Google+ Badge

Sabtu, 15 Ogos 2015

5733. Keterbatasan.

♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Keterbatasan, ketidak mampuan, tidak berupaya, tidak gagah, tidak berkekuatan, tidak hebat dan segala kekurangan diri semakin dilupakan bila seseorang di puncak kuasa, apa lagi bila bergelar ketua dan berpengaruh. Semakin lupa hidup ibarat putaran roda. Apakah kita selaku hamba Allah ingin menjerumuskan diri kita kepada watak sedemikian, yang cuba menafikan keterbatasan. Sebenarnya Nikmat Allah yang manakah yang termampu untuk hamba-Nya nafikan Nauzubillah MinzaliQ. 

Muhasabah diri. Perakui kekurangan diri, untuk diperbetulkan atau dibaik pulih. Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali. Ada yang nakal mengatakan pula buat jahat jangan sekali, maksudnya buat jahat banyak kali. Macam-macam. Tentu mereka menyedari itu sekadar gurauan nakal dari maksud sebenar kata bidalan tersebut. 

Alhamdulillah dengan izinNya Allah menghidupkan aku lagi di dunia ini. Selagi masih bernafas, aku wajib melakukan sesuatu yang diperentahkanNya dan meninggalkan segala laranganNya.

Ya Allah kurniakanlah segala apa yang telah Engkau janjikan kepada Junjunganku Nabi Muhammad sebagaimana yang telah Engkau janjikan. Begitu juga untuk Nabi-Nabi dan Rasul-Rasul terdahulu serta Malaikat-Malaikat.

Macam-macam orang kata tentang kehidupan di dunia ini. Dunia ibarat pentas. Manusia selaku hamba Allah adalah pelaku atau pelakun dan dunia ini pentasnya.
Ada yang kata dunia ini sementara. Ertinya kehidupan aku di dunia ini lebih bersifat sementara. Bila tiba masanya pergi dan tidak akan kembali lagi. Mati. Dunia atau alam semesta akan hancur lebuh bila kiamat datang.

Ada juga yang kata dunia ini sendiwara. Agaknyalah sebab dalam dunia ini ada yang berpura-pura. Sebenarnya penipu tetapi berwatak kononnya jujur dan amanah. Jika tidak pun sebab pernah tertipu, sebab dulu pernah menipu.

Pernah dipermain-mainkan sebab dulu pembuli atau putar alam. Tidak pun bila tua kena belasah sebab masa berkuasa, jadi lupa dunia suka menganiayai pesalah, dengki dengan pesaing dan macam-macamlah.

Dulu semasa sihat walafiat, suka mengata orang, suka memfitnah orang, suka menokok tambah kelemahan orang, suka cerita aib orang, hebatnya siap bergambar lagi (maksudnya mengambil gambar kelemahan, kelalaian orang lain, kononnya untuk diwar-warkan kepada khalayak, sebagai contoh dan tauladan, tanpa memikirkan aib orang).

Aku hebat, agaknyalah semasa pementasan itu. Dabik dada lagi. Aku seboleh mungkin Ya Allah tak nak jadi macam itu. Lindungilah aku dari sifat riakdan bersekutu dengan sifat dan sikap syaitan laknatullah. Nauzubillah Minzaliq.

Ya Allah itulah sebabnya aku sering mengadu denganMu Ya Allah., dalam aku menulis perkara-perkara begini lindungilah aku dari alfa terhadap muhasabah diri sendiri dan teguhkanlah imanku dalam mengEsakanMu Ya Allah.

Ya Allah., Ya Allah., Ya Allah., setiap kali aku mohon keberkatanMu Ya Allah, aku juga maksudkan keberkatan untuk ibu bapaku Ya Allah, isteriku Ya Allah, anak-anakku Ya Allah., adik beradikku Ya Allah., kaum keluargaku Ya Allah., juga keberkatan hamba-hambaMu kaum muslimin dan muslimat Ya Allah.

Setiap kali nafasku Ya Allah, aku mengadu kepadaMu Ya Allah., aku mohon keampunanMu Ya Allah, keampunan ibu bapaku Ya Allah, keampunan kaum keluargaku Ya Allah., juga keampunan kaum muslimin dan muslimat sama ada yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia.

Hembusan nafasku Ya Allah, aku mengadu dan memohon perlindungan dariMu Ya Allah dari bisikan, gangguan dan godaan syaitan laknatullah yang telah mengkhianati perentahMu Ya Allah. Seumpama setiap hembus nafasku mengakibatkan syaitan dan iblis terdorong lintang pukang ketakutan.

Ya Allah Kau jadikanlah hembusan nafas terakhirku, nafas terakhir kaum keluargaku dan kaum muslimin dan muslimat hambaMu Ya Allah dalam Iman.

Ya Allah jadikanlah jari jemariku yang lancar menari di papan keybord meluahkan segala huruf, suku kata, menjadi perkataan dan ayat-ayat., dalam keadaan berIman dan dalam perlindunganMu Ya Allah.

Ya Allah jauhkanlah perasaan terasa hati, berkecil hati dan rasa tersinggung kepada pembaca blog, tetekala membaca hasil nukilanku ini, dari ilmu pinjaman dan rezekiMu Ya Allah. Jauhkanlah perasaan dengki, kata mengata kepada pelawat, pelayar dan pembaca blogku ini Ya Allah dari sengaja mengata dan mencari kelemahanku Ya Allah.

Aku sedar, aku insaf Ya Allah, aku bukan hambaMu yang sempurna, tetapi aku berikhtiar dan berdoa ke arah kesempurnaan hidup, kesederhanaan hidup., seperti yang Engkau perentahkan dan yang Engkau larangi.

Aku bermuhasabah diri Ya Allah, aku mengEsakanMu Ya Allah. Aku mengingatkan diriku sendiri Ya Allah terhadap pengisian diri keranaMu Ya Allah.

In Syaa Allah .....KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] 
Baca Juga:

Firman Allah yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 
Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.  
Firman Allah yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 
"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86).  

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH. 
.  eaho™. 
s3v3n



Jangan takutkan ahli, Nazri Aziz ingatkan Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
[image: Pemimpin Umno diingatkan jangan menakutkan ahli mereka daripada bersuara, kata Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Nazri Aziz. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.]Pemimpin Umno diingatkan jangan menakutkan ahli mereka daripada bersuara, kata Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Nazri Aziz. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno Datuk Seri Nazri Aziz mengingatkan pemimpin parti Melayu itu agar tidak menakutkan mana-mana ahli mereka daripada bersuara. Memetik laporan akhbar Sinar Harian hari ini, Nazri dilaporkan be... lagi »
Hard grind to unravel MH370 mystery 
Bahasa kesat bukan budaya UMNO ampu Rahman Dahlan
noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Rahman Dahlan mengingatkan ahli tidak mengamalkan budaya samseng untuk tegur pemimpin [image: Rahman-Dahlan,-umno] LANGKAWI: Penggunaan bahasa kesat untuk menegur pucuk pimpinan parti bukan budaya dalam UMNO. Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata parti orang Melayu itu mengamalkan budaya dan nilai yang tinggi yang menjadi tunjang kepada kelangsungannya selama ini. “Itu (teguran menggunakan bahasa kasar) bukan budaya UMNO. Itu budaya samseng atau budaya yang asing daripada UMNO,” katanya ketika merasmikan mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Langkawi pada Sabtu. B... lagi »

Hmm.. nasib baiklah aku ni bukannya jenis 'Lembu dicucuk hidung' macam yang ada tu..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
Dulu bila aku kata jangan fitnah TS Khalid kalau dah tak suka kat dia.. aku kena sound, aku diminta 'slow down dan 'bawa bertenang'.. dan kena block dalam Fb kawan-kawan yang dah jadi YB.. Aku tentang sebab aku nampak fakta yang digunakan untuk menjatuhkan Khalid itu terutamanya tentang pinjaman Bank itu hanyalah auta semata-mata.. Lagipun aku tahu 'Kajang Move' itu dirancang oleh hanya segelintir pemimpin PKR dan perlaksanaannya pula tergesa-gesa seperti esok dunia dah nak kiamat. Bila aku tulis 'Kajang Move bakal melanggar tembok' pulak.. kena marah walaupun aku yakin aku betul ... lagi »
(¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati dan kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 
Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...

Inilah Hidangan Orang Arab Yang Paling Mengejutkan Sekali

Nas Rul pada dairishare - 2 minit yang lalu
Sesetengah orang percaya ia hanya mitos, tetapi Guinness Book of Records mempunyai rekod bahawa masakkan unta sumbat yang disenaraikan sebagai bahan makanan yang terbesar dari mana-mana menu, dan terdapat juga gambar-gambar beberapa orang Badwi berpesta makanan. Nama rasmi hidangan tradisional puak Badwi tidak diketahui, tetapi kebanyakan orang merujuk kepada sebagai "unta Turducken". Menurut kebanyakan sumber-sumber yang ianya kadang-kadang disediakan di kenduri perkahwinan dan parti-parti khas di negara-negara Arab seperti Arab Saudi. Pada asasnya, mereka menggunakan unta dewasa ... lagi »

Dr Azmi Sharom: We Don't Want A Government "Cakap Tak Serupa Bikin"

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 minit yang lalu

Parti baharu dilancar sebelum 31 Ogos terbuka pada bukan Islam, kata GHB !! - OLEH NABIHAH HAMID

atsixty pada ZAKRI ALI - 17 minit yang lalu
*Mujahid Yusof Rawa (dua dari kiri) bercakap pada sidang media di Shah Alam, hari ini, yang turut disertai ahli jawatankuasa pusat Gerakan Harapan Baru Salahuddin Ayub (kiri) dan Ahmad Awang (kanan). Mujahid Yusof Rawa (dua dari kiri) bercakap pada sidang media di Shah Alam, hari ini, yang turut disertai ahli jawatankuasa pusat Gerakan Harapan Baru Salahuddin Ayub (kiri) dan Ahmad Awang (kanan).Parti baharu Gerakan Harapan Baru (GHB) yang bakal dilancarkan sebelum sambutan kemerdekaan pada 31 Ogos ini, dibuka kepada bukan Islam untuk menyertainya.Timbalan Pengerusi GH... lagi »

Sulu, Syiah dan sekarang cerita ni pulak? boleh percaya ke cerita Zahid ni?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 30 minit yang lalu
Bukan apa.. dulu dia kata dah kenal pasti pemimpin pembangkang yang jadi dalang pencerobohan Sulu tu.. tapi sampai sekarang tak keluar satu nama pun dari dia.. Lepas tu pulak dia kata Mat Sabu tu pengikut Syiah, dia ada bukti kukuh dan akan ambil tindakan seterusnya.. sampai sekarang hasilnya hampeh! Ini pulak dia kata ada pemimpin UMNO yang mengetuai gerakan untuk menjatuhkan kerajaan.. yang mana semua yang mengikut pemimpin UMNO itu ialah pemimpin pembangkang.. Kah.. kah.. kah.. patutlah Blogger Otai dari UMNO kata ini 'Menteri Tin Kosong'.. cakap pong pang, pong pang.. hasilnya... lagi »

Sulu, Syiah dan sekarang cerita ni pulak? boleh percaya ke cerita Zahid ni?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 36 minit yang lalu
Bukan apa.. dulu dia kata dah kenal pasti pemimpin pembangkang yang jadi dalang pencerobohan Sulu tu.. tapi sampai sekarang tak keluar satu nama pun dari dia.. Lepas tu pulak dia kata Mat Sabu tu pengikut Syiah, dia ada bukti kukuh dan akan ambil tindakan seterusnya.. sampai sekarang hasilnya hampeh! Ini pulak dia kata ada pemimpin UMNO yang mengetuai gerakan untuk menjatuhkan kerajaan.. yang mana semua yang mengikut pemimpin UMNO itu ialah pemimpin pembangkang.. Kah.. kah.. kah.. patutlah Blogger Otai dari UMNO kata ini 'Menteri Tin Kosong'.. cakap pong pang, pong pang.. hasilny... lagi »

Zahid menghadapi gangguan, elok pergi berubat cepat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 39 minit yang lalu
Zahid ternampak bayang dan terus merasa takut. Sebenarnya bayang itu adalah bayang beliau sendiri. Yang sudah terbukti beliaulah yang tidak setia kepada partinya. Beliau yang menyatakan yang beliau akan menjadi timbalan kepada Muhyiddin jika Najib mampu diketepikan akhirnya beliau pula yang menjadi timbalan kepada Najib yang beliau sendiri tidak lagi merasakan keyakinan. Sekarang beliau sendiri sudah merasakan yang Najib tidak lagi boleh bertahan dan menuduh ada pihak yang cuba menjatuhkan kerajaan. Jika ada peluang beliau akan bersama Muhyiddin untuk kekal menjadi Timbalan kepada ... lagi »

Panduan untuk tekanan darah tinggi

kerengga pada KERENGGA - 46 minit yang lalu

Najib perlu jelaskan RM2.6 bilion dulu sebelum kawal dana politik

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*[image: Zar Ali's photo.] Perdana menteri perlu beri penjelasan mengenai derma RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya sebelum kawal dana politik, kata Pengarah Eksekutif Centre to Combat Corruption and Cronyism (C4) Cynthia Gabriel.* * Perdana menteri perlu beri penjelasan mengenai derma RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya sebelum kawal dana politik, kata Pengarah Eksekutif Centre to Combat Corruption and Cronyism (C4) Cynthia Gabriel.* * Rakyat Malaysia akan hanya yakin dengan rancangan Datuk Seri Najib Razak untuk mengawal dana politik selepas beliau menjawab semua persoalan men... lagi »

Tetapi menteri-menteri PM tidak bercakap soal perpaduan nasional.....

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
oleh Jimmy Adit Kecintaan warga Sarawak terhadap keamanan dan persahabatan boleh berjangkit. Inilah sebabnya yang membuatkan sesiapa sahaja yang datang ke Sarawak tidak dapat menahan diri daripada bercakap mengenai betapa mesra dan ramahnya warga Sarawak. Pengisytiharan Kuching sebagai ‘Bandar Perpaduan’ baru-baru ini menekankan ciri unik Sarawak. [image: Lee Lam Thye]Lee Lam Thye Lee Lam Thye, salah seorang ahli Lembaga Pemegang Amanah Yayasan 1Malaysia turut berkata seperti berikut ketika beliau menghadiri sambutan Hari Bandaraya itu yang ke-27 pada 1 Ogos: “(Pengisytiharan) ini men... lagi »

Penyusutan Ringgit mungkin jejas pelajar Malaysia ke New Zealand, kata pesuruhjaya

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Pesuruhjaya Tinggi New Zealand di Malaysia, Dr John Subritzky berkata kedudukan nilai mata Ringgit berbanding dolar Amerika Syarikat akan mempengaruhi keputusan pelajar untuk memilih destinasi pendidikan di luar negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.] Pesuruhjaya Tinggi New Zealand di Malaysia, Dr John Subritzky berkata kedudukan nilai mata Ringgit berbanding dolar Amerika Syarikat akan mempengaruhi keputusan pelajar untuk memilih destinasi pendidikan di luar negara. Penyusutan nilai Ringgit mungkin menjejaskan rancangan sejumlah pelajar Malaysia untuk... lagi »

Jangan ganggu jawatan Muhyiddin sebagai timbalan presiden Umno, kata Mukhriz

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata jawatan timbalan presiden parti tidak sama dengan jawatan timbalan perdana menteri yang dilantik oleh perdana menteri. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.] Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata jawatan timbalan presiden parti tidak sama dengan jawatan timbalan perdana menteri yang dilantik oleh perdana menteri. Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir meminta semua pihak tidak mengganggu jawatan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan presiden Umno kerana beliau dipilih mener... lagi »

Bertanya tentang 1MDB tidak setia kepada Umno, soal Shafie

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal (kiri) berkata kesetiaan beliau kepada parti bukan kerana terpaksa. Beliau berkata demikian dalam ucapan alu-aluan pada perasmian Mesyuarat Agung Umno Bahagian Semporna yang dirasmikan Timbalan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini. – Gambar The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.] Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal (kiri) berkata kesetiaan beliau kepada parti bukan kerana terpaksa. Beliau berkata demikian dalam ucapan alu-aluan pada perasmian Mesyuarat Agung Umno Bahagian Semporna yang dirasmikan Timbalan Presi... lagi »

Apa yang anda akan lakukan jika anda mempunyai RM2.6 bilion?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Saul: Cuba fikirkan segala kesengsaraan yang anda akan hadapi dengan RM2.6 bilion. Samseng kecil-kecilan akan meminta “wang perlindungan”, samseng besar mahu menculik anda, isteri anda atau anak-anak anda, dan orang akan datang ketuk pintu rumah anda untuk meminta derma. Anda terpaksa merasuah dewa-dewa untuk mengelak sebarang bahaya, anda perlu membayar doktor untuk memberi anda berita baik supaya anda dapat tidur dengan nyenyak untuk menikmati apa yang anda tidak layak. Ah, dunia langsung tidak adil, bukan?! Biar saya bantu anda selesaikan semua masalah, kerisauan dan ketakutan ... lagi »

Singkir Najib dengan undi tidak percaya tidak menjadi kesalahan kerana ia dibenarkan oleh Perlembagaan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Cara itu tidak menjadi kesalahan kerana ia dibenarkan oleh Perlembagaan [image: ku-li,-najib,-umno2] KUALA LUMPUR: Undi tidak percaya hanya satu-satu cara yang sah untuk menyingkirkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, daripada jawatan yang disandangnya. Veteran UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah menjelaskan, ia tidak menjadi kesalahan kerana dibenarkan oleh Perlembagaan. “Memang boleh, dan peraturan negara benarkan. Itu sahaja yang boleh dilakukan,” katanya sewaktu ditemui pemberita di Bukit Jalil pada Sabtu. Jelas bekas Naib Presiden UMNO itu, jika mahu menjatuhkan kerajaan,... lagi »

Bahasa kesat bukan budaya UMNO ampu Rahman Dahlan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Rahman Dahlan mengingatkan ahli tidak mengamalkan budaya samseng untuk tegur pemimpin [image: Rahman-Dahlan,-umno] LANGKAWI: Penggunaan bahasa kesat untuk menegur pucuk pimpinan parti bukan budaya dalam UMNO. Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata parti orang Melayu itu mengamalkan budaya dan nilai yang tinggi yang menjadi tunjang kepada kelangsungannya selama ini. “Itu (teguran menggunakan bahasa kasar) bukan budaya UMNO. Itu budaya samseng atau budaya yang asing daripada UMNO,” katanya ketika merasmikan mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Langkawi pada Sabtu. B... lagi »

1MDB 'selamat' tapi TPM, menteri kena pecat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Bekas timbalan perdana menteri berkata, beliau tidak berkongsi pendapat dengan Datuk Seri Najib Razak yang mendakwa agensi tajaan penuh kerajaan, 1MDB tidak menggunakan wang rakyat. Mendakwa beliau hanya memberi komen - dan bukan mengkritik Najib - Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, wang bernilai berbilion ringgit yang dipinjamkan kepada syarikat itu dijamin kerajaan yang beroperasi menggunakan dana pembayar cukai. "Perdana menteri juga sebutkan, mengapa kita perlu bising-bising tentang 1MDB ini? (Kata Najib), kita tak pakai duit rakyat. "(Apa yang berlaku ialah) saya mengulas, buk... lagi »

Jumpa Mahathir, bincang hal peribadi, kata Ku Li

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Sila keluar PAS jika tidak yakin dengan parti - Nik Abduh

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata tindakan keluar parti juga merupakan jalan terbaik bagi menyelesaikan kemelut yang sedang melanda PAS ketika ini. Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini dengan lantang mengkritik beberapa pemimpin parti yang sudah tawar hati dan tidak yakin dengan pucuk pimpinan untuk meninggalkan parti

Ku Li: Jumpa Tun M, Najib Secara Peribadi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Ku Li: Derma RM2.6B, Najib Tolong Terus Terang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

BERSIH 4 simbolik tolak pimpinan Najib

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*BERSIH 4 yang akan diadakan akhir bulan ini adalah mewakili undi tidak percaya rakyat kepada kepemimpinan Datuk Seri Najib Razak, kata pengerusi pertubuhan itu Maria Chin Abdullah.Dengan tempoh tinggal lagi dua minggu, gabungan itu melancarkan secara rasmi bantahan berkenaan yang dirancag selama 34 jam - bermula 29 Ogos ini - di Dewan Sivik Petaling Jaya malam tadi."Kita berada di sini hari ini dengan kebimbangan kerana negara kita berada di detik kritikal."Rasuah memusnahkan negara dan ekonomi negara. Kita mesti bangkit tetapi bukan menjatuhkan kerajaan melalui keganasan,... lagi »

Berkata benar atau berkhayal, kata KJ

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar memberitahu, ahli di peringkat akar umbi tidak perlu takut menyuarakan pendapat mereka kepada pemimpin bagi memastikan parti itu terus mendapat sokongan dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.Katanya, langkah itu penting untuk mengembalikan keyakinan rakyat kepada Umno ketika senario politik negara dan parti berada dalam tidak menentu kini."Jangan takut untuk menggunakan pentas mesyuarat perwakilan untuk menyatakan apa saja. Bukan untuk menyalahkan siapa-siapa, bukan kerana tidak sokong institusi parti tetapi keran... lagi »

Ketua Pesuruhjaya SPRM 'MC' Dua Bulan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Ku Li: Tak pernah ringgit jatuh seteruk sekarang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Dakwaan guling k’jaan, Ku Li akui masih bersama Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Derma pilihan raya: Apa kata Tengku Razaleigh?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Saifudin Nasution minta maaf,sungguh cetek dan naif spin doktor tersebut.

mantaro pada SISI BUKIT - 2 jam yang lalu
1. Tidak disangka apabila Saifudin Nasution dan Tan Sri Khalid Ibrahim menyesaikan kes Mahkamah mereka secara baik ( amicable settlement ) dengan kedua dua pihak merekodkan penghakiman persetujuan maka ada pihak yang bertindak sebagai spin doctor dengan men'spin' berita tersebut untuk kepentingan politik pihak tertentu 2.Maka dispin berita tersebut bagi menunjukkan kehebatan pemimpin tertentu yang mempunyai kekuatan firasat yang mampu melihat sesuatu perkara dengan cahaya sekaligus meletakkan pemimpin terssbut di maqam yang tinggi . Secara tersiratnya spin doctor itu ingin membawa m... lagi »

Belanja pak cik tiket RM2, gadis dibalas RM300

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Belanja pak cik tiket RM2, gadis dibalas RM300 Gambar menunjukkan duit yang diselit dalam buku Ezzaty. KISAH gadis yang satu ini menarik perhatian netizen apabila dengan RM2, dia dibalas RM300 oleh orang yang dibantunya, semalam. Gadis yang menggunakan akaun Facebook dengan nama Ezzaty Amin berkongsi cerita perjalanannya ketika menaiki komuter dari Batu Caves ke Shah Alam di mana dia

Minuman Upin & Ipin ada dadah ketamin?? Biar betul nih!

PBO™ pada pen buruk online ™ - 3 jam yang lalu
Serius ke dalam produk minuman Upin & Ipin yang dijual di pasaran tue terkandung dadah jenis ketamin?? Fuhhhh lepas tu kalau budak-budak terminum macam mana tu?? Tak pasal-pasal berkhayal pulak nanti. Rilek dulu…sebenarnya bukan produk minuman Upin & Ipin yang diperbuat dari bahan-bahan tu tapi pihak yang tak bertanggungjawab sebenarnya ambil kesempatan dengan menggunakan botol Upin & Ipin untuk

Idea Muhyiddin tak berfaedah untuk Umno ampu Ismail

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Saranan Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada Datuk Seri Najib Razak supaya mendedahkan sumber "derma" kontroversi RM2.6 bilion ke akaun bank persendirian perdana menteri itu tidak memberi faedah kepada Umno, kata Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Ismail berkata, Muhyiddin sebagai bekas timbalan perdana menteri dan masih Timblan Presiden Umno perlu sedar bahawa pendapat beliau tidak memberi kebaikan kepada parti. Menurut Ismail, Muhyiddin sebelum ini berkata beliau akan terus menyokong Najib dan memperkukuhkan parti. "Tetapi beliau harus tanya dir... lagi »

Hutang 1MDB bukan wang rakyat tapi dijamin rakyat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Bekas timbalan perdana menteri berkata, beliau tidak berkongsi pendapat dengan Datuk Seri Najib Razak yang mendakwa agensi tajaan penuh kerajaan, 1MDB tidak menggunakan wang rakyat. Mendakwa beliau hanya memberi komen - dan bukan mengkritik Najib - Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, wang bernilai berbilion ringgit yang dipinjamkan kepada syarikat itu dijamin kerajaan yang beroperasi menggunakan dana pembayar cukai. "Perdana menteri juga sebutkan, mengapa kita perlu bising-bising tentang 1MDB ini? (Kata Najib), kita tak pakai duit rakyat. "(Apa yang berlaku ialah) saya mengulas, buk... lagi »

Sentimen demonstrasi rakyat tidak tinggi, kata Nur Jazlan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata rakyat kini bersikap rasional dan memikirkan jangka masa panjang negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.] Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata rakyat kini bersikap rasional dan memikirkan jangka masa panjang negara. Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed menyifatkan sentimen rakyat untuk berdemonstrasi kini tidak lagi tinggi, meskipun terdapat perasaan tidak puas hati terhadap kerajaan. Beliau berkata rakyat kini bersikap rasional dan memikirkan jangka... lagi »

Krisis Kepimpinan: Ku Li sahkan bertemu Dr Mahathir

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Pemimpin Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah yang lebih dikenali sebagai Ku Li berkata, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri yang menjemput beliau untuk bertemu. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.] Pemimpin Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah yang lebih dikenali sebagai Ku Li berkata, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri yang menjemput beliau untuk bertemu. Pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah hari ini mengesahkan bertemu dengan Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini, selepas khabar angin tersebar kedua-dua pemim... lagi »

Didakwa terlibat jenayah profil tinggi, Zahid Hamidi perlu digantung dan disiasat !! - suarakami

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*Datuk Seri Zahid Hamidi harus digantung dari kabinet dan disiasat kerana didakwa terlibat dengan rasuah kontraktor antarabangsa dan jenayah kongsi gelap ‘14K’.* *Ahli Parlimen Bukit Mertajam Steven Sim dalam satu kenyataannya menggesa Perdana Menteri Najib Tun Razak mengambil tindakan terhadap Zahid kerana terlibat dalam kegiatan jenayah ketenteraan Amerika.* *Steven merujuk TIME.com 6 Januari lalu yang melaporkan beberapa pegawai tentera laut Amerika termasuk komandernya Jose Luis Sanchez yang mengaku bersalah terlibat pelbagai jenayah berprofil tinggi termasuk rasuah, sewaan bil... lagi »

Sambutan hangat buat Muhyiddin di Semporna

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
*Tak Ada Pun Lanun Yang Berani Kacau Muhyiddin.....*

Zahid: Tokoh Umno Dalang Gulingkan kerajaan BN....Ni Bukti Gred AA+++..!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

Muhyiddin: 'Bodohlah saya mahu jatuhkan kerajaan'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

Harapan Baru Dilancar Sebelum 31 Ogos

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

Lim Kit Siang: Sect 124B Has Been Used To Shut Up People Who Want Change

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

[VIDEO] BERS✔H 4.0 Bukan Untuk Guling Najib Tapi Protes Tak Percaya Najib

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 4 jam yang lalu
P*erhimpunan Bersih 4 ‘undi tak percaya’ terhadap Najib, kata pemimpin* Perhimpunan Bersih 4 hujung bulan ini akan menjadi seperti suara undi tidak percaya terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Razak, kata Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah malam tadi, pada majlis pelancaran kempen ketika skandal kewangan membabitkan perdana menteri sedang hangat. Katanya, biarpun ia bertujuan memberi tekanan kepada Najib untuk berundur, Bersih 4 yang akan diadakan pada 29 hingga 30 Ogos ini juga akan memberitahu rakyat menukar perdana menteri saja tidak akan mengubah apa-apa jika sistem poli... lagi »

'Saya yakin RM2.6 bilion dibelanjakan sepenuhnya untuk UMNO' ampu Mohd. Khusairi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: 'Saya yakin RM2.6 bilion dibelanjakan sepenuhnya untuk UMNO' - Mohd. Khusairi]*KUALA LUMPUR*: Ketua UMNO Bahagian Tanjung Malim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib yakin derma dana politik RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sudah habis dibelanjakan untuk kelancaran perjalanan parti. Mohd Khusairi berkata, angka itu juga terlalu kecil jika dibandingkan dengan komitmen Najib untuk menguruskan pelbagai aspek pemerintahan. "Saya yakin bahawa derma RM2.6 bilion yang diterima oleh Najib itu telah habis dibelanjakan. "Selaku penge... lagi »

Berita Menggemparkan Dari TV3

Addin Deen pada Addin - 4 jam yang lalu
*Wartawan TV3 Hina PM Di Gantung Kerja? * Wartawan dan juga Penolong Penerbit rancangan Melodi terbitan TV3, dikatakan telah digantung tugas selepas memuat naik status dan gambar di laman Instagram yang menghina Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Bagaimanapun sehingga berita ini ditulis tiada pengesahan rasmi daripada Media Prima berhubung laporan itu.Sebelum ini, Zuan Azmi yang lebih dikenali Zuanbikinpanas dalam program hiburan berkenaan memuat naik sekeping gambar Najib yang telah diedit. Menyedari kesilapan yang dilakukan, dia kemudian memohon maaf.“Salam hormat... lagi »

Pemimpin UMNO ketuai gerakan jatuhkan Najib ikut "Pintu Belakang" suarakami

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mendakwa terdapat seorang pemimpin Umno kini sedang mengetuai gerakan untuk menjatuhkan kerajaan melalui "pintu belakang" dengan sokongan ahli parlimen pembangkang. Naib presiden Umno itu berkata, sebagai menteri dalam negeri beliau difahamkan mereka ini sedang menyediakan akaun bersumpah (SD) untuk menggulingkan kerajaan."Saya dapat maklumat ada usaha untuk gulingkan kerajaan sedia ada yang sedang dilakukan dan didalangi oleh tokoh-tokoh tertentu. "Terdapat usaha mendapatkan SD di kalangan ahli parlimen pembangkang... lagi »

Negara dalam ‘darurat’, Mat Sabu ajak rakyat turun Bersih 4

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: mat_sabu]PETALING JAYA 15 OGOS: Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB), Mohamad Sabu mengajak seluruh rakyat turun ke Himpunan Bersih 4 hujung bulan ini dengan matlamat menyelamatkan Malaysia daripada cengkaman kezaliman kerajaan Barisan Nasional. Jelasnya, sokongan rakyat diperlukan bagi menyatakan bantahan terhadap kegagalan kerajaan di bawah pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. “Kita harap seluruh rakyat dapat turun seramai mungkin dalam himpunan kali ini kerana negara kita ini sudah berada dalam keadaan paling ‘darurat’. “Darurat ekonomi, darurat rasuah, daru... lagi »

Bersih 4 tuntut jaminan polis tidak guna gas pemedih mata, kekerasan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Polis diingatkan supaya bertindak ganas seperti di himpunan Bersih 3 sebelum ini.]PETALING JAYA 15 OGOS: Polis diingatkan supaya tidak menggunakan semburan gas pemedih mata termasuk kekerasan terhadap peserta Himpunan Bersih 4 yang bakal menghimpunkan 100,000 rakyat di ibu negara hujung bulan ini. Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0), Maria Chin Abdullah menuntut jaminan polis itu berterusan kerana himpunan tersebut melibatkan sejumlah besar orang awam. Polis diingatkan supaya tidak bertindak ganas seperti di Himpunan Bersih 3 sebelum ini. “Dalam perte... lagi »

Bersih 4 manifestasi rakyat tolak Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: bersih-demo]PETALING JAYA 15 OGOS: Himpunan Bersih 4 hujung bulan ini diadakan sebagai simbolik penolakan rakyat terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0), Maria Chin Abdullah menegaskan, protes aman itu bukan bertujuan menggulingkan kerajaan, tetapi platform kepada rakyat menyatakan undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri serta bantahan kepada sistem politik pemerintah. “Rakyat sudah hilang keyakinan kepada Najib tetapi Parlimen masih belum mengadakan mesyuarat tergempar untuk menentukan sama ... lagi »

Isu 1MDB jejas keyakinan pelabur - Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, isu 1MDB sepatutnya ditangani dengan betul bagi memberi kestabilan terhadap nilai ringgit yang kini menjunam. Bercakap di majlis perasmian Mesyuarat Agung Tahunan Umno Semporna di Sabah hari ini bekas timbalan perdana menteri itu berkata, walaupun Malaysia adalah lokasi yang baik untuk melabur, ahli perniagaan masih mengambil sikap menunggu kerana faktor nilai ringgit yang tak stabil. "Sebab (mengapa isu 1MDB perlu diatasi) ialah, bukan kerana masalah dolar AS meningkat atau penurunan harga minyak dan komoditi kita sahaja, te... lagi »

'Bodohlah saya mahu jatuhkan kerajaan' - Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
"Bodoh" - itu ungkapan digunakan Tan Sri Muhyiddin Yasssin untuk menggambarkan reaksinya terhadap mana-mana pihak yang mendakwa beliau mahu menjatuhkan kerajaan sedia ada. Bercakap secara terbuka di mesyuarat perwakilan Umno Semporna hari ini, bekas timbalan perdana menteri itu berkata, beliau menjadi sebahagian daripada kerajaan selama 40 tahun dan tidak boleh diterima akal untuknya memusnahkan apa yang dibina selama ini. "Saya tidak akan cuba menjatuhkan kerajaan. Bodohlah saya nak jatuhkan kerajaan yang saya bantu dan terlibat," katanya. Timbalan Presiden Umno itu memberitahu,... lagi »

Kalau jatuhnya parti, jatuhlah semua kata Azeez TH

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: AZEEZ] *Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim berucap ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan Wanita Umno Bahagian Kota Bharu di sini hari ini. * *KOTA BHARU, 15 Ogos:* Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim meminta semua pemimpin parti itu di pelbagai peringkat termasuk akar umbi untuk sama bersatu dalam mempertahankan syarikat pelaburan milik kerajaan, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) daripada serangan pihak tertentu. Sambil melahirkan rasa kesal dan kecewa dengan sikap berdiam diri sesetengah pemimpin parti, Abdu... lagi »

Muhyiddin in Sabah to officiate Semporna Umno division meeting

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Zahid ikrar rampas kembali Selangor

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

'Kawan lama' ingatkan Najib: Parti, bukan peribadi - Shafie Apdal

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Ringgit jatuh sebab 1MDB jejas keyakinan pelabur - Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Tidak bertajuk

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
Chuleed Yusri Yk [image: Chuleed Yusri Yk's photo.] *PAS selepas era almarhum TGNA dan PKR selepas peninggalan DSAI....dengan hadirnya ‪#‎harapanbaru‬ diharap akan dapat menunaikan harapan rakyat untuk mengubah dan menghapuskan kekejaman regim.* * Tahniah DAP kerana ketegasan dan konsisten dlm buat keputusan...* * Kepada pucuk pimpinan PKR skg , anda xperlu 'play safe' sgt utk mengekalkan jawatan...penyokong akan 'beralih angin'...* * #harapanbaru* ‪

Najib rendah maruah ahli UMNO "Dah Dapat Duit Senyap".....SHARE suarakami

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Presiden Umno berharap ahli parti itu tidak mendiamkan diri apabila pemimpin mereka diserang, malah sesetengahnya bertindak seolah-olah menuang minyak ke api menyala.Bercakap di mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Bandar Tun Razak hari ini, Datuk Seri Najib Razak berkata, ahli perlu mempertahankan parti itu kerana apa yang dilakukannya bukan untuk kepentingan diri sendiri."Sebagai presiden parti, apa yang saya buat, sama ada kutip dana atau apa-apa, semata-mata untuk kepentingan parti, bukan untuk lain."Zaman saya banyak pertolongan (disalurkan) kepada baha... lagi »

Hmm.. nasib baiklah aku ni bukannya jenis 'Lembu dicucuk hidung' macam yang ada tu..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
Dulu bila aku kata jangan fitnah TS Khalid kalau dah tak suka kat dia.. aku kena sound, aku diminta 'slow down dan 'bawa bertenang'.. dan kena block dalam Fb kawan-kawan yang dah jadi YB.. Aku tentang sebab aku nampak fakta yang digunakan untuk menjatuhkan Khalid itu terutamanya tentang pinjaman Bank itu hanyalah auta semata-mata.. Lagipun aku tahu 'Kajang Move' itu dirancang oleh hanya segelintir pemimpin PKR dan perlaksanaannya pula tergesa-gesa seperti esok dunia dah nak kiamat. Bila aku tulis 'Kajang Move bakal melanggar tembok' pulak.. kena marah walaupun aku yakin aku betul ... lagi »

'DIR0G0L, PUNCA WANITA CUBA BUNUH DIRI'

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 6 jam yang lalu
KUALA LUMPUR - Seorang wanita melecur teruk dalam kebakaran di dalam keretanya sendiri di Avenue 5, Bangsar South CIty, Kerinchi, petang semalam. Dalam kejadian pada jam 5 petang itu, mangsa memandu keretanya, Perodua Viva ke hadapan bangunan Averis dan terus menghala ke pintu utama, namun tersekat di anak tangga. Gagal merempuh pintu masuk, wanita itu kemudian keluar

Sidang Media....PENGUMUMAN PENUBUHAN GERAKAN HARAPAN BARU NEGERI SELANGOR.

canang pada Cananglahnie - 6 jam yang lalu
Sidang Media...PENGUMUMAN PENUBUHAN GERAKAN HARAPAN BARU NEGERI SELANGOR. ① Saya mengucapkan setingggi-tinggi syukur kehadrat Allah SWT diatas rahmat dan hidayahNya, maka Gerakan Harapan Baru Negeri Selangor telah dapat dibentuk dengan sempurna untuk terus membawa panji perjuangan politik Islam, membela rakyat, menegakkan kebenaran dan keadilan untuk semua, khususnya di Negeri Selangor. ② Gerakan Harapan Baru adalah sebagai permulaan (prelude) kepada penubuhan sebuah parti politik baharu yang berteraskan Islam yang akan diumumkan apabila proses penubuhannya telah dapat disempurnakan ... lagi »

Najib hadapi tentangan dari Utusan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Tulisan Ku Seman adalah sejarah pengulangan keberanian wartawan Utusan Malaysia yang tidak gentar bersuara atas nama kebenaran. [image: ku-seman,zam,najib] PETALING JAYA: Masih ramai wartawan yang percaya kepada kebenaran, mempunyai harga diri dan berani bersuara walaupun berada dalam keadaan tertekan. Komentar Ku Seman Ku Hussein dalam ruangan tetapnya di Mingguan Malaysia antara tulisan yang mewakili kelompok itu. Keberaniannya mengulas telah menggemparkan kalangan penyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak apabila Ku Seman menolak wang RM2.6 bilion yang dimasukan ke... lagi »

1MDB & RM2.6 B - Muhyiddin Teruskan Serangan Terhadap Najib

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
*KEMAMAN: Isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan isu berkaitan derma dana politik RM2.6 bilion kini bukan lagi isu remeh sebaliknya memberi kesan besar kepada parti dan negara, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden UMNO perlu segera menjelaskan kepada anggota parti dan seluruh rakyat berhubung beberapa isu yang dibangkitkan ketika ini, kata Timbalan Presiden UMNO itu.Muhyiddin berkata langkah itu wajar dilakukan sebelum imej kerajaan dan negara terus tercalar.Menurutnya, terserah kepada Perdana Menteri ... lagi »

Skandal 1MDB: Shahrir pula gesa PAC segera terus siasat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Shahrir Abdul Samad] JOHOR BAHRU - Pengerusi Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC), Tan Sri Shahrir Samad menggesa siasatan oleh Jawatankuasa Siasatan Kira-Kira Wang Negara terhadap 1MDB diteruskan segera. Beliau mengakui jika tidak diselesaikan segera ia akan menjejaskan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan. Justeru dia mencadangkan supaya senarai dalam jawatankuasa pemilih diselesaikan segera membabitkan wakil dari BN dan pembangkang berikutan berlaku perubahan selepas rombakan dan kesepakatan antara parti pembangkang dalam pakatan rakyat. Jawatankuasa pemilihan ber... lagi »

Wartawan Melodi hina PM digantung tugas

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Zuan Azmi yang lebih dikenali Zuanbikinpanas dalam program hiburan berkenaan dikenakan tindakan selepas memuat naik sekeping gambar Najib yang telah diedit. [image: zuanbikin-panas] PETALING JAYA: Wartawan dan juga Penolong Penerbit rancangan Melodi terbitan TV3, dikatakan telah digantung tugas selepas memuat naik status dan gambar di laman Instagram yang menghina Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Bagaimanapun sehingga berita ini ditulis tiada pengesahan rasmi daripada Media Prima berhubung laporan itu. Sebelum ini, Zuan Azmi yang lebih dikenali Zuanbikinpanas dalam p... lagi »

GHB sediakan 500 petugas keselamatan kawal perhimpunan Bersih 4

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Timbalan pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Salahuddin Ayub (kedua dari kanan) berkata, pihaknya menyertai Bersih kerana ia perhimpunan aman, berhimpun secara aman dan menuntut satu pilihan raya yang adil. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 15 Ogos, 2015.] Timbalan pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Salahuddin Ayub (kedua dari kanan) berkata, pihaknya menyertai Bersih kerana ia perhimpunan aman, berhimpun secara aman dan menuntut satu pilihan raya yang adil. Timbalan pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Salahuddin Ayub hari ini mengumumkan kumpulannya a... lagi »

HANYA BERTANYA

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
*Pelik semenjak bilamuhyiddin suka* *motorsikal besar* saje tanya jangan marah

Orang Melayu dan UMNO Najib.

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
*Kemelayuan Ismail Sabri Yaakob. * *Ini isiu yang penting. Saya cuba huraikan dengan bahasa yang semudahnya. Jika ia melibatkan orang Melayu dalam UMNO sahaja, ia bukan hal saya. * *Tapi ia melibatkan keseluruhan bangsa Melayu. Ada yang sokong UMNO, ada yang tidak sokong. Kita hormatilah perbezaan. ini bukan soal aqidah sehingga kita hendak berbunuhan sesama sendiri.* * Sahabat saya ahli parlimen Bera, DS Ismail Sabri Yaakob baru2 ini mengistiharkan bahawa masa depan orang Melayu hanya dengan UMNO.Ini kenyataan yang menarik. * *Hanya di Malaysia masa depan sesuatu bangsa itu berg... lagi »

Buku "Dosa Dosa Mahathir" Tulisan Tuan Syed Hussein Al Attas Sudah Dilncarkan

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
Azmi Ibrahim's photo. [image: Azmi Ibrahim's photo.] *Azmi Ibrahim* *FAKTA BUKAN AUTA..* * Tidak ada seorang pun Timbalan kepada Mahathir yang survived untuk mengambil alih kepimpinan dari dia...semua "dibunuhnya".* * Paklah "Timbalan Bidan Terjun" selepas Mahathir bunuh Anwar Ibrahim pun akhirnya Mahathir bunuh tahun 2009.* * Hari ini Najib yang tak pernah jadi Timbalan dia pun nak dibunuhnya.* * Apa korang buta mata dan mata hati ke hingga tak nampak Keling Keturunan Kerala ini punya angkara?* * Baik korang terjun kolam kumbahan taik lagi baguslah...* * P/S : Sape nak tahu RAH... lagi »

Zahid: Ada pemimpin Umno cuba jatuhkan kerajaan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

Najib perlu jelaskan RM2.6 bilion dulu sebelum kawal dana politik

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 7 jam yang lalu
Perdana menteri perlu beri penjelasan mengenai derma RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya sebelum kawal dana politik, kata Pengarah Eksekutif Centre to Combat Corruption and Cronyism (C4) Cynthia Gabriel. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015. Rakyat Malaysia akan hanya yakin dengan rancangan Datuk Seri Najib Razak untuk mengawal dana politik selepas beliau menjawab semua persoalan mengenai RM2.6 bilion yang dipindahkan masuk ke akaun bank peribadinya, kata badan pemantau anti rasuah hari ini. Pengarah Eksekutif Centre to Combat Corruption and Cronyism (C4) Cynthia Ga... lagi »

Umno Terdesak: Akuan Bersumpah untuk singkir Najib kata Zahid

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Ahmad Zahid Hamidi enggan mendedahkan identiti tokoh berkenaan dan membuat dakwaan itu berdasarkan maklumat dari sumber-sumber yang dipercayai. [image: zahid,tokoh] KUALA LUMPUR: Seorang tokoh UMNO didakwa sedang berusaha usaha untuk mendapatkan Akuan Bersumpah daripada Ahli Parlimen sama dari Barisan Nasional (BN) dan pembangkang dalam usahanya menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan perkara tersebut setelah mendapat maklumat dari sumber-sumber yang beliau sangat percayai. “Sehingga kini ada 88 Ah... lagi »

BOMBSHELL - NAJIB 'KEPT BACK' RM2 BIL OF RM2.6 BIL 'DONATION: Muhyiddin at risk, all eyes on Zahid

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: BOMBSHELL - NAJIB 'KEPT BACK' RM2 BIL OF RM2.6 BIL 'DONATION: Muhyiddin at risk, all eyes on Zahid]*KUALA LUMPUR* - Former deputy prime minister Muhyiddin Yassin took the bull by the horns when he asked at an Umno event on Friday what had happened to the balance of the RM2.6 billion 'mystery donation' that Prime Minister Najib Razak has hinted was spent on their party and to help their Umno-BN coalition win the 2013 general elections. Muhyiddin's 'loaded' question implies two things; firstly he knows that Najib did not spend all of the massive US$700 million donation on his... lagi »

Ringgit jatuh sebab rakyat, pelabur tak percaya Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: yb rafizi parlimen]SHAH ALAM, 15 OGOS: Kejatuhan Ringgit Malaysia berpunca daripada kegagalan kewibawaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam pelbagai isu kebelakangan ini khususnya 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan derma RM2.6 bilion. Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli, berkata hal itu menjadi penyumbang pelabur kurang yakin untuk melabur di negara ini. Beliau tidak menolak perkembangan politik semasa juga antara faktor menyebabkan ringgit jatuh paling teruk dalam tempoh 17 tahun. “Kita akui ada sedikit kebenaran ringgit terkesan sebab politik. Memang benar ke... lagi »

JKNMPP hanya wayang Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
KUALA TERENGGANU, 15 OGOS : Penubuhan Jawatankuasa Konsultatif Nasional Mengenai Pembiayaan Politik (JKNMPP) cuma wayang Datuk Seri Najib Razak dan tiada nilai. [image: wan azizah1]Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, berkata ia biasa dilihat dalam pentadbiran Perdana Menteri itu untuk mengaburi mata rakyat. “Contohnya, janji untuk mansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tetapi diganti dengan Akta Pencegahan Keganasan 2015 (POTA), dengan duit masuk akaun peribadi, tukar pegawai kerajaan dan beberapa kes lain. “Sekarang, buat konsultatif tetapi masalah tidak seleasa... lagi »

Masa bagi Utusan kembali ke pangkal jalan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
oleh Alyaa Alhadjri Suatu ketika dahulu, akhbar *Utusan Malaysia* dilihat pejuang kewartawanan dan pembakar semangat nasionalisme di Malaya. Namanya sinonim di dalam melaungkan masalah yang melanda orang-orang Melayu. Di samping itu, Utusan turut berjuang demi kemerdekaan sambil menegakkan kebebasan akhbar. Tentunya itulah semangat Utusan yang dikenang ramai pembaca, seperti arwah datuk saya yang gemar membelek akhbar tersebut di hujung minggu. Namun pada hari ini, saya hanya membelek Utusan kerana urusan kerja. Dan itupun bagi saya mentelaah kisah-kisah Umno yang dimuatkannya. Ut... lagi »

Parti baharu dilancar sebelum 31 Ogos terbuka pada bukan Islam, kata GHB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Mujahid Yusof Rawa (dua dari kiri) bercakap pada sidang media di Shah Alam, hari ini, yang turut disertai ahli jawatankuasa pusat Gerakan Harapan Baru Salahuddin Ayub (kiri) dan Ahmad Awang (kanan). – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 15 Ogos, 2015.]Mujahid Yusof Rawa (dua dari kiri) bercakap pada sidang media di Shah Alam, hari ini, yang turut disertai ahli jawatankuasa pusat Gerakan Harapan Baru Salahuddin Ayub (kiri) dan Ahmad Awang (kanan). – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 15 Ogos, 2015.Parti baharu Gerakan Harapan Baru (GHB) yang baka... lagi »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 jam yang lalu
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Pemimpin Umno ketuai gerakan guling kerajaan, kata Zahid - Najib perlu jelaskan RM2.6 bilion dulu sebelum kawal dana politik - Gantung pelajar kerana anjur forum GST tindakan mundur - BETUL KATA WANITA UMNO LANGKAWI, NAJIB PERLU PERGI BERUBAT... - Skandal 1MDB: Bukan kitar semula tuduhan, Arul Kanda tidak jawab soalan, kata Pua - Jangan takutkan ahli, Nazri Aziz ingatkan Umno - EMPEROR NAJIB'S ARMAGEDDON: If I am pushed down, I will take you all down with me, Umno or not - We saw the excuse coming, say... lagi »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 jam yang lalu
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ - GAMBAR GAMBAR : Program Jelajah Amanat Presiden bagi peringkat MPN Terengganu di Kuala Terengganu kelmarin - Bekas MB bersumpah 1MDB minta cagar telaga minyak.KELANTAN SETUJU?? - GAMBAR GAMBAR CERAMAH BERSIH 4 DI BAYAN BARU PKR,DAP GHB - Islam memerintah, Pas bertelagah - Ahli PAS Tak Dipujuk Atau Dpaksa, Mereka Sendiri Mahu Sertai GHB... - GHB Selangor tubuh jawatankuasa penaja peringkat negeri - Kes saman Khalid – Saifudin Nasution ‘didamaikan’ oleh Anwar Ibrahim GAMBAR GAMBAR : Program Jel... lagi »

PM's Anonymous 'Donation' Was Transferred Back To Singapore!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Falcon Swiss Private Bank, owned by the Abu Dhabi wealth fund Aabar] Falcon Swiss Private Bank, owned by the Abu Dhabi wealth fund Aabar Sarawak Report has established that over US$650 million (RM2 billion) was transferred from the Prime Minister’s AmPrivate Bank account in Kuala Lumpur back to Singapore after the general election. The money was deposited into an account in the name of Tanore Finance Corporation (BVI) at Falcon Bank in Singapore on the day the PM’s AmPrivate Bank account was closed, 30/08/2013. This was the same company account which had originally transferred U... lagi »

Kalau Pegawai Rosmah pon boleh bohong, apatahlagi Najib..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
*Ingat rakyat bodoh ka apa... TAHUKAH ANDA, seramai 7 Ketua Negara & 12 Wakil Negara yg hadir di Perbarisan Hari Kebangsaan Singapura baru2 ini.. Di sini disenaraikan jumlah berkenaan; - 7 Ketua Negara: Brunei, Kemboja, Laos, M'sia, New Zealand, Thailand & Vietnam. - 12 Wakil Negara: China, Indonesia, Australia, Jepun, India, Korea, Filipina, Russia, United Kingdom (2 wakil), Amerika Syarikat & Myanmar. So, MANA DATANGNYA 8 KETUA NEGARA ITU..??!!!*

Kalau benarlah Najib pahlawan bugis, BERANIKAH Najib Razak NAK MENJAWABNYA..???

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu

Parti baharu dilancar sebelum 31 Ogos terbuka pada bukan Islam, kata GHB

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 8 jam yang lalu
Parti baharu dilancar sebelum 31 Ogos terbuka pada bukan Islam, kata GHB *OLEH NABIHAH HAMID* Published: 15 August 2015 11:32 AM [image: Mujahid Yusof Rawa (dua dari kiri) bercakap pada sidang media di Shah Alam, hari ini, yang turut disertai ahli jawatankuasa pusat Gerakan Harapan Baru Salahuddin Ayub (kiri) dan Ahmad Awang (kanan). – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 15 Ogos, 2015.]Mujahid Yusof Rawa (dua dari kiri) bercakap pada sidang media di Shah Alam, hari ini, yang turut disertai ahli jawatankuasa pusat Gerakan Harapan Baru Salahuddin Ayub (kiri) dan Ahmad Awa... lagi »

Di Manakah Maruah Rakyat Terengganu?

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 9 jam yang lalu
Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said bersumpah mempertahankan kenyataannya sebelum ini yang syarikat bermasalah 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pernah berhasrat mencagarkan minyak dan gas asli di perairan negeri itu. Dan pernah tak korang baca kenyataan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman pada 9 Ogos lalu? Elok korang baca berita yg berikut : *BESUT, 9 Ogos (Bernama) *-- Terengganu tidak lagi boleh bergantung kepada sumber ekonomi hasil minyak melalui pembayaran wang ehsan sebaliknya perlu mencari alternatif ekonomi lain dan baharu, kata Menteri ... lagi »

Pemimpin Umno ketuai gerakan guling kerajaan, kata Zahid

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berucap merasmikan mesyuarat Umno Bahagian Ampang, di Selangor, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 15 Ogos, 2015.]Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berucap merasmikan mesyuarat Umno Bahagian Ampang, di Selangor, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 15 Ogos, 2015.Seorang pemimpin Umno sedang mengetuai gerakan untuk menjatuhkan kerajaan melalui "pintu belakang" dengan sokongan ahli Parlimen pembangkang, kata Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini. Naib presiden Um... lagi »

Mana baki RM2.6 bilion, Muhyiddin tanya Najib OLEH MD IZWAN

atsixty pada ZAKRI ALI - 9 jam yang lalu
*Bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak besar dan jika ia masih berbaki, beliau harus memaklumkan di mana wang tersebut kini disimpan.* *Bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak besar dan jika ia masih berbaki, beliau harus memaklumkan di mana wang tersebut kini disimpan.* *Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa perdana menteri menjelaskan mengenai baki... lagi »

Berita Sensasi Dari Terengganu.. Saksikanlah

Addin Deen pada Addin - 9 jam yang lalu
*Bekas Menteri Dedah Rahsia Najib.* Bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said bersumpah mempertahankan kenyataannya sebelum ini yang syarikat bermasalah 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pernah berhasrat mencagarkan minyak dan gas asli di perairan negeri itu. Berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Bahagian Umno Kemaman hari ini, beliau menafikan mereka cerita tersebut. Malah katanya, Sultan Terengganu sendiri mengetahui perkara itu, merujuk langkah yang ingin diambil Terengganu Investment Authority (TIA), syarikat terdahulu sebelum ditukar menjadi 1MDB. "TIA ingin c... lagi »

ADA PEMIMPIN UMNO/BN DIDAKWA KETUAI GERAKAN MAU GULING KERAJAAN KATA ZAHID HAMIDI

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 9 jam yang lalu
*Terdapat gerakan yang disusun bertujuan menjatuhkan kerajaan sedia ada yang turut melibatkan pemimpin Umno-Barisan Nasional (BN), dedah Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.Ahmad Zahid menegaskan perkara berkenaan merupakan satu gerakan yang perlu dipandang serius oleh semua ahli parti politik memandangkan ancaman tersebut didakwa diketuai oleh pemimpin Umno dan BN sendiri.“Sebagai Menteri Dalam Negeri, saya dapat tahu ada usaha untuk menggulingkan kerajaan yang dipilih melalui demokrasi.“Herannya diketuai oleh pemimpin Umno dan BN. Saya... lagi »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 jam yang lalu
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ SKMM Wajar Sekat Malaysiakini, Bukti Sudah Cukup Posted: 14 Aug 2015 09:46 AM PDT Bukti Malaysiakini Portal Penipu Besar Posted: 14 Aug 2015 12:20 AM PDT You are subscribed to email updates from ANGIN PERUBAHAN To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

Dia ni dah kenapa...

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
Pemuda yang ditahan kerana curi pakaian dalam. FOTO ihsan pembaca Shah Alam: Seorang lelaki berusia 25 tahun ditahan penduduk pangsapuri di Seksyen 17 dekat sini Selasa lalu selepas didapati mencuri pakaian termasuk coli dan seluar dalam penduduk. Kejadian kira-kira 2.30 pagi itu disedari beberapa penduduk yang ternampak suspek mencuri pakaian dalam di salah sebuah rumah di tingkat bawah

Dr Zaleha Rektor UIA paling menghampakan – EXCO Selangor FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 10 jam yang lalu
[image: Zar Ali's photo.] *Tindakan Rektor UIA sejak pelantikannya didakwa telah membawa UIA kebelakang dari segi kebebasan akademik dan perkembangan ilmu.* * Dr. Zaleha* * PETALING JAYA: Rektor Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Datuk Seri Dr Zaleha Kamaruddin didakwa rektor paling teruk dalam sejarah universiti susulan penggantungan dua mahasiswa.* * EXCO Pendidikan Negeri Selangor, YB Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, Dr Zaleha terlalu menitikberatkan politik UMNO berbanding memartabatkan UIA.* * Katanya, mengimbau kembali perilaku dan tindak balas Dr Zaleha kepada beb... lagi »

Najib perlu jelaskan RM2.6 bilion dulu sebelum kawal dana politik

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
[image: Perdana menteri perlu beri penjelasan mengenai derma RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya sebelum kawal dana politik, kata Pengarah Eksekutif Centre to Combat Corruption and Cronyism (C4) Cynthia Gabriel. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.]Perdana menteri perlu beri penjelasan mengenai derma RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya sebelum kawal dana politik, kata Pengarah Eksekutif Centre to Combat Corruption and Cronyism (C4) Cynthia Gabriel. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015. Rakyat Malaysia akan hanya yakin dengan rancangan Datuk Seri Najib R... lagi »

TUKAR KEPIMPINAN SELAMATKAN MALAYSIA DARI BENCANA POLITIK DAN EKONOMI, KATA AZMIN

atsixty pada ZAKRI ALI - 10 jam yang lalu
Bob Kelanang [image: Bob Kelanang's photo.] *Menteri Besar Selangor YAB Mohamed Azmin Ali berkata hakikatnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mempermainkan rakyat dengan menyalahkan pihak lain berkenaan kejatuhan matawang negara. * * Ringgit yang jatuh menjunam hanya boleh dihentikan sekiranya ada perubahan besar dalam kepimpinan negara, kata Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali hari ini, yang mengatakan ia juga perlu bagi mengelakkan Malaysia daripada bencana politik dan ekonomi. * *Timbalan presiden PKR itu juga mendakwa, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak "memperma... lagi »

Gantung pelajar kerana anjur forum GST tindakan mundur

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Ahmad Irfan Hani Komisariat Demokrasi (KOMRAD) mengecam keputusan Pentadbiran Universiti Islam Antarabangsa Malaysia mengantung serta memberi amaran keras kepada dua penuntut universiti tersebut, Hanif Mahpa dan Afiqah Zulkifli dalam isu penganjuran Forum GST pada 13 Mei 2015 lalu. Tindakan Pentadbiran UIAM yang menjatuhkan hukuman gantung dua semester atas dakwaan penganjuran forum yang tidak mendapat kebenaran adalah sangat zalim dan tidak berperikemanusian yang sudah pasti akan memberi kesan terhadap pengajian serta masa depan mereka. Sebagai sebuah pusat gedung ilmu, pihak pentad... lagi »

BETUL KATA WANITA UMNO LANGKAWI, NAJIB PERLU PERGI BERUBAT...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Apabila Abdul Rahman Dahlan mengatakan Najib Razak sebagai Perdana Menteri terbaik sehingga ini, terutama dalam konteks menjaga kepentingan Sabah dan Sarawak, ramai yang ketawa dan menggeleng-gelengkan kepala. Ini kerana, isu besar yang sedang melanda negara dan diperkatakan di seluruh dunia ketika ini ialah mengenai wang derma sebesar RM2,600 juta yang masuk ke dalam akaun peribadinya. Bagaimana beliau boleh digelar terbaik sedangkan ada wang RM2,600 juta pernah mengalir ke dalam akaun peribadinya? Tambahan lagi, Najib juga tidak pernah jujur mengaku mengenai wang itu, meskipun i... lagi »

Skandal 1MDB: Bukan kitar semula tuduhan, Arul Kanda tidak jawab soalan, kata Pua

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
[image: DAP bukan kitar semula pertuduhan terhadap 1MDB tetapi syarikat itu yang tidak menjawab soalan rakyat, kata Ketua Publisiti Kebangsaan DAP Tony Pua. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.]DAP bukan kitar semula pertuduhan terhadap 1MDB tetapi syarikat itu yang tidak menjawab soalan rakyat, kata Ketua Publisiti Kebangsaan DAP Tony Pua. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.Ahli Parlimen DAP Tony Pua menafikan dakwaan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) beliau mengitar semula pertuduhan terdapat syarikat sarat hutang itu, sebaliknya berkata daripada 48 k... lagi »

Jangan takutkan ahli, Nazri Aziz ingatkan Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
[image: Pemimpin Umno diingatkan jangan menakutkan ahli mereka daripada bersuara, kata Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Nazri Aziz. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.]Pemimpin Umno diingatkan jangan menakutkan ahli mereka daripada bersuara, kata Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Nazri Aziz. – Gambar fail The Malaysian Insider, 15 Ogos, 2015.Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno Datuk Seri Nazri Aziz mengingatkan pemimpin parti Melayu itu agar tidak menakutkan mana-mana ahli mereka daripada bersuara. Memetik laporan akhbar Sinar Harian hari ini, Nazri dilaporkan be... lagi »
#

Tiada ulasan: