Rabu, 12 Ogos 2015

5708. Orang yang boleh jadi kawan dan kawan yang boleh jadi sahabat.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“” 

Apriyani suZan

Dikongsi secara umum
 -
1:08 PTG

Hadiah untuk Sahabat-sahabatku yang yang kucintai karena Allah
════════
Berkata Umar bin Khattab Radhiyallahu 'anhu: Tidaklah seorang hamba diberi kenikmatan yang lebih besar setelah keislaman, selain sahabat yang sholih. Maka apabila kalian mendapati teman yang sholihah, peganglah ia erat-erat"
══════════
Berkata Imam Syafi'i:
" Apabila kalian memiliki teman - yg membantumu dalam ketaatan- maka genggam erat tangannya, karena mendapatkan seorang sahabat itu sulit sedangkan berpisah darinya itu mudah"
══════════
Berkata Al Hasan Al Bashri:
" Sahabat2 kami lebih kami cintai daripada keluarga dan anak2 kami, karena keluarga kami mengingatkan kami pada dunia, sedangkan sahabat2 kami mengingatkan kami pada akhirat. Dan sebagian sifat mereka adalah : itsar (mendahulukan orang lain dalam perkara dunia)
══════════
💞 Berkata Luqman Al hakim pada anaknya:
" Wahai anak ku hendaknya yang pertama engkau usahakan setelah keimanan kepada Allah adalah mencari sahabat yang jujur. Karena ia ibarat pohon, bila engkau duduk berteduh di bawahnya, ia akan meneduhimu, bila engkau mengambil buahnya dia akan mengenyangkanmu, dan bila ia tidak memberimu manfaat, ia tidak merugikanmu"
═════💠💠═════
💞 Ketika Imam Ahmad rahimahullah sakit, sampai terbaring di tempat tidurnya, sahabat beliau, Imam Syafi'i rahimahullah menjenguknya. Maka tatkala Imam Syafii melihat sahabatnya sakit keras, beliau sangat sedih, sehingga menjadi sakit karenanya. Maka ketika Imam Ahmad mengetahui hal ini, beliau menguatkan diri untuk menjenguk Imam Syafi'i. Ketika beliau melihat Imam Syafi'i beliau berkata:
Kekasihku sakit, dan aku
menjenguknya
Maka aku ikut menjadi sakit
karenanya
Kekasihku telah sembuh dan ia
menjengukku
Maka aku menjadi sembuh
setelah melihatnya
═════💠💘💠═════
🍁 Ya Allah berikan kepada kami sahabat sahabat yang sholihah
🍁 Allah berfirman :
: {وسيق الذين اتقوا ربهم إلى الجنة زمرا} .
Imam Ibnul Qayyim berkata menafsirkan ayat ini: "Allah enggan memasukkan manusia ke dalam surga dalam keadaan sendirian, maka setiap orang akan masuk surga bersama sama dengan sahabatnya"
🌿 Aku memohon kepada Allah, dengan nama-namaNya dan sifat-sifatNya yang mulia, agar kita menjadi sahabat sejati dalam ketaatan, yang kelak tangan-tangan ini akan menggandeng tangan yang lain memasuki surgaNya. Aamiin ya Rabbal 'aalamiin
⌣̊┈»̶·̵̭̌✽✽·̵̭̌«̶┈

KH. Hafidz Abdurrahman, MA


Sumber: Google Plus. 
*



  • KALAU TAK MEMBOHONG DAN MEMBODEK BUKAN UMNO NAMANYA..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 minit yang lalu
    *"DPP kami (Ahmad Sazalee Abdul Khairi) diambil pada jam 1 pagi (Sabtu)," katanya sambil menambah bahawa langkah itu amat mengherankannya.* *Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)* *"Saya rasa pihak polis tak buat kerja gila macam ni kecuali ada pihak yang mengarahkan sedemikian," * "Tiba-tiba DPP kami diambil pada waktu pukul 1 pagi dan ia amat menghairankan kenapa boleh berlaku perkara gila sedemikian," "Saya rasa pihak polis tak akan buat kerja gila begini kecuali ada pihak lain memaksa pihak polis melakukannya," - SPRM Copy and WIN : http://ow.ly... lagi »

    Haji Hadi nak jadi Perdana Menteri Malaysia : Sila saman kalau ini fitnah ...

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 8 minit yang lalu
    Berikut adalah transkrip yg mampu saya perturunkan. Harap maaf kerana ada terdapat tempat yang kurang jelas. Harap maklum …dia dan Ustaz Nasharudin (Mat Isa); saya boleh ceritalah sekarang. Dua-dua orang tu telipon saya, yang telipon saya , Salahuddin Ayub! “Bagaimana kita ni kerajaan pemimpin, Boleh ke tak dia masuk?” Saya kata, betul ker? Ini kerajaan perpaduanlah nih! “Betul ker?” “Betul!” “Ana ni tukang atur ajer” “siapa?” “ Boss!” “ Boss siapa?” “ Ustaz Hadi! Tapi tak boleh nak pergi, tak boleh masuk!” Saya kata, “ Tak apa, naik kereta saya.” Saya tunggu, ambik di... lagi »

    Azalina tidak buang masa tunjuk rasa berterima kasih

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 15 minit yang lalu
    oleh V Shuman *SEKILAS PANDANG:* Hanya seminggu sejak rombakan kabinet, dan inteletual orang Malaysia sudah mula diperlekehkan oleh Putrajaya. Tidak perlu cakap banyak, beberapa kenyataan tidak masuk akal sudah menaikan tahap tekanan darah berbanding kelucuan menggeletek seperti yang biasa berlaku, termasuklah kenyataan “Mr. 3.85” Ahmad Maslan. Bagaimanapun, ada tambahan baru kepada kelab ini. Mereka, yang selama ini terpinggir, yang memainkan peranan pembantu kepada pentadbiran semasa, dan dianugerahkan kedudukan dalam Kabinet oleh Perdana Menteri Najib Razak, kerana “kesetiaan” m... lagi »

    Nurul Izzah: Jangan Membiarkan UMNO & Najib Menghancurkan Masa Depan Malaysia

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 minit yang lalu

    Mat Sabu: Nak Tahu Cara Najib Mentadbir Malaysia, Lihat Nayak Filem Hindustan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 minit yang lalu

    Nasihat untuk ahli Umno di negeri pembangkang

    atsixty pada ZAKRI ALI - 39 minit yang lalu
    Mukhriz dedah rahsia bagaimana mereka ambil semula Kedah pru 13 dahulu *Anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir yang juga menteri besar Kedah menasihatkan ahli Umno khususnya di negeri dikuasai pembangkang supaya benar-benar menjuarai rakyat dalam usaha mengembalikan negeri itu semula kepada BN.* *"Seperti kami di Kedah, ketika kami kehilangan negeri ini pada PRU12, kami ambil pandangan daripada Terengganu yang berjaya dirampas semula daripada pembangkang dan dari situ kami benar-benar faham apa sebenarnya rintihan rakyat, juarainya dan kami tunjuk bagaima... lagi »

    DERMA RM2.6 BILION.....DONGENG 1MDB..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 53 minit yang lalu
    *Kalau 'benarlah' SPRM kata dana RM2.6 bilion tu datang dari penderma, bukan 1MDB, KENAPA HINGGA SEKARANG WSJ TAK DISAMAN LAGI OLEH NAJIB ??.. Kata nak saman pada Selasa, 7/7/2015.. Ni dah sebulan berlalu..* *APA NAK HERAN, si 'penyiasat' pon satu bumbung (kementerian JPM) dgn Najib.. hurmmm.. ibarat perompak siasat penyangak.."Tiba-tiba DPP kami diambil pada waktu pukul 1 pagi dan ia amat menghairankan kenapa boleh berlaku perkara gila sedemikian," "Saya rasa pihak polis tak akan buat kerja gila begini kecuali ada pihak lain memaksa pihak polis melakukannya," - SPRM*

    Skandal 1MDB: Ini perkara gila, kata pengarah SPRM lepas disiasat polis

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 53 minit yang lalu
    [image: Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Bahri Mohamad Zin berkata beliau juga terkejut apabila timbalan pendakwa raya (SPRM) mereka ditangkap polis di malam hari. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 3 Ogos, 2015.] Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Bahri Mohamad Zin berkata beliau juga terkejut apabila timbalan pendakwa raya (SPRM) mereka ditangkap polis di malam hari. Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang disiasat polis Cawangan Khas selama lebi... lagi »

    Lelaki Ini Buktikan Kelakiannya Dengan Mengetuk Anunya Guna Tukul

    Nas Rul pada dairishare - 54 minit yang lalu
    Walaupun kebanyakan lelaki tua pergi ke taman untuk berjalan-jalan santai, tetapi pesara yang pernah berhikmat sebagai pekerja kereta api Zhou ChengLi lebih suka senaman yang lebih 'hardcore'. Amalan-amalan berusia 70 tahun rutin memukul kelangkang berulang kali dengan tukul, logam berat dan batu bata. Beliau tidak berasa "senak', walaupun untuk satu saat, ketika memukul 'buah zakar' beliau. Zhou, yang berasal dari Hubei Province China, mengatakan bahawa dia telah mengamalkan seni purba 'besi kelangkang qigong', yang merupakan salah satu disiplin jarang ditemui dan paling sukar... lagi »

    Naib Presiden PKR dedah dana mereka datang dari mana

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *PKR: Dana kami dari derma, potongan gaji* *PKR menjelaskan sumber dananya untuk membiayai operasi parti itu walaupun mengesyaki isu itu ditimbulkan bagi menutup isu berkaitan 1MDB dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.* *Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata operasi harian, termasuk bayaran gaji dan sewaaan pejabat PKR, ditampung oleh potongan gaji 29 anggota parlimen dan 40 anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) mereka.* *Katanya, wakil rakyat di Selangor dan Pulau Pinang menyumbang 20 peratus daripada gaji bulanan manakala di negeri lain sebanyak 10 peratus.* *“Bagi perbelan... lagi »

    Duit RM2.6 billion tu duit penderma kata SPRM hahahahha

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjelaskan dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak adalah sumbangan penderma. Ia, kata suruhanjaya itu lagi, bukan berpunca daripada dana syarikat pelaburan negara 1MDB. “Laporan hasil siasatan berkaitan dana RM2.6 bilion telah dirujuk dan dimaklumkan kepada peguam negara,” kata SPRM. “Hasil siasatan

    Terkejut: Ini perkara gila, kata pengarah SPRM lepas disiasat polis

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    KC NAZARI Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Bahri Mohamad Zin berkata beliau juga terkejut apabila timbalan pendakwa raya (SPRM) mereka ditangkap polis di malam hari Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang disiasat polis Cawangan Khas selama lebih 3 jam di pejabatnya hari ini melahirkan rasa terkejut dan kesal terhadap

    Pengarah SPRM bayangkan mungkin ada 'tangan tersembunyi

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
    Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bahri Mohamad Zin membayangkan kemungkinan wujud 'tangan tersembunyi' di sebalik tindakan polis sekarang.Bahri berkata demikian kepada pemberita selepas disoal siasat oleh pasukan polis dari Bukit Aman di bawah Seksyen 124 Kanun Keseksaan kerana aktiviti yang menjejaskan demokrasi berparlimen.Beliau menegaskan bagaimana SPRM

    Pengarah SPRM bayangkan mungkin ada 'tangan tersembunyi

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
    Pengarah SPRM bayangkan mungkin ada 'tangan tersembunyi' 0 0 Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bahri Mohamad Zin membayangkan kemungkinan wujudnya 'tangan tersembunyi' di sebalik tindakan polis sekarang. Malaysiakini.Bahri berkata demikian kepada pemberita selepas disoal siasat oleh pasukan polis dari Bukit Aman di bawah Seksyen 124 Kanun Keseksaan

    Ketua Muslimat PAS Batu Melintang dibunuh..

    canang pada Cananglahnie - Sejam yang lalu
    Mayat mereput yang dijumpai di Kuala Air Kepala dekat Sungai Pergau, Jeli, Khamis lalu adalah milik Ketua Muslimat PAS Batu Melintang dan dipercayai adalah mangsa bunuh. Bedah siasat yang dijalankan ke atas mayat mangsa mendapati ada kesan hirisan di bahagian tangan dan kaki. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kelantan, ACP Ahmad Taufek Abdullah, dalam kenyataannya memberitahu hasil siasatan yang dijalankan pihaknya berjaya menahan seorang suspek berusia 32 tahun yang mempunyai talian persaudaraan dengan mangsa. Katanya, suspek ditahan 7.30 malam Jumaat lalu dan kini direman se... lagi »

    RM2.6 bilion dalam akaun Najib derma, bukan 1MDB, kata SPRM

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
    Published: 3 August 2015 5:17 PM Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini mengatakan RM2.6 bilion yang disalurkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bukan duit 1MDB kerana ia merupakan sumbangan penderma. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini mengatakan RM2.6 bilion yang disalurkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak merupakan sumbangan penderma. Ia bukan dari syarikat berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) seperti didakwa pihak tertentu, katanya dalam ... lagi »

    Ahmad Maslan 'budak kecil sombong' - Muhyiddin (video)

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan anggota kabinet Datuk Ahmad Maslan sebagai sombong susulan ulasannya berkaitan peluang BN dalam pilihan raya. Ahmad dilapor berkata tidak perlu menjawab berhubung peluang BN dalam pilihan raya kerana 'esok' tiada lagi pilihan raya. Muhyiddin menyamakan kenyataan Ahmad itu dengan budak kecil yang tidak mahu apa-apa apabila dewasa

    Dana luar negara: OK untuk menteri, tidak untuk NGO?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    oleh Hazlan Zakaria Adakah kenyataan yang agak terburu-buru bahawa politikus bebas menerima duit dari luar negara ke dalam akaun bank mereka, oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang baru dilantik Azalina Othman, bertentangan dengan kehendak ketuanya, Perdana Menteri Najib Razak? Saya tertanya-tanya samada dia menyedari yang pernah satu ketika Perdana Menteri Najib Razak meminta pihak berkuasa menyiasat sebuah NGO kerana menerima dana asing. Pada tahun 2012, Najib dilaporkan berkata yang pihak berkuasa akan menyiasat dakwaan bahawa sebuah badan bukan kerajaan, Suara Rakyat Mala... lagi »

    SPRM: Siasat rasuah, bukan nak jatuhkan k'jaan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sekali lagi menegaskan siasatan rasuah yang dijalankannya semata-mata bagi menjalankan tugas dan fungsi sebagai sebuah suruhanjaya bebas. Ia, kata badan itu, bukan untuk menjatuhkan mana-mana pihak termasuk kerajaan. “Sebagai suruhanjaya yang bebas, SPRM bertanggungjawab menjalankan siasatan dengan bebas, telus dan profesional tanpa *fear or favour *(rasa takut dan memihak) dan tanpa mengira siapa yang terlibat. “SPRM tidak akan membiarkan mana-mana pihak untuk mempengaruhi atau campur tangan dalam siasatan yang dijalankan,” kata SPRM.... lagi »

    Konon Bapa Saudara Dengan "Anak Saudara" ?

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    Pulak Dah!!! (Gambar) Bekas Pemain Bola Sepak Kedah Dicekup Khalwat Tengah Malam Kat Hotel Bajet.. Jom Terjah!!! [image: [Image: 03hm311.transformed.jpg]]*BEKAS pemain bola sepak liga simpanan Kedah (kanan) dicekup berkhalwat dengan pasangannya oleh JAIK, malam kelmarin.* *Alor Setar: Seorang bekas pemain bola sepak Liga Simpanan Kedah sanggup mengaku suami isteri bagi mengelak dicekup berkhalwat bersama pasangannya di sebuah hotel bajet di Lebuhraya Darulaman, kelmarin.Malah, lelaki berusia 52 tahun itu yang sudah berkahwin dan mempunyai tiga anak kemudian ... lagi »

    Najib, dunia sedang memerhatikan, berpada-padalah…

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Dzulkefly Ahmad. * *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak lagi menghiraukan apa jua pandangan umum terhadap dirinya. Beliau berhenti mempedulikan popularitinya dari kaca mata rakyat dan masyarakat dunia. Beliau hanya punya satu matlamat iaitu “menyelamatkan dirinya”.* *Tentunya episod mutakhir adalah seluruhnya berhubung siasatan dakwaan akhbar The Wall Street Journal (WSJ) awal bulan lalu yang sejumlah wang RM2.67 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi Najib sudah siap. Bekas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail dalam langkah terakhir untuk membuat pendakwaan terhadap... lagi »

    [BERGAMBAR] Tiada Keperluan Untuk Komen Tentang PAS Lagi - Mat Sabu.

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 2 jam yang lalu
    M*at Sabu enggan komen apa-apa berkaitan PAS lagi* Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu menyatakan hari ini, beliau kini enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS. Bekas timbalan PAS itu, lebih mesra dikenali sebagai Mat Sabu, berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang seolah-olah berpihak kepada perdana menteri sejak kebelakangan ini. "Itu kena tanya dia (Hadi). Kena tanya isi hati dia. Saya tak nak komen atas pandangan peribadi dia. *"Saya tak nak komen lagi hal PAS. Saya dah jadi ahli biasa,"*... lagi »

    Azmin: Selamatkan negara daripada perompak di Putrajaya

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    [image: MB Azmin]MELAKA, 3 OGOS: Rakyat tanpa mengira kaum dan fahaman politik diseru berganding bahu serta bersatu hati menyelamatkan Malaysia yang kini semakin parah ditadbir Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali, berkata keadaan ekonomi dan kejatuhan ringgit yang semakin menekan perlu diselamatkan segera untuk kelangsungan hidup rakyat supaya lebih terjamin selain isu 1MDB. “Tidak pernah berlaku dalam negara, rakyat menghadapi krisis luar biasa. Krisis ekonomi cukup parah sehingga pelabur asing hilang keyakinan melabur dalam negara. “Jika... lagi »

    Siapa bermurah hati derma RM2.6 bilion tanpa syarat?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    *KUALA LUMPUR:* Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengemukakan beberapa pertanyaan berhubung Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memaklumkan bahawa RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi milik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak adalah dana sumbangan penderma dan bukan 1MDB. "Kini, timbul beberapa persoalan lanjut," ujarnya dalam satu kenyataan. 1. Mengapakah akaun itu ditutup jikalau ia dianggap bukan satu kesalahan? 2. Siapa penderma yang sebegitu murah hati? 3. Apakah ini derma dan bukan rasuah untuk habuan tertentu? Apaka... lagi »

    MACC confirms RM2.6 billion from donors

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    The public urged not to speculate on the matter until the investigations have been completed [image: najib,-macc] KUALA LUMPUR: The Malaysian Anti Corruption Commission (MACC) has confirmed that the RM2.6 billion allegedly in Prime Minister Najib Abdul Razak’s personal banking accounts came from donors. The MACC’s investigation report on the matter has been submitted to the Attorney- General’s Chambers. “The alleged RM2.6 billion did not come from 1MDB,” said MACC in a statement. The agency urged the public not to speculate on the matter until investigations have been completed. The a... lagi »

    " MAKA DENGAN INI SELESAILAH KES 1MDB. NAJIB BOLEH TERSENGIH HINGGA TELINGA "

    tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 2 jam yang lalu
    Dunia bolehlah lepas, akhirat nanti belum tentu. Inilah lawak antarabangsa yang dimainkan oleh badan siasatan di Malaysia. Hukum dunia hangpa boleh lah ubah, kebatilan di dunia bolehlah hangpa ubah menjadi kebenaran. Sebelum ini pula kita lihat Najib bagai nak rak menafikan wujudnya ada kemasukan 2.6b dalam akaun beliau, dikatakannya Wall Street Journal fitnah. Satu dunia gelakkan Malaysia dengan gelagat Menteri dan PM yang terpalit dengan bermacam-macam skandal. Sekarang ini telah jelas dan nyata memang wang 2.6b wujud masuk dalam akaun Najib tetapi ianya satu pemberian daripada pe... lagi »

    Najib mohon maaf....hari ni banyak cerita dongeng...!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Najib menegaskan Kementerian Kewangan memikul tanggung jawab yang sangat besar untuk memastikan ekonomi Malaysia terus mantap di saat-saat ekonomi serantau yang mencabar. PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memohon maaf sempena Hari Raya Aidilfitri jika Kementerian Kewangan ada melakukan kesilapan. Beliau yang juga Menteri Kewangan berkata, kementeriannya mempunyai tanggung jawab yang sangat besar dalam mengharungi suasana ekonomi yang semakin mencabar. “Kalau ada apa-apa kesilapan, kekhilafan, kekasaran selama ini saya bersama Datuk Seri Husni Hanandzlah (Menteri... lagi »

    Akhirnya SPRM sahkan RM2.6 Billion masuk akaun Najib.. duit derma katanya..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 3 jam yang lalu
    Mula-mula The Wall Street Journal dan Sarawak Report buat pendedahan dulu, Najib nafikan pasal RM2.6 Billion yang di masukkan dalam akaun peribadi dia ni.. Dia tuduh ni pembangkang punya kerja termasuk dengan Mahathir sekali.. kononnya ini konspirasi nak jatuhkan Kerajaan.. Kat Malaysia saja ada ni.. jatuh Perdana Menteri jatuhlah Kerajaan.. macamlah dalam UMNO tu tak ada orang lain yang boleh ganti dia.. Setelah berbelit-belit dan berbagai-bagai kenyataan dikeluarkan oleh Najib dan macai-macainya, nak cover pun dah tak ter'cover'.. SPRM pun keluarkan kenyataan.. "Hasil siasatan... lagi »

    The Antics of Husin Lempoyang

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
    The Antics of Husin Lempoyang ------------------------------ Menteri tukaq, polisi Kementerian pun tukaq Posted: 02 Aug 2015 05:41 AM PDT Biasalah mai satu Menterhi, tukaqlah polisi Kementeriaan Pendidikan. Lani Menteri Pendidikan pi pada oghang Kedoh. Orang dah mula kata soalan peksa pun akan ditukaq ka loghat Kedah. Hangpa diberi 30 minit untuk jawab soalan-soalan berikut. Cuba jawab semua soalan dengan memilih jawapan yang paling sesuai. Markah luluih 60 persen. 1. Tulong dengaq habih-habih na... toksah dok tebiang satni hang muleh kot. Ayat di atas kedengaran dalam sat... lagi »

    RIDHUAN TEE

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
    RIDHUAN TEE ------------------------------ Aku yang dulu bukan sekarang Posted: 02 Aug 2015 08:07 PM PDT *(Sinar Harian, 3.8.15)* *Ultra kiasu cauvinis dan ultra kiasu Melayu merasa hairan kenapa saya masih diberikan ruang dan peluang menulis dalam akhbar, berceramah sana sini, masuk dan keluar tv, dan banyak lagi penampilan. Sedangkan isi kandungan ceramah saya sarat dengan perkauman. Rasis katanya. Nak cari perhatian dan populariti. * *Hello! Saya sudah dapat perhatian dan popular sejak dahulu lagi. Tak perlu cari publisiti. Saya masih bertahan kini kerana prinsip. Jika ... lagi »

    RM2.6 Bilion: Tindakan kerajaan seolah-olah dakwaan WSJ, SR benar – Ahli UMNO

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    Siasatan sepatutnya tertumpu kepada kemasukan RM2.6 bilion ke akaun Perdana Menteri tetapi berubah kepada mencari pembocor maklumat. [image: zahid-hamidi-1MDB] PETALING JAYA: Tindakan kerajaan dan pengakuan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengenai penangkapan beberapa orang untuk membantu siasatan berkaitan kebocoran maklumat 1MDB seolah-olah membuktikan laporan Wall Street Journal (WSJ) dan Sarawak Report (SR) benar. Blogger dan penganalisis politik, Shahbudin Husin, berkata jika maklumat yang disiarkan dalam media itu tidak sahih, maka apa sebabnya pembocor m... lagi »

    RM2.6 bilion didakwa dalam akaun Najib dari dana penderma, bukan 1MDB - SPRM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    *KUALA LUMPUR*: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini memaklumkan dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi milik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak adalah dana sumbangan penderma dan bukannya disalurkan oleh syarikat pelaburan yang ditubuhkan Kementerian Kewangan, 1Malaysia Development Bhd (1MDB). Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan, SPRM turut memaklumkan penemuan berkenaan diperolehi susulan siasatan badan itu ke atas syarikat SRC International. Laporan hasil siasatan berkenaan dana itu juga sudah dirujuk dan dimaklumkan ... lagi »

    Harapan Baru Di Kelab Sultan Sulaiman Meriah.

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    *TBO*

    Setelah Merosakkan Masjid Al Aqsa, Israel Dilanda Gempa 4,2 skala Richter

    canang pada Cananglahnie - 3 jam yang lalu
    Gempa berkekuatan 4,2 skala Richter mengguncang wilayah selatan Israel. Muslim Palestina meyakini, gempa tersebut merupakan balasan dari Allah setelah pasukan negara zionis itu merusak Masjid Al Aqsa. Gempa terjadi pada Kamis (30/7/2015) pagi, empat hari setelah pasukan Israel menyerbu dan merusak Masjid Al Aqsa. Seperti dilansir surat kabar Yediot Aharonot Israel dari keterangan Institute Seismologi di ibukota Tel Aviv, gempa dengan kekuatan 4,2 skala Richter tersebut terjadi pada pukul lima pagi waktu setempat. Pusat gempa berada antara di kedalaman laut mati hingga kota Ashdod. ... lagi »

    TINDAKAN PENGARAH STRATEGI PKR SALAH GUNA GAMBAR BEKAS PEGUAM NEGARA TAHUN 2013 KETIKA KES LAHAD DATU YANG DI IRINGI POLIS SEBAGAI SUATU LAYANAN BURUK DITERIMANYA SELEPAS DI PECAT SEBAGAI PEGUAM NEGARA MEMBUATKAN SKMM MENJALANKAN SIASATAN

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 3 jam yang lalu
    *Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sedang menyiasat mereka yang telah menyalahgunakan gambar bekas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail untuk menunjukkan seolah-olah beliau mendapat layanan buruk.Dalam satu kenyataan hari ini yang disertai dengan rakaman skrin posting Facebook MP Bayan Baru, Sim Tze Tzin ini yang mempunyai gambar itu, dan juga laporan berita 2013 yang menunjukkan gambar yang sama."SKMM mendapati gambar bekas Peguam Negara diiringi anggota polis, telah disalahgunakan yang mana mungkin menimbulkan dan menganggu-gugat demokrasi b... lagi »

    .

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
    . ------------------------------ Roadshow GHB Wilayah Persekutan meriah Posted: 03 Aug 2015 01:08 AM PDT *PERMERHATIAN* *Ahmad Awang berucap menyesali beberapa tindakan Pas.**Roadshow* Gerakan Harapan Baru (GHB) Wilayah Persekutuan yang diadakan semalam dan malam tadi merupakan program pertama GHB Wilayah Persekutuan yang dibentuk dua selepas 1 Syawal lepas. Program itu diisi dengan majlis dialog di sebelah pagi dan ceramah umum pada malam tadi. Program itu bolehlah dianggap majlis permula, letak kerja oleh GHB Wilayah Persekutuan sebagai rentetan daripada beberapa majlis ... lagi »

    GAMBAR-GAMBAR- PROGRAM PRESIDENT PKR RUMAH TERBUKA DAN KUNJUNGAN ....1 OGOS 2015

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 jam yang lalu
    *AHAD 2 OGOS* Majlis Perasmian Pejabat KEADILAN Cabang Jasin, Melaka petang tadi..alhamdulillah..moga usaha untuk memperkukuhkan sokongan rakyat dapat dipertingkat.. [image: Dr Wan Azizah Wan Ismail's photo.] [image: Dr Wan Azizah Wan Ismail's photo.] [image: Dr Wan Azizah Wan Ismail's photo.] [image: Dr Wan Azizah Wan Ismail's photo.] +2 Program Jelajah Amanat Presiden peringkat negeri Melaka hari ini..fokus kita untuk pemantapan organisasi, perkukuhkan kerjasama di kalangan pembangkang dan NGO untuk mengambil alih tampuk pemerintahan daripada Umno-BN yang semakin goyah akibat ... lagi »

    1MDB tidak akan hadir prosiding PAC esok

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    [image: Dalam satu kenyataan dikeluarkan sebentar tadi, 1MDB mengatakan ia menerima makluman rasmi daripada setiausaha Parlimen mengatakan prosiding itu ditangguhkan ke tarikh yang akan ditentukan kemudian. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] Dalam satu kenyataan dikeluarkan sebentar tadi, 1MDB mengatakan ia menerima makluman rasmi daripada setiausaha Parlimen mengatakan prosiding itu ditangguhkan ke tarikh yang akan ditentukan kemudian. Eksekutif dan bekas eksekutif 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tidak akan menghadiri prosiding inkuiri Jawatankuasa Kira-Kira Wa... lagi »

    PAC teruskan prosiding 1MDB esok, kata Naib Pengerusi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    [image: Naib Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Dr Tan Seng Giaw (kiri) berkata, tidak munasabah menghentikan siasatan PAC selama hampir 3 bulan dan menjadi tanggungjawab mereka untuk memberi maklumat sahih kepada rakyat. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] Naib Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Dr Tan Seng Giaw (kiri) berkata, tidak munasabah menghentikan siasatan PAC selama hampir 3 bulan dan menjadi tanggungjawab mereka untuk memberi maklumat sahih kepada rakyat. Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) akan meneruskan prosiding i... lagi »

    Bapa Saudara Sultan Terengganu keluar PAS

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *Bapa saudara kepada sultan Terengganu, Tengku Sri Paduka Raja Tengku Ibrahim hari ini mengumumkan keluar PAS.* *Beliau yang sudah enam tahun menjadi ahli parti Islam itu mengambil keputusan tersebut kerana tidak berpuas hati dengan keputusan pemilihan muktamar lalu yang menolak kumpulan profesional.* *Katanya, hasil dari muktamar itu menyebabkan terdapatnya pergolakan dalam PAS yang menyebabkan hala tuju perjuangan parti tidak lagi kondusif untuknya bersama dengan parti itu.* *Beliau berkata keputusan yang diambil tidak ada kaitan dengan keputusan PAS kawasan itu yang memutuskan... lagi »

    Prosiding PAC ditangguh, kata 1MDB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    1MDB berkata, prosiding Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) telah ditangguhkan kepada satu tarikh lain. Dalam satu kenyataan hari ini, 1MDB berkata, ia menerima notis rasmi melalui Kementerian Kewangan daripada setiausaha Dewan Rakyat, yang juga setiausaha panel bipartisan itu yang prosiding yang dijadualkan, telah ditangguh ke satu tarikh yang akan ditentukan kemudian. Tarikh yang telah ditetapkan sebelum ini ialah 4, 5, 6, 17 dan 18 Ogos di samping 8 dan 10 September 2015, katanya. Read More / Baca Lagi >>

    Skandal 1MDB: Polis soal siasat pengarah SPRM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    Polis sedang menyoalsiasat Pengarah SPRM (Operasi khas) Bahri Mohamad Zin di pejabatnya di Putrajaya. Dipercayai ianya berkaitan dengan dakwaan kebocoran maklumat siasatan 1MDB. Tiga pegawai polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman tiba di ibupejabat SPRM pada jam 2.45 petang manakala pegawai SPRM berkenaan tiba pada jam 3.10 petang. Kira-kira 30 wartawan yang hadir, telah diarahkan untuk menunggu di luar ibu pejabat SPRM. Sebelum ini, polis menahan tiga orang berhubung dengan kes tersebut. Mereka ialah bekas penasihat SPRM, Tan Sri Rashpal Singh; pegawai Jabatan Peguam Neg... lagi »

    SPRM: RM2.6 bilion masuk akaun Najib duit penderma, bukan 1MDB....

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    Rafizi beri kenyataan pagi tadi...petang cerita dogeng dah keluar..!!! ha..ha..ha,,,derma oh derma..!!Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjelaskan dana RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak adalah sumbangan penderma. Ia, kata suruhanjaya itu lagi, bukan berpunca daripada dana syarikat pelaburan negara 1MDB. “Laporan hasil siasatan berkaitan dana RM2.6 bilion telah dirujuk dan dimaklumkan kepada peguam negara,” kata SPRM. “Hasil siasatan mendapati dana sebanyak RM2.6 bilion yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun milik YAB Perdana Men... lagi »

    SEBELUM PIHANRAYA KAMU RAYU KAMI... LEPAS PILIHANRAYA KAMU TINDAS KAMI...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    *DAH MENGAKU SILAP silalah letak jawatan..* *Jadilah PM yang ada maruah diri..SUDAH 3 TAHUN BAGI PELUANG apa yg kamu dah buat & buktikan peluang yg dah diberi sebelum ini..NAK BAGI PELUANG KIKIS DUIT RAKYAT SAMPAI KERING KA ???*

    PECAH REKOD !!! RINGGIT JATUH LAGI..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    *Ekonomi dunia tak gawat pun spt 1997-1998 tup2 RINGGIT JATUH RM3.85 berbanding $1 Dolar AS.. DAH SAMPAI 'TARGET' 3.85 Ahmad Maslan.. yabedabedooo...* *Apa dah jadi Najib Razak. Sblom ini kamu kata Kenaikan Penarafan Fitch Ratings terbaru memberi prospek stabil kepada Malaysia & bukti dasar kewangan k'jaan baik berbanding negatif sebelum ini..BILA NAK CECAH RM4.00 !!! Tak sabar rasanya nak lihat negara jatuh melingkup dbawah pemerintahan Najib..'Saya antara yang paling gembira bila ringgit jatuh' - Nazri Aziz'Ringgit jatuh Mahathir punya pasal' - Ahmad Maslan*

    LETAK JAWATAN KERANA MEREKA ADA MARUAH DIRI !!!

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    Belanja duit negara A$5,000 (RM14,000) naik helikopter urusan parti, Speaker Parlimen Australia letak jawatan. Sini shopping terbang ke luar negara pakai jet mewah VVIP KERAjaan.. OK jer !!! Bezanya kalau di luar negara w'pon bukan beragama Islam. Tahu letak jawatan atau tindakan undang2 terhadapnya diambil KERANA MEREKA ADA MARUAH DIRI !!! Berbanding di M'sia nama saja beragama Islam, tapi tiada maruah diri malah begitu rakus guna harta rakyat demi kerseronokan, kemegahan & kesenangan mereka.. Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ *Belanja duit negara A$5,000 (RM14,000) naik helik... lagi »

    Roadshow GHB Wilayah Persekutan meriah-MSO

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
    *Ahmad Awang berucap menyesali beberapa tindakan Pas.**Roadshow* Gerakan Harapan Baru (GHB) Wilayah Persekutuan yang diadakan semalam dan malam tadi merupakan program pertama GHB Wilayah Persekutuan yang dibentuk dua selepas 1 Syawal lepas. Program itu diisi dengan majlis dialog di sebelah pagi dan ceramah umum pada malam tadi. Program itu bolehlah dianggap majlis permula, letak kerja oleh GHB Wilayah Persekutuan sebagai rentetan daripada beberapa majlis seumpamanya sebelum ini yang diadakan di Temerloh, Kota Bharu, Perlis dan paling baru di Manjoi Perak. Walaupun majlis serupa ju... lagi »

    Video Viral - Azalina Berjoget Lagu Umno Budak Baik

    atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
    *Video: Menteri nyanyi 'Umno, BN budak baik' viralDatuk Seri Azalina Othman Said yang baru dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri dipaparkan dalam sebuah video yang tersebar di alam maya sedang menari dan menyanyi bersama pengunjung yang hadir di satu Majlis Rumah Terbuka Aidilfritri baru-baru ini. Beliau yang juga adalah Ahli Parlimen Pengerang, berpakaian baju kurung, menyanyikan lagu 'Umno budak baik, BN budak baik' lirik yang diubah suai dari lagu 'Baek' ciptaan penyanyi rap terkenal tanahair Joe Flizzow dari kumpulan Too Phat.* * Posted by Jeebond BLM*

    PM yakin pada setiakawan Zahid

    atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
    *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yakin kewibawaan Timbalan Perdana Menteri yang baru iaitu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dapat membantu beliau dan anggota kabinet yang lain dalam menggalas tanggungjawab bagi memenuhi kehendak rakyat dalam ikatan dan semangat setiakawan."Saya percaya di atas kewibawaan beliau dapat membantu saya dan anggota Kabinet yang lain dalam satu jaringan dan ikatan yang kukuh dan semangat kesetiakawanan yang jitu untuk menggalas tanggungjawab dan amanah berat iaitu memenuhi kehendak dan aspirasi rakyat," katanya.Beliau berkata... lagi »

    GAMBAR GAMBAR PELANCARAN GHB KUALA LUMPUR

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
    Hebat. Program Gerakan Harapan Baru (GHB) peringkat wilayah Persekutuan mlm td di Kelab Sultan Sulaiman, KL. Kehadiran luar biasa memenuhi dewan sehingga ramai yg tidak dpt masuk dan berada di pintu dewan wlaupun difahamkan terdapat satu lagi program anjuran Pas di Kg Pandan. Selain Ikram, YB nurul Izzah turut hadir.-foto- wan fawdzin

    GAMBAR GAMBAR PELANCARAN GHB KUALA LUMPUR

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
    Hebat. Program Gerakan Harapan Baru (GHB) peringkat wilayah Persekutuan mlm td di Kelab Sultan Sulaiman, KL. Kehadiran luar biasa memenuhi dewan sehingga ramai yg tidak dpt masuk dan berada di pintu dewan wlaupun difahamkan terdapat satu lagi program anjuran Pas di Kg Pandan. Selain Ikram, YB nurul Izzah turut hadir.-foto- wan fawdzin

    Kelab Greenboc

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
    Kelab Greenboc ------------------------------ - [PANAS] Tengku Sri Paduka Raja Isytihar Keluar PAS - [TERBAIK] PAS Hanyalah Wasilah... - Hudud: Sekarang Ini Jawapannya, Kenapa Takut Kepada Selain Allah? [PANAS] Tengku Sri Paduka Raja Isytihar Keluar PAS Posted: 03 Aug 2015 01:35 AM PDT Yang Amat Mulia Tengku Sri Paduka Raja Tengku Ibrahim Ibnu Almarhum Sultan Ismail Nasharuddin Shah telah membuat pengumuman menarik diri daripada menjadi ahli Parti islam SeMalaysia (PAS) bermula dari 29 Julai 2015. Di dalam satu KENYATAAN AKHBAR yang dikeluarkan yang ditandatangani... lagi »

    Suara Melayu Baru

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
    Suara Melayu Baru ------------------------------ VIDEO [ISU AM] HOT!!! Terlalai 5 Saat Sudah Cukup... Budak 2 Tahun Dilanggar Kereta Yang Sedang Berundur... #SahabatSMB Posted: 02 Aug 2015 07:42 PM PDT Siapa yang patut dipersalahkan? Adakah kanak-kanak yg baru berumur 2 tahun yang masih belum memahami apa2 patut dipersalahkan... atau sebenarnya ia berpunca kelalaian ibu bapa yang mungkin terlepas pandang disebabkan perkara lain hingga terlupa untuk mengawasi anak2, khususnya dari segi keselamatan... Kejadian dipercayai berlaku di sebuah daerah di Negara China... seorang ... lagi »

    PAS PUN TIRU CAM UMNO?

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
    Zaman dah berubah. PartiAS semakin kuat bekerja selepas muktamar baru-baru ni. Nak ceramah kawasan je kena keluar surat arahan..Adakah PAS masih mahu bersebdirian?

    ISU TIDAK PERLU SOKONGAN KOMPONEN BN UNTUK PERINTAH NEGERI SEMBILAN .... INGATKAN MAT HASAN INI TERER SANGAT ... BILA KENA BELASAH TERUS MINTA MAAF.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
    *Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan, nafi membuat kenyataan yang UMNO negeri ini tidak memerlukan parti komponen Barisan National (BN) lain untuk mentadbir negeri ini. Beliau berkata, kenyataannya ketika majlis perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO bahagian Seremban, Sabtu lalu, ditujukan kepada UMNO negeri ini supaya bekerja keras memastikan semua 22 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang parti itu tandingi dalam Pilihanraya Raya Umum (PRU) akan datang menang. "Jika menang semua kerusi, UMNO saja (sudah) boleh membentuk kerajaan negeri... lagi »

    Suami Jangan Panas Baran

    Detik Islam pada Detik Islam - 5 jam yang lalu
    "Suami jangan panas baran, tak baik perangai gini dok molek..masa kita nak minta anak orang bakpe kite baik sangat, bakpe kite tak garang.. patut kalu kite jenis bekeng wak bekenglah masa meminang.. walaupun kadang-kadang salah isteri kite, tanyalah elok-elok..berlembut tapi jangan lembik.." - Ustaz Azhar Idrus “Isteri bukan hak milik, tetapi anugerah” Disebalik anugerah Allah itulah kita akan mendapatkan syurga. Hadith Rasulullah SAW sentiasa mengingatkan kita bahawa terlalu banyak kebaikan yang Allah ganjarkan kepada mereka yang berkahwin, sehingga disebut Rasulullah telah semp... lagi »

    PKR Dedah Sumber Dana Pilihanraya.. UMNO Bila Nak Dedah?

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 5 jam yang lalu
    Bernama semalam melaporkan, rakyat akan mendapat maklumat lebih jelas apabila cadangan mewujudkan semula peraturan menghendaki parti politik mendedahkan senarai punca dana politik diterima, dilaksanakan. Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata tindakan itu juga proses reformasi yang perlu diambil setiap parti bagi menepis dakwaan negatif selain mengembalikan keyakinan rakyat. Menteri kesejahteraan bandar, perumahan dan kerajaan tempatan itu berkata kini terpulang kepada pembangkang sama ada mereka sanggup menyahut cadangan itu ataupun tidak. "Kalau menolak... lagi »

    PELIK !!!.. SEHINGGA KE HARI INI NAJIB LANGSUNG TAK DITAHAN.. KENAPA..??!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
    *Malaysia Darul Kelakar * *Emotikon smilSkandal1MDB-Najib.. YANG KENA TAHAN;- Rakyat berdemo #Tangkapnajib- Despatch,- Timbalan Pendakwaraya SPRM kena TAHAN,- Bekas penasihat SPRM- Pegawai di pejabat Jabatan Peguam Negara- Pengerusi Eksekutif Putrajaya Perdana Bhd- Pengarah urusan Ihsan Perdana Sdn Bhd- Pengarah Eksekutif Kumpulan Putrajaya Perdana Bhd*

    Roadshow GHB Wilayah Persekutan meriah

    mso.im pada . - 6 jam yang lalu
    *PERMERHATIAN* *Ahmad Awang berucap menyesali beberapa tindakan Pas.**Roadshow* Gerakan Harapan Baru (GHB) Wilayah Persekutuan yang diadakan semalam dan malam tadi merupakan program pertama GHB Wilayah Persekutuan yang dibentuk dua selepas 1 Syawal lepas. Program itu diisi dengan majlis dialog di sebelah pagi dan ceramah umum pada malam tadi. Program itu bolehlah dianggap majlis permula, letak kerja oleh GHB Wilayah Persekutuan sebagai rentetan daripada beberapa majlis seumpamanya sebelum ini yang diadakan di Temerloh, Kota Bharu, Perlis dan paling baru di Manjoi Perak. Walaupun m... lagi »

    Dr Mahathir persoal LHDN tidak siasat akaun peribadi Najib.

    mantaro pada SISI BUKIT - 6 jam yang lalu
    Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan tiada tindakan daripada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) terhadap dakwaan sejumlah RM2.6 bilion dimasukkan ke dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak. Katanya, jika sekarang Umno memerlukan RM2.5 bilion untuk pilihan raya umum (PRU), ia tetap melanggar aturan peraturan dan undang-undang pilihan raya, dan akaun perbelanjaan setiap calon perlu dilaporkan kepada pihak berkuasa. "Adalah salah jika ia melebihi jumlah tertentu. Saya pohon maaf jika peraturan ini sudah digugur. Ia diadakan untuk mengelak daripad... lagi »

    Kabinet 1MDB - Kabinet untuk mempertahankan 1MDB, kata veteran Umno

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 6 jam yang lalu
    ...bila DAP menimbulkan isu ini ( 1MDB ), nampak macam tidak ada perhatian dari pihak kita. Tapi bila Tun Dr Mahathir lihat isu ini, dia kaji dan dia tahu isu ini boleh bawa mudarat kepada negara kita. .... beza antara Tony Phua dengan Tun Mahathir .... Tony Phua timbulkan isu ini untuk mengalahkan BN dalam Pilihanraya. Tun Mahathir nampak, cara ini memang boleh mengalahkan kita, kecuali kita sendiri ambil masalah ini dan selesaikan. Kita diminta sabar dan tunggu siasatan dan laporan dari PAC dan Petugas Khas, rakyat tertunggu2 dan tertanya2 .... tiba2 orang yang duk selidik in... lagi »

    RM2.6 Bilion: Rafizi beri amaran pada putar alam, cerita dongeng

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
    PKR mendakwa isu pembiayaan parti-parti politik sengaja dibangkitkan oleh pemimpin BN untuk menutup persoalan besar berkaitan aliran wang 1MDB. Naib presidennya Rafizi Ramli mendakwa persoalan besar yang patut dijawab berkaitan perbelanjaan RM42 bilion wang pinjaman 1MDB dan dakwaan terdapat dana syarikat itu dimasukkan ke akaun perdana menteri. Katanya, berdasarkan kenyataan pemimpin Umno, terdapat gambaran seolah-olah dana RM2.6 bilion itu sumbangan dermawan antarabangsa dan bukan dana 1MDB. “Berdasarkan perkara ini, siasatan ke atas 1MDB dan dana RM2.6 bilion di dalam akaun peri... lagi »

    Soalan baru Mahathir: LHDN dah bertindak?

    atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    *Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak akan mempersoal lagi berhubung punca wang AS$700 juga (RM2.6 bilion) yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak.Mahathir berkata beliau akan menunggu sehingga ketua audit negara dan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) membuat laporan akhir, walaupun tidak dapat menerimanya bulat-bulat.“Saya tidak ingin sentuh 1MDB walaupun saya sebagai rakyat yang membayar cukai berhak untuk menyoal kewangan negara.“Tetapi seperti yang saya jelaskan saya terpaksa bayar cukai pendapatan dan denda ke atas wang yang te... lagi »

    PAS mula bertindak, 2 pemimpin GHB bakal digantung keahlian

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 6 jam yang lalu
    OLEH ZULKIFLI SULONG, PENGARANG ANALISIS DAN RENCANA Published: 3 August 2015 1:31 PM PAS membuat keputusan bertindak ke atas ahlinya yang menyertai Gerakan Harapan Baru minggu lalu selepas tekanan semakin kuat agar tindakan diambil ke atas mereka. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015. PAS dijangka mula bertindak ke atas ahlinya yang menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) termasuk menggantung keahlian mereka pada mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat hujung minggu ini. Menurut sumber, PAS membuat keputusan itu minggu lalu selepas tekanan semakin kuat agar tindakan diambil ke ... lagi »

    Tidak bertajuk

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 6 jam yang lalu
    <div></div><div><div><blockquote>&lt;a href=&quot;http...</blockquote></div></div>

    Mana tindakan LHDN siasat RM2.6 bilion masuk akaun Najib, soal Dr Mahathir

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
    [image: Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan kredibiliti Lembaga Hasil Dalam Negeri yang berdiam diri dengan dakwaan sejumlah wang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan kredibiliti Lembaga Hasil Dalam Negeri yang berdiam diri dengan dakwaan sejumlah wang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak. Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan tiada tindakan daripada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) terhadap dakwaa... lagi »

    RM2.6 Bilion: Skandal 1MDB akan ditutup, tiada unsur rasuah, dakwa PKR

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
    [image: Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mendakwa, Datuk Seri Najib Razak dan orang-orangnya akan ‘menjual cerita’ bagi memperlihatkan seolah-olah tidak ada kes ke atas beliau. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mendakwa, Datuk Seri Najib Razak dan orang-orangnya akan ‘menjual cerita’ bagi memperlihatkan seolah-olah tidak ada kes ke atas beliau. Berdasarkan pengamatan situasi semasa, PKR mendakwa tidak mustahil isu pemindahan wang daripada syarikat milik kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) ke akaun peribadi perdana mente... lagi »

    RM2.6 BILION: MAKNANYA BENARLAH LAPORAN WSJ, SARAWAK REPORT DAN THE EDGE SELAMA INI...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
    Kita selalu melihat lambang "u turn" di jalan-jalan dan perbuatan "u turn" juga kerap berlaku dalam kehidupan seharian manusia. Di jalanraya banyak jalan susur untuk pergi ke mana-mana destinasi lain daripada jalan utama dan dalam kehidupan seharian juga kerapkali sesuatu perkara disusurkan daripada matlamat asal yang mahu dituju. Begitulah lumrah dan rencah dalam kehidupan manusia. Hanya mereka yang teguh pendirian, sentiasa berbuat yang benar dan tidak takut dengan kebenaran saja yang tidak memilih laluan "u turn" atau jalan susur jika sudah membuat keputusan untuk melalui jalan... lagi »

    Sistem keadilan negara telah gagal, kata BERSIH 2.0

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

    Keluarga aktivis #TangkapNajib rayu keadilan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

    Reman 3 aktivis, polis salah guna kuasa, kata peguam

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

    Dr M berani akaunnya 22 tahun dibongkar

    atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
    *Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata beliau sedia akaun peribadinya selama 22 tahun menjadi perdana menteri sebelum ini diperiksa bagi membuktikan bahawa beliau telus.Katanya bagi menghalalkan tuduhan RM2.6 bilion wang berada dalam akaun Datuk Seri Najib Razak, beliau pula dituduh perkara sama.“Tidak ada satu sen pun dari wang derma untuk pilihan raya yang dimasuk dalam akaun saya.“Saya sedia semua akaun peribadi saya selama 22 tahun diperiksa oleh orang yang tidak ada kepentingan bagi mengesahkan pengakuan saya ini atau sebaliknya,” katanya. *

    The Unspinners

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 jam yang lalu
    The Unspinners ------------------------------ - Ramai ke yang boikot PM di Klebang Melaka? - Bila DAP, PKR, Suaram dan Bersih nak akui terima dana dari judi haram, PAP dan CIA? - Bila pulak Zahid nak tutup media sosial? - Tangkap juga Sim Tze Tzin yang reka-reka cerita Ramai ke yang boikot PM di Klebang Melaka? Posted: 02 Aug 2015 05:30 PM PDT Bila DAP, PKR, Suaram dan Bersih nak akui terima dana dari judi haram, PAP dan CIA? Posted: 02 Aug 2015 07:30 AM PDT Satu cadangan Dato Najib yang baik. DAP beranikah dedahkan jumlah yang Pap Spore beri.... lagi »

    Ketua Muslimat PAS Batu Melintang dibunuh..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 7 jam yang lalu
    Mayat mereput yang dijumpai di Kuala Air Kepala dekat Sungai Pergau, Jeli, Khamis lalu adalah milik Ketua Muslimat PAS Batu Melintang dan dipercayai adalah mangsa bunuh. Bedah siasat yang dijalankan ke atas mayat mangsa mendapati ada kesan hirisan di bahagian tangan dan kaki. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kelantan, ACP Ahmad Taufek Abdullah, dalam kenyataannya memberitahu hasil siasatan yang dijalankan pihaknya berjaya menahan seorang suspek berusia 32 tahun yang mempunyai talian persaudaraan dengan mangsa. Katanya, suspek ditahan 7.30 malam Jumaat lalu dan kini direman se... lagi »

    [PANAS] Tengku Sri Paduka Raja Isytihar Keluar PAS

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 7 jam yang lalu
    Yang Amat Mulia Tengku Sri Paduka Raja Tengku Ibrahim Ibnu Almarhum Sultan Ismail Nasharuddin Shah telah membuat pengumuman menarik diri daripada menjadi ahli Parti islam SeMalaysia (PAS) bermula dari 29 Julai 2015. Di dalam satu KENYATAAN AKHBAR yang dikeluarkan yang ditandatangani oleh Tengku Ibrahim sendiri, beliau melahirkan rasa dukacita di atas pergolakan politik yang berlaku dalam PAS. Menurutnya, beliau merasakan *hala tuju perjuangan parti tidak lagi kondusif untuknya terus berada dalam parti PAS walaupun sebagai ahli biasa.* Mengikut hematnya *perjuangan dan hala tuju PA... lagi »

    The Gift (2015) Volledige

    juju ayang pada THEATRE MOVIE ONLINE - 7 jam yang lalu
    Download The Gift Full Movie. Download The Gift For Free with duration 120 Min and released on 2015-08-07 with MPAA rating is 3. ! Play free streaming *The Gift* online movie without downloading. You can watch online movie streaming in HD 120 Min length. Watch streaming movies online free trailer below and also watch full length *The Gift* Megavideo streaming movie on HD without investigation. You can watch the film with or without downloading here - *Original Title :* The Gift - *Movie title in your country :* The Gift - *Year of movie :* 2015 - *Genres of movie :* Dram... lagi »

    APANAMA

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 jam yang lalu
    APANAMA ------------------------------ - Perjuangan UMNO JOHOR Bahagian Kluang - Tan Sri Muhyiddin di Istana Bukit Serene bersama Sultan Johor - Akar umbi lantang, Pemuda Umno semakin berani. Mana Khairy ? Perjuangan UMNO JOHOR Bahagian Kluang Posted: 02 Aug 2015 08:34 PM PDT Tan Sri Muhyiddin di Istana Bukit Serene bersama Sultan Johor Posted: 02 Aug 2015 03:46 AM PDT Akar umbi lantang, Pemuda Umno semakin berani. Mana Khairy ? Posted: 01 Aug 2015 11:19 PM PDT You are subscribed to email updates from APANAMA To stop receiving these emails, you may un... lagi »

    Dialog Dewasa Kritik Berasa

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 jam yang lalu
    Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ BERHATI-HATI USAHA MENUBUHKAN KERAJAAN BONEKA Posted: 02 Aug 2015 01:32 AM PDT *NDI - SPECIALIZES IN SETTING UP PUPPET GOVERNMENT**Ancaman kumpulan BERSIH 4.0* Hari ini, negara kita sedang berdepan satu ancaman maha besar dari luar yang berjaya mempengaruhi sesetangah pihak di dalam negara untuk menghancurkan negara kita, dan seterusnya niat mereka untuk menubuhkan Kerajaan baru melalui Jalanraya, Huru-hara dan Demostrasi jalanan. NGO BERSIH di negara kita ditubuhkan pada tahun 2005. Ianya sangat jelas disponsor ole... lagi »

    Belantan

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 jam yang lalu
    Belantan ------------------------------ Aziz Kaprawi: Serpihan sah milik Boeing 777? Posted: 02 Aug 2015 07:20 AM PDT Kelihatan beberapa pegawai penyiasat membawa serpihan bangkai pesawat yang dijumpai di persisiran pantai Pulau La Reunion. Serpihan pesawat yang ditemui di Pulau Reunion di Lautan Hindi disahkan sebagai salah satu dari bahagian pesawat jenis Boeing 777. Namun Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Aziz Kaprawi yang mengesahkan perkara itu berkata, bahagian sayap atau 'flaperon' itu belum dipastikan milik pesawat MAS, MH370 yang hilang pada Mac 2014. "Ya, MAS ... lagi »

    LETAK JAWATAN KERANA MEREKA ADA MARUAH DIRI !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    *Belanja duit negara A$5,000 (RM14,000) naik helikopter urusan parti, Speaker Parlimen Australia letak jawatan. Sini shopping terbang ke luar negara pakai jet mewah VVIP KERAjaan.. OK jer !!!Bezanya kalau di luar negara w&#39;pon bukan beragama Islam. Tahu letak jawatan atau tindakan undang2 terhadapnya diambil KERANA MEREKA ADA MARUAH DIRI !!!Berbanding di M&#39;sia nama saja beragama Islam, tapi tiada maruah diri malah begitu rakus guna harta rakyat demi kerseronokan, kemegahan &amp; kesenangan mereka..*

    Kepada Kerajaan Malaysia - Tolong Benarkan 3 Adik Beradik Ini Bersekolah.

    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
    *3 beradik tidak pernah sekolah, sebak bila pertama kali melihat suasana dalam kelas rakan-rakan sebayanya. Tetapi tetap tidak dibenarkan bersekolah.02/08/15. Kota Bharu.1. Latar belakang kes.Kami mendapat maklumat untuk meminta pertolongan berkenaan 3 beradik yang tercicir dari sistem pendidikan negara. Si abang yang sulong sudah berumur 11 tahun. Kedua 10 tahun. Dan ketiga 8 tahun. Kami bergegas mencari dan lokasi mereka.Siasatan kami, mereka semua hanya mengenali beberapa huruf sahaja. Kisahnya berpunca daripada ibu-ayah yang ketagihan p... lagi »

    PAS mula bertindak, 2 pemimpin GHB bakal digantung keahlian

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    [image: PAS membuat keputusan bertindak ke atas ahlinya yang menyertai Gerakan Harapan Baru minggu lalu selepas tekanan semakin kuat agar tindakan diambil ke atas mereka. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] PAS membuat keputusan bertindak ke atas ahlinya yang menyertai Gerakan Harapan Baru minggu lalu selepas tekanan semakin kuat agar tindakan diambil ke atas mereka. PAS dijangka mula bertindak ke atas ahlinya yang menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) termasuk menggantung keahlian mereka pada mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat hujung minggu ini. Menurut sumber, PAS me... lagi »

    'UMNO guna formula SMPPSS persiapan PRU-14' kata Ahmad Maslan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    *KUALA LUMPUR*: UMNO akan menggunakan formula SMPPSS iaitu berdoa dan berusaha 'Siang, Malam, Pagi, Petang, Subuh dan Senja' sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 kelak. Ketua Penerangan UMNO Datuk Ahmad Maslan berkata, formula itu diyakini dapat memenangi jiwa serta minda rakyat untuk terus menyokong UMNO pada PRU akan datang. "Kita perlu terus mendahulukan rakyat dan mengutamakan pencapaian. Pembangkang yang sedang kucar-kacir sekarang ini, tapi kenapa pula kita yang hilang keyakinan untuk menang?" katanya kepada Astro AWANI di sini, hari ini. Ahmad berka... lagi »

    Inilah Bakal Suami Abby Abadi

    kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
    Faizal dan Abby bakal disatukan sebagai suami isteri pada 14 Ogos depan. PETALING JAYA: Bakal suami Abby Abadi, Muhammad Faizal Zakaria memberitahu sikap penyayang dan dermawan yang ada pada bekas anggota kumpulan Elite itu membuatkan dia tertarik hati untuk memperisterikan wanita berkenaan. Muhammad Faizal, 41, yang bertugas sebagai wartawan kanan di meida pembangkang iaitu Harakah

    Shafie minta mana-mana pihak henti politikkan kenyataan Muhyiddin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu

    Tiada ruang bagi kerajaan sembunyi maklumat siasat 1MDB - Reezal Merican

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu

    P'Aktivis #TangkapNajib dilayan seperti penjenayah' - Peguam

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu

    Tidak Mahu Beraya Di Rumah ISTERI , Kerana Alasan Tiada Kawan

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 8 jam yang lalu
    Gambar hiasan Saya sudah berkahwin selama dua tahun. Selama itulah saya duduk bersama mertua. Banyak pahit dari manisnya, namun saya tetap bersabar dengan semua ini. Dengan belum dikurniakan anak, saya terasa sunyi dan bertambah sunyi apabila suami bekerja. Saya juga bekerja. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini Setiap malam, suami selalu melepak bersama dengan kawan-kawan

    Kazim Elias bidas kenyataan Azalina Othman

    kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
    FMT Reporters  PETALING JAYA: Penceramah bebas terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias mengecam kenyataan yang dikaitkan dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said, berhubung isu pegang-pegang dan seksi dalam drama serta filem. Teguran itu dibuat di status laman Facebooknya. “Astaghfirullah.. sepatutnya usaha untuk menambah baik dan patuh pada perintah Allah wajib

    Mengkritik Najib Sama Seperti Mengkritik Umat Islam Malaysia

    canang pada Cananglahnie - 8 jam yang lalu
    PETALING JAYA: Serangan dan tuduhan yang dilakukan media Barat terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak bukan setakat UMNO dan Barisan Nasional (BN) tetapi terhadap seluruh umat Islam di negara ini. Ia ditegaskan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mohd Sharkar Shamsudin. Katanya, strategi itu digunakan memandangkan UMNO mempunyai 89 kerusi Parlimen berbanding Pas yang hanya 21 kerusi. “Jadi untuk kucar-kacirkan negara, mereka mesti lumpuhkan UMNO dengan menyerang pemimpin UMNO yang mana sebelum ini mereka membuat serangan di peringkat dalam negara tetapi tidak b... lagi »

    Nik Amar: Pas tangguh laksana hudud bimbang darurat

    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
    Akhirnya Tembelang Pecah HUDUD Hanya Mainan Politik PAS *KOTA BHARU - Tindakan Kerajaan Kelantan menangguhkan pelaksanaan hudud di negeri itu, yang dirancang pada awal 1990an, kerana khuatir sejarah diisytiharkan darurat 1978 akan berulang.Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, atas pengalaman itu Kelantan mengambil langkah yang berhati-hati dalam melaksanakan sebarang undang-undang.“Berdasarkan pengalaman (Pas Kelantan), Kita bimbang kalau teruskan usaha ini (laksana hudud) mungkin tindakan-tindakan ya... lagi »

    VIDEO AZALINA NYANYI LAGU UMNO DAN BN BUDAK BAIK

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 9 jam yang lalu
    *Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Seri Azalina Othman Said yang baru dilantik menyandang jawatan itu di dalam kabinet baru kelihatan berjoget, menari dan menyanyi bersama pengunjung yang datang di satu Majlis Rumah Terbuka Aidilfritri baru-baru ini.Beliau yang juga merupakan Ahli Parlimen Pengerang, Johor berpakaian baju kurung, menyanyikan lagu 'UMNO budak baik, BN budak baik' lirik yang diubah suai dari lagu 'Baek' ciptaan penyanyi rap terkenal tanahair Joe Flizzow dari kumpulan Too Phat.*

    Dr M berani akaunnya 22 tahun dibongkar

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 9 jam yang lalu
    Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata beliau sedia akaun peribadinya selama 22 tahun menjadi perdana menteri sebelum ini diperiksa bagi membuktikan bahawa beliau telus. Katanya bagi menghalalkan tuduhan RM2.6 bilion wang berada dalam akaun Datuk Seri Najib Razak, beliau pula dituduh perkara sama. “Tidak ada satu sen pun dari wang derma untuk pilihan raya yang dimasuk dalam akaun saya. “Saya sedia semua akaun peribadi saya selama 22 tahun diperiksa oleh orang yang tidak ada kepentingan bagi mengesahkan pengakuan saya ini atau sebaliknya,” katanya.

    Desakan Pemuda UMNO Kluang: "LANTIK SEMULA TIM. PRESIDEN SEBAGAI TIMBALAN PERDANA MENTERI" !!

    atsixty pada ZAKRI ALI - 9 jam yang lalu
    *Lantik semula timbalan presiden kami sebagai timbalan perdana menteri, desak Ketua Pemuda Ketua Pemuda Umno Cawangan Bandar Bahagian Kluang, Azizul Ali, pagi ini dalam satu kenyataan berkata, tindakan Najib menggugurkan Muhyiddin daripada Kabinetnya membelakangkan 145,000 suara yang memilih beliau pada pemilihan parti sebelum ini. "Kami menuntut supaya presiden hormat kehendak ahli-ahli parti dengan mengembalikan jawatan timbalan perdana menteri kepada Muhyiddin. "Jika presiden tidak boleh menghormati kehendak ahli-ahli parti, kami yakin ahli-ahli parti akan h... lagi »

    Respeklah Veteran Umno Ni.. Belasah Najib Lagi

    Addin Deen pada Addin - 9 jam yang lalu
    *Respeklah Veteran Umno Ni.. Belasah Najib Lagi.* Veteran Umno Tan Sri Sanusi Junid berkata Kabinet baharu yang dilantik perdana menteri minggu lalu dibarisi mereka yang akan mempertahankan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB), menggelarnya "Kabinet 1MDB". Ia juga terdiri daripada mereka yang kritikal terhadap bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, kata bekas menteri Besar Kedah itu dalam video yang dimuat naik di YouTube. "Yang jelas pula, yang dilantik di dalam (jemaah) menteri itu ialah orang-orang yang bersuara menghentam Dr Mahathir. Seolah-olah... lagi »

    ESOK DAH SELASA KALI KE-5 !!.. Dah SEBULAN hoiii..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    * Nak tunggu Selasa bila nak saman WSJ ??!!.. Selasa tahun depan ka !!* *Mana samannya Najib !!!Katanya nak failkan saman itu melalui peguamnya di Kuala Lumpur pd 7/7/2015.. TAPI MANA ??!!Penyokong2 &amp; tukang jilat Najib apa komen.. Kenapa membisu !!!*

    Wan Azizah: Lawan BN habis-habisan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    [image: yb DSWA parlimen]JASIN, 3 OGOS: Semua pimpinan PKR diseru melipat ganda usaha memperjuang keadilan dan nasib rakyat yang kini semakin parah berikutan kegagalan Kerajaan Barisan Nasional (BN) mengurus tadbir negara. Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, berkata semangat kepedulian tinggi Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim membela nasib rakyat wajar diteladani semua pimpinan walaupun beliau kini dipenjarakan. “Benar, jasadnya kini dipenjara tetapi kebimbangan dan kepeduliaannya kepada nasib rakyat tidak pernah padam. “Apakah harga yang wajar dibayar kepada Anwa... lagi »

    RAKYAT MARHAEN

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 jam yang lalu
    RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Wan Azizah: Lawan BN habis-habisan - RM2.6 Bilion: LHDN dah bertindak? - Dr M berani akaunnya 22 tahun dibongkar - 'Dulu BN tak perlu RM2 bilion untuk menang PRU' - DR M - Betul Cara, Ikan Belida Boleh Dipancing - Annuar Musa bakal dilantik Pengerusi PAC? - Mimpi Nabi Tapi Pelik : Benarkah ? - Bila Menteri tak tahu tugasnya.. - Kabinet 1MDB, kata Sanusi Junid - 'Akar umbi tagih penjelasan kemana RM2.6 bilion kerana sayang Najib' - Teknik mana akan menang? - 'Saya akan terus cakap isu 1MDB... lagi »

    DIALOG RAKYAT

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 jam yang lalu
    DIALOG RAKYAT ------------------------------ - JIKA RM2.6B UNTUK DANA PILIHANRAYA, KENAPA AKAUN BANK NAJIB DITUTUP? - Penunggang motosikal berkuasa tinggi maut - SPRM perlu sokongan masyarakat untuk memerangi rasuah - Tindakan perlu diambil melalui saluran yang betul - Hishamuddin - Muhyiddin: Saya tak akan 'membisu' mengenai 1MDB - Pintu pesawat ditemui di Pulau Reunion - Muhyiddin sangkal tohmahan untuk tumbang kerajaan - Wang dalam akaun peribadi Najib bukan milik rakyat - Pas Kuala Terengganu putus hubungan dengan Raja Bahrin - Kazim Elias ... lagi »

    ALHUSSEYN

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 jam yang lalu
    ALHUSSEYN ------------------------------ - Usul panas Umno Kluang : isu 1MDB dan pembunuhan Altantuya Shaariibu. - Alkisah siAuta Kari.... - Rosmah beri tempoh masa 48 jam untuk mohon maaf - Harapan baru mendapat sambutan di Jertih, Besut. - Bersih 2.0 akan teruskan demo 29 Ogos! Usul panas Umno Kluang : isu 1MDB dan pembunuhan Altantuya Shaariibu. Posted: 02 Aug 2015 10:20 AM PDT Persidangan UMNO Bahagian Kluang, di Kluang, Ahad kelmarin merupakan yang pertama dirasmikan Muhyiddin selepas beliau digugurkan sebagai Timbalan Perdana Menteri dalam rombakan ka... lagi »

    RM2.6 Bilion: LHDN dah bertindak?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak akan mempersoal lagi berhubung punca wang AS$700 juga (RM2.6 bilion) yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak. Mahathir berkata beliau akan menunggu sehingga ketua audit negara dan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) membuat laporan akhir, walaupun tidak dapat menerimanya bulat-bulat. “Saya tidak ingin sentuh 1MDB walaupun saya sebagai rakyat yang membayar cukai berhak untuk menyoal kewangan negara. “Tetapi seperti yang saya jelaskan saya terpaksa bayar cukai pendapatan dan denda ke atas wang yang terdapat dala... lagi »

    Dr M berani akaunnya 22 tahun dibongkar

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata beliau sedia akaun peribadinya selama 22 tahun menjadi perdana menteri sebelum ini diperiksa bagi membuktikan bahawa beliau telus. Katanya bagi menghalalkan tuduhan RM2.6 bilion wang berada dalam akaun Datuk Seri Najib Razak, beliau pula dituduh perkara sama. “Tidak ada satu sen pun dari wang derma untuk pilihan raya yang dimasuk dalam akaun saya. “Saya sedia semua akaun peribadi saya selama 22 tahun diperiksa oleh orang yang tidak ada kepentingan bagi mengesahkan pengakuan saya ini atau sebaliknya,” katanya.

    'Dulu BN tak perlu RM2 bilion untuk menang PRU' - DR M

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini membangkitkan sama ada Umno memerlukan peruntukan besar untuk menang dalam pilihan raya sedangkan perkara itu tidak berlaku sebelum ini. Katanya, jika disemak lima kali pilihan raya semasa beliau menjadi presiden Umno, tidak bayak wang yang digunakan, terutama peruntukan daripada ibu pejabat. “Namun BN tidak pernah menang kurang dari 2/3 kerusi di parlimen,” katanya lagi. Mahathir berkata jika sekarang Umno memerlukan RM2 bilion untuk sesebuah pilihan raya, ia tetap melanggar aturan peraturan dan undang-undang pilihanraya. “Akaun perbelanjaan pil... lagi »

    Pulak Dah!!! (Gambar) Bekas Pemain Bola Sepak Kedah Dicekup Khalwat Tengah Malam Kat Hotel Bajet.. Jom Terjah!!!

    sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 10 jam yang lalu
    [image: [Image: 03hm311.transformed.jpg]]*BEKAS pemain bola sepak liga simpanan Kedah (kanan) dicekup berkhalwat dengan pasangannya oleh JAIK, malam kelmarin.* Alor Setar: Seorang bekas pemain bola sepak Liga Simpanan Kedah sanggup mengaku suami isteri bagi mengelak dicekup berkhalwat bersama pasangannya di sebuah hotel bajet di Lebuhraya Darulaman, kelmarin. Malah, lelaki berusia 52 tahun itu yang sudah berkahwin dan mempunyai tiga anak kemudian mengaku pasangannya berusia 27 tahun itu sebenarnya adalah anak saudaranya ketika disoal siasat anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam... lagi »

    Gila Babi!!! (Gambar) Wanita Hamil 9 Bulan "Lepaskan Gian" Sementara Tunggu Hari Bersalin.. Jom Terjah!!!

    sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 10 jam yang lalu
    [image: [Image: 03hmtarget.transformed.jpg]] ANTARA individu yang ditahan dalam operasi. Ampang: Walaupun sarat hamil sembilan bulan, seorang ibu muda sempat mengambil dadah untuk melepaskan gian ketika menunggu hari bersalin sebelum ditahan dalam satu operasi Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK), Jumaat lalu. Dalam operasi ‘Ops Target’ Siri 4 yang dijalankan di sekitar Ampang Jaya bermula jam 8 malam itu, wanita berusia awal 20-an itu ditahan bersama suaminya selepas didapati mengambil syabu di rumah mereka. Lebih memeranjatkan apabila pasangan suami isteri itu dengan selamba mengaku... lagi »

    Betul Cara, Ikan Belida Boleh Dipancing

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    A Kadir Jasin *PEMBAHAS RD* – orang Baling kahwin wanita Kubur Panjang – mengulas: “Dr.M sudah agak lama mendiamkan diri. Yang paling saya risau dan hairan, mengapa JebatMustDie terus juga mendiamkan diri.” Saya amat biasa dengan Baling dan Kubur Panjang; membuat liputan lawatan Almarhum Tun Tunku Abdul Rahman Putra ke Baling pada tahun 1969 dan kakak saya berkahwin orang Kubur Panjang. Berkenaan Tun Dr Mahathir Mohamad, khabarnya beliau ke Jepun. Untuk JebatMustDie pula kita berdoa agar beliau sihat wal afiat dan akan kembali berkarya. Dalam keadaan laut yang bergelora. Ombak dan ba... lagi »

    Saya tak nak komen lagi hal PAS, kata Mat Sabu

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 10 jam yang lalu
    Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu menyatakan hari ini, beliau kini enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS. Bekas timbalan PAS itu, lebih mesra dikenali sebagai Mat Sabu, berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang seolah-olah berpihak kepada perdana menteri sejak kebelakangan ini. "Itu kena tanya dia (Hadi). Kena tanya isi hati dia. Saya tak nak komen atas pandangan peribadi dia. "Saya tak nak komen lagi hal PAS. Saya dah jadi ahli biasa," katanya selepas majlis 'Dialog Terbuka #Harapanbaru ... lagi »

    Annuar Musa bakal dilantik Pengerusi PAC?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Ahli Parlimen Ketereh itu dikatakan telah dipanggil oleh Perdana Menteri bagi tujuan pelantikan itu. [image: annuuar-,[pac] PETALING JAYA: Bekas Pengerusi Majlis Amanah Rakyat (MARA), Tan Sri Annuar Musa dikatakan bakal dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) yang baharu. Desas desus menyatakan Ahli Parlimen Ketereh itu merupakan antara nama yang layak untuk menduduki kerusi panas tersebut bagi menggantikan Datuk Nur Jazlan Mohamed yang kini telah menganggotai Kabinet sebagai Timbalan Menteri Dalam Negeri. Annuar ketika dihubungi hanya menjawab ‘tiada komen... lagi »

    Mimpi Nabi Tapi Pelik : Benarkah ?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    *Oleh U.Zaharuddin Abd Rahman* Assalamualaikum, Ustaz, saya pernah bermimpi Rasulullah menurut kata hati saya inilah, tetapi masalahnya badannya agak gemuk dan pernah juga perbuatannya dalam mimpi tu macam tak beradab, tak elok dan ada yang macam bercanggah dengan amalan Islam. Tapi apa yang saya tahu, ada hadith yang mengatakan jika mimpi Nabi maka memang nampak nabi yang sebenarnya. Macam mana pula jika mimipi Nabi begini dan dia ajar satu perkara yang bercanggah dengan Islam?. Adakah ia khusus untuk kita atau bagaimana, mohon ustaz menerangkan. Terima kasih *Jawapan* Pada asa... lagi »

    Bila Menteri tak tahu tugasnya..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    *Oleh Zaharin Mohd Yasin * Pagi ini saya hendak sekolahkan Menteri dan Timbalan Menteri UMNO, Ikutan dari ucapan PM Najib, yang beliau merombak kabinet bukan mahu para Menteri jadi pak turut atau 'yes man' kepadanya, dan juga minta Menteri jangan 'No Sir' pula. Seorang Menteri dari UMNO kena memahami polisi tugas seorang Menteri ialah dia perlulah melaksanakan semua dasar-dasar yang dipersetujui oleh Parti UMNO dalam Perhimpunan Agung UMNO.. dasar-dasar itu selalunya di panggil 'Usul' kebiasaanya melalui tiga asas penting perjuangan UMNO.. pertama Agamanya Islam, kedua ialah ekonomi... lagi »

    'Akar umbi tagih penjelasan kerana sayang Najib'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 10 jam yang lalu
    *Jika semalam Perdana Menteri yang juga Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak berkata tiga juta ahli Umno menyokong teguh kepimpinannya selepas rombakan Kabinet, tetapi tinjauanMalaysiakini mendapati sebilangan ahli akar umbi masih menagih penjelasan dari beliau berhubung isu 1MDB.Ahli Umno Lembah Pantai, Mimie Jariah Hanafi berkata penjelasan berkenaan ditagih kerana mereka sayangkan Najib dan ia juga akan memuaskan hati orang ramai yang bukan ahli parti."Rata-rata penyokong tegar dia dari akar umbi."Akar umbi sebenarnya sayang PM. (Tapi) orang kata PM jahat tap... lagi »

    Kabinet 1MDB, kata Sanusi Junid

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    [image: Tan Sri Sanusi Junid menggelar Kabinet bahar dipilih sebagai ‘Kabinet 1MDB’, terdiri daripada mereka yang sering menghentam bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kerana mengkritik 1Malaysia Development Berhad. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Ogos, 2015.] Tan Sri Sanusi Junid menggelar Kabinet bahar dipilih sebagai ‘Kabinet 1MDB’, terdiri daripada mereka yang sering menghentam bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kerana mengkritik 1Malaysia Development Berhad. Veteran Umno Tan Sri Sanusi Junid berkata Kabinet baharu yang dilantik perdana menteri mingg... lagi »

    Bekas Menteri Besar Pula Pertikai Kredibiliti Kabinet Najib.. "Kabinet 1MDB" Katanya.. (Video Inside)

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 10 jam yang lalu
    Veteran Umno Tan Sri Sanusi Junid berkata Kabinet baharu yang dilantik perdana menteri minggu lalu dibarisi mereka yang akan mempertahankan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB), menggelarnya "Kabinet 1MDB". Ia juga terdiri daripada mereka yang kritikal terhadap bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, kata bekas menteri Besar Kedah itu dalam video yang dimuat naik di YouTube. "Yang jelas pula, yang dilantik di dalam (jemaah) menteri itu ialah orang-orang yang bersuara menghentam Dr Mahathir. "Seolah-olah, Kabinet ini Kabinet 1MDB. Kabinet untuk memper... lagi »

    Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya Sebelum Kejadian Buruk Berlaku

    Nas Rul pada dairishare - 10 jam yang lalu
    Actions Shots That Were Taken Seconds Before A Disaster

    Petanda awal menunjukkan kemungkinan MH370 akhirnya ditemui!

    kerengga pada KERENGGA - 10 jam yang lalu
    Edgar Ong Penemuan serpihan sayap pesawat Boeing 777 (model sama dengan MH370) di Pulau Reunion pada 29 Julai lalu telah mencetuskan spekulasi bahawa ia barangkali serpihan badan pesawat MAS yang hilang itu. Sudah lebih 500 hari berlalu sejak pesawat itu didapati hilang bersama-sama 239 penumpang dan krew, ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada 8 Mac 2014. Sehingga

    Lantik semula timbalan presiden kami sebagai timbalan perdana menteri, desak Ketua Pemuda

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 11 jam yang lalu
    Ketua Pemuda Umno Cawangan Bandar Bahagian Kluang, Azizul Ali, pagi ini dalam satu kenyataan berkata, tindakan Najib menggugurkan Muhyiddin daripada Kabinetnya membelakangkan 145,000 suara yang memilih beliau pada pemilihan parti sebelum ini. "Kami menuntut supaya presiden hormat kehendak ahli-ahli parti dengan mengembalikan jawatan timbalan perdana menteri kepada Muhyiddin. "Jika presiden tidak boleh menghormati kehendak ahli-ahli parti, kami yakin ahli-ahli parti akan hilang hormat kepada presiden," katanya. "Adalah malang bagi Umno jika ahli-ahli tidak lagi hormat kepada presi... lagi »

    Pertemuan Mahyuddin Dengan Sultan Johor : Beliau Merupakan Peminpin Sejati Pujian Sultan.

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    *Sekeping gambar Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bersama bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan menteri besar Johor membawa seribu makna apabila dimuat naik ke Internet petang ini.Turut bergambar bersama, Tengku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim, permaisuri Johor, serta Menteri Besar Johor Datuk Seri Khaled Nordin.Melalui akaun Facebook bola sepak Johor, yang dinaunginya, TMJ memuat naik gambar mereka bergambar bersama, kemungkinan dalam pertemuan mereka di Istana Serene, Johor Bahru hari ini.Tanpa menyen... lagi »

    Enam kawasan Johor sokong Harapan Baru.

    mantaro pada SISI BUKIT - 11 jam yang lalu
    Hanya tinggal enam kawasan Pas Johor sokong. KUALA LUMPUR - Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed memaklumkan bahawa hanya tinggal enam kawasan sahaja yang setakat ini memihak kepada gerakan Harapan Baru setelah pihaknya berusaha keras menarik kembali kawasan yang sebelum ini berpaling tadah. Menurutnya, kawasan-kawasan tersebut sebelum ini berpaling tadah kerana hanya mendengar ‘cerita’ daripada sebelah pihak sahaja. “Sebelum ini, kita panggil Pas kawasan untuk hadiri mesyuarat, 12 kawasan tidak datang. Dewan-dewan yang datang hanya Dewan Ulama sahaja. Setelah kita be... lagi »

    Kepada Kerajaan Malaysia - Tolong Benarkan 3 Adik Beradik Ini Bersekolah.

    PASTA DotMy pada Ameno World - 11 jam yang lalu
    3 beradik tidak pernah sekolah, sebak bila pertama kali melihat suasana dalam kelas rakan-rakan sebayanya. Tetapi tetap tidak dibenarkan bersekolah. 02/08/15. Kota Bharu. 1. Latar belakang kes. Kami mendapat maklumat untuk meminta pertolongan berkenaan 3 beradik yang tercicir dari sistem pendidikan negara. Si abang yang sulong sudah berumur 11 tahun. Kedua 10 tahun. Dan ketiga 8 tahun. Kami bergegas mencari dan lokasi mereka. Siasatan kami, mereka semua hanya mengenali beberapa huruf sahaja. Kisahnya berpunca daripada ibu-ayah yang ketagihan pil kuda. Berkahwin di Thailand. Tida... lagi »

    Mat Sabu enggan komen apa-apa berkaitan PAS lagi OLEH YASMIN RAMLAN

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    [image: Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu berkata beliau sudah menjadi ahli biasa dan enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS. – Gambar fail The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 2 Ogos, 2015.] *Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu berkata beliau sudah menjadi ahli biasa dan enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS.* *Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu berkata beliau sudah menjadi ahli biasa dan enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS.* *Pengerusi protem Ge... lagi »

    Jangan jadi pak turut, tapi contohilah penyokong pembangkang, kata Najib OLEH RAM ANAND

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    [image: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, penyokong pembangkang tidak berputus asa dengan pemimpin mereka dan sentiasa menyatakan sokongan walau apa pun akibatnya. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, 2 Ogos, 2015.] *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, penyokong pembangkang tidak berputus asa dengan pemimpin mereka dan sentiasa menyatakan sokongan walau apa pun akibatnya. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, penyokong pembangkang tidak berputus asa dengan pemimpin mereka dan sentiasa menyatakan sokongan wala... lagi »

    Think before you speak, Utusan tells Ahmad Maslan .

    mantaro pada SISI BUKIT - 12 jam yang lalu
    Utusan Malaysia has cautioned Datuk Ahmad Maslan to stop stirring up controversy with his statements, in the wake of his appointment as the deputy international trade and industry minister. Writing under the pseudonym Awang Selamat, the Umno-owned broadsheet's editors offered Ahmad their congratulations and quickly reminded the former deputy finance minister that leaders must be wise in managing perception. "Many admit that he is dedicated, hardworking and committed. But for ministers and deputy ministers, especially in this difficult era, being working hard is not enough," wrote Aw... lagi »

    [TERBAIK] PAS Hanyalah Wasilah...

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 12 jam yang lalu
    A*l Fahmu dalam erti sebenar disisi Islam.* ♦Kefahaman yang benar adalah memahami Islam sebagai ad-Din. Kebenaran ini merentasi semua perkara sama ada kepentingan individu atau kepentingan sesebuah organisasi. ♦ Apabila kita meletakkan Islam sebagai pegangan, kesedaran kita yang utama ialah kita memiliki kudrat dan ilmu yang terbatas. Maka kita sebagai insan sudah pasti tidak terlepas daripada melakukan kesilapan. ♦Setinggi-tinggi matlamat adalah mendapatkan redha Allah. Untuk mendapatkan redha Allah, Al-Quran dan Hadis menjadi panduan. Kedua-dua panduan ini adalah hak bagi sem... lagi »

    Najib dan Zahid, pertembungan hitam dengan putih

    kerengga pada KERENGGA - 12 jam yang lalu
    Shahbudin Husin Keluarga, rakan-rakan dan orang Perak mungkin paling gembira dengan perlantikan Ahmad Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baru menggantikan Muhyiddin Yassin yang dipecat pada Selasa lalu. Sejak merdeka, inilah kali pertama pemimpin dari Perak dianugerahkan jawatan kedua tertinggi itu dalam kerajaan. Tentunya juga lebih ramai yang mengharapkan beliau tidak

    Umno Bahagian Ini Paling Berani.. Saksikanlah

    atsixty pada ZAKRI ALI - 12 jam yang lalu
    *Umno Bahagian Ini Paling Berani.. Saksikanlah. Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menerima sambutan hangat ketika hadir ke mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Kluang, berbeza dengan mood di Seremban dan Kota Melaka semalam.* *Muhyiddin, yang digugurkan sebagai timbalan presiden Umno dipercayai kritikan berhubung isu 1MDB, dijadual berucap kepada 400 orang perwakilan.* *Mesyuarat pula dijangka panas apabila terdapat usul menuntut penjelasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan dakwaan skandal terhadapnya, termasuk isu 1MDB dan pembunuhan Altantuya Shaariibu.* *“Isu... lagi »

    MH370 : Objek ditemui bertulisan Cina, Melayu

    kerengga pada KERENGGA - 13 jam yang lalu
    Objek ditemui bertulisan Cina, Melayu Objek dipercayai daripada besi yang ada corak dengan tulisan Cina dan Melayu. LA REUNION – PERANCIS. Sebuah portal berita antarabangsa, Sky News hari ini melaporkan terdapat objek dipercayai daripada besi yang ada corak dengan pemegang yang kelihatan diperbuat daripada kulit atau plastik ditemui di pantai La Reunion dengan tulisan Cina dan Melayu.

    Umno cawangan usul ‘lebih agresif’ terhadap Najib jika gagal jawab dakwaan

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 13 jam yang lalu
    *Beri jawapan terhadap dakwaan, atau * *hadapi tindakan 'agresif' jika gagal.* Umno Cawangan Taman Datuk Amar Diraja mengusulkan agar kaedah yang lebih "agresif" diambil sekiranya Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak gagal memberikan jawapan terhadap dakwaan yang melanda kepimpinannya. Usul yang dibawa pada mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Kluang itu menyatakan isu membabitkan pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibu, syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan pembelian jet peribadi, serta ekonomi Melayu, memerlukan jawapan yang jitu dan padu dari Najib. "Sekiranya Naj... lagi »

    Tajuk Berita Paling Hot Hari Ini.. Saya tak akan turun, 3 juta ahli sokong saya'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 13 jam yang lalu
    *MELAKA - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menegaskan beliau tidak akan turun sebagai Presiden Umno kerana 3 juta ahli parti itu teguh berdiri di belakangnya. Beliau berkata, sebagai seorang yang dipilih melalui prinsip demokratik berdasarkan perlembagaan parti yang baharu, beliau perlu diberi ruang bagi berkhidmat dengan cara terbaik untuk Umno dan rakyat. "Berkat dari sokongan Umno yang saya rasa masih jitu dan ampuh, suara seorang suruh saya turun, saya tidak akan turun sebab 3 juta ahli Umno ada bersama saya. "Bukan sa... lagi »

    'Akar umbi tagih penjelasan kemana RM2.6 bilion kerana sayang Najib'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    Jika semalam Perdana Menteri yang juga Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak berkata *tiga* juta ahli Umno menyokong teguh kepimpinannya selepas rombakan Kabinet, tetapi tinjauan *Malaysiakin*i mendapati sebilangan ahli akar umbi masih menagih penjelasan dari beliau berhubung isu 1MDB. Ahli Umno Lembah Pantai, Mimie Jariah Hanafi berkata penjelasan berkenaan ditagih kerana mereka "sayangkan Najib" dan ia juga akan memuaskan hati orang ramai yang bukan ahli parti. "Rata-rata penyokong tegar dia dari akar umbi. "Akar umbi sebenarnya sayang PM. (Tapi) orang kata PM jahat tapi kita tak... lagi »

    Teknik mana akan menang?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    Dahulu kalanya, televisyen dan surat khabar menjadi medium rujukan rakyat yang utama. Apa yang dicanangkan di TV dan surat khabar menjadi sumber kebenaran. Kemudian, televisyen digelar TV-tiga suku. Surat khabar mendapat nama lidah kerajaan selepas kemunculan Internet. Surat khabar pembangkang menjadi laris sebagai lidah alternatif. Laman web seperti MahaFiraun menjadi rujukan sensasi. Kemunculan media sosial hari ini mengubah segalanya. Media online pula menjadi sumber utama. Surat khabar tidak lagi laris. Maklumat bergerak dengan terlalu pantas hari ini. Sebar dulu, semak kemudian... lagi »

    'Saya akan terus cakap isu 1MDB' - Muhyiddin Yassin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    KLUANG - Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui terdapat ‘bisik-bisik’ daripada pelbagai rakan politik yang memberi amaran kepada beliau supaya berhati-hati dalam sebarang tindakan dan percakapan bagi mengelakkan karier politik beliau terkubur. Menurut beliau, pesanan dan amaran untuk tidak bercakap itu termasuk juga membabitkan isu 1MDB yang dikatakan menjadi punca beliau digugurkan daripada Kabinet. Namun tegas Timbalan Presiden Umno itu, beliau tidak akan membisu atau mendiamkan diri daripada bercakap hal-hal melibatkan kepentingan rakyat termasuk ... lagi »

    Pemecatan Muhyiddin tak bantu tarik Melayu sokong pembangkang

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    *Oleh Hisommudin Bakar* Kami ditanya oleh banyak pihak mengenai trend dan pola pengundi Melayu. Adakah pengundi Melayu akan berganjak dari menyokong Umno/BN selepas isu pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan pelbagai skandal besar negara kepada mengundi pembangkang, atau bagaimana? Kami menjawab berdasarkan dapatan kajian. Sepanjang kami terlibat dalam kajian lapangan, pola pengundi Melayu cukup unik. Orang Melayu sukar membuat perubahan politik. Antara rumusan pola pengundi Melayu adalah seperti berikut: 1) Pilihan politik atas asas parti. Biasanya turun temurun. Jika ada anak a... lagi »

    Perghhh !!! Ustaz Kazim Tegur Azlina , Perihal Kenyataan Azlina.

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 13 jam yang lalu
    Ustaz Mohd Kazim Elias al-Hafiz SHAH ALAM - Penceramah terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias menegur Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said, berkenaan saranan Azlina terhadap Lembaga Penapisan Filem (LPF) agar tidak berfikiran sempit dan mengkaji semula garis panduan penapisan bagi penerbitan drama atau filem.Datuk Mohd Kazim atau lebih dikenali sebagai ustaz

    MEMANG BERBALOI BODEK, AMPU, JILAT NAJIB !!

    atsixty pada ZAKRI ALI - 13 jam yang lalu
    MEMANG BERBALOI BODEK, AMPU, JILAT NAJIB JANGAN MAIN-MAIN... Lawak2 bangang &amp; bodoh dia pon, NAIK JUGA PANGKAT.. Kalau dulu kebangsaan jer, sekarang dah antarabangsa tau.. Ada peluang ler tu naik jet mewah VVIP bersama Rosmah &amp; Najib terbang ke luar negara (antarabangsa).. Bertuahnya badan.. Posted &amp; copy by RAKYAT MARHAEN Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ MEMANG BERBALOI BODEK, AMPU, JILAT NAJIB JANGAN MAIN-MAIN... Lawak2 bangang &amp; bodoh dia pon, NAIK JUGA PANGKAT.. Kalau dulu kebangsaan jer, sekarang dah antarabangsa tau.. Ada peluang ler tu naik jet mewah VVIP bersama Rosmah &amp; N... lagi »

    EDISI CAKAP BANYAK TIDAK GUNA BIAR GAMBAR BERBICARA .... ANAK-ANAK MUDA TETAP ISTIQAMAH BERSAMA-SAMA PAS.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 14 jam yang lalu
    *Ribuan hadir malam tadi 2hb Ogos 2015 bagi menjayakan PIHAK 4.0 di Padang Blok E Desa Pandan Wilayah Persekutuan. Ceramah disampaikan oleh YB Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang Presiden PAS, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man Timbalan Presiden PAS, Dato' Dr Mahfodz Mohamad Ketua Dewan Ulamak PAS Malaysia, Tuan Haji Mohd Nor Mohamad Bendahari PAS Pusat dan Hj Ahmad Amzad Hashim AJK Jabatan Penerangan PAS Pusat.Jelas betapa kelompok besar yang hadir ialah anak-anak muda .. kelompok penentu dalam PRU ke-14 nanti ... walau di fitnah, dicaci, dimaki hamun, dilabel macam-macam sepert... lagi »

    Pilih kebenaran , bukan pilih yang kuat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    *Oleh Saifuddin Nasution Ismail * Mempertahankan kepentingan dan jawatan seorang pemimpin yg merasakan kedudukan terancam atau memperjuangkan harapan rakyat terbanyak? Pendirian saya amat jelas. tidak ada basa basi. selamat datang Gerakan Harapan Baru! moga lahir sebagai sebuah parti dan bergabung dlm Pakatan Rakyat yg baru. Dalam perjuangan kita diajar memilih kebenaran dan keadilan mengatasi kebatilan dan kezaliman. bukan memilih siapa yg kuat. 1998 saya memilih bersama anwar yg difitnah dan dizalimi berbanding dr m yg lebih kuat pd ketika itu. tapi dr m yg kuat telah berlaku za... lagi »

    Jangan Lakukan 24 Perkara Ini Dalam Hidup Anda

    Detik Islam pada Detik Islam - 14 jam yang lalu
    1 Jangan sengaja lewatkan solat. Perbuatan in tidak disukai oleh ALLAH s.w.t. 2 Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki(selipar).Dikhuatiri terbawa keluar najis dan mengotori seluruh rumah kita. 3 Jangan makan dan minum dalam bekas yg. pecah @ sumbing. Makruh kerana ianya merbahayakan. 4 Jangan biarkan pinggan magkuk yg. telah digunakan tidak berbasuh.Makruh dan mewarisi kepapaan 5 Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat) 6 Jangan makan tanpa membaca BISMILLAHHIRRAHMANNIRAHIM dan doa makan.Nanti makanan yg. di... lagi »

    Hanya tinggal enam kawasan Pas Johor sokong GHB - Mahfodz Mohamed

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    [image: Dr Mahfodz Mohamed] KUALA LUMPUR - Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed memaklumkan bahawa hanya tinggal enam kawasan sahaja yang setakat ini memihak kepada gerakan Harapan Baru setelah pihaknya berusaha keras menarik kembali kawasan yang sebelum ini berpaling tadah. Menurutnya, kawasan-kawasan tersebut sebelum ini berpaling tadah kerana hanya mendengar ‘cerita’ daripada sebelah pihak sahaja. “Sebelum ini, kita panggil Pas kawasan untuk hadiri mesyuarat, 12 kawasan tidak datang. Dewan-dewan yang datang hanya Dewan Ulama sahaja. Setelah kita berusaha sunggu... lagi »

    Saya sendiri kena tipu UMNO Selangor- Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    [image: najib940X470] *Najib mendapat sambutan daripada orang ramai pada Perasmian Mesyuarat UMNO Bahagian Hulu Langat lewat petang hari ini. * KUALA KUBU BHARU, 2 Ogos: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yakin bahawa UMNO dan Barisan Nasional (BN) akan dapat mengembalikan kepercayaan rakyat menjelang Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14). Beliau berkata, UMNO khususnya masih mempunyai banyak masa bagi memperbaiki prestasi dan khidmat kepada rakyat. “Ada kata yang kita akan adakan pilihan raya hari ini. Siapa kata PRU hari ini? Siapa kata PRU esok? “Kita ada masa lagi, kita mesti m... lagi »

    Hanya tinggal enam kawasan Pas Johor sokong

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 14 jam yang lalu
    RAZIATUL HANUM A.RAJAK KUALA LUMPUR - Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed memaklumkan bahawa hanya tinggal enam kawasan sahaja yang setakat ini memihak kepada gerakan Harapan Baru setelah pihaknya berusaha keras menarik kembali kawasan yang sebelum ini berpaling tadah. Menurutnya, kawasan-kawasan tersebut sebelum ini berpaling tadah kerana hanya mendengar ‘cerita’ daripada sebelah pihak sahaja. “Sebelum ini, kita panggil Pas kawasan untuk hadiri mesyuarat, 12 kawasan tidak datang. Dewan-dewan yang datang hanya Dewan Ulama sahaja. Setelah kita berusaha sungguh-sungguh, Al... lagi »

    Skandal 1MDB: Muhyiddin Tidak Akan Membisu

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    *KLUANG:* Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin berikrar akan terus bercakap mengenai skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Tegas bekas timbalan perdana menteri itu, sebagai orang nombor dua dalam Umno beliau tidak akan membisu mengenai kontroversi berkenaan walaupun tidak lagi berada dalam Kabinet Persekutuan. "Takkan menjadi timbalan presiden, selepas peristiwa ini (digugurkan) saya perlu membisu? "Saya akan terus bercakap kerana ini tugas. Saya tak bisu. Apa yang saya lakukan selama ini ialah dengan ungkapan, perkataan untuk membantu supaya perjuangan parti kita t... lagi »

    APA NAK JADI PADA NEGARA KITA..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    *Tuan punya badan &amp; angkara kpd 1MDB laknat sehingga skrg langsung tak ditahan. Apatahlagi nak disoal-siasat !!!* *TETAPI...Yang nak siasat skandal 1MDB-Najib pula kena tahan &amp; disiasat..BIAR SATU DUNIA TAHU BETAPA TERUKNYA SKANDAL 1MDB-NAJIB NI BERMAHARAJAROSMAH !!!*

    VIDEO - Muhyiddin Gelar Ahmad Maslan Sebagai 'Budak Kecil Yang Sombong'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 14 jam yang lalu
    *Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan anggota kabinet Datuk Ahmad Maslan sebagai sombong susulan ulasannya berkaitan peluang BN dalam pilihan raya. Ahmad dilapor berkata tidak perlu menjawab berhubung peluang BN dalam pilihan raya kerana 'esok' tiada lagi pilihan raya. Muhyiddin menyamakan kenyataan Ahmad itu dengan budak kecil yang tidak mahu apa-apa apabila dewasa atas alasan masih lagi kecil.* * Posted by Jeebond BLM *

    Di sebalik pertemuan Muhyiddin dengan Sultan Johor

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 15 jam yang lalu
    Pertemuan bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar, selesai petang ini selepas kira-kira satu jam ia berlangsung.  Muhyiddin bersama isterinya, Puan Seri Norainee Abdul Rahman kelihatan keluar meninggalkan perkarangan Istana Bukit Serene, Johor Baru kira-kira jam 4.35 petang selepas memasukinya pada jam 3.30 petang.  Kedua-dua mereka

    tun faisal dot com

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 jam yang lalu
    tun faisal dot com ------------------------------ #Pemilihan2016: Pemuda UMNO Tenggara bantah keputusan MT sebab degil atau tidak dapat penjelasan? Posted: 02 Aug 2015 07:28 AM PDT Ada yang bertanya saya tentang dua tweet ini - I. @rezalfahmiA: Pemuda Tenggara lulus usul batalkan penangguhan pemilihan? TSMY orang yg menyokong usul MT utk tangguh pemilihan 2016 #KekalNajib II. @rezalfahmiA: @Khairykj @azwanbro juga menyokong penangguhan pemilihan 2016. Pemuda Tenggara tak taat pada pimpinan pemuda ke? #KekalNajib #TeamIbdil 1. Jawapan saya: pertama, kena pastikan dulu, adak... lagi »

    Apa Yang Tersirat

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 jam yang lalu
    Apa Yang Tersirat ------------------------------ - Saya Akan Terus Bercakap Berkaitan 1MDB: Muhyiddin - Umno Sabah Setia dan Ikhlas Dalam Perjuangan: Musa - Umno Bukan Tulang Belakang Kerajaan Lagi Saya Akan Terus Bercakap Berkaitan 1MDB: Muhyiddin Posted: 02 Aug 2015 09:25 AM PDT 1. Majlis pertama Tan Sri Muhyiddin Yassin selepas dipecat daripada Jawatan Perdana Menteri pada Selasa (28 Julai) adalah merasmikan Persidangan Mesyuarat Bahagian Umno Kluang pada Ahad. 2. Semasa berucap pada persidangan tersebut, antara ucapan mantan Perdana Menteri itu bahawa beliau ... lagi »

    Pakai otak sebelum cakap kata Utusan kepada Ahmad Maslan

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 16 jam yang lalu
    Akhbar Utusan Malaysia hari ini menasihati Datuk Ahmad Maslan supaya menjadi pemimpin yang bijak susulan pelantikan beliau sebagai timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri yang berkuat kuasa Rabu lalu. Melalui ruangan pojok Awang Selamat, akhbar edisi mingguan milik Umno itu menyarankan Ahmad menggunakan peluang kedua yang diberi untuk memperbaiki kelemahan dirinya yang sering

    waadat

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 18 jam yang lalu
    waadat ------------------------------ Rosmah selamatkan najib Posted: 02 Aug 2015 05:24 AM PDT Berapa peratuskah lagi rakyat yang masih sudi menerima Najib sebagai PM? Demang percaya orang Najib pun tidak berani menjawab soalan tersebut dengan jujur, melainkan dia sudah lama tidak bertemu orang ramai atau gagal bersambung dengan internet. Jangan ditanya orang Mahathir yang digelar protun. Sudah tentu jawapannya -10. Mereka tidak ada idea untuk membina atau membaiki. Bagi mereka hanya ada satu cara dalam dunia ini iaitu tukar yang baru. Sebahagian dari mereka ini jugalah y... lagi »

    Paul Blart: Mall Cop 2 (2015) Gratis

    juju ayang pada THEATRE MOVIE ONLINE - 19 jam yang lalu
    Watch Movie Paul Blart: Mall Cop 2 Movie Streaming. Full Movie Paul Blart: Mall Cop 2 Online Streaming with duration 94 Min and released on 2015-04-17 and MPAA rating is 102. *Movie synopsis of Paul Blart: Mall Cop 2 :* Full Length of Paul Blart: Mall Cop 2 in HD Video with movie synopsis "Security guard Paul Blart is headed to Las Vegas to attend a Security Guard Expo with his teenage daughter Maya before she departs for college. While at the convention, he inadvertently discovers a heist - and it's up to Blart to apprehend the criminals." in best look. Play full Paul Blart: Mall ... lagi »

    Usul panas Umno Kluang : isu 1MDB dan pembunuhan Altantuya Shaariibu.

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 21 jam yang lalu
    Persidangan UMNO Bahagian Kluang, di Kluang, Ahad kelmarin merupakan yang pertama dirasmikan Muhyiddin selepas beliau digugurkan sebagai Timbalan Perdana Menteri dalam rombakan kabinet oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Selasa lepas. Muhyiddin sekali lagi mengulangi pendiriannya untuk terus membantu Najib mengukuhkan UMNO, dan pada masa yang sama akan tetap menyuarakan pandangannya demi kelangsungan parti itu. Mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Kluang, panas apabila terdapat usul menuntut penjelasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan dakwaan skanda... lagi »

    Anak Sungai Derhaka

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 21 jam yang lalu
    Anak Sungai Derhaka ------------------------------ Isu Altantuya dibangkitkan dalam AGM UMNO Kluang.. Posted: 02 Aug 2015 07:30 AM PDT Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menerima sambutan hangat ketika hadir ke mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Kluang, berbeza dengan mood di Seremban dan Kota Melaka semalam. Muhyiddin, yang digugurkan sebagai timbalan presiden Umno dipercayai kritikan berhubung isu 1MDB, dijadual berucap kepada 400 orang perwakilan. Mesyuarat pula dijangka panas apabila terdapat usul menuntut penjelasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan... lagi »

    REZQEEN HILL

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 21 jam yang lalu
    REZQEEN HILL ------------------------------ Perghhh #RapidPenang Kini Berulang Alik Ke Sungai Petani, Kedah @MyRapidKL @NajibRazak Posted: 01 Aug 2015 09:00 PM PDT Barangkali ini berita gembira buat pengguna bas RapidPenang dan mungkin buat warga Kedah yang berulang alik setiap hari dari rumah ke tempat kerja di Pulau Pinang. Kini syarikat perkhidmatan bas terbesar di Malaysia, RapidPenang melebarkan sayap perkhidmatan mereka ke utara semenanjung tanah air dengan servis bas antara bandar *Penang Sentral - Sungai Petani* yang memulakan perjalanannya hari ini. Perghhh mem... lagi »

    TEGUR LEMBAGA PENAPISAN FILEM (LPF) JANGAN BERFIKIRAN SEMPIT ... USTAZ KAZIM ELIAS BELASAH AZALINA OTHMAN

    atsixty pada ZAKRI ALI - 21 jam yang lalu
    Ustaz Kazim hentam Azalina Othman kaw2 *Azalina Othman* *Assalamualaikum...lama sungguh saya mendiamkan diri didlm arena FB ni, rasa aman bila tak muat status atau berkongsi info.. Tp rasanya lagi tidak aman bila terbaca laporan ada org yg mengatakan kalau setakat berpegang2 atau adegan2 tertentu antara bukan mahram dlm drama n filemtak payahlah diperbesarkan.. disuruhnya pulak berfikiran terbuka jgn disempitkan.. Astaghfirullah.. Sepatutnya usaha utk menambah baik dan patuh pd perintah Allah wajib disokong, utk Akak yg bercakap demikian, bawak2 l... lagi »

    Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    Oleh Lim Hong Siang Semalam saya sempat bersembang dengan seorang ahli PAS di Melaka, yang telah meletakkan semua jawatan partinya dan menyertai Gerakan Harapan Baru. Lama dalam parti? Tanya saya. Saya masuk PAS umur 14 tahun, tahun ini umur saya 50 tahun, 36 tahun dah, katanya. Saya memandang beliau, berat? Beliau mengangguk. Jelas, satu keputusan yang agak sukar untuk dirinya. Beliau masih ingat, nama saya "Siang" - nama kolum Siang Malam dalam Harakah seketika dahulu. Saya pun dah berhenti dah, kata saya. Sebagai tanda solidariti apabila Ketua Pengarangnya, Ahmad Lutfi digugur... lagi »

    Umno Bahagian Ini Paling Berani.. Saksikanlah

    Addin Deen pada Addin - 22 jam yang lalu
    *Umno Bahagian Ini Paling Berani.. Saksikanlah.* Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menerima sambutan hangat ketika hadir ke mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Kluang, berbeza dengan mood di Seremban dan Kota Melaka semalam. Muhyiddin, yang digugurkan sebagai timbalan presiden Umno dipercayai kritikan berhubung isu 1MDB, dijadual berucap kepada 400 orang perwakilan. Mesyuarat pula dijangka panas apabila terdapat usul menuntut penjelasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan dakwaan skandal terhadapnya, termasuk isu 1MDB dan pembunuhan Altantuya Shaariibu. “Isu itu ... lagi »

    Najib ‘bunuh diri’ biarkan Muhyiddin, Shafie kekal dalam Umno

    kerengga pada KERENGGA - 22 jam yang lalu
    Amin Iskandar Selepas membuat keputusan berani menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada Kabinet pada Selasa, Datuk Seri Najib Razak dijangkakan akan memecat bekas timbalan perdana menteri itu daripada jawatan timbalan presiden Umno. Selain Muhyiddin, Datuk Seri Shafie Apdal yang turut digugurkan daripada Kabinet dijangka akan dipecat sebagai naib presiden Umno. Akan tetapi ianya


    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: