Sabtu, 15 Ogos 2015

5728. Beda Amat.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Satu waktu dulu ... Selepas memberi salam minta bantuan RM1.00 secara terhormat dengan seorang PAK AJI. Jawab Pak Aji penuh sopan sambil menggiling-gilingkan kepalanya “X ada”
*


Belanja pak cik tiket RM2, gadis dibalas RM300

Belanja pak cik tiket RM2, gadis dibalas RM300
Gambar menunjukkan duit yang diselit dalam buku Ezzaty.
KISAH gadis yang satu ini menarik perhatian netizen apabila dengan RM2, dia dibalas RM300 oleh orang yang dibantunya, semalam.

Gadis yang menggunakan akaun Facebook dengan nama Ezzaty Amin berkongsi cerita perjalanannya ketika menaiki komuter dari Batu Caves ke Shah Alam di mana dia bertemu seorang lelaki berusia yang dipanggil pak cik.

Bertemu dengan pak cik tersebut ketika beratur untuk membeli tiket, Ezzaty terdetik untuk ‘membelanja’ pak cik berkenaan setelah mendapati tujuan mereka sama.

“Saya beli satu tiket dewasa dan satu tiket warga emas. Dia tergamam dan saya pun kata, Tak apa pak cik, saya belanja.

“Sepanjang perjalanan, kami berbual dan pak cik berikan saya kad bisnes beliau. Saya tak berikan perhatian sangat dan terus menyimpan dalam dompet. Kami borak tentang keluarga, karier. Pak cik beritahu dia mualaf dari Sabah dan minta saya tasmi’ bacaannya, Surah Luqman ayat 1 hingga 5,” ceritanya yang dikongsi di Facebook, malam tadi.

Menurut perkongsian itu lagi, Ezzaty memberitahu pak cik tersebut ada meminta untuk melihat buku yang dibawanya berjudul Langit Illahi karya Hilal Asyraf sebelum mereka berpisah.

“Setelah kami sampai ke destinasi kami, pak cik kata, ‘jadilah orang baik, ikhlas. Pak cik doakan kamu di Mekah’. Dia akan menunaikan Haji, Ahad ini,” katanya.

Menurut Ezzati, setelah tiba di rumah, baru disedari terdapat RM300 di dalam bukunya.

“...dan saya lihat kad bisnes yang diberinya. Rupa-rupanya dia adalah Kapten dan Pengarah Projek Syarikat Kejuruteraan Marin dan Dredging.

“Tuhan telah berjanji, kita tidak akan menjadi miskin dengan memberi sedikit dari harta kita untuk kebajikan. Semoga ALLAH membimbing kita semua,” katanya.

Tinjauan Sinar Online di media sosial mendapati, kisah itu menerima reaksi positif daripada pengguna-pengguna yang memuji sikap Ezzaty.

Statusnya di Facebook itu turut dikongsi hampir 8,000 kali dan mendapat lebih 26,000 ‘likes’


Sumber: (http://kachipemas.blogspot.com/2015/08/belanja-pak-cik-tiket-rm2-gadis-dibalas.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ApaKhabarOrangKampung+%28Apa+Khabar+Orang+Kampung%29
  • #






    Muhammad al fatihDikongsi secara umum  -  Semlm 2:54 PTG





    Joshua Ong
    Dikongsi secara umum  -  Semlm 10:52 PTG
    Saya ‘mendidih’ bila diserang, kata Najib
    OLEH MOHD FARHAN DARWIS
    Published: 9 August 2015 12:33 PM

    Datuk Seri Najib Razak hari ini mengakui marah apabila diserang bertalu-talu di laman media sosial berhubung beberapa isu yang membelenggu pentadbirannya.

    Perdana menteri berkata sebelum pentadbirannya, turut terdapat beberapa isu yang membelenggu pentadbiran kerajaan namun tanpa media sosial, isu tersebut tidak "sepanas" dihadapi beliau sekarang.

    "Macam 1MDB, kita belum rugi. MAS kita terpaksa suntik dana RM6 bilion, realitinya pada tahun 80an, 90an ada lagi.

     "Isu-isu tertentu yang saya tak perlu kupas, tapi zaman dulu tiada media sosial, tak begitu panas, orang tidak tahu pun.

    "Hari ini belum apa-apa meletup jadi panas, saya pun mendidih je sepanjang masa, tidak adil," katanya, ketika berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian #PasirGudang  di Dewan Taman Mawar, Pasir Gudang, #Johor  hari ini.

    Beliau berkata, isu membabitkan syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) itu juga diperbesar-besarkan media sosial sedangkan syarikat itu belum lagi mengalami kerugian.

    "Dalam sejarah kita banyak lagi isu, 1MDB belum ada kerugian.

    "MAS kita dah tampung berapa bilion, penjualan saham MAS ini pun ada isu, nak sebut saya boleh sebut.

    "Kalau saya sebut saya membuka pekung di dada, kalau tak sebut saya pula yang dipersalahkan," katanya, dan disahut: "Bukalah!" oleh sekitar 700 perwakilan bahagian tersebut.

    Sehubungan itu, beliau berkata, Umno perlu menambah bilangan "cybertroopers" mereka untuk menangani serangan-serangan yang diterimanya.

    "Kalau kita sebut berkenaan askar kita, kita bukan sahaja menyifatkan askar kita di kalangan secara fizikal tetapi sekumpulan lagi yang perlu kita wujudkan dengan bilangan yang begitu ramai, iaitu saya anggap 'keyboard warrior' untuk Umno," katanya.

    "Ini adalah kerana pembentukan minda hari ini, soal persepsi lawan realiti, taburan benar lawan batil, sebaran fitnah tohmahan berada di hujung jari," kata ahli Parlimen Pekan itu lagi.

    Najib dalam ucapannya turut merakamkan penghargaan terhadap Umno Johor kerana masih memberi kepercayaan kepadanya meskipun 'terasa hati' dengan dirinya.

    "Terima kasih Umno #Johor , walaupun terasa hati, tapi beri kepercayaan. Tak mengapa, kita ada ubatnya, ada caranya. Kita boleh bermuafakat tapi prinsipnya kesetiaan kepada parti.

    "Saya faham sentimen di #Johor , Bukan saya tak faham, saya dengar. Yakinlah kita ada masa depan," katanya.

    Najib sebelum ini menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri dalam rombakan Kabinet terbarunya bulan lalu.

    Muhyiddin merupakan ahli Parlimen #Pagoh  dan pernah memegang jawatan menteri besar #Johor , sebelum berpindah ke pentadbiran kerajaan di peringkat pusat. – 9 Ogos, 2015.

    - See more at:http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/saya-mendidih-bila-diserang-kata-najib#sthash.Sn1HvWuR.dpuf

    Flat Taman Pertama Blk C Jalan Serkut 1, Taman Pertam

    (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)






    Hard grind to unravel MH370 mystery







    Najib mendidih, rakyat #Malaysia  menderita.
    Tunjukkan sedikit


    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
    #

    "Najib Kuat Kencing": 'Jika benar tentu saya mewah, berenang' - Anina

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 32 saat yang lalu
    Perwakilan Wanita Umno Langkawi yang mendakwa presidennya "mengencing" ahli parti berkenaan, hari ini menafikan beliau ditaja pihak tertentu untuk mengkritik Datuk Seri Najib Razak. Anina Saaduddin berkata tiada sesiapa mengarahkannya menyampaikan ucapan berkenaan dalam persidangan tahunan pergerakan Wanita Umno Langkawi pada 9 Ogos lalu. Katanya, jiak dakwaan itu benar, kehidupannya tentu mewah dan tidak perlu pulang ke Langkawi dari Kuala Lumpur dengan menaiki bas dan feri, sebaliknya menaiki kapal terbang. "Saya menolak dakwaan bahawa saya ditaja. "Kalau saya ditaja, saya suda... lagi »

    Nasution jawab dakwaan peguam TS Khalid

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Seminit yang lalu
    Kes saman TS Khalid lwn Saifuddin Nasution itu diketepikan selepas kedua-dua pihak berbincang selama dua jam dan saling bermohon maaf. Menurut Saifuddin, sebab saman itu ditarik balik adalah sebagai berikut : 1) Atas nasihat Anwar sebagai perantara yang menyatakan Negara sedang berdepan dengan masalah politik, ekonomi dan kos sara hidup yang meningkat. 2) Anwar ingatkan Khalid, sekiranya kes ini diteruskan ia akan melalui proses yang panjang. 3) Abdul Khalid menerima saranan tersebut malah berpesan kepada Saifudin bahawa penarikan saman itu adalah hikmah supaya beliau boleh me... lagi »

    Bahan kimia dalam rokok elektrik jadi pemangkin kanser - FMT Reporters

    atsixty pada ZAKRI ALI - Seminit yang lalu
    *[image: kanser_rokok_600]Proses pengewapan cecair nikotin akan disedut pengguna dan wap nikotin mempunyai sifat yang sama dengan asid nitrik yang menjadi punca kanser.* *PETALING JAYA: Asid yang terkandung dalam cecair nikotin dalam rokok elektronik menjadi pemangkin kepada kanser di dalam badan.* *Ketua Pegawai Perubatan Pusat Saringan Kanser, Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM) Dr Dalilah Kamaruddin berkata proses pengewapan cecair nikotin, yang dihasilkan daripada rokok elektronik mempunyai sifat yang sama dengan asid nitrik.* *Katanya, walaupun dalam sukatan kecil juga... lagi »

    Video Mat Said bersumpah mengenai 1MDB pasti buat Najib terkencing

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 7 minit yang lalu
    Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said hari ini bersumpah mempertahankan kenyataannya sebelum ini yang syarikat bermasalah 1MDB pernah berhasrat mencagarkan minyak dan gas asli di perairan negeri itu. Berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Bahagian Umno Kemaman, katanya, Sultan Terengganu sendiri maklum mengenai perkara itu, merujuk tindakan yang ingin diambil Terengganu

    wirawandesa

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 21 minit yang lalu
    wirawandesa ------------------------------ REKOD PRESTASI PENGADIL BOLASEPAK Posted: 14 Aug 2015 08:15 AM PDT 1. Merenung kembali tentang tugasan sebagai pengadil dan pembantu pengadil dalam perlawanan bolasepak, teringat laporan-laporan yang dibuat Pemeriksa Perlawanan atau sekarang dikenali sebagai RA atau Referee Assessor. Laporan-laporan inilah yang sering membuatkan kami para pengadil tidak tidur nyenyak. Laoran itu menjadi asas dan panduan terhadap baik buruknya prestasi seseorang pengadil bolasepak. 2. Tingginya permarkahan yang diberi bakal menempatkan seseorang pengadil ... lagi »

    ALHUSSEYN

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 21 minit yang lalu
    ALHUSSEYN ------------------------------ - Menteri satu lagi , merapu dan merepek kata DAP akan bubarkan agama rasmi Islam... - Ada yang macam tak suka bila Khalid dan PKR berdamai..... - Soalan Muhyiddin buat Najib terkancing gigi - Anwar memang hebat.... Ini bukti ketokohannya - KES SAMAN TAN SRI KHALID IBRAHIM VS DATO’ SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL DAN PARTI KEADILAN RAKYAT - Umno dan PAS sama-sama di uji Allah...... - Berita ini pasti menjadikan Mat Sabu dan rakan-rakannya menggigil demam kura ... Menteri satu lagi , merapu dan merepek kata DAP ak... lagi »

    Tidak bertajuk

    Otai Reformis pada Era Pasca - 30 minit yang lalu
    testing..

    Suara BERSIH - Bangkit atau ditindas selamanya!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 31 minit yang lalu

    BERSIH bukan guling k'jaan tapi protes tak percaya Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 32 minit yang lalu

    Petanda Muhyiddin Di Singkirkan Dari Umno?

    Addin Deen pada Addin - 42 minit yang lalu
    *Petanda Muhyiddin Di Singkirkan Dari Umno? *Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mempertikaikan keputusan pembubaran pasukan petugas khas yang menyiasat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada ketika siasatan itu masih belum selesai dan tidak menolak wujud campur tangan pihak tertentu di dalamnya. Beliau juga menggesa supaya empat agensi penguatkuasa yang menganggotai pasukan itu sebelum ini – Bank Negara Malaysia, Jabatan Peguam Negara, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Polis Diraja Malaysia – tidak berhenti daripada mengambil tindakan undang-undang mengikut bidang ... lagi »

    VIDEO - Anwar cengkung tapi masih tersenyum

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Anwar cengkung tapi masih tersenyum.* *Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang hadir sebagai saksi untuk kes saman bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terhadap bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail sempat melemparkan senyuman kepada penyokongnya.* *Anwar yang menjalani humuman penjara di Sungai Buluh, dikawal ketat oleh warden penjara dan anggota polis yang membuat ‘rantai manusia’ bagi menghalang orang ramai dan penyokong yang mahu menghampirinya.Kes saman hari ini diketepikan selepas Khalid dan Saifuddin berbincang selama dua... lagi »

    Umno jangan takut-takutkan ahli untuk bersuara

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
    *WARTAWAN SINAR HARIAN* *Mohamed Nazri Aziz* IPOH - Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mengingatkan barisan kepimpinan Umno agar tidak mengeluarkan kenyataan balas bersifat menakutkan ahli yang lantang mengkritik parti. Beliau berkata, pendekatan seperti akan ambil tindakan disiplin terhadap mereka yang bersuara, tidak membawa perubahan positif terhadap parti. Menurutnya, apa yang disuarakan ahli khususnya di peringkat akar umbi adalah selaras dengan amalan demokrasi, yang bukan sahaja dipraktikkan dalam konteks negara, tetapi juga parti. “Jadi saya kira...lagi »

    Tubuh jawatankuasa pantau biaya politik terbaik, tapi PM mesti ikhlas, kata pemerhati

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Perdana menteri perlu ikhlas dan ikut peraturan jawatankuasa pembiayaan politik, kata Presiden Presiden Transparency International Malaysia (TI-M) Datuk Akhbar Satar. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.]Perdana menteri perlu ikhlas dan ikut peraturan jawatankuasa pembiayaan politik, kata Presiden Presiden Transparency International Malaysia (TI-M) Datuk Akhbar Satar. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.Cadangan perdana menteri untuk menubuhkan sebuah jawatankuasa bagi mengkaji peraturan pembiayaan politik merupakan satu langkah positif, kata ... lagi »

    Rempuh tangga bangunan, bakar diri selepas dipecat oleh majikan (Gambar)

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    ANGGOTA bomba berjaya memadam kebakaran selepas seorang wanita nekad membunuh diri di Bangsar South, Jalan Kerinchi, semalam. Kuala Lumpur: Seorang wanita berusia 35 tahun yang dipercaya berang akibat dipecat oleh majikan bertindak merempuh kereta dipandu ke arah bangunan pejabat di Bangsar South, Jalan Kerinchi di sini. Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang semalam, mangsa kemudian

    Bekas ADUN Bercham cuma ahli PAS kelas kedua - DAP Perak

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    DAP Perak nampaknya bersikap acuh tidak acuh dengan tindakan bekas anggota dewan undangan negerinya Sum Cheok Leng menyertai PAS hari ini. Pengerusi DAP negeri Nga Kor Ming berkata bekas wakil rakyat Bercham itu sudah tidak aktif dengan mereka sejak digugurkan sebagai calon dalam pilihan raya umum lalu. “Beliau anggota tidak aktif sejak itu. Saya tidak pernah dengar berita daripada dia

    ‘Jika tidak ubah sistem politik, PM baru akan buat skandal baru’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: chin] *Chin berkata, Bersih 4 akan menjadi himpunan yang aman dan merupakan "undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri serta sistem politik Malaysia." * *PETALING JAYA, 15 Ogos:* Bersih 2.0 bukan sahaja menentang Perdana Menteri, tetapi juga sistem politik yang wujud ketika Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri dari 1981 hingga 2003 yang menyebabkan berlakunya kegiatan rasuah. Pengerusi kumpulan reformasi pilihan raya itu, Maria Chin Abdullah menggesa penyokongnya mengingati skandal-skandal seperti Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) yang berjumlah RM12 bilion dan 1M... lagi »

    Sila keluar PAS jika tidak yakin dengan parti, kata Nik Abduh

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata tindakan keluar parti juga merupakan jalan terbaik bagi menyelesaikan kemelut yang sedang melanda PAS ketika ini. – Gambar fail The Malaysian Insider, 14 Ogos, 2015.] Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata tindakan keluar parti juga merupakan jalan terbaik bagi menyelesaikan kemelut yang sedang melanda PAS ketika ini. Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini dengan lantang mengkritik beberapa pemimpin parti yang sudah tawar hati dan tidak yakin... lagi »

    VIDEO - Bekas MB bersumpah 1MDB minta cagar telaga minyak ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *SEMUGA ALLAH BERSAMA MEMELIHARA KEPADA ORANG YANG BERCAKAP BENAR.*

    GHB Selangor jangka ahli PAS keluar parti secara beramai-ramai

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Post Pic] SHAH ALAM: PAS akan mengalami kelopongan besar dalam jumlah keahliannya apabila Gerakan Harapan Baru (GHB) Selangor dilancarkan akhir bulan. Penyelaras GHB Selangor Ir Izham Hashim berkata pelancaran itu akan mencetuskan ahli PAS keluar beramai-ramai menyertai pergerakan baru itu. “Anda akan terperanjat melihat pada hari pelancaran, jumlah cawangan dan bahagian PAS yang akan bubar,” katanya di sidang akhbar pelancaran GHB Selangor, hari ini. ADUN Hulu Klang, Saari Sungib dan Morid, Hasnul Baharuddin turut hadir sidang akhbar diadakan di sebuah hotel di sini. Kedua-d... lagi »

    Umno Makin Kecut Perut.. Ini Buktinya

    Addin Deen pada Addin - Sejam yang lalu
    Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah mengeluarkan notis kepada portal berita 'Malaysiakini' untuk menarik balik dua artikel yang didapati tidak benar dalam laman webnya. SKMM, dalam kenyataan pada Jumaat, berkata artikel berkenaan adalah bertajuk 'Report filed against Chief Sec, PSD Head' dan 'Laporan terhadap KSN, Ketua Pengarah JPA' yang diterbitkan Khamis. "SKMM mendapati berita dalam kedua-dua artikel yang diterbitkan itu adalah tidak benar berdasarkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sudah menafikan wujudnya pegawai SPRM membuat laporan ter... lagi »

    Ini bukan fitnah pil Kuda ...Saifuddin Nasution sudah sedia dengan saksi-saksi hebat

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sejam yang lalu
    Saman bekas TS Abdul Khalid Ibrahim terhadap Saifuddin Nasution Ismail telah diselesaikan dengan baik di luar mahkamah. Namun mulut longkang dari penyokong PAS tetap mendakwa Saifuddin telah memfitnah Khalid hingga akhirnya terpaksa minta maaf kepada Khalid. Waima Saifuddin dan Rafizi Ramli telah menyatakan bahawa mereka berdua, Khalid dan Saifuddin telah saling bermaafan. Nak diungkit apa lagi kalau bukan kerana mulut dan dan hati busuk macam cirit!! Apakah puak-puak penyokong Khalid ini mahu mereka turun naik mahkamah bertahun-tahun lamanya? Kerana andainya diteruskan juga, ... lagi »

    Jamuan Raya Harapan Baru Bukit Gantang, 50 orang datang sudah bagus.

    mantaro pada SISI BUKIT - Sejam yang lalu
    Hari ini jamuan raya harapan baru Bukit Gantang. Jemputan untuk 500 orang. Termasuk penduduk tempatan, wakil rakyat, NGO, Pimpinan PAS Bukit Gantang dan parti-parti politik. Jika hadir 50 orang pun itu sudah mencapai objektif.Jika lebih yang hadir, itu satu bonus untuk Harapan Baru Bukit Gantang. Lokasi jamuan: Rumah Encil Zulkifli, Jln Taman Kaya, Taiping. Tarikh 15 0gos 2015(Sabtu) Masa :11 pagi -2 petang.

    Belanja pak cik tiket RM2, gadis dibalas RM300

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
    Share on twitterShare on google_plusone_shareMore Sharing Services Gambar menunjukkan duit yang diselit dalam buku Ezzaty. KISAH gadis yang satu ini menarik perhatian netizen apabila dengan RM2, dia dibalas RM300 oleh orang yang dibantunya, semalam.Gadis yang menggunakan akaun Facebook dengan nama Ezzaty Amin berkongsi cerita perjalanannya ketika menaiki komuter dari Batu

    1MDB: “Saya berani bersumpah mereka mahu cagarkan minyak Terengganu” - Bekas MB Terengganu

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
    Datuk Seri Ahmad Said sanggup bersumpah bagi membuktikan bahawa dakwaan 1MDB cuba mencagarkan hasil gas dan minyak Terengganu adalah benar. Bekas Menteri Besar Terengganu itu mendakwa, Sultan Terengganu. Tuanku Mizan Zainal Abidin ibni almarhum Sultan Mahmud pun sedia maklum perkara itu. “Saya bersumpah dengan nama Allah, Terengganu Investment Authority (TIA) mahu menjadikan hasil gas dan minyak Terengganu sebagai cagaran. Saya sedia bersumpah di mana saja bagi mempertahankan kenyataan ini,” katanya ketika berucap Persidangan UMNO Bahagian Kemaman pada Jumaat. Ahmad berkata, beli... lagi »

    Bekas MB Terengganu bersumpah 1MDB minta cagar telaga minyak OLEH MD IZWAN

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.]*Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata Sultan Terengganu sendiri mengetahui hasrat 1MDB mencagarkan minyak dan gas asli di perairan Terengganu, merujuk langkah yang ingin diambil Terengganu Investment Authority (TIA), syarikat terdahulu sebelum ditukar menjadi 1MDB. * * Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata Sultan Terengganu sendiri mengetahui hasrat 1MDB mencagarkan minyak dan gas asli di perairan Terengganu, merujuk langkah yang ingin diambil Terengganu Investment Authority (TIA), syarikat terdahulu sebelum dit... lagi »

    Najib tak boleh beli saya - Ahmad Said

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said menegaskan bahawa beliau tidak boleh dibeli oleh sesiapa, termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak “Orang tidak boleh beli Mat Said, PM,” katanya sambil berkata “nanti saya cerita”. “Kalau saya terima saya dah jadi jutawan. Saya tak terima satu sen pun.” Ahmad pernah keluar Umno selepas disingkirkan daripada kedudukan dalam

    Bersih 4.0 machinery launched

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    Ringgit jatuh: Berhenti salahkan pihak lain!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    SHAH ALAM – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu berhenti mengalihkan isu sebenar berhubung faktor kejatuhan mata wang Ringgit Malaysia berbanding dolar Amerika dengan menyalahkan kelembapan pasaran mata wang di rantau Asia pada tahun ini. Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali menegaskan, sikap Najib menyalahkan spekulasi politik yang keterlaluan menyebabkan ketidaktentuan dalam pentadbiran negara juga dilihat secara jelas menyalahkan pihak lain ekoran penyusutan ringgit dan bukan dirinya sendiri. “Sentimen tidak menentu itu lebih dikaitkan dengan skandal kewangan yang men... lagi »

    Muhyiddin pertikai pembubaran pasukan petugas siasat 1MDB, dakwa ada campur tangan OLEH MD IZWAN

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *Beliau juga menggesa supaya tiga agensi penguatkuasa yang menganggotai pasukan itu sebelum ini tidak berhenti daripada mengambil tindakan undang-undang mengikut bidang kuasa masing-masing jika wujud salah laku membabitkan 1MDB. * * Beliau juga menggesa supaya tiga agensi penguatkuasa yang menganggotai pasukan itu sebelum ini tidak berhenti daripada mengambil tindakan undang-undang mengikut bidang kuasa masing-masing jika wujud salah laku membabitkan 1MDB. * * Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mempertikaikan keputusan pembubaran pasukan petugas khas yang... lagi »

    Razaleigh-Mahathir pact to oust ‘weakening’ Najib FMT Reporters

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *[image: Mahathir_Tengku-Razaleigh-Hamzah_600]* *The former Prime Minister turned to the Best Prime Minister Malaysia never had after trying for more than a year on his own and failing.* *KUALA LUMPUR: A Hong Kong-based news portal, Asia Sentinel, claims that former Prime Minister Mahathir Mohamad, 90, and Tengku Razaleigh Hamzah, 78, met on August 11, agreed to bury the hatchet and join forces with the common objective of toppling Prime Minister Najib Abdul Razak.* *Their mutual concern is that Najib has “turned rogue” and become a danger to Umno come the 14th General Election in ... lagi »

    Pekara-Pekara Pelik Yang Hanya Terjadi Di Russia

    Nas Rul pada dairishare - 2 jam yang lalu
    These are the things that could only happen in Russia and nowhere else

    SPRM pencetus politik baharu

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Azlan Sharif SPRM memang dan semestinya bebas politik, agama, ketenteraan. Non-political, non-religous, non-military. Apa yang berlaku terhadap SPRM ini membuka harapan baru kepada rakyat Malaysia terutamanya kepada golongan miskin papa kedana. Semua rakyat bersatu bergabung melalui kumpulan Rakyat Bersama SPRM (RBS) ini, menyokong SPRM menentang rasuah, kezaliman, penindasan terhadap rakyat. Tiada kezaliman yang tidak libatkan rasuah. Seperti kata oranh Melayu, tidak akan jadi sihir jika tidak ada libatkan jin iblis atau syaitan. Kumpulan RBS ini membukti kita semua rakyat yang berb... lagi »

    'Selamat datang ke kelab orang kena buang'

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 jam yang lalu
    Bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said memulakan ucapannya di mesyuarat agung Umno bahagian Kemaman hari ini dengan mengalu-alukan bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Muhyiddin Yasin ke sebuah kelab eksklusif. "Selamat datang ke kelab orang kena buang," katanya kepada Muhyiddin, menyebabkan para perwakilan gelak dan bersorak. Beliau kemudian berpaling ke arah Timbalan Ketua Umno Kemaman Datuk Ahmad Shabery Cheek dan mengucapkan tahniah kepadanya kerana masih berada dalam kabinet. Ahmad telah diganti sebagai menteri besar Terengganu tahun lepas manakala romba... lagi »

    Perhimpunan Bersih 4 “undi tak percaya” terhadap Najib, kata pemimpin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    [image: Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berucap pada majlis pelancaran perhimpunan Bersih 4, di Petaling Jaya malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 15 Ogos, 2015.]Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berucap pada majlis pelancaran perhimpunan Bersih 4, di Petaling Jaya malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 15 Ogos, 2015. Perhimpunan Bersih 4 hujung bulan ini akan menjadi seperti suara undi tidak percaya terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Razak, kata Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah malam tadi, pada majlis pelancaran k... lagi »

    Najib terdesak cadang tubuh Jawatankuasa Konsultatif Nasional, kata PSM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    [image: Penubuhan Jawatankuasa konsultatif Nasional mengenai pembiayaan politik bukti perdana menteri kini terdesak, kata Ahli Jawatankuasa Pusat Parti Sosialis Malaysia S Arutchelvan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.]Penubuhan Jawatankuasa konsultatif Nasional mengenai pembiayaan politik bukti perdana menteri kini terdesak, kata Ahli Jawatankuasa Pusat Parti Sosialis Malaysia S Arutchelvan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015. Pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk menubuhkan Jawatankuasa Konsultatif Nasional mengenai pembiayaan pol... lagi »

    Umno undang bencana lagakan Melayu dengan penganut Kristian, kata G25

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    [image: Jurucakap kumpulan tokoh Melayu G25, Datuk Noor Farida Ariffin, berkata tindakan kerajaan memomokkan orang Melayu dengan ‘ancaman agenda Kristian dan Yahudi’ boleh mengundang bencana. – Gambar fail The Malaysian Insider, 14 Ogos, 2015.] Jurucakap kumpulan tokoh Melayu G25, Datuk Noor Farida Ariffin, berkata tindakan kerajaan memomokkan orang Melayu dengan ‘ancaman agenda Kristian dan Yahudi’ boleh mengundang bencana. Jurucakap kumpulan tokoh Melayu G25, Datuk Noor Farida Ariffin, mengingatkan kerajaan hari ini, mereka mengundang bencana apabila memomokkan orang Melayu deng... lagi »

    'Dana RM2.6 bilion, skandal 1MDB bukan lagi isu remeh' - Muhyiddin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    *KEMAMAN*: Isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan isu berkaitan derma dana politik RM2.6 bilion kini bukan lagi isu remeh sebaliknya memberi kesan besar kepada parti dan negara, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden UMNO perlu segera menjelaskan kepada anggota parti dan seluruh rakyat berhubung beberapa isu yang dibangkitkan ketika ini, kata Timbalan Presiden UMNO itu. Muhyiddin berkata langkah itu wajar dilakukan sebelum imej kerajaan dan negara terus tercalar. Menurutnya, terserah kepada Perdana Menteri untuk menjawab pelba... lagi »

    AG akan tunduk kepada tekanan politik .. sanggup jadi barua?

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 3 jam yang lalu
    Bank Negara mencadangkan tindakan penguatkuasaan berhubung siasatan terhadap syarikat pelaburan negara kontroversi 1MDB, kata gabenor bank pusat itu Tan Sri Zeti Akhtar Aziz. Katanya, cadangan itu dinyatakan dalam kertas siasatan yang diserahkan kepada peguam negara minggu ini. “Bank ini telah menyerahkan kertas siasatan kepada peguam negara dengan cadangan untuk tindakan penguatkuasaan yang

    DIALOG RAKYAT

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 jam yang lalu
    DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Ringgit terus jatuh walau selepas jaminan PM - 'Orang asyik tanya saya bila Najib nak jatuh' - Di dunia mungkin saya boleh lari, akhirat? - Serpihan di Maldives bukan dari MH370 - Pemimpin digantung, pelajar UIA demo - Rafizi kasihan lihat nasib ahli Umno - 'RM jatuh akibat politik, tapi puncanya PM' - Jangan cuba-cuba keruh hubungan polis-SPRM - 'Buat rakan yang tawar hati, pergilah dari PAS' - Muhyiddin: PM dakwa minta AG buat penjelasan - Dengar suara akar umbi, kata Shafie - PM umum pelan se... lagi »

    Apa Yang Tersirat

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 jam yang lalu
    Apa Yang Tersirat ------------------------------ Xavier Andre Justo Mengaku Salah Posted: 14 Aug 2015 04:19 AM PDT 1. Peluang mengetahui pendedahan warga Swiss Xavier Andre Justo berkaitan 1MDB, akhirnya gagal apabila Justo mengaku salah atas pertuduhan mengugut bekas majikannya PetroSaudi Inc. 2. Warga Swiss yang ditangkap di Thailand pada 22 Jun lalu, menjadi bahan berita kerana dikatakan menjual beberapa dokumen yang ada kaitan dengan 1MDB dan Petro Saudi kepada pihak ketiga-iaitu Sarawak reports dan The Age Malaysia. 3.Dokumen antara 1MDB dan PetroSaudi menjadi dokumen yang ... lagi »

    tun faisal dot com

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
    tun faisal dot com ------------------------------ #1MDB: Transkrip penuh wawacara Arul Kanda di TV3 Posted: 13 Aug 2015 05:32 PM PDT MUKADIMAH: Presiden dan Pengarah Eksekutif 1Malaysia Development atau 1MDB Arul Kanda di dalam satu kenyataan media sebelum ini menegaskan bahawa beliau bertanggunjawab sepenuhnya di atas setiap tindakan ke atas syarikat ini setelah dilantik menerajui 1MDB. Beliau memberi komitmen akan menjalankan tugas profesional dan memberikan semua maklumat yang diperlukan bagi membantu pihak berkuasa mencari kebenaran di sebalik 1MDB. Arul dilantik untuk melaks... lagi »

    Pure Shiite

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
    Pure Shiite ------------------------------ Warkah buat Ahli UMNO: The One Step Guide on How to Remove PahlaWANG BooGees and HUsNit Ulam Jawa Posted: 14 Aug 2015 06:56 AM PDT You are subscribed to email updates from Pure Shiite To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

    Hasil air tangan UMNO ..

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 7 jam yang lalu
    Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr S Subramaniam tidak menolak kemungkinan berlaku kenaikan harga ubat kesan daripada kejatuhan ringgit. Menurutnya, kenaikan akan disaksikan dalam sektor swasta memandangkan kebanyakan ubat ubatan diimport dari luar Negara. Subramaniam bagaimanapun memberi jaminan bahawa hospital dan klinik kerajaan akan terus memberikan ubatan secara percuma. "Kemungkinan harga

    Pengantin 3 Jam Full Movie

    *Kategori:* *Telemovie* *Tahun:* 2015 *Tonton ►* *Download ▼*

    Menteri satu lagi , merapu dan merepek kata DAP akan bubarkan agama rasmi Islam...

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 9 jam yang lalu
    Kalau tidak kerana pendedahan WSJ dan Sarawak Report (SR), mengeluarkan laporan mendakwa dana hampir AS$700 juta (RM2.6 bilion) dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib, sudah tentu rakyat Malaysia tidak akan tahu apa-apa mengenainya. Betul tak? Pada mulanya Najib bersikap acuh tak acuh sahaja hanya mengarahkan Pejabat Perdana Menteri (PMO) menafikan dakwaan tersebut. Ia mendakwa laporan yang dikeluarkan oleh SR adalah usaha bersepadu individu tertentu untuk melemahkan keyakinan ekonomi negara, mencemarkan kerajaan dan menyerang seorang Perdana Menteri yang dipilih secara demokrat... lagi »

    GAMBAR GAMBAR CERAMAH BERSIH 4 DI BAYAN BARU PKR,DAP GHB

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 9 jam yang lalu
    Nurul Ilfiq Zulkifli a

    REZQEEN HILL

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 jam yang lalu
    REZQEEN HILL ------------------------------ - Apahal Cuak Sangat Dengan Cadangan Pusat Perniagaan Barangan IT & Multimedia Bumiputera? @IsmailSabri60 - Justo Mengaku Salah & Hukuman Diputuskan Minggu Hadapan #1MDB - Beberapa Perkara Yang Anda Perlu Ambil Tahu Program #DoaUntukMalaysia #SehatiSejiwa - Ketua UMNO Bahagian Dedah Muhyiddin "Main Belakang" - Nama Team Keyboard Warriors Ada Tapi Ada Ker Orangnya? @NajibRazak #KekalNajib Apahal Cuak Sangat Dengan Cadangan Pusat Perniagaan Barangan IT & Multimedia Bumiputera? @IsmailSabri60 Posted: 14 Aug 2015... lagi »

    Bekas KPN: Pihak berkuasa mesti dilihat bertindak dengan cara yang wajar

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    oleh Alyaa Alhadjri Kenyataan bekas Ketua Polis Negara, Hanif Omar tepat sekali apabila beliau mengingatkan kerajaan dan pihak berkuasa bahawa adalah "sangat penting" untuk dilihat sebagai telah berkelakuan dengan cara yang betul, semasa menyiasat perkara-perkara yang dikaitkan dengan dana pelaburan negara kontroversi, 1Malaysia Development Berhad bernilai RM42 bilion. Portal berita *The Malay Mail Online* memetik Hanif sebagai berkata bahawa kedua-dua Putrajaya di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan polis boleh mengelakkan respon negatif orang awam jika mereka telah be... lagi »

    Ismail Sabri bebas mengeluarkan kenyataan perkauman!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    oleh V Shuman Modus operandi ahli-ahli politik Malaysia - menghamburkan karut-marut, dan apabila ia menaikkan kemarahan, mengeluarkan penafian atau mempertahankan kenyataan mereka, dengan berkata yang ia telah "difahami di luar konteks". Ini mungkin berlaku apabila lebih daripada satu saluran berita telah melaporkan dari sudut yang sama. Seorang yang kerap melakukan aksi sebegini ialah Menteri Luar Bandar dan Pembangunan Wilayah, Ismail Sabri Yaakob. Hanya beberapa hari selepas membuat kecoh dengan mencadangkan pembukaan "Low Yat 2" bagi orang Melayu, Ismail kini menafikan kenyataan b... lagi »

    Rafizi sedia ambil pemimpin pelajar UIA yang digantung sebagai pegawai

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    [image: Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata, beliau juga akan mengusahakan pembiayaan yang sewajarnya bagi memastikan kebajikan 2 pemimpin pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) yang digantung pengajian semalam terjaga sepanjang 2 semester tempoh penggantungan tersebut. – Gambar fail The Malaysian Insider, 14 Ogos, 2015.] Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata, beliau juga akan mengusahakan pembiayaan yang sewajarnya bagi memastikan kebajikan 2 pemimpin pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) yang digantung pengajian semalam terjaga sepanjang 2... lagi »

    Kekeliruan isu mohon maaf kes Khalid-Saifuddin

    kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
    Kes saman bekas menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim terhadap pengarah pilihan raya PKR Saifuddin Nasution selesai melalui penyelesaian luar mahkamah. Bagaimanapun terdapat kekeliruan berhubung permohonan maaf. PKR mendakwa penyelesaian itu dibuat setelah kedua-dua pihak saling memohon maaf. Peguam Khalid, Edmund Bon pula berkata permohonan maaf Saifuddin tidak bersyarat

    Anak Sungai Derhaka

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 jam yang lalu
    Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Mana baki RM2.6 bilion, Muhyiddin tanya Najib - Kebanyakan serpihan ditemui di Maldives bukan milik MH370.. - Utusan bukan macam Harakah kata Pengarang Mingguan Malaysia - 1MDB: Laporan dibuat SPRM terhadap KSN, ketua pengarah JPA.. Mana baki RM2.6 bilion, Muhyiddin tanya Najib Posted: 14 Aug 2015 07:53 AM PDT Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa perdana menteri menjelaskan mengenai baki dari wang RM2.6 bilion yang dimasukkan dalam akaun bank peribadinya selepas ia dikatakan sudah ditutup pada ... lagi »

    ILHAM NAJMI

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 jam yang lalu
    ILHAM NAJMI ------------------------------ JOM PI ACHEH - SEPTEMBER Posted: 14 Aug 2015 12:07 AM PDT Cuti Sekolah Sept Tarikh: 19, 20, 21 dan 22 SEPTEMBER 2015 You are subscribed to email updates from Suhaimi Md Saad To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

    tunku

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 jam yang lalu
    tunku ------------------------------ 1MDB: Pua 'recycling' same allegations Posted: 14 Aug 2015 12:43 AM PDT Petaling Jaya Utara MP Tony Pua is recycling various allegations against 1Malaysia Development Berhad (1MDB) already answered through various press announcements, says Arul Kanda Kandasamy. The president and executive director said that 1MDB had already responded to Pua's allegations through 48 easily obtainable press announcements since January this year. Pua released a statement on Friday asking Arul to prove his claim that 1MDB was an "open book" and to answer whether ... lagi »

    Jawatankuasa khas elak kes RM2.6 bilion berulang selepas PM terkantoi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    Perdana Menteri berharap pembangkang menerima penubuhan jawatankuasa itu kerana ia dilakukan bagi menambah baik sistem sedia ada. [image: najib,pengurusan] PUTRAJAYA: Kerajaan menubuhkan Jawatankuasa Konsultatif Nasional Mengenai Pembiayaan Politik (JKNMPP) bagi mengelak perbuatan memasukkan dana politik ke dalam akaun peribadi berulang, Jawatankuasa itu bertujuan merangka pelan pembiayaan politik berintegriti yang komprehensif dan inklusif, khususnya untuk menentukan proses konsultatif di semua peringkat dan mengambil kira pandangan semua pihak. Perkara itu diumumkan Perdana Menteri, ... lagi »

    Dr Zaleha Rektor UIA paling menghampakan – EXCO Selangor

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    Tindakan Rektor UIA sejak pelantikannya didakwa telah membawa UIA kebelakang dari segi kebebasan akademik dan perkembangan ilmu. [image: nik,zaleha] PETALING JAYA: Rektor Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Datuk Seri Dr Zaleha Kamaruddin didakwa rektor paling teruk dalam sejarah universiti susulan penggantungan dua mahasiswa. EXCO Pendidikan Negeri Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, Dr Zaleha terlalu menitikberatkan politik UMNO berbanding memartabatkan UIA. Katanya, mengimbau kembali perilaku dan tindak balas Dr Zaleha kepada beberapa perkara semenjak pelantikannya, i... lagi »

    'Kami tak mahu PM jadi bahan ketawa' - Pemuda Umno Semporna

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    Pemuda Umno Semporna meluluskan ketiga-tiga usul dibawa ke mesyuarat perwakilan itu petang ini, termasuk meminta Datuk Seri Najib Razak bercuti. Bercakap kepada *Malaysiakini*, ketuanya, Datuk Mohd Aziz Jamman berkata, pihak lain perlu memahami bahawa usul yang dikemukan bukan bertujuan untuk menjatuhkan sesiapa, sebaliknya dibuat demi Umno yang bakal berdepan pilihan raya umum kira-kira dua tahun dari sekarang. Katanya, tidak ada sebarang sangkaan buruk perlu dibuat dengan usul itu kerana ia bukan bertujuan menunjukkan Najib melakukan kesalahan. "Kita cuma mahu menunjukkan kepada r... lagi »

    PAS tidak bimbang ahlinya keluar parti - Datuk Iskandar

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu

    BERSIH 4.0 Launch Ceremony

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu

    Lakukan rejuvinasi dalam UMNO - Dr Fuad Othman

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu

    Penyelesaian Kes Khalid-Saifuddin Papar Poitik Matang,

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 10 jam yang lalu
    K*es Khalid-Saifuddin selesai luar mahkamah* Saman bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terhadap bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail diselesaikan secara baik di luar mahkamah hari ini. Kes itu diketepikan selepas kedua-dua pihak berbincang selama dua jam. Perbincangan tertutup bermula kira-kira jam 9 pagi antara Abdul Khalid selaku plaintif, Saifuddin sebagai defendan dan bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang hadir sebagai saksi untuk kes itu. Saifuddin selaku defendan membacakan permohonan maaf itu di hadapan Pesur... lagi »

    Muhyiddin dakwa Najib minta AG buat penjelasan dana RM2.6b

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu

    Skandal 1MDB: ‘Pembubaran Petugas Khas timbulkan kecurigaan’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu

    Islam memerintah, Pas bertelagah

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 10 jam yang lalu
    By R Ismail - Perjuangan Pas pada zaman Presiden Fadzil Noor dan Mursyidul Am Nik Aziz Nik Mat adalah untuk meletakkan Islam sebagai pemerintah. Namun selepas kematian kedua-dua tokoh itu, Pas bertelagah sesama pemimpin dan ahlinya sehingga melemahkan pemerintahan dan kini kembali diperintah dan hilang kekuatan Ciri hakiki dan sebenar bagi jemaah Islam mestilah punyai kuasa memerintah. Ketika itulah maka wajib setiap orang Islam menyertainya. Namun apabila kelihatan kuasa semakin hilang dari kalangan jemaah Islam maka orang Islam kini berbondong-bondong masuk ke dalam parti yang kura... lagi »

    Ahli PAS Tak Dipujuk Atau Dpaksa, Mereka Sendiri Mahu Sertai GHB...

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 10 jam yang lalu
    greenboc Ahli PAS Tak Dipujuk Atau Dpaksa, Mereka Sendiri Mahu Sertai GHB... P*AS tak lagi bawa ajaran Islam sebenar, kata GHB Selangor* Gerakan Harapan Baru (GHB) Negeri Selangor hari ini mengumumkan senarai kepimpinannya selepas melihat PAS kini tidak lagi demokratik dan meninggalkan ajaran Islam sebenar. Penyelarasnya, Izham Hashim berkata sepanjang 31 tahun penglibatannya dalam PAS, parti Islam itu kini dilihat membawa perbezaan besar daripada segi pemikiran yang memaksa GHB membawa wadah perjuangan Islam baharu. *"Apa yang mereka (PAS) bawa pada kami tidak bertepatan dengan Is... lagi »

    GHB Selangor tubuh jawatankuasa penaja peringkat negeri

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 10 jam yang lalu
    Gerakan Harapan Baru (GHB) Negeri Selangor hari ini mengumumkan senarai kepimpinannya selepas melihat PAS kini tidak lagi demokratik dan meninggalkan ajaran Islam sebenar. Penyelarasnya, Izham Hashim berkata sepanjang 31 tahun penglibatannya dalam PAS, parti Islam itu kini dilihat membawa perbezaan besar daripada segi pemikiran yang memaksa GHB membawa wadah perjuangan Islam baharu. “Apa yang mereka (PAS) bawa pada kami tidak bertepatan dengan Islam yang sebenar, iaitu terbuka dan demokratik, tidak lagi ada dalam PAS. “Kita berpandangan, tidak ada pilihan melainkan kita terpaksa menga... lagi »

    Kes saman Khalid – Saifudin Nasution ‘didamaikan’ oleh Anwar Ibrahim

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 10 jam yang lalu
    Saman bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terhadap bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail diselesaikan secara baik di luar mahkamah hari ini. Kes itu diketepikan selepas kedua-dua pihak berbincang selama dua jam dan saling bermohon maaf. Perbincangan tertutup bermula kira-kira jam 9 pagi antara Abdul Khalid selaku plaintif, Saifuddin sebagai defendan dan bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang hadir sebagai saksi untuk kes itu. Saifuddin selaku defendan membacakan permohonan maaf itu di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah ... lagi »

    Bawa Rafizi kena gantung semesta .. kalau bawa Najib pasti dijulang jawatankuasa tatatertib UIA

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 10 jam yang lalu
    Dua pemimpin pelajar Universiti Islam Antarabangsa (UIA) dijatuhkan hukuman gantung pengajian selama dua semester beserta amaran keras selepas didapati bersalah membawa wakil rakyat PKR Rafizi Ramli ke kampus itu. Dua pelajar tersebut, Yang di Pertua Majlis Perwakilan Pelajar (MPPUIA) Hanif Mahpa dan Pengerusi Sekretariat Akademik dan Intelektual MPPUIA, Afiqah Zulkifli didapati bersalah oleh

    Ahmad Said : Najib tak boleh beli saya...

    ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 10 jam yang lalu
    *Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said menegaskan bahawa beliau tidak boleh dibeli oleh sesiapa, termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak“Orang tidak boleh beli Mat Said, PM,” katanya sambil berkata “nanti saya cerita”.“Kalau saya saya dah jadi jutawan. Saya tak terima satu sen pun.” * *Sementara itu, bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said juga menyindir kemasukan wang derma RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak.* *“Tiba-tiba ada menteri yang kata derma politik adalah normal. Lepas itu ada menteri kata lebih sela... lagi »

    Nabi Yusuf AS - by jalanakhirat

    atsixty pada ZAKRI ALI - 10 jam yang lalu
    *Nabi Yusuf a.s. – (نبي يوسف عليه السلام) – merupakan salah seorang daripada golongan nabi dan rasul yang wajib diketahui. Kisah baginda dikisahkan dalam al-Qur’an iaitu dalam Surah Yusuf. Kisah baginda turut dikisahkan dengan nama Joseph, dalam Perjanjian Lama, (Yosef, Hebrew: יוֹסֵף).* *Keluarga Baginda merupakan putera ketujuh (ada sumber mengatakan anak kesebelas) Nabi Ya’akub a.s. dan baginda berkongsi ibu yang dikenali seba... lagi »

    UMNO dah jadi bahan ketawa..........?

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 10 jam yang lalu
    'Selepas ini kayalah YB dengan duit derma' Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said hari ini menyindir kemasukan wang derma RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak. “Tiba-tiba ada menteri yang kata derma politik adalah normal. Lepas itu ada menteri kata lebih selamat masuk akuan peribadi daripada akaun lain. “Lepas ini kaya-raya wakil rakyat, derma politik masuk akaun sendiri. “SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) siasat baru kata ini duit parti,” katanya kepada perwakilan Umno Kemaman dalam mesyuarat agung tahunannya. Wang RM2.6 bilion itu ... lagi »

    PM umum pelan selia dana politik demi integriti

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    *Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak hari ini mengumumkan penubuhan Jawatankuasa Konsultatif Nasional Mengenai Pembiayaan Politik (JKNMPP).Menurutnya, jawatankuasa itu akan merangka satu pelan pembiayaan politik berintegriti yang komprehensif dan inklusif, khususnya untuk menentukan proses konsultatif di semua peringkat dan mengambil kira pandangan semua pihak."Pelan ini yang akan menangani isu pembiayaan politik adalah penting memandangkan walaupun perkara ini pernah dibangkitkan oleh saya sendiri dengan beberapa pihak lain sejak 2009 lalu, nam... lagi »

    Ahmad Said - Najib Tak Boleh Beli Saya

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    *Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said menegaskan bahawa beliau tidak boleh dibeli oleh sesiapa, termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak“Orang tidak boleh beli Mat Said, PM,” katanya sambil berkata “nanti saya cerita”.“Kalau saya terima saya dah jadi jutawan. Saya tak terima satu sen pun.”Ahmad pernah keluar Umno selepas disingkirkan daripada kedudukan dalam kerajaan negeri pada 12 Mei lalu.Beliau bagaimanapun kembali ke pangkuan Umno dua hari kemudian, yang menimbulkan spekulasi beliau dibayar.Malaysiakini menyiarkan komen pembaca berhubung... lagi »

    Anwar memang hebat.... !!

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *Ini bukti ketokohannya Anwar Ibrahim Hanya dibenarkan Keluar Penjara 1 jam untuk Menghadiri Perbicaraan Saman Tan Sri Khalid dan PKR (Saifuddin Nasution) .. * * Dalam Tempoh yang Singkat itu Anwar bisa menyelesaikan Kemelut Parti..* * Bisa Mendamaikan pertembungan 2 pihak dan kepimpinan dalam Parti PKR.. * * Akhirnya mereka mencapai perdamaian di luar Mahkamah..ini lah sebenar benar Quality seorang Pemimpin.. * * Mempunyai Qualiti kepimpinan sebagai seorang Perdana Menteri dan penyatu dalam parti Politik.. * * Seorang Pemimpin yang Baik bukan mencari tit... lagi »

    Mana baki RM2.6 bilion, Muhyiddin tanya Najib

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 11 jam yang lalu
    Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa perdana menteri menjelaskan mengenai baki dari wang RM2.6 bilion yang dimasukkan dalam akaun bank peribadinya selepas ia dikatakan sudah ditutup pada 2013 lalu. Bekas timbalan perdana menteri itu berkata, jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak tersebut besar dan jika ia masih berbaki, beliau harus memaklumkan di mana wang tersebut kini disimpan. "Apakah berbaki wang itu semasa ia ditutup? Kerana, jumlahnya itu besar. Kalau jumlahnya besar, pasti ia berbaki. "Kalau masih berbaki, ke manakah wang itu... lagi »

    BEZA MELAYU DENGAN ISLAM, MOHON SENTAP...

    Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - 11 jam yang lalu

    Jom Tengok Bagaimana Orang Ini Bina Kolam Renang Yang Awesome

    Nas Rul pada dairishare - 12 jam yang lalu
    A Homebuilt Swimming Pool That’s Pretty Awesome

    Ada yang macam tak suka bila Khalid dan PKR berdamai.....

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 12 jam yang lalu
    Saifuddin Nasution menaik muat status di fesbuk menjelaskan tentang bagaiman mula tercetusnya isu saman Khalid Ibrahim dan bagaimana akhirnya perkara tersebut diselesaikan dengan baik diluar mahkamah : Pada kemuncak langkah pkr untuk meminta tan sri khalid berundur sebagai mb selangor, saya menemui almarhum tuan guru nik aziz di kediamannya di pulau melaka. Tuan guru menasihati saya agar menulis sebab musabab alasan mengapa pkr meminta tan sri khalid berundur. kata tuan guru jika tidak ditulis hanya pimpinan yg tahu, manakala pemimpin pas dan dap tak tahu. Saya balik melaporkan ... lagi »

    Selamat Pengantin Baru..Abby kini isteri Mohd Faizal

    canang pada Cananglahnie - 12 jam yang lalu
    Kuala Lumpur: Pelakon dan usahawan, Abby Abadi atau nama sebenarnya, Arbaeyah Abdul Manan, 38, selamat diijab kabul dengan pasangannya, Mohd Faizal Zakaria, 41, di Masjid Assobirin, Lembah Keramat, di sini, 3.40 petang tadi. Mohd Faizal melafazkan akad nikah dengan sekali lafaz dan Abby menerima mas kahwin sebanyak RM300 serta senaskhah al-Quran menggantikan wang hantaran. Ini adalah perkahwinan ketiga Abby dan dia mengharapkan ikatan kali ini berkekalan sehingga ke akhir hayat. " Saya bersyukur ditemukan jodoh sekali lagi dan semoga ini perkahwinan terakhir dalam hidup saya", katany... lagi »

    'Selepas ini kayalah YB dengan duit derma' - suarakami

    atsixty pada ZAKRI ALI - 13 jam yang lalu
    *Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said hari ini menyindir kemasukan wang derma RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak.“Tiba-tiba ada menteri yang kata derma politik adalah normal. Lepas itu ada menteri kata lebih selamat masuk akuan peribadi daripada akaun lain.“Lepas ini kaya-raya wakil rakyat, derma politik masuk akaun sendiri.“SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) siasat baru kata ini duit parti,” katanya kepada perwakilan Umno Kemaman dalam mesyuarat agung tahunannya.Wang RM2.6 bilion itu yang dilapor dimasukkan dalam akaun N... lagi »

    Pemimpin digantung, pelajar UIA demo

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    Hampir 200 pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIA) mengadakan perhimpunan bagi menyatakan bantahan terhadap hukuman gantung pengajian yang dikenakan dua pemimpin pelajar oleh pihak universiti, semalam. Presiden Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UIA Hanif Mahpa dan exconya Afiqah Zulkifli digantung pengajian setelah menjemput Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli sebagai penceramah pada satu forum GST, Mei lalu. Facebook yang menyokong mereka, We Are All UIA2, memuat naik gambar-gambar perhimpunan di masjid UIA di kampus utama Gombak. "Terima kasih kepada yang memberi sokong... lagi »

    Bekas MB Terengganu pelawa Muhyiddin ke 'kelab orang terbuang'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

    Bekas MB Terengganu bersumpah 1MDB minta cagar telaga minyak

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    [image: Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata Sultan Terengganu sendiri mengetahui hasrat 1MDB mencagarkan minyak dan gas asli di perairan Terengganu, merujuk langkah yang ingin diambil Terengganu Investment Authority (TIA), syarikat terdahulu sebelum ditukar menjadi 1MDB. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 14 Ogos, 2015.] Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata Sultan Terengganu sendiri mengetahui hasrat 1MDB mencagarkan minyak dan gas asli di perairan Terengganu, merujuk langkah yang ingin diambil Terengganu Investment Aut... lagi »

    Ahmad Said bidas Najib simpan RM2.6 bilion dalam akaun peribadi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    [image: Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata, jika amalan skandal derma politik RM2.6 bilion diteruskan, tidak mustahil akan ramai lagi wakil rakyat yang kaya raya mengikuti jejak yang dilakukan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan memasukkan wang ke akaun peribadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 14 Ogos, 2015.] Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata, jika amalan skandal derma politik RM2.6 bilion diteruskan, tidak mustahil akan ramai lagi wakil rakyat yang kaya raya mengikuti jejak yang dilakukan Perdana Ment... lagi »

    PEGUAM KHALID IBRAHIM PERBETULKAN KENYATAAN RAFIZI YANG MEMUTAR BELITKAN PERMOHONAN MAAF PKR/SAIFUDDIN KERANA MEMFITNAH KHALID IBRAHIM

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 13 jam yang lalu
    *Kes saman bekas menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim terhadap pengarah pilihan raya PKR Saifuddin Nasution selesai melalui penyelesaian luar mahkamah.Bagaimanapun terdapat kekeliruan berhubung permohonan maaf.PKR mendakwa penyelesaian itu dibuat setelah kedua-dua pihak saling memohon maaf.Peguam Khalid, Edmund Bon pula berkata permohonan maaf Saifuddin tidak bersyarat manakala permohonan Khalid pula dibuat atas semangat Syawal, bulan orang Islam bermaaf-maafan.Selepas penyelesaian di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Setiausaha Agung PKR Rafi... lagi »

    Tindakan lelaki ini memalukan… (Video)

    kerengga pada KERENGGA - 13 jam yang lalu
    PETALING JAYA: Rayuan maaf seorang warga emas dengan seorang penunggang motorsikal selepas terbabit dalam dengan insiden di atas jalan raya tidak diendahkan Sebaliknya lelaki berkenaan terus bertindak kasar dan menengking serta menghempas pintu keretanya. Keadaan cemas yang berlaku menyebabkan ahli keluarganya yang ada bersama ketakutan. Lebih memalukan tindakan lelaki berkenaan tidak

    'RM jatuh akibat politik, tapi puncanya PM'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    PKR mengakui perkembangan politik semasa antara penyumbang kejatuhan harga ringgit, menjadikannya yang terburuk dalam tempoh 17 tahun. Bagaimanapun, hujah parti itu, ia sebenarnya berpunca isu kewibawaan Datuk Seri Najib Razak dalam isu derma RM2.6 bilion dan 1MDB. Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata, perkara itu berlaku apabila pelabur kurang yakin untuk melabur di negara ini. “Memang betul kejatuhan kerana masalah politik tapi ia kerana kredibiliti dia (Najib) mengenai 1MDB, aliran wang yang masuk (dalam akaun Najib), mengenai tindakan dia kebelakangan ini,” katanya. Bercakap... lagi »

    Rafizi kasihan lihat nasib ahli Umno

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    Umno tidak lagi mendengar suara akar umbi ahli parti itu kerana presidennya dan 191 ketua bahagiannya terlalu mengutamakan kepentingan diri masing-masing dakwa Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli. Kata Ahli Parlimen Pandan itu, ahli di peringkat bawahan Umno selalu menyuarakan kebimbangan terhadap masa depan negara dan parti mereka namun pihak atasan, termasuk presiden parti tidak mempedulikan keluhan mereka. “Ini yang saya kasihan kawan-kawan Umno. Mereka adalah rakyat seperti kita, faham (masalah dihadapi) dan (mereka) menyuarakan kebimbangan rakyat biasa dalam mesyuarat mereka. “Um... lagi »

    Muhyiddin: PM dakwa minta AG buat penjelasan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    Datuk Seri Najib Razak memberitahu bekas peguam negara, Tan Sri Abdul Gani Patail supaya membuat penjelasan mengenai sumbangan dana bernilai RM2.6 bilion, kata bekas perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Bercakap di Mesyuarat Agung Umno Kemaman hari ini, Muhyiddin berkata, kabinet terkejut selepas kewujudan dana itu dilaporkan The Wall Street Journal (WSJ). "Saya menghantar mesej kepada perdana menteri memberitahu, dakwaan ini serius dan beliau perlu membuat penjelasan kerana tiada sesiapa boleh membuat dakwaan begitu. "Beliau (perdana menteri) membalas "terima kasih" dan berk... lagi »

    Mana baki RM2.6 bilion, Muhyiddin tanya Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    [image: Bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak besar dan jika ia masih berbaki, beliau harus memaklumkan di mana wang tersebut kini disimpan. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 14 Ogos, 2015.] Bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak besar dan jika ia masih berbaki, beliau harus memaklumkan di mana wang tersebut kini disimpan. Timbalan Presiden Umno Tan Sr... lagi »

    Tidak bertajuk

    Otai Reformis pada Era Pasca - 13 jam yang lalu
    Tukar kepimpinan selamatkan Malaysia dari bencana politik dan ekonomi, kata Azmin Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali berkata hakikatnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mempermainkan rakyat dengan menyalahkan pihak lain berkenaan kejatuhan matawang negara. Ringgit yang jatuh menjunam hanya boleh dihentikan sekiranya ada perubahan besar dalam kepimpinan negara, kata Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali hari ini, yang mengatakan ia juga perlu bagi mengelakkan Malaysia daripada bencana politik dan ekonomi. Timbalan presiden PKR itu juga mendakwa, Perdana Menteri Da... lagi »

    Muhyiddin pertikai pembubaran pasukan petugas siasat 1MDB, dakwa ada campur tangan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    [image: Beliau juga menggesa supaya tiga agensi penguatkuasa yang menganggotai pasukan itu sebelum ini tidak berhenti daripada mengambil tindakan undang-undang mengikut bidang kuasa masing-masing jika wujud salah laku membabitkan 1MDB. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 14 Ogos, 2015.] Beliau juga menggesa supaya tiga agensi penguatkuasa yang menganggotai pasukan itu sebelum ini tidak berhenti daripada mengambil tindakan undang-undang mengikut bidang kuasa masing-masing jika wujud salah laku membabitkan 1MDB. Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mempertikaikan keputusa... lagi »

    HUTANG KERAJAAN UMNO@BN NAIK LAGI !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    *WOWW !!!.. Tak mengapa, KERAjaan BN buat HUTANG, RAKYAT TOLONG BAYAR GST !!! p/s: Tapi macai tetap kata.. "Kalau xbuat hutang mcmaner negara nak maju. Hutang negara M'sia masih lagi rendah berbanding S'pore"*

    'RM jatuh akibat politik, tapi puncanya PM'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 13 jam yang lalu
    *PKR mengakui perkembangan politik semasa antara penyumbang kejatuhan harga ringgit, menjadikannya yang terburuk dalam tempoh 17 tahun.Bagaimanapun, hujah parti itu, ia sebenarnya berpunca isu kewibawaan Datuk Seri Najib Razak dalam isu derma RM2.6 bilion dan 1MDB.Naib Presiden PKR Rafizi Ramli berkata, perkara itu berlaku apabila pelabur kurang yakin untuk melabur di negara ini.“Memang betul kejatuhan kerana masalah politik tapi ia kerana kredibiliti dia (Najib) mengenai 1MDB, aliran wang yang masuk (dalam akaun Najib), mengenai tindakan dia kebelakangan ini,”... lagi »

    Semalam RM4.06, HARINI dah RM4.12.. WOWW!! Bila NAK CECAH RM5.00 plok !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
    *Apa dah jadi Najib Razak. Sblom ini kamu kata 'KENAIKAN' Penarafan Fitch Ratings terbaru memberi prospek stabil kepada Malaysia & bukti dasar kewangan k'jaan baik berbanding negatif sebelum ini.. MEMBOHONG JER LA KERJANYA !!!*

    Najib Diibarat Harimau Cedera - Dr Dzulkifly

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

    Siapa Dapat Duit Dari Akaun PM?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

    PKR Pertahan Institusi Bukan Individu

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

    PM umum pelan selia dana politik demi integriti selepas kantoi Dana Asing RM2.6 bilion

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

    PAS tidak lagi demokratik -GHB Selangor.

    mantaro pada SISI BUKIT - 13 jam yang lalu
    Gerakan Harapan Baru (GHB) Negeri Selangor hari ini mengumumkan senarai kepimpinannya selepas melihat PAS kini tidak lagi demokratik dan meninggalkan ajaran Islam sebenar. Penyelarasnya, Izham Hashim berkata sepanjang 31 tahun penglibatannya dalam PAS, parti Islam itu kini dilihat membawa perbezaan besar daripada segi pemikiran yang memaksa GHB membawa wadah perjuangan Islam baharu. "Apa yang mereka (PAS) bawa pada kami tidak bertepatan dengan Islam yang sebenar, iaitu terbuka dan demokratik, tidak lagi ada dalam PAS. "Kita berpandangan, tidak ada pilihan melainkan kita terpaksa me... lagi »

    Ringgit merudum, warga kota gelisah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

    Usul 'panas', Shafie mahu pemimpin dengar akar umbi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

    Mana baki RM2.6 bilion, Muhyiddin tanya Najib

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 14 jam yang lalu
    *OLEH MD IZWAN* Bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak besar dan jika ia masih berbaki, beliau harus memaklumkan di mana wang tersebut kini disimpan. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 14 Ogos, 2015. Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa perdana menteri menjelaskan mengenai baki dari wang RM2.6 bilion yang dimasukkan dalam akaun bank peribadinya selepas ia dikatakan sudah ditutup pada 2013 lalu. Bekas timbalan perdana menteri itu berkata, juml... lagi »

    6 ALASAN OLEH PKR KIRA-KIRA SETAHUN LALU MENGAPA TAN SRI KHALID IBRAHIM PERLU DIGUGURKAN SEBAGAI MB SELANGOR YANG AKHIRNYA MENGAKU SECARA TERBUKA DI MAHKAMAH TINGGI BAHAWA KESEMUANYA ITU ADALAH TIPU DAN FITNAH BELAKA

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 14 jam yang lalu
    *KUALA LUMPUR 6hb Ogos 2014: PKR menyerahkan laporan setebal 24 halaman yang menyenaraikan enam sebab untuk menyakinkan PAS dan DAP mengapa Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim perlu disingkirkan dari jawatannya.Dalam laporan itu, kes penyelesaian hutang yang disifatkan 'luar biasa' antara Abdul Khalid dan Bank Islam menjadi perkara utama dibangkitkan oleh PKR.Laporan tersebut mendakwa penyelesaian hutang itu dibuat di luar pengetahuan peguam Bank Islam iaitu Tetuan Tommy Thomas."Tetuan Tommy Tho... lagi »

    Bekas MB Terengganu bersumpah 1MDB minta cagar telaga minyak

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu

    Ahmad Said: Tiada siapa boleh beli saya, termasuk Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu

    'Selepas ini kayalah YB dengan duit derma' - Ahmad Said

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu

    Kebanyakan serpihan ditemui di Maldives bukan milik MH370..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 14 jam yang lalu
    Kebanyakan serpihan yang ditemui di Maldives bukan milik pesawat Malaysia Airlines MH370, kata Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai. "Kebanyakan serpihan itu negatif. Serpihan itu tiada kaitan dengan MH370 dan ia bukan bahan pesawat," katanya kepada pemberita pada satu majlis di Wisma MCA di Kuala Lumpur, hari ini. Liow berkata ini adalah berdasarkan laporan diterima daripada pasukan Malaysia yang dihantar ke Maldives bagi meneliti serpihan yang ditemui di pulau berkenaan. "Kita akan menunggu kepulangan mereka. Jika ada sebarang serpihan yang dibawa balik, mereka akan m... lagi »

    Ahmad Said, Bekas MB Terengganu Bersumpah Rahsia 1MDB Adalah Benar

    kerengga pada KERENGGA - 14 jam yang lalu
    Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata Sultan Terengganu sendiri mengetahui hasrat 1MDB mencagarkan minyak dan gas asli di perairan Terengganu, merujuk langkah yang ingin diambil Terengganu Investment Authority (TIA), syarikat terdahulu sebelum ditukar menjadi 1MDB. Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said bersumpah mempertahankan kenyataannya sebelum ini

    15 Ogos jamuan raya dan pelancaran #harapanbaru Bukit Gantang.

    mantaro pada SISI BUKIT - 14 jam yang lalu
    Pada 15 Ogos ini,11 pagi hingga 2 petang akan berlangsung Jamuan Raya#harapanbaru Bukit Gantang, bertempat di Perkarangan Warung Makan Zul, Jalan Taman Kaya(Jalan Utama), Taiping. Sehubungan dengan itu, mereka yang berdekatan boleh hadir untuk menjamu selera dan menyaksikan pelancaran #harapanbaru Bukit Gantang. DS Nizar dijangka melancarkan Gerakan Harapan Baru atau Harapan Baru secara rasmi pada 15 Ogos ini. Kaunter pendaftaran ahli #harapanbaru akan dibuka.

    Najib Terpana.. Kemenangan Buat Rakyat

    atsixty pada ZAKRI ALI - 14 jam yang lalu
    *Najib Terpana.. Kemenangan Buat Rakyat. Pengumuman Gabenor Bank Negara Malaysia Tan Sri Zeti Akhtar Aziz hari ini yang beliau berhasrat menggenapkan lima tahun tempoh perkhidmatannya, yang berakhir tahun depan, adalah satu kemenangan moral bagi dirinya dan suara rakyat, kata Tan Sri Zainuddin Maidin hari ini.* *Bekas menteri penerangan itu berkata, dalam blog popularnya Zamkata, perisytiharan itu adalah kemenangan bagi mereka yang menghormati Perlembagaan dan mahu kerajaan yang bersih dan adil.* *Beliau berkata demikian selepas Zeti memberitahu pemberita pada satu majlis di Kuala... lagi »

    Soalan Muhyiddin buat Najib terkancing gigi

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 14 jam yang lalu
    Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa perdana menteri menjelaskan mengenai baki dari wang RM2.6 bilion yang dimasukkan dalam akaun bank peribadinya selepas ia dikatakan sudah ditutup pada 2013 lalu. Bekas timbalan perdana menteri itu berkata, jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak tersebut besar dan jika ia masih berbaki, beliau harus memaklumkan di mana wang tersebut kini disimpan. "Apakah berbaki wang itu semasa ia ditutup? Kerana, jumlahnya itu besar. Kalau jumlahnya besar, pasti ia berbaki. "Kalau masih berbaki, ke manakah wang i... lagi »

    Sifat-Sifat Wanita Yang Tidak Disukai Menurut Islam

    atsixty pada ZAKRI ALI - 15 jam yang lalu
    Abu As Siddiq [image: Abu As Siddiq's photo.] *Assalamu'alaykum Wr.wb* * Bismillahirroma nirrohiim* *1) MANAANAH * *Yaitu wanita yang senantiasa menyebut- nyebut pemberiannya kepada suaminya hingga ia berkata ." Aku telah melakukan untukmu begini, begitu, begini dan begini ." Wanita Muslimah* *2) HADAAQAH * *Yaitu wanita yang selalu menginginkan apa yang dilihatnya sehingga ia membebani suaminya untuk membelinya.Setiap kali mengujungi temannya dan melihat sesuatu yang dimilikinya ia tertarik dan ingin membelinya.* *3) HANAANAH * *Yaitu istri yang terlalu sayang de... lagi »

    PANAS!! Muhyiddin desak Najib jelaskan baki dari RM2.6 bilion dalam akaun

    kerengga pada KERENGGA - 15 jam yang lalu
    Bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak besar dan jika ia masih berbaki, beliau harus memaklumkan di mana wang tersebut kini disimpan. Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa perdana menteri menjelaskan mengenai baki dari wang RM2.6 bilion yang dimasukkan dalam akaun

    Anwar memang hebat.... Ini bukti ketokohannya

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 16 jam yang lalu
    Anwar Ibrahim Hanya dibenarkan Keluar Penjara 1 jam untuk Menghadiri Perbicaraan Saman Tan Sri Khalid dan PKR (Saifuddin Nasution) .. Dalam Tempoh yang Singkat itu Anwar bisa menyelesaikan Kemelut Parti..Bisa Mendamaikan pertembungan 2 pihak dan kepimpinan dalam Parti PKR.. Akhirnya mereka mencapai perdamaian di luar Mahkamah..ini lah sebenar benar Quality seorang Pemimpin.. Mempunyai Qualiti kepimpinan sebagai seorang Perdana Menteri dan penyatu dalam parti Politik.. Seorang Pemimpin yang Baik bukan mencari titik perbezaan, tetapi mencari titik persamaan.. sebagaimana Nabi bisa ... lagi »

    Muhyiddin, Mat Said diramal berganding kritik Najib

    kerengga pada KERENGGA - 16 jam yang lalu
    PETALING JAYA: Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Kemaman yang akan diadakan selepas solat Jumaat petang ini dijangka berlangsung dalam situasi `panas'. Perasmian yang akan dibuat Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dikatakan menjadi faktor. Pada kesempatan yang ada, bekas Timbalan Perdana Menteri itu dikatakan akan menggunakannya sebagai platform untuk menjelaskan pelbagai isu

    Nik Abduh Meroyan Dengan Gerakan Harapan Baru

    atsixty pada ZAKRI ALI - 16 jam yang lalu
    *PAS mungkin tidak dapat bersabar lagi langkah Gerakan Harapan Baru (GBH) yang dilihat terus menjadi duri dalam daging parti Islam itu.Keadaan itu mungkin memaksa Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Mat menulis panjang menyeru golongan itu keluar parti kerana tiada lagi hujah untuk kekal dalamnya.“Orang lain boleh mempersoal jemaah baru anda, syarie atau tidak. Anda pun berhak mempertahankan 'ijtihad' anda keluar PAS. Syarie atau tidak.“Tetapi anda tak punya sedikit pun hujah syarie untuk kekal dalam PAS, dan dengan amanah jawatan yang anda masih pegang itu, anda gun... lagi »

    1MDB: Laporan dibuat SPRM terhadap KSN, ketua pengarah JPA..

    atsixty pada ZAKRI ALI - 16 jam yang lalu
    *Beberapa laporan dibuat orang awam hari ini kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa dan Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal kerana menghalang penyiasatan.Aduan tersebut difailkan mereka yang marah dengan tindakan yang diambil ke atas dua pegawai kanan SPRM – Pengarah Bahagian Operasi Khas Datuk Bahri Mohamad Zin dan pengarah komunikasi strategik Datuk Rohaizad Yaakob – yang ditukarkan ke Jabatan Perdana Menteri (JPM) pada Jumaat.Ia susulan kritikan y... lagi »

    Peristiwa Banjir Di Mynmar : Satu Pengajaran Buat Masyarakat Budha Di sana

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 16 jam yang lalu
    Although the buddist kill the Muslims in Myanmar, but instead the Muslim Came To help the Myanmar flood victims altough they are not Muslim ..... its the teaching of Islam to be good to all people .... Slay ye burn our brothers and sisters we come kami..tetapi help you ... because Islam teaches us not hostile to Islam was wonderful ..kerana Click Here To Like and get the latest news

    Serpihan Pesawat Bukan Dari MH370 - Pulak Dah, Yang Najib Sahkan Itu Apa?

    PASTA DotMy pada Ameno World - 16 jam yang lalu
    Part 1 disini. Ini berita kita pada minggu lepas. Najib yang umum pada minggu lepas. Beria2 plak tue. Info yang diterima, pasukan penyiasat masih mahu melakukan analisis selanjutnya dan tidak berniat / mahu mengesahkan apa2 pada ketika itu. Jadi, kenapa Najib umumkan? Laporan dari Awani gak, ada ahli keluarga mangsa yang enggan terima pengumuman Najib. Bahkan ada yang bersikap spetikal. Maksudnya, malas layan dan malas percaya. Dorang tak silap juga bersikap demikian. Kerana, ini berita kita yang terkini. Baca ; Kejap serpihan dari MH370. Kejap bukan pula. Yang gilanya totok... lagi »

    RAKYAT MALAYSIA PEMALAS, BERLAGAK, TAK SEDAR DIRI & MEMILIH. MAKA KERAJAAN TERPAKSA BAWA MASUK PEKERJA ASING

    canang pada Cananglahnie - 17 jam yang lalu
    PUTRAJAYA - Kerajaan terpaksa membawa masuk pekerja asing termasuk dari Bangladesh kerana sikap rakyat Malaysia yang tidak berminat bekerja dalam sektor '3D' - 'dangerous', 'difficult' dan 'dirty', kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. "Oleh kerana industri dan perniagaan harus berjalan, maka kita kena cari alternatif iaitu membawa pekerja dari negara asing terutama dari Bangladesh," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan hormat daripada Menteri Luar Bangladesh, Abul Hassan Mahmood Ali di sini hari ini. Ahmad Zahid berkata isu pekerja Banglad... lagi »

    Tanda-tanda keretakan dalam UMNO semakin jelas

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 18 jam yang lalu
    Pemuda Semporna mahu PM bercuti Sehari sebelum ahli Umno menyaksikan Tan Sri Muhyiddin Yassin duduk sepentas bersama Datuk Seri Mohd Shafie Apdal selepas kedua-dua disingkir dari kabinet, Pemuda Umno Semporna mengemukakan usul supaya perdana menteri bercuti. Mereka juga mahu pemilihan parti - yang sepatutnya diadakan pada tahun depan - diteruskan di sebalik keputusan Majlis Tertinggi Umno menangguhkannya selama 18 bulan. Berdasarkan usul disiapkan sekretariat Pemuda Umno Semporna, usul ketiga yang akan dibentangkan dalam mesyuarat perwakilan mereka petang ini ialah mendesak isu 1MD... lagi »

    VIDEO - Rara dipanggil polis kerana dia berani sertai DAP - By canang

    atsixty pada ZAKRI ALI - 18 jam yang lalu
    *Rara dipanggil polis kerana dia berani sertai DAP.* *Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berkata Syefura Othman atau Rara secara terang-terangnya dipilih kerana dia merupakan salah seorang perempuan muda Melayu yang berani untuk melihat perubahan. * *Aktivis Young Syefura Othman, atau Rara, dipanggil pihak polis kerana beliau merupakan salah seorang anak muda Melayu DAP yang berani melihat perubahan terhadap negara ini, kata ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang.* * Lim berkata demikian ketika mengulas mengenai tindakan pihak polis memanggil Rara berhubung posting di Facebook miliknya pad... lagi »

    Selepas perbincangan tertutup antara Khalid, Saifuddin dan Anwar, bekas mb tarik balik saman

    atsixty pada ZAKRI ALI - 18 jam yang lalu
    *Khalid tarik balik saman terhadap Saifuddin* *Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menarik balik samannya ke atas bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan kes itu diselesaikan di luar Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini.* *Kes itu digugurkan selepas perbincang kedua-dua pihak berbincang selama dua jam sebelum mereka saling bermohon maaf.* *Perbincangan tertutup bermula kira-kira jam 9 pagi antara Abdul Khalid selaku plainatif, Saifuddin sebagai defenden dan bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang hadir sebagai saksi untuk... lagi »

    Kedudukan sebagai PM sudah tiada guna lagi buat Najib Oleh : Mohd Sayuti Omar

    atsixty pada ZAKRI ALI - 18 jam yang lalu
    *Najib Razak makin hari makin terkepit dan terjempit dengan masalah dan isu yang dibuatnya sendiri. Walaupun dia masih kekal sebagai perdana menteri, tetapi kerusi itu sudah tidak bermakna lagi buatnya apabila ia terus-tersusan dipertikaikan. Kedudukan dan maruah Najib sebagai perdana menteri kini sudah tidak ada lagi. Semua orang dan semua dunia sedang mentertawakan Najib Razak. Najib masih belum sedar yang dia adalah seorang perdana menteri yang hilang sokongan rakyat. Najib tidak lebih daripada badut bernyawa. Najib juga sedang gelabah kini. Dalam u... lagi »

    Gambar- Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

    Nas Rul pada dairishare - 18 jam yang lalu
    Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

    Kelab Greenboc

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 18 jam yang lalu
    Kelab Greenboc ------------------------------ Ahli PAS Tak Dipujuk Atau Dpaksa, Mereka Sendiri Mahu Sertai GHB... Posted: 14 Aug 2015 12:23 AM PDT P*AS tak lagi bawa ajaran Islam sebenar, kata GHB Selangor* Gerakan Harapan Baru (GHB) Negeri Selangor hari ini mengumumkan senarai kepimpinannya selepas melihat PAS kini tidak lagi demokratik dan meninggalkan ajaran Islam sebenar. Penyelarasnya, Izham Hashim berkata sepanjang 31 tahun penglibatannya dalam PAS, parti Islam itu kini dilihat membawa perbezaan besar daripada segi pemikiran yang memaksa GHB membawa wadah perjuangan Islam... lagi »

    Berita Ini Memeningkan Najib?

    Addin Deen pada Addin - 18 jam yang lalu
    *Najib Terpana.. Kemenangan Buat Rakyat. *Pengumuman Gabenor Bank Negara Malaysia Tan Sri Zeti Akhtar Aziz hari ini yang beliau berhasrat menggenapkan lima tahun tempoh perkhidmatannya, yang berakhir tahun depan, adalah satu kemenangan moral bagi dirinya dan suara rakyat, kata Tan Sri Zainuddin Maidin hari ini. Bekas menteri penerangan itu berkata, dalam blog popularnya Zamkata, perisytiharan itu adalah kemenangan bagi mereka yang menghormati Perlembagaan dan mahu kerajaan yang bersih dan adil. Beliau berkata demikian selepas Zeti memberitahu pemberita pada satu majlis di Kuala L... lagi »

    Mahkamah tolak permohonan Edge tangguh penggantungan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu

    What does the rakyat think of the ringgit slump?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu

    AKHIRNYA PKR MELALUI SAIFUDDIN NASUTION MOHON MAAF SECARA TERBUKA KEATAS KHALID IBRAHIM KERANA MEMFITNAH DIRINYA DI MAHKAMAH TINGGI SHAH ALAM PAGI INI.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 19 jam yang lalu
    *SHAH ALAM - Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.Saifuddin, bekas Setiau... lagi »

    PKR sedia kerjasama hapus kepincangan BN

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
    [image: wan azizah1]ALOR SETAR, 14 OGOS: PKR bersedia untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak yang ingin menghapuskan kepincangan pentadbiran Barisan Nasional (BN). Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, berkata matlamat itu menjadi keutamaan parti di sebalik konflik yang berlaku dalam Pakatan Rakyat (Pakatan). “Kita kerjasama dengan semua orang. Kalau nak kata PAS tidak lagi sehaluan, itu kena tanya mereka kerana kita baik-baik sahaja. “Kita hendak jatuhkan BN kerana banyak kepincangan, itu matlamat utana,” katanya pada Jelajah Amanat Presiden di TH Hotel & Convention Ce... lagi »

    #

Tiada ulasan: