Khamis, 13 Ogos 2015

5714. Sedapnya minda memaksa mulut dan jari menutur bicara.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Amaran, peringatan, nasihat dan berpesan-pesan kepada diri sendiri. Sampai masanya nanti mulut terkunci dan langsung tidak boleh berkata-kata. Maka terzahirlah antaranya jari, mata, telinga, kaki dan tangan menjadi saksi yang tidak akan berdusta seperti mulut kepada Allah di Pengadilan-Nya. Sekarang semasa hidup di dunia yang sementara, bukan main lagi menggunakan mulut untuk berdusta. Astaghfirullahal Azim. 

Antara contoh-contohnya: 

Kenyataan bodoh menteri tentang nilai ringgit jatuh 

Muhamad Fadzil Ahamad Hari ini tercatat sejarah baru di negara ini apabila nilai Ringgit mencecah RM4 berbanding 1 Dolar Amerika. 
Kejatuhan nilai matawang ini memberikan kesan langsung terhadap kuasa beli rakyat dan pengguna secara keseluruhannya. 
Ini kerana, kebergantungan terhadap import adalah terlalu tinggi berbanding eksport yang mencatatkan trend penurunan sehingga bawah paras 9% pada April lalu. 
Justeru, harga barangan keperluan yang rata-ratanya terpaksa dibawa masuk dari luar negara termasuk bahan mentah dan barangan siap seperti lampin bayi akan mengalami kenaikan dan se...

RM melemah, kenapa PM membungkam? 
- Polis bertindak jika cuba 'jatuhkan kerajaan' 
- Elak Najib digugur punca tangguh pemilihan – Aziz Kaprawi 
- Rani Kulup muncul dalam Super Spontan All Stars 
- Jika RM2.6 bilion untuk dana politik, selebihnya dimana? – Ahli UMNO 
- Jangan terkejut jika ada rakaman Dr Mahathir jumpa Clare’ 
- PEKIDA nasihat pemimpin UMNO yang rosak supaya ‘bertaubat’ 
- Kami sudah hilang punca' 
- Bajet 2016 tumpu persepsi negatif isu keselamatan 
- Anina: Ahli Umno sokong saya, tepuk tangan ...

Dua wajah PAS yang terpaksa Tuan Ibrahim galas ... 
- Rahsia kenapa Hj Hadi nampak hebat 
- Satelah baju kuning "Bersih", kini pelekat "#TangkapNajib" menjadi phobia terkini 
- Hj Hadi kata DAP kesaorangan....
Mat Sabu curi selipar? (vdo) 
Aku dah pernah alaminya dulu .....Bekas Timbalan PAS, Hj Mohamaed Sabu dulu sering mengalami phenomena begini hingga ada yang kata kat dia, "Ayam jagoan, dah jadi ayam daging..." Sekarang Tuan Ibrahim Tua

Kenapa Ada Pemimpin Umno Mahu Umno Terkubur? 
1. Perkara utama yang dipungkiri adalah, jika jadi pemimpin maka ada yang dipimpin dan yang menyokong. Namun selepas tidak lagi jadi pemimpin, maka mencuba menjadi pemimpin semula. 
Melalui percubaan semula atau ingin kembali inilah yang membawa malapetaka kerana membawa matalamat menghalalkan cara. 
Ada juga pemimpin yang ingin kembali itu bukan bertujuan secara fizikal memimpin, akan tetapi bertindak agar pemimpin yang mewarisi kepimpinan perlu bertindak ...

Kelemahan #KeyboardWarriors UMNO - soal jumlah atau soal apa? 
1. Semalam ada wartawan meminta respon saya mengenai kenyataan PM pada 9 Ogos 2015, iaitu "UMNO perlu wujud lebih banyak "keyboard warriors"
2. Saya tanya dia, dia hendak tahu tentang yang mana satu? "Keyboard warriors" yang berkaitan pertama, jentera parti atau kedua, jentera kerajaan atau ketiga, portal dan aktivis siber pro-UMNO dan BN? Jika dia nak bercakap tentang jentera parti, dia perlu bezakan pula di antara jentera UMNO dan...

Anak Dengan Mak Sama Saja, Nurul Izzah Dan Wan Azizah Sama-Sama Hipokrit! 
Di sebelah pagi si ibu, Wan Azizah buat lawak bodoh dengan berlakon zuhud dengan makan nasi lemak bungkus di dalam komuter yang dilarang makan dan minum. 
Gambar di dalam laman sosial Facebook beliau yang pada mulanya konon dapat menzahirkan watak zuhud beliau, menjadi lawak jenaka satu Malaysia. 
Tengah hari pula si anak, Nurul Izzah buat lawak bodoh dengan memfailkan saman terhadap Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak di atas ...

Lain-lain kisah untuk muhasabah diri ada disertakan di bawah: 
  • Sumber entry kali ini: 



    Kenyataan bodoh menteri tentang nilai ringgit jatuh

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 minit yang lalu
    Muhamad Fadzil Ahamad Hari ini tercatat sejarah baru di negara ini apabila nilai Ringgit mencecah RM4 berbanding 1 Dolar Amerika. Kejatuhan nilai matawang ini memberikan kesan langsung terhadap kuasa beli rakyat dan pengguna secara keseluruhannya. Ini kerana, kebergantungan terhadap import adalah terlalu tinggi berbanding eksport yang mencatatkan trend penurunan sehingga bawah paras 9% pada April lalu. Justeru, harga barangan keperluan yang rata-ratanya terpaksa dibawa masuk dari luar negara termasuk bahan mentah dan barangan siap seperti lampin bayi akan mengalami kenaikan dan se...lagi »

    DIALOG RAKYAT

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 24 minit yang lalu
    DIALOG RAKYAT ------------------------------ - RM melemah, kenapa PM membungkam? - Polis bertindak jika cuba 'jatuhkan kerajaan' - Elak Najib digugur punca tangguh pemilihan – Aziz Kaprawi - Rani Kulup muncul dalam Super Spontan All Stars - Jika RM2.6 bilion untuk dana politik, selebihnya dimana? – Ahli UMNO - Jangan terkejut jika ada rakaman Dr Mahathir jumpa Clare’ - PEKIDA nasihat pemimpin UMNO yang rosak supaya ‘bertaubat’ - Kami sudah hilang punca' - Bajet 2016 tumpu persepsi negatif isu keselamatan - Anina: Ahli Umno sokong saya, tepuk tangan ... lagi »

    ALHUSSEYN

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 24 minit yang lalu
    ALHUSSEYN ------------------------------ - Dua wajah PAS yang terpaksa Tuan Ibrahim galas ... - Rahsia kenapa Hj Hadi nampak hebat - Satelah baju kuning "Bersih", kini pelekat "#TangkapNajib" menjadi phobia terkini - Hj Hadi kata DAP kesaorangan....Mat Sabu curi selipar? (vdo) Dua wajah PAS yang terpaksa Tuan Ibrahim galas ... Posted: 12 Aug 2015 07:13 AM PDT Aku dah pernah alaminya dulu .....Bekas Timbalan PAS, Hj Mohamaed Sabu dulu sering mengalami phenomena begini hingga ada yang kata kat dia, "Ayam jagoan, dah jadi ayam daging..." Sekarang Tuan Ibrahim Tuan... lagi »

    Apa Yang Tersirat

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 24 minit yang lalu
    Apa Yang Tersirat ------------------------------ Kenapa Ada Pemimpin Umno Mahu Umno Terkubur? Posted: 12 Aug 2015 08:19 AM PDT 1. Perkara utama yang dipungkiri adalah, jika jadi pemimpin maka ada yang dipimpin dan yang menyokong. Namun selepas tidak lagi jadi pemimpin, maka mencuba menjadi pemimpin semula. Melalui percubaan semula atau ingin kembali inilah yang membawa malapetaka kerana membawa matalamat menghalalkan cara. Ada juga pemimpin yang ingin kembali itu bukan bertujuan secara fizikal memimpin, akan tetapi bertindak agar pemimpin yang mewarisi kepimpinan perlu bertindak ... lagi »

    tun faisal dot com

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 24 minit yang lalu
    tun faisal dot com ------------------------------ Kelemahan #KeyboardWarriors UMNO - soal jumlah atau soal apa? Posted: 11 Aug 2015 07:09 PM PDT 1. Semalam ada wartawan meminta respon saya mengenai kenyataan PM pada 9 Ogos 2015, iaitu "UMNO perlu wujud lebih banyak "keyboard warriors". 2. Saya tanya dia, dia hendak tahu tentang yang mana satu? "Keyboard warriors" yang berkaitan pertama, jentera parti atau kedua, jentera kerajaan atau ketiga, portal dan aktivis siber pro-UMNO dan BN? Jika dia nak bercakap tentang jentera parti, dia perlu bezakan pula di antara jentera UMNO dan... lagi »

    Cucu Tok Selampit

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 24 minit yang lalu
    Cucu Tok Selampit ------------------------------ Anak Dengan Mak Sama Saja, Nurul Izzah Dan Wan Azizah Sama-Sama Hipokrit! Posted: 12 Aug 2015 07:20 AM PDT Di sebelah pagi si ibu, Wan Azizah buat lawak bodoh dengan berlakon zuhud dengan makan nasi lemak bungkus di dalam komuter yang dilarang makan dan minum. Gambar di dalam laman sosial Facebook beliau yang pada mulanya konon dapat menzahirkan watak zuhud beliau, menjadi lawak jenaka satu Malaysia. Tengah hari pula si anak, Nurul Izzah buat lawak bodoh dengan memfailkan saman terhadap Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak di atas ... lagi »

    Panas! Bukti rakaman Dr Mahathir jumpa Clare - Ramesh Rao

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
    Ramesh Rao mendakwa memiliki bukti Tun M mengarahkan Clare untuk memfitnah Perdana Menteri dan kerajaan. PETALING JAYA: Ramesh Rao memberi amaran supaya rakyat Malaysia tidak terkejut jika ada rakaman suara yang menunjukkan Tun Dr Mahathir Mohamad pernah berjumpa dengan Clare Rewcastle-Brown. Pengerusi Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) itu mendakwa, rakaman itu membuktikan bekas

    waadat

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    waadat ------------------------------ Najib tidak bersalah Posted: 11 Aug 2015 08:58 PM PDT Bagi yang menuduh atau tumpang share tuduhan bahawa Najib merompak, eloklah minta maaf segera sementara Najib masih hidup. Setakat ini belum ada mana-mana pihak yang membuat laporan polis tentang kehilangan wang sebanyak RM2.6b. Maka jika tiada kehilangan maka tiadalah kes. Jika bukan rompakan, dari mana wang tersebut? Demang terima mesej yang diviralkan dikatakan ditulis oleh Dr Ridhuan Tee yang mendakwa wang tersebut adalah derma daripada individu di Timur Tengah. Mudah cakap, Pak Ara... lagi »

    Apa Yang Di Lakukan Gadis Cantik Ini Pasti Buat Anda Muntah Hijau

    Nas Rul pada dairishare - 3 jam yang lalu
    Fetish or a bloody spectacle. I really do not know, but I think a disgusting and distasteful madness. As they say, "to each his own theme".

    Telok Bakong Online

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 jam yang lalu
    Telok Bakong Online ------------------------------ Satu Soalan 15 Jawapan... Posted: 12 Aug 2015 08:54 AM PDT Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 1 : (Diam) Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 3 : Ejaan nama Najib Razak oleh WSJ adalah silap. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 4 : Saya tak guna duit itu untuk kegunaan peribadi. S... lagi »

    A Piece of My Mind

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 jam yang lalu
    A Piece of My Mind ------------------------------ Export-commodity prices and the Ringgit Posted: 12 Aug 2015 04:44 AM PDT 1. If we look at the big picture, the Ringgit has been badly affected by confirmed as well as expected macroeconomic decisions in two of our major trading partners. 2. The possible increase in US interest rates around September will strengthen the dollar further – theoretically investors will pull money out of other countries and invest in US securities with higher returns now. 3. And yesterday when China devalued yuan against the dollar, Ringgit we... lagi »

    REZQEEN HILL

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 jam yang lalu
    REZQEEN HILL ------------------------------ - Tun Mahathir Cemburu Lihat Kejayaan Dipacu Perdana Menteri DS @NajibRazak - Siapakah Individu Misteri Yang Menjual Nasi Lemak Di Dalam Komuter? @drwanazizah @ktmkomuter @twitktmb @Akaprawi - Netizen Sambut Baik Cadangan @IsmailSabri60 Mahu Wujudkan Pusat Jualan Alat Telekomunikasi Khas Peniaga Melayu Bumiputera - Korang Selalu Ker Berurusniaga Pakai USD Ni? Tun Mahathir Cemburu Lihat Kejayaan Dipacu Perdana Menteri DS @NajibRazak Posted: 12 Aug 2015 08:00 AM PDT Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Ten... lagi »

    Anak Sungai Derhaka

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 jam yang lalu
    Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - PKR Bodoh, Nurul Izzah Budak-budak Sebab Saman Najib - Nazri - Pamer Pelekat #TangkapNajib Boleh Dipenjara 2 Tahun? - Satu Soalan Saja Mengenai 'Derma RM2.6 Billion', Tapi Kita Menerima Berbagai Jawapan.. Mengapa? - Cubaan Ku Nan Untuk 'Kencing' Rakyat Pasal Derma Dikantoikan MCA.. PKR Bodoh, Nurul Izzah Budak-budak Sebab Saman Najib - Nazri Posted: 12 Aug 2015 05:30 AM PDT Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz menyifatkan tindakan PKR memfailkan saman terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib... lagi »

    Ustaz GHB jangan jadi akhbar Sinar sumber bukti.

    mantaro pada SISI BUKIT - 5 jam yang lalu
    Minta maaflah jika ada Ustaz yang jadikan akhbar Sinar sumber rujukan untuk berhujah.Berhujah biarlah ada bukti dan berfakta. Ini sampai kuliah di masjid atau surau , sumber bukti akhbar Sinar. Tak pergi siasat pun. Tuduh orang, apabila ditanya, dapat dari mana? Sinar yang siarkan.

    Saya sudah cukup bersopan, kata Wanita Umno 'Najib Kencing'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    *Seorang pemimpin Wanita Umno Langkawi yang menjadi viral dalam video "Najib kencing" baru-baru ini tampil mempertahankan kritikannya terhadap Datuk Seri Najib Razak walaupun dinasihatkan seorang menteri Kabinet agar menegur dengan cara lebih bersopan.Anina Saaduddin mempertahankan tindakan dan hujahnya dan berkata, perkataan digunakannya dalam video tersebut sudah cukup bersopan dan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sebelum ini menegur secara berhemah tidak didengari malahan dibuang daripada Kabinet perdana menteri hujung ... lagi »

    Eight ways Najib and Mahathir are alike...

    ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 6 jam yang lalu
    *The deepening rot in Malaysia started a few years into the tenure of former PM Mahathir Mohamad, under whom Umno became known as ‘Under Mahathir, No Opposition’.For the best part of 60 years, Umno Baru, formerly Umno, was treated with reverence by politicians and the media. It could do no wrong, its actions were never scrutinised, it was not held accountable for any failures, nor were its politicians responsible for mismanagement, corruption or abuse of power.The actions of both Mahathir and Najib Abdul Razak are guid...lagi »

    JACC Sahkan flaperon ialah daripada MH370

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 6 jam yang lalu
    Anggota tentera Perancis memeriksa pesisiran Lautan Hindi berhampiran Pulau Reunion di Perancis bagi mengesan serpihan pesawat Malaysia Airlines MH370. – Gambar Reuters, 12 Ogos, 2015. Pusat Penyelarasan Agensi Bersama Australia (JACC) akhirnya mengesahkan bahagian sayap pesawat dikenali sebagai flaperon yang ditemui di Pulau Reunion milik Perancis ialah daripada MH370 yang hilang. "Pemeriksaan seterusnya menunjukkan dalam semua kemungkinan, serpihan, bahagian sayap dikenali sebagai flaperon, ialah daripada MH370," kata JACC dalam satu kenyataan pada Rabu. Pada 29 Julai lepas, ke... lagi »

    Rupanya Wanita Ini Dicari-Cari Selama Ini..

    Addin Deen pada Addin - 6 jam yang lalu
    *Rupanya Wanita Ini Dicari-Cari Selama Ini. *Seorang pemimpin Wanita Umno Langkawi yang menjadi viral dalam video "Najib kencing" baru-baru ini tampil mempertahankan kritikannya terhadap Datuk Seri Najib Razak walaupun dinasihatkan seorang menteri Kabinet agar menegur dengan cara lebih bersopan. Anina Saaduddin mempertahankan tindakan dan hujahnya dan berkata, perkataan digunakannya dalam video tersebut sudah cukup bersopan dan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sebelum ini menegur secara berhemah tidak didengari malahan dibuang daripada Kabinet perdana menteri ... lagi »

    Tidak bertajuk

    atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
    Mafiaboss Melayu *Tujuh belas tahun yang lalu, ketua pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR) Shafee Yahaya dipanggil untuk berjumpa perdana menteri ketika itu, Dr Mahathir Mohamad dan diarahkan untuk menutup siasatan satu kes rasuah yang sedang dijalankan BPR. Hari ini, gangguan sama dilakukan terhadap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), dan ia telah menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia. Dua pegawai SPRM ditahan polis dan kini dilepaskan dengan ikat jamin. Selain itu, pengarah operasi khas Bahri Mohamad Zin dan ... lagi »

    Inilah pe'el BN, KOREK LUBANG BARU TAMPAL LUBANG LAMA !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
    *LANGKAH BERJIMAT PALING BERJAYA.. jual RM80.5 juta (min.) kmudian beli pula RM465 juta.. Bila dah dpt duit jual jet tu nak bayar kat jet baru ker ATAU BAYAR HUTANG 1MDB !!!*

    Wanita UMNO ni kata, Najib kencing........?

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 7 jam yang lalu
    Saya sudah cukup bersopan, kata Wanita Umno ‘Najib kencing’ Seorang pemimpin Wanita Umno Langkawi yang menjadi viral dalam video "Najib kencing" baru-baru ini tampil mempertahankan kritikannya terhadap Datuk Seri Najib Razak walaupun dinasihatkan seorang menteri Kabinet agar menegur dengan cara lebih bersopan. Anina Saaduddin mempertahankan tindakan dan hujahnya dan berkata, perkataan digunakannya dalam video tersebut sudah cukup bersopan dan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sebelum ini menegur secara berhemah tidak didengari malahan dibuang daripada Kabinet perda... lagi »

    Tembelang Menteri Kanan Ini Terbongkar Lagi

    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
    *Tembelang Menteri Kanan Ini Terbongkar Lagi. Syarikat adik Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi perlu dikeluarkan daripada senarai syarikat yang membida untuk menguruskan kemasukan 1.5 juta pekerja warga Bangladesh secara sistem atas talian, kata Zairil Khir Johari.* *Penolong Setiausaha Publisiti DAP itu berkata, Real Time Networking Sdn Bhd merupakan antara syarikat tempatan yang membida projek itu seperti disahkan Kementerian Dalam Negeri (KDN).* *"Demi kepentingan tanggungjawab awam, menteri dalam negeri perlu segera membatalkan kelayakan bidaan Real Time Networki... lagi »

    Low Yat 2 hanya untuk Melayu: Biar betul, Ismail Sabri?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    oleh Robin Stanley Augustin Apakah sebabnya kita mendapat menteri-menteri yang ada sekarang? Hampir setiap hari kita dihidangkan dengan kejahilan atau kebodohan mereka. Tetapi ini mungkin dapat dijangka apabila kriteria untuk dipilih menyertai kabinet adalah kesetiaan, dan bukannya kemampuan. Tidak asing kepada kontroversi, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Ismail Sabri Yaakob sekali lagi mendapat kritikan orang ramai melalui ulasan terbarunya. Menurut laporan Astro Awani, ahli Majlis Tertinggi Umno itu telah mencadangkan Low Yat Plaza untuk Melayu sahaja, digelar Low Yat P... lagi »

    Bersih enggan layan isu PAS, teruskan himpunan seperti dirancang

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    [image: Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berkata pihaknya enggan layan konflik dalaman parti politik, hanya mahu tumpu usaha tuntut perubahan dalam sistem pilihan raya. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 12 Ogos, 2015.]Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berkata pihaknya enggan layan konflik dalaman parti politik, hanya mahu tumpu usaha tuntut perubahan dalam sistem pilihan raya. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 12 Ogos, 2015.Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih 2.0) memberi jaminan perhimpunan aman kali ke-4 (Bersih 4) dianjurkannya... lagi »

    Beli Masa 2 Bulan: Jawatankuasa baharu PAC dilantik 19 Oktober, kata menteri Umno

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    [image: Ahli baharu Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) akan dilantik pada sidang Dewan Rakyat Oktober depan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said. – Gambar fail The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015.]Ahli baharu Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) akan dilantik pada sidang Dewan Rakyat Oktober depan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said. – Gambar fail The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015.Ahli Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) yang baharu akan hanya dilantik pada sidang Dewan Rakyat pada Oktober depa... lagi »

    Dua wajah PAS yang terpaksa Tuan Ibrahim galas ...

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 8 jam yang lalu
    Aku dah pernah alaminya dulu .....Bekas Timbalan PAS, Hj Mohamaed Sabu dulu sering mengalami phenomena begini hingga ada yang kata kat dia, "Ayam jagoan, dah jadi ayam daging..." Sekarang Tuan Ibrahim Tuan Man, penggantinya terpaksa memikulnya pula. Tentu TITM suatu masa nanti akan berasa rimas bila asyik terpaksa berdepan dengan flip flop Presiden. Sampai bila TITM akan sanggup diperkotak-katekan sedemikian rupa? Pada 8 Ogos lalu, TITM bagi pihak PAS telah menyatakan sokongannya dan bersetuju dengan tuntutan Bersih 4.0 dalam menuntut perubahan dalam kerangka undang-undang negar... lagi »

    Tak sia sia Najib lantik 'badut sarka's jadi menterinya...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    *Spesis menteri camnilah yg dpt duduk kekal lama dlm kabinet Najib.. Alang2 buat 'Low Yat' utk semua kaum2 di M'sia.. katanya 1 Malaysia kan...*

    Saya lebih takut Tuhan berbanding manusia, kata Bahri.

    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia * *Datuk Bahri Mohamad Zin berkata apa yang berlaku padanya baru-baru ini tidak menghalangnya menggalas tugas yang diamanahkan. * * Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Datuk Bahri Mohamad Zin berkata apa yang berlaku padanya baru-baru ini tidak menghalangnya menggalas tugas yang diamanahkan. * *Penyiasat badan anti rasuah Datuk Bahri Mohamad Zin tidak berasa terhalang dengan kejadian menimpanya baru-baru ini, iaitu pertukaran pejabat yang tiba-tiba dan... lagi »

    Nazri Aziz - Mahathir dulu jadi PM bagus sangat ke?

    atsixty pada ZAKRI ALI - 9 jam yang lalu
    *Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad diingatkan agar berhenti dari terus menerus menyerang kepimpinan Datuk Seri Najib Razak.Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz berkata ini kerana Tun Mahathir lupa rekod beliau sewaktu mentadbir negara dulu juga adalah teruk.“Saya ingat Dr Mahathir ini telah lupa. Dia rasa masa dia jadi perdana menteri dulu OK sangat, bagus sangat… masa dia itulah sistem undang-undang kita habis dibongkarnya.“Ini rekod dia pun teruk kemudian nak kata tidak ada demokrasi. Kalau tidak ada demokrasi, lama... lagi »

    Saya lebih takut Tuhan berbanding manusia, kata Bahri

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    [image: Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Datuk Bahri Mohamad Zin berkata apa yang berlaku padanya baru-baru ini tidak menghalangnya menggalas tugas yang diamanahkan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015.]Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Datuk Bahri Mohamad Zin berkata apa yang berlaku padanya baru-baru ini tidak menghalangnya menggalas tugas yang diamanahkan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015.Penyiasat badan anti rasuah Datuk Bahri Mohamad Zin tidak berasa terhalang dengan kejadi... lagi »

    Atas nama ayah, si anak libatkan diri

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    oleh Hazlan Zakaria Pepatah menyatakan bahawa kualiti ibu bapa ditunjukkan melalui sikap anak-anak mereka, cara mereka membawa diri dan haluan mereka di dunia. Ibu bapa yang memanjakan anak-anak mereka biasanya membentuk orang dewasa yang tidak matang yang seterusnya boleh menyebabkan keadaan buruk bagi orang lain, manakala ibu bapa yang terlalu tegas mungkin menghasilkan samseng gaya ‘totalitarian’, walaupun mereka yang membesarkan anak secara seimbang dikatakan akan membesarkan anak-anak yang lebih baik. Namun ini bukan secara mutlak kerana kita pernah mendengar bermacam cerita t... lagi »

    PKR Bodoh, Nurul Izzah Budak-budak Sebab Saman Najib - Nazri

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 10 jam yang lalu
    Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz menyifatkan tindakan PKR memfailkan saman terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai perbuatan bodoh. Malah, beliau berkata parti pembangkang itu tidak faham undang-undang pilihan raya. “Ini adalah satu perbuatan bodoh daripada PKR. “Dia (Nurul Izzah) budak-budak, baru jadi ahli Parlimen dan tidak faham undang-undang,” katanya dalam sidang media selepas merasmikan seminar Pemeliharaan Arkib Digital di Arkib Negara hari ini. Tegas Nazri, PKR dituntut membuktikan bahawa setiap calon pilihan raya lalu membelanjaka... lagi »

    NAJIB PERNAH ADA HUBUNGAN SULIT DENGAN ANAK SAYA -TUN MAHATHIR

    canang pada Cananglahnie - 10 jam yang lalu
    GEMPAR apabila satu screen shot tersebar luas dan dikongsi ramai pengguna Internet kononnya mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai hubungan sulit dengan anak beliau, Datin Paduka Marina Mahathir. Melalui imej berkenaan, artikel yang kononnya hasil tulisan Melati A. Jalil itu turut menggambarkan ia telah dilaporkan oleh portal pro-pembangkang, The Malaysia Insider. Artikel tersebut kononnya telah dimuat naik semalam kira-kira jam 4.10 petang. Walau bagaimanapun, melalui pengumuman terkini di laman po... lagi »

    RM Turun....!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu

    NAJIB AKAN TERLEPAS DARI TINDAKAN JIKA RAKYAT BERDIAM DIRI

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Saya ingin melahirkan kebimbangan bahawa Dato’ Seri Najib Tun Razak akan terus kekal berkuasa sebagai Perdana Menteri sekiranya tiada tindakan yang berterusan dari rakyat dan pimpinan masyarakat mendesak beliau mengundur diri. Hari ini, pendedahan Wall Street Journal mengenai dana RM2.6 bilion di dalam akaun peribadi beliau telah berlalu lebih sebulan. Pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin dari kabinet kerana kritikan beliau terhadap 1MDB juga telah berlalu hampir 2 minggu. Saya merasakan bahawa keadaan kembali sejuk seolah-olah perkara-perkara ini akan berlalu begitu sahaja dan rakyat... lagi »

    Nur Jazlan: Tiada masalah demo BERSIH 4.0 jika aman

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Kerajaan tiada masalah dengan perhimpunan BERSIH 4 pada 29 Ogos jika berlangsung aman tanpa insiden tidak diingini, kata timbalan menteri dalam negeri yang baru Datuk Nur Jazlan Mohammed. Katanya beliau tiada masalah dengan perhimpunan aman dan polis sudah pun membuat kenyataan bahawa ia boleh diadakan selagi tidak menyebabkan kekacauan. Jazlan berkata demikian dalam lawatan sulungnya ke ibu pejabat pasukan sukarela Ikatan Relawan Malaysia (RELA) di Putrajaya hari ini. Beliau bagaimanapun mengingatkan penganjur supaya mengawal peserta atau bersedia menghadapi tindakan daripada pih... lagi »

    Polis ‘restu’ Perhimpunan Bersih 4.0

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Kebenaran diberikan kepada penganjur dengan beberapa syarat termasuk tidak digunakan untuk mengasut untuk jatuhkan kerajaan. [image: Noor-Rashid-Ibrahim,-Bersih-4.0] PETALING JAYA: Polis membenarkan ‘Perhimpunan Bersih 4.0′ yang dijangka diadakan di beberapa lokasi seluruh negara pada 29 Ogos ini. Bagaimanapun ia tertakluk kepada beberapa syarat yang telah ditetapkan. Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim berkata, kebenaran yang diberikan sejajar dengan undang-undang sedia ada termasuk Akta Perhimpunan Aman 2012. “Sekiranya perhimpunan itu didapati mendatangkan ga... lagi »

    Tingkat tekanan terhadap Najib, gesa PKR

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Naib Presiden PKR Rafizi Ramli menggesa pemimpin masyarakat, NGO dan orang awam untuk meningkatkan tekanan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak supaya berundur. Jika mereka berdiam diri, katanya, Najib akan terus kekal berkuasa sebagai perdana menteri. Katanya, pendedahan Wall Street Journal mengenai dana RM2.6 bilion di dalam akaun peribadi perdana menteri telah lebih sebulan berlalu. Manakala pengguguran Tan Sri Muhyiddin Yassin juga telah hampir dua minggu berlalu. "Sekiranya rakyat berputus asa bahawa tiada apa yang mereka dapat lakukan, Datuk Seri Najib aka... lagi »

    Lupakah Ku Nan bahawa Dr M yang teroka haluan negara ini?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    oleh V Shuman Nampaknya terdapat dua kumpulan orang ramai di Malaysia – satu kumpulan memuja dan mengagumi bekas PM, Dr Mahathir Mohamad dan seorang lagi menghinanya atas banyak sebab. Sudah tentu terdapat golongan atas pagar yang condong mengikut angin bertiup, tetapi boleh dikatakan bahawa majoritinya dibahagikan kepada dua kumpulan. Kita boleh membenci negarawan veteran itu bagi banyak perkara, tetapi satu perkara yang kita tidak boleh nafikan adalah dia yang meletakkan Malaysia di peta dunia. Tindakan sedemikian hanya akan menjadikan anda kelihatan bodoh. Ini bermakna, Menteri Wi... lagi »

    Jangan pilih pemimpin yang jadi bahan jenaka – TMJ

    canang pada Cananglahnie - 10 jam yang lalu
    PETALING JAYA: Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim mengingatkan rakyat supaya memilih pemimpin daripada mereka yang layak, bijaksana dan telus. Katanya, ia penting supaya kemudian hari, mereka yang dipilih tidak dimalukan sehingga menjadi bahan jenaka. Jelas TMJ lagi, pendirian yang dibuat Pengerusi Badan Perhubungan Badan UMNO Negeri Johor, yang juga Menteri Besar Datuk Mohamed Khaled Nordin dalam menangani isu itu sepatutnya menjadi contoh kepada pemimpin lain. “Janganlah menjadi seperti sesetengah individu yang sanggup menggadaikan prinsip demi kepentingan perib...lagi »

    Salah rakyat yang undi pemimpin bodoh sombong

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    Chung Tze: Saya rasa media ada tanggungjawab sama ada tidak lagi beri ruang kepada puak-puak bodoh ini untuk membuat kenyataan bodoh dan ada kalanya menghina, atau lebih baik, mereka buat analisis terhadap kenyataan-kenyataan ini. Sudah tiba masanya media menyiarkan berita yang berkesan, bijak dan disertakan dengan komentar, berbanding merakam sahaja kata-kata pelawak ini. Pena lebih tajam daripada pedang. Bartholomew Chong: Kita tidak boleh salahkan menteri-menteri ini; mereka diundi oleh kita dan dilantik perdana menteri. Mereka lebih setia kepada orang yang melantik berbanding ra... lagi »

    PAS Tak Sertai Bersih 4.0 – Tak Setuju Huru-Harakan Negara!

    canang pada Cananglahnie - 11 jam yang lalu
    KUALA LUMPUR – PAS tidak akan menggerakkan ahlinya menyertai perhimpunan besar-besaran Bersih 4 yang disertai DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan pada 29 Ogos ini. Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, PAS sebaliknya akan menganjurkan sebuah Kongres Rakyat dalam tempoh terdekat bagi meneruskan agenda parti itu. *“Sebagaimana yang telah ditegaskan oleh Presiden (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) bahawa PAS tidak akan membuat kerahan atau larangan kepada ahli.* *“Kita (bagaimanapun) akan hantar wakil parti bagi me...lagi »

    Zaman "Mahathir - Anwar" Adalah Zaman Keemasan Dalam Sejarah Malaysia

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    *Oleh Abu Hassan Adam * Sekiranya Tun Abdul Razak hidup lebih lama dan meneruskan agenda pembangunannya di negara ini, berkemungkinan era Tun Razak merupakan zaman keemasan dan keagungan dalam sejarah Malaysia. Malangnya disebabkan usianya yang agak pendek dan meninggal dalam keadaan rakyat amat memerlukannnya, maka hasrat dan cita-citanya terhenti dan semacam tidak dapat diteruskan oleh penggantinya Tun Hussein Onn yang boleh dianggap sebagai ‘ a reluctant Prime Minister’. Memang dijelaskannya bahawa beliau semacam ‘terpaksa’ menerus tugas berkenaan disebabkan ‘kehilangan’ Tun Dr. I... lagi »

    100 hari yang cukup genting

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    *Oleh **MOHAMMAD FAIZAL CHE YUSOF * *KEBEJATAN* yang dilakukan oleh kerajaan pimpinan parti United Malay National Organisation (Umno) tidak lagi dibicarakan secara tertutup oleh ahli-ahlinya dan penyokongnya. Jika sebelum ini hanya parti-parti pembangkang melalui pendukung dan penyokongnya menyarakan gagalnya parti Umno menerajui kerajaan, kini tidak lagi. Kepincangan parti Umno dalam memimpin Barisan Nasional (BN) kini dibicarakan secara terbuka oleh pendokong dan penyokong mereka sendiri. Tidak lain tidak bukan, ia menggambarkan betapa kepincangan hari ini yang dilakukan oleh pim... lagi »

    Ahmad Maslan - Kejatuhan Ringgit Bagus Kerana Rakyat Malaysia Akan Membeli Barangan Tempatan.? Written By canang

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    *[image: Zar Ali's photo.] $%1. Nilai ringgit ditentukan oleh keadaan pasaran. Ada kalanya nilai ringgit meningkat dan adakalanya menyusut. * *Pada tahun 2014, ringgit menyusut dibanding dollar Singapura, dollar Taiwan, rupiah Indonesia , rupee India, baht Thailand, dollar Hong Kong & dolar US. Namun ringgit mengukuh jika dibanding, won Korea, dolar Australia, pound UK, matawang Euro & yen Jepun.* * Persoalannya. Kenapa nak banding dengan matawang dari negara lain? Kenapa tak hurai je kejatuhan nilai ringgit daripada sibuk membanding dengan matawang negara lain?* * 2. Ini berlaku ... lagi »

    Apabila Najib merayu-rayu

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    *Oleh Hishamuddin Rais* Ketika tulisan ini digarap, Najib Razak iaitu suami Rosmah Mansor sedang kepanasan. Najib Razak yang juga presiden parti United Malays National Organisation sedang diserang oleh ahli parti sendiri. Suami Rosmah ini sedang terkepung oleh perbuatan sendiri. Serangan Umno Pagoh minggu lalu ke atas suami Rosmah amat-amat difahami. Ketua parti Ketuanan Melayu bahagian Pagoh ialah Muhyiddin Yassin sendiri. Pastilah warga Pagoh marah kerana anak watan Pagoh telah ditendang keluar dari menjadi menteri kabinet. Justeru, mesyuarat bahagian Pagoh telah digunakan untuk ... lagi »

    Saya sudah cukup bersopan, kata Wanita Umno ‘Najib kencing’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    [image: Anina Saaduddin mempertahankan tindakan dengan berkata, perkataan digunakannya dalam video 'Najib kencing’ sudah cukup bersopan dan diluahkan mengikut saluran yang betul iaitu dalam mesyuarat perwakilan Wanita Umno Bahagian. – Gambar The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015.] Anina Saaduddin mempertahankan tindakan dengan berkata, perkataan digunakannya dalam video 'Najib kencing’ sudah cukup bersopan dan diluahkan mengikut saluran yang betul iaitu dalam mesyuarat perwakilan Wanita Umno Bahagian. Seorang pemimpin Wanita Umno Langkawi yang menjadi viral dalam video "Najib kenci... lagi »

    Apabila Najib merayu-rayu

    kerengga pada KERENGGA - 11 jam yang lalu
    Hishamuddin Rais Ketika tulisan ini digarap, Najib Razak iaitu suami Rosmah Mansor sedang kepanasan. Najib Razak yang juga presiden parti United Malays National Organisation sedang diserang oleh ahli parti sendiri. Suami Rosmah ini sedang terkepung oleh perbuatan sendiri. Serangan Umno Pagoh minggu lalu ke atas suami Rosmah amat-amat difahami. Ketua parti Ketuanan Melayu bahagian Pagoh ialah

    Gangguan terhadap SPRM mengingatkan kembali pertembungan Mahathir-BPR

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    oleh Mariam Mokhtar Tujuh belas tahun yang lalu, ketua pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR) Shafee Yahaya dipanggil untuk berjumpa perdana menteri ketika itu, Dr Mahathir Mohamad dan diarahkan untuk menutup siasatan satu kes rasuah yang sedang dijalankan BPR. Hari ini, gangguan sama dilakukan terhadap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), dan ia telah menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia. Dua pegawai SPRM ditahan polis dan kini dilepaskan dengan ikat jamin. Selain itu, pengarah operasi khas Bahri Mohamad Zin dan pengarah komunikasi strategik Rohaizad Yaakob sebelum ini dipin... lagi »

    Ketika ahli politik berbalah, Rafidah gesa penjawat awam pikul tanggungjawab

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    [image: Bekas menteri Tan Sri Rafidah Aziz berkata penjawat awam perlu bangkit bukti kemampuan ketika pemimpin politik bagai hilang arah mentadbir negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015.]Bekas menteri Tan Sri Rafidah Aziz berkata penjawat awam perlu bangkit bukti kemampuan ketika pemimpin politik bagai hilang arah mentadbir negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015.Bekas menteri Tan Sri Rafidah Abdul Aziz berkata, tiba masanya untuk penjawat awam bangkit membuktikan kemampuan mereka ketika waktu ini pemimpin politik bagaikan hilang arah dalam men... lagi »

    PEKIDA nasihat pemimpin UMNO yang rosak supaya ‘bertaubat’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    Disebabkan beberapa pemimpin UMNO yang rosak menjadikan parti itu kucar-kacir dan kelihatan tidak baik. [image: Syed-Husain_pekida_umno_600_1] KUALA LUMPUR: Kumpulan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Se-Malaysia (PEKIDA) menasihatkan ahli UMNO yang ‘rosak’ kerana tidak lagi mempercayai parti itu supaya ‘bertaubat’. Pengerusi Eksekutif Majlis, Datuk Paduka Ayahanda, Syed Husain Al-Shabab berkata, sekiranya enggan bertaubat, pemimpin UMNO yang telah rosak itu perlu keluar parti. “Sememangnya dalam UMNO ada dua tiga kerat yang rosak. Golongan inilah yang menjadikan UMNO kucar-kaci... lagi »

    ‘Jangan terkejut jika ada rakaman Dr Mahathir jumpa Clare’ - Ramesh Rao

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    Ramesh Rao mendakwa memiliki bukti Tun M mengarahkan Clare untuk memfitnah Perdana Menteri dan kerajaan. [image: ramesh-rao_rewcastlrt_mahathir_600] PETALING JAYA: Ramesh Rao memberi amaran supaya rakyat Malaysia tidak terkejut jika ada rakaman suara yang menunjukkan Tun Dr Mahathir Mohamad pernah berjumpa dengan Clare Rewcastle-Brown. Pengerusi Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) itu mendakwa, rakaman itu membuktikan bekas Perdana Menteri bersekongkol dengan pemilik Sarawak Report itu untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak. “Jangan terkejut perjumpaan Dr Mahathir dan Cla... lagi »

    .

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 jam yang lalu
    . ------------------------------ Najib dan Mahathir lebih terpenjara daripada saudara Posted: 11 Aug 2015 07:03 PM PDT *SELAMAT HARI JADI* Ybhg Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum, Parti KEADILAN Rakyat Malaysia, D/A Penjara Sungai Buloh, Selangor. *Assalamualaikum wbh wbt.* *Gambar terakhir Anwar sewaktu masih bebas.**Saudara*, pertamanya saya mengucapkan selamat hari ulang tahun kelahiran saudara yang jatuh pada hari semalam, 10 Ogos dengan harapan dan doa semoga saudara diberikan kesejahteraan serta keberkatan oleh Allah S.W.T di dunia dan akhirat. Usia saudara kini sudah me... lagi »

    Rekod Mahathir semasa jadi PM teruk – Nazri Aziz

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    Nazri Aziz berkata Dr Mahathir memporak-peranda sistem kehakiman negara dan memanipulasi ISA untuk mendiamkan musuh politiknya. [image: nazri-aziz_mahathir_600] KUALA LUMPUR : Tun Dr Mahathir Mohamad tidak layak mengkritik kepemimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak kerana beliau mempunyai rekod yang teruk sepanjang menjadi Perdana Menteri. Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata, Dr Mahathir telah memporak-perandakan sistem kehakiman di negara ini apabila memecat Ketua Hakim Negara dan menyalahguna Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) “Saya ingat Dr Mahat... lagi »

    RINGGIT JATUH LAGI.. USD1 = RM4.04

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    *MYR 4.04 kedudukan terkini matawang Malaysia. Bersamaaan RM1 = 0.24 sen USD. Apa dah jadi Najib Razak. Sblom ini kamu kata 'KENAIKAN' Penarafan Fitch Ratings terbaru memberi prospek stabil kepada Malaysia & bukti dasar kewangan k'jaan baik berbanding negatif sebelum ini.. MEMBOHONG JER LA KERJANYA !!!*

    MENTERI UMNO CAKAP TAK SERUPA BIKIN !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    *Inilah contoh menteri kayu yg diangkut masuk dlm kabinet Najib.. Menteri2 camni lah kesukaan Najib yg kuat ampu jilat sampai mati..*

    Annuar Musa dilantik semula pengerusi MARA

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    Tan Sri Annuar Musa dilantik semula sebagai pengerusi Majlis Amanah Rakyat (MARA) berkuat kuasa hari ini, kata Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Annuar, 59, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno dan ahli Parlimen Ketereh, menyandang jawatan pengerusi Mara sejak 2013. Anuar, yang turut menyandang jawatan timbalan presiden Persatuan Bolasepak Malaysia bagi tempoh 2010 hingga kini, pernah menyandang jawatan menteri belia dan sukan (1990-1993) dan menteri pembangunan luar bandar (1993-1999). Zahidi pengerusi Risda Dalam satu kenyataan, Ismai... lagi »

    Bersih enggan layan isu PAS, teruskan himpunan seperti dirancang

    kerengga pada KERENGGA - 12 jam yang lalu
    Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berkata pihaknya enggan layan konflik dalaman parti politik, hanya mahu tumpu usaha tuntut perubahan dalam sistem pilihan raya. Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih 2.0) memberi jaminan perhimpunan aman kali ke-4 (Bersih 4) dianjurkannya akan diteruskan seperti dirancang walaupun tidak mendapat sambutan PAS, yang secara tradisinya menggerakkan

    Kes Ustaz Azli Musa saman Syihan , isu kafir keluar jamaah , 16 Ogos ini.

    mantaro pada SISI BUKIT - 12 jam yang lalu
    Kes Ustaz Azli Musa meminta Syihan meminta maaf dalam tempoh 14 hari telah habis, dalam isu viralnya "sesiapa keluar jamaah jatuh kafir. Pada 16 Ogos ini,di Mahkamah Sesyen Kota Bharu sebutan kes saman fitnah ini akan didengari.

    Rahsia kenapa Hj Hadi nampak hebat

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 12 jam yang lalu
    Hj Hadi menerusi vdo dibawah ini menyatakan : Islam menerima manusia yang baik.Menerima ilmuan-ilmuan dari pelbagai bangsa dan agama. Ada Ilmuan pelbagai-bagai bidang, Sains dan teknologi. Tak masuk Islam, diambil ilmunya. Kalau kita baca sejarah purba... Socrates, ahli falsafah Greek, dibunuh oleh kerajaan Greek kerana dia bijak. Di India, seorang akitek yg bijak mencipta istana dan bangunan yg indah, setelah bangunan selesai, raja mengarahkan tangan akitek ini dipotong ; (takut) nanti dia akan buat istana yg lebih cantik, dipotong tangannya. Kita baca dalam sejarah Melayu, wa... lagi »

    Dulu Hinakan Wan Azizah, Sekarang PAS Hasut PKR Supaya Benci GHB

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 13 jam yang lalu
    M*esyuarat PAS dan PKR setuju elak pertandingan 3 penjuru dalam PRU14* PAS dan PKR mencapai kata sepakat untuk memastikan tidak berlaku pertandingan 3 penjuru antara parti Islam itu, gabungan parti pembangkang yang baharu, atau Pakatan Rakyat 2.0 dan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang. Dalam mesyuarat rasmi pertama 2 parti itu selepas terkuburnya Pakatan Rakyat (PR), mereka bersetuju memastikan pertandingan dalam PRU ke-14 itu nanti satu lawan satu antara mereka melawan BN. Pada pertemuan yang diadakan Jumaat lepas itu, PKR juga menawarkan menjadi tu... lagi »

    AKHIRNYA KEDAI MAKAN NO 7 MEDAN SELERA SELERA PANTAI KLEBANG DIARAH TUTUP SELAMA 7 HARI OLEH JABATAN KESIHATAN DAERAH MELAKA TENGAH.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 13 jam yang lalu
    *Gerai makan yang menjadi viral di laman sosial kerana didakwa mengenakan harga melampau diarah tutup 14 hari oleh Jabatan Kesihatan Daerah Melaka Tengah selepas gagal melepasi tahap penilaian risiko memuaskan.Arahan menutup premis beroperasi di Medan Selera Pantai Klebang di sini, bermula kelmarin selepas pemeriksaan dilakukan wakil jabatan itu mendapati premis terbabit tidak mengamalkan amalan penyediaan makanan selamat.Jurucakap Jabatan Kesihatan Daerah Melaka Tengah berkata, pemeriksaan dilakukan empat pegawai kesihatan diketuai pegawai kanan apabila mereka m... lagi »

    Naik nafsu tengok nenek bertuala

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 13 jam yang lalu
    Seremban: Bapa kepada seorang anak dipenjara tujuh tahun dan dua sebatan selepas mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas pertuduhan merogol seorang nenek berusia 61 tahun, tahun lalu. Hakim Madihah Harullah menjatuhkan hukuman selepas mendengar rayuan tertuduh Muhammad Firdaus Muniandy Abdullah, 39, yang juga pemungut sampah selain mengambil kira pengakuan dibuat. Muhammad

    Pesawat Boeing tersebut MASIH TETAP DIGUNAKAN SECARA AKTIF HINGGA KINI !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    *Hari tu menteri kata 'beli' jet mewah VVIP baru KERAjaan (9M-NAB) bernilai hampir SETENGAH BILION RINGGIT utk ganti pesawat Boeing Business Jet 737-700 (M53-01) atas faktor keselamatan pemimpin2 negara.. TETAPI setelah tender 'pelupusan' telah dikeluarkan pd Mac 2015 & pesawat baru 9M-NAB mula digunakan pada seawal Mac 2015 lagi.*

    "Najib Kuat Kencing": Ahli Umno sokong saya - Anina

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    Walaupun difahamkan pihak atasan memberi arahan supaya jangan memberi reaksi positif, perwakilan Wanita Umno Langkawi, Anina Saaduddin berkata, ucapannya yang mengkritik Datuk Seri Najib Razak masih mendapat tepukan. “Semasa saya berucap, perwakilan masih tepuk tangan dan saya anggap (ia) positif. Mereka takut (untuk bercakap sendiri). Apabila ada orang yang nak bercakap bagi pihak mereka, ahli Umno ini datang berjumpa saya dan mengucapkan tahniah serta terima kasih," katanya kepada Malaysiakini. Menurut Anina, beliau mengakui sebelum ini agak lantang menyuarakan pandangan mengenai... lagi »

    Kejatuhan Nilai Matawang Negara Lebih Banyak membawa Keburukan Kepada Rakyat !

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    Hari ini tercatat sejarah baru di negara ini apabila nilai Ringgit mencecah RM4 berbanding 1 Dollar Amerika. Kejatuhan nilai matawang ini memberikan kesan langsung terhadap kuasa beli rakyat dan pengguna secara keseluruhannya. Ini kerana, kebergantungan terhadap import adalah terlalu tinggi berbanding eksport yang mencatatkan trend penurunan sehingga bawah paras 9% pada April lalu. Justeru, harga barangan keperluan yang rata-ratanya terpaksa dibawa masuk dari luar negara termasuk bahan mentah dan barangan siap seperti lampin bayi akan mengalami kenaikan dan sekaligus mengakibatka... lagi »

    Kelab Greenboc

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 jam yang lalu
    Kelab Greenboc ------------------------------ Selepas ARIF, Harapan Baru Akan Punyai Sayap Perundangannya, ProGuam... Posted: 12 Aug 2015 12:31 AM PDT Selepas ARIF (Unit Amal versi GHB) berjaya diwujudkan, Harapan Baru bakal mempunyai sayap perundangannya sendiri apabila sebuah NGO bernama ProGuam telah berjaya ditubuhkan dan diluluskan pendaftarannya pada 9 Julai 2015 yang lalu. Demikian dinyatakan oleh Dato Tarmizi Mohd Jam, timbalan pengerusi GHB Wilayah Persekutuan. beliau menyatakan bahawa mengikut perancangan, ProGuam akan menjadi sayap perundangan Harapan Baru sebaik saja... lagi »

    Belantan

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 jam yang lalu
    Belantan ------------------------------ Puncak Alam banjir, 20,000 penduduk terjejas? Posted: 11 Aug 2015 09:19 AM PDT Anggota Bomba dan Penyelamat membantu kanak-kanak apabila taska tempat mereka belajar dinaiki air. *PUNCAK ALAM* - Hampir 20,000 penduduk Puncak Alam terkandas apabila laluan keluar masuk ditengelami air selepas hujan lebat melanda sejak petang tadi. Lebih teruk, kawasan perumahan Shah Alam 2 @ Sinar Alam (SA2) ditenggelami air sehingga satu meter menyebabkan 20 kanak-kanak bersama lima guru terpaksa dipindahkan ke tempat selamat selepas taska dinaiki air. Salah... lagi »

    Dialog Dewasa Kritik Berasa

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 jam yang lalu
    Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ CARA-CARA MENGHASUT DAN MEMECAHBELAHKAN ORANG ISLAM DAN MELAYU Posted: 11 Aug 2015 03:17 AM PDT Ini lah cara menjatuhkan Bangsa Melayu masuk fasa kedua selepas Berjaya Memecahbelahkan orang Melayu Dan Islam dalam PAS. You are subscribed to email updates from MyMassa | Dialog Dewasa, Kritik Berasa To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

    APANAMA

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 jam yang lalu
    APANAMA ------------------------------ CRIMINAL charge sheets against the Prime Minister - YES or NO? Posted: 11 Aug 2015 01:40 AM PDT You are subscribed to email updates from APANAMA To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

    PKR saman Najib isu wang RM2.6 bilion

    atsixty pada ZAKRI ALI - 14 jam yang lalu
    *PKR telah memfailkan saman terhadap Datuk Seri Najib Razak atas dakwaan melakukan kesalahan pilihan raya susulan kemasukan wang RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadinya.Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berkata saman itu difailkan di Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur, hari ini.Ia juga difailkan terhadap Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, syarikat pelaburan negara 1MDB dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).“Saman ini tindakan susulan daripada pendedahan (media berpengaruh antarabangsa) The Wall Street Journal (WSJ),” kata Izzah.WSJ melaporkan wan... lagi »

    Mengapa Kita Asyik Dapat Menteri Bodoh ? - Mafiaboss Melayu

    atsixty pada ZAKRI ALI - 14 jam yang lalu
    *Berikut adalah satu cadangan – mari kita mulakan satu acara tahunan, di mana kita sampaikan "anugerah" kepada menteri-menteri di bawah pelbagai kategori.* *Ia akan menjadi satu cara bagi rakyat memberitahu menteri-menteri betapa kita "menghargai" mereka dan "kebijaksanaan" mereka.* *Jika anugerah sebegini diberikan, pasti Menteri di Jabatan Perdana Menteri Shahidan Kassim akan memenangi anugerah bagi "paling banyak memberikan kenyataan bodoh" tangan ke bawah. Kenyataan terbarunya? Beliau menyatakan yang kenyataan dua pegawai Suruhanj... lagi »

    Jika RM2.6 bilion untuk dana politik, selebihnya dimana? – Ahli UMNO

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    Pengakuan Perdana Menteri bahawa RM2.6 bilion adalah dana politik sumbangan penderma telah menimbulkan lebih banyak pertanyaan yang tidak dijawab. [image: Shahbudin-Husin_najib_600] PETALING JAYA: Sekiranya benar RM2.6 bilion merupakan derma untuk dana politik, dimanakah baki selebihnya?, tanya Penganalisis Politik, Shahbudin Husin. Bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Wangsa Maju itu berkata, adakah wang RM2.6 bilion untuk sudah habis dibelanjakan atau jika berbaki, kenapa Datuk Seri Najib Tun Razak masih menyimpan dan tidak segera dipulangkan kepada parti. Katanya, jika Perdana Menteri melet... lagi »

    PKR saman Najib tuntut keputusan PRU13 dibatalkan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    Pengakuan Perdana Menteri bahawa RM2.6 bilion untuk dana politik telah melanggar peraturan pilihan raya. [image: nurul-izzah-najib] PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyaman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana menggunakan dana RM2.6 bilion melebihi had yang dibenarkan dalam Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13). Saman sivil itu difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Rabu oleh peguam Tommy Thomas. Selain Najib, PKR turut menamakan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) seba... lagi »

    Pamer Pelekat #TangkapNajib Boleh Dipenjara 2 Tahun?

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 14 jam yang lalu
    Mana-mana individu yang didapati melanggar undang-undang termasuk mempamerkan pelekat yang dipercayai mempunyai unsur hasutan boleh ditahan dan bakal berdepan hukuman penjara serta denda. Perkara tersebut ditegaskan Ketua Polis Daerah Kuching, ACP Roslan Bek Ahmad berikutan penahanan seorang wanita berusia 31 tahun semalam yang mempamerkan pelekat #TangkapNajib di cermin belakang kenderaannya yang dipercayai boleh membawa hasutan. Menurut Roslan, anggota peronda mengesan kereta wanita terbabit yang diletakkan di Jalan Kulas sekitar jam 3 petang, kelmarin. “Pengguna jalan raya l... lagi »

    DBKL tidak benar BERSIH 4.0 di Dataran Merdeka

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    DBKL cadangkan himpunan itu diadakan di Padang Merbok atau Stadium Merdeka. [image: Amin-Nordin-Abdul-Aziz_bersih_600] PETALING JAYA: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak akan membenarkan perhimpunan BERSIH 4.0 diadakan di Dataran Merdeka. Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Md Amin Nordin Abdul Aziz berkata, DBKL berhak untuk tidak membenarkan BERSIH 4.0 diadakan di Dataran Merdeka kerana lokasi itu tidak sesuai. Sebaliknya, DBKL sedia mempertimbangkan kebenaran BERSIH 4.0 diadakan di Padang Merbok atau Stadium Merdeka. Bagaimanapun, katanya, belum ada sebarang permohonan daripada pi... lagi »

    BERSIH 4.0: Akta Hasutan jika hasut rakyat jatuhkan Najib kata Polis

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    Polis tidak menghalang perhimpunan BERSIH 4.0 selagi ia tidak mengganggu gugat ketenteraman awam dan mematuhi semua peraturan pihak berkuasa. [image: bersih] KUALA LUMPUR: Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak menghalang penganjuran perhimpunan aman atau BERSIH 4.0 yang dirancang hujung bulan ini selagi ia tidak mengganggu gugat ketenteraman awam. Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim berkata, polis hanya akan bertindak sekiranya peserta perhimpunan itu melanggar peraturan. “Polis ini selalu patuh kepada undang-undang. Apa juga tindakan polis adalah berlandaskan kepa... lagi »

    Ramesh Rao desak PM henti bantu yayasan Tun M

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
    Dia mendakwa Tun M menjadikan Yayasan Kepimpinan Negara untuk menyerang dan mengkritik dengan tujuan menggulingkan Najib. [image: Ramesh-Rao_najib_mahathir_plf_600] KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak digesa supaya menghentikan peruntukan kepada Yayasan Kepimpinan Perdana (PLF) kerana didakwanya dijadikan platform oleh Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menggulingkan kerajaan. Pengerusi Persatuan Minda Sosial Prihatin (PMSP), Ramesh Rao berkata, langkah itu perlu dibuat kerana Dr Mahathir menyalahgunakan PLF untuk menyerang Najib dan kerajaan. “Kami nampak dia (Dr Mahathir) telah terk... lagi »

    Kan dah kene......., tu le berani sangat buka mulut.......

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 14 jam yang lalu
    Minta Najib ‘berehat’, pegawai Jasa perlu dikenakan tindakan Datuk Seri Dr Mohd Salleh Said Keruak berkata, perwakilan tersebut yang bekerja di Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) tidak sepatutnya berbuat demikian kerana dia merupakan penjawat awam. KUALA LUMPUR, 12 Ogos: Tindakan seorang perwakilan Wanita Umno dari Pasir Gudang, menyerahkan satu memorandum secara peribadi kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meminta beliau berehat perlu dikenakan tindakan. Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr Mohd Salleh Said Keruak berkata, perwakilan tersebut yang bekerja di Jabat... lagi »

    BERSIH 4.0 AKAN DIKENAKAN TINDAKAN DIBAWAH AKTA HASUTAN 1948 JIKA HASUT RAKYAT JATUHKAN NAJIB SEBAGAI PERDANA MENTERI KATA PDRM.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 14 jam yang lalu
    *Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak menghalang penganjuran perhimpunan aman atau BERSIH 4.0 yang dirancang hujung bulan ini selagi ia tidak mengganggu gugat ketenteraman awam. * *Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim berkata, polis hanya akan bertindak sekiranya peserta perhimpunan itu melanggar peraturan.* *“Polis ini selalu patuh kepada undang-undang. Apa juga tindakan polis adalah berlandaskan kepada undang-undang.* *“Kalau BERSIH buat sesuatu yang melanggar ketenteraman awam dan polis rasa itu merupakan tindakan salah, maka tindakan akan diambil”, kata... lagi »

    PR 2.0 jangan ulangi kesilapan lalu

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
    SHAH ALAM - Penasihat DAP, Lim Kit Siang mengingatkan sekutu politiknya supaya tidak mengulangi kesilapan yang sama ketika menubuhkan Pakatan Rakyat (PR). Dalam satu kenyataan, Kit Siang berkata, perjuangan PR berakhir akibat perpecahan yang dilaungkan oleh ahli komponen yang gagal mematuhi dasar rangka kerja bersama pakatan tersebut. [image: Lim Kit Siang] "Pakatan Rakyat baharu akan ditubuhkan selepas pembentukan Gerakan Harapan Baru. Sama ada kita memanggilnya PR baru, PR 2.0, Harapan Rakyat atau apa-apa nama, kita mesti tidak mengulangi kesilapan PR yang mati awal kerana ku... lagi »

    Affin beli tanah 1MDB, kepentingan tentera terjejas?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
    Pembangkang menyatakan kebimbangan terjejasnya kepentingan anggota tentera dengan tindakan Affin Bank Bhd memperoleh tanah 0.51 hektar di Tun Razak Exchange (TRX) daripada KLIFD Sdn Bhd dengan harga RM255 juta. Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil berkata pengumuman Affin Holdings Bhd, anak syarikat Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT), menghairankan serta meragukan. “PKR mempersoalkan tujuan Bank Affin membelanjakan ratusan juta ringgit sedangkan bank yang dikuasai LTAT secara tidak langsung itu sudah memiliki bangunan ibu pejabat mewah di Jalan Raja Chulan (di ibu negara),” ka... lagi »

    Lelaki Ketagih Ramas, Cium Bau Seluar Dalam Wanita Ditahan

    kerengga pada KERENGGA - 15 jam yang lalu
    Longgokan coli dan seluar dalam wanita ditemui di kediaman Liang. LINYI (China): Penemuan lebih 150 coli dan seluar dalam wanita di kediaman seorang lelaki bujang membawa padah apabila dia disiasat polis. Lelaki berusia 44 tahun dan dikenali sebagai Liang itu ditahan selepas pelakuannya mencuri pakaian dalam wanita dirakam di luar sebuah kedai. Rakaman itu menunjukkan Liang melintasi

    RM melemah, kenapa PM diam membungkam?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
    Anggota parlimen pembangkang nampak tidak kena dengan tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang diam seribu bahasa ketika ringgit terus melemah. Ini memandangkan Najib juga merangkap menteri kewangan. “Sangat pelik tiada satu pun kenyataannya bahawa dia bimbang berkaitan kejatuhan ringgit,” kata wakil rakyat Wong Chen. Sedangkan, katanya lagi, kedengaran tentang arahan menyiasat Gabebor Bank Negara – tindakan yang menurutnya memburukkan keyakinan kepada negara ini, selain kes 1MDB. “Semua ini tidak akan beri keyakinan kepada pelabur asing,” katanya. Justeru, kata beli... lagi »

    Wong Chen: Market is punishing our ringgit

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu

    Morsi dedah cubaan meracun beliau di penjara

    kerengga pada KERENGGA - 15 jam yang lalu
    HARAKAHDAILY BEKAS Presiden Mesir, Mohamed Morsi yang telah digulingkan dan dipenjarakan, membayangkan pada Sabtu lepas, bahawa beliau menjadi mangsa kepada satu percubaan meracun oleh pegawai-pegawai penjara. Morsi yang dipilih secara demokratik pada pertengahan 2012 dan digulingkan oleh tentera satu tahun kemudian memberitahu, beliau "tidak mahu makan makanan (disediakan oleh pegawai

    Mesyuarat Dipanggil W/Azizah, Dibatalkan Tergesa-gesa Kerana DAP Tidak Mahu.. Posted by Ibnu Hasyim

    atsixty pada ZAKRI ALI - 15 jam yang lalu
    *PAS tak rasa terpinggir, hubungan dengan PKR masih baik -Mahfodz* *SHAH ALAM: PAS menafikan ia dipinggirkan daripada sebarang program anjuran parti pembangkang sebaliknya ia tidak menyertai program diterajui DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB).* *Ketua Dewan Ulamanya, Datuk Mahfodz Mohamed menegaskan PAS sememangnya mengambil pendirian untuk tidak menyertai program pembangkang, sekiranya DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB) turut serta.* *"Sebab DAP sudah menolak kita, begitu juga dengan GHB sudah keluar daripada PAS. Yang kita ada dengan pembangkang adalah PKR sahaja. Sebab itulah ... lagi »

    THE MALAYSIAN INSIDER NAFI ADA SIARKAN ARTIKEL NAJIB ADA HUBUNGAN SULIT DENGAN MARINA MAHATHIR

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 15 jam yang lalu
    *The Malaysian Insider hari ini menafikan menyiarkan berita memetik mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengatakan Datuk Seri Najib Razak mempunyai hubungan sulit dengan anaknya, Datin Paduka Marina.Petikan gambar berita bertajuk: "Najib pernah ada hubungan sulit dengan anak saya, Marina, kata Mahathir" itu kini tersebar menerusi aplikasi Whatsapp di telefon bimbit.Berita berkenaan turut memaparkan gambar dengan kapsyen: "Bekas Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamed hari ini mendedahkan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pernah mempunyai hubung... lagi »

    PKR mahu Affin kaji semula pembelian tanah 1MDB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu

    Ringgit merudum, PKR gesa Najib ‘membisu’ letak jawatan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu

    Derma: Jika tidak sembunyikan apa-apa, mengapa tidak berterus terang sahaja?

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 16 jam yang lalu
    oleh Hazlan Zakaria SUARA LANTANG: Pemimpin demokrasi bukan hanya perlu jujur, kebertanggungjawapan, bertanggungjawab dan mempunyai niat yang baik, tetapi juga perlu mempamerkan semua kualiti ini kepada rakyat yang telah memilih mereka. Malah seorang pemimpin yang memiliki semua keperibadian tersebut, juga akan berdepan masalah sekiranya mereka tidak dilihat memilikinya, pada pandangan pengikut dan orang yang bergantung kepada mereka. Untuk menjadi pemimpin, seseorang memegang nasib negara atau organisasi dalam tangan mereka dan kerana itu perlu dibertanggungjawapkan, begitu juga ... lagi »

    Tun Mahathir Tiada Idea, Kata Salleh Keruak

    atsixty pada ZAKRI ALI - 16 jam yang lalu
    *Fokus utama kerajaan pada masa ini adalah untuk memastikan ekonomi negara bertambah baik, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Mohd Salleh Tun Said Keruak."Kita banyak masalah bukan atas dasar kesilapan kita tetapi berpunca dari penurunan harga minyak dunia dan itu memberi kesan kepada ringgit Malaysia, (dan) ia juga berlaku di negara lain," katanya.Salleh bercakap kepada pemberita selepas menghadiri majlis sambutan Aidilfitri Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) di ibunegara semalam.* *Menyentuh kenyataan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai perhimp... lagi »

    The Unspinners

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 jam yang lalu
    The Unspinners ------------------------------ - Projek belum dapat, M'kini sudah fitnah - Jika majlis Zahid dimurka tuhan, banjir Kelantan tu apa? - Spinning media dan teknologi untuk persenda Rosmah Projek belum dapat, M'kini sudah fitnah Posted: 11 Aug 2015 07:24 PM PDT Malaysiakini laporkan seolah-olah adik Dato Zahid Hamidi sudah pasti dapat kontrak sistem urus kemasukkan pekerja Bangla Desh. Motifnya jelas mahu tuduh TPM baru mengamalkan kronisma. Baca di Adik Zahid bincang sistem urus 1.5j pekerja Bangladesh di SINI Entah betul atau tidak, ada pula laporan menya... lagi »

    RANI KULUP SERTAI SUPER SPONTAN

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 16 jam yang lalu
    Hanya berbekalkan report polis, Ayahanda Abdul Rani Kulup Abdullah kini semakin popular dan terbaru, diundang sebagai tetamu program lawak Super Spontan. BIAR BETUL ASTRO??? Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini Menurut Ketua Pengisian dan Saluran Komedi Astro, Bob Azrai, jemputan kepada Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM) itu adalah sebagai

    Satu Soalan Saja Mengenai 'Derma RM2.6 Billion', Tapi Kita Menerima Berbagai Jawapan.. Mengapa?

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 16 jam yang lalu
    Satu soalan saja yang ditanya kebanyakkan rakyat mengenai USD700 Juta ataupun RM2.6 Billion (hari ni RM2.8 Billion dah).. tapi kita mendengar berbagai-bagai jawapan.. Dan semuanya langsung tak ada kaitan dengan soalan.. soalannya ialah "Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?" Jawapannya pula datang dari berbagai pemimpin UMNO yang berusaha untuk menunjukkan kepada Najib bahawa merekalah golongan yang setia dan sanggup membela Najib.. Berikut adalah satu soalan itu yang menerima berbagai-bagai jawapan.. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu ma...lagi »

    Najib kena saman

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 17 jam yang lalu
    PKR telah memfailkan saman terhadap Datuk Seri Najib Razak atas dakwaan melakukan kesalahan pilihan raya susulan kemasukan wang RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadinya. Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berkata saman itu difailkan di Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur, hari ini. Ia juga difailkan terhadap Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, syarikat pelaburan negara

    'Derma' RM2.6 bilion: PKR heret Najib ke mahkamah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu

    Polis bertindak jika BERSIH mahu jatuhkan Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu

    Yayasan keluarga Suharto songlap dana RM1.3 bilion

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu
    Mahkamah Agung mengarah Yayasan Supersemar bayar balik dana yang didapati disalah guna oleh ahli keluarga Suharto. [image: Yayasan-Supersemar] PETALING JAYA : Mahkamah Agung Indonesia mengarahkan sebuah yayasan yang ditubuhkan oleh bekas Presiden Indonesia, Suharto supaya membayar balik dana berjumlah AS$325 juta atau RM1.3 bilion yang didakwa digelapkan. Menurut jurucakap mahkamah yang dikenali sebagai Suhadi, keputusan berkenaan dibuat lalu tetapi hanya didedahkan kepada khalayak pada minggu ini. Ia dibuat selepas semakan keputusan pada 2010 di mana mahkamah memerintahkan Yayasan Su... lagi »

    Saman malu... Saifuddin mohon maaf pada Khalid...?

    kerengga pada KERENGGA - 17 jam yang lalu
    Tranungkite Perbicaraan kes saman bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terhadap bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail bermula hari ini di Mahkamah Tinggi Shah Alam. Perbicaraan itu dijadual selama empat hari. Khalid diwakili Edmund Bon manakala Wiliam Leong yang juga Ahli Parlimen Selayang dari PKR mewakili Saifuddin. Difahamkan Saifuddin ingin

    Nazri - Hanya Orang Gila Saja Tak Suka Ringgit Jatuh

    atsixty pada ZAKRI ALI - 17 jam yang lalu
    *KUALA LUMPUR: Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz menyifatkan kejatuhan nilai ringgit adalah baik untuk industri pelancongan negara."Hanya orang gila saja yang tidak memahami apa yang dimaksudkannya ketika nilai ringgit Malaysia menghampiri RM4 untuk setiap AS$1."Apabila nilai matawang kita lemah, adakah anda akan ke London? Di mana anda akan belanjakan wang? PD (Port Dickson), Pulau Pinang."Sebab itu saya kata, seseorang itu boleh dianggap gila kalau gagal memahami apa yang saya cakap," katanya pada sidang media selepas majlis pengisytiharan War... lagi »

    Arahan pindah pegawai SPRM perlu disiasat- bekas AG

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu
    Dua pegawai SPRM berkenaan terlibat secara langsung dalam penyiasatan 1MDB dan mereka dipindahkan tanpa diberi peluang memberi penjelasan. [image: Talib-Othman_sprm_jpa_600] PETALING JAYA: Ketua Setiausaha Negara dan Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dianggap bersalah kerana menghalang dua penjawat awam menjalankan tugas mereka. Perkara itu ditegaskan oleh bekas Peguam Negara, Tan Sri Abu Talib Othman. Abu Talib merujuk kepada tindakan memindahkan dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang terlibat dalam siasatan terhadap syarikat 1Malaysia Development ... lagi »

    Tony Fernandes gesa kerajaan tumpu kejatuhan ringgit, bukan sibuk sekat media sosial

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu
    [image: Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Tan Sri Tony Fernandes melahirkan kebimbangannya dengan kejatuhan ringgit dan menggesa kerajaan mencari penyelesaian segera. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 12 Ogos, 2015.] Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Tan Sri Tony Fernandes melahirkan kebimbangannya dengan kejatuhan ringgit dan menggesa kerajaan mencari penyelesaian segera. Putrajaya digesa mengambil langkah bagi memulihkan kejatuhan nilai ringgit daripada terlalu "sibuk" menumpukan kepada perkara lain seperti menyekat media sosial, kata Ketua Pegawai E... lagi »

    PKR dakwa pasaran ‘hukum’ ringgit kerana Najib kunci mulut

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu
    Tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berdiam diri tanpa sebarang isyarat tentang usaha untuk memperbaiki situasi ekonomi menyebabkan pasaran bertindak 'menghukum' mata wang ringgit, kata pemimpin PKR Wong Chen (gambar). Ahli Parlimen Kelana Jaya itu berkata, Najib yang juga memegang jawatan menteri kewangan sewajarnya memberi laluan kepada individu lebih layak untuk memegang jawatan itu. "Pasaran 'menghukum' ringgit dengan tindakan perdana menteri mengunci mulut sehingga kini. "Beliau perlu meletak jawatan dan menyerahkannya kepada orang yang lebih layak," katanya pada s... lagi »

    SOALAN MUDAH UNTUK NAJIB - MANA BAKI RM2,600 JUTA, MASIH ADA ATAU SUDAH HABIS?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu
    Derma RM2,600 juta yang masuk ke dalam akaun perbadi Najib Razak bukan saja terus menjadi topik perbualan, bahkan telah membuatkan nama beliau melonjak popular di seluruh dunia dalam sekelip mata. Popularnya Najib ketika ini sehingga masyarakat seolah-olah tidak lagi menyebut beliau sebagai anak Tun Razak yang sederhana dan berintergriti, tetapi lebih sebagai "raja duit" yang banyak wang dengan tiba-tiba. Sepertimana kata Tun Mahathir Mohamad, Barack Obama sebagai manusia paling berkuasa pun tidak pernah menerima derma sebesar itu dan keyakinan penderma menyumbang sejumlah itu men... lagi »

    Manfaat Kangen Water & Acidic Water

    atsixty pada ZAKRI ALI - 17 jam yang lalu
    [image: change-kangen-water] *Manfaat Kangen Water* *Penghidratan dan Drinkability * *Air Alkali adalah sumber terbaik untuk penghidratan yang sihat kerana bukan sahaja ia mempunyai rasa yang lebih baik, malah ia lebih mudah untuk diserap oleh tubuh badan. * *Ini meningkatkan keupayaan minuman itu dengan mengurangkan perasaan yang biasa ada ketika kita meminum air seperti loya, kembung, dan tidak sedap. Kebanyakan orang boleh merasa perbezaannya selepas meminum segelas air Kangen.* *Micro Clustering* * Beberapa kajian telah membuktikan satu fenomena yang dikenali sebagai “Kelomp... lagi »

    4 Kebaikan Utama Minum Kangen Water

    atsixty pada ZAKRI ALI - 17 jam yang lalu
    *Posted on October 1, 2014 by Hariz Heri in Kangen Water, Kangen Water Malaysia | Comments Off on 4 Kebaikan Utama Minum Kangen Water* *Meningkatkan Penghidratan* *[image: stock-footage-man-drinking-water-near-window] * *Proses pengionan air mengurangkan saiz molekul air sehingga dua pertiga. Kelompok molekul air berubah menjadi bentuk heksagon apabila melalui proses pengionan. * *Lebih kecil saiz molekul air heksagon itu, lebih mudah untuk menembusi membran selular, meningkatkan pembaikan tisu dan menyingkirkan bahan buangan dalam badan. * *Jumlah air heksagon yang dihasilka... lagi »

    Lama sepi, gabenor Bank Negara tampil Khamis ini

    atsixty pada ZAKRI ALI - 17 jam yang lalu
    *Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz akan membuat penampilan pertama selepas menjadi perhatian dalam pelbagai isu selepas siasatan terhadap kemasukan wang RM2.6 bilion ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak.Selain beliau, pasukan petugas khas menyiasat perkara itu, bersama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Peguam Negara terbubar selepas Tan Sri Gani Pail digantikan dengan peguam negara baru Tan Sri Apandi Ali.Zeti dijadual mempengerusikan sidang media pada Khamis ini di ibu pejabat Bank Negara di Kuala Lumpur untuk mengumumkan angka pertu... lagi »

    Yusuf Qaradawi rayu Agong bebas Anwar, minta Najib henti kezaliman

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 17 jam yang lalu
    Tokoh terkemuka dunia Islam, Prof Dr Syeikh Yusuf al-Qaradawi menyeru dan merayu Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong memberi pengampunan kepada saudara Anwar Ibrahim yang kini dipenjarakan. Melalui sepucuk surat kepada Ketua Umum KEADILAN dan Kerajaan Malaysia, Presiden Persatuan Ilmuwan Islam Antarabangsa itu sekali lagi menegaskan pendiriannya bahawa Anwar tidak bersalah. Beliau juga

    RINGGIT JATUH CECAH RM4 SATU DOLLAR US PAGI INI

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 18 jam yang lalu
    *Ringgit jatuh mencecah RM4 bagi sedolar AS hari ini, merosot serendah 4.0035 pada jam 9.35 pagi, demikian menurut Bloomberg.Bagaimanapun, ia meningkat sedikit sejurus kemudiannya, dan berlegar pada kira-kira RM3.99 sedolar AS pada jam 9.50 pagi.Ini adalah kejatuhan paling rendah ringgit sejak krisis kewangan Asia pada 1997.*

    Satelah baju kuning "Bersih", kini pelekat "#TangkapNajib" menjadi phobia terkini

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 18 jam yang lalu
    Suatu ketika dulu, satu negara kecoh pasal pakai baju kuning "*#BERSIH*". Sesiapa sahaja yang pakai baju "#Bersih" dijalanan, polis tahan dan akan tangkap. Malah polis yg buat sekatan jalan akan memeriksa beg orang dan kalau didapati ada sahaja baju warna kuning, polis akan tangkap orang itu! Kini phenomena seumpama itu nampaknya kembali semula. Kali ini pelekat " *#TangkapNajib*" menjadi phobia di negara yang sedang dilanda kemelut 1MDB.... *KUCHING*: Seorang peguam tempatan Murnie Hidayah yang menggayakan satu pelekat "#TangkapNajib" pada keretanya ditariklah oleh sepasukan ang... lagi »

    'Wang itu 26 kali ganda jumlah dibenar' - Nurul Izzah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    PKR hari ini menjelaskan mereka membuat keputusan menyaman Datuk Seri Najib Razak susulan kemasukan RM2.6 bilion ke dalam akaunnya kerana jumlah itu terlalu besar. “(Wang) RM2.6 bilion digunakan itu 26 kali ganda lebih besar daripada jumlah wang dibenarkan (diguna dalam pilihan raya), seperti digariskan undang-undang negara ini,” kata Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar. Dalam sidang media di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya, Izzah juga mendakwa pelbagai amalan korup dilakukan BN untuk menang dalam pilihan raya umum ke-13.

    PKR saman Najib isu wang RM2.6 bilion

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    PKR telah memfailkan saman terhadap Datuk Seri Najib Razak atas dakwaan melakukan kesalahan pilihan raya susulan kemasukan wang RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadinya. Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berkata saman itu difailkan di Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur, hari ini. Ia juga difailkan terhadap Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, syarikat pelaburan negara 1MDB dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). “Saman ini tindakan susulan daripada pendedahan (media berpengaruh antarabangsa) *The Wall Street Journal *(WSJ),” kata Izzah. WSJ melaporkan wang itu... lagi »

    Derma: Jika tidak sembunyikan apa-apa, mengapa tidak berterus terang sahaja?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    oleh Hazlan Zakaria Pemimpin demokrasi bukan hanya perlu jujur, kebertanggungjawapan, bertanggungjawab dan mempunyai niat yang baik, tetapi juga perlu mempamerkan semua kualiti ini kepada rakyat yang telah memilih mereka. Malah seorang pemimpin yang memiliki semua keperibadian tersebut, juga akan berdepan masalah sekiranya mereka tidak dilihat memilikinya, pada pandangan pengikut dan orang yang bergantung kepada mereka. Untuk menjadi pemimpin, seseorang memegang nasib negara atau organisasi dalam tangan mereka dan kerana itu perlu dibertanggungjawapkan, begitu juga mesti seorang ya... lagi »

    Tembelang Menteri Kanan Ini Terbongkar Lagi

    Addin Deen pada Addin - 18 jam yang lalu
    *Tembelang Menteri Kanan Ini Terbongkar Lagi. *Syarikat adik Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi perlu dikeluarkan daripada senarai syarikat yang membida untuk menguruskan kemasukan 1.5 juta pekerja warga Bangladesh secara sistem atas talian, kata Zairil Khir Johari. Penolong Setiausaha Publisiti DAP itu berkata, Real Time Networking Sdn Bhd merupakan antara syarikat tempatan yang membida projek itu seperti disahkan Kementerian Dalam Negeri (KDN). "Demi kepentingan tanggungjawab awam, menteri dalam negeri perlu segera membatalkan kelayakan bidaan Real Time Networking.... lagi »

    Ringgit cecah RM4 akibat penurunan nilai yuan, masalah Malaysia bertambah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
    [image: Nilai ringgit semakin menurun kepada dolar AS dalam perdagangan mata wang pagi ini. – Gambar fail The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015.] Nilai ringgit semakin menurun kepada dolar AS dalam perdagangan mata wang pagi ini. Langkah mengejut kerajaan China menurunkan nilai yuan ditambah pula dengan halangan dalam negeri menyebabkan nilai ringgit mencecah kepada 4.0060 bagi setiap dolar Amerika Syarikat (AS) dalam dagangan awal. Ini adalah tahap paling lemah yang dicatatkan sejak September 1998, berbanding titik paling kukuh ringgit pada 27 Julai 2011 pada 2.9390 berbanding dola... lagi »

    Cursing Malay : Terus Terang

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 18 jam yang lalu
    Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ Apa Yang Pemalas Sangat Bini Kau Ni Sampai Hak Anak Pun Dia Tak Nak Bagi? Posted: 11 Aug 2015 02:54 AM PDT Masyarakat orang kita khasnya kaum ibu-ibu urban memang mudah melatah dalam sesetengah perkara. Sejak dari dulu aku memang jadi sasaran utama diorang apabila sampai waktu PMS diorang ni, contohnya apabila aku sokong "isteri perlu layan suami macam pelacur" atau kritik "mak-mak yang nak memperjuangkan bilik menyusu dekat shopping kompleks dengan menyusu depan orang ramai adalah mak-mak gila." Baru aje ni pulak, seora... lagi »

    Kopitiam Bang Nan

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 18 jam yang lalu
    Kopitiam Bang Nan ------------------------------ The Revival Of Kopitiam Bang Nan...!! Posted: 11 Aug 2015 07:09 PM PDT Mulakan pada malam ini di Ampang. Jom semua warga Ampang, Gombak, Selayang dan Pandan. Turun jangan tak turun. Mulakan politik baru dengan semangat baru. Amanah, Progresif dan Peduli. "The time has come to lay that baggage down and leave behind all the struggling and striving. You can be set free as you journey forward into a balanced healthy and rewarding future." ― Sue Augustine You are subscribed to email updates from Kopitiam Bang Nan To stop receiving th... lagi »

    RAKYAT MARHAEN

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 18 jam yang lalu
    RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Najib dan Mahathir lebih terpenjara daripada saudara - 10 cops surround car, nab lawyer for #TangkapNajib sticker - What is Khairy’s game plan? - Singa Umno: Adakah Khairy Jamaluddin cukup berani? - Anonymous Malaysia ancam serang siber 29, 30 Ogos - PAS bimbang mimpi ngeri kembali berulang - DAPATKAH PRINSIP ‘CASH IS KING’ MENYATUKAN SEMULA UMNO? - ‘Apa kurangnya undang-undang sekarang?’ - Dr M dilihat seolah-olah tiada idea, ampu Salleh - Kemasukan 1.5 juta pekerja Bangladesh bertentangan RMK11, kata... lagi »

    Keluarkan syarikat adik Zahid Hamidi urus 1.5 juta pekerja Bangladesh, kata DAP

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 19 jam yang lalu
    Kementerian Dalam Negeri mengesahkan Real Time Networking Sdn Bhd yang merupakan milik adik Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi adalah antara syarikat tempatan yang membida projek menguruskan kemasukan 1.5 juta Bangladesh. – Gambar fail The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015. Syarikat adik Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi perlu dikeluarkan daripada senarai syarikat yang membida untuk menguruskan kemasukan 1.5 juta pekerja warga Bangladesh secara sistem atas talian, kata Zairil Khir Johari. Penolong Setiausaha Publisiti DAP itu berkata, Real Time Networkin... lagi »

    Zahid, Muhyiddin tampil mesra dalam acara sultan

    atsixty pada ZAKRI ALI - 19 jam yang lalu
    T * T* *imbalan perdana menteri sekarang Datuk Seri Zahid Hamidi dan bekas penyandang jawatan itu Tan Sri Muhyiddin Yassin tampil mesra hari ini.Ini berlaku selepas pelbagai spekulasi dibuat berhubung potensi pergolakan dalaman Umno.Mereka dilapor dalam mood ceria dan berborak sesama sendiri dalam sebuah majlis di Johor hari ini, dalam acara yang sultan Johor menjadi tuan rumahnya.“Dalam acara petang ini, Muhyiddin dan Zahid duduk di sebelah tuanku (Sultan Ibrahim Ismail).“Ketika makan, mereka kelihatan menyendeng dan berbisik sesama sendiri, dan Muhyiddin malah mengh...lagi »

    Najib dan Mahathir lebih terpenjara daripada saudara

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    *SELAMAT HARI JADI* Ybhg Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum Parti KEADILAN Rakyat Malaysia, D/A Penjara Sungai Buloh, Selangor. *Assalamualaikum wbh wbt.* *Gambar terakhir Anwar sewaktu masih bebas.**Saudara*, pertamanya saya mengucapkan selamat hari ulang tahun kelahiran saudara yang jatuh pada hari semalam, 10 Ogos dengan harapan dan doa semoga saudara diberikan kesejahtraan serta keberkatan oleh Allah S.W.T di dunia dan akhirat. Usia saudara kini sudah merangkak ke - 68 tahun dimana bagi sesetengah orang dianggap sudah lanjut usia dan tidak "rak" (berdaya) lagi untuk berjuang... lagi »

    Derma RM2.6 bilion: Inilah jawapan yang sesuai untuk Najib beri

    kerengga pada KERENGGA - 19 jam yang lalu
    MOHD FITRI ASMUNI Semalam semasa program Forum Santai Rakyat: Derma RM2.6 bilion, moderator program ada melontarkan satu soalan kepada saya, adakah derma RM2,600 juta yang masuk ke dalam akaun Najib itu merupakan satu jenayah rasuah. Saya dengan terus terang dan jelas mengatakan "Ya, ia merupakan satu jenayah rasuah!". Saya tidak menuduh DS Najib sebarangan, tetapi fakta dan undang-undang

    Parti Islam Baru Tak Ikut Model PAS, Tidak Tolak Ulama, Tidak Sasarkan PAS. -Dr Mujahid. Posted by Ibnu Hasyim

    atsixty pada ZAKRI ALI - 19 jam yang lalu
    *[image: unnamed (1)]* *Parti Islam baru tak ikut model, struktur PAS* *Parti Islam baru yang akan ditubuhkan tidak akan meniru struktur organisasi PAS, parti serpihannya, kata seorang pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB). Malah, anggota jawatankuasanya Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa, membayangkan tiada lagi badan seperti Majlis Syura Ulama, badan tertinggi dalam pembuat keputusan selepas muktamar.* *Kita tak nak tiba-tiba ada dua kuasa dalam parti seperti contoh Majlis Syura dan ada pula kuasa eksekutif. Kita tak nak perkara ini bertindan.* *“Biar jawatankuasa dan kepimpinan yang aka... lagi »

    Cubaan Ku Nan Untuk 'Kencing' Rakyat Pasal Derma Dikantoikan MCA..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 19 jam yang lalu
    Malang buat Ku Nan.. alaaa Ku Nan yang jadi Setiausaha Agung UMNO tu.. cubaannya untuk 'kencing' sambil memperbodohkan rakyat di kantoikan oleh MCA.. "Ya, (amalan biasa) dalam mana-mana parti," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Bangunan Oval Damansara pada Isnin ketika ditanya mengenai sumbangan derma dalam akaun amanah Datuk Seri Najib Tun Razak untuk UMNO. Beliau berkata pihak yang membuat dakwaan berhubung amalan ini hanya cuba untuk melemahkan UMNO. Tengku Adnan berkata tuduhan yang dilemparkan terhadap perdana menteri dan presiden UMNO itu cuma "permainan politi... lagi »

    Ragam Gadis-Gadis Cantik Di China Pasti Anda Rasa Pelik

    Nas Rul pada dairishare - 20 jam yang lalu
    Beijing beauties walk their crabs down the street in Sanlitun, drawing many gawkers. We assume they didn't have time to walk their jumbo shrimp, or crayfish.

    KEADAAN PANGSAPURI DI PULAU PINANG SELEPAS DILANDA RIBUT KUAT SEHINGGA KINI BELUM ADA BANTUAN.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 20 jam yang lalu
    *Bumbung rumah pangsapuri tercabut di landa ribut di Pulau Pinang. Dikhabarkan masih belum ada bantuan. Lokasi : Mutiara Idaman 1 Jelutong, P.PinangMacam tidak percaya jer sebab al maklumlamlah kerajaan Pulau Pinang kan ditadbir urus oleh DAP berketuamenterikan Lim Guan Eng dengan slogan Cekap, Akauntabiliti dan Telus (C.A.T) ... kerajaan yang paling cekap telus dan amanah sekali dalam sejarah negara sejak merdeka. *

    TMJ Selar Pemimpin Seperti Lalang

    atsixty pada ZAKRI ALI - 20 jam yang lalu
    *KUALA LUMPUR: Tengku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim menyeru pemimpin lain agar mencontohi Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin yang ikhlas dalam menegakkan kebenaran dan masa depan Johor."Usaha beliau sepatutnya dijadikan contoh kepada pemimpin-pemimpin lain."Janganlah menjadi seperti sesetengah individu yang sanggup menggadaikan prinsip demi kepentingan peribadi," kata Tunku Ismail dalam laman Facebook JOHOR Southern Tigers pada Selasa.Selain itu, Tunku Ismail turut menyelar tindakan sesetengah pemimpin yang tidak tetap pendirian b... lagi »

    wirawandesa

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 jam yang lalu
    wirawandesa ------------------------------ CATATAN PERJALANAN 1: DALAM DAKAPAN MADINAH AL-MUNAWARAH Posted: 10 Aug 2015 08:02 PM PDT Bila memutuskan untuk menunaikan umrah pada bulan Ramadan yang lepas, terkenang kembali waktu-waktu pahit dan manis ketika menjejakkan kaki di Tanah Suci beberapa tahun dahulu. Kalau dahulu musim haji, kali ini bulan puasa, dua situasi yang berbeza. Kemudian ditambah pula kali ini di bulan puasa yang kata orang banyak dugaan ketika di sana nanti. (Lapangan Terbang King Abdul Aziz, Jeddah) Namun begitu, seb... lagi »

    10 cops surround car, nab lawyer for #TangkapNajib sticker

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 20 jam yang lalu
    “They had orders from ‘higher up’ to nab me,” says Murnie Hidayah. [image: Murnie-Hidayah,#TangkapNajib2] KUCHING: Local lawyer Murnie Hidayah who sported a “#TangkapNajib” sticker on her car was hauled up by a team of policemen in Satok on Monday. Murnie was taken to the police station where she was questioned under Section 504 of the Penal Code that deals with “intentional insult with intent to provoke a breach of the peace”. The lawyer faces a maximum sentence of two years jail upon conviction. Pictures of Murnie and about 10 policemen surrounding her vehicle have since been making t... lagi »

    What is Khairy’s game plan?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 20 jam yang lalu
    The enigmatic minister must decide which side of the fence he's on. [image: 2game-plan,-Khairy-Jamaluddin,-Najib-Abdul-Razak] Our Youth and Sports Minister, Khairy Jamaluddin, is an enigma. He’s made a connection with the youth with an amity that his predecessors couldn’t achieve. He is steadfast in standing by the many talented athletes of our nation when they become subjected to controversy. He takes down extremists of all stripes when they attack the many communities that make up the colourful diversity of Malaysia. He is an inspiration for our youth. Yet, it is hard not to see him... lagi »

    Singa Umno: Adakah Khairy Jamaluddin cukup berani?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 20 jam yang lalu
    [image: Singa Umno: Adakah Khairy Jamaluddin cukup berani?] Pernah seorang penulis Indonesia, Pramoedya Ananta Toer melontarkan kata-kata pedas terhadap anak muda apabila beliau menyebut “kalian pemuda, kalau kalian tidak punya keberanian, sama saja dengan ternak karena fungsi hidupnya hanya berternak diri.” Beberapa hari lepas, selepas sekian lama mendiamkan diri akhirnya Menteri Belia dan Sukan, serta Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia Khairy Jamaluddin Abu Bakar atau lebih dikenali sebagai KJ menyatakan pendirian jelas beliau tidak gentar disingkir Kabinet kerana mengkritik tin... lagi »

    Artis Ni Belasah Menteri Mana Pulak Ni?

    Addin Deen pada Addin - 20 jam yang lalu
    *Artis Ni Belasah Menteri Mana Pulak Ni? *Selepas Faizal Tahir, seorang lagi artis tempatan menyuarakan kurang senang dengan kenyataan Khairy Jamaluddin yang menyamakan penyokong Liverpool dengan penyokong Pas. Menerusi Instagram, selebriti Afdlin Shauki berkata, dia tahu niat Khairy untuk berseloroh tetapi tidak wajar untuk mengaitkan politik dan sukan kegemaran rakyat. “Dahlah semua benda sekarang berbaur politik yang sangat merungsingkan rakyat, rasanya ada khutbah jumaat pun macam berbaur politik sekarang. “Ni bola pun nak kasi panas!! Tak payahla bro….kita memang suka mengan... lagi »

    Kakak kantoikan bapa tiri rogol adiknya

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 20 jam yang lalu
    Chukai: Seorang nelayan berusia 53 tahun, kelmarin ditahan reman tujuh hari kerana disyaki merogol anak tirinya yang berumur 10 tahun dalam kejadian di Kampung Baru, Kerteh, Khamis lalu. Pemangku Ketua Polis Daerah Kemaman, Deputi Superintendan Normansah Din berkata, kejadian itu disedari kakak mangsa yang ketika itu bersama rakannya menuju kedai berhampiran dan terserempak mangsa keluar dari

    Najib dan Mahathir lebih terpenjara daripada saudara

    mso.im pada . - 20 jam yang lalu
    *SELAMAT HARI JADI* Ybhg Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum, Parti KEADILAN Rakyat Malaysia, D/A Penjara Sungai Buloh, Selangor. *Assalamualaikum wbh wbt.* *Gambar terakhir Anwar sewaktu masih bebas.**Saudara*, pertamanya saya mengucapkan selamat hari ulang tahun kelahiran saudara yang jatuh pada hari semalam, 10 Ogos dengan harapan dan doa semoga saudara diberikan kesejahteraan serta keberkatan oleh Allah S.W.T di dunia dan akhirat. Usia saudara kini sudah merangkak ke - 68 tahun dimana bagi sesetengah orang dianggap sudah lanjut usia dan tidak "rak" (berdaya) lagi untuk berjuan...lagi »

    Selepas ARIF, Harapan Baru Akan Punyai Sayap Perundangannya, ProGuam...

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 20 jam yang lalu
    Selepas ARIF (Unit Amal versi GHB) berjaya diwujudkan, Harapan Baru bakal mempunyai sayap perundangannya sendiri apabila sebuah NGO bernama ProGuam telah berjaya ditubuhkan dan diluluskan pendaftarannya pada 9 Julai 2015 yang lalu. Demikian dinyatakan oleh Dato Tarmizi Mohd Jam, timbalan pengerusi GHB Wilayah Persekutuan. beliau menyatakan bahawa mengikut perancangan, ProGuam akan menjadi sayap perundangan Harapan Baru sebaik saja parti baru itu diluluskan nanti. Nombor pendaftarn ProGuam ialah PPM-004-10-09082015. Di dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden ProGuam,... lagi »

    Batalkan niat nak bawa masuk 1.5 juta Bangladesh TERBONGKOR

    atsixty pada ZAKRI ALI - 20 jam yang lalu
    *Pendedahan adik kandung Ahmad Zahid Hamidi, Abdul Hakim Hamidi berkerjasama dengan syarikat yang menyediakan sistem dalam talian (link) untuk membawa masuk warga Bangladesh ke negara ini tidak mengejutkan, sebaliknya perkara itu sudah diduga sejak awal.* *Sebaik sahaja Zahid mengumumkan KDN hendak bawa masuk 1.5 juta rakyat Bangladesh orang sudah dapat membaca apakah tujuan dan maksudnya. Kalau tidak ada mengada, keuntungan kantung sendiri, untuk apa sejumlah sebanyak itu Bangladesh dibawa masuk.* *Sebabnya, jumlah Bangladesh yang berada di negara ini sudah lebih daripada mencukup... lagi »

    Anonymous Malaysia ancam serang siber 29, 30 Ogos

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 21 jam yang lalu
    [image: Anonymous Malaysia ancam serang siber 29, 30 Ogos] Video dimuat naik Anonymous Malaysia mengancam serangan terhadap Perdana Menteri dan laman web kerajaan. SHAH ALAM – Satu kumpulan menggelarkan diri mereka ‘Anonymous Malaysia’ memuat naik video mahu mengancam Kerajaan Malaysia dan mengisytihar perang terhadap Perdana Menteri melalui Facebook rasmi kumpulan itu, pada 4 Ogos lalu. Dalam video terbabit, kumpulan itu mengisytiharkan perang internet terhadap Kerajaan Malaysia dan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri dan menjangkakan serangan akan berlaku pada 29 h... lagi »

    Najib Terperanjat Dengan Cabaran Ini?

    Addin Deen pada Addin - 21 jam yang lalu
    *Beranikah Najib Sahut Cabaran Ini?* DAP menjemput Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke majlis makan malam mengumpul dana untuk parti itu bagi mengenali penyumbang mereka, kata Tony Pua. Setiausaha publisiti DAP itu berkata, program berkenaan yang akan berlangsung esok turut menyediakan 2 buah kerusi VVIP untuk Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor. Awal bulan ini, Najib berkata, beliau bersedia mendedahkan sumber dana politik sekiranya pembangkang bersetuju melakukan tindakan sama. "Kami ingin maklumkan kepada perdana menteri, kami berjaya menjual 300 meja untuk ma... lagi »

    Game over jika RM2.6 bilion rasuah

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 21 jam yang lalu
    *ROBIATULADAWIYAH ABD RASHAD* 12 OGOS 2015 *Datuk Abdul Rahman Dahlan* KUALA LUMPUR - "Permainan tamat," itulah yang dikatakan oleh Pengarah Strategik Komunikasi BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan jika benar wang RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah rasuah. Bagaimanapun Abdul Rahman yakin wang tersebut bukan rasuah dan ia dibenarkan oleh perlembagaan parti dan undang-undang negara. Menurutnya, biarlah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melakukan siasatan lanjut bagi mengesahkan perkara itu. "Tanya SPRM lah, su... lagi »

    5 kesudahan untuk Najib yang diramal oleh A Kadir Jasin

    kerengga pada KERENGGA - 21 jam yang lalu
    A Kadir Jasin TEUKU Adan bin Teuku Mansor menggelar Tun Dr Mahathir Mohamad “the green-eyed monster”. Diterjemahkan literal ke bahasa Melayu, raksasa bermata hijau. Raksasa bermata hijau atau tidak, kebijaksanaan harian (conventional wisdom) mengatakan bahawa Dr Mahathir lebih diyakini dan lebih popular daripada Teuku Adnan. Mohon maaf saya menggunakan gelaran Teuku dan bukan Tengku atau

    Ahmad Maslan - Kejatuhan Ringgit Bagus Kerana Rakyat Malaysia Akan Membeli Barangan Tempatan

    canang pada Cananglahnie - 21 jam yang lalu
    $%1. Nilai ringgit ditentukan oleh keadaan pasaran. Ada kalanya nilai ringgit meningkat dan adakalanya menyusut. Pada tahun 2014, ringgit menyusut dibanding dollar Singapura, dollar Taiwan, rupiah Indonesia , rupee India, baht Thailand, dollar Hong Kong & dolar US. Namun ringgit mengukuh jika dibanding, won Korea, dolar Australia, pound UK, matawang Euro & yen Jepun. Persoalannya. Kenapa nak banding dengan matawang dari negara lain? Kenapa tak hurai je kejatuhan nilai ringgit daripada sibuk membanding dengan matawang negara lain? 2. Ini berlaku akibat penurunan harga komoditi ter... lagi »

    Hj Hadi kata DAP kesaorangan....Mat Sabu curi selipar? (vdo)

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 21 jam yang lalu
    Berikut sebahagian daripada ucapan Hj Hadi sewaktu di Manjoi, Ipoh pada 9 Ogos lalu. Betulkah fakta-fakta yang dia sebutkan itu? Letih nak jawab benda yg sama. Nak tergelak pun ada, nak marah pun ada...boleh dia kata DAP keseorangan...?? 1) …memerlukan simple majoriti untuk menaikkan Mahkamah Syari’ah dan sebahagian hukum Hudud. Apa yang 76 (a) yg membolehkan semua hukum Hudud, memerlukan majoriti 2/3 , tak cukup lagi. 2) Nak simple majoriti memelukan Umno yg Islam menyokong. Memerlukan PBB yg Islam menyokong. Memerlukan DAP yg Melayu menyokong. Memerlukan PKR yg Islam menyokong. ... lagi »

    LANTAI BANGUNAN RUNTUH DI SELAYANG AWAL PAGI TADI ... TIGA PARAH DUA CEDERA RINGAN.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 22 jam yang lalu
    *Tiga parah, dua lagi cedera apabila struktur lantai bangunan kedai serbaguna yang sedang dalam pembinaan runtuh di Selayang Prima, di sini, awal pagi tadi. Dalam kejadian 4.45 pagi itu, semua lima mangsa lelaki berjaya dikeluarkan oleh pekerja binaan sebelum pasukan Bomba dan Penyelamat Sungai Buloh tiba di tempat kejadian kira-kira 15 minit kemudian. Lima mangsa lelaki berjaya dikeluarkan oleh pekerja binaan sebelum bomba tiba. Semua mangsa dibawa ke Hospital Selayang dengan tiga parah manakala dua lagi cedera ringan.*

    PAS bimbang mimpi ngeri kembali berulang

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    *Oleh Juhaidi Yean Abdullah * RABU lalu, Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menggesa diwujudkan semula pakatan pembangkang yang kuat untuk hadapi Pilihan Raya Umum ke-14. Cadangan ini dibuat dua bulan setelah DAP isytihar kematian pakatan pembangkang dan sebulan selepas sekumpulan pemimpin PAS atau G18 membuat keputusan bersedia meninggalkan parti itu dan menubuhkan Gerakan Harapan Baru (GHB). Padahal beliau antara tokoh PAS yang kuat mempertahan kepemimpinan ulama daripada serangan ideologi DAP dan GHB, dan yakin kemampuan PAS meneruskan perjuangan politik secara b... lagi »

    DAPATKAH PRINSIP ‘CASH IS KING’ MENYATUKAN SEMULA UMNO?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    * Maknanya UMNO sememanggnya berpecah. Seluruh dunia akan tertawa sekiranya ada ‘pemimpin’ UMNO yang mengatakan bahawa UMNO masih kukuh dan kuat. Akan ditertawakan sekiranya ada yang mengatakan UMNO kini masih bersatu padu. Sudah kelihatan jelas bibit perpecahan yang berlaku. Berdasarkan kepada komen dan kritikan di medan media sosial dengan jelas menampakkan tentang perpecahan dalam UMNO kini.* * Pepecahan dalam UMNO kini agak luar biasa. Bukannya perpecahan antara Team A dan Team B ataupun bukan disebabkan kewujudan ‘serpihan’ sebagaimana yang berlaku dalam tahun-tahun ... lagi »

    10 Perkara yang Merosak Otak

    Detik Islam pada Detik Islam - 22 jam yang lalu
    [image: otak] OTAK, seperti yang kita ketahui, juga bekerja sebagaimana anggota badan kita yang lain bekerja. Namun, mungkin tanpa kita sedari, ada beberapa kebiasaan dan pekerjaan kita yang boleh membuat otak kita jadi rosak. Berikut adalah beberapa di antaranya: *1. Tidak Sarapan Pagi* Mereka yang tidak mengambil sarapan pagi mempunyai kadar gula darah yang rendah, yang akibatnya bekalan nutrisi ke otak menjadi kurang. *2. Makan Terlalu Banyak* Terlalu banyak makan, apalagi yang kadar lemaknya tinggi, dapat berakibat mengerasnya pembuluh darah otak karena penimbunan lemak pada din... lagi »

    Perghhh !!! Padah ‘love bite’ RM800

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 22 jam yang lalu
    Tertuduh (tengah) dibawa keluar dari mahkamah selepas denda diputuskan. KOTA BHARU – Padah buat seorang pemuda yang bertindak peluk, cium serta meninggalkan gigitan cinta pada seorang remaja berusia 15 tahun, dia dihukum denda RM800 oleh Mahkamah Majistret Kota Bharu, semalam. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini Denda diputuskan Majistret, Mohd Firdaus Zainal Abidin terhadap

    Penolong pengarang Utusan cabar menteri, pengarah Jasa debat isu derma RM2.6 bilion Najib

    atsixty pada ZAKRI ALI - 22 jam yang lalu
    *Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak dan Pengarah Jasa Datuk Dr Puad Zarkashi perlu bersedia berdebat dalam isu RM2.6 dimasukkan ke dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak bagi membuktikan mereka pembela perdana menteri, kata Ku Seman Ku Hussain.Penolong pengarang akhbar milik Umno edisi Ahad, Mingguan Malaysia itu berkata Salleh dan Puad memutar belit kenyataannya yang sama sekali tidak mempersoalkan dana RM2.6 bilion itu datang daripada sumber rasuah.“Kedua-dua panglima ini sama sekali tidak meny... lagi »

    " HANYA ORANG GILA SAHAJA YANG MENGELUARKAN KENYATAAN SEPERTI INI "

    tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 22 jam yang lalu
    Oooo senang-senangnya kalau label rakyat gila ye. Kalau bodoh biar sorang-sorang jangan dibawa-bawa orang lain jadi bodoh. Kau lihat hanya bahagian kau sahaja. Kesan pada rakyat kau tak fikir langsung apabila nilai mata wang Malaysia jatuh. Ekonomi jatuh, harga barang meningkat. Kau tak fikir kah banyak barang yang di import dari negara luar, jika mata wang jatuh kesannya pada kerajaan yang terpaksa membayar lebih. KUALA LUMPUR : Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mengulangi kenyataan bahawa penurunan nilai Ringgit baik untuk pelancongan negara. ... lagi »

    ‘Apa kurangnya undang-undang sekarang?’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    [image: TRP251014-6 (1)] *Peruntukan sedia ada dikatakan sudah mencukupi untuk mengawal media sosial. * KUALA LUMPUR, 12 Ogos: Undang-undang baru untuk mengawal media sosial tidak perlu diwujudkan kerana peruntukan yang sedia ada dilihat sudah mencukupi. Peguam muda, Syahredzan Johan, berkata kerajaan tidak boleh sewenang-wenangnya mewujudkan undang-undang baru tanpa menjelaskan kekurangan pada peruntukan undang-undang sedia ada. “Bagaimana Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia yang mana skopnya begitu luas tidak mencukupi? “Terdapat juga kesalahan di bawah Kanun Keseksaan yang b... lagi »

    Derma RM2.6 billion dan duit RM4.00 satu dollar, hanya Najib.

    mantaro pada SISI BUKIT - 22 jam yang lalu
    Derma masuk akaun peribadi RM 2.6 billion, bukan ada unsur duit kopi. DUIT Malaysia jatuh , USD 1 dah cecah RM4. Semuanya zaman Najib Razak. Dr Mahathir pun gagal memecah sejarah Datuk Seri Najib.Tapi ada orang masih mahu sokong DS Najib.

    INILAH CONTOH BODEK TAHAP GABAN...

    Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - 22 jam yang lalu

    Dr M dilihat seolah-olah tiada idea, ampu Salleh

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    Fokus utama kerajaan pada masa ini adalah untuk memastikan ekonomi negara bertambah baik, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Mohd Salleh Tun Said Keruak. "Kita banyak masalah bukan atas dasar kesilapan kita tetapi berpunca dari penurunan harga minyak dunia dan itu memberi kesan kepada ringgit Malaysia, (dan) ia juga berlaku di negara lain," katanya. Salleh bercakap kepada pemberita selepas menghadiri majlis sambutan Aidilfitri Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) di ibunegara semalam. Menyentuh kenyataan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai perhimpunan ... lagi »

    Kemasukan 1.5 juta pekerja Bangladesh bertentangan RMK11, kata MTUC

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 jam yang lalu
    [image: Malaysia tidak seharusnya masih mengharapkan kepada buruh berskala rendah sebagaimana cadangan membawa 1.5 juta pekerja dari Bangladesh kerana ia sudah tidak relevan dengan objektif negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 12 Ogos, 2015.] Malaysia tidak seharusnya masih mengharapkan kepada buruh berskala rendah sebagaimana cadangan membawa 1.5 juta pekerja dari Bangladesh kerana ia sudah tidak relevan dengan objektif negara. Cadangan membawa masuk 1.5 juta pekerja dari Bangladesh ke Malaysia secara berperingkat dalam tempoh 3 tahun, bertentangan dengan objektif Rancang... lagi »

    Sedarlah Najib, Penolakan Sudah Ada Di Mana - Mana !! Shahbudin Husin

    atsixty pada ZAKRI ALI - 23 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *Perdana Menteri Najib Razak seharusnya lebih sedar diri ketika ini. * * Hakikat bahawa beliau semakin ditolak dan tidak dikehendaki lagi memimpin negara ini sudah boleh dilihat di mana-mana. * * Jika selama ini penolakan itu lebih banyak tersimpan dalam hati atau lebih kerap diluahkan di kedai-kedai kopi atau dalam kata-kata melalui hujung jari, tetapi kini ia tidak lagi dilakukan secara sembunyi-sembunyi. * * Sudah ada yang berani meluahkannya dalam mesyuarat perwakilan UMNO sendiri. * * Di Langkawi, seorang perwakilan bernama Anina Saaduddin menyifat... lagi »

    DAP jemput Najib ke majlis makan malam, kenali penderma

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
    [image: Setiausaha publisiti DAP Tony Pua berkata, majlis makan malam mengumpul dana DAP turut menyediakan 2 buah kerusi VVIP untuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor. – Gambar fail The Malaysian Insider, 11 Ogos, 2015.] Setiausaha publisiti DAP Tony Pua berkata, majlis makan malam mengumpul dana DAP turut menyediakan 2 buah kerusi VVIP untuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor. DAP menjemput Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke majlis makan malam mengumpul dana untuk parti itu bagi mengenal... lagi »

    'MENTERI GILA' yang TAK FAHAM baca statistik data pelancongan !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
    *Akhirnya Admin berjaya bongkar & menyangkal kenyataan 'MENTERI GILA' yg TAK FAHAM baca statistik data pelancongan !!!* * Tak sia2 Najib lantik 'badut sarkas' masuk dlm kabinet Najib.. Rakyat bukannya bodoh spt pecacai2 UMNO yg HANYA TAU JILAT JER..* * HAKIKATNYA... bila ringgit jatuh, jumlah kedatangan pelancong asing ke negara ini juga menurun..*

    KENAPA MENTERI2 ternakan UMNO kebanyakannya banyak yang bodoh ???

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
    *Baru tau nilai ringgit jatuh puncanya sbb Mahathir serang PAHLAWAN Najib Razak.. Nasib baik DSAI dlm penjara, kalau tak Anwar juga akan dipersalahkannya.. KENAPA SEKARANG INI ringgit tetap makin jatuh sehingga CECAH RM4.00 wpun Mahathir dah kurang 'attack' Najib skrg..??*

    Mengapa kita asyik dapat menteri 'bodoh sombong'?

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 23 jam yang lalu
    *oleh V Shuman* SEKILAS PANDANG: Berikut adalah satu cadangan – mari kita mulakan satu acara tahunan, di mana kita sampaikan "anugerah" kepada menteri-menteri di bawah pelbagai kategori. Ia akan menjadi satu cara bagi rakyat memberitahu menteri-menteri betapa kita "menghargai" mereka dan "kebijaksanaan" mereka. Jika anugerah sebegini diberikan, pasti Menteri di Jabatan Perdana Menteri Shahidan Kassim akan memenangi anugerah bagi "paling banyak memberikan kenyataan bodoh" tangan ke bawah. Kenyataan terbarunya? Beliau menyatakan yang kenyataan dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Ras... lagi »

    “Orang gila saja tak faham kebaikan Ringgit jatuh” - Nazri Aziz

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 23 jam yang lalu
    Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mengulangi kenyataan bahawa penurunan nilai Ringgit baik untuk pelancongan negara. Katanya, ini adalah masa sesuai pelancong asing melabur wang di negara ini dan pelancong tempatan pula lebih memilih untuk melancong dalam negara. “Penurunan mata wang Ringgit baik untuk pelancongan, pelancongan dalam negeri. Apabila wang kita

    ALHUSSEYN

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    ALHUSSEYN ------------------------------ - 13 AJK Pemuda PAS Shah Alam letak jawatan, ada cawangan bakal terbubar - Hentikanlah amalan membiarkan presiden songlap wang ... - Setelah penguatkuasa MBI dicaci, pemuda tampil mohon maaf - Orang Arab derma RM2.6 bilion? Bullshit! – Tun M - Pukul Mat Sabu sindir orang tu..... 13 AJK Pemuda PAS Shah Alam letak jawatan, ada cawangan bakal terbubar Posted: 11 Aug 2015 01:19 AM PDT Seramai 13 ahli jawatankuasa (AJK) Pemuda PAS Shah Alam hari ini mengumumkan peletakan jawatan mereka di peringkat kawasan selepas parti Islam i... lagi »

    DIALOG RAKYAT

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Wanita disiasat polis kerana tampal pelekat kenderaan #TangkapNajib - KJ buat lawak bodoh – Faizal Tahir - Lindungi Ringgit! Jangan balut kertas dengan api! - Penjual kacang putih mungkin diberi peluang kedua - Pembayaran elektronik bermula 9 September - Sah! Karathu pula direhatkan - Biarkan SPRM bebas siasat skandal 1MDB - Rundingan turun kuasa beberapa jabatan bermula - Al-fatihah untuk APO? dan Ujang - Adenan: BN S'wak sudah sedia hadapi p'raya - Adik Zahid runding sistem urus 1.5j pekerja Bangl... lagi »

    DUNIACACAMARBA

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    DUNIACACAMARBA ------------------------------ Fantastic Four (2015) Posted: 11 Aug 2015 07:10 AM PDT DOWNLOAD Dalam film barunya ini, porsi mereka digantikan oleh para bintang muda yang sedang bersinar yaitu Miles Teller sebagai Reed Richards / Mr. Fantastic, Kate Mara sebagai Sue Storm / The Invisible Woman, Michael B. Jordan sebagai Johnny Storm / The Human Torch, dan Jamie Bell sebagai Ben Grimm / The Thing. You are subscribed to email updates from Dunia Cacamarba To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amp... lagi »

    Mengapa kita asyik dapat menteri ‘bodoh sombong’?

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
     Berikut adalah satu cadangan – mari kita mulakan satu acara tahunan, di mana kita sampaikan "anugerah" kepada menteri-menteri di bawah pelbagai kategori. Ia akan menjadi satu cara bagi rakyat memberitahu menteri-menteri betapa kita "menghargai" mereka dan "kebijaksanaan" mereka. Jika anugerah sebegini diberikan, pasti Menteri di Jabatan Perdana Menteri Shahidan Kassim akan memenangi anugerah

    Apa Yang Tersirat

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    Apa Yang Tersirat ------------------------------ Sejak Bila Di Malaysia Dana Politik Diumumkan Kepada Rakyat? Posted: 11 Aug 2015 07:54 AM PDT 1. Jangan jadi pengeritik, kerana ikut-ikut menjadi pengeritik. Dana politik yang diterima DS Najib Razak dipertikai, hanya kerana diketahui melalui laporan The Wall Street Journal. Mereka yang menjadi pengeritik tersebut perlu bertanya pada diri mereka sendiri, sejak bila dana politik di Malaysia diumumkan kepada rakyat? 2. WSJ tidak akan dapat melaporkan berkaitan dana politik yang dimasukkan ke akaun peribadi Perdana Menteri, jika tiada... lagi »

    PAS Shah Alam Lumpuh, Ketua Dan AJK Letak Jawatan

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
    *SHAH ALAM: Ketua Pemuda PAS kawasan Shah Alam Helmi Radzuan dan 12 anggota jawatankuasanya meletakkan jawatan kerana parti itu semakin 'eksklusif'.Bekas naib ketua Pemuda PAS kawasan itu Abbas Salimmi Adzmi berkata kesemua mereka meletakkan jawatan secara sukarela sejak 14 Julai lepas hingga semalam, dan kini menjadi anggota biasa parti itu.Surat peletakan jawatan mereka telah diserahkan kepada Setiausaha Dewan Pemuda PAS Selangor untuk tindakan lanjut selain memaklumkan perkara itu kepada Yang Dipertua PAS Shah Alam Azli Yusof dan Anggota Parlimen kawasan itu ... lagi »

    Cucu Tok Selampit

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    Cucu Tok Selampit ------------------------------ Bukan DS Rosmah Mansor Saja Isteri Pemimpin Negara Yang Hadir Sambutan Ulang Tahun Kemerdekaan Singapura Posted: 10 Aug 2015 07:09 PM PDT Sejak semalam pemuja-pemuja 'bullshit' memainkan gambar Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak dan isteri hadir ke Majlis Sambutan 50 Tahun Kemerdekaan Singapura. Katanya hanya DS Najib sahaja yang membawa isteri. Pemimpin negara-negara lain tidak bawa. Lidah mereka ini sama sahaja seperti lidah orang-orang PKR, PAS dan DAP yang suka menyebarkan fitnah. Kemudian mereka gelarkan merekalah pejuang UM... lagi »

    Telok Bakong Online

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    Telok Bakong Online ------------------------------ Ku Nan sindir yang gagal dan yang cemburu Posted: 11 Aug 2015 12:59 AM PDT Tun Dr Mahathir Mohamad sebenarnya cemburu melihat kejayaan Malaysia hari ini, kata Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor. Tengku Adnan membangkitkan dakwaan segelintir pihak yang cuma melemahkan negara dan menyebabkan krisis tanggapan orang ramai. "Mereka adalah orang yang gagal dapatkan apa yang mereka mahu," katanya yang lebih dikenali sebagai Ku Nan. "Seorang daripada mereka mahu menjadi perdana menteri tetapi gagal. ... lagi »

    Video Ngeri Kanak-Kanak Di Makan Ikan Piranha

    Nas Rul pada dairishare - Sehari yang lalu
    Piranha adalah jenis ikan yang dikenali pembunuh kejam. Makhluk ini sering diklasifikasikan sebagai karnivor kerana ia tidak hanya makan ikan kecil, tetapi juga manusia. Seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun di Peru, meninggal dunia selepas dimakan oleh piranha. Pihak berkuasa melaporkan bahawa kanak-kanak ini adalah dalam perjalanan bercuti bersama nenek dan kanak-kanak-lain apabila dia tiba-tiba jatuh ke dalam air.

    A Piece of My Mind

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    A Piece of My Mind ------------------------------ Malaysians are now currency experts? Posted: 11 Aug 2015 07:38 AM PDT Today, the Ringgit breached RM4.00 for a dollar. When I logged in to my Facebook and Twitter accounts, 9 out of 10 posts that appeared on my timeline were slamming the Government on the Ringgit. To sum them up, youths who dominate social media today were posting comments as though tomorrow spells the end for Malaysia. And in just the past month, I saw how Malaysians transform from being constitutional experts, to aviation analysts and now economics. Some even ... lagi »

    REZQEEN HILL

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    REZQEEN HILL ------------------------------ - Fitnah Puak Pembangkang Berhubung Rosmah Berjalan Dahului Najib - [Video] Kementerian Sendiri Pun Tak Berperanan Membantu Kerajaan Sedia Ada - @razlanrafii - Tegur Boleh Tapi Jangan Sampai Londeh Aib Pemimpin - @drasyrafwajdi Fitnah Puak Pembangkang Berhubung Rosmah Berjalan Dahului Najib Posted: 11 Aug 2015 05:33 AM PDT Dunia akhir zaman dipenuhi FITNAH & segala cerita rekaan manusia hati jahat untuk disebarkan meluas di media sosial. Terbaru di majlis PM di Singapura , mereka memfitnah mengapa perlu dibawa dalam gamba... lagi »

    Anak Sungai Derhaka

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Ringgit cecah 3.96 berbanding dolar AS, lepasi paras krisis Asia 97 - “Mereka Ini Kaki Spin" Dan "Tidak Cerdik" Kata Pengarang Mingguan Kepada Dua Pemimpin UMNO - Majalah APO Dan Ujang Berkubur Angkara GST? - Jangan Fitnah Najib.. Kereta Singapore Itu Milik Kedutaan Malaysia Lah.. Ringgit cecah 3.96 berbanding dolar AS, lepasi paras krisis Asia 97 Posted: 11 Aug 2015 05:30 AM PDT Kemerosotan ringgit itu menyaksikan ia melepasi paras 3.93 sedolar untuk kali pertama sejak krisis kewangan Asia 17 tahun lalu. ... lagi »

    IPOHMALAY

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    IPOHMALAY ------------------------------ Bala. Ringgit menjunam MYR 4.00 bagi USD 1.00 Posted: 11 Aug 2015 04:17 AM PDT Menteri Kewangan Kedua, Husni Hanadzlah, yang juga Ahli Parlimen Tambun beberapa hari lalu menyebut ringgit tidak akan mencecah RM4.00 bagi satu dollar Amerika. Hari ini, untuk terburuk dalam rekod sejarah, ringgit jatuh menjunam dari RM3.92 semalam ke RM 4.00 dalam masa sehari. Apa sudah jadi? Seluruh negara mahu penjelasan yang lengkap mengenai bencana ini. Kesan ini berlaku akibat lonjakan nilai matawang USD yang menyaksikan ia mengukuh dengan tinggi ke a... lagi »

    Nilai RM merudum melepasi tahap CGPA Mat Maslan...

    ali allah ditta pada tumpang sekole...? - Sehari yang lalu
    *Ringgit jatuh cecah RM4 sedolar AS...* *Ringgit jatuh mencecah RM4 bagi sedolar AS hari ini, merosot serendah 4.0035 pada jam 9.35 pagi, demikian menurut Bloomberg.Bagaimanapun, ia meningkat sedikit sejurus kemudiannya, dan berlegar pada kira-kira RM3.99 sedolar AS pada jam 9.50 pagi.Ini adalah kejatuhan paling rendah ringgit sejak krisis kewangan Asia pada 1997.Dalam tempoh 12 bulan terakhir, ringgit turun kira-kira 20 peratus, menjadikannya prestasinya paling buruk di Asia.Kemerosotan itu antaranya berpunca daripada kejatuhan harga minyak mentah Brent yang mengurangkan... lagi »

    Lebih baik berundur dari sembunyi sebalik jawatan

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    *RAZIATUL HANUM A.RAJAK* SHAH ALAM – Tindakan 13 AJK Pemuda Pas Shah Alam meletak jawatan dihormati Pas Selangor malah disifatkan lebih berani berbanding pemimpin lain yang masih bersembunyi di sebalik jawatan dalam parti itu. Setiausaha Pas Selangor, Mohd Khairuddin Othman berkata, pihaknya akan meminta agar Pemuda Pas negeri segera mengisi kekosongan tersebut. “Susulan pengisytiharan peletakan jawatan beberapa ahli jawatankuasa (AJK) Pemuda Pas Shah Alam, Pas Selangor menghormati pendirian mereka kerana perlembagaan parti membenarkan mereka berbuat demikian. Itu hak mereka, kita t...lagi »

    Kenapalah Najib Berkelakuan Sebegini?

    Addin Deen pada Addin - Sehari yang lalu
    *Kenapalah Najib Berkelakuan Sebegini? *Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan peruntukan RM20 juta kepada usahawan Bumiputera, langkah yang diambil ketika beliau sedang berdepan skandal wang derma RM2.6 bilion. Perdana menteri mengumumkan peruntukan tersebut akan disalurkan kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang terpilih di bawah Program Pembangunan Usahawan Bumiputera. "Justeru, pada hari ini saya umumkan bahawa peruntukan sejumlah RM20 juta akan disalurkan melalui Teraju kepada badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang terpilih bagi menjalankan Program Pembangunan Usahawan Bum... lagi »

    Sedarlah Najib, Penolakan Sudah Ada Di Mana - Mana !!

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    Shahbudin Husin Perdana Menteri Najib Razak seharusnya lebih sedar diri ketika ini. Hakikat bahawa beliau semakin ditolak dan tidak dikehendaki lagi memimpin negara ini sudah boleh dilihat di mana-mana. Jika selama ini penolakan itu lebih banyak tersimpan dalam hati atau lebih kerap diluahkan di kedai-kedai kopi atau dalam kata-kata melalui hujung jari, tetapi kini ia tidak lagi dilakukan

    Kejatuhan ringgit adalah YANG PALING TERUK DI ASIA..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

    BELUM PERTENGAHAN OGOS ringgit dah cecah RM4.00..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

    Mengapa kita asyik dapat menteri ‘bodoh sombong’?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    oleh V Shuman Berikut adalah satu cadangan – mari kita mulakan satu acara tahunan, di mana kita sampaikan "anugerah" kepada menteri-menteri di bawah pelbagai kategori. Ia akan menjadi satu cara bagi rakyat memberitahu menteri-menteri betapa kita "menghargai" mereka dan "kebijaksanaan" mereka. Jika anugerah sebegini diberikan, pasti Menteri di Jabatan Perdana Menteri Shahidan Kassim akan memenangi anugerah bagi "paling banyak memberikan kenyataan bodoh" tangan ke bawah. Kenyataan terbarunya? Beliau menyatakan yang kenyataan dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Ma... lagi »

    SIARAN LANGSUNG DIALOG TERBUKA SUBANG GHB

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    http://dpedasfm.blogspot.com/ http://pedasfm.blogspot.com/

    Najib umum RM20 juta untuk usahawan Bumiputera, ketika berdepan skandal RM2.6b

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    *OLEH MD IZWAN* Perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan peruntukan RM20 juta kepada usahawan Bumiputera akan disalurkan kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang terpilih di bawah Program Pembangunan Usahawan Bumiputera. – Gambar fail The Malaysian Insider, 11 Ogos, 2015. Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan peruntukan RM20 juta kepada usahawan Bumiputera, langkah yang diambil ketika beliau sedang berdepan skandal wang derma RM2.6 bilion. Perdana menteri mengumumkan peruntukan tersebut akan disalurkan kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang terpilih di bawah Program Pe... lagi »

    TINTA MUTIARA

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    TINTA MUTIARA ------------------------------ DAH MULA GADUH !!! Posted: 10 Aug 2015 11:31 PM PDT RM2.6 Bilion Punya Kes Hehe Ku Seman cabar hulubalang UMNO berdebat..... ada berani kah hulubalang ?? Ini lah dikatakan lelaki sejati...syabas... Monday, August 10, 2015 Puad Zarkashi dan Salleh Keruak spin tulisan saya Hari ini dalam Utusan Malaysia, dua orang kuat Perdana Menteri Najib Razak, Ketua Pengarah JASA, Puad Zarkashi dan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Salleh Said Keruak telah "menjawab" tulisan saya dalam Mingguan Malaysia semalam mengenai derma RM2.6 bilion. Baga... lagi »

    PAS kini mula terasa keseorangan selepas dipinggirkan

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    ZULKIFLI SULONG PAS semakin keseorangan dan terpinggir daripada pakatan pembangkang apabila memutuskan hubungan dengan DAP menerusi usul yang diluluskan di muktamar tahun ini. PAS kini mula terasa keseorangan selepas dipinggirkan apabila satu demi satu program besar yang dianjurkan pembangkang tidak lagi melibatkan mereka, bahkan parti Islam itu terpaksa bersendirian. Terbaru, PAS membuat

    Fantastic Four (2015)

    Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - Sehari yang lalu
    DOWNLOAD Dalam film barunya ini, porsi mereka digantikan oleh para bintang muda yang sedang bersinar yaitu Miles Teller sebagai Reed Richards / Mr. Fantastic, Kate Mara sebagai Sue Storm / The Invisible Woman, Michael B. Jordan sebagai Johnny Storm / The Human Torch, dan Jamie Bell sebagai Ben Grimm / The Thing.

    Berpantang maut sebelum ajal, budak selamat dari dirempuh kereta api (video)

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    Sebuah video menunjukkan seorang kanak-kanak perempuan bernasib baik terselamat dirempuh oleh kereta api dalam hanya beberapa saat sahaja. Dalam rakaman kamera litar tertutup(CCTV) memaparkan kanak-kanak terbabit leka bermain gegelung di stesen keretapi tersebut bersama rakannya sebelum gegelung itu terjatuh ke landasan. kanak-kanak terbabit dilihat turun ke landasan bagi mendapatkan

    Lama sepi, gabenor Bank Negara tampil Khamis ini

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz akan membuat penampilan pertama selepas menjadi perhatian dalam pelbagai isu selepas siasatan terhadap kemasukan wang RM2.6 bilion ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak. Selain beliau, pasukan petugas khas menyiasat perkara itu, bersama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Peguam Negara terbubar selepas Tan Sri Gani Pail digantikan dengan peguam negara baru Tan Sri Apandi Ali. Zeti dijadual mempengerusikan sidang media pada Khamis ini di ibu pejabat Bank Negara di Kuala Lumpur untuk mengumumkan angka pertumbuhan dalam ... lagi »

    Firma penyelidik MIDF Research kata..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Nilai ringgit hanya dlm lingkungan RM3.80-RM3.90 hingga tahun ini.. TETAPI BELUM PERTENGAHAN OGOS ringgit dah cecah RM4.00.. Kah!! Kah!! Kah!! Apa komen & tindakan Menteri Kewangan M'sia Najib Razak ringgit dah cecah CGPA 4.00 !!.. Nak tambat ringgit atau nak cecah sampai RM5.00 plok...*

    Separuh AJK Pemuda PAS Shah Alam letak jawatan

    kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
    Separuh daripada ahli jawatankuasa Pemuda PAS Shah Alam yang dipilih untuk 2015-2016, meletakkan jawatan hari ini, dengan menyatakan kurangnya kerjasama dan perbezaan dalam pelaksanaan wadah dengan PAS pusat dan negeri yang diterajui golongan konservatif. Antaranya ialah Ketua Pemuda Shah Alam Helmi Radzuan, timbalannya Zainal Said, Naibnya Abbas Salimmi Adzmi dan sepuluh lagi pengerusi

    Inilah Pokok Bunga Yang Paling Indah Di Dunia

    Nas Rul pada dairishare - Sehari yang lalu
    Taman Ashikaga Flower Park di Tochigi, Jepun ada sebatang pokok wisteria sangat cantik (gambar atas) yang sering dirujuk sebagai yang paling indah di seluruh dunia. Yang terbesar dan tertua di Jepun, pokok itu menjadi tarikan utama pelawat yang berduyun-duyun datang ke taman bunga untuk melihat ia berkembang penuh. Wujud sejak kira-kira tahun 1870, pokok itu berusia 143 tahun dan disokong oleh rasuk, yang membentuk payung bunga yang menakjubkan. Masa terbaik untuk melawat taman untuk melihat semua pokok wisteria indah taman itu? Pertengahan -April hingga pertengahan May. Taman Ash... lagi »

    Tak sia sia Najib lantik 'badut sarka's jadi menterinya...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Rupa2nya sejak Najib jd PM negara bertambah maju, ekonomi kukuh, ringgit semakin 'NAIK', Rakyat dapat hidup senang & mewah dgn BR1M & GST !!! Ampu lagi ampu.. ampu lagi..yezz!! Spesis menteri camnilah yg dpt duduk kekal lama dlm kabinet Najib..*

    Lebih Ramai Sertai GHB Dan Keluar PAS Menjelang Parti Baharu Ditubuhkan

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sehari yang lalu
    Bekas Ketua Pemuda Pas Melaka keluar parti MELAKA - Bekas Ketua Pemuda Pas Melaka Jauhar Mohd Dawi hari ini mengisytiharkan keluar daripada parti itu dan telah menyertai Gerakan Harapan Baru. Timbalan Koordinator Harapan Baru Negeri Melaka itu berkata tindakannya keluar daripada Pas kerana hilang kepercayaan terhadap kepimpinan parti dipilih pada muktamar lepas yang disifatkannya telah tersasar daripada perjuangan asal pakatan rakyat. *"Banyak isu (dalam Pas) tentang fitnah memfitnah dan melabel, serta dalam pemilihan baru-baru ini suatu pemilihan yang tidak begitu baik. Politi... lagi »

    Pesta demokrasi 34 jam Bersih 4

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Bersih 2.0 Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) mengajak seluruh rakyat Malaysia untuk sama-sama menyertai Pesta Demokrasi 34 Jam Bersih 4 di Kuala Lumpur bermula 2 petang 29 Ogos 2015 sehingga 11.59 malam 30 Ogos, 2015. Jawatankuasa Pengelola Bersih 4 memutuskan untuk berkhemah semalaman di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur bagi mendesak penambahbaikan institusi demi 5 tuntutan Bersih 4 iaitu, Bersihkan Pilihan Raya, Kerajaan Bersih, Hak Membantah, Kukuhkan Demokrasi Parlimen dan Selamatkan Ekonomi Malaysia. Bersih 2.0 menjemput rakyat Malaysia untuk turut serta dalam perhi... lagi »

    Gesa Muhyiddin letak jawatan, ketua Umno bahagian perlu diambil tindakan, kata pemimpin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: Naib Ketua Bahagian Umno Kota Raja Mohd Hamidi Abu Bakar berkata, tidak wajar Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Datuk Jamal Yunos mendesak Tan Sri Muhyiddin Yassin meletakkan jawatan sebagai timbalan presiden kerana ia akan menambah kecelaruan dalam parti. – Gambar fail The Malaysian Insider, 11 Ogos, 2015.] Naib Ketua Bahagian Umno Kota Raja Mohd Hamidi Abu Bakar berkata, tidak wajar Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Datuk Jamal Yunos mendesak Tan Sri Muhyiddin Yassin meletakkan jawatan sebagai timbalan presiden kerana ia akan menambah kecelaruan dalam parti. Tindakan disip... lagi »

    Ada hikmahnya S'pore & Brunei terkeluar dari Malaysia..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *APA AKAN JADI jika UMNO & BN hidup BERPARASIT di S'pore mahupun Brunei ???*

    Ringgit cecah 3.96 berbanding dolar AS, lepasi paras krisis Asia 97

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
    Kemerosotan ringgit itu menyaksikan ia melepasi paras 3.93 sedolar untuk kali pertama sejak krisis kewangan Asia 17 tahun lalu. Ringgit ditutup 0.7% lebih rendah berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) hari ini, mencecah paras 3.96 per dolar, bagi pertama kali sejak krisis kewangan Asia pada 17 tahun lepas. Pada 5 petang, mata wang tempatan itu disebut pada 3.9600/9630 berbanding dolar AS daripada 3.9270/9300 semalam. "Selain daripada tekanan kejatuhan harga minyak mentah dan jangkaan kenaikan kadar faedah oleh Rizab Persekutan AS, ringgit juga menghadapi cabaran kejatuhan harga ... lagi »

    Pentadbiran Najib pentingkan masa depan politik daripada negara, kata Anwar

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan pentadbirannya lebih mementingkan masa depan politik diri mereka sendiri berbanding masa depan negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 11 Ogos, 2015.] Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan pentadbirannya lebih mementingkan masa depan politik diri mereka sendiri berbanding masa depan negara. Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas pentadbiran Datuk Seri Najib Razak yang didakwanya tidak menghargai pengorbanan pejuang terdahulu dan ... lagi »

    Bertindak segera selamatkan Malaysia

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Negara di dalam krisis ekonomi dan politik, namun kerajaan BN bagai tidak mampu atau tidak mahu mengambil tindakan yang tegas dan pantas. Dakwaan berat terhadap perdana menteri di dalam skandal kewangan 1MDB telah ditambah dengan kejadian-kejadian terkini, termasuk pemecatan peguam negara dan gangguan yang jelas terhadap SPRM. Akibatnya nilai mata wang ringgit telah merudum ke tahap yang amat rendah dan keyakinan pelabur terus hilang; ini akan mendatangkan kesan amat buruk terhadap kehidupan rakyat. Namun Datuk Seri Najib dan pentadbiran beliau kelihatan lebih mementingkan masa de... lagi »

    “Orang gila saja tak faham kebaikan Ringgit jatuh” - Nazri Aziz

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Kejatuhan nilai Ringgit memberi kebaikan kepada industri pelancongan negara dengan kemasukkan beramai-ramai pelancong asing. [image: nazri,rm] KUALA LUMPUR : Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mengulangi kenyataan bahawa penurunan nilai Ringgit baik untuk pelancongan negara. Katanya, ini adalah masa sesuai pelancong asing melabur wang di negara ini dan pelancong tempatan pula lebih memilih untuk melancong dalam negara. “Penurunan mata wang Ringgit baik untuk pelancongan, pelancongan dalam negeri. Apabila wang kita lemah, adakah anda pergi ke London? Di ma... lagi »

    Zahid Hamidi lulus projek syarikat adiknya.......?

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
    *Tidak benar Zahid Hamidi lulus projek syarikat adiknya* Menurut sumber dari Kementerian Dalam Negeri (KDN), di dalam surat berkenaan jelas tertulis bahawa 'sila ambil maklum untuk perbandingan' dan tidak langsung mengatakan atau arahan yang memberi terus atau kelulusan terhadap syarikat Real Time Networking Sdn Bhd. - Foto TRP/Syahirah Roslan KUALA LUMPUR, 11 Ogos: Surat yang didakwa diberikan kepada sebuah syarikat yang menguruskan sistem pengurusan bagi 1.5 juta pekerja Bangladesh ke Malaysia adalah kertas cadangan dan bukanlah surat kelulusan atau ‘award letter’. Menurut sumber ... lagi »

    Najib umum RM20 juta untuk usahawan Bumiputera, ketika berdepan skandal RM2.6b

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan peruntukan RM20 juta kepada usahawan Bumiputera, langkah yang diambil ketika beliau sedang berdepan skandal wang derma RM2.6 bilion. Perdana menteri mengumumkan peruntukan tersebut akan disalurkan kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang terpilih di bawah Program Pembangunan Usahawan Bumiputera. "Justeru, pada hari ini saya umumkan bahawa peruntukan sejumlah RM20 juta akan disalurkan melalui Teraju kepada badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang terpilih bagi menjalankan Program Pembangunan Usahawan Bumiputera," katanya pada sidang media di Put... lagi »

    Derma: Perkataan baru ganti ‘korupsi’ di Malaysia mengikut mazhab Umno

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Cheng Keat: Terdapat satu istilah baru bagi rasuah di Malaysia - ia dikenali sebagai Derma. Sekarang kita semua dah tahu bagaimana budaya ini diamalkan dan punca masalah tersebut...! SK Yong: Tetapi menurut undang-undang, apabila saya menerima sumbangan daripada seseorang, ini bukan rasuah. Masalahnya timbul apabila sumbangan itu besar jumlahnya dan tidak diisytiharkan. Ds Kong: Rasuah adalah budaya utama Umno...! Wilson Chang: Ya, lama sudah. Ia adalah budaya kita. Michel Wright: Ya, ya, ya, di setiap bidang sama ada dalam sektor awam atau kerajaan rasuah adalah respon biasa kep... lagi »

    PAS Selangor ‘puji’ AJK Pemuda Shah Alam letak jawatan kerana sokong GHB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: Setiausaha PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman berkata, pihaknya menghormati pendirian 13 ahli jawatankuasa (AJK) Pemuda PAS Shah Alam kerana perlembagaan parti membenarkan mereka berbuat demikian. – Gambar fail The Malaysian Insider, 11 Ogos, 2015.] Setiausaha PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman berkata, pihaknya menghormati pendirian 13 ahli jawatankuasa (AJK) Pemuda PAS Shah Alam kerana perlembagaan parti membenarkan mereka berbuat demikian. Tindakan 13 ahli jawatankuasa (AJK) Pemuda PAS Shah Alam meletakkan jawatan hari ini wajar 'dipuji' kerana mereka lebih berani berba... lagi »

    Umno Johor perlu putus hubungan dengan Pusat, kata DAP

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: Pengarah Biro Pendidikan Politik DAP Kebangsaan, Liew Chin Tong berkata, Umno kini seharusnya menolak kepimpinan presidennya Datuk Seri Najib Razak kerana mereka yang memberikannya kuasa untuk menjadi perdana menteri. – Gambar fail The Malaysian Insider, 11 Ogos, 2015.] Pengarah Biro Pendidikan Politik DAP Kebangsaan, Liew Chin Tong berkata, Umno kini seharusnya menolak kepimpinan presidennya Datuk Seri Najib Razak kerana mereka yang memberikannya kuasa untuk menjadi perdana menteri. Umno Johor perlu segera memutuskan hubungan dengan Umno Pusat sekiranya mereka benar-benar m... lagi »

    Najib PM terbaik berbanding sebelum ini ampu Rahman Dahlan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    KUALA LUMPUR - Tiada seorang pun daripada lima Perdana Menteri Malaysia yang memberikan perkhidmatan, bantuan, buah fikiran dan kerjasama yang lebih mantap melainkan Datuk Seri Najib Tun Razak. Demikian kata Setiausaha BN Sabah, Datuk Abdul Rahman Dahlan sambil menegaskan perkara itu adalah hakikat sebenar dan beliau mengatakan sedemikian bukan kerana ada agenda tertentu. "Itu fakta, saya tidak kata perkara ini untuk tujuan tertentu, perkara itu sangat jelas kepada Sabah dan Sarawak dalam sokongan kepada Perdana Menteri. "Inilah yang kami tunggu dan idam-idamkan berpuluh-puluh ... lagi »

    KSN Dan KPPA Perlu Lepaskan Jawatan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Oleh DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR* 1. Saya mengalu-ngalukan keputusan yang telah diumumkan oleh Ketua Setiausaha Negara (KSN) memulangkan dua Pegawai SPRM kembali menjalankan tugas di SPRM seperti sediakala. Pada saya, tidak sewajarnya mereka ditukar kerana tiada kesalahan pun yang telah dilakukan mereka berdua. Apa yang mereka lakukan ialah untuk melindungi kepentingan negara dan rakyat. 2. Namun persoalan yang perlu diperjelaskan oleh KSN dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA) ialah mengapa selepas pertukaran Pegawai tersebut pada 7 Ogos 2015 dan setelah berlaku kekecohan seluruh ... lagi »

    Krisis politik Melayu membimbangkan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    KRISIS politik dalam kalangan orang Melayu adalah sesuatu yang membimbangkan. Sejarah UMNO dan Pas sentiasa berdepan dengan konflik dan perpecahan. Perpecahan itu akhirnya berhujung. UMNO dan Pas kembali semula kuat dan ahli-ahlinya bersatu. UMNO dan Barisan Nasional (BN) walaupun ada pasang surutnya masih tetap menjadi kerajaan yang memerintah. Orang Melayu masih memikirkan soal kuasa dan negara. Pas walaupun bersama dengan pakatan pembangkang masih belum lagi menguasai Putrajaya. Lebih-lebih lagi Pas sedang menghadapi krisis dengan komponen Pakatan Rakyat dan krisis dalaman, munc... lagi »

    Najib PM terbaik berbanding sebelum ini-Akhirnya mencapai RM4.00

    canang pada Cananglahnie - Sehari yang lalu
    Akhirnya mencapai RM4.00 = USD1.00 Pada jam 5.549pm Terima kasih Najib kerana berjaya membawa Malaysia ke suatu tahap yg amat memalukan. MANA ORG UMNOBN.... Najib PM terbaik berbanding sebelum ini KUALA LUMPUR - Tiada seorang pun daripada lima Perdana Menteri Malaysia yang memberikan perkhidmatan, bantuan, buah fikiran dan kerjasama yang lebih mantap melainkan Datuk Seri Najib Tun Razak. Demikian kata Setiausaha BN Sabah, Datuk Abdul Rahman Dahlan sambil menegaskan perkara itu adalah hakikat sebenar dan beliau mengatakan sedemikian bukan kerana ada agenda tertentu. "Itu fakta, say... lagi »

    Malaysia Ke Arah Negara Polis dan Autokratik

    canang pada Cananglahnie - Sehari yang lalu
    Malaysia Ke Arah Negara Polis dan Autokratik PAS Selangor melahirkan kekecewaan dan juga kerisauan terhadap perkembangan negara mutakhir ini. Di dalam dua minggu ini, rakyat telah melihat suratkhabar The Edge dan The Sarawak Report ditutup dan disekat, ahli politik Pakatan Rakyat di tahan di bawah akta hasutan dan pemimpin NGO yang inginkan perubahan disoal siasat. Malahan, pegawai-pegawai tinggi kerajaan yang menyiasat penyalahgunaan dana dan korupsi ditahan, ditukar ataupun disoalsiasat. PAS Selangor mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ala gestapo ini. PAS Selangor yakin bahawa mu... lagi »

    .

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    . ------------------------------ Batalkan niat nak bawa masuk 1.5 juta Bangladesh Posted: 10 Aug 2015 11:20 PM PDT *TERBONGKOR* *Pendedahan* adik kandung Ahmad Zahid Hamidi, Abdul Hakim Hamidi berkerjasama dengan syarikat yang menyedikan sistem dalam talian (link) untuk membawa masuk warga Bangladesh ke negara ini tidak mengejutkan, sebaliknya perkara itu sudah diduga sejak awal. Sebaik sahaja Zahid mengumumkan KDN hendak bawa masuk 1.5 juta rakyat Bangladesh orang sudah dapat membaca apakah tujuan dan maksudnya. Kalau tidak ada mengada, keuntungan kantung sendiri, untuk apa sej... lagi »

    Kelab Greenboc

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
    Kelab Greenboc ------------------------------ BERSIH 4.0: TITM Buat "U-turn" Untuk Ikut Kehendak Presiden Posted: 11 Aug 2015 01:14 AM PDT PAS konsisten menuntut sistem pilihan raya yang adil dan bersih bagi menjamin kelangsungan sistem demokrasi dalam negara ini. Pelbagai bantahan terhadap penyelewengan dalam pilihan raya seperti penggunaan jentera kerajaan, daftar pemilih yang dipertikaikan, persempadanan pilihan raya dan penggunaan media perdana oleh parti pemerintah sahaja adalah antara sebahagian isu dari pelbagai isu utama yang ada. Pelbagai bentuk bantahan digunakan bag... lagi »

    Umno bersajak, berlagu ketika terdesak

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Bagi sesetengah orang, tidak ada apa-apa yang unik apabila Umno Parit Sulong memainkan klip video Gus Mus bertanya dalam sinis melalui sajaknya 'Kau Ini Bagaimana Atau Aku Harus Bagaimana', 8 Ogos lalu. Sehari kemudian Datuk Seri Mukhriz Mahathir pula berdendang lagu lama – 'Tak Seindah Wajah' – di Subang. Lirik lagu itu memang indah. Tetapi apa yang lebih penting ialah, lirik berkenaan membawa maksud yang boleh ditafsir dengan pelbagai makna. Sekarang musim Umno bahagian bermesyuarat. Biasalah. Cuma apabila dua perlakuan itu difahami konteksnya dengan keadaan semasa, sesuatu yang... lagi »

    Parti Islam baru tak ikut model, struktur PAS

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    Parti Islam baru yang akan ditubuhkan tidak akan meniru struktur organisasi PAS, parti serpihannya, kata seorang pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB). Malah, anggota jawatankuasanya Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa, membayangkan tiada lagi badan seperti Majlis Syura Ulama, badan tertinggi dalam pembuat keputusan selepas muktamar. Kita tak nak tiba-tiba ada dua kuasa dalam parti seperti contoh Majlis Syura dan ada pula kuasa eksekutif. Kita tak nak perkara ini bertindan. "Biar jawatankuasa dan kepimpinan yang akan menentukan perjalanan parti ini nanti," katanya dalam wawancara bersama *M... lagi »

    PAS tak rasa terpinggir, hubungan dengan PKR masih baik -Mahfodz

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    [image: Post Pic] SHAH ALAM: PAS menafikan ia dipinggirkan daripada sebarang program anjuran parti pembangkang sebaliknya ia tidak menyertai program diterajui DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB). Ketua Dewan Ulamanya, Datuk Mahfodz Mohamed menegaskan PAS sememangnya mengambil pendirian untuk tidak menyertai program pembangkang, sekiranya DAP dan Gerakan Harapan Baru (GHB) turut serta. "Sebab DAP sudah menolak kita, begitu juga dengan GHB sudah keluar daripada PAS. Yang kita ada dengan pembangkang adalah PKR sahaja. Sebab itulah kita tidak bersama. "Jikalau yang memanggil kita ... lagi »

    USD1 DAH CECAH RM4.00 !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
    *Alhamdulillah.. Syukur Negara Masih Aman..* * SEJARAH TAK MENIPU..!!! ...Sejak UMNO/BN memerintah negara berpuluh2 tahun lamanya nilai matawang negara terus jatuh DAN TERUS JATUH MERUDUM !!!* * Nampaknya Program Transformasi Ekonomi (ETP) ciptaan Najib Razak semakin berjaya*

    Apa Yang Pemalas Sangat Bini Kau Ni Sampai Hak Anak Pun Dia Tak Nak Bagi?

    Mantot pada Cursing Malay - Sehari yang lalu
    Masyarakat orang kita khasnya kaum ibu-ibu urban memang mudah melatah dalam sesetengah perkara. Sejak dari dulu aku memang jadi sasaran utama diorang apabila sampai waktu PMS diorang ni, contohnya apabila aku sokong "isteri perlu layan suami macam pelacur" atau kritik "mak-mak yang nak memperjuangkan bilik menyusu dekat shopping kompleks dengan menyusu depan orang ramai adalah mak-mak gila." Baru aje ni pulak, seorang wanita berpangkat Ustazah menyuarakan mengenai kenapa ibu tidak sepatutnya memberikan susu lembu atau susu formula kepada anak dan mestilah memberikan susu ibu kepada... lagi »

    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: