Sabtu, 15 Ogos 2015

5735. Anak kecil main apa... main api.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ


♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡


◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Malang tidak berbau...
Kegagalan pemimpin mengundang padah. Lagu jadi realiti. 

Warisan Anak Kecil Main Api.
Sumber: 





Anak Kecil Main Api (WARISAN) Lirik & Melodi Asal

Sumber:
(
https://www.youtube.com/watch?v=IA7Ua-5AYo4



Sabtu, 15 Ogos 2015

Di bawah Dr Mahathir, Umno membawa maksud ‘U must not oppose’ (Anda tidak boleh membantah) 
oleh Mariam Mokhtar
Minggu lalu, apabila Dr Mahathir Mohamad mengumumkan bahawa demokrasi telah mati di bawah Najib Razak, sesetengah orang tertanya-tanya adakah beliau sedang menderita amnesia terpilih.

Demokrasi telah mati apabila Malaysia menjadi negara aparteid, dan orang Melayu dianggap lebih unggul, dan bukan Melayu tidak dilayan sama rata.

Tun Salleh Abas Demokrasi telah mati apabila Ketua Hakim Negara Tun Salleh Abas telah dipecat pada tahnu 1988, dan badan kehakiman tidak lagi perlu menjawab kepada Parlimen, dan perlu menjawab kepada pejabat perdana menteri.

Demokrasi telah mati apabila Malaysia diisytihar sebagai negara Islam, dan dua peringkat sistem perundangan, satu undang-undang sivil dan satu lagi syariah, telah diperkenalkan, untuk membingungkan orang Melayu dan memastikan mereka sering diperiksa.

Demokrasi telah mati apabila urus niaga rahsia telah dikendalikan, antara hakim dan ahli politik. Demokrasi telah mati apabila keputusan pilihan raya boleh dipengaruhi dengan suntikan wang yang banyak.

Demokrasi telah mati apabila penduduk asal, Orang Asli, hanya menjadi nota kaki dalam struktur sosial, politik dan ekonomi Malaysia. Demokrasi telah mati apabila pintu sempadan air, di Sabah dibuka, untuk memperkenalkan Muslim dari selatan Filipina, untuk mengubah demografi negara ini.

Arkitek semua perkara ini, bukanlah Najib, tetapi Mahathir. Mahathir pernah mendakwa bahawa “Melayu mudah lupa”, dan hari ini, rakyat sedang meraih apa yang disemai Mahathir.

Mahathir seorang guru yang baik, dan Najib adalah pelajar contoh. Bukannya Najib yang menghancurkan demokrasi, tetapi Mahathir yang menanam kehancuran demokrasi yang perlahan tetapi kukuh di Malaysia.

Mahathir meletakkan pisau di belakang Malaysia, Najib sekadar membenamnya, lebih dalam. Hari ini, Mahathir mesti berasa ngeri untuk melihat legasi beliau tidak menjadi seperti yang diharapkannya.

Sepatutnya melihat kepada wawasan 2020 beliau, rakyat Malaysia kini berada di persimpangan, dan jika kita mengambil simpang yang salah, kita mungkin menjadi negara Asia yang tidak stabil dari segi politik dan ekonomi terbaru. Mahathir kompromi sistem kehakiman, pihak polis dan proses pilihan raya.

Beliau meletakkan kawan-kawan terpilih dan ahli keluarga ke jawatan-jawatan berpengaruh dalam industri dan politik. Beliau memulakan beberapa projek gajah putih, dan mendiamkan rakyat dengan undang-undang zalim seperti Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Ketika Ops Lalang, beliau memenjarakan ketua Pembangkang, pengarang drama, ahli akademik dan pemberita. Di bawah Mahathir, polisi perkauman dan tindakan tegas disempurnakan.

Dalam bukunya, Dilema Melayu, beliau mendedahkan kelemahan Melayu, sepatutnya beliau mengatasi masalah ini, tetapi beliau memanipulasi minda mereka dan membuatkan mereka, dan beberapa generasi Melayu, rasa terhutang budi dan bergantung kepada kerajaan.

Dalam meninggikan martabat Melayu, beliau menafikan hak bukan Melayu. Salah satu pencapaian yang boleh dipuji Mahathir adalah mengurangkan kuasa kerabat diraja. Terdapat dakwaan yang beliau terpaksa membayar hutang berjudi, terkumpul di luar negara, salah seorang sultan.

Di tanah air, Mahathir terpaksa menangani rasa jijik yang semakin meningkat terhadap dakwaan penyalahgunaan kuasa, oleh kerabat diraja, dan kerana bertindak seperti mereka kebal daripada undang-undang. Kaedah awal Mahathir, telah didedahkan dalam buku, The Reluctant Politician oleh Dr OoiKee Beng, mengenai Tun Dr Ismail, seorang bekas timbalan PM.

Mahathir telah dibuang dari Umno, kerana penentangan terbuka kepada Tunku Abdul Rahman, dan mengedarkan sepucuk surat, sejurus selepas rusuhan 13 Mei pada tahun 1969, di mana beliau meminta Tunku meletakkan jawatan, sebagai presiden Umno dan sebagai PM. Hari ini, tabiat Mahathir merencana gerakan menjatuhkan perdana menteri masih lagi ada.

Najib mungkin bukan malaikat tetapi, bukan juga Mahathir. 

Sumber: (http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/08/di-bawah-dr-mahathir-umno-membawa.html)

Tiada ulasan: