Google+ Badge

Selasa, 1 September 2015

5855. Hal yahudi.

#
Bismillahirrohmanirrohim.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
Detik Islam
Tuesday, September 1, 2015
Sembilan Rahsia Yahudi


Kita tahu saat ini bangsa Yahudi menguasai dunia, bahkan ada teori konspirasi Illuminati, suatu cara bangsa Yahudi menguasai dunia. Seperti kita ketahui juga ada banyak perkara di dunia ini yang nampaknya begitu misteri, namun sudah menjadi gaya hidup dan namun remeh di sekeliling kita.

1. Bahaya Rokok

Bangsa Yahudi pemilik kilang rokok terbesar di dunia. Bangsa Yahudi tidak merokok, mereka tahu bahaya merokok jadi harga rokok dibuat sangat mahal. Di New York, Amerika Syarikat harga rokok per bungkusnya $ 12. Itu setara Rp 108.000 bila harga dollar 9,000 rupiah.

Bila pasaran Yahudi enggan membeli rokok kerana mahal, lantas dijual kemana rokoknya? Tentu saja ke negara-negara Muslim. Misalnya Indonesia. Merokok dapat membuat otak tumpul dan bodoh, dan di Indonesia rokok dijual di samping sekolah. Lihat saja warung kaki lima di sebelah sekolah anda, jual rokok? Bangsa Yahudi makin pintar kerana tak merokok, dan umat muslim semakin bodoh kerana lebih memilih membeli rokok ketimbang menabung atau melakukan pelaburan bijak lainnya.

2. Bahaya Vaksin Dan Ubat Moden

Yahudi jago membuat vaksin dan ubat moden lain, tapi tahukah anda? Rakyat Israel tidak berobat menggunakan vaksin dan ubat-ubatan moden, mereka tahu ubat yang mengandungi bahan kimia tidak bagus untuk kesihatan. Kerana itu masyarakat Israel memilih ubat-ubatan semula jadi, misalnya cuba tebak, Habbatus Sauda! Sungguh ironi, rawatan alami sunah rasul digunakan sebagai rawatan sehari-hari rakyat Israel, namun umat Islam lebih percaya dengan ubat kimia yang katanya moden itu. Belum lagi beberapa vaksin mengandungi babi.

3. Hubungan Ibu Dan Calon Bayinya

Wanita Yahudi ketika mengandung, akan mendengar suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama. Tujuannya untuk mendapatkan bayi yang bijak dan pintar, kerana fikiran dan perasaan si ibu berterusan dengan sang anak. Apabila si anak lahir, sang ibu menyusui sendiri anaknya. Bagaimana dengan umat Islam? Saat ini banyak ibu yang memilih menggunakan susu kilang ketimbang ASI untuk bayinya.

4. Mengganti Kafein berbahaya

Bangsa Yahudi tahu itu. McDonald di Israel menggantikan kopi berkafein dengan teh yang mengandungi polyphenols. Polyphenols berguna sebagai antioksidan memperbaiki sel rosak dan mencegah kanser. Sedang umat Islam masih terpedaya dengan kafein berbahaya.

5. Makan Buah Sebagai Makanan Pembuka

Di Israel mereka mendahulukan makan buah terlebih dahulu sebelum memakan makan utama. Mereka tahu kalau mereka makan makanan utama terlebih dahulu (contohnya nasi atau roti), maka mereka akan mengantuk, lemah dan payah. Sungguh kombinasi yang tidak produktif untuk belajar dan bekerja. Bagaimana dengan umat Islam? Lagi-lagi mereka terpedaya. Masyarakat muslim lebih percaya untuk memakan buah sebagai makanan penutup. Pantas jadi suka mengantuk.

6. Penggalian Masjid Al Aqsa dan Qubah Shakhrah

Sejak 50 tahun lalu, Israel melakukan penggalian bawah tanah. Israel menginginkan Masjid Al Aqsa dan Qubah Shakhrah runtuh dengan sendirinya.

7. Penipuan Sejarah Israel memanipulasi fakta sejarah dengan mengatakan negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967.

Padahal faktanya, Israel yang menyerang negara-negara Arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat. Tetapi mereka mengatakan serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan antisipasi?

8. Umat Muslim Dan Kristian Bersatu

Di Palestin, umat muslim dan umat Kristian bersatu melawan penjajahan zionis.

9. Wajib Tentera

Para pelajar Israel diwajibkan ikut wajib tentera dan dilatih taktik ketenteraan seperti menembak dan memanah.

*sumber islampos.com








Tak cukup perit lagikah, rakyat marhaen?
noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 25 minit yang lalu
*MERDEKA* ialah satu slogan yang sangat besar makna bagi sesebuah negara yang pernah dijajah. Ribuan nyawa terkorban demi memerdekakan negara. Pelbagai jerih payah dilalui oleh generasi lampau dalam usaha membebaskan negara dari belenggu penjajahan. Kini setelah negara mencapai kemerdekaan yang ke-58, slogan kemerdekaan bukan lagi dalam bentuk mengembalikan nostalgia yang tidak dapat dihayati oleh generasi kini. Ia hampir tiada makna dan telah digantikan dengan gemaan menuntut perubahan bagi menjayakan bangsa dan negara yang mampu bersaing dengan cabaran global. Hari ini, negara k... lagi »

Sembilan Rahsia Yahudi

Detik Islam pada Detik Islam - 59 minit yang lalu
[image: yahudi] Kita tahu saat ini bangsa Yahudi menguasai dunia, bahkan ada teori konspirasi Illuminati, suatu cara bangsa Yahudi menguasai dunia. Seperti kita ketahui juga ada banyak perkara di dunia ini yang nampaknya begitu misteri, namun sudah menjadi gaya hidup dan namun remeh di sekeliling kita. *1. Bahaya Rokok* Bangsa Yahudi pemilik kilang rokok terbesar di dunia. Bangsa Yahudi tidak merokok, mereka tahu bahaya merokok jadi harga rokok dibuat sangat mahal. Di New York, Amerika Syarikat harga rokok per bungkusnya $ 12. Itu setara Rp 108.000 bila harga dollar 9,000 rupiah. ... lagi »

 

Belum apa-apa Parti Amanah Negara dapat 10 wakil rakyat Posted: 31 Aug 2015 05:30 PM PDT Selain dari MP Tumpat dan MP Kuala Terengganu aku cukup yakin akan ada beberapa orang lagi wakil rakyat yang akan bersama Parti Amanah Negara tu selepas ni. Kredit imej: Fb Parti Amanah NegaramStar melaporkan: PAS kehilangan 10 wakil rakyat serentak selepas lima Ahli Parlimen dan lima Ahli Dewan Undangan (Adun) parti Islam itu menyertai parti politik baharu yang ditubuhkan Gerakan Harapan Baru (GHB). Bekas Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata ke...  

Jom selamatkan negara dari ancaman belon ....

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sejam yang lalu
Sebelum ini, pada 28 Ogos lalu, Kementerian Dalam Negeri mengeluarkan warta kerajaan melarang pemakaian "apa-apa pakaian berwarna kuning" dan yang mengandungi perkataan "Bersih 4" berkuatkuasa serta merta. Rupa-rupanya bukan itu sahaja, belon kuning juga menjadi phobia kepada penguatkuasa di Malaysia. Kerana menjatuhkan 7 belon kuning yang tertera tulisan "demokrasi", "media bebas" dan "keadilan" kini dianggap boleh mengaibkan dan boleh mengancam keamaman negara?? Kalau negara kita benar-benar mengamalkan demokrasi, media bebas dan keadilan, mengapa pihak berkuasa perlu bera... lagi »

GAMBAR TOK IMAM PATRIOTIK PAKAI JUBAH JALUR GEMILANG MENJADI VIRAL DIMEDIA SOSIAL.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Semangat yang membara menyambut kemerdekaan, moga di Rahmati, tak tahulah perasaan menjadi makmum, imam bersemangat, makmun lagi lah bersemangat ... Apa pun, amal soleh itu di pandang disisi Allah..Tahniah Tok Imam!!*
Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
A*agaimana Bersih 4.0 mengajar kita* – Syahir Nujaba’ Bersih 4.0 benar-benar mengajar kita kemerdekaan bukan milik sesetengah pihak. Ia bukan milik kerajaan semata-mata, namun hakikatnya ia milik seluruh rakyat Malaysia. Menyifatkan himpunan Bersih 4.0 sebagai tidak patriotik adalah tidak adil. Kemerdekaan negara ini dicapai dengan semangat perjuangan, dan Bersih membawa mesej perjuangan yang jelas negara ini perlu diurus tadbir dengan berkesan. Malam pemisah antara himpunan Bersih dengan sambutan kemerdekaan menyaksikan bagaimana Bersih dikendali dengan baik jika dibandingkan ... lagi »

Ulasan penubuhan parti baru oleh GHB

mso.im pada . - 2 jam yang lalu
Semalam Mohamad Sabu telah mengumumkan penubuhan parti baru yang akan menjadi wadah politik kepada GHB. Apakah penubuhan parti baru satu langkah bijak dan perlu? Memandangkan hampir 100% yang menyertai parti itu adalah ahli dan penyokong Pas,, apakah ia bakal mencabar Pas? Tunggu ulasan akan dipostkan segera hari ini. Wassalam Mso.

BERAPI!!! (Gambar) Anak TPM, DS Ahmad Zahid Hamidi Selar Perhimpunan Bersih 4, Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 2 jam yang lalu
*PETALING JAYA:* Anak kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyelar tindakan penyokong Bersih 4 kerana membuat perhimpunan jalanan. Di laman Facebook miliknya, Nurulhidayah Ahmad Zahid menyifatkan protes itu sebagai perbuatan bodoh dan lebih baik penyokong-penyokong yang terlibat memasuki askar dari membuat demo jalanan. "*Nak sangat pertahankan NEGARA konon? Pergi masuk Askar la. Jaga sempadan*. *"Pegi Ops Pasir.. segala mak bapak Ops korang bole rasa. Nie takat uniform kuning bangga dapat masuk TV, masuk paper.. apa ke jadahnya?* *"Don't make me speak... lagi »

Seorang 'Ayahanda' macai Umno ditangkap baling mercun bola kearah peserta Bersih 4 (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Hang tak payah duk ber 'ayahanda' sangat la, dalam puluhan ribu orang tu bekas-bekas komando, askar dan polis pun ramai. Bersama kezaliman dan provokasi ni la makan dia. Takat rantai tambat kera besaq kat tengkuk tu tak payah duk bajet لأمر بالمعروف والنهي عن المنكر sangat la. Suara rakyat Sarawak bersama Ariel Shah III Nama ; Suhaimi Taliban Jawatan ; Ayahanda Parti ; Umno Hobi ; Memacai

Bekas Menteri Ini Buatkan Najib Terkejut?

Addin Deen pada Addin - 2 jam yang lalu
Kehadiran bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ke demonstrasi Bersih 4.0 menunjukkan beliau tidak memilih bangsa untuk bersama rakyat yang mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Menurut bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin, bekas Perdana Menteri telah bertindak berani untuk bersama penunjuk perasaan yang kebanyakannya bukan Melayu.“Apa ruginya Tun di himpunan BERSIH kecuali yang fikir akan bangsatkan diri sendiri. Beranikah Kit Siang di tengah Melayu yang marah,” tulisnya bagi menjawab kutukan pihak tertentu terhadap Dr Mahathir.Tulisnya... lagi »

Zahid rayu pemberita bantu kembalikan pengundi Cina, India kepada BN

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
*OLEH KC NAZARI* *Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Puchong di Serdang, hari ini*. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, 31 Ogos, 2015. Sehari selepas himpunan Bersih 4 berlangsung, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi merayu pertolongan pemberita agar mengembalikan sokongan pengundi Cina dan India kepada Barisan Nasional (BN). Bercakap sewaktu merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Puchong, Zahid berkata beliau yakin pengundi komuniti itu tidak menyisihkan BN secara mutlak ker... lagi »

ANAK PEREMPUAN ARKITEK TERKENAL DITAHAN POLIS KERENA DENGAN SENGAJA MENJATUHKAN BELON BAGI TUJUAN MEMPROVOKASI PECAH KEAMANAN DI MAJLIS YANG DIHADIRI PERDANA MENTERI

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*Polis telah melancarkan suatu siasatan terhadap seorang wanita yang ditahan awal hari semalam kerana mengedarkan belon Bersih 4 di sebuah pusat membeli-belah mewah, menurut peguam suspek.Difahamkan Bilqis Hijjas, anak arkitek terkemuka Hijjas Kasturi, sedang disiasat di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan kerana "memprovokasi pecah keamanan" dengan mengedarkan belon di pusat membeli-belah Pavilion di Bukit Bintang pada Seni Antarabangsa DiverseCity Festival yang telah dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak."Bilqis telah dibebaskan dengan jaminan polis ... Perempu... lagi »

Zahid rayu pemberita bantu kembalikan pengundi Cina, India kepada BN

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Sehari selepas himpunan Bersih 4 berlangsung, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi merayu pertolongan pemberita agar mengembalikan sokongan pengundi Cina dan India kepada Barisan Nasional (BN). Bercakap sewaktu merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Puchong, Zahid berkata beliau yakin pengundi komuniti itu tidak menyisihkan BN secara mutlak kerana media yang diikuti kaum India dan Cina masih memberikan liputan kepada majlis Umno dan gabungan pemerintah itu. "Sekarang ni mereka tak yakin dengan kita. Mereka bukannya benci sangat dengan kita. "Cuba tanya pembe... lagi »

BENARKAH KISAH ALQAMAH ADALAH PALSU ?

IbnuNafis pada Tahu, Faham & Amal - 3 jam yang lalu
Penjelasan daripada Ustaz Raja Ahmad Mukhlis : Point Pertama: Bukan semua hadith yang tidak sahih itu dihukum palsu. Bahkan, sangat sukar untuk menghukum sesuatu hadith itu palsu, apatah lagi dengan perawi yang sekadar dhaif. Al-Imam Ali al-Qari menukilkan dalam muqoddimah kitab al-Masnu', bahawa al-Imam al-Zarkasyi berkata: بَيْنَ قَوْلِنَا : لَمْ يَصِحَّ ، وَقَوْلِنَا : مَوْضُوعٌ ، بَوْنٌ
#

Tiada ulasan: