlu disiasat. Saya ingin mengingatkan Dato’ Seri Najib Tun Razak dan rakyat Malaysia bahawa skop siasatan Pasukan Petugas Khas (“Special Task Force”) yang dianggotai oleh SPRM, BNM, PDRM dan Peguam Negara adalah untuk menyiasat secara keseluruhan urusniaga 1MD... lagi »

    RAKYAT BANGUN LAH - JANGAN LAGI DIPERBODOHKAN

    atsixty pada ZAKRI ALI - 20 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.]

    GHB Perkenal Barisan ‘Ulama Luar Biasa’ Minggu Depan

    kerengga pada KERENGGA - 20 jam yang lalu
    PETALING JAYA: Gerakan Harapan Baru (GHB) akan mendedahkan barisan ulamanya sendiri yang disifatkan sebagai lain daripada yang lain minggu depan. Setiausaha GHB Dr Dzulkefly Ahmad berkata pergerakan itu akan mempamerkan jenama ‘ulama inklusif’ pada seminar antarabangsa, Sabtu. “Cendekiawan agama kita akan menyertai lebih daripada 200 ulama seluruh dunia menerusi program Nadwah Ulama yang

    GAMBAR KAKITANGAN SPRM BUAT SOLAT HAJAT DI IBU PEJABAT SPRM PUTRAJAYA TERSEBAR DI MEDIA SOSIAL.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 20 jam yang lalu
    *Gambar kakitangan SPRM termasuk Timbalan-timbalan Pesuruhjaya SPRM melakukan solat hajat di Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya tengah tadi tersebar ligat di media sosial.Solat hajat diketuai Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Zakaria Jaffar, disertai kira-kira 100 kakitangan di bangunan badan pencegah rasuah itu di Putrajaya selepas solat zohor tengah hari tadi.Selesai solat, Zakaria mengetuai bacaan doa dan memberi tazkirah (ceramah) ringkas memohon supaya perjuangan SPRM membela nasib bangsa dan negara dapat diteruskan."Kami memohon kepada-Mu... lagi »

    Jangan persoal keikhlasan penderma kepada Najib..

    atsixty pada ZAKRI ALI - 20 jam yang lalu
    *Kepada semua teman yang pernah menghina dan memperlekeh integriti perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, adalah lebih baik kalian semua menginsafi perbuatan kalian dan bertaubatlah jika perlu.Saya sendiri berasa amat takut dengan dosa akibat pelbagai hamburan dan tohmahan selama ini terhadap Najib dan keluarganya.Kalau boleh ingin saja saya hadir melawat Seri Perdana dan merafak kemaafan dengan setulus ikhlas serta memberikan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada beliau. Ingin saja saya bersalam dan mencium tangan Datin Seri Rosmah Mansor jika ini dibenarkan... lagi »

    Semoga Najib Terasa Dengan Apa Yang MB Johor Kata Ni..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 21 jam yang lalu
    Mungkin kerana apa yang hendak disampaikan dalam ucapannya dua hari lalu ketika merasmikan persidangan Wanita UMNO Bahagian Pasir Gudang tidak dipetik kebanyakkan media, hari ini beliau muat naik semula petikan ucapannya ke laman Facebook miliknya.. Ahad lalu Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dilapor menyarankan kepimpinan parti supaya berlapang dada dan mendengar suara hati anggota parti itu bermula dari peringkat akar umbi. Mohamed Khaled berkata langkah itu penting memandangkan anggota UMNO di peringkat akar umbi menjadi pendukung parti itu... lagi »

    [BERGAMBAR] "Derma RM2.6 Bilion" Jadi Bahan Jenaka & SIndiran Terbesar 2015

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 21 jam yang lalu
    M*ufti, aktivis dan netizen sindir isu derma RM2.6 bilion* Laman sosial seperti Facebook dan Twitter dipenuhi dengan pelbagai sindiran yang mengajak orang ramai saling menderma wang ke dalam akaun peribadi masing-masing. Ia ekoran pengesahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai sumbangan derma. Individu berpengaruh seperti Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd Asri Zainul Abidin misalnya memuatnaik status Facebook menyatakan semakin ramai rakyat Malaysia... lagi »

    Mengapa 'spin' jika wang itu dari orang kaya Arab?

    kerengga pada KERENGGA - 21 jam yang lalu
    Pihak berkuasa sepatutnya, dari awal lagi, berkata bahawa RM2.6 bilion yang ditemui dalam akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak adalah sumbangan penderma dari orang kaya Arab, kata wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin. Katanya, mengapa Najib dan seluruh briged tukang spin beliau tidak berbuat demikian dari awal lagi. Beberapa hari sebelum pengumuman SPRM,

    siasat zeti

    kerengga pada KERENGGA - 21 jam yang lalu
    IGP tak tolak kemungkinan soal siasat Zeti, Shukri Polis akan merakamkan kenyataan ramai lagi pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara dan Pejabat Peguam Negara (AGC). Ketika ditanya sama ada ini akan termasuk Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akthar Aziz (gambar) dan orang nombor dua SPRM, Datuk Shukri Abdull, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak menolak

    TABIK SPRING SEKAT LELAKI InI. PENYAYANG..

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 21 jam yang lalu
    "Salute brader ni. Walaupun berbadan sado tapi berhati mulia. Sanggup bergadai nyawa untuk selamatkan Cik Meow yang menjadi mangsa langgar lari berhampiran Shell di Bulatan Kampung Pandan. Semoga Allah membalas jasa brader ni." - Ezat Zainal Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini Psst: Lelaki yang sayang kucing, dia lelaki yang penyayang.

    LAPORAN KEPADA SPRM UNTUK SIASATAN SUMBANGAN POLITIK BERJUMLAH RM2.6 BILION

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 21 jam yang lalu
    Kenyataan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam bahawa sejumlah RM2.6 bilion wang yang dipindahkan ke akaun peribadi Dato’ Seri Najib Tun Razak adalah derma politik mengundang lebih banyak persoalan mengenai rasuah dan pecah amanah yang perlu disiasat. Saya ingin mengingatkan Dato’ Seri Najib Tun Razak dan rakyat Malaysia bahawa skop siasatan Pasukan Petugas Khas (“Special Task Force”) yang dianggotai oleh SPRM, BNM, PDRM dan Peguam Negara adalah untuk menyiasat secara keseluruhan urusniaga 1MDB untuk memastikan tidak ada pecah amanah atau salah guna kuasa. Ini mel... lagi »

    VIDEO - ADA MALING ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - 21 jam yang lalu
    Anak MB Umno Hambur Soalan Untuk Najib *Lagi suara melawan arus daripada Johor, kali ini daripada anak Menteri Besar Datuk Seri Khaled Nordin pula, Akmal Saufi.Akmal Saufi, yang juga Pengarah Surarelawan Pemuda BN (BNYV) membangkitkan pelbagai persoalan berkaitan derma RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan dalam akaun peribadinya.“Bolehkah seorang menteri atau timbalan perdana menteri atau perdana menteri menerima derma apabila sedang memang jawatan di dalam kerajaan?“Adakah perlu duit derma tersebut perlu diisytihar kepada rakyat dan ahli K... lagi »

    Skandal 1MDB: Serbuan polis boleh jejaskan integriti SPRM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    SHAH ALAM - Yayasan Anti Rasuah Malaysia hari ini melahirkan kebimbangan terhadap tindakan pihak berkuasa yang menyerbu Pejabat Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Timbalan Presiden yayasan itu, Dr Ahmad Satar Ali Merican ketika diminta mengulas mengenai serbuan tersebut berkata, tindakan pihak berkuasa boleh menjejaskan integriti pegawai siasatan SPRM. “Kita tidak mahu pegawai-pegawai (SPRM) kejadian ini menjejaskan siasatan. Kita tidak mahu pegawai-pegawai ini risau untuk melakukan siasatan secara telus,” katanya kepada dihubungi Sinar Online, ha... lagi »

    SPRM solat hajat mohon petunjuk banteras rasuah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    *PUTRAJAYA:* Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini mengadakan solat hajat perdana 'Untukmu SPRM' di seluruh negara bagi memohon badan itu dapat menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan dengan baik. Solat hajat di surau ibu pejabat SPRM di sini diadakan selepas solat Zohor yang diimamkan oleh bekas Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pengurusan dan Profesionalisme) SPRM Datuk Seri Zakaria Jaffar dan disertai kira-kira 100 warga kerjanya. Zakaria berkata solat hajat itu diadakan bagi memohon supaya badan itu dikurniakan petunjuk serta takdir yang terbaik dalam memban... lagi »

    Anak muda GHB tuntut SPRM dedah identiti penderma RM2.6b

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu

    Dr Maza tak sayang mulut ke ..? hahahaha

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 22 jam yang lalu
    Jumlah atau nilai pemberian yang luar biasa kepada seorang penguasa atau pegawai boleh dianggap rasuah jika tujuannya adalah kerana kedudukannya, kata Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin. Mufti Perlis itu berkata, seseorang penguasa, pegawai atau petugas hendaklah merenung dirinya, pemberian yang diberikan kepadanya itu mempunyai kaitan dengan jawatan dipegangnya atau tidak. "Jika ada kaitan yang

    TEGUR LEMBAGA PENAPISAN FILEM (LPF) JANGAN BERFIKIRAN SEMPIT ... KINI GILIRAN MUFTI PERAK PULA TIBAI SAMPAI LUMAT LUNYAI AZALINA OTHMAN.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 22 jam yang lalu
    *Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria menegur Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said kerana membuat kenyataan jahil.Katanya, kenyataan Azalina -adegan pasangan bercinta berpegangan tangan dan berpelukan tidak perlu diperbesarkan kerana ia hanya sekadar lakonan yang tidak mengundang maksiat – tidak patut dikeluarkan oleh seorang bertaraf menteri.“Baru sehari dua naik sebagai menteri dah keluarkan kenyataan tidak munasabah. Saya suka ingatkan menteri, timbalan menteri dan ahli Exco negeri, mereka telah mengangkat sumpah di hadapan Ya... lagi »

    Jangan persoal keikhlasan penderma RM2.6 bilion

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    Kepada semua teman yang pernah menghina dan memperlekeh integriti perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, adalah lebih baik kalian semua menginsafi perbuatan kalian dan bertaubatlah jika perlu. Saya sendiri berasa amat takut dengan dosa akibat pelbagai hamburan dan tohmahan selama ini terhadap Najib dan keluarganya. Kalau boleh ingin saja saya hadir melawat Seri Perdana dan merafak kemaafan dengan setulus ikhlas serta memberikan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada beliau. Ingin saja saya bersalam dan mencium tangan Datin Seri Rosmah Mansor jika ini dibenarkan. Pengakuan say... lagi »

    Derma RM2.6 Bilion: Anak muda Harapan Baru beri SPRM 7 hari

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    Gerakan Anak Muda Harapan Baru memberi tempoh tujuh hari kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan identiti penyumbang dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun perseorangan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Penyelarasnya, Mohd Sany Hamzan berkata pendedahan tersebut perlu dibuat kerana pihaknya mendapati wujud kepentingan peribadi antara penderma dengan Datuk Seri Najib. "Kami berpendapat orang yang memberikan sumbangan itu mempunyai kepentingan tertentu daripada perdana menteri dan tentu perdana menteri juga mempunyai kepentingan kepada mereka yang ... lagi »

    Dia Mat Sabu.....

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    Tuan Hj Mohamad Sabu, atau lebih mesra dengan panggilan Mat Sabu, bukanlah nama yang begitu besar dalam arena politik tanahair, tetapi dia punya keistimewaan sendiri di kalangan peminat politik. Beliau seorang tokoh yang sederhana, hidupnya sederhana, sikapnya sederhana, dan profil politiknya juga sederhana. Beliau aktif bersama ABIM sebelum menyertai PAS. Dia menyertai PAS setelah PAS kalah di Kelantan tahun 1978. Waktu itu, PAS berada dalam keadaan yang sangat lemah. Waktu PAS dalam keadaan yang lemah itulah, Mat Sabu menyertai PAS. Dia bukan menyertai PAS ketika PAS kuat. Dia men... lagi »

    Umno: Sokong presiden atau timbalan?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    *Oleh Anuar Mohd Nor* Umno semakin bergolak – walau keadaan nampak cuba ditenangkan, media sosial dan media alternatif banyak menunjukkan keadaan yang tidak selesa dalam Umno. Hakikat setiap hari pendedahan dibuat, ulasan diutarakan hanya menunjukkan kepincangan kepimpinan Umno dahulu dan sekarang Usaha membela Datuk Seri Najib Razak, usaha mempertahankan Tan Sri Muhyiddin Yassin, usaha mengkritik Tun Dr Mahathir Mohamad dan Dr Mahathir mengkritik serta menyarankan Najib meletak jawatan akhirnya berkesudahan dengan membuka kepincangan yang berlaku dalam Umno. Benar, usaha untuk memp... lagi »

    Akaun Peribadi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    *Oleh Tun Mahathir* 1. Dalam usaha menghalalkan tuduhan terhadap Najib kerana memasukkan dalam akaun peribadinya wang sebanyak RM2.6 billion yang kononnya adalah untuk pilihanraya ke-14, saya dituduh berbuat perkara yang sama. Tuduhan ini tidak berasas, semata-mata fitnah. 2. Di waktu saya jadi Presiden UMNO, Ibu Pejabat mempunyai tiga trustees, iaitu pemegang amanah. Saya adalah antara pemegang amanah ini. Pemegang amanah memiliki akaun dalam bank. Semua derma, terutama semasa pilihanraya dimasukkan dalam akaun ini. Dua dari mana-mana tiga pemegang amanah diberi kuasa untuk mengurus... lagi »

    BERSEJARAH!!! (Gambar) Warga Kerja SPRM Putrajaya Adakan Solat Hajat... Jom Terjah!!!

    sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 22 jam yang lalu
    Berdepan dengan 'dugaan' semasa warga kerja Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya hari ini buat julung kali mengadakan solat hajat diimami timbalan ketua pesuruhjayanya, Datuk Seri Zakaria Jaffar. Antara lain solat hajat itu diadakan bagi memohon kepada Allah supaya mereka diberi kekuatan untuk "melaksanakan tugas dengan sebaik mungkin". “Kami memohon kepada-Mu ya Allah berilah kekuatan kepada kami untuk melaksanakan tugas dengan sebaik-baik mungkin. “Jauhilah kami dari perbuatan mungkar, berilah kekuatan kepada pejuang-pejuang rasuah ini supaya mereka dap... lagi »

    Video - 'Ismail Sabri Cheek' panggilan terkini 2 menteri

    atsixty pada ZAKRI ALI - 22 jam yang lalu
    *PUTRAJAYA - Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob kini sering dipanggil 'Ismail Sabri Cheek' sebagai merujuk kepada keserasian dua kementerian yang mereka terajui dalam melaksanakan agenda pembangunan luar bandar.* *[image: 'Ismail Sabri Cheek' panggilan terkini 2 menteri]* *Berkongsi perkara itu pada majlis serah tugas di sini hari ini, Ahmad Shabery, yang mengambil alih Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani daripada Ismail Sabri yang kini menerajui Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berikutan rombakan kabinet pada 28 Julai lepas, ... lagi »

    Skandal 1MDB: Anggota SPRM solat hajat mohon keselamatan, kekuatan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu

    Skandal 1MDB: Lepas disiasat polis, SPRM anjur solat hajat selamatkan Malaysia daripada rasuah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    [image: Kakitangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menunaikan solat hajat secara berjemaah mohon Allah melindungi institusi itu, di Putrajaya, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 4 Ogos, 2015.]Kakitangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menunaikan solat hajat secara berjemaah mohon Allah melindungi institusi itu, di Putrajaya, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 4 Ogos, 2015. Selepas beberapa pegawai tertinggi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ditahan bagi membantu siasatan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB), ... lagi »

    Isu biaya politik cuba halalkan kes rasuah RM2.6 bilion Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    *Oleh DATO’ MAHFUZ HAJI OMAR* 1. Pada minggu lepas, saya telah menyatakan di dalam satu kenyataan bahawa selepas pemecatan Tan Sri Abdul Gani Patail dari jawatan Peguam Negara, akan berlaku usaha-usaha daripada pihak tertentu untuk memangsakan dan menganiaya Pegawai-Pegawai Kerajaan khususnya dari Bank Negara Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan juga Jabatan Peguam Negara yang terlibat di di dalam Pasukan Petugas Khas menyiasat Skandal 1MDB dan kes penyaluran wang RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadi yang dikatakan milik Perdana Menteri. 2. Ternyata ianya ... lagi »

    Najib, dunia sedang memerhatikan, berpada-padalah…

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    *Oleh Dr Dzulkefly Ahmad* Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak lagi menghiraukan apa jua pandangan umum terhadap dirinya. Beliau berhenti mempedulikan popularitinya dari kaca mata rakyat dan masyarakat dunia. Beliau hanya punya satu matlamat iaitu "menyelamatkan dirinya". Untuk tujuan itu, beliau sanggup lakukan apa jua. Pergolakan mutakhir penuh aksi menggemparkan sedang ditonton rakyat adalah di bawah pengarahan Najib. Tidak perlu seorang pundit politik untuk meramal jalan ceritanya. Ya, Najib memang tidak punya pilihan. Situasi ini lazim disebut sebagai "damn if you do ... lagi »

    Jangan jadikan rasuah budaya parti, kata Umno Johor

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    [image: Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menulis di Facebooknya mengenai ahli Umno tidak seharusnya pertahan golongan tertentu atas nama taat setia. – Gambar The Malaysian Insider, 4 Ogos, 2015.]Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menulis di Facebooknya mengenai ahli Umno tidak seharusnya pertahan golongan tertentu atas nama taat setia. – Gambar The Malaysian Insider, 4 Ogos, 2015.Pengerusi Badan Perhubungan Umno Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin hari ini berkata sudah tiba masanya parti Melayu itu mengambil langkah ke depan dan tidak lagi ... lagi »

    LAPORAN KEPADA SPRM UNTUK SIASATAN SUMBANGAN POLITIK BERJUMLAH RM2.6 BILION

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    Kenyataan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam bahawa sejumlah RM2.6 bilion wang yang dipindahkan ke akaun peribadi Dato’ Seri Najib Tun Razak adalah derma politik mengundang lebih banyak persoalan mengenai rasuah dan pecah amanah yang perlu disiasat. Saya ingin mengingatkan Dato’ Seri Najib Tun Razak dan rakyat Malaysia bahawa skop siasatan Pasukan Petugas Khas (“Special Task Force”) yang dianggotai oleh SPRM, BNM, PDRM dan Peguam Negara adalah untuk menyiasat secara keseluruhan urusniaga 1MDB untuk memastikan tidak ada pecah amanah atau salah guna kuasa. Ini meli... lagi »

    Derma RM2.6Billion: Ketika Mufti Lain Butakan Mata, Pekakkan Telinga.. Dr. Asri Perkatakannya.. Bacalah!!

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 22 jam yang lalu
    Sesungguhnya kita rakyat Malaysia ini masih beruntung kerana masih ada agamawan yang sanggup bangun untuk menegur Kerajaan.. Ketika Mufti-mufti lain membutakan mata, memekakkan telinga.. Dr. Asri bangun mempersoalkannya.. dan menjelaskan hukumnya dari sudut Islam.. Jangan pula kerana tegurannya ini jawatannya sebagai Mufti Perlis dilucutkan.. Jumlah atau nilai pemberian yang luar biasa kepada seorang penguasa atau pegawai boleh dianggap rasuah jika tujuannya adalah kerana kedudukannya, kata Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin. Mufti Perlis itu berkata, seseorang penguasa, pegawai a... lagi »

    Jawapan RM2.6 bilion, SPRM hanya nyatakan fakta

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
    Ketika rakyat Malaysia mengakhiri hari bekerja mereka pada Isnin pertama pada bulan Ogos semalam, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tiba-tiba mengeluarkan kenyataan mengesahkan wang RM2.6 bilion (AS$700 juta) memang wujud dalam akaun bank peribadi milik Datuk Seri Najib Razak Razak pada 2013. Tetapi jumlah wang yang sangat besar itu datangnya daripada penderma, yang tidak dikenal pasti, dan bukannya daripada syarikat sarat hutang, 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Hakikatnya, pendedahan asal The Wall Street Journal (WSJ) pada 2 Julai tidak pernah mengatakan wang itu d... lagi »

    Semoga Allah berikan petunjuk serta takdir yang terbaik ....

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 23 jam yang lalu
    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) nampaknya begitu kecewa kerana sehingga kini 4 orang pegawainya termasuk Pengarah Operasi Khasnya dan pengarah forensik SPRM IG Chandran telah disoal siasat oleh polis. Keempat-empat mereka terlibat dalam siasatan SPRM terhadap SRC International Sdn Bhd yang dikaitkan dengan 1MDB. Lantaran itu telah mendorong SPRM mengadakan solat hajat di surau SPRM selepas solat Zohor hari ini yang dipimpin oleh bekas Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pengurusan dan Profesionalisme SPRM), Datuk Seri Zakaria Jaffar dan disertai kira-kira 100 warga kerjanya.... lagi »

    Berbilion ringgit hangus sepanjang era Mahathir

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
    oleh The Focusweek team PETALING JAYA: Dalam buku *Malaysian Politics under Mahathir *(oleh Diane K Mauzy dan R S Milne) yang diterbitkan pada 1999, dua tahun pertama kepimpinan Dr Mahathir disifatkan sebagai “tempoh berwaspada dan berhati-hati”. Ia tidak mengejutkan, memandangkan beliau memang memerlukan masa untuk menyatukan kuasanya dalam Umno, dan selepas PRU 1982, dalam kerajaan. Tetapi seawal tahun 1981, ketika Dr Mahathir Mohamad mengangkat sumpah sebagai perdana menteri, beberapa skandal kewangan terbesar negara sudah pun bergolak. Dalam wawancara dengan majalah *Time*, ahli... lagi »

    Guan Eng desak Najib beri penjelasan derma RM2.6 bilion

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
    Selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) "membersihkan" wang RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak sebagai derma dan bukan rasuah, lebih banyak persoalan tercetus menyebabkan perdana menteri perlu beri penjelasan, kata Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng. Di sebalik pengumuman SPRM wang itu bukan datang daripada syarikat bermasalah 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Lim yang juga setiausaha agung DAP berkata ada beberapa soalan perlu Najib jawab. “PM perlu keluar dan jelaskan. Pertama, dari mana sumber wangnya? “Kedua, kuantumnya am... lagi »

    Kakitangan kerajaan tidak harus dijadikan sasaran disebabkan skandal 1MDB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
    oleh John Chin JANGAN ANCAM: Akhir-akhir ini, terdapat laporan-laporan yang kakitangan awam berjawatan tinggi ditahan pihak polis disebabkan siasatan pasukan petugas khas terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Pasukan petugas khas ini terdiri daripada Pejabat Peguam Negara, Bank Negara, polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Terdapat laporan yang seorang pendakwa raya dan pegawai undang-undang termasuk bekas penasihat SPRM dikatakan sedang ditahan. Mereka mungkin tidak bersalah! Sebaliknya, mereka mungkin hanya diminta untuk membantu siasatan. Walau bagaim... lagi »

    Lihatlah Najib dan Zahid Hamidi masuk jerat sendiri ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - 23 jam yang lalu
    *[image: Zar Ali's photo.] Kita selalu melihat lambang "u turn" di jalan-jalan dan perbuatan "u turn" juga kerap berlaku dalam kehidupan seharian manusia. * *Di jalanraya banyak jalan susur untuk pergi ke mana-mana destinasi lain daripada jalan utama dan dalam kehidupan seharian juga kerapkali sesuatu perkara disusurkan daripada matlamat asal yang mahu dituju.* * Begitulah lumrah dan rencah dalam kehidupan manusia. Hanya mereka yang teguh pendirian, sentiasa berbuat yang benar dan tidak takut dengan kebenaran saja yang tidak memilih laluan "u turn" atau jalan susur jika sudah memb... lagi »

    Akhir yang berakhir

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
    Hishamuddin Rais Suasana politik Malaysia kini berkecamuk. Nilai ringgit jatuh mendadak. Semakin ramai warga hilang pekerjaan. Graduan menganggur semakin ramai. Jenayah ganas – bunuh dan tembak – semakin menjadi-jadi. Pendatang haram semakin ramai menerobos masuk. Harga bahan makanan makin naik. Nilai gaji semakin turun. Harga bahan bakar petrol naik lagi. GST sedang mencekik setiap warga Malaysia – tua dan muda. Tiba-tiba, akhbar mingguan *The Edge* digantung permit selama tiga bulan. Tiba-tiba, *The Edge Financial Daily* digantung sama dan portal* Sarawak Report *dipadamkan dari ... lagi »

    Dr Hatta Ramli: Harapan Baru Memperjuangkan Harapan Rakyat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu

    Nizar Jamaluddin: Musuh Kita Tetap UMNO Barisan Nasional, Musuh Kami Bukan PAS

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu

    Jamilah Ibrahim: Kita Dah Tak Tahan Lagi Dengan Kejahatan UMNO

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu

    PAC Cadang Umum Laporan Ringkas 1MDB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu

    Derma RM2.6 Bilion Kepada Najib Jadi Bahan Jenaka

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu

    MB Johor: Umno tak boleh membisu bila amanah dikhianati

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
    Johoir

    KJ: Derma RM2.6b dalam akaun Najib oleh penyokong Umno bukan jenayah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu

    Ahli PAC: Siapa arah batal mesyuarat siasat 1MDB?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu

    Anak MB Johor hambur soalan untuk Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

    Mufti Perlis jelaskan beza antara rasuah dan derma

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

    Jangan sertai demonstrasi ‘lalang jalanan’, kata Ku Nan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Ku Nan memberi jaminan Kerajaan Barisan Nasional (BN) mendengar apa yang rakyat mahukan dan bukan apa yang mereka (BN) mahu. [image: kuna,demonstrasi] KUALA LUMPUR: Menteri Wilayah Persekutuan (KWP), Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menasihatkan rakyat agar tidak terpengaruh dengan ‘lalang-lalang’ yang menganjurkan demonstrasi jalanan. Katanya, demonstrasi oleh lalang-lalang jalanan semata-mata untuk membangkitkan kemarahan warga kota dan menganggu perniagaan. “Sudah tentu demonstrasi itu menyebabkan peniaga marah dan orang luar takut untuk keluar. “Saya nasihatkan jangan ikut lal... lagi »

    Kalau jeneral negatif, macam mana nak menang perang – Ahmad Maslan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Sikap negatif jeneral secara tidak langsung akan melemahkan semangat askar untuk terus berjuang [image: ahmad-maslan,pemimpin] PETALING JAYA: Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan menegur pemimpin parti yang sering memberi gambaran negatif terhadap keupayaan parti itu. Menerusi satu kenyataan pada Selasa, Ahli Parlimen Pontian itu berkata, pemimpin UMNO tidak sepatutnya menjadi jeneral yang kalah sebelum perang. Katanya, gambaran negatif yang diberikan berhubung keupayaan BN dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang hanya akan melemahkan semangat segala askar dan pejuang dalam... lagi »

    Khaled Nordin: Rekah Umno dah mula nampak

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Menteri Besar Johor Datuk Seri Khaled Nordin terus tampil dengan gesaan pembaharuan dalam Umno, termasuk keperluan bersuara terhadap amalan rasuah. Pemimpin Umno itu menegaskan bahawa perjuangan Umno untuk bangsa dan parti dan bukan kepentingan peribadi. Beliau juga menyeru Umno berubah kepada sebuah parti yang lebih proaktif dan dominan dan berdiam diri atas alasan kesetiaan dan disiplin mentaati pemimpin “Kalian tidak boleh berdiam diri, kalau rasuah jadi budaya atau misalnya amanah di khianati,” katanya. “Umno tidak boleh hanya membisu bila parti, tidak lagi mengutamakan perju... lagi »

    Umno bahagian Shafie batal undangan pada Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Umno Semporna membatalkan undangan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk merasmikan mesyuarat agung tahunannya yang dijadual pada 15 Ogos ini. Sumber-sumber yang rapat dengan ketua bahagiannya Datuk Seri Shafie Apdal, yang digugurkan sebagai menteri sebelum ini, mengesahkan perkara itu kepada *Malaysiakini*. “Pembatalan dibuat atas kehendak ahli akar umbi. “Kami takut keadaan menjadi tidak terkawal jika jemputan itu diteruskan,” katanya ketika dihubungi. Beliau enggan menyatakan sebabnya, bagaimanapun dipercayai susulan reaksi balas terhadap pengguguran ketua mereka... lagi »

    Derma RM2.6 Bilion: Anak MB Umno hambur soalan untuk Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Lagi suara melawan arus dari Johor, kali ini daripada anak Menteri Besar Datuk Seri Khaled Nordin pula, Akmal Saufi. Akmal Saufi, yang juga pengarah Sukarelawan Pemuda BN (BNYV) membangkitkan pelbagai persoalan berkaitan derma RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan dalam akaun peribadi. “Bolehkah seorang menteri atau timbalan perdana menteri atau perdana menteri menerima derma apabila sedang memang jawatan di dalam kerajaan? “Adakah perlu duit derma tersebut diisytihar kepada rakyat dan ahli kabinet yang lain?” soal anggota Parlimen Belia Johor itu. Akmal, 28, menulis panjang di Fac... lagi »

    Derma RM2.6b buat PM bukan jenayah ampu KJ

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Derma politik RM2.6 bilion untuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak daripada penyokongnya yang percaya kepada Umno bukan jenayah, kata Khairy Jamaluddin. Ketua Pemuda Umno itu berkata tiada undang-undang melarang parti politik daripada menerima sumbangan daripada penyokong. Justeru, katanya, tidak berbangkit persoalan sama ada kemasukan RM2.6 ke dalam akaun peribadi itu jenayah atau bukan. Khairy berkata, sumbangan politik turut diamalkan pihak lain tidak kira parti politik, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam menjelaskan dana RM2.6 bilion yang didakwa dimas... lagi »

    BUKANKAH SPRM DAH 'DECLARE' Najib terima derma RM2.6 bilion..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *TETAPI, Mana nama Najib ???.. Kenapa tiada dlm list ' Malaysia’s 50 Richest' ???.. atau jumlah sebenar kekayaan Najib di luar jangkaan ??? Hanya Rosmah saja yang 'MAHA' Mengetahui...*

    Mufti, aktivis dan netizen sindir isu derma RM2.6 bilion

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Isu derma RM2.6 bilion ke dalam akaun Perdana Menteri mendapat perhatian rakyat yang menjadikannya bahan sindiran dan lawak jenaka. [image: najib,derma,kutuk] PETALING JAYA: Laman sosial seperti Facebook dan Twitter dipenuhi dengan pelbagai sindiran yang mengajak orang ramai saling menderma wang ke dalam akaun peribadi masing-masing. Ia ekoran pengesahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai sumbangan derma. Individu berpengaruh seperti Mufti Perlis, Da... lagi »

    Gadis berniqab kerja pengimpal ini jadi perhatian (Gambar)

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    MENGGUNAKAN nama Saya Tyra di laman sosial Facebook, seorang gadis yang memakai niqab walaupun berkerja sebagai pengimpal di sebuah syarikat terkemuka menarik perhatian netizen. Di laman Facebooknya, gadis itu dilihat mengenakan berseluar jeans dan seragam kerjanya serta berniqab. "Walaupun saya seorang pengimpal dan bekerja di Sapura Kencana. Jangan pelik dengan pemakaian saya. "

    Derma RM2.6 Bilion: ABIM rasa terhina dengan penjelasan SPRM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) berasa terhina dengan penjelasan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dana besar dimasukkan ke Datuk Seri Najib Razak. Presidennya Amidi Abd Manan berkata, penjelasan bahawa dana RM2.6 bilion itu daripada penderma dan bukan 1MDB “memperbodoh rakyat secara terang-terangan”. “Kenyataan seperti ini adalah satu kenyataan yang mengkhianati rakyat Malaysia,” katanya ketua NGO Islam terkenal itu. “Khianat terhadap kepercayaan rakyat yang mengamanahkan tugas untuk terus menjaga integriti dan kredibiliti institusi kerajaan.” Amidi (*g... lagi »

    NEGERIKU PARA PENIPU

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Sehari yang lalu

    Agak-agak tangan siapa ?

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
    Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bahri Mohamad Zin membayangkan kemungkinan wujud 'tangan tersembunyi' di sebalik tindakan polis sekarang. Bahri berkata demikian kepada pemberita selepas disoal siasat oleh pasukan polis dari Bukit Aman di bawah Seksyen 124 Kanun Keseksaan kerana aktiviti yang menjejaskan demokrasi berparlimen. Beliau menegaskan bagaimana SPRM telah menyiasat isu SRC International "siang dan malam" dan tiba-tiba ada tangkapan. "DPP kami (Ahmad Sazalee Abdul Khairi) diambil pada jam 1 pagi (Sabtu)," katanya sambil menambah baha... lagi »

    Bertuah Jadi Rakyat Malaysia.....

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Ramai Yang Derma Untuk Pemimpin Kami...!!! Najib - Ya, saya terlibat dlm skandal 1MDB. Tp apa yg kamu boleh buat wahai rakyat Msia? Huhuhu Nak report keluar berita? The Edge & Sarawak Report sy dah ban. Tv & radio sy yg kawal. Nak report polis? Lol, hehehe. Kamu kenal ke IGP siapa?Keh3 Nak report Peguam Negara? AG yg mana? Yg sy lantik tu ke? Hehehe Nak report SPRM? Hahaha. Lg la sy control. Nak report kat TPM? Din dah kena. Try la pi kat Zahid. Nanti kamu pula ditangkap. Haha Nak turun demo jalanan? Sy suruh polis jgn bg kebenaran. Kalau turun jugak, kena... lagi »

    Pemberian luar biasa kerana kedudukan adalah rasuah, kata mufti Perlis

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Jumlah atau nilai pemberian yang luar biasa kepada seorang penguasa atau pegawai boleh dianggap rasuah jika tujuannya adalah kerana kedudukannya, kata Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin. Mufti Perlis itu berkata, seseorang penguasa, pegawai atau petugas hendaklah merenung dirinya, pemberian yang diberikan kepadanya itu mempunyai kaitan dengan jawatan dipegangnya atau tidak. "Jika ada kaitan yang akan mempengaruhi tindakannya atau akan mengganggu keadilan atau amanahnya, maka itu rasuah. Kesan itu sama ada secara langsung atau tidak langsung," katanya dalam kenyataan Facebook, hari ini.... lagi »

    APA KATA 3 ORANG INI MENGENAI 1 MBD KENAPA BELIT UNTUK MENJELASKAN?

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Sehari yang lalu
    *1. DATUK ASRI MUFTI PERLIS* 1.*seseorang penguasa atau pegawai atau petugas hendaklah merenung dirinya, pemberian yang diberikan kepadanya itu mempunyai kaitan dengan jawatan yang dipegangnya atau tidak.* *2.Jika ada kaitan yang akan mempengaruhi tindakannya atau akan mengganggu keadilan atau amanahnya, maka itu adalah rasuah.* *3.Jumlah ataupun nilai pemberian yang luar biasa kepada seorang penguasa ataupun pegawai yang pasti tidak diberikan jika tidak kerana kedudukannya, maka itu pasti rasuah,* *2. SOALAN ANAK MB JOHOR* SOALAN ANAK MB JOHOR *Soalan-soalan... lagi »

    'Satu-satunya penyelesaian, tubuh RCI bebas'

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Semua siasatan yang sedang berjalan terhadap skandal 1MDB tidak lagi boleh dipercayai kerana rakyat tidak lagi percaya kepada mereka, walaupun jika hasil siasatannya mungkin benar, kata seorang pemimpin Pemuda BN.Oleh itu, sebuah Suruhanjaya Diraja (RCI) bebas perlu ditubuhkan untuk menyiasat perkara itu, kata Timbalan Pengerusi Pemuda Gerakan, kepada Malaysiakini hari ini.Secara umumnya, tegas beliau, rakyat Malaysia, terutama mereka yang berpendidikan dan tanpa kepentingan diri, tidak akan percaya laporan siasatan atau keputusan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Mala... lagi »

    Akaun Dah Ditutup, Jadi Ke Mana Najib Habiskan RM2.6 Billion Derma Itu?.. Soal Blogger UMNO

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
    Aku setuju dengan apa yang Khairy kata ni, sebab apa yang dia kata memang betul.. betul di Malaysia tiada undang-undang melarang derma politik.. Katanya "Tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menerima derma politik RM2.6 bilion bukan satu bentuk jenayah. "Di Malaysia, tiada undang-undang yang halang parti politik terima sumbangan daripada penyokong mereka," katanya seperti dilaporkan Malaysiakini. Jadi buat semua yang aktif dalam politik baik di peringkat akar umbi atau atasan.. faham-fahamlah kan? Jawapan Kahiry itu mendedahkan sebab mengapa ada individu dalam parti y... lagi »

    Mari kita baca apa Mufti Perlis ni kata................

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    *Pemberian luar biasa kerana kedudukan adalah rasuah, kata mufti Perlis*Published: 4 August 2015 11:00 AM Pemberian luar biasa kepada seorang penguasa atau pegawai boleh dianggap rasuah jika tujuannya adalah kerana kedudukannya, kata Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin. – Gambar fail The Malaysian Insider, 4 Ogos, 2015. Jumlah atau nilai pemberian yang luar biasa kepada seorang penguasa atau pegawai boleh dianggap rasuah jika tujuannya adalah kerana kedudukannya, kata Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin. Mufti Perlis itu berkata, seseorang penguasa, pegawai atau petugas hend... lagi »

    Pemberotakan Umno Sabah: Shafie batal jemput Najib rasmi mesyuarat Umno bahagian, ganti Muhyiddin

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    MD IZWAN Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal mengaminkan doa yang dibacakan ketika penyokong menyambut ketibaannya di Lapangan Terbang Kota Kinabalu, Sabah semalam, kepulangan kali pertama selepas disingkir daripada Kabinet minggu lalu. 2015. Susulan dipecat daripada Kabinet, Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal membatalkan jemputan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak

    ISU PEMBIAYAAN POLITIK HELAH MENUTUP SKANDAL 1MDB

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Sejak beberapa hari yang lepas, ada cubaan yang tersusun oleh pimpinan Umno untuk membawa isu baru iaitu pembiayaan parti-parti politik. Perkara ini mula-mula disebut oleh Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan dan disambut sendiri oleh Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak.Dalam ucapannya di Seremban, Dato’ Seri Najib mengumumkan kesediaan beliau untuk menyatakan punca kewangan Umno dan penyumbang-penyumbang kepada dana Umno lalu mencabar parti-parti pembangkang untuk turut menyatakan punca kewangan kami.Operasi harian KEADILAN termasuk membayar ga... lagi »

    Shafie Afdal Belas Dendam

    Addin Deen pada Addin - Sehari yang lalu
    *Shafie Afdal Belas Dendam.*Susulan dipecat daripada Kabinet, Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal membatalkan jemputan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak daripada merasmikan mesyuarat Umno bahagian Semporna di Sabah yang dijadualkan pada 15 Ogos ini. Sumber memberitahu The Malaysian Insider, Shafie sebaliknya menggantikannya dengan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menerima nasib sama disingkir daripada pentadbiran Najib disebabkan kritikan dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB). "Senario politik sudah berubah," kata sumber dalam Umno yang rapa... lagi »

    Ini Bukti Najib Kantoikan Diri Sendiri Dalam Isu 2.6b Dan Terima Kasih SPRM Sebab Malukan Najib.

    PASTA DotMy pada Ameno World - Sehari yang lalu
    Kenapa ambil masa yang begitu lama untuk isytiharkan duit dalam account peribadi Najib ialah sumbangan untuk dana politik? Ketika didedahkan oleh WSJ, kenapa Najib enggan berterus terang? Walaupun tak menafikan duit tersebut berada di dalam accountnya tetapi Najib juga tidak terus bercakap jujur dengan rakyat bahawa duit tersebut ialah sumbangan untuk dana pilihanraya dari Timur Tengah kan. Berbasa basi je lebih. Nak saman WSJ la. Kena fitnah la. Propaganda Mahathir untuk jatuhkan dia la. Tak guna untuk tujuan peribadi la. Bukan duit rakyat la. Takde kaitan dengan 1MDB la apa la. Mac... lagi »

    Derma RM2.6 Bilion: Kita harus berbangga ‘pencapaian’ Najib – Ahli UMNO

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Pujian harus diberikan dengan kelahiran seorang bilionaire dalam kalangan Melayu Islam mengumpul wang berbilion ringgit secara senyap tanpa menagih simpati untuk mendapatkan projek serta bantuan kerajaan. [image: najib,2.6] PETALING JAYA: Rakyat Malaysia harus berbangga dan bersyukur dengan berita pencapaian Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang dikhabarkan menerima derma berjumlah RM2.6 billion yang didepositkan dalam akaun peribadinya. Dalam suasana ekonomi dunia yang tidak menentu, kelahiran seorang bilionaire dalam kalangan Melayu Islam mengumpul wang berbilion ringgit... lagi »

    “Derma RM2.6 Bilion”: Jangan perbodohkan rakyat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    SHAH ALAM, 4 OGOS: Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) membidas kenyataan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan kemasukan dana RM2.6 bilion ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak adalah sumbangan penderma. Presidennya, Amidi Abd Manan berkara ABIM selaku antara pertubuhan yang mewakili umat Islam di Malaysia berasa terhina dengan kenyataan itu dan ia disifatkan sebagai usaha memperbodoh rakyat secara terang-terangan. “Kenyataan seperti ini kenyataan mengkhianati rakyat Malaysia. Khianat terhadap kepercayaan rakyat yang mengamanahkan tugas untuk terus menjaga... lagi »

    Kutip "derma" berbilion ringgit: Najib sama hebat dengan Obama

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    KULAI, 4 OGOS: Wang RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak akhirnya diakui benar oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Kenyataan SPRM semalam mengakui: “Laporan hasil siasatan berkaitan dana RM2.6 bilion telah dirujuk dan dimaklumkan kepada Peguam Negara. Hasil siasatan mendapati dana sebanyak RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun milik YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah sumbangan penderma, dan bukannya dari dana 1MDB”. Ini bermakna laporan Wall Street Journal yang bertajuk “Investigators Believe Money Fl... lagi »

    Derma RM2.6 Bilion: Mengapa 'spin' jika wang itu dari orang kaya Arab?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Pihak berkuasa sepatutnya, dari awal lagi, berkata bahawa RM2.6 bilion yang ditemui dalam akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak adalah sumbangan penderma dari orang kaya Arab, kata wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin. Katanya, mengapa Najib dan seluruh briged tukang spin beliau tidak berbuat demikian dari awal lagi. Beberapa hari sebelum pengumuman SPRM, cakap-cakap bertiup kencang bahawa seorang atau beberapa anak raja Arab dan sheikh yang terkaya telah 'mengakui' menderma sejumlah wang yang besar kepada Najib, tulis Kadir dalam blognya malam Isnin. Semala... lagi »

    RAKYAT MARHAEN

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - DERMA ala Kangkong Land - PECAH REKOD !!!.. Ekonomi dunia tak gawat pun spt 1997-1998 tup2 RINGGIT JATUH LAGI RM3.87 berbanding $1 Dolar AS.. - Wang orang kaya Arab: Awat la cik tak bagi tau awai-awai? - Bertuah Jadi Rakyat Malaysia.....Ramai Yang Derma Untuk Pemimpin Kami...!!! - Siapa berani batalkan kemenangan BN jika RM2.6 bilion diguna untuk PRU13? - Bertuah sungguh jadi PM Malaysia.. Serba serbi hidup penuh kemewahan..!!! - Muhyiddin yang tersingkir boleh harapkan sokongan Umno Johor ... lagi »

    Perghhh ..C. Ronaldo Hadiahkan Pulau Kepada Kawanya.

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sehari yang lalu
    Salah sebuah pulau yang terletak di Greece. BINTANG sensasi bola sepak, Christiano Ronaldo bertindak membeli dan menghadiahkansebuah pulau sebagai hadiah perkahwinan kepada kawan karib dan orang kepercayaannya, Jorge Mendes. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini Menurut laporan Yahoo Sports, Mendes, 49, yang juga agen kepada Ronaldo telah melangsungkan perkahwinannya Ahad

    SPRM Patut Dedahkan Identiti "Penderma Gergasi"

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

    Siasatan PAC ke atas 1MDB disabotaj, kata timbalan pengerusi

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
    Dr Tan Seng Giaw (kiri) dan di sebelahnya bekas pengerusi Datuk Nur Jazlan Mohamed (tengah) dinaikkan pangkat menyertai Kabinet. OLEH EILEEN NG Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) sudah menjangkakan siasatan ke atas 1Malaysia Development Berhad (1MDB) akan "sengaja disabotaj", kata timbalan pengerusinya Dr Tan Seng Giaw selepas kehilangan tunggak utama menjelang sesi pendengaran bersama eksekutif dan bekas eksekutif syarikat sarat hutang itu. Jawatankuasa bi-partisan itu sepatutnya menyoal siasat bekas ketua pegawai eksekutif (CEO) 1MDB Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi di Pa... lagi »

    DERMA ala Kangkong Land

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Ternyata Najib lebih hebat dari Rosmah dlm mengutip derma... Najib dpt RM2.6 ribu juta, Rosmah cuma dpt RM2 juta ajer..* *JANGAN LUPA.. lepas ni boleh lah Saman WSJ kerana memfitnah RM2.6 Billion itu dari duit 1MDB...*

    PECAH REKOD !!!.. Ekonomi dunia tak gawat pun spt 1997-1998 tup2 RINGGIT JATUH LAGI RM3.87 berbanding $1 Dolar AS..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Apa dah jadi Najib Razak. Sblom ini kamu kata Kenaikan Penarafan Fitch Ratings terbaru memberi prospek stabil kepada Malaysia & bukti dasar kewangan k'jaan baik berbanding negatif sebelum ini..* *TAK MUSTAHIL AKAN CECAH RM4.00 di era pemerintahan Najib Dermawan..'Saya antara yang paling gembira bila ringgit jatuh' - Nazri Aziz'Ringgit jatuh Mahathir punya pasal' - Ahmad Maslan*

    Wang orang kaya Arab: Awat la cik tak bagi tau awai-awai?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

    Mana tindakan LHDN siasat RM2.6 bilion masuk akaun Najib, soal Dr Mahathir

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan kredibiliti Lembaga Hasil Dalam Negeri yang berdiam diri dengan dakwaan sejumlah wang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak. Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan kredibiliti Lembaga Hasil Dalam Negeri yang berdiam diri dengan dakwaan sejumlah wang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak. Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan tiada tindakan daripada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) terhadap dakwaan sejumlah RM2.6 bilion dimasukkan ke d... lagi »

    Shafie Apdal Balas Dendam Ke Ni?

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
    Susulan dipecat daripada Kabinet, Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal membatalkan jemputan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak daripada merasmikan mesyuarat Umno bahagian Semporna di Sabah yang dijadualkan pada 15 Ogos ini. Sumber memberitahu The Malaysian Insider, Shafie sebaliknya menggantikannya dengan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menerima nasib sama disingkir daripada pentadbiran Najib disebabkan kritikan dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB). "Senario politik sudah berubah," kata sumber dalam Umno yang rapat dengan Shafie. Pegawai N... lagi »

    Selepas 48 jam pejabat SPRM diserbu, duit RM2.6 bilion dianggap derma?

    mantaro pada SISI BUKIT - Sehari yang lalu
    NAJIB WAJIB YAKINKAN RAKYAT DAN MASYARAKAT DUNIA Kenyataan media SPRM bersendiri hari ini (bukan atas nama Task Force 1MDB) tentulah mengembirakan PM. Namun, jika Malaysia mengamalkan keluhuran undang-undang secara bebas, terlepaskah Perdana Menteri Dato' Sri Najib Razak daripada sebarang kesalahan jenayah dengan pendedahan hasil siasatan SPRM bahawa wang RM 2.6 billion dalam akaun peribadi beliau adalah wang penderma? Pengumuman ini bukan sahaja gagal menutup dakwaan jenayah pecah amanah terhadap Perdana Menteri malah membuka lebih banyak ruang kekeliruan dan pertanyaan. Jika ben... lagi »

    Ringgit terus merosot kepada 3.8510 berbanding AS$1

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Pada 5 petang, ringgit disebut harga pada 3.8510 berbanding dolar Amerika daripada 3.8230 pada Jumaat lepas. Ringgit turun 0.7% hari ini berbanding dolar AS berikutan permintaan lemah terhadap unit tempatan itu susulan data pembuatan yang kurang memberangsangkan dan harga minyak rendah. Pada 5 petang, ringgit disebut harga pada 3.8510/8550 berbanding dolar Amerika daripada 3.8230/8260 pada Jumaat lepas.Indeks Pengurus Pembelian Pembuatan Nikkei Malaysia (PMI) yang hanya naik sedikit kepada 47.7 pada Julai daripada 47.6 pada Jun, menunjukkan keadaan operasi penge... lagi »

    Adakah pemberontakan dalam Umno semakin membara?

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    OLEH SHERIDAN MAHAVERA Published: 4 August 2015 9:56 AM Tindakan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak memecat timbalannya minggu lalu mula mencetuskan pergolakan di kalangan ahli di peringkat akar umbi. – Gambar fail The Malaysian Insider, 4 Ogos, 2015. Kurang seminggu selepas Datuk Seri Najib Razak mencabuli kelaziman parti Umno dengan memecat timbalannya daripada Kabinet, bibit pergolakan kelihatan mula tercetus di kalangan ahli parti di peringkat akar umbi. Keresahan terhadap tindakan Najib yang mencambahkan pertikaian itu merupakan cabaran terkini terhadap kepimpinan perdana ment... lagi »

    Zeti, Shukri mungkin dipanggil beri keterangan, kata ketua polis negara

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    * Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dan orang nombor dua SPRM Datuk Shukri Abdull akan turut dipanggil membantu siasatan.* * Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dan orang nombor dua SPRM Datuk Shukri Abdull akan turut dipanggil membantu siasatan.* * Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak menolak kemungkinan pihaknya akan memanggil lebih ramai pegawai daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara Malaysia dan Pejabat Peguam Nega... lagi »

    Lihatlah Najib dan Zahid Hamidi masuk jerat sendiri

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
    Kita selalu melihat lambang "u turn" di jalan-jalan dan perbuatan "u turn" juga kerap berlaku dalam kehidupan seharian manusia. Di jalanraya  banyak jalan susur untuk pergi ke mana-mana destinasi lain daripada jalan utama dan dalam kehidupan seharian juga kerapkali sesuatu perkara disusurkan daripada matlamat asal yang mahu dituju. Begitulah lumrah dan rencah dalam kehidupan manusia. Hanya

    Soalan Untuk SPRM: Bukankah "Derma" Juga Satu Suapan?

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sehari yang lalu
    N*ajib lakukan kesalahan mengikut Seksyen 165 KK, kata Husam* Menjadi kesalahan bagi Datuk Seri Najib Tun Razak menerima wang secara peribadi tanpa sebarang balasan jika penderma mempunyai hubungan atau kepentingan dengan tugas rasmi beliau sebagai Perdana Menteri mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan. Sehubungan itu, Perdana Menteri wajib mendedahkan siapakah penderma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya seperti yang disahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). *Seksyen 165 Kanun Keseksaan menyatakan bahawa barangsiapa, yang menjadi penjawat awam... lagi »

    Apa kah perkara pertama komer Akan lakukan ???...

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    Matt Tong Lee [image: Matt Tong Lee's photo.]

    Usaha menyingkir Muhyiddin dari Umno bukan semudah disangka

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    Hazlan Zakaria Selepas disingkir daripada barisan Kabinet, segelintir pihak kini menggesa agar Muhyiddin Yassin disingkirkan daripada parti Umno pula.Namun persoalannya ialah mampukan Perdana Menteri Najib Razak berbuat demikian? Sudah tentu penyokong Najib menganggap Muhyiddin keras kepala kerana enggan akur dengan arahan perdana menteri agar tidak membuat kenyataan tentang skandal 1MDB. Ia

    IGP tak tolak kemungkinan soal siasat Zeti, Shukri

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sehari yang lalu
    Polis akan merakamkan kenyataan ramai lagi pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara dan Pejabat Peguam Negara (AGC). Ketika ditanya sama ada ini akan termasuk Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akthar Aziz (gambar) dan orang nombor dua SPRM, Datuk Shukri Abdull, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak menolak kemungkinan itu."Kita akan lihat. Menyoal

    SPRM Sahkan Duit RM2.6 Billion Dari Penderma Bukan Duit 1MDB

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjelaskan dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak adalah sumbangan penderma.Ia, kata suruhanjaya itu lagi, bukan berpunca daripada dana syarikat pelaburan negara 1MDB.“Laporan hasil siasatan berkaitan dana RM2.6 bilion telah dirujuk dan dimaklumkan kepada peguam negara,” kata SPRM.“Hasil siasatan mendapati dana sebanyak RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun milik YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah sumbangan penderma, dan bukannya dari dana 1... lagi »

    Bertuah Jadi Rakyat Malaysia.....Ramai Yang Derma Untuk Pemimpin Kami...!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Najib - Ya, saya terlibat dlm skandal 1MDB. Tp apa yg kamu boleh buat wahai rakyat Msia? Huhuhu* *Nak report keluar berita? The Edge & Sarawak Report sy dah ban. Tv & radio sy yg kawal.Nak report polis? Lol, hehehe. Kamu kenal ke IGP siapa?Keh3Nak report Peguam Negara? AG yg mana? Yg sy lantik tu ke? HeheheNak report SPRM? Hahaha. Lg la sy control.Nak report kat TPM? Din dah kena. Try la pi kat Zahid. Nanti kamu pula ditangkap. HahaNak turun demo jalanan? Sy suruh polis jgn bg kebenaran. Kalau turun jugak, kena tangkap, kena tear gas, kena pukul. Mau ke?Nak bubar parlime... lagi »

    Siapa berani batalkan kemenangan BN jika RM2.6 bilion diguna untuk PRU13?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Tiada peraturan yang membolehkan kemenangan ditarik balik selepas dua tahun parti itu memerintah. [image: Dr.-Shaharuddin-Baharuddin_bn_spr_600_1] PETALING JAYA: Pihak manakah yang berani mengisytiharkan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke13 (PRU13) sebagai tidak sah jika benar dakwaan RM2.6 bilion digunakan untuk membiayai kempen pilihan raya? Persoalan itu dibangkitkan Timbalan Naib Cancelor (TNC) Hal Ehwal Pelajar (HEP) Universiti Selangor (UNISEL), Prof Madya Dr. Shaharuddin Baharuddin. Katanya, berdasarkan peruntukkan, hanya pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (S... lagi »

    INI APA KES!!!! .... 200 ANGGOTA PKR CABANG SABAK BERNAM KELUAR PARTI MASUK DAP.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sehari yang lalu
    *Nanti akan terpacul kata-kata penyejuk jiwa ... tidak menjadi hal dan masalah kerana ianya merupakan pindah rumah sahaja asalkan masih dalam Pakatan Rakyat .. kata-kata tanpa memikirkan integriti dan maruah PKR semakin parah teruk tercalar.Sebab itu Omak Kau masih kuat berpegang dan percaya betapa kemelut persengketaan dan perpecahan Pakatan Rakyat yang untung besarnya ialah DAP sendiri sambil pengaruh dan sokongan terhadap PKR akan tergugat dan terus mengecil.Jalan paling baik dan afdal demi menyekat ianya bertambah lagi buruk elok sahaja para pendokong dan penyokong GHB di... lagi »

    'Saya tidak masuk wang derma ke akaun sendiri' - Tun Mahathir

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
    Secara umumnya apa yang perlu kita tahu ialah walaupon Tun Mahathir telah lama bersara dari jawatan Perdana Menteri Malaysia, namun beliau masih memiliki 'acess' terhadap maklumat apa yang sedang berlaku dalam Kerajaan. Kenyataannya mengenai 'derma' ini telah dilaporkan oleh kebanyakkan media pada pagi semalam sebelum pihak SPRM mengeluarkan satu kenyataan yang menjadi bahan tawa majoriti rakyat Malaysia pada sebelah petangnya. Kenyataan media SPRM itu mengesahkan memang benar RM2.6 Billion telah dimasukkan ke dalam akaun Najib yang sebelum ini dinafikan oleh Najib dan macai-maca... lagi »

    Siapa yang derma RM2.6 bilion kepada Najib?

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
    SPRM mengesahkan bahawa RM2.6 bilion yang telah didepositkan ke dalam akaun Najib itu, datang daripada "penderma" dan bukan dana 1Malaysia Development Bhd (1MDB) seperti yang didakwa sebelum ini. SPRM tidak pula mendedahkan identiti penderma ini atau tujuan sumbangan tersebut serta bagaimana wang itu dibelanjakan. Kenyataan SPRM tersebut telah mengundang beberapa reaksi dari ramai pihak untuk mendapatkan penjelasan lebih telus. Peguam terkemuka Datuk Ambiga Sreenevasan, jika sumbangan itu datang dari sumber asing, ia akan mungkin melanggar beberapa undang-undang, termasuk y... lagi »

    Bertuah sungguh jadi PM Malaysia.. Serba serbi hidup penuh kemewahan..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *6 PERSOALAN YANG WAJIB DIJAWAB !!!..* ** Apakah ini derma dan bukan rasuah untuk habuan tertentu? Apakah siasatan SPRM melihat kepada perkara ini?* Apakah ini sekadar permainan perakaunan? * Jika betul ia bukan duit 1MDB, mengapa sehingga kini saman kepada The Wall Street Journal (WSJ) masih tertangguh?* Ketika wang derma dimasukkan ke akaun Najib, apakah Ambank memaklumkan perkara ini kepada Bank Negara?* Mengapa Lembaga Hasil Dalam Negeri berdiam diri apabila ada akaun perseorangan yang memiliki dana sebanyak RM2.6 bilion?* Apakah peranan Pengarah Urusan SRC International... lagi »

    Muhyiddin yang tersingkir boleh harapkan sokongan Umno Johor

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    oleh Alyaa Alhadjri Tempat kelahiran Umno pastinya tidak mengecewakan apabila Johor nampaknya memberikan sokongan kepada timbalan presiden Muhyiddin Yassin, yang telah disingkirkan dari pentabiran pusat Barisan Nasional minggu lepas. Pada 2 Ogos, Muhyiddin merasmikan mesyuarat agung tahunan Umno Bahagian Kluang, majlis pertamanya sejak digantikan oleh naib presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi sebagai timbalan perdana menteri. Para delegasi kelihatan teresak-esak menangis atau berlinangan air mata ketika doa pembukaan majlis dibaca oleh ketua agama biro Azahari Awang, yang juga meniti... lagi »

    SPRM patut dedahkan identiti "penderma" ke akaun PM - Husam

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *KUALA LUMPUR*: Bekas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan senarai penderma dan jumlah yang diderma daripada RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor berkata setiap daripada mereka perlu disiasat dan tujuan didermakan dengan jumlah yang begitu besar disalurkan. "Ini adalah kerana menjadi kesalahan bagi Perdana Menteri menerima wang secara peribadi tanpa sebarang balasan jika penderma mempunyai hubungan atau kepentingan den... lagi »

    Siasatan PAC ke atas skandal 1MDB disabotaj, kata timbalan pengerusi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Dr Tan Seng Giaw (kiri) berkata siasatan PAC terhadap 1MDB sengaja disabotaj apabila 4 ahlinya terutama pengerusi Datuk Nur Jazlan Mohamed (tengah) dinaikkan pangkat menyertai Kabinet. – Gambar fail The Malaysian Insider, 4 Ogos, 2015.]Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Dr Tan Seng Giaw (kiri) berkata siasatan PAC terhadap 1MDB sengaja disabotaj apabila 4 ahlinya terutama pengerusi Datuk Nur Jazlan Mohamed (tengah) dinaikkan pangkat menyertai Kabinet. – Gambar fail The Malaysian Insider, 4 O... lagi »

    What’s happened to the Najib of 15 years ago?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    He then called on leaders to be willing to hear the truth [image: najib_11_600_1] The democratic system is based on integrity, and that entails a willingness on the part of people in power to tell the truth. People can understand that some things need to be secret, but there is a limit to exactly how much secrecy they are willing to put up with, especially in days of scandals, conspiracies and unstable politics. [image: najib_cmt_600]And it is just as important for a leader to be willing to hear the truth. In party politics, it is the duty of those closest to the president to keep him... lagi »

    Soal Jawab Agama Ustaz Azhar Idrus: Kitab Perisai Bagi Sekalian Mukallaf

    Detik Islam pada Detik Islam - Sehari yang lalu
    Bab Iman m/s 100 1. Makna iman ini ialah kite percaya ttg perkara2 yg kita dijadikan sbgai rukun percaya,percaya kpd Allah,percaya kpd Malaikat percaya kpd Kitab percaya kpd Rasul,percaya kpd hari kiamat dan percaya kpd qada' dan qadar.Ini asas dlm bab keimanan. 2. Bab qada'qadar ni panjang skit ulamak duk bahas dan ade golongan yg menafikan qada' iaitu mereka menolak yg Allah sudah tahu akan pkara yg akan berlaku,mereka anggap sesuatu kejadian itu berlaku dahulu baru Allah tahu seolah olah sama dgn manusia sedangkan Allah ni Maha Suci dgn sifat manusia,Semuanya bawah pengetahuan ... lagi »

    Saya tidak tahu apa yang dibincangkan Muhyiddin dan Sultan Johor - Khaled Nordin

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *JOHOR BAHRU: Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menjelaskan beliau tidak tahu apa yang dibincangkan oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin semasa menghadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar di Istana Bukit Serene pada Ahad.Katanya, pertemuan itu berlangsung secara tertutup antara mereka berdua sahaja."Setengah jam pertama Tuanku bersama Tan Sri Muhyiddin di bilik bacaan."Pertemuan lebih kepada kunjungan hormat Tan Sri Muhyiddin kepada Tuanku untuk menjunjung kasih sepanjang dia (Muhyiddin) berkhidmat ... lagi »

    Skandal 1MDB sudah masuk fasa 'gila'

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
    Polis akan merakamkan kenyataan ramai lagi pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara dan Pejabat Peguam Negara (AGC). Ketika ditanya sama ada ini akan termasuk Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akthar Aziz dan orang nombor dua SPRM, Datuk Shukri Abdull, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak menolak kemungkinan itu. "Kita akan lihat. Menyoal siasat mereka

    Berita Gila.. Hanya Berlaku Di Malaysia

    Addin Deen pada Addin - Sehari yang lalu
    *Berita Gila.. Hanya Berlaku Di Malaysia.* Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang disiasat polis Cawangan Khas selama lebih 3 jam di pejabatnya hari ini melahirkan rasa terkejut dan kesal terhadap siasatan polis ke atas siasatan mereka terhadap operasi dana sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Pengarah Bahagian Operasi Khas SPRM Datuk Bahri Mohamad Zin berkata beliau juga terkejut apabila timbalan pendakwa raya (SPRM) mereka ditangkap polis di malam hari. "Saya cukup kesal perkara ini berlaku kerana kami menyiasat dengan sepenuh hati siang dan ma... lagi »

    DERMA RM2.6 BILION: SYUKURLAH, DALAM DIAM2 LAHIR BILIONWAN MELAYU KEBANGGAAN MALAYSIA!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Terang lagi nyata. Apa yang menjadi persoalan selama ini terjawab sudah akhirnya. SPRM akhirnya mengesahkan wang sebanyak RM2.6 bilion atau RM2,600 juta yang didakwa mengalir masuk ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Najib Razak sebagaimana yang didakwa oleh The Wall Street Journal (WSJ) sebelum ini, benar-benar wujud dan sahih rupanya. Cuma menurut SPRM, wang itu bukannya daripada 1MDB tetapi daripada sumbangan penderma. Siapakah agaknya penderma yang begitu murah hati itu? Adakah ia penderma tunggal atau ramai jumlahnya? Apakah penderma itu melibatkan negara asing, pemi... lagi »

    Derma RM2.6 Bilion: Najib lakukan kesalahan mengikut Seksyen 165 KK, kata Husam

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Perdana Menteri wajib mendedahkan siapa penderma RM2.6 bilion tanpa mengharapkan balasan [image: Husam-Musa,-najib] PETALING JAYA: Menjadi kesalahan bagi Datuk Seri Najib Tun Razak menerima wang secara peribadi tanpa sebarang balasan jika penderma mempunyai hubungan atau kepentingan dengan tugas rasmi beliau sebagai Perdana Menteri mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan. Sehubungan itu, Perdana Menteri wajib mendedahkan siapakah penderma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya seperti yang disahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Seksyen 165 Kanun Keseksaa... lagi »

    Skandal 1MDB: Polis soal siasat pegawai SPRM keempat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Polis telah mengambil keterangan dari seorang lagi pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) - Tuan Roslan Tuan Mat - berkaitan dengan siasatan yang sedang dijalankan terhadap kebocoran dokumen sulit kerajaan. Roslan adalah pegawai SPRM yang keempat yang disoal siasat berikutan penangkapan Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Sazalee Abdul Khairi pada pagi Sabtu. Roslan telah disoal siasat selama lebih dua jam di ibu pejabat polis daerah Putrajaya malam tadi mengenai kebocoran draf kertas pertuduhan dari siasatan pasukan petugas 1MDB. Sebelum itu, polis mengambil keterangan dar... lagi »

    FGV dulu megah, kini rebah ke tanah...bila negara dipimpin perompak dan penipu..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Apabila Felda Global Ventures Holdings (FGV) disenaraikan di Bursa Malaysia pada 28 Jun 2012, ia merupakan projek penyenaraian kedua terbesar di dunia selepas Facebook. Pada masa itu harga pasaran FGV adalah sebanyak RM4.45 dan pernah mencapai tahap RM5.50 buat seketika dahulu. Kini selepas tiga tahun, harga saham FGV pada 24 Julai 2015 hanyalah RM1.67. Dalam tempoh tiga tahun, ia merudum teruk sebanyak 70 peratus. Modal pasaran pada waktu puncak adalah kira-kira RM20 bilion dan kini ia hanya bernilai RM6 bilion – susut teruk sebanyak RM14 bilion. Penurunan yang drastik ini menyeb... lagi »

    BERAPA KALI MAU TABUR JANJI '5 TAHUN' sejak tahun 2012 lagi !!!..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Inilah skrip & modal utk perbodohkan generasi felda terutamanya pengundi2 peneroka-BN setiap tahun bagi mengaburi mereka. Hakikatnya saham FGV semakin jatuh melingkup..*

    Sejak kes liwat sunyi, pencacai2 UMNgOK pun sama sunyi & membisu..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Mana taknya kepala Pemuda UMNO pun buntu nak xplain skandal 1MDB berbanding ghairah buat 'roadshow' kes liwat..* *HAKIKATNYA.. klu dikopak otak UMNO penuh dgn najis unsur liwat, lucah, seks, lubang jubo SEXFOOL & KETAGIHAN MENJILAT PEMIMPIN UMNO !!!*

    KISAH HADI NAK JADI PM

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Sehari yang lalu
    OLEH: AL HUSSEYN Cita cita nak jadi PM tak salah.Tapi kalau khianat nak bersama Umno,itu salah....kalau Anwar nak jadi PM rasanya dah lama jadi dengan Umno. Berikut adalah transkrip yg mampu saya perturunkan. Harap maaf kerana ada terdapat tempat yang kurang jelas. Harap maklum …dia dan Ustaz Nasharudin (Mat Isa); saya boleh ceritalah sekarang. Dua-dua orang tu telipon saya, yang telipon saya , Salahuddin Ayub! “Bagaimana kita ni kerajaan pemimpin, Boleh ke tak dia masuk?” Saya kata, betul ker? Ini kerajaan perpaduanlah nih! “Betul ker?” “Betul!” “Ana ni tukang ... lagi »

    Siapa tangan ghaib yang didakwa Pengarah SPRM berkaitan 1MDB?

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
    Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang disiasat polis Cawangan Khas selama lebih 3 jam di pejabatnya hari ini melahirkan rasa terkejut dan kesal terhadap siasatan polis ke atas siasatan mereka terhadap operasi dana sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Bahri Mohamad Zin berkata

    Ini juga fitnah ke? Pastinya bukan dari aku...... KISAH KEJAYAAN ANAK MELAYU YANG DIBANGGAKAN(?)

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Selamat pagi semua. Forget about the Sarghawakkkkk Report. * *Now this is the PONTIAN REPORT!!! Tahukah anda, Siapa Pewaris Sebenar Pusat Judi Genting? * *Tauke Genting Highlands, Lim Goh Tong, semasa bekerja di Cam eron Highlands tertarik dengan persekitaran Cameron Highlands. * *Bila balik KL, dia pun mula mencari kawasan yang hampir sama dengan Cameron Highlands tapi dekat dengan KL. Cari punya cari…dia jumpa satu kawasan tanah tinggi di Gunung Ulu Kali yang berketinggian 1800 kaki dari paras laut. * *Gunung Ulu Kali terletak ditengah-tengah sempadan Selangor dan Pahang. Nak ... lagi »

    Ramai Tertipu Dengan Pemandangan Rumah Banglow Mewah Ini

    Nas Rul pada dairishare - Sehari yang lalu
    Memang lawak tengok rumah macam ni..di hadapan nampak mewah, tetapi apabila di lihat dari sisi tepi ternyata ramai tertipu...hahhaha

    Malaysia Darul Kelakar...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Kenapa pecat Muhyiddin & Gani, jika RM2.6 bilion CUMA DERMA..??!!* *YANG PELIKNYA.. kenapa begitu lama HINGGA 1 BULAN susah nak bgtau duit tu duit 'DERMA' setelah WSJ mendedahkan skandal 1MDB-RM2.6 bilion tersebut..* *NAMPAK TAK !!!.. Sekali lagi 1 Malaysia DiBodohkan !!!*

    Autastan, near Tipustan, donated the RM2.6b...

    ali allah ditta pada tumpang sekole...? - Sehari yang lalu
    [image: kadir-jasin] *Lying is a major sin, warns a veteran newsman in a blog posting on the infamous RM2.6 billion allegedly in Prime Minister Najib Abdul Razak’s personal bank accounts.“Hopefully, we are not being presented with yet another round of silap mata (illusion) and sihir (black magic) in the 1MDB saga,” said A Kadir Jasin. “In Saudi Arabia, if you are found guilty of practising sihir you can be put to death. For stealing, you will have your hand chopped off.”The latest that he had heard, he said, was a story similar to the one told in the P Ramli... lagi »

    Skandal 1MDB: IGP tak tolak kemungkinan soal siasat Zeti, Shukri

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Polis akan merakamkan kenyataan ramai lagi pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara dan Pejabat Peguam Negara (AGC). Ketika ditanya sama ada ini akan termasuk Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akthar Aziz (gambar) dan orang nombor dua SPRM, Datuk Shukri Abdull, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak menolak kemungkinan itu. "Kita akan lihat. Menyoal siasat mereka yang kita percaya boleh memberi keterangan tentang sesuatu penyiasatan adalah sebahagian daripada prosedur," katanya kepada* Malaysiakini.* "Kita akan menyoal ramai lagi dari Bank Neg... lagi »

    PKR Dedah Sumber Dana Pilihanraya.. UMNO Bila Nak Dedah?

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Bernama semalam melaporkan, rakyat akan mendapat maklumat lebih jelas apabila cadangan mewujudkan semula peraturan menghendaki parti politik mendedahkan senarai punca dana politik diterima, dilaksanakan.* *Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata tindakan itu juga proses reformasi yang perlu diambil setiap parti bagi menepis dakwaan negatif selain mengembalikan keyakinan rakyat.* *Menteri kesejahteraan bandar, perumahan dan kerajaan tempatan itu berkata kini terpulang kepada pembangkang sama ada mereka sanggup menyahut cadangan itu ataupun tidak.* *"Kalau m... lagi »

    Tun Mahathir cabar untuk periksa akaun miliknya

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
    Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata beliau sedia akaun peribadinya selama 22 tahun menjadi perdana menteri sebelum ini diperiksa bagi membuktikan bahawa beliau telus. Katanya bagi menghalalkan tuduhan RM2.6 bilion wang berada dalam akaun Datuk Seri Najib Razak, beliau pula dituduh perkara sama. “Tidak ada satu sen pun dari wang derma untuk pilihan raya yang dimasuk dalam akaun saya. “

    ' 1 M D B '...1 Malaysia DiBodohkan !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

    1MDB Tu Salah Anwar Ibrahim ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Bhai/DeeDee semua...* *Nak gelak pun ader ... Nak nangis pun ader... Kesian betul la kat machai-machai ni.... Kepala ada.. Tapi otak tak ader... Kosong je... Kelapa tua pon ader isi dalamnya... Sedap boleh dimakan... Tapi kepala machai nih kosong je dalamnya.... Nothing...* *Sejak biler Mahathir Mohamed team-up ngan Anwar Ibrahim untuk jatuhkan Najib Razak... Giler aper... Dier nih mesti taktahu yang Mahathir Mohamed bukanlah dipeegunakan orang lain tuk bagi pejatuhkan Najib Razak.. Tapi memang Mahathir Mohamed plankan dari awal ikut kapla dier sendiri untuk tibai Najib Razak....... lagi »

    Ciri2 Melayu camni lah yang Najib suka..cakap bohong & berbelit..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Suka CAKAP BOHONG..* *Cakap BERBELIT-BELIT..Kuat mengampu & JILAT..Cakap hanya guna otak TAPI TAK GUNA AKAL..Lantaklah negara nak melingkup dgn pimpinan camni..*

    Polis Tak Akan Buat Kerja Gila Macam Tu Kecuali Ada Orang Paksa - SPRM

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
    Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Malaysia (SPRM), Datuk Bahri Mohamad Zin menegaskan kebocoran dokumen siasatan terhadap SRC International Sdn Bhd, sebuah entiti milik 1MDB, tidak melibatkan pihaknya. Beliau berkata, dokumen yang dibocorkan itu diterbitkan semula pihak tertentu. "Saya yakin dengan sepenuh hati bahawa bukan daripada pihak kami dan ia diterbitkan (reproduce) semula. "Saya kesal perkara ini berlaku kerana kami menyiasat dengan sepenuh hati siang dan malam bagi mencari kebenaran," jelasnya kepada media selepas memberi keterangan mengenai kes berk... lagi »

    KOLEKSI GAMBAR TIMBALAN KETUA MENTERI I PULAU PINANG BERZUMBA KINI HEBOH DIPERKATAKAN DI MEDIA SOSIAL.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sehari yang lalu
    *Omak Kau tidak akan mengulas dan mengupas sekadar nak bertanya ... betul ke Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang ini bekas Yang Di Pertua IKRAM Pulau Pinang???? .... bukankah IKRAM salah satu NGO yang menyokong padu lagi jitu dan abadi Gerakan Harapan Baru ????? ... apakah IKRAM tidak berhajat nak mengeluarkan kenyataan tentang aktiviti yang dirasmikan oleh Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang ini????*

    DERMA RM2.6 BILION: NAJIB WAJIB YAKINKAN RAKYAT DAN MASYARAKAT DUNIA

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Kenyataan media SPRM bersendiri hari ini (bukan atas nama Task Force 1MDB) tentulah mengembirakan PM. Namun, jika Malaysia mengamalkan keluhuran undang-undang secara bebas, terlepaskah Perdana Menteri Dato' Sri Najib Razak daripada sebarang kesalahan jenayah dengan pendedahan hasil siasatan SPRM bahawa wang RM 2.6 billion dalam akaun peribadi beliau adalah wang penderma? Pengumuman ini bukan sahaja gagal menutup dakwaan jenayah pecah amanah terhadap Perdana Menteri malah membuka lebih banyak ruang kekeliruan dan pertanyaan. Jika benar wang tersebut adalah wang penderma, bagaimana S... lagi »

    Sikap Penyayang Buka Hati Wartawan Harakah Terhadap Abby Abadi Oleh: MOHD AL QAYUM AZIZI

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Faizal dan Abby bakal disatukan sebagai suami isteri pada 14 Ogos depan.* *PETALING JAYA: Bakal suami Abby Abadi, Muhammad Faizal Zakaria memberitahu sikap penyayang dan dermawan yang ada pada bekas anggota kumpulan Elite itu membuatkan dia tertarik hati untuk memperisterikan wanita berkenaan.Muhammad Faizal, 41, yang bertugas sebagai wartawan kanan di meida pembangkang iaitu Harakah berkata, sepanjang perkenalan mereka, Abby sering membantu golongan memerlukan dan dia melihat ia adalah kualiti paling baik wanita itu."Ramai yang tidak tahu Abby sebenarnya seorang pe... lagi »

    Mari baca apa Tun Dr Mahathir kata...............

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    Akaun Peribadi 1. Dalam usaha menghalalkan tuduhan terhadap Najib kerana memasukkan dalam akaun peribadinya wang sebanyak RM2.6 billion yang kononnya adalah untuk pilihanraya ke-13, saya dituduh berbuat perkara yang sama. Tuduhan ini tidak berasas, semata-mata fitnah. 2. Di waktu saya jadi Presiden UMNO, Ibu Pejabat mempunyai tiga trustees, iaitu pemegang amanah. Saya adalah antara pemegang amanah ini. Pemegang amanah memiliki akaun dalam bank. Semua derma, terutama semasa pilihanraya dimasukkan dalam akaun ini. Dua dari mana-mana tiga pemegang amanah diberi kuasa untuk mengurus... lagi »

    Skandal 1MDB: “Ada orang lain arahkan DPP ditangkap jam 1 pagi” – SPRM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Polis menyiasat SPRM berhubung draf pendakwaan yang disiarkan Sarawak Report yang kononnya kertas pertuduhan terhadap Perdana Menteri [image: Bahri-Mohamad-Zin,-macc,-police] PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kesal cara layanan yang diberikan Polis Diraja Malaysia (PDRM), kata Ketua Pengarah, Bahagian Operasi Khas, Datuk Bahri Mohamad Zin. Katanya, pihak polis tidak akan menahan Timbalan Pendakwa Raya (DPP) pada jam 1 pagi melainkan ada pihak yang mengarahkan berbuat demikian. “Saya kesal perkara ini berlaku, kami disiasat sepenuhnya hari siang dan malam. Tiba-ti... lagi »

    LAWAK DONGENG: KALAU TAK MEMBOHONG DAN MEMBODEK BUKAN UMNO NAMANYA..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *"DPP kami (Ahmad Sazalee Abdul Khairi) diambil pada jam 1 pagi (Sabtu)," katanya sambil menambah bahawa langkah itu amat mengherankannya.* *Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)* *"Saya rasa pihak polis tak buat kerja gila macam ni kecuali ada pihak yang mengarahkan sedemikian," * "Tiba-tiba DPP kami diambil pada waktu pukul 1 pagi dan ia amat menghairankan kenapa boleh berlaku perkara gila sedemikian," "Saya rasa pihak polis tak akan buat kerja gila begini kecuali ada pihak lain memaksa pihak polis melakukannya," - SPRM Copy and WIN : http://ow.ly... lagi »

    Hj Hadi sila saman kalau ini fitnah ...

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
    Berikut adalah transkrip yg mampu saya perturunkan. Harap maaf kerana ada terdapat tempat yang kurang jelas. Harap maklum …dia dan Ustaz Nasharudin (Mat Isa); saya boleh ceritalah sekarang. Dua-dua orang tu telipon saya, yang telipon saya , Salahuddin Ayub! “Bagaimana kita ni kerajaan pemimpin, Boleh ke tak dia masuk?” Saya kata, betul ker? Ini kerajaan perpaduanlah nih! “Betul ker?” “Betul!” “Ana ni tukang atur ajer” “siapa?” “ Boss!” “ Boss siapa?” “ Ustaz Hadi! Tapi tak boleh nak pergi, tak boleh masuk!” Saya kata, “ Tak apa, naik kereta saya.” Saya tunggu, ambik di... lagi »

    Azalina tidak buang masa tunjuk rasa berterima kasih

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    oleh V Shuman *SEKILAS PANDANG:* Hanya seminggu sejak rombakan kabinet, dan inteletual orang Malaysia sudah mula diperlekehkan oleh Putrajaya. Tidak perlu cakap banyak, beberapa kenyataan tidak masuk akal sudah menaikan tahap tekanan darah berbanding kelucuan menggeletek seperti yang biasa berlaku, termasuklah kenyataan “Mr. 3.85” Ahmad Maslan. Bagaimanapun, ada tambahan baru kepada kelab ini. Mereka, yang selama ini terpinggir, yang memainkan peranan pembantu kepada pentadbiran semasa, dan dianugerahkan kedudukan dalam Kabinet oleh Perdana Menteri Najib Razak, kerana “kesetiaan” m... lagi »

    Nurul Izzah: Jangan Membiarkan UMNO & Najib Menghancurkan Masa Depan Malaysia

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

    Mat Sabu: Nak Tahu Cara Najib Mentadbir Malaysia, Lihat Nayak Filem Hindustan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

    Nasihat untuk ahli Umno di negeri pembangkang

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    Mukhriz dedah rahsia bagaimana mereka ambil semula Kedah pru 13 dahulu *Anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir yang juga menteri besar Kedah menasihatkan ahli Umno khususnya di negeri dikuasai pembangkang supaya benar-benar menjuarai rakyat dalam usaha mengembalikan negeri itu semula kepada BN.* *"Seperti kami di Kedah, ketika kami kehilangan negeri ini pada PRU12, kami ambil pandangan daripada Terengganu yang berjaya dirampas semula daripada pembangkang dan dari situ kami benar-benar faham apa sebenarnya rintihan rakyat, juarainya dan kami tunjuk bagaima... lagi »

    DERMA RM2.6 BILION.....DONGENG 1MDB..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Kalau 'benarlah' SPRM kata dana RM2.6 bilion tu datang dari penderma, bukan 1MDB, KENAPA HINGGA SEKARANG WSJ TAK DISAMAN LAGI OLEH NAJIB ??.. Kata nak saman pada Selasa, 7/7/2015.. Ni dah sebulan berlalu..* *APA NAK HERAN, si 'penyiasat' pon satu bumbung (kementerian JPM) dgn Najib.. hurmmm.. ibarat perompak siasat penyangak.."Tiba-tiba DPP kami diambil pada waktu pukul 1 pagi dan ia amat menghairankan kenapa boleh berlaku perkara gila sedemikian," "Saya rasa pihak polis tak akan buat kerja gila begini kecuali ada pihak lain memaksa pihak polis melakukannya," - SPRM*

    Skandal 1MDB: Ini perkara gila, kata pengarah SPRM lepas disiasat polis

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Bahri Mohamad Zin berkata beliau juga terkejut apabila timbalan pendakwa raya (SPRM) mereka ditangkap polis di malam hari. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 3 Ogos, 2015.] Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Bahri Mohamad Zin berkata beliau juga terkejut apabila timbalan pendakwa raya (SPRM) mereka ditangkap polis di malam hari. Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang disiasat polis Cawangan Khas selama lebi... lagi »

    Naib Presiden PKR dedah dana mereka datang dari mana

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *PKR: Dana kami dari derma, potongan gaji* *PKR menjelaskan sumber dananya untuk membiayai operasi parti itu walaupun mengesyaki isu itu ditimbulkan bagi menutup isu berkaitan 1MDB dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.* *Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata operasi harian, termasuk bayaran gaji dan sewaaan pejabat PKR, ditampung oleh potongan gaji 29 anggota parlimen dan 40 anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) mereka.* *Katanya, wakil rakyat di Selangor dan Pulau Pinang menyumbang 20 peratus daripada gaji bulanan manakala di negeri lain sebanyak 10 peratus.* *“Bagi perbelan... lagi »

    Duit RM2.6 billion tu duit penderma kata SPRM hahahahha

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjelaskan dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak adalah sumbangan penderma. Ia, kata suruhanjaya itu lagi, bukan berpunca daripada dana syarikat pelaburan negara 1MDB. “Laporan hasil siasatan berkaitan dana RM2.6 bilion telah dirujuk dan dimaklumkan kepada peguam negara,” kata SPRM. “Hasil siasatan

    Terkejut: Ini perkara gila, kata pengarah SPRM lepas disiasat polis

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    KC NAZARI Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Bahri Mohamad Zin berkata beliau juga terkejut apabila timbalan pendakwa raya (SPRM) mereka ditangkap polis di malam hari Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang disiasat polis Cawangan Khas selama lebih 3 jam di pejabatnya hari ini melahirkan rasa terkejut dan kesal terhadap

    Pengarah SPRM bayangkan mungkin ada 'tangan tersembunyi

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sehari yang lalu
    Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bahri Mohamad Zin membayangkan kemungkinan wujud 'tangan tersembunyi' di sebalik tindakan polis sekarang.Bahri berkata demikian kepada pemberita selepas disoal siasat oleh pasukan polis dari Bukit Aman di bawah Seksyen 124 Kanun Keseksaan kerana aktiviti yang menjejaskan demokrasi berparlimen.Beliau menegaskan bagaimana SPRM

    Pengarah SPRM bayangkan mungkin ada 'tangan tersembunyi

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sehari yang lalu
    Pengarah SPRM bayangkan mungkin ada 'tangan tersembunyi' 0 0 Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bahri Mohamad Zin membayangkan kemungkinan wujudnya 'tangan tersembunyi' di sebalik tindakan polis sekarang. Malaysiakini.Bahri berkata demikian kepada pemberita selepas disoal siasat oleh pasukan polis dari Bukit Aman di bawah Seksyen 124 Kanun Keseksaan

    RM2.6 bilion dalam akaun Najib derma, bukan 1MDB, kata SPRM

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    Published: 3 August 2015 5:17 PM Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini mengatakan RM2.6 bilion yang disalurkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bukan duit 1MDB kerana ia merupakan sumbangan penderma. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini mengatakan RM2.6 bilion yang disalurkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak merupakan sumbangan penderma. Ia bukan dari syarikat berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) seperti didakwa pihak tertentu, katanya dalam ... lagi »

    Ahmad Maslan 'budak kecil sombong' - Muhyiddin (video)

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan anggota kabinet Datuk Ahmad Maslan sebagai sombong susulan ulasannya berkaitan peluang BN dalam pilihan raya. Ahmad dilapor berkata tidak perlu menjawab berhubung peluang BN dalam pilihan raya kerana 'esok' tiada lagi pilihan raya. Muhyiddin menyamakan kenyataan Ahmad itu dengan budak kecil yang tidak mahu apa-apa apabila dewasa

    Dana luar negara: OK untuk menteri, tidak untuk NGO?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    oleh Hazlan Zakaria Adakah kenyataan yang agak terburu-buru bahawa politikus bebas menerima duit dari luar negara ke dalam akaun bank mereka, oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang baru dilantik Azalina Othman, bertentangan dengan kehendak ketuanya, Perdana Menteri Najib Razak? Saya tertanya-tanya samada dia menyedari yang pernah satu ketika Perdana Menteri Najib Razak meminta pihak berkuasa menyiasat sebuah NGO kerana menerima dana asing. Pada tahun 2012, Najib dilaporkan berkata yang pihak berkuasa akan menyiasat dakwaan bahawa sebuah badan bukan kerajaan, Suara Rakyat Mala... lagi »

    SPRM: Siasat rasuah, bukan nak jatuhkan k'jaan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sekali lagi menegaskan siasatan rasuah yang dijalankannya semata-mata bagi menjalankan tugas dan fungsi sebagai sebuah suruhanjaya bebas. Ia, kata badan itu, bukan untuk menjatuhkan mana-mana pihak termasuk kerajaan. “Sebagai suruhanjaya yang bebas, SPRM bertanggungjawab menjalankan siasatan dengan bebas, telus dan profesional tanpa *fear or favour *(rasa takut dan memihak) dan tanpa mengira siapa yang terlibat. “SPRM tidak akan membiarkan mana-mana pihak untuk mempengaruhi atau campur tangan dalam siasatan yang dijalankan,” kata SPRM.... lagi »

    Najib, dunia sedang memerhatikan, berpada-padalah…

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Dzulkefly Ahmad. * *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak lagi menghiraukan apa jua pandangan umum terhadap dirinya. Beliau berhenti mempedulikan popularitinya dari kaca mata rakyat dan masyarakat dunia. Beliau hanya punya satu matlamat iaitu “menyelamatkan dirinya”.* *Tentunya episod mutakhir adalah seluruhnya berhubung siasatan dakwaan akhbar The Wall Street Journal (WSJ) awal bulan lalu yang sejumlah wang RM2.67 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi Najib sudah siap. Bekas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail dalam langkah terakhir untuk membuat pendakwaan terhadap... lagi »

    Azmin: Selamatkan negara daripada perompak di Putrajaya

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: MB Azmin]MELAKA, 3 OGOS: Rakyat tanpa mengira kaum dan fahaman politik diseru berganding bahu serta bersatu hati menyelamatkan Malaysia yang kini semakin parah ditadbir Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali, berkata keadaan ekonomi dan kejatuhan ringgit yang semakin menekan perlu diselamatkan segera untuk kelangsungan hidup rakyat supaya lebih terjamin selain isu 1MDB. “Tidak pernah berlaku dalam negara, rakyat menghadapi krisis luar biasa. Krisis ekonomi cukup parah sehingga pelabur asing hilang keyakinan melabur dalam negara. “Jika... lagi »

    Siapa bermurah hati derma RM2.6 bilion tanpa syarat?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *KUALA LUMPUR:* Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengemukakan beberapa pertanyaan berhubung Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memaklumkan bahawa RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi milik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak adalah dana sumbangan penderma dan bukan 1MDB. "Kini, timbul beberapa persoalan lanjut," ujarnya dalam satu kenyataan. 1. Mengapakah akaun itu ditutup jikalau ia dianggap bukan satu kesalahan? 2. Siapa penderma yang sebegitu murah hati? 3. Apakah ini derma dan bukan rasuah untuk habuan tertentu? Apaka... lagi »

    MACC confirms RM2.6 billion from donors

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    The public urged not to speculate on the matter until the investigations have been completed [image: najib,-macc] KUALA LUMPUR: The Malaysian Anti Corruption Commission (MACC) has confirmed that the RM2.6 billion allegedly in Prime Minister Najib Abdul Razak’s personal banking accounts came from donors. The MACC’s investigation report on the matter has been submitted to the Attorney- General’s Chambers. “The alleged RM2.6 billion did not come from 1MDB,” said MACC in a statement. The agency urged the public not to speculate on the matter until investigations have been completed. The a... lagi »

    " MAKA DENGAN INI SELESAILAH KES 1MDB. NAJIB BOLEH TERSENGIH HINGGA TELINGA "

    tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - Sehari yang lalu
    Dunia bolehlah lepas, akhirat nanti belum tentu. Inilah lawak antarabangsa yang dimainkan oleh badan siasatan di Malaysia. Hukum dunia hangpa boleh lah ubah, kebatilan di dunia bolehlah hangpa ubah menjadi kebenaran. Sebelum ini pula kita lihat Najib bagai nak rak menafikan wujudnya ada kemasukan 2.6b dalam akaun beliau, dikatakannya Wall Street Journal fitnah. Satu dunia gelakkan Malaysia dengan gelagat Menteri dan PM yang terpalit dengan bermacam-macam skandal. Sekarang ini telah jelas dan nyata memang wang 2.6b wujud masuk dalam akaun Najib tetapi ianya satu pemberian daripada pe... lagi »

    Najib mohon maaf....hari ni banyak cerita dongeng...!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Najib menegaskan Kementerian Kewangan memikul tanggung jawab yang sangat besar untuk memastikan ekonomi Malaysia terus mantap di saat-saat ekonomi serantau yang mencabar. PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memohon maaf sempena Hari Raya Aidilfitri jika Kementerian Kewangan ada melakukan kesilapan. Beliau yang juga Menteri Kewangan berkata, kementeriannya mempunyai tanggung jawab yang sangat besar dalam mengharungi suasana ekonomi yang semakin mencabar. “Kalau ada apa-apa kesilapan, kekhilafan, kekasaran selama ini saya bersama Datuk Seri Husni Hanandzlah (Menteri... lagi »

    Akhirnya SPRM sahkan RM2.6 Billion masuk akaun Najib.. duit derma katanya..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
    Mula-mula The Wall Street Journal dan Sarawak Report buat pendedahan dulu, Najib nafikan pasal RM2.6 Billion yang di masukkan dalam akaun peribadi dia ni.. Dia tuduh ni pembangkang punya kerja termasuk dengan Mahathir sekali.. kononnya ini konspirasi nak jatuhkan Kerajaan.. Kat Malaysia saja ada ni.. jatuh Perdana Menteri jatuhlah Kerajaan.. macamlah dalam UMNO tu tak ada orang lain yang boleh ganti dia.. Setelah berbelit-belit dan berbagai-bagai kenyataan dikeluarkan oleh Najib dan macai-macainya, nak cover pun dah tak ter'cover'.. SPRM pun keluarkan kenyataan.. "Hasil siasatan... lagi »

    RM2.6 Bilion: Tindakan kerajaan seolah-olah dakwaan WSJ, SR benar – Ahli UMNO

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Siasatan sepatutnya tertumpu kepada kemasukan RM2.6 bilion ke akaun Perdana Menteri tetapi berubah kepada mencari pembocor maklumat. [image: zahid-hamidi-1MDB] PETALING JAYA: Tindakan kerajaan dan pengakuan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengenai penangkapan beberapa orang untuk membantu siasatan berkaitan kebocoran maklumat 1MDB seolah-olah membuktikan laporan Wall Street Journal (WSJ) dan Sarawak Report (SR) benar. Blogger dan penganalisis politik, Shahbudin Husin, berkata jika maklumat yang disiarkan dalam media itu tidak sahih, maka apa sebabnya pembocor m... lagi »

    RM2.6 bilion didakwa dalam akaun Najib dari dana penderma, bukan 1MDB - SPRM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *KUALA LUMPUR*: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini memaklumkan dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi milik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak adalah dana sumbangan penderma dan bukannya disalurkan oleh syarikat pelaburan yang ditubuhkan Kementerian Kewangan, 1Malaysia Development Bhd (1MDB). Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan, SPRM turut memaklumkan penemuan berkenaan diperolehi susulan siasatan badan itu ke atas syarikat SRC International. Laporan hasil siasatan berkenaan dana itu juga sudah dirujuk dan dimaklumkan ... lagi »

    Setelah Merosakkan Masjid Al Aqsa, Israel Dilanda Gempa 4,2 skala Richter

    canang pada Cananglahnie - Sehari yang lalu
    Gempa berkekuatan 4,2 skala Richter mengguncang wilayah selatan Israel. Muslim Palestina meyakini, gempa tersebut merupakan balasan dari Allah setelah pasukan negara zionis itu merusak Masjid Al Aqsa. Gempa terjadi pada Kamis (30/7/2015) pagi, empat hari setelah pasukan Israel menyerbu dan merusak Masjid Al Aqsa. Seperti dilansir surat kabar Yediot Aharonot Israel dari keterangan Institute Seismologi di ibukota Tel Aviv, gempa dengan kekuatan 4,2 skala Richter tersebut terjadi pada pukul lima pagi waktu setempat. Pusat gempa berada antara di kedalaman laut mati hingga kota Ashdod. ... lagi »

    TINDAKAN PENGARAH STRATEGI PKR SALAH GUNA GAMBAR BEKAS PEGUAM NEGARA TAHUN 2013 KETIKA KES LAHAD DATU YANG DI IRINGI POLIS SEBAGAI SUATU LAYANAN BURUK DITERIMANYA SELEPAS DI PECAT SEBAGAI PEGUAM NEGARA MEMBUATKAN SKMM MENJALANKAN SIASATAN

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sehari yang lalu
    *Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sedang menyiasat mereka yang telah menyalahgunakan gambar bekas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail untuk menunjukkan seolah-olah beliau mendapat layanan buruk.Dalam satu kenyataan hari ini yang disertai dengan rakaman skrin posting Facebook MP Bayan Baru, Sim Tze Tzin ini yang mempunyai gambar itu, dan juga laporan berita 2013 yang menunjukkan gambar yang sama."SKMM mendapati gambar bekas Peguam Negara diiringi anggota polis, telah disalahgunakan yang mana mungkin menimbulkan dan menganggu-gugat demokrasi b... lagi »

    .

    1MDB tidak akan hadir prosiding PAC esok

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: Dalam satu kenyataan dikeluarkan sebentar tadi, 1MDB mengatakan ia menerima makluman rasmi daripada setiausaha Parlimen mengatakan prosiding itu ditangguhkan ke tarikh yang akan ditentukan kemudian. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] Dalam satu kenyataan dikeluarkan sebentar tadi, 1MDB mengatakan ia menerima makluman rasmi daripada setiausaha Parlimen mengatakan prosiding itu ditangguhkan ke tarikh yang akan ditentukan kemudian. Eksekutif dan bekas eksekutif 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tidak akan menghadiri prosiding inkuiri Jawatankuasa Kira-Kira Wa... lagi »

    PAC teruskan prosiding 1MDB esok, kata Naib Pengerusi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: Naib Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Dr Tan Seng Giaw (kiri) berkata, tidak munasabah menghentikan siasatan PAC selama hampir 3 bulan dan menjadi tanggungjawab mereka untuk memberi maklumat sahih kepada rakyat. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] Naib Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Dr Tan Seng Giaw (kiri) berkata, tidak munasabah menghentikan siasatan PAC selama hampir 3 bulan dan menjadi tanggungjawab mereka untuk memberi maklumat sahih kepada rakyat. Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) akan meneruskan prosiding i... lagi »

    Prosiding PAC ditangguh, kata 1MDB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    1MDB berkata, prosiding Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) telah ditangguhkan kepada satu tarikh lain. Dalam satu kenyataan hari ini, 1MDB berkata, ia menerima notis rasmi melalui Kementerian Kewangan daripada setiausaha Dewan Rakyat, yang juga setiausaha panel bipartisan itu yang prosiding yang dijadualkan, telah ditangguh ke satu tarikh yang akan ditentukan kemudian. Tarikh yang telah ditetapkan sebelum ini ialah 4, 5, 6, 17 dan 18 Ogos di samping 8 dan 10 September 2015, katanya. Read More / Baca Lagi >>

    Skandal 1MDB: Polis soal siasat pengarah SPRM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Polis sedang menyoalsiasat Pengarah SPRM (Operasi khas) Bahri Mohamad Zin di pejabatnya di Putrajaya. Dipercayai ianya berkaitan dengan dakwaan kebocoran maklumat siasatan 1MDB. Tiga pegawai polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman tiba di ibupejabat SPRM pada jam 2.45 petang manakala pegawai SPRM berkenaan tiba pada jam 3.10 petang. Kira-kira 30 wartawan yang hadir, telah diarahkan untuk menunggu di luar ibu pejabat SPRM. Sebelum ini, polis menahan tiga orang berhubung dengan kes tersebut. Mereka ialah bekas penasihat SPRM, Tan Sri Rashpal Singh; pegawai Jabatan Peguam Neg... lagi »

    SPRM: RM2.6 bilion masuk akaun Najib duit penderma, bukan 1MDB....

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Rafizi beri kenyataan pagi tadi...petang cerita dogeng dah keluar..!!! ha..ha..ha,,,derma oh derma..!!Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjelaskan dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak adalah sumbangan penderma. Ia, kata suruhanjaya itu lagi, bukan berpunca daripada dana syarikat pelaburan negara 1MDB. “Laporan hasil siasatan berkaitan dana RM2.6 bilion telah dirujuk dan dimaklumkan kepada peguam negara,” kata SPRM. “Hasil siasatan mendapati dana sebanyak RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun milik YAB Perdana Men... lagi »

    SEBELUM PIHANRAYA KAMU RAYU KAMI... LEPAS PILIHANRAYA KAMU TINDAS KAMI...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *DAH MENGAKU SILAP silalah letak jawatan..* *Jadilah PM yang ada maruah diri..SUDAH 3 TAHUN BAGI PELUANG apa yg kamu dah buat & buktikan peluang yg dah diberi sebelum ini..NAK BAGI PELUANG KIKIS DUIT RAKYAT SAMPAI KERING KA ???*

    PECAH REKOD !!! RINGGIT JATUH LAGI..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Ekonomi dunia tak gawat pun spt 1997-1998 tup2 RINGGIT JATUH RM3.85 berbanding $1 Dolar AS.. DAH SAMPAI 'TARGET' 3.85 Ahmad Maslan.. yabedabedooo...* *Apa dah jadi Najib Razak. Sblom ini kamu kata Kenaikan Penarafan Fitch Ratings terbaru memberi prospek stabil kepada Malaysia & bukti dasar kewangan k'jaan baik berbanding negatif sebelum ini..BILA NAK CECAH RM4.00 !!! Tak sabar rasanya nak lihat negara jatuh melingkup dbawah pemerintahan Najib..'Saya antara yang paling gembira bila ringgit jatuh' - Nazri Aziz'Ringgit jatuh Mahathir punya pasal' - Ahmad Maslan*

    LETAK JAWATAN KERANA MEREKA ADA MARUAH DIRI !!!

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    Belanja duit negara A$5,000 (RM14,000) naik helikopter urusan parti, Speaker Parlimen Australia letak jawatan. Sini shopping terbang ke luar negara pakai jet mewah VVIP KERAjaan.. OK jer !!! Bezanya kalau di luar negara w'pon bukan beragama Islam. Tahu letak jawatan atau tindakan undang2 terhadapnya diambil KERANA MEREKA ADA MARUAH DIRI !!! Berbanding di M'sia nama saja beragama Islam, tapi tiada maruah diri malah begitu rakus guna harta rakyat demi kerseronokan, kemegahan & kesenangan mereka.. Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ *Belanja duit negara A$5,000 (RM14,000) naik helik... lagi »

    Video Viral - Azalina Berjoget Lagu Umno Budak Baik

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Video: Menteri nyanyi 'Umno, BN budak baik' viralDatuk Seri Azalina Othman Said yang baru dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri dipaparkan dalam sebuah video yang tersebar di alam maya sedang menari dan menyanyi bersama pengunjung yang hadir di satu Majlis Rumah Terbuka Aidilfritri baru-baru ini. Beliau yang juga adalah Ahli Parlimen Pengerang, berpakaian baju kurung, menyanyikan lagu 'Umno budak baik, BN budak baik' lirik yang diubah suai dari lagu 'Baek' ciptaan penyanyi rap terkenal tanahair Joe Flizzow dari kumpulan Too Phat.* * Posted by Jeebond BLM*

    PM yakin pada setiakawan Zahid

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yakin kewibawaan Timbalan Perdana Menteri yang baru iaitu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dapat membantu beliau dan anggota kabinet yang lain dalam menggalas tanggungjawab bagi memenuhi kehendak rakyat dalam ikatan dan semangat setiakawan."Saya percaya di atas kewibawaan beliau dapat membantu saya dan anggota Kabinet yang lain dalam satu jaringan dan ikatan yang kukuh dan semangat kesetiakawanan yang jitu untuk menggalas tanggungjawab dan amanah berat iaitu memenuhi kehendak dan aspirasi rakyat," katanya.Beliau berkata... lagi »

    ISU TIDAK PERLU SOKONGAN KOMPONEN BN UNTUK PERINTAH NEGERI SEMBILAN .... INGATKAN MAT HASAN INI TERER SANGAT ... BILA KENA BELASAH TERUS MINTA MAAF.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sehari yang lalu
    *Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan, nafi membuat kenyataan yang UMNO negeri ini tidak memerlukan parti komponen Barisan National (BN) lain untuk mentadbir negeri ini. Beliau berkata, kenyataannya ketika majlis perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO bahagian Seremban, Sabtu lalu, ditujukan kepada UMNO negeri ini supaya bekerja keras memastikan semua 22 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang parti itu tandingi dalam Pilihanraya Raya Umum (PRU) akan datang menang. "Jika menang semua kerusi, UMNO saja (sudah) boleh membentuk kerajaan negeri... lagi »

    Suami Jangan Panas Baran

    Detik Islam pada Detik Islam - Sehari yang lalu
    "Suami jangan panas baran, tak baik perangai gini dok molek..masa kita nak minta anak orang bakpe kite baik sangat, bakpe kite tak garang.. patut kalu kite jenis bekeng wak bekenglah masa meminang.. walaupun kadang-kadang salah isteri kite, tanyalah elok-elok..berlembut tapi jangan lembik.." - Ustaz Azhar Idrus “Isteri bukan hak milik, tetapi anugerah” Disebalik anugerah Allah itulah kita akan mendapatkan syurga. Hadith Rasulullah SAW sentiasa mengingatkan kita bahawa terlalu banyak kebaikan yang Allah ganjarkan kepada mereka yang berkahwin, sehingga disebut Rasulullah telah semp... lagi »

    PKR Dedah Sumber Dana Pilihanraya.. UMNO Bila Nak Dedah?

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
    Bernama semalam melaporkan, rakyat akan mendapat maklumat lebih jelas apabila cadangan mewujudkan semula peraturan menghendaki parti politik mendedahkan senarai punca dana politik diterima, dilaksanakan. Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata tindakan itu juga proses reformasi yang perlu diambil setiap parti bagi menepis dakwaan negatif selain mengembalikan keyakinan rakyat. Menteri kesejahteraan bandar, perumahan dan kerajaan tempatan itu berkata kini terpulang kepada pembangkang sama ada mereka sanggup menyahut cadangan itu ataupun tidak. "Kalau menolak... lagi »

    PELIK !!!.. SEHINGGA KE HARI INI NAJIB LANGSUNG TAK DITAHAN.. KENAPA..??!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Malaysia Darul Kelakar * *Emotikon smilSkandal1MDB-Najib.. YANG KENA TAHAN;- Rakyat berdemo #Tangkapnajib- Despatch,- Timbalan Pendakwaraya SPRM kena TAHAN,- Bekas penasihat SPRM- Pegawai di pejabat Jabatan Peguam Negara- Pengerusi Eksekutif Putrajaya Perdana Bhd- Pengarah urusan Ihsan Perdana Sdn Bhd- Pengarah Eksekutif Kumpulan Putrajaya Perdana Bhd*

    Kabinet 1MDB - Kabinet untuk mempertahankan 1MDB, kata veteran Umno

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
    ...bila DAP menimbulkan isu ini ( 1MDB ), nampak macam tidak ada perhatian dari pihak kita. Tapi bila Tun Dr Mahathir lihat isu ini, dia kaji dan dia tahu isu ini boleh bawa mudarat kepada negara kita. .... beza antara Tony Phua dengan Tun Mahathir .... Tony Phua timbulkan isu ini untuk mengalahkan BN dalam Pilihanraya. Tun Mahathir nampak, cara ini memang boleh mengalahkan kita, kecuali kita sendiri ambil masalah ini dan selesaikan. Kita diminta sabar dan tunggu siasatan dan laporan dari PAC dan Petugas Khas, rakyat tertunggu2 dan tertanya2 .... tiba2 orang yang duk selidik in... lagi »

    RM2.6 Bilion: Rafizi beri amaran pada putar alam, cerita dongeng

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    PKR mendakwa isu pembiayaan parti-parti politik sengaja dibangkitkan oleh pemimpin BN untuk menutup persoalan besar berkaitan aliran wang 1MDB. Naib presidennya Rafizi Ramli mendakwa persoalan besar yang patut dijawab berkaitan perbelanjaan RM42 bilion wang pinjaman 1MDB dan dakwaan terdapat dana syarikat itu dimasukkan ke akaun perdana menteri. Katanya, berdasarkan kenyataan pemimpin Umno, terdapat gambaran seolah-olah dana RM2.6 bilion itu sumbangan dermawan antarabangsa dan bukan dana 1MDB. “Berdasarkan perkara ini, siasatan ke atas 1MDB dan dana RM2.6 bilion di dalam akaun peri... lagi »

    Mana tindakan LHDN siasat RM2.6 bilion masuk akaun Najib, soal Dr Mahathir

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
    [image: Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan kredibiliti Lembaga Hasil Dalam Negeri yang berdiam diri dengan dakwaan sejumlah wang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan kredibiliti Lembaga Hasil Dalam Negeri yang berdiam diri dengan dakwaan sejumlah wang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak. Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan tiada tindakan daripada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) terhadap dakwaa... lagi »

    RM2.6 Bilion: Skandal 1MDB akan ditutup, tiada unsur rasuah, dakwa PKR

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
    [image: Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mendakwa, Datuk Seri Najib Razak dan orang-orangnya akan ‘menjual cerita’ bagi memperlihatkan seolah-olah tidak ada kes ke atas beliau. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mendakwa, Datuk Seri Najib Razak dan orang-orangnya akan ‘menjual cerita’ bagi memperlihatkan seolah-olah tidak ada kes ke atas beliau. Berdasarkan pengamatan situasi semasa, PKR mendakwa tidak mustahil isu pemindahan wang daripada syarikat milik kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) ke akaun peribadi perdana mente... lagi »

    RM2.6 BILION: MAKNANYA BENARLAH LAPORAN WSJ, SARAWAK REPORT DAN THE EDGE SELAMA INI...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
    Kita selalu melihat lambang "u turn" di jalan-jalan dan perbuatan "u turn" juga kerap berlaku dalam kehidupan seharian manusia. Di jalanraya banyak jalan susur untuk pergi ke mana-mana destinasi lain daripada jalan utama dan dalam kehidupan seharian juga kerapkali sesuatu perkara disusurkan daripada matlamat asal yang mahu dituju. Begitulah lumrah dan rencah dalam kehidupan manusia. Hanya mereka yang teguh pendirian, sentiasa berbuat yang benar dan tidak takut dengan kebenaran saja yang tidak memilih laluan "u turn" atau jalan susur jika sudah membuat keputusan untuk melalui jalan... lagi »

    Dr M berani akaunnya 22 tahun dibongkar

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 hari yang lalu
    *Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata beliau sedia akaun peribadinya selama 22 tahun menjadi perdana menteri sebelum ini diperiksa bagi membuktikan bahawa beliau telus.Katanya bagi menghalalkan tuduhan RM2.6 bilion wang berada dalam akaun Datuk Seri Najib Razak, beliau pula dituduh perkara sama.“Tidak ada satu sen pun dari wang derma untuk pilihan raya yang dimasuk dalam akaun saya.“Saya sedia semua akaun peribadi saya selama 22 tahun diperiksa oleh orang yang tidak ada kepentingan bagi mengesahkan pengakuan saya ini atau sebaliknya,” katanya. *



    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: