Isnin, 17 Ogos 2015

5741. Kehidupan harian Nabi Muhammad.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”

Monday, August 17, 201513 Kisah Rasulullah SAW Yang Wajib Anda Ketahui
1) Kalau ada pakaian yang koyak, Rasulullah S.A.W. menampalnya sendiri tanpa perlu menyuruh isterinya. Beliau juga memerah susu kambing untuk keperluan keluarga mahupun untuk dijual.

2) Setiap kali pulang ke rumah, bila dilihat tiada makanan yang sudah siap dimasak untuk dimakan, sambil tersenyum baginda S.A.W. menyinsing lengan bajunya untuk membantu isterinya di dapur. Sayidatina ‘Aisyah menceritakan “Kalau Nabi berada di rumah, beliau selalu membantu urusan rumahtangga.”

3) Jika mendengar azan, beliau cepat-cepat berangkat ke masjid, dan cepat-cepat pula kembali sesudah selesai sembahyang.

4) Pernah Baginda S.A.W. pulang pada waktu pagi. Tentulah baginda amat lapar waktu itu. Tetapi dilihatnya tiada apa pun yang ada untuk sarapan. Yang mentah pun tidak ada kerana Sayidatina ‘Aisyah belum ke pasar. Maka Nabi S.A.W. bertanya, “Belum ada sarapan ya Humaira?” (Humaira adalah panggilan mesra untuk Sayidatina ‘Aisyah yang bererti ‘Wahai yang kemerah-merahan’)

Aisyah menjawab dengan agak serba salah, “Belum ada apa-apa wahai Rasulullah.” Rasulullah lantas berkata, “Jika begitu aku puasa saja hari ini.” tanpa sedikit tergambar rasa kesal di wajahnya.

5) Sebaliknya Baginda S.A.W. sangat marah tatkala melihat seorang suami memukul isterinya. Rasulullah S.A.W. menegur, “Mengapa engkau memukul isterimu?” 

Lantas soalan itu dijawab dengan agak gementar, “Isteriku sangat keras kepala. Sudah diberi nasihat dia tetap degil, jadi aku pukul dia.”

“Aku tidak bertanya alasanmu,” sahut Nabi S.A.W. “Aku menanyakan mengapa engkau memukul teman tidurmu dan ibu kepada anak-anakmu?”

6) Pernah Baginda S.A.W. bersabda, “Sebaik-baik lelaki adalah yang paling baik dan lemah lembut terhadap isterinya.” Prihatin, sabar dan tawadhuknya baginda dalam menjadi ketua keluarga langsung tidak sedikitpun menjejaskan kedudukannya sebagai pemimpin umat.

7) Pada suatu ketika Baginda S.A.W. menjadi imam solat. Dilihat oleh para sahabat, pergerakan Baginda S.A.W. antara satu rukun ke satu rukun yang lain amat sukar sekali. Dan mereka mendengar bunyi menggerutup seolah-olah sendi-sendi pada tubuh Baginda yang mulia itu bergeser antara satu sama lain. Sayidina Umar yang tidak tahan melihat keadaan Baginda itu langsung bertanya setelah selesai bersembahyang,

“Ya Rasulullah, kami melihat seolah-olah tuan menanggung penderitaan yang amat berat, tuan sakitkah ya Rasulullah?”

“Tidak, ya Umar. Alhamdulillah, aku sihat dan segar.”

“Ya Rasulullah…mengapa setiap kali tuan menggerakkan tubuh, kami mendengar seolah-olah sendi bergeselan di tubuh tuan? Kami yakin engkau sedang sakit…” desak Umar penuh cemas.

Akhirnya Rasulullah mengangkat jubahnya. Para sahabat amat terkejut. Perut baginda yang kempis, kelihatan dililiti sehelai kain yang berisi batu kerikil, buat menahan rasa lapar. Batu-batu kecil itulah yang menimbulkan bunyi-bunyi halus setiap kali bergeraknya tubuh baginda.

“Ya Rasulullah! Adakah bila tuan menyatakan lapar dan tidak punya makanan kami tidak akan mendapatkannya buat tuan?” Lalu baginda menjawab dengan lembut, “Tidak para sahabatku. Aku tahu, apa pun akan engkau korbankan demi Rasulmu. Tetapi apakah akan aku jawab di hadapan ALLAH nanti, apabila aku sebagai pemimpin, menjadi beban kepada umatnya?” 

“Biarlah kelaparan ini sebagai hadiah ALLAH buatku, agar umatku kelak tidak ada yang kelaparan di dunia ini lebih-lebih lagi tiada yang kelaparan di Akhirat kelak.”

8) Baginda pernah tanpa rasa canggung sedikitpun makan di sebelah seorang tua yang penuh kudis, miskin dan kotor.

9) Hanya diam dan bersabar bila kain rida’nya direntap dengan kasar oleh seorang Arab Badwi hingga berbekas merah di lehernya. Dan dengan penuh rasa kehambaan baginda membasuh tempat yang dikencing si Badwi di dalam masjid sebelum menegur dengan lembut perbuatan itu.

10) Kecintaannya yang tinggi terhadap ALLAH S.W.T. dan rasa kehambaan yang sudah sebati dalam diri Rasulullah S.A.W. menolak sama sekali rasa ke tuanan.

11) Seolah-olah anugerah kemuliaan dari ALLAH langsung tidak dijadikan sebab untuknya merasa lebih dari yang lain, ketika di depan ramai mahupun dalam keseorangan.

12) Pintu Syurga telah terbuka seluas-luasnya untuk Baginda S.A.W., Baginda S.A.W. masih lagi berdiri di waktu-waktu sepi malam hari, terus-menerus beribadah hinggakan pernah Baginda S.A.W. terjatuh lantaran kakinya sudah bengkak-bengkak.

13) Fizikalnya sudah tidak mampu menanggung kemahuan jiwanya yang tinggi. Bila ditanya oleh Sayidatina ‘Aisyah, “Ya Rasulullah, bukankah engaku telah dijamin Syurga? Mengapa engkau masih bersusah payah begini?”

Jawab baginda dengan lunak, “Ya ‘Aisyah, bukankah aku ini hanyalah seorang hamba? Sesungguhnya aku ingin menjadi hamba-Nya yang bersyukur.”

*sumber dari peribadirasulullah.wordpress.com


Sumber: (http://detikislam.blogspot.com/2015/08/13-kisah-rasulullah-saw-yang-wajib-anda.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FUHQdyX+%28Detik+Islam%29
*
*



  • #

    Muhammad al fatih


    Dikongsi secara umum  -  Semlm 2:54 PTG
    Mari kita berdoa serta saling doa mendoakan sesama Islam. 
    Doa Melihat Keindahan Alam

    رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
    Maksudnya: Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka (QS. Ali Imran : 191)

    Doa Kebaikan Dunia dan Akhirat

    رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ 
    Maksudnya: “Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.” (QS. Al Baqarah: 201) 
    Doa Terhindar Dari Kedengkian dalam hati 
    رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ
    Maksudnya: “Ya Rabb kami, ampunilah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dahulu dari kami, dan janganlah Engkau tanamkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman. Ya Rabb kami, sungguh Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang.” (QS Al-Hasyr [59]:10) 
    وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ
    Maksudnya: “Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Ugama Allah itu: orang-orang mati; bahkan mereka itu orang-orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.” (Al BAQARAH 154) 
    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
    Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. 
    Hard grind to unravel MH370 mystery
    (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.

    Umno terkenal seantero dunia, kata Rahman Dahlan

    atsixty pada ZAKRI ALI - 28 minit yang lalu
    *Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata Umno merupakan parti yang sentiasa mendengar denyut jantung rakyat serta tidak rasis. Umno merupakan parti terkuat dan dikenali seantero dunia terutamanya di negara Islam, kata Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan."Jangan kata kita tidak mampu untuk berdepan dengan pilihan raya, kita berani... sekarang kita (Umno) memiliki 88 kerusi di Parlimen dan kita ada 9 negeri yang mempunyai menteri besar dan ketua menteri daripada 14... lagi »

    Benarkah cerita Zahid ada orang nak guling kerajaan?

    mso.im pada . - 30 minit yang lalu
    *PERSOALAN* *Ahmad* Zahid Hamidi telah bersumpah akan mempertahankan kerajaan Mohd Najib Razak sehingga ke titisan darah terakhir dan akan menjamin tidak akan berlaku rampas kerajaan dari belakang. Wah, hebat wong Jawa si Wak Jahid ini. Zahid selalu sangat suka mengeluarkan kata-kata hebat dan berapi-rapi laksana pejuang yang tidak lut ditikam, tidak hangus dibakar. Ada kalanya juga cakap-cakapnya persis orang yang menjual ubat. Ubatlahnya tak seberapa sangat tetapi goringannya panas menghangat sekali mempesonakan banyak orang. Sampai biasa kecut perut bebudak dibuatnya. Kononnya... lagi »

    Bersih 4 diteruskan walaupun jika ada raptai hari merdeka, kata Maria Chin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 30 minit yang lalu
    [image: Pengerusi kumpulan reformasi pilihan raya Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berkata, mereka tetap bertegas meneruskan perhimpunan Bersih 4 dan cuba bergerak sehampir mungkin ke Dataran Merdeka sekiranya dihalang memasuki kawasan berkenaan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Pengerusi kumpulan reformasi pilihan raya Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah berkata, mereka tetap bertegas meneruskan perhimpunan Bersih 4 dan cuba bergerak sehampir mungkin ke Dataran Merdeka sekiranya dihalang memasuki kawasan berkenaan. Penganjur perhimpunan Bersih 4 yang dijadualkan akhi... lagi »

    Mahkamah tolak saman keluarga Sarbaini

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 30 minit yang lalu
    Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak saman yang difailkan oleh keluarga pegawai kastam, Allahyarham Ahmad Sarbaini Mohamad, yang meninggal dunia di premis Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan di Jalan Cochrane empat tahun lalu. Hakim Datuk Kamaludin Md Said berkata atas imbangan kebarangkalian, *kes plaintif* tidak dapat dipertahankan. Mahkamah menolak tuntutan itu dengan kos RM10,000. Bagaimanapun, Hakim Kamaludin memutuskan bahawa Ahmad Sarbaini berada di bawah penjagaan dan kawalan SPRM pada masa kematiannya. Dalam reaksinya, peguam Razlan... lagi »

    'Dedah identiti pemimpin Umno rancang guling kerajaan'

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 37 minit yang lalu
    *Khairy (tengah) berkata, pendedahan Ahmad Zahid berhubung rancangan menggulingkan kerajaan adalah serius dan tindakan segera perlu diambil untuk menghalang cubaan itu. *-* Foto Bernama* MELAKA, 17 Ogos: Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mahu identiti pemimpin Umno yang didakwa berhasrat bergabung dengan ahli parlimen pembangkang untuk menggulingkan kerajaan didedahkan. Menteri Belia dan Sukan itu berkata, pendedahan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berhubung rancangan itu adalah serius dan tindakan segera perlu diambil, agar cubaan berkenaan dapa... lagi »

    AMANAH Nama Parti Islam Yang Baru?

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 47 minit yang lalu
    Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam. Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya. Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos. Keputusan mengenai nama, logo dan warna parti itu dimuktamadkan pada mesyuarat ... lagi »

    Pasukan siasat dana RM2.6b 'tak sah' .. pulak dah!

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 55 minit yang lalu
    Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan menyifatkan pasukan petugas khas untuk menyiasat dakwaan wang RM2.6 bilion didepositkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah "tidak sah". "Sejak awal, pasukan khas itu ditubuhkan secara tidak sah. Mereka tidak sepatutnya menyiasat perdana menteri atau mana-mana individu berkaitan hal itu. "Pasukan khas

    Speaker Selangor: Tiada belanjawan tambahan, tumpu penstrukturan air

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
    [image: DNS-2015-small]SUBANG JAYA, 17 OGOS: Sidang Dewan Negeri Selangor (DNS) yang bermula hari ini tidak menyentuh soal belanjawan tambahan sebaliknya lebih tertumpu kepada perkembangan semasa penstrukturan semula industri air Negeri Selangor. Speaker DNS, Hannah Yeoh berkata, Exco dijangka membentangkan perkembangan tersebut memandangkan Dato’ Menteri Besar Selangor berjanji untuk tidak mengemukakan belanjawan tambahan seperti yang diumumkan tahun lalu. “Sidang kali ini hanya ada tiga Rang Undang-undang dan Penyata oleh Jawatankuasa Pilihan. “Jawatankuasa Pilihan kita sangat aktif... lagi »

    UMNO berantakan mesyuarat kecoh, perwakilan dakwa dipukul, ditendang

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    PETALING JAYA: Mesyuarat UMNO Bahagian Bagan di Pulau Pinang pada Ahad kecoh seketika apabila dua perwakilan mendakwa ditumbuk dan ditendang. Dalam kejadian di Hotel The Light di Butterworth kira-kira jam 1.30 petang itu, kedua-duanya dibelasah kerana mempertikai senarai perwakilan mesyuarat berkenaan selepas nama cawangan mereka serta 17 lagi tidak tersenarai. Memetik laporan Harian Metro,

    Badan Peguam mahu "derma" RM2.6b disiasat dahulu

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Buat masa ini, Majlis Peguam tidak akan mengambil bahagian dalam jawatankuasa yang dicadang ditubuhkan oleh kerajaan bagi menyelia pembiayaan politik. Apa-apa perbincangan mengenai undang-undang baru perlu menunggu selesainya siasatan yang sedang berjalan terhadap pemindahan dana 1MDB, kata Presiden Badan Peguam Malaysia, Steven Thiru dalam satu kenyataan hari ini. Ini, terutamanya, kerana sesuatu sumbangan derma, seperti yang didakwa oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak sebanyak kira-kira RM2.6 bilion dalam akaun bank peribadinya, masih dalam definisi "suapan" di baw... lagi »

    Pakar: Tak sesuai guna terma 'guling kerajaan'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Prof Dr, Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood] SHAH ALAM - Terma gulingkan kerajaan dengan mendapatkan akuan bersumpah daripada ahli parlimen seolah-olah memperlihatkan usaha tersebut adalah salah di sisi undang-undang. Pakar Perlembagaan, Prof Dr Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood berkata, kebiasaannya menggulingkan kerajaan ini merujuk kepada tindakan atau usaha menjatuhkan kerajaan dengan menggunakan senjata dan himpunan jalanan yang sama sekali bertentangan dengan undang-undang. Katanya, sekiranya sesebuah kerajaan itu kehilangan kuasa memerintah disebabkan oleh kehilangan sokongan m... lagi »

    RM5 BILLION CAPITAL FLIGHT EACH MONTH & NAJIB WANTS TO STAY ON?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: RM5 BILLION CAPITAL FLIGHT EACH MONTH & NAJIB WANTS TO STAY ON?] Last week (Friday), the Malaysian equity market was at the worst in our 17 year history. The capital outflow was estimated to be at RM404 million at closing time, the worst in weeks. For past many weeks the equity market was very weak as foreign funds were leaving our market for a better investment somewhere else to the tune of RM300 million on daily averages. It simply means that the equity market is shrinking to the tune of almost RM5 billion monthly average is going to put our market dry. While agreeing that ... lagi »

    Pua: 1MDB’s USD1.1b ‘lost’ in Cayman Islands

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    The MP worries the company may have lost these funds and this was why taxpayers have been forced to bail it out. [image: phua,arul] KUALA LUMPUR: Petaling Jaya Utara MP Tony Pua has warned that 1MDB Chief Arul Kanda Kandasamy’s excuse of “miscommunication” was completely hollow as the rakyat were still left clueless as to whether the so-called USD1.103 billion (RM4.4 billion) assets previously held in the Cayman Islands fund was worth anything at all today. “Did 1MDB lose practically all of its USD1.103 billion?” “The fact that 1MDB refuses to address these crucial questions will onl...lagi »

    Polis desak lokasi perhimpunan Bersih 4 diubah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Penganjur perhimpunan Bersih 4 diminta mengubah lokasi perhimpunan yang bakal diadakan di sekitar ibu negara pada hujung bulan ini, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar (gambar, kiri), lapor Berita Harian. Khalid berkata, ini juga memandangkan Dataran Merdeka yang dipilih sebagai lokasi sambutan Hari Kebangsaan 2015. Menurut Khalid, keputusan itu dibuat kerana didapati notis yang dihantar penganjur Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) kepada ketua polis daerah Dang Wangi mengenai perhimpunan itu tidak lengkap serta tidak bersertakan kebenaran empunya lokasi p... lagi »

    Azwan Ali buat hal lagi, kutuk Muhyiddin, sifatkan bekas TPM ‘amat merbahaya’

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    PETALING JAYA: Selebriti tempatan, Azwan Ali ‘bikin panas’ lagi dengan kenyataan kontroversinya dan kali ini dia mengutuk Tan Sri Muhyiddin Yassin. Menerusi akaun Instagram, Azwan yang menggelarkan dirinya ‘Diva AA’ membuat kenyataan menyelar Muhyiddin yang berterusan menyerang kepemimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak. Azwan bakal mencetuskan kemarahan ramai menyifatkan bekas Timbalan Perdana

    Langkah mayat kami jika mahu tukar kerajaan jalan belakang, kata Zahid - OLEH MOHD FARHAN DARWIS

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, sistem demokrasi yang diamalkan di negara ini memperuntukkan proses pertukaran kerajaan dilakukan melalui pilihan raya yang sah, meskipun terdapat klausa dalam Perlembagaan yang membenarkan kerajaan ditukar selain daripada pilihan raya umum.Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, mana-mana pemimpin Umno yang ingin bekerjasama dengan pembangkang untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) melalui "jalan belakang" perlu berhadapan dengan ahli ... lagi »

    PERKENALKAN ORANG KAMPING SOO CHAM DAN CHE' OME

    BANG BEY GADONG pada SEPANJANG JALAN KENANGAN - Sejam yang lalu
    Sepanjang bulan Syawal tahun ini bersamaan tahun 2015 saya bertemu dua orang sekampung. Seorang yang tak pernah saya kenal dan seorang lagi yang lama menghilang sejak tahun 1973. Dua orang itu ialah Soo Cham dan Che' Ome. Soo Cham dari Kg. Tanjong dan Che' Om dari Kg. Gadong. Kedua-dua kampung ini dalam Mukim Gadong Daerah Rembau, salah satu daerah di Negeri Sembilan. Kedua-dua Soo Cham dan Che' Ome adalah alumni Sekolah Menengah Tunku Besar Tampin. Kalau tak silap Soi Cham TBS 1969 manakala Che' Om TBS 1963. Soo Cham seorang Mualaf dan kini nenetap di Jalan Kebun, Klang sementara ... lagi »

    Umno Pontian dedah Najib buat keputusan rombak Kabinet menerusi WhatsApp? OLEH MD IZWAN

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *[image: Zar Ali's photo.]* *Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad berkata sehari sebelum rombakan Kabinet dilaksanakan, pengendali akaun WhatsApp ketua-ketua Umno bahagian meminta pandangan daripada ketua bahagian sama ada wajar atau tidak langkah itu diambil. * * Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad berkata sehari sebelum rombakan Kabinet dilaksanakan, pengendali akaun WhatsApp ketua-ketua Umno bahagian meminta pandangan daripada ketua bahagian sama ada wajar atau tidak langkah itu diambil.* * Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad mende... lagi »

    MESYUARAT UMNO BAHAGIAN BAGAN YANG DIKETUAI SHAIK HUSSEIN MYDIN KECOH APABILA DUA PERWAKILAN DAKWA DITENDANG DAN DITUMBUK.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
    *PETALING JAYA: Mesyuarat UMNO Bahagian Bagan yang diketuai Datuk Shaik Hussein Mydin di Pulau Pinang pada Ahad kecoh seketika apabila dua perwakilan mendakwa ditumbuk dan ditendang.* *Dalam kejadian di Hotel The Light di Butterworth kira-kira jam 1.30 petang itu, kedua-duanya dibelasah kerana mempertikai senarai perwakilan mesyuarat berkenaan selepas nama cawangan mereka serta 17 lagi tidak tersenarai.* *Memetik laporan Harian Metro, mereka mendakwa dicederakan sekumpulan lelaki yang bukan ahli UMNO serta beberapa ahli jawatankuasa bahagian itu.* *Akhbar itu melaporkan pergeluta... lagi »

    "AMANAH" Nama Parti Islam Yang Baharu

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 2 jam yang lalu
    P*arti Islam baharu diberi nama Amanah* Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam. Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya. Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos. Keputusan mengenai nama, logo dan war... lagi »

    Zahid, you should support whoever moves to replace Najib

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Zahid says that the UMNO leader who plans to topple the government is back to his sense now understand the severity of his plan. If I may ask Zahid, what is so severe about his plan if he really has the plan to topple Najib’s leadership? * *To me to allow Najib to continue ruling the country is more severe and dangerous than toppling him.* *To realize the severity of allowing Najib to be there in the PM’s office is more devastating as losing the general election is imminent if he leads the next GE. * *UMNO has never loss the federal leadership but once the party loses power at... lagi »

    Majlis Peguam tidak akan sertai jawatankuasa konsultatif pembiayaan politik

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    [image: Presiden Majlis Peguam Steven Thiru berkata, tumpuan perlu diberi terhadap siasatan bebas dan menyeluruh ke atas tuduhan yang dilemparkan kepada perdana menteri sebelum sebarang perbincangan mengenai undang-undang baharu. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Presiden Majlis Peguam Steven Thiru berkata, tumpuan perlu diberi terhadap siasatan bebas dan menyeluruh ke atas tuduhan yang dilemparkan kepada perdana menteri sebelum sebarang perbincangan mengenai undang-undang baharu. Majlis Peguam tidak akan menjadi sebahagian daripada Jawatankuasa Konsultatif Nasi... lagi »

    Inilah nama Parti Islam baharu yang akan ditubuhkan oleh GHB

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    ZULKIFLI SULONG Parti Amanah Rakyat akan terdiri daripada kumpulan Gerakan Harapan Baru (GHB) dan ahli badan bukan kerajaan Islam. Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam. Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti

    Mesyuarat UMNO Bagan kecoh, perwakilan dakwa dipukul, ditendang

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Dua perwakilan mendakwa dipukul selepas mempertikai nama cawangan mereka serta 17 cawangan lain tidak disenarai. [image: umno-bagan] PETALING JAYA: Mesyuarat UMNO Bahagian Bagan di Pulau Pinang pada Ahad kecoh seketika apabila dua perwakilan mendakwa ditumbuk dan ditendang. Dalam kejadian di Hotel The Light di Butterworth kira-kira jam 1.30 petang itu, kedua-duanya dibelasah kerana mempertikai senarai perwakilan mesyuarat berkenaan selepas nama cawangan mereka serta 17 lagi tidak tersenarai. Memetik laporan Harian Metro, mereka mendakwa dicederakan sekumpulan lelaki yang bukan ahli UMN... lagi »

    From a friend to a traitor

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    You sometimes have to betray a friendship to be loyal to a cause. [image: 1mdb,-traitor] When I was a little girl, I would visit my late grandpa at Halfway Road, Penang every fortnight. I would spend the morning chatting with him and when it was time for him to rest, I would explore Georgetown with my three childhood friends – Jasmin, Fazlina and Fatimah. My friends’ lives were not like mine. Jasmin’s dad was not well and her mother was the breadwinner. This meant she, the eldest of five, had to pitch in ─ chopping firewood, doing laundry, taking care of her siblings and grinding raw... lagi »

    Guling Ala Perak: Dedah siapa dalangnya, Zahid

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    [image: Zahid Hamidi] SHAH ALAM - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi perlu mendedahkan nama individu yang cuba menggulingkan kerajaan kepada umum. Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Irmohizam Ibrahim, berkata, pengundi BN pastinya mahu mengetahui siapa individu yang cuba untuk mengkhianati demokrasi di negara ini. “Kerajaan yang ada sekarang ini dipilih oleh rakyat tetapi usaha gulingkan kerajaan menggunakan pintu belakang adalah sesuatu yang tidak boleh dimaafkan. “Mereka yang terlibat dengan komplot ini perlu dikenakan tindakan undang-undang dan pendekatan p... lagi »

    Yang Ditunggu-Tunggu Oleh Rakyat Akhirnya Muncul

    Addin Deen pada Addin - 2 jam yang lalu
    *Yang Ditunggu-Tunggu Rakyat Akhirnya Muncul.* Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam. Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya. Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos. Keputusan mengenai nama, logo da... lagi »

    PENINGLAH ZAHID NI...ORANG NAK TAHU DALANG YANG TERLIBAT, BUKAN DALANG TAK TERLIBAT!

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
    *Oleh Shahbudin Husin* Dalang lama belum selesai, timbul dalang baru pula. Dulu ketika menjadi Menteri Pertahanan, Ahmad Zahid Hamidi pernah berjanji untuk mendedahkan siapakah dalang di sebalik pencerobohan Lahad Datu, tapi sampai sekarang ianya senyap begitu saja. Kali ini beliau mendedahkan pula dalang yang mahu menggulingkan kerajaan melalui undi tak percaya di Parlimen dengan kerjasama Ahli-Ahli Parlimen pembangkang. Bahkan, mungkin disebabkan sudah naik pangkat sebagai Timbalan Perdana Menteri di samping Menteri Dalam Negeri yang tambah luas jajahan kuasanya, maklumat yang di... lagi »

    PM tegaskan dana parti hak presiden

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Kepala Batas: Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak berkata, proses mendapatkan dana parti adalah hak eksklusif presiden dan proses mendapatkan dana itu tidak perlu dibincangkan dalam mesyuarat atau perjumpaan tertutup bersama ahli parti.Najib berkata, beliau tidak pernah mempersoal tindakan bekas Presiden UMNO terdahulu mendapatkan dana politik, termasuk ketika menjadi Timbalan Presiden selama enam tahun kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi.Menurutnya, ketika Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi Presiden UMNO, Pak Lah selaku timbalan tidak pernah mempersoalkan mengenai dana ... lagi »

    Nak tahu kenapa Peguam Negara di pecat...

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
    Hari tu Najib bagi tahu rakyat, mantan Peguam Negara, Gani Patail dipecat atas alasan kesihatan .... kawan tu tinggal sebulan sahaja lagi untuk bersara...Kena pecat mengejut gitu sahaja. Tak ada majlis meraikan sebagaimana lazimnya 'Jasa Mu Dikenang....Gani Patail dimalukan dengan pemakluman khidmatnya ditamatkan ketika beliau datang ke pejabatnya untuk bertugas seperti biasa.... Setiausaha Negara Ali Hamsah siap menunggu diluar pintu pejabat dan melarangnya dari masuk. Ungkapan popular oleh Donald Trump dan Tony Fernandes dalam siri teevee 'The Apprentice Worldwide' suatu ketika... lagi »

    Dana Asing RM2.6 Billion - Dari Awal Lagi Rakyat Telah DiPerbodohkan !!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    Cuba kita ingat kembali waktu mula2 isu Deposit RM2.6 billion ini meletup sebulan setengah yang lepas dan diikuti dengan kenyataan dari tuanpunya akaun yang secara otomatis menjadi Billionair iaitu PM Najib ..... Antara ayat yang Najib nukilkan waktu itu - *4. Siasatan sedang dilakukan oleh Pasukan Petugas Khas untuk menentukan sama ada tuduhan yang dibuat oleh Wall Street Journal bahawa saya telah mengambil dana 1 MDB untuk kepentingan diri sendiri berasas atau tidak.* . *KLiK* Laporan akhbar dan media sosial SEMUA beri gambaran bahawa pasukan Petugas Khas / Task Force yang telah ... lagi »

    Pemuda Umno siasat usul minta PM letak jawatan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata pihaknya akan menyiasat dan meminta penjelasan dari Ketua Pemuda Umno Tampin berhubung usul ketua Pemuda cawangan Kampung Ulu Ladang dalam mesyuarat perwakilan semala yang meminta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak meletak jawatan. "Saya dimaklumkan ia adalah usul tergempar sebuah cawangan di Tampin dan bukannya pendirian Pemuda Umno Tampin... "Biasalah dalam mesyuarat perwakilan kita (pemimpin) terpaksa berdepan dengan pelbagai usul termasuk berbentuk kritikan dan pedih tetapi tidak bermakna ia pendirian Pemuda Umno Tampin," kata... lagi »

    Kisah 1MDB boleh jadi filem Hindustan, sindir Mat Sabu

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    [image: Pengerusi Gerakan Harapan Baru Mohamad Sabu mempersoalkan sama ada individu yang sebenarnya terlibat dengan rasuah disiasat selepas pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia masing-masing menyiasat sesama sendiri. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Pengerusi Gerakan Harapan Baru Mohamad Sabu mempersoalkan sama ada individu yang sebenarnya terlibat dengan rasuah disiasat selepas pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia masing-masing menyiasat sesama sendiri. Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu menyindir kronologi isu... lagi »

    Pergh : Ada Usul Pemuda Bahagian Lulus usul minta PM letak jawatan

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 3 jam yang lalu
    Sebahagian 201 Pemuda Umno Tampin yang hadir sempena Mesyuarat Perwakilan Pemuda Umno Bahagian Tampin, semalam. TAMPIN - Pemuda Umno Bahagian Tampin sebulat suara menerima dan meluluskan usul meminta Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno sempena Mesyuarat Perwakilan Pemuda Bahagian Tampin, semalam. Usul tergempar diketengahkan Ketua Pemuda

    Ahmad Maslan kena `boo’

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 3 jam yang lalu
    Seorang Timbalan Menteri mendapat cemuhan dan diejek oleh ahli Umno pada Mesyuarat Bahagian Umno Pontian di Dewan Jubli Intan, di sini, semalam. Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Ahmad Maslan terpaksa menahan ejekan daripada kira-kira 1,500 ahli dan pelawat yang menghadiri mesyuarat berkenaan. Kejadian itu berlaku ketika Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang merasmikan mesyuarat terbabit, sedang menyampaikan ucapannya. Veteran politik Umno itu kemudian mengingatkan delegasi dan mereka yang hadir supaya berhenti berbuat demikian terhadap ... lagi »

    AMANAH

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    Nurliyana Abdullah [image: Nurliyana Abdullah's photo.] *DULUnya ada seorang raja Arab mahu jumpa perdana menterinya, tetapi sebaik baginda sampai di pondok sekuriti pejabat perdana menteri, itu sekuriti bertanya apakah baginda mendapat kelulusan untuk masuk ke pejabat perdana menteri dan baginda kata “tidak ada”* * Lalu sekuriti itu menjelaskan yang baginda tidak boleh masuk kecuali ada kelulusan dan baginda tidak membantah dan baginda segera hubungi perdana menteri dan menyatakan yang baginda tak dapat masuk kerana sekuriti tidak membenarkan.* * Perdana menteri memarahi sekuriti ... lagi »

    Ahmad Maslan "Diboo" Perwakilan UMNO Pontian ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    Zaki Yamani *AKU INGATKAN PEMBANGKANG JE X SUKA DGN SI BODOH NI...* * RUPA2NYA MACAI YG SAMA2 BODOH PUN X SUKA DGN DIA...* * MEMANG TERBUKTILAH SIKAYU NI BETUL2 BANGANG... BOOO SAMA DIA...*

    PENINGLAH ZAHID NI...ORANG NAK TAHU DALANG YANG TERLIBAT, BUKAN DALANG TAK TERLIBAT!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    Dalang lama belum selesai, timbul dalang baru pula. Dulu ketika menjadi Menteri Pertahanan, Ahmad Zahid Hamidi pernah berjanji untuk mendedahkan siapakah dalang di sebalik pencerobohan Lahad Datu, tapi sampai sekarang ianya senyap begitu saja. Kali ini beliau mendedahkan pula dalang yang mahu menggulingkan kerajaan melalui undi tak percaya di Parlimen dengan kerjasama Ahli-Ahli Parlimen pembangkang. Bahkan, mungkin disebabkan sudah naik pangkat sebagai Timbalan Perdana Menteri di samping Menteri Dalam Negeri yang tambah luas jajahan kuasanya, maklumat yang diperolehinya mengenai d... lagi »

    Maaf, kerana tidak update blog..

    mso.im pada . - 3 jam yang lalu
    Dua tiga hari tidak update blog, maaf kepada penjengok setia Merah Tinta. Semalam baharu sampai balik dari luar negeri. Insya-Allah petang atau malam ini saya akan membuat coretan dan ulasan seperti biasa. Isu paling menarik kononnya ada orang hendak guling kerajaan. Satu lagi teori dicipta untuk mengukuhkan kedudukan Perdana Menteri yang tidak tahu malu. Wassalam Mso.

    13 Kisah Rasulullah SAW Yang Wajib Anda Ketahui

    Detik Islam pada Detik Islam - 3 jam yang lalu
    1) Kalau ada pakaian yang koyak, Rasulullah S.A.W. menampalnya sendiri tanpa perlu menyuruh isterinya. Beliau juga memerah susu kambing untuk keperluan keluarga mahupun untuk dijual. 2) Setiap kali pulang ke rumah, bila dilihat tiada makanan yang sudah siap dimasak untuk dimakan, sambil tersenyum baginda S.A.W. menyinsing lengan bajunya untuk membantu isterinya di dapur. Sayidatina ‘Aisyah menceritakan “Kalau Nabi berada di rumah, beliau selalu membantu urusan rumahtangga.” 3) Jika mendengar azan, beliau cepat-cepat berangkat ke masjid, dan cepat-cepat pula kembali sesudah selesai... lagi »

    GHB Di Shah Alam... Hujan Tidak Menghalang Kehadiran Pengunjung....

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    Chuleed Yusri Yk [image: Chuleed Yusri Yk's photo.] ‪*#‎**harapanbaru‬** di shah alam....hujan xmenghalang kehadiran untuk memberi sokongan dan mengetahui perkembangan semasa...* * Yang pastinya semuanya inginkan perubahan dan dh jemu dgn penindasan kerajaan yg korup.. Kepada pucuk pimpinan PKR ' play safe' anda blm tentu selamat ...*

    Kanak-kanak 5 tahun dirogol ‘Panjang’ Read more http://www.kualalumpurpost.net/kanak-kanak-5-tahun-dirogol-panjang/

    canang pada Cananglahnie - 3 jam yang lalu
    *Kuala Lumpur* – Seorang lelaki berusia 30 tahun ditahan semalam, selepas dipercayai merogol seorang budak perempuan berusia lima tahun hingga berlaku pendarahan pada kemaluan di padang permainan Taman Mahsan, Bahau di sini, kelmarin. Harian Metro melaporkan Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Hamzah Alias berkata kejadian berlaku jam 9.30 malam selepas mangsa bermain dengan anak jirannya sebelum dirogol suspek yang juga jirannya. Beliau berkata kejadian disedari ibu mangsa berusia 38 tahun apabila anaknya pulang ke rumah sambil menangis dan enggan bercakap selepas dipujuk ib... lagi »

    Gambar Bersejarah Yang Belum Pernah Anda Lihat Sebelum Ini

    Nas Rul pada dairishare - 3 jam yang lalu
    William Harley and Arthur Davidson (1914). Bill Gates's mugshot for driving without a license (1977). Einstein and his furry shoes. Osama Bin Laden and his judo classmates. The last picture of the Titanic before sinking (1912). The beloved Hachiko before his burial. Charlie Chaplin and Albert Einstein. Charlie Chaplin and Mathatma Gandhi. Fidel Castro and Malcolm X (1960). A woman that survived the Nagasaki bombing (1945).

    Dedah identiti dalang dan tindakan untuk guling kerajaan - Khairy

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    [image: Dedah identiti dalang dan tindakan untuk guling kerajaan - Khairy]*BUKIT KATIL*: Identiti pemimpin UMNO yang berhasrat bergabung dengan anggota Parlimen pembangkang untuk menggulingkan kerajaan wajar didedahkan, kata Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin Abu Bakar. Katanya, setiap pemimpin dan ahli parti perlu tahu pergerakan individu terbabit serta langkah yang mahu diambilnya untuk menggulingkan kerajaan. "Kalau ada satu usaha guling kerajaan, saya rasa elok jika kita diberitahu siapakah individu terlibat dan apakah cara dimaksudkan untuk guling kerajaan," katanya ketika di... lagi »

    Penjenamaan semula jenama Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sudah dan sedang “mentransformasikan” imej dan strateginya dalam menghadapi kemelut politik masa kini. Agak jelas sekarang “jenama Najib” sedang melalui fasa penjenamaan semula. “The rebranding of Brand Najib”. Apa itu “brand” atau jenama Najib? Ketika menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), strategis Najib merasakan diri beliau akan diterima baik rakyat. Imej Najib dilihat lebih baik daripada imej Barisan Nasional (BN) termasuk Umno sendiri. Umno dan BN keseluruhannya masa itu dipandang negatif pelbagai pihak dan diramal akan menghadapi ke...lagi »

    Apa salah Muhyiddin?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    Amni Jagat Berbuih mulut selaku perdana menteri dan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak menafikan bahawa dakwaan lantikan Kabinet yang baharu bukan “pak turut”. Di serata jejakkan kakinya Najib membela tindakan menyingkirkan beberapa menteri yang selama ini berjasa kepadanya. Selepas menyingkirkan orang nombor 2 dalam Kabinetnya Julai yang lalu, Najib seolah-olah ingin menyembunyikan sesuatu yang menjadi punca tindakan yang dilakukannya. Persoalan demi persoalan sebelum dan selepas penyingkiran Tan Sri Muhyiddin Yassin masih lagi tiada jawapan konkrit yang dapat didengar. Persoala... lagi »

    DAP ikrar bangkit isu 1MDB selagi ‘bulan tak jatuh ke riba’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    [image: Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua berkata dirinya akan terus menjadi 'monyet' yang bergayut pada leher 1MDB sehingga soalannya dijawab. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua berkata dirinya akan terus menjadi 'monyet' yang bergayut pada leher 1MDB sehingga soalannya dijawab. Menyambut kenyataan bekas Timbalan Perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam, DAP hari ini berikrar akan terus membangkitkan persoalan-persoalan yang berlegar di sebalik operasi meragukan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB). ... lagi »

    HANGPA YANG LANTIK DEPA NI...

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu

    Parti Islam baharu diberi nama "Amanah"

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    [image: Parti Amanah Rakyat akan terdiri daripada kumpulan Gerakan Harapan Baru (GHB) dan ahli badan bukan kerajaan Islam. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Parti Amanah Rakyat akan terdiri daripada kumpulan Gerakan Harapan Baru (GHB) dan ahli badan bukan kerajaan Islam. Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam. Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggu... lagi »

    ZAHID WORSENS M'SIA CRISIS TO HELP NAJIB: DPM vows to shed his 'BLOOD' to block unity govt

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    [image: ZAHID WORSENS M'SIA CRISIS TO HELP NAJIB: DPM vows to shed his 'BLOOD' to block unity govt] SERI MANJUNG - Former Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin is not involved in the plot to topple the government, said UMNO vice-president Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. The deputy prime minister said he had to reveal the matter as he and Perak Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir were close with the UMNO deputy president. "I have to reveal this in Lumut because personally I and Zambry are close with Tan Sri Muhyiddin. "We (Ahmad Zahid dan Zambry) used to fall tog... lagi »

    ALHUSSEYN

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
    ALHUSSEYN ------------------------------ 'Derma' rahsia PM dipindahkan semula ke Singapura! EKSKLUSIF UTAMA Posted: 16 Aug 2015 09:00 AM PDT Sarawak Report telah mengesahkan bahawa lebih AS $ 650 juta (RM2 bilion) telah dipindahkan semula dari akaun Perdana Menteri AmPrivate Bank di Kuala Lumpur ke Singapura selepas pilihan raya umum. Wang itu didepositkan ke dalam akaun atas nama kewangan Tanore Corporation (BVI) di Falcon Bank di Singapura pada hari AmPrivate Bank Perdana Menteri ditutup, 30/08/2013. Ini adalah akaun syarikat yang sama yang asalnya memindahkan AS $ 681 juta ... lagi »

    DIALOG RAKYAT

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
    DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Langkah Kajang telah mengaibkan saya - Dana parti hak eksklusif Presiden UMNO - Pemimpin ‘belot’ jumpa Najib - Umno Pontian dedah Najib buat keputusan rombak Kabinet menerusi WhatsApp - Saya tahu wang RM2.6 bilion dalam akaun Najib, kata Tengku Adnan - Langkah mayat kami jika mahu tukar kerajaan jalan belakang, kata Zahid - IGP: Penganjur Bersih 4.0 hanya penting diri - Dakwaan guling k'jaan, Mahfuz selar Zahid - Kumpulan pertama jemaah haji Malaysia tiba di Madinah - PAS sedia hadapi cabaran pada P... lagi »

    bERANIKAN hATI

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
    bERANIKAN hATI ------------------------------ ULAR MENYUSUR AKAR... Posted: 16 Aug 2015 05:49 AM PDT Sengaja saya menunggu sedikit lama untuk memberi respon kepada keadaan politik semasa. Perihal pemecatan beberapa orang menteri kabinet yang menjadi isu hangat semasa. Saya menunggu sehingga keadaan menjadi sedikit reda sebelum membuat komen. Pemecatan TS Muhyiddin Yassin dari Timbalan Perdana Menteri serta DS Shafie Afdal antara orang kuat dalam parti UMNO dari jawatan menterinya adalah wajar. Kerana itu adalah hak mutlak Perdana Menteri. Presiden UMNO sebagai 'abang besar' ...lagi »

    Langkah Kajang, langkah kecundang - Khalid Ibrahim

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 5 jam yang lalu
    Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengakui, Langkah Kajang yang digerakkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk menjatuhkannya telah berjaya menyebabkan dirinya kehilangan jawatan. Bukan sahaja memberi tamparan hebat kepada Abdul Khalid dan pasukannya, Langkah Kajang dilihat turut berjaya mengaibkan beliau selepas menerajui kepimpinan negeri selama enam tahun. "Langkah Kajang telah berjaya mengaibkan saya yang akhirnya menyebabkan saya kehilangan jawatan. Namun, lebih malang lagi, strategi politik yang tidak bermoral ini telah turut menyebabkan keretakan dala... lagi »

    Apa Yang Tersirat

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
    Apa Yang Tersirat ------------------------------ Bagaimana Sarawak Reports Dapat Dokumen Akaun Najib? Posted: 16 Aug 2015 03:33 AM PDT 1. Satu persoalan besar bagaimana Sarawak reports dapat maklumat akaun peribadi Perdana Menteri? Pihak yang mempunyai akses terhadap akaun tersebut adalah para pegawai AmBank atau SPRM, kerana Bank Negara sudah membuat kenyataan melalui Gabenor bank tersebut, bahawa AmBank tidak membuat laporan berkaitan wang tersebut pada Bank Negara. 2. Pada 2 Julai The Wall Street Journal telah membuat laporan berkaitan wang yang dimasukan ke akaun Perdana Ment... lagi »

    Tak mungnkin Ahmad Maslan menangis teresak-esak kot ..hehehe

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 6 jam yang lalu
    Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan yang sering mengeluarkan kenyataan kontroversi dan mengundang kemarahan orang ramai "diboo" perwakilan kawasannya sendiri semasa Mesyuarat Bahagian Pontian hari ini. Ahmad, yang juga timbalan ketua bahagian Pontian "diboo" hampir 3 kali setiap kali namanya disebut dalam mesyuarat yang dirasmikan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin itu.

    Cucu Tok Selampit

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 jam yang lalu
    Cucu Tok Selampit ------------------------------ - Pemimpin PKR Tiada Harga Diri, Penarikan Saman TS @Khalid_Ibrahim Diputarbelitkan - Melihat Lautan Manusia Di Dataran Merdeka, #DoaUntukMalaysia Perlu Diteruskan Setiap Tahun - Tempoh Pengecualian Visa Kepada Rakyat Taiwan Dinaikkan Kepada 30 Hari - Dr Wee Ka Siong Pemimpin PKR Tiada Harga Diri, Penarikan Saman TS @Khalid_Ibrahim Diputarbelitkan Posted: 15 Aug 2015 07:43 PM PDT Dua hari lepas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada Menteri Besar Selangor, TS Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan ... lagi »

    "BERANI KERANA BENAR!"

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 jam yang lalu
    "BERANI KERANA BENAR!" ------------------------------ 8 Bahan Semulajadi Ini Boleh Bantu Halau Semut Di Rumah. Posted: 15 Aug 2015 06:57 PM PDT Tidak semua suri RUMAH gemar menggunakan racun serangga untuk menghalau semut dirumah terutama bagi yang masih mempunyai anak kecil kerana bimbang anak akan memakan atau memegang racun tersebut. Kami bawakan 8 bahan semulajadi berikut yang selamat ditabur di sekitar rumah dan tidak merbahaya kepada anak kecil. *1. Cuka* Masukkan cuka ke dalam botol dan semburkan ke serata tepi dinding dan tiang RUMAH. Biarkan cuka kering. Ulang proses s...lagi »

    A Piece of My Mind

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 jam yang lalu
    A Piece of My Mind ------------------------------ Are you bankrupt of ideas, Chin Tong? Posted: 15 Aug 2015 07:36 PM PDT YB Liew Chin Tong's piece - Five ways to save the Malaysian economy – is good but the recommendations are flawed, if not full of rhetoric. Let's talk about numbers and not play with politics or emotions. Because when we become emotional, we lose our ability to make rational judgement or decisions. After my first article - *Malaysians are now currency experts?* - I have been labelled with all sorts of profanities when in fact the key message was Malaysia is no... lagi »

    Telok Bakong Online

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 jam yang lalu
    Telok Bakong Online ------------------------------ Pesanan Imam Al Ghazali Posted: 16 Aug 2015 10:19 AM PDT Posted via Blogaway You are subscribed to email updates from Telok Bakong Online To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

    #

Tiada ulasan: