Selasa, 1 September 2015

5851. Pentingkan Amanah Allah bila berbicara.

#
Bismillahirrohmanirrohim.
Pentingkan Amanah Allah bila berbicara, baik berbicara secara lisan atau bicara bertulis.
Allah Maha Melihat dan Maha Mengetahui.

Aamiin.
Wassalam.



Sehati Sejiwa Pertahankan Malaysia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 minit yang lalu
*A Kadir Jasin* *MASIH* teringat hari itu Lima puluh lapan tahun lalu Aku dan rakan-rakanku Berdiri terpacak terpaku Di padang kawat sekolah Melayu Di pedalaman jauh di hulu. Kami tidak tahu apa-apa Sekadar dimaklumkan ini hari merdeka Bebas daripada belenggu penjajahan Bukan lagi bangsa suruhan. Merdeka! Merdeka! Merdeka! Kini negaraku sudah dewasa Dan aku pun sudah lanjut usia Sudah kurasa suka dan duka Jatuh dan bangun sebuah bangsa. Kepada Ilahi aku bersyukur Negara kini lebih makmur. Kulihat ke dalam mata anak-anakku Ke dalam mata cucu-cucuku Ke dalam mata anak-anak muda Pemu... lagi »

Jangan labelkan Bersih 4.0 perhimpunan perkauman - Presiden MCA

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 minit yang lalu

(Bersih 4) Lim Kit Siang: Selepas Najib Berundur, Kita Tak Mahu "Najib" Yang Kedua

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 minit yang lalu

Parti Amanah kini ada 7 MP dan 5 ADUN

kerengga pada KERENGGA - 4 minit yang lalu
KUALA LUMPUR: Keahlian tujuh Ahli Parlimen dan lima Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS tergugur secara automatik selepas mereka secara rasmi diisytiharkan sebagai pimpinan Parti Amanah Negara, parti baru yang ditubuhkan oleh Gerakan Harapan Baru (GHB). "Bila sertai parti baru, mengikut perlembagaan (PAS), secara automatik beliau akan terkeluar dari parti asal," demikian menurut Pengerusi

Nama Iblis di Langit Kedua Adalah Zahid... Bukannya Najib

noreply@blogger.com (Isa) pada IkutSukaAku - Isa - 24 minit yang lalu
Malaikat Jibril dan Mikail Menangis Ketika Allah Melaknat Iblis #Mudah-mudahan ada MANFAAT# *Bismillaahirrahmaanirrahiim. . .* *(Semoga hidayah Allah bersama kita, sehingga kita selamat dari musuh yang nyata iaitu Iblis)* Dalam sebuah kitab karangan Imam al-Ghazali menyebutkan bahwa iblis itu sesungguhnya namanya disebut sebagai Al-Abid (ahli ibadah) pada langit yang pertama, pada langit yang *keduanya disebut Az-Zahid*. Pada langit ketiga, namanya disebut Al-Arif. Pada langit keempat namanya adalah Al-Wali. Pada langit kelima, namanya disebut At-Taqi. Pada langit keenam namanya dis... lagi »

AL FATIHAH : UPACARA PENGEBUMIAN SEORANG PEJUANG -& AKTIVIS ARWAH ABD GHANI B HASHIB 58 TAHUN

atsixty pada ZAKRI ALI - 10 minit yang lalu



Senarai penuh penjawat jawatan kepimpinan Parti Amanah Negara

TheSniper pada The Sniper - 18 minit yang lalu
MEREKA YANG MEMEGANG JAWATAN DALAM PARTI AMANAH NEGARA GUGUR KEAHLIAN PAS SECARA AUTOMATIK Dengan pengumuman ini, keahlian parti lama bagi mereka yang terlibat memegang jawatan di atas, gugur secara automatik. Pengumuman parti baru, Parti Amanah Negara telah disempurnakan oleh Hj Mohammad Sabu ptg tadi, 31 Ogos 2015 di Vistana Hotel. 1. Mengambil alih Parti Pekerja Malaysia setelah permohonan Parti Progresif Islam ditolak. 2. Nama parti dikekalkan sehinggalah ROS meluluskan nama baru yang dicadangkan iaitu Parti Amanah Negara (AMANAH). 3. Parti AMANAH akan meletakkan Islam seb... lagi »

Jom Lihat Barangan Ciptaan Banduan Yang Pernah Di Rampas

Nas Rul pada dairishare - 28 minit yang lalu
Prisoners in prison showing to be creative with creating complicated items have included the danger of weapons to fight each other.

ANDA MAHU 'pahlawan bugis' jd PM selama 22 tahun !!!...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 33 minit yang lalu
*"Banyak AGENDA saya yang belum selesai..." - * *Najib, 4 Jun 2015 Malaysia kepunyaan rakyat... Bukannya dimiliki penyamun & penyangak terima derma..*

SATU DUNIA TAHU..!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 33 minit yang lalu
*Malaysia Semakin Glamour di bawah pemerintahan Najib.. Kali ini dari 2 keratan akhbar UAE, Gulf News & Gulf Today harini.. Bravo Najib.. kipidap*

Merdeka kah aku?

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 35 minit yang lalu
Merdeka kah aku? Andainya saat ini masjid surau, masih asing bagi ku; Merdeka kah aku? Andainya ketika solat, hati ku bagaikan lenggok lalang tatkala angin menderu; Merdeka kah aku? Andainya yg wajib bukan pada waktu, yg sunat kadang2 pun belum tentu; Merdeka kah aku? Andainya gadjet ku sentiasa dalam genggaman, manakala al-quran sekadar hiasan; Merdeka kah aku? Andainya dipersimpangan, redha dan penghargaan manusia diaulakan; Merdeka kah aku? Andainya tiada rasa ihsan, bila saudara seagama dipengapakan; Merdeka kah aku? Andainya hati ku tidak merasakan apa2, disaat aku melihat dosa dan... lagi »

APA SELEPAS BERSIH 4.0?

MOHAMED NASSER MOHAMED pada kaki sakat - 36 minit yang lalu
Himpunan Bersih versi ke-4 telah berakhir sudah tepat jam 11.59 malam tadi menjelang ambang kemerdekaan. Himpunan yang mencatat sejarah bukan sahaja daripada segi kehadiran, ia juga mencipta rekod baharu dengan himpunan selama 34 jam sejak jam 2 petang hari Sabtu lalu. Walaupun kepimpinan khususnya daripada UMNO yang memperlekeh himpunan pada kali ini, namun semua yang terlibat tahu apa sebenarnya agenda utama himpunan pada kali ini. Himpunan Bersih pada kali ini juga menyaksikan pelbagai tindakan dan ungkapan yang agak dangkal daripada para pemimpinnya. Timbalan Perdana Menter... lagi »

Jangan labelkan Bersih 4 perhimpunan perkauman - Liow

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 36 minit yang lalu
[image: Jangan labelkan Bersih 4 perhimpunan perkauman - Liow] *PUTRAJAYA*: Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai menempelak sesetengah pihak yang mengaitkan perhimpunan Bersih 4 sebagai sebuah perhimpunan perkauman. Malah, beliau menyifatkan tidak perlu untuk melabelkan kaum Cina sebagai peserta yang mendominasi perhimpunan selama 34 jam itu. "Saya ingin nyatakan di sini, tidak ada kena mengena dengan kaum. "Saya tidak mahu sesetengah pihak melabelkan ia perhimpunan kaum. Ini tidak baik untuk negara kita," katanya selepas pelancaran Kembara Kasih Merdeka 2015 di Putrajaya, hari ... lagi »

Parti Amanah Negara jadi wadah politik GHB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 39 minit yang lalu
[image: Parti Amanah Negara jadi wadah politik GHB]*KUALA LUMPUR*: Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB), Mohamad Sabu hari ini mengumumkan Parti Amanah Negara (Amanah) sebagai wadah politiknya secara rasmi. Mohamad memaklumkan, GHB mengambil alih dan menjenamakan semula Parti Pekerja -Pekerja Malaysia selepas permohonan untuk meletakkan nama Parti Progresif Islam (PPI) ditolak Kementerian Dalam Negeri. "Melalui proses perundangan, kami Gerakan Harapan Baru telah pun memohon pendaftaran sebuah Parti Islam baharu bernama Parti Progresif Islam (PPI) selari dengan hak yang diperuntuka... lagi »

Malaysia PM Najib refuses to resign after mass protests

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 39 minit yang lalu

Bersih 4: Kehadiran Dr Mahathir seolah-olah bersekongkol dengan pembangkang - Salleh

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 39 minit yang lalu
[image: Bersih 4: Kehadiran Dr Mahathir seolah-olah bersekongkol dengan pembangkang - Salleh] *KUALA LUMPUR*: Kehadiran bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada perhimpunan haram Bersih 4 Sabtu lepas seolah-olah menunjukkan beliau bersekongkol dengan parti pembangkang yang ingin menjatuhkan pemimpin negara, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak. Beliau berkata tindakan Dr Mahathir juga menunjukkan beliau bersama-sama menyokong demonstrasi dan perhimpunan haram itu, meskipun tidak mengakuinya. "Saya tidak nampak apa asasnya beliau berkata... lagi »

Tindakan ke atas peserta Bersih 4 luar negara oleh kerajaan Umno@Bn tak masuk akal

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 49 minit yang lalu
oleh Robin Stanley Augustin Beratus-ratus ribu peserta perhimpunan Bersih 4 di Kuala Lumpur, Kota Kinabalu dan Kuching berbuat demikian secara aman dan tidak menghadapi masalah dengan pihak berkuasa. Mereka akan meneruskan kehidupan mereka, dengan kenangan semasa perhimpunan ini, mengetahui yang mereka telah melaksanakan hak-hak dan menyuarakan pendapat mereka. Walau bagaimanapun perkara yang sama tidak boleh dikatakan bagi rakyat Malaysia di luar negara yang mengambil bahagian dalam perhimpunan-perhimpunan Bersih 4 di seluruh dunia, termasuk di bandar-bandar seperti London, New Yor... lagi »

Skandal 1MDB: Khairuddin minta HK siasat syarikat berkaitan Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 56 minit yang lalu
Beliau mendakwa Najib menjadi 'signatory' terhadap empat buah syarikat termasukk syarikat milik Jho Low serta keluarganya [image: Jho-Low,-najib,-Khairuddin-Abu-Hassan] PETALING JAYA: Satu laporan polis telah dibuat di ibu pejabat polis Hong Kong terhadap empat buah syarikat yang dikaitkan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Dalam laporannya, Bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Khairuddin Abu Hassan meminta pihak berkuasa wilayah itu melakukan siasatan rapi terhadap syarikat yang disenaraikannya iaitu: 1) Alliance Assets International Limited 2) Cityf... lagi »

NGO: 500,000 people at Bersih 4 in KL alone

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
Bersih 4 overnight rallies in Kuala Lumpur, Kota Kinabalu, Kuching and 70 cities worldwide a great victory for the people. [image: maria-chin,bersih] KUALA LUMPUR: The Coalition for Clean and Fair Elections (BERSIH 2.0) has hailed the overnight Bersih 4 weekend rallies, on August 29 and 30, in Kuala Lumpur, Kota Kinabalu, Kuching, and 70 cities worldwide as a great victory for the people. “It has victoriously achieved its purpose. We thank the people for making this possible.” “We estimated the turnout in Kuala Lumpur alone at 500,000 over the span of 34 hours,” said Bersih 2.0 Steeri... lagi »

Bersih has given Umno the ammo it needs

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
The upcoming Kongress Rakyat offers a better alternative for those seeking change *[image: bersih-ramai]* *By Sahabat Seperjuangan* Because the Malay crowd was not there, the ruling regime did not feel threatened and therefore accorded the gathering the velvet glove treatment. It could afford to do that because videos and photographs of screaming and shouting Chinese, the more the merrier, can only add to its arsenal to distribute in the rural and semi-urban areas to pump up the adrenalin of its supporters there. What’s more, with the insulting comments on social media directed at Ma... lagi »

BERSIH dakwa Dr M ada 'agenda peribadi'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
Timbalan Pengerusi BERSIH, Sarajun Hoda Abdul Hasan berkata tindakan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hadir ke perhimpunan BERSIH 4 di Dataran Merdeka pada Sabtu dan Ahad didakwa mempunyai agenda peribadi. Sarajun berkata Dr Mahathir dilihat menggunakan perhimpunan itu kerana mahu melihat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berundur dari tampuk pemerintahan negara - seperti mesej yang dibawa oleh penganjur himpunan itu. "Ini adalah agenda Tun M, satu sebab ia mahu lihat Najib berundur dan kedua, dia mahu BN kembali berkuasa," katanya dalam sidang media di ibu negara pe... lagi »

Bersih and 1MDB: One cleans, the other cleans out M’sia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
One is pushing for a clean government while the other is taking us on a quick route to national financial bankruptcy and disaster. *[image: 1mdb,bersih]* *By Koon Yew Yin* Two big issues gained national attention in the last few weeks. One was the Bersih rally or what can be called the “cleaning” of Malaysia organised by civil society activists. The second was the 1Malaysia Development Berhad (1MDB) scandal which can be called the cleaning out of Malaysia organised by Putrajaya. The first one cost taxpayers – or rather donors – several millions of ringgit. Although the full accounts ar... lagi »

'Baju merah' di Dataran adalah Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
Sekumpulan pemuda yang memakai baju T merah yang muncul hampir tengah malam tadi di Dataran Merdeka adalah Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, kata ketuanya Mohd Razlan Rafii. Dalam satu kenyataan di *Facebook*nya, Mohd Razlan berkata kumpulan itu tidak ada kena mengena dengan kumpulan baju merah yang diketuai Ketua Umno Sungai Besar Datuk Jamal Yunos. Jamal sebelum ini berikrar untuk mengadakan perhimpunan bersama 30,000 orang untuk berdepan dengan BERSIH 4 yang berlangsung hujung minggu lalu. Bagaimanapun, Jamal membatalkan hasrat mereka selepas diarah oleh pihak polis. Mohd Razlan be... lagi »

Bersih 4: Police told to investigate cases seriously

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu

'Gerakan Harapan Baru' kini bergelar 'Parti Pekerja'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu

Mat Sabu expects exodus from PAS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu

"Tidak kira bangsa, orang jahat kita semua kena lawan.." - Rafizi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Orang asli juga mahu kerajaan Bersih dan tidak mahu dianak-tirikan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Gambar Ustaz Azhar Idrus Yang Menyertai Bersih 4

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu

Bantahan Bersih 4.0 kerja bodoh-anak Zahid Hamidi

canang pada Cananglahnie - Sejam yang lalu
[image: Nurulhidayah-Ahmad-Zahid_cmmt_600_1] Dalam status yang dimuat naik di Facebooknya, Nurulhidayah Ahmad Zahid turut menggunakan bahasa kasar untuk meluahkan pandangannya PETALING JAYA: Anak perempuan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan peserta yang menyertai demonstrasi Bersih 4.0 sebagai kerja bodoh. Bukan setakat itu, dalam status yang dimuat naik di Facebooknya, Nurulhidayah Ahmad Zahid turut menggunakan bahasa kasar untuk meluahkan pandangannya. “Nak sangat pertahankan NEGARA konon? Pergi masuk Askar la. Jaga sempadan. Pegi Ops Pasir.. se... lagi »

Bersih 4: Chicago joins the rally

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Bersih 4: It is all about people’s power

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

BILA "SE EKOR BANGSAT" MENGHINA BANGSA MALAYSIA

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Pemungut Hutang Di Tembak mati oleh Penjenayah

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
Maut di tembak ketika menunggang motosikal GEORGETOWN- Seorang lelaki berusia 31 tahun maut apabila ditembak penjenayah di Jalan Sultan Azlan Shah, di sini pagi tadi. Ketua Jabatan Jenayah Pulau Pinang, Datuk Zakaria Ahmad berkata, mangsa yang ditembak di beberapa bahagian badannya maut ditempat kejadian. "Mangsa yang menunggang motosikal berseorangan dari arah Jelutong ke Gelugor

Baiah wakil rakyat PAS tidak sah lepas Pakatan terkubur - Ahmad Awang

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Baiah yang dilafazkan wakil rakyat PAS ketika pilihan raya umum lalu terbatal apabila Pakatan Rakyat terkubur, kata Penasihat Parti Pekerja Ahmad Awang. Baiah yang pernah dilafazkan wakil rakyat PAS meninggalkan parti itu untuk menubuhkan parti baharu tidak lagi sah selepas Pakatan Rakyat (PR) secara rasminya terkubur, kata Ahmad Awang. Penasihat Parti Pekerja itu berkata wakil rakyat

BLOGGER 95 : Pesona & Mustika

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 2 jam yang lalu
[image: Pesona & Mustika]

Doa Kemerdekaan Posted: 30 Aug 2015 03:47 PM PDT Malaya ini bumi bertuah dan berdaulat. Terlalu banyak rahsia sejarah silam yang maseh belum terbongkar. Di hari kemerdekaan ini saya post doa yang pernah dibacakan oleh Syeikh Ahmad Bin Muhammad Said Linggi sempena kemerdekaan. Diharapkan semua pemimpin AMANAH dalam pentadbiran tak kira di Pusat atau di Negeri. Doa ini juga memohona negara dihindari dari bala bencana dan jugaagar Allah menunjukkan KEMURKAAN ke atas orang yang cuba menimbulkan huru hara. Untuk makluman Syeikh A...

#

Tiada ulasan: