Isnin, 17 Ogos 2015

5742. Harga sebuah perjuangan di saat kekejaman berleluasa.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Terkini… Dr Wan Azizah DEDAH Siapa Sebenarnya Tun Mahathir Yang MENGEJUTKAN Ramai !!!Harga sebuah kekejaman di PWTC, episod malang Tun Mahathir dihalang berucap dan arah keluar dari bangunan yang diasaskan oleh beliau sendiri..
Tanggal 05 Jun 2015, tercatat satu lagi Sejarah buat negara apabila bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad telah dinafikan hak untuk berucap di hadapan khalayak di PWTC.

Alasan penafian hak beliau yang diberikan oleh Ketua Polis Negara, amat tidak munasabah malah seakan orang “hilang akal”. Beliau mengatakan bahawa PWTC tempat yang selama ini menjadi maruah dan martabat UMNO Barisan Nasional tidak selamat jika dialog Tun Mahathir dengan Perdana Menteri terus diadakan,malah dikhuatiri menggugat keamanan dan ketenteraman rakyat Malaysia.

Ini jelas bercanggah dengan dasar Perlembagaan Malaysia yang tercatat dalam Perkara 10 yang menyokong prinsip demokrasi iaitu, setiap warganegara mempunyai hak bersuara serta bebas mengeluarkan fikiran.Peristiwa yang melukakan prinsip keadilan telah banyak menimbulkan spekulasi dalam kalangan para pengamal media dan rakyat Malaysia.

Persoalannya kini, mengapa Perdana Menteri takut berhadapan dengan Tun Mahathir? Apakah ini angkara seseorang yang tidak membenarkan atau takut pecah tembelang? Sungguh memalukan apabila seorang Perdana Menteri mendiamkan diri daripada menjawab tentang kontroversi skandal 1MDB yang melanda beliau.

Lebih mengejutkan apabila Ketua Polis Negara yang seharusnya memberi kerjasama dan memastikan supaya sesi dialog tersebut berjalan dengan lancar, tetapi sebaliknya mengarahkan anak-anak buahnya untuk bertindak melampaui batas dengan merampas mikrofon dan mengarahkan Tun Mahathir keluar dari dewan.Sebagai anak muda yang mengikuti perjalanan politik Malaysia sejak zaman persekolahan lagi, saya merupakan serpihan kezaliman zaman Mahathirisme. Saya mengikuti perkembangan Tun Mahathir, dan adalah amat sukar untuk saya lupakan doa Almarhum Ustaz Fadzil Noor, yang mendoakan agar Tun Mahathir dipanjangkan umur bagi menyaksikan sendiri kerosakkan UMNO dan negara akibat kesan daripada pentadbiran diktatornya selama 22 tahun.

Rakyat tidak sepatutnya lupa akan Sejarah surat Tun Mahathir terhadap Tunku Abdul Rahman yang jelas memusnahkan seluruh pengorbanan Tunku terhadap bangsa dan negara sejak 58 tahun yang lalu. Menurut Tuanku, akibat dari penyebaran surat itu telah menyebabkan berlakunya tunjuk perasaan menentang beliau di Universiti Malaya,Kolej Islam dan Institut Teknologi Mara.

Atas dasar inilah yang mendorong Tunku memberikan kata dua kepada UMNO sama ada untuk memilih beliau ataupun Tun Mahathir. Tunku juga pernah meluahkan perasaan marah beliau terhadap Tun Mahathir dalam akhbar Mingguan Malaysia 20 Julai 1969 yang berbunyi “…surat Dr Mahathir telah memusnahkan seluruh perjuangan saya terhadap negara dan bangsa selama 17 tahun…”

Kekejaman dan kezaliman era Mahathirisme, berterusan sehingga menuduh bekas Menteri Kewangan dan kini Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, bahawa beliau terlibat dalam skandal politik wang semasa pemilihan UMNO tahun 1987.

Ketika itu Ku Li menentang Tun Mahathir bagi jawatan Presiden tetapi tewas tipis dan ini memaksa beliau keluar dari UMNO lalu menubuhkan Semangat 46. Ku Li juga turut menjelaskan bahawa tulisan Dr Mahathir dalam “Memoir of Tun Dr Mahathir Mohamad” merupakan “pembohongan politik”. Beliau mengaitkan nasib mantan Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi dan mantan Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Anwar Ibrahim seolah-olah yang baik itu datang dari Mahathir dan yang buruk itu datang dari pihak yang tidak bersependapat dengan beliau.

Tun Mahathir sedar bahawa penganti beliau tidak mampu memperbetulkan keadaan yang telah wujud semasa era Mahathirisme. Maka, beliau dengan bijak meletakan jawatan, tepat pada masa, supaya dapat mengelakkan diri beliau daripada kontroversi kronisme seperti yang dialami oleh Pak Lah dan kini, Dato Seri Najib Razak.

Setiap individu yang menghalang kemaraan Tun Mahathir akan mendapat ganjaran seperti yang dialami oleh Tunku Abdul Rahman, Tengku Razaleigh Hamzah, Tun Ghafar Baba, Tun Musa Hitam, Tun Salleh Abbas sehingga Dato Seri Anwar Ibrahim.

Kasus insiden kontroversi Tun Mahathir dalam tragedi pemecatan Dato Seri Anwar Ibrahim dengan tindakan yang paling mengaibkan malah tindakan ini telah memberikan kejutan kepada hampir seluruh rakyat Malaysia. Tun Mahathir telah mengukir Sejarah dunia dengan menjatuhkan musuh politik beliau dengan cara yang teramat keji iaitu kes konspirasi dan fitnah politik – liwat. Didikan dan asuhan Tun Mahathir digunakan sebaik mungkin oleh pewarisnya melalui konspirasi dan fitnah Liwat 2.0.

Semasa era Mahathirisme, Tun Mahathir, telah mengorbankan dan mengadaikan prinsip demokrasi. Beliau telah mewariskan barisan kepimpinan yang korup dan bobrok di mana pentadbiran berasaskan semangat demokrasi telah runtuh dan terkorban. Segala institusi dalam negara menjadi caca merba. Dari institusi Kehakiman, Perundangan, PDRM, SPRM, SPR dan banyak lagi yang telah diranapkan semasa zaman Mahathirisme.

Hari ini, insiden mengaibkan Tun Mahathir, yang dilakukan oleh pewarisnya sendiri, sepatutnya membuatkan beliau sedar dan bertaubat semasa dan selagi beliau masih mempunyai peluang dan ruang untuk berbuat demikian. Ini adalah harga sebuah kekejaman yang sedang dibayar oleh Tun Mahathir.

Taubat ATAU terus membayar harga sebuah kekejaman !!! YB Manivanan Gowin via FB Dr Azizah.

  • Terkini… Pak Lah DEDAH Siapa Sebenarnya Tan Sri Muhyiddin Yassin Yang MENGEJUTKAN Ramai !!!















    Malaysia Media Terkini
    Community · 3,732 Likes
     · August 8 at 11:58pm · 
    Agaknya dari dulu perangai dia mcm tu kan?
    Sumber: (SINI)
    #

    Muhammad al fatih



    Dikongsi secara umum  -  Semlm 2:54 PTG

    Mari kita berdoa serta saling doa mendoakan sesama Islam. 
    Doa Melihat Keindahan Alam


    رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

    Maksudnya: Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka (QS. Ali Imran : 191)

    Doa Kebaikan Dunia dan Akhirat


    رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ 

    Maksudnya: “Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.” (QS. Al Baqarah: 201) 

    Doa Terhindar Dari Kedengkian dalam hati 

    رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ

    Maksudnya: “Ya Rabb kami, ampunilah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dahulu dari kami, dan janganlah Engkau tanamkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman. Ya Rabb kami, sungguh Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang.” (QS Al-Hasyr [59]:10) 

    وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ

    Maksudnya: “Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Ugama Allah itu: orang-orang mati; bahkan mereka itu orang-orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.” (Al BAQARAH 154) 

    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
    Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. 
    Hard grind to unravel MH370 mystery
    (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.

    Najib Razak Apasal Lu Suka Menipu...???

    noreply@blogger.com (Isa) pada IkutSukaAku - Isa - 17 minit yang lalu
    Mangkuk hayun tak habis2 nak menipu rakyat, dia ingat rakyat nih bodoh macam lembu2 umno yang 3 juta ekoq tu agaknya.... Malaysiakini. Awal 2013 dia dah dapat duit derma... padahal IS belum wujud lagi, apasal la Malaysia dapat PM yang bangang tak bersempadan nih.... *PUTAR BELIT CAKERAWALA ALAM* Satu soalan tetapi jawapannya tidak menjawab sama sekali. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 1 : (Diam) Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud. Soalan : Apakah RM2.6 bilion da... lagi »

    Hubungan Najib - Sultan : TMJ Belasah Puad Zarkashi Tak tahu hal sebenar jangan cakap, tegur TMJ

    atsixty pada ZAKRI ALI - 26 minit yang lalu
    *Tunku Mahkota Johor menegur seorang pemimpin Umno negeri itu kerana membuat kenyataan bahawa tiada masalah antara sultan Johor dan perdana menteri.Brigadier Jeneral Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata seseorang itu tidak perlu membuat sebarang kenyataan tanpa menyedari cerita sebenar berkaitan perkara itu.“Merujuk pernyataan yang dibuat oleh seorang ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi mengatakan tidak ada masalah antara sultan Johor dan perdana menteri; ini adalah pendapat saya bahawa seseorang tidak perlu membuat kenyataan tanpa menyed... lagi »


    " INILAH BUKTI JELAS ORANG DAH TERLALU MELUAT DENGAN AHMAD MASLAN. VIDEO "

    tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 55 minit yang lalu
    Ahmad Maslan cakap dua orang saja yang boo kat dia ... Bukan takat loyer buruk, telinga pun tak berapa center dah Ahmad Maslan nih. Itulah jadi pemimpin biar jadi teladan jangan jadi pemimpin kerja buat lawak sepanjang masa.

    GULING KERAJAAN: Ada yang nak solat hajat, 20 nama MP BN sudah diketahui.........?

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
    Guling kerajaan: Saya akan buat solat hajat! WARTAWAN SINAR HARIAN 17 OGOS 2015 SHAH ALAM - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim akan mengadakan solat hajat bagi memohon petunjuk daripada ALLAH berhubung perbuatan menamakan namanya antara Ahli Parlimen BN yang menyokong untuk menggulingkan kepimpinan Perdana Menteri. Bercakap kepada Sinar Online, Shahidan berkata, bermula malam ini, beliau akan meminta alim ulama untuk bersama-sama mengadakan solat hajat bagi menunjukkan kebenaran. “Saya mohon kepada ALLAH, agar tunjukkan kekuasaannya yang lebih tinggi dar... lagi »

    Ahmad Said jadi mangsa 1MDB rupanya

    mso.im pada . - Sejam yang lalu
    *TERDEDAH* *Ahmadambil masa lama untuk jelas kebenaran.*Salah sangka pada jangka. Masa Najib Razak pecat Ahmad Said sebagai MB Terengganu tidak lama dahulu semua orang kata Najib pandai dan tindakan betul memecat seorang MB yang nampak tidak berapa cerdik. Sebenarnya dari segi pencapaian kedua mereka lebih kurang sahaja. Najib hanya bercerita dia pecat Ahmad Said kerana sudah cukup tempoh yang Ahmad akan jadi MB setahun sahaja, selepas dilantik semula. Hari ini apabila timbul cerita 1MDB, baru orang tahu siapa yang lebih cerdik antara Ahmad Said dengan Najib. Siapa yang lebih ada ... lagi »

    Ini KATA-KATA Dr MAZA Yang Buat DS Nazri Aziz TERKEDU !!

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    matuse68 Saya dimaklumkan bahawa pelajar-pelajar Malaysia di luar negara seperti Jordan terpaksa menangguhkan pengajian kerana tidak berkemampuan disebabkan kejatuhan matawang. Mereka pelajar persendirian yang menanggung akibat dari krisis ekonomi negara. Simpati kepada rakyat marhaen yang tiada siapa akan menderma kepada mereka dengan derma yang banyak. Harap pihak zakat dan pihak

    Guling kerajaan: Saya akan buat solat hajat! - Shahidan Kassim

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Shahidan Kassim] SHAH ALAM - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim akan mengadakan solat hajat bagi memohon petunjuk daripada ALLAH berhubung perbuatan menamakan namanya antara Ahli Parlimen BN yang menyokong untuk menggulingkan kepimpinan Perdana Menteri. Bercakap kepada Sinar Online, Shahidan berkata, bermula malam ini, beliau akan meminta alim ulama untuk bersama-sama mengadakan solat hajat bagi menunjukkan kebenaran. “Saya mohon kepada ALLAH, agar tunjukkan kekuasaannya yang lebih tinggi daripada perbuatan viral senarai nama Ahli Parlimen BN. K... lagi »

    Nak tahu kenapa Peguam Negara di pecat... ???

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Hari tu Najib bagi tahu rakyat, mantan Peguam Negara, Gani Patail dipecat atas alasan kesihatan .... kawan tu tinggal sebulan sahaja lagi untuk bersara...Kena pecat mengejut gitu sahaja. Tak ada majlis meraikan sebagaimana lazimnya 'Jasa Mu Dikenang....Tan Sri Gani Patail dimalukan dengan pemakluman khidmatnya ditamatkan ketika beliau datang ke pejabatnya untuk bertugas seperti biasa.... Setiausaha Negara Ali Hamsah siap menunggu diluar pintu pejabat dan melarangnya dari masuk. Ungkapan popular oleh Donald Trump dan Tony Fernandes dalam siri teev... lagi »

    Najib, UMNO ‘kepanasan’ rakyat tolak penjelasan RM2.6 bilion

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Ahli UMNO sendiri termasuk Muhyiddin Yassin mempertikai penjelasan yang diberikan kerajaan berhubung wang yang dikatakan sumbangan derma oleh kerajaan Arab Saudi itu. [image: Tuan-Ibrahim_najib_umno_600] PETALING JAYA : UMNO dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak jelas ‘kepanasan’ apabila rakyat menolak pelbagai alasan yang diberikan berhubung wang derma RM2.6 bilion, kata Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man. Katanya, bukan sahaja rakyat tidak mempercayai, malah ahli UMNO sendiri termasuk Timbalan Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin mempertikaikan penjelasan... lagi »

    Zahid ‘pemimpin pening’ kerana gagal dedah dalang komplot

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Peranan utama Zahid adalah mempertahankan Perdana Menteri bukannya bertindak mempertahankan Muhyiddin yang terus menerus menyerang kerajaan. [image: Shahbudin-Husin_zahid_600_1] PETALING JAYA: Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dilabel sebagai seorang ‘pemimpin yang pening’ kerana gagal mendedahkan dalang di sebalik komplot mahu jatuhkan kerajaan. Bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Wangsa Maju, Shahbudin Husin berkata, Menteri Dalam Negeri itu itu sepatutnya mendedahkan dalang yang mahu menjatuhkan kerajaan bukannya bertindak membersihkan nama Tan Sri Muhyiddin Yassi... lagi »

    2 Orang Je Yang Boo Saya - Ahmad Maslan. [Video Inside]

    PASTA DotMy pada Ameno World - 2 jam yang lalu
    Muka Ahmad Maslan. Senyum kelat bila di boo dalam mesyuarat UMNO Pontian ketika Muhyiddin berucap. Rakaman di boo disiarkan oleh Malaysiakini dan kini viral di media sosial. Ahmad Maslan sekali lagi menjadi bahan lawak untuk dipersendakan oleh rakyat Malaysia. Paparan rakaman ; Ahmad Maslan kena 'boo' di Mesyuarat Umno Bahagian Pontian Rakaman video, Ahmad Maslan kena 'boo' dalam mesyuarat Umno bahagian Pontian — MiLo SuaM Posted by MiLo SuaM on Sunday, August 16, 2015 Selepas itu wartawan bertanyakan soalan. Apa respon Ahmad Maslan bila diboo ketika dalam mesyuarat. Ahmad ... lagi »

    Pesanan Buat Pendokong Harapan Baru

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    *Oleh Aris bin Awang* 1. Jangan membawa budaya lama yang keras dan kaku. 2. Jangan menulis status atau membalas komen di FB dengan perkataan atau gambar kesat dan jijik kepada sesama rakan FB walau seteruk mana sekalipun anda dihina dan dikeji. 3. Berlatihlah menjadi seorang Islam yang baik akhlaknya samada dalam tulisan, menjawab perbualan telefon, bersemuka secara individu atau di pentas umum. 4. Jadilah anda sebagai sepohon.pokok yang manis buahnya, walaupun dilontar dengan kayu atau dijolok-jolok dengan buluh yang panjang, namun pohon tersebut tetap melontarkan buah yang mani... lagi »

    "Politik Islam Pasca Arab Spring di Negara Islam"

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    *Bagaimana Penglibatan Berkesan Politik Islam dalam Kerangka Negara dan Kedaulatan Undang-undang"* Pujian kepada Allah SWT dan selawat serta salam ke atas Rasulullah SAW. Saudara-saudara yang dikasihi para ulama peserta Nadwah Ulama Nahdhah Jadidah di Malaysia, semoga Allah merahmati saudara sekalian dan memimpin saudara bangkit bersama ummah menuju kedudukan mulia yang dikehendaki Allah SWT sebagaimana maksud firmanNya: "Kamu adalah sebaik-baik ummah yang dikeluarkan untuk manusia..." Izinkan saya wahai saudara yang dikasihi sekalian, untuk saya susun di hadapan kalian beberapa... lagi »

    Mat Sabu: GHB hantar wakil temui Nik Omar, anak Nik Aziz

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu akan menghantar wakilnya bagi bertemu anak bekas Mursyidul Am PAS Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang dikatakan akan menyertai gerakan itu dalam masa terdekat.   Mohamad berkata buat masa ini beliau tidak mempunyai sebarang maklumat berhubung hasrat Nik Omar, anak kedua bekas Menteri Besar Kelantan itu.   "Kita (GHB) akan periksa


    'Melayu bakar Umno jika Najib kekal' - Zam

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Bekas menteri penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin berkata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tidak sepatutnya memperbesar-besarkan dakwaan mengenai usaha menggulingkan kerajaan. Katanya dakwaan itu tidak benar kerana masalah yang lebih besar pada masa ini adalah penentangan di kalangan anggota Umno ke atas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. “Buat masa ini Datuk Seri Ahmad Zahid tidak perlu bimbang dengan gerakan untuk menggulingkan kerajaan kerana yang lebih bahaya api dalam sekam di dalam Umno. “Orang Melayu umumnya sedang membakar dan bersedia untuk me... lagi »

    MB: S'gor ada RM1b lebih daripada 'derma seseorang'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu


    TMJ tegur Puad kerana dakwa hubungan Najib dan Sultan Johor baik

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    [image: Teguran Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Tunku Ibrahim terhadap Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi yang disiarkan di Facebook Johor Southern Tigers. – Gambar Facebook, 17 Ogos, 2015.] Teguran Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Tunku Ibrahim terhadap Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi yang disiarkan di Facebook Johor Southern Tigers. Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Tunku Ibrahim menegur seorang ahli Majlis Tertinggi Umno dari negeri itu yang mendakwa hubungan di antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Sultan Ibrahim Sultan Isk... lagi »

    Tiada ahli Parlimen PAS terlibat guling kerajaan, kata Nik Abduh

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Ketua Pemuda PAS Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz (gambar, kiri) mengesahkan tiada ahli Parlimen daripada parti itu yang terlibat dalam agenda menggulingkan kerajaan seperti didakwa Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, lapor Sinar Harian. Katanya, pihaknya menganggap dakwaan tersebut hanya berkaitan isu dalaman Umno. "Kami setakat ini tidak terlibat. Saya dan kawan-kawan ahli Parlimen PAS tidak 'dipinang' apa-apa. "Itu urusan Umno, kita tengok saja bagaimana mereka selesaikan isu tersebut," beliau dipetik berkata akhbar itu hari ini. Sabtu lalu, Zahid yang juga n...lagi »

    Yang Ditunggu-Tunggu Oleh Rakyat Akhirnya Muncul

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Yang Ditunggu-Tunggu Rakyat Akhirnya Muncul. Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam.* *Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya.* *Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos.* *Keputusan mengenai nama, lo... lagi »


    Antara Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya ,Pasti Anda Gelihati !!! (10 GAMBAR Menarik)

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
    Click Here To Like and get the latest news

    Kejatuhan ringgit beri impak minima kepada Selangor, kata MB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    [image: Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali berkata, kejatuhan nilai ringgit tidak memberi kesan besar kepada Selangor kerana tiada risiko pelaburan luar negeri dan instrumen pelaburan yang berubah mengikut pasaran. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali berkata, kejatuhan nilai ringgit tidak memberi kesan besar kepada Selangor kerana tiada risiko pelaburan luar negeri dan instrumen pelaburan yang berubah mengikut pasaran. Kejatuhan mata wang ringgit dan kelembapan ekonomi hanya memberi kesan minima kepada prestasi kewanga... lagi »

    PKR sokong undi tak percaya Najib jika kerajaan peralihan ditubuhkan, kata Rafizi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    [image: Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata, beliau mengalu-alukan sebarang usaha mengadakan undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan yakin ia juga merupakan kemahuan rakyat. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata, beliau mengalu-alukan sebarang usaha mengadakan undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan yakin ia juga merupakan kemahuan rakyat. PKR menyatakan kesediaan untuk menyokong undi tidak percaya terhadap kepimpinan Datuk Seri Mohd Najib Razak di Dewan Raky... lagi »

    3 laporan polis dakwaan cuba guling kerajaan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Polis telah menerima tiga laporan polis mengenai kenyataan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bahawa ada seorang pemimpin Umno sedang mengetuai gerakan menjatuhkan kerajaan. Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata pihak polis akan menyiasat laporan tersebut di bawah Seksyen 124 Kanun Keseksaan. "Kita telah menerima beberapa laporan polis berkenaan (kenyataan) timbalan perdana menteri bahawa ada percubaan untuk menggulingkan kerajaan. "Jika kita mendapati ada unsur-unsur cubaan untuk menjatuhkan kerajaan dengan cara bukan mengikut perlembagaan, kita... lagi »

    TPM: TAN SRI MUHYIDDIN TIDAK TERLIBAT KOMPLOT GULINGKAN KERAJAAN

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    Saya lebih popular daripada Siti Nurhaliza - Muhyiddin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    Pemuda desak Najib undur: KJ elak ulas soalan politik

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    Salahuddin Ayub: Kita Bekerjasama Dengan Semua Pihak Untuk Masa Depan Negara

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    Mat Sabu: Kita Tidak Berkempen Sebanyak Mana, Tapi Sokongan Rakyat Begitu Menakjubkan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    Hanya Sultan Johor dan saya tahu keseluruhan cerita – TMJ FMT Reporters

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    *Baginda menasihatkan semua pihak tidak membuat spekulasi tentang hubungan Sultan Johor dengan Perdana Menteri.* *[image: tmj_cmt_600_2]* *PETALING JAYA: Tunku Mahkota Johor (TMJ), Brigadier Jeneral Tuanku Ismail Ibni Sultan Ibrahim bertitah supaya semua pihak tidak membuat spekulasi berkenaan hubungan ayahanda baginda dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.* *Titahnya, sama ada hubungan itu baik atau tidak, hanya baginda dan ayahanda baginda, Sultan Johor, sahaja yang tahu keseluruhan cerita tentang perkara itu.* *Baginda mengulas kenyataan Ahli Majlis Tertinggi UMNO... lagi »

    Mesyuarat UMNO kecoh, perwakilan dakwa dipukul, ditendang FMT Reporters

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *Dua perwakilan mendakwa dipukul selepas mempertikai nama cawangan mereka serta 17 cawangan lain tidak disenarai.* * PETALING JAYA: Mesyuarat UMNO Bahagian Bagan di Pulau Pinang pada Ahad kecoh seketika apabila dua perwakilan mendakwa ditumbuk dan ditendang.* * Dalam kejadian di Hotel The Light di Butterworth kira-kira jam 1.30 petang itu, kedua-duanya dibelasah kerana mempertikai senarai perwakilan mesyuarat berkenaan selepas nama cawangan mereka serta 17 lagi tidak tersenarai.* * Memetik laporan Harian Metro, mereka mendakwa dicederakan sekumpulan lel... lagi »

    Benarkah cerita Zahid ada orang nak guling kerajaan?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    *PERSOALAN* *Ahmad* Zahid Hamidi telah bersumpah akan mempertahankan kerajaan Mohd Najib Razak sehingga ke titisan darah terakhir dan akan menjamin tidak akan berlaku rampas kerajaan dari belakang. Wah, hebat wong Jawa si Wak Jahid ini. Zahid selalu sangat suka mengeluarkan kata-kata hebat dan berapi-rapi laksana pejuang yang tidak lut ditikam, tidak hangus dibakar. Ada kalanya juga cakap-cakapnya persis orang yang menjual ubat. Ubatlahnya tak seberapa sangat tetapi goringannya panas menghangat sekali mempesonakan banyak orang. Sampai biasa kecut perut bebudak dibuatnya. Kononnya a... lagi »

    Umno terkenal seantero dunia, kata Rahman Dahlan

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    *Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata Umno merupakan parti yang sentiasa mendengar denyut jantung rakyat serta tidak rasis. Umno merupakan parti terkuat dan dikenali seantero dunia terutamanya di negara Islam, kata Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan."Jangan kata kita tidak mampu untuk berdepan dengan pilihan raya, kita berani... sekarang kita (Umno) memiliki 88 kerusi di Parlimen dan kita ada 9 negeri yang mempunyai menteri besar dan ketua menteri daripada 14... lagi »

    Benarkah cerita Zahid ada orang nak guling kerajaan?

    mso.im pada . - 3 jam yang lalu
    *PERSOALAN* *Ahmad* Zahid Hamidi telah bersumpah akan mempertahankan kerajaan Mohd Najib Razak sehingga ke titisan darah terakhir dan akan menjamin tidak akan berlaku rampas kerajaan dari belakang. Wah, hebat wong Jawa si Wak Jahid ini. Zahid selalu sangat suka mengeluarkan kata-kata hebat dan berapi-rapi laksana pejuang yang tidak lut ditikam, tidak hangus dibakar. Ada kalanya juga cakap-cakapnya persis orang yang menjual ubat sahaja. Ubatlahnya tak seberapa sangat tetapi goringannya panas menghangat sekali hingga mempesonakan banyak orang. Kata-kata beraninya sampai biasa kecut ... lagi »

    Bersih 4 diteruskan walaupun jika ada raptai hari merdeka, kata Maria Chin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    [image: Pengerusi kumpulan reformasi pilihan raya Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berkata, mereka tetap bertegas meneruskan perhimpunan Bersih 4 dan cuba bergerak sehampir mungkin ke Dataran Merdeka sekiranya dihalang memasuki kawasan berkenaan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Pengerusi kumpulan reformasi pilihan raya Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berkata, mereka tetap bertegas meneruskan perhimpunan Bersih 4 dan cuba bergerak sehampir mungkin ke Dataran Merdeka sekiranya dihalang memasuki kawasan berkenaan. Penganjur perhimpunan Bersih 4 yang dijadualkan akhi... lagi »

    #

Tiada ulasan: