Selasa, 1 September 2015

5857. Cara tidak menghalalkan hukum. Dendam dan sikap berat sebelah itu keburukan yang penuh kejahatan sifat syaitan laknatullah.

#
Bismillahirrohmanirrohim.

Perkara yang dilarang Allah inilah yang amat disukai syaitan laknatullah. Pelakunya selagi tidak meminta maaf dan memohon keampunan Allah serta bertaubat telah menjerumuskan dirinya sebagai sahabat syaitan laknatullah. Mudahkan seseorang mangsa perbuatannya memaafkan - Sebagai jawapan: Temuilah sendiri mangsa perbuatan kamu itu.

Antara Larangan Allah: 

Berbahasa kesat sama ada secara lisan atau bertulis.
Berdendam.
Khianat.
Hasad dengki.
Memalsukan bukti.
Pecah amanah.
Salah guna kuasa.
Tidak adil dalam penghakiman.
Mempengaruhi orang lain berbuat salah.
Membuat salah atas kehendak ketuanya kerana bimbang hilang sumber pendapatan.
Orang terkehadapan Islam yang berfatwa sekadar bimbang kehilangan pangkat dan darjat dunia.
Berkata lucah atau berisyarat lucah.
Memperdagangkan aib orang lain yang tanpa sedar lambat laun Allah akan membuka aib diri pengaib jua.
Menghina.
Menggelar/melebel.
Mencerca.
Sumpah seranah.
Memfitnah.
Mempersenda bentuk tubuh seseorang yang secara tidak sedar telah memperlekeh kejadian Allah.

Cara tidak menghalalkan Hukum Allah dan Amanah Allah. 
Astaghfirullahalazim.

Tuesday, September 1, 2015 BUKAN ISLAM BANTU AMBIL AIR SEMBAHYANG
KES INI DI SENYAPKAN?

Sumber: (sini)

Jom selamatkan negara, kita singkirkan dua golongan yang rosak itu!

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 54 saat yang lalu
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah mengutuk penganjur demonstrasi di Kuala Lumpur yang menuntut peletakan jawatannya sebagai "haram", semasa ucapan tahunannya pada malam Hari Kemerdekaan. Berpuluh-puluh ribu penunjuk perasaan telah menggesa Najib untuk meletak jawatan, selepas dokumen yang bocor pada Julai menunjukkan beliau menerima kira-kira USD 700m dalam akaun peribadinya daripada entiti dikaitkan dengan dana negara yang menanggung beban hutang. Najib berkata bantahan mencerminkan "kedangkalan patriotisme" dan mengingatkan penunjuk perasaan bahawa mufti negeri Kelan... lagi »


Mahathir Dedahkan Sebab Beliau Sertai BERSIH 4

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 42 minit yang lalu
Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menggunakan blog popular beliau bagi menjelaskan sebab beliau membuat keputusan menghadiri perhimpunan Bersih 4 pada hujung minggu lepas, mengatakan beliau terpaksa berbuat demikian bertujuan mencari penyelesaian kepada kemelut didepani negara. Bekas perdana menteri itu berkata pendiriannya terhadap demonstrasi jalanan seperti yang disuarakan sebelum ini tetap utuh tetapi mendakwa, pentadbiran di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ketika ini memusnahkan semua saluran yang ada untuk menyelamatkan negara. "Saya tidak setuju dengan tunjuk pe... lagi »

Infografik: Cara Kira OT

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 49 minit yang lalu
[image: OT Kerja lebih masa] Ramai pembaca yang bertanyakan tentang cara pengiraan OT (*Over Time*). Biarpun perkara ini telah saya terangkan dengan panjang lebar dalam artikel: *Masa Kerja Dan Kerja Lebih Masa*, namun ramai kurang faham. Mungkin silap saya. Penerangan yang terlalu berbentuk “*ilmiah*“. Mungkin lebih baik jika saya permudahkan dalam bentuk infografik. PERTAMANYA, PERLU DIINGAT KIRAAN OT INI ADALAH BAGI MEREKA YANG DILINDUNGI OLEH AKTA KERJA 1955. DALAM KATA LAIN, YANG BERGAJI RM 2,000 DAN KE BAWAH. ASAS KIRAAN Untuk membuat kiraan kita perlukan asasnya: - GAJI POKO... lagi »

Nizar ahli Amanah Negara,Pejabat Nizar tetap beroperasi di tempat lama.

mantaro pada SISI BUKIT - Sejam yang lalu
Berita baik untuk penduduk Changkat Jering, Pejabat atau Pusat Khidmat, Adun Changkat Jering, Dato Seri Nizar tetap di tempat yang sama. DS Nizar , walaupun secara automatik bukan Ahli PAS, beliau masih ADUN.Beliau mewakili AMANAH NEGARA. DS Nizar sewaktu ditanya pagi tadi, adakah beliau akan terus beroperasi di pejabat sekarang."Ya, " jawab Nizar. Sehubungan itu, penduduk boleh bertemu pegawai beliau di pejabat sekarang(asal).


Baca disini apa kata Tun Dr Mahathir tentang sokongan nya terhadap Bersih............

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
1. Saya hadir dalam tunjuk perasaan anjuran Bersih pada 29-30 Ogos. Ramai yang tertanya-tanya apakah saya sudah jadi penyokong Bersih. Apakah saya sokong parti lawan DAP dan Kit Siang. Ada juga yang bertanya saya sudah memihak kepada orang Cina. 2. Saya pernah menyatakan demonstrasi jalanan tidak harus diguna untuk tekanan politik kerana ia menjejaskan perniagaan terutama perniagaan kecil dan ekonomi Negara. Apakah sekarang perbuatan saya tidak menunjuk sifat berdolak-dalik dalam politik. 3. Saya tidak setuju dengan tunjuk perasaan kerana ada saluran lain yang boleh digunakan unt... lagi »

Najib gelar peserta Bersih 4 'sekor-sekor'

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
Rakaman video petikan Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu majlis di Kuala Terengganu menjadi popular kerana perkataan ‘sekor-sekor’ yang diguna Perdana Menteri untuk merujuk kepada peserta Bersih 4.0. Menerusi video yang dimuatnaik The Star TV, Najib berkata, peserta Bersih 4.0 yang dipanggil ‘sekor-sekor’ itu tidak mampu untuk membantu membangunkan Felda dan kawasan luar bandar kecuali

SIAPAKAH PM Malaysia satu-satunya sebut HARAM JADAH, BANGSAT, SEKOR-SEKOR terhadap rakyat M'sia..???!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
*Tidak heranlah jika anak2 didikan UMNO & pencacainya bersikap seperti boss mereka... ibarat "Bapa Kencing Berdiri Anak Kencing Berlari.." Tahniah UMNO & Najib Razak !!!*

Bersih 4: Bil RM65,000 akan dihantar kepada Maria Chin - Rahman Dahlan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Bersih 4: Bil RM65,000 akan dihantar kepada Maria Chin - Rahman Dahlan]*SERDANG *: Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan akan menghantar bil berjumlah RM65,000 kepada penganjur perhimpunan Bersih 4, Maria Chin Abdullah bagi proses pembersihan kawasan perhimpunan terbabit. "Saya akan menghantar bil tersebut kepada Maria Chin dalam minggu ini juga. "Banyak kawasan yang kotor, sampah merata-rata yang dilakukan para pemprotes," katanya pada sidang media pelaksanaan pengasingan sisa pepejal di punca di MAEPS, di sini, hari ini.... lagi »

BUKAN ISLAM BANTU AMBIL AIR SEMBAHYANG

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 jam yang lalu
KES INI DI SENYAPKAN?


7 orang kuat BERSIH dipanggil polis

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Tujuh ahli jawatankuasa pemandu BERSIH dipanggil polis untuk memberi keterangan kepada pihak berkuasa esok ekoran penganjuran perhimpunan pada Sabtu dan Ahad lalu. Mereka - termasuk Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah - dikehendaki memberi keterangan masing-masing di Bukit Aman. Dihubungi Malaysiakini, Maria berkata enam lagi anggota jawatankuasa yang mendapat arahan sama ialah Sarajun Hoda Abdul Hassan, Masjaliza Hamzah, Farhana Halim, Fadiah Nadwa Fikri, Mandeep Singh dan Adam Adli Abdul Halim. Mereka akan disasat mengikut Seksyen 120, 124C, 140 dan 141 Kanun Keseksaan.

Menteri Umno kata Dr Mahathir sangat marah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Tun Dr Mahathir Mohamad menghadiri BERSIH 4 hanya kerana dia kini "orang yang sangat marah" dan kemungkinan tidak boleh berfikir dengan betul, kata Datuk Abdul Rahman Dahlan. Ahli Parlimen Kota Belud itu berkata, tindakan bekas pedana menteri selama 22 tahun itu juga menyebabkan pihak yang bersimpati kepada beliau, kini menjauhinya. "Ia tindakan luar jangka daripada negarawan seperti beliau. "Ia (menghadiri BERSIH 4) adalah keputusan sangat mengecewakan dan kita percaya ia boleh dilakukan dengan cara lain," katanya di sidang media di Serdang hari ini. Abdul Rahman yang juga Pengarah... lagi »


PKR dakwa kerajaan rancang beli kapal perang RM3 bilion

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mempertikaikan kesesuaian masa pembelian kapal perang Rusia yang dibuat sewaktu ekonomi Malaysia sedang merudum. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015.] Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mempertikaikan kesesuaian masa pembelian kapal perang Rusia yang dibuat sewaktu ekonomi Malaysia sedang merudum. PKR hari ini menggesa kerajaan menjelaskan hasratnya membeli sebuah kapal perang bernilai RM3 bilion, seperti didakwa majalah The International Business Times pada 26 Ogos lalu. Setiausaha agungnya Rafizi Ramli pada satu sidang med... lagi »

PKR cadang DEIG beroperasi seperti badan berkanun

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Setiausaha agung PKR Rafizi Ramli berkata, Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG) patut beroperasi seperti sebuah badan berkanun. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015.] Setiausaha agung PKR Rafizi Ramli mencadangkan kepada Selangor agar entiti baru perniagaan negeri itu, Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG), beroperasi seperti sebuah badan berkanun. Katanya, perkara itu sudah dikemukakan kepada pihak berkenaan, sambil menambah ia boleh dilakukan walaupun DEIG adalah syarikat sendirian berhad. Katanya, operasi badan berkanun akan memastikan kewujudan panel b... lagi »

Daripada berpuluh-puluh menteri Umno, hanya seorang saja yang berani puji Bersih 4

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
Nazri: Terima kasih, BERSIH Zulaikha Zulkifli Hari ini, 1:22 pm Hari ini, 1:25 pm Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz mengucapkan terima kasih kepada penganjur BERSIH 4 kerana mempromosikan Malaysia. Kata Ahli Parlimen Padang Rengas itu berkata, perhimpunan selama 34 jam itu mendapat liputan daripada media antarabangsa dan secara tidak langsung mengiklankan bahawa demokrasi sihat diamalkan di negara ini. "Dari segi pelancongan dan pandangan luar negara, ia bagus juga sebab menunjukkan demokrasi sihat negara kita. "Dah tayang di CNN, Aljazeera, BBC, satu dunia t... lagi »


Bekas pemimpin tubuh parti baharu, PAS teguh dengan perjuangan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata, PAS kini lega kerana tiada lagi ahli dalaman yang berterusan mengecam parti dengan penubuhan parti baharu. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015.] Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata, PAS kini lega kerana tiada lagi ahli dalaman yang berterusan mengecam parti dengan penubuhan parti baharu. Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan tidak gusar dengan tindakan beberapa bekas pemimpinnya yang mengambil alih Parti Pekerja Malaysia (PPM) bagi menubuhkan parti baharu. Beliau dilaporkan Ber... lagi »

Pijak gambar Hadi boleh cetus perbalahanan kata PAS Wilayah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
PAS Wilayah Persekutuan membuat laporan polis terhadap penganjur perhimpunan BERSIH 4 apabila mendapati ada peserta demonstrasi itu memijak gambar presiden mereka dan Datuk Seri Najib Razak. Laporan itu dibuat pesuruhjayanya, Mohamad Noor Mohamad di Balai Polis Dang Wangi jam 11.30 pagi tadi. Sambil menggesa polis menjalankan siasatan terhadap insiden itu, Mohamad Noor (*gambar, dua dari kanan*) juga menuntut pihak yang terlibat meminta maaf secara terbuka kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan "seluruh rakyat Malaysia". “Saya minta polis jalankan siasatan dan perkara ini boleh disele... lagi »

'Orang tua macam Dr M takkan baling bom' - Nazri Aziz

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz berpendapat, kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad dalam perhimpunan BERSIH 4 tidak memberi sebarang ancaman kepada negara. Nazri yang juga anggota majlis tertinggi Umno berkata beliau melihat Mahathir sudah berubah sikap kerana bekas perdana menteri itu sebelum ini menolak demonstrasi. Dengan sinis, Nazri bagaimanapun berkata beliau percaya bahawa "orang tua" seperti bekas perdana menteri itu tidak akan mencetuskan masalah dalam perhimpunan seperti itu. "Diapun sudah berubah sikap. Dulu (Mahathir) kata demonstrasi bukan budaya ki... lagi »

'Terima kasih, tapi ia silap anda juga' - Tian Chua

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Naib Presiden PKR, Tian Chua mengucapkan terima kasih kepada Tun Dr Mahathir Mohamad kerana menunjukkan sokongan kepada BERSIH 4 hari ini tetapi berkata ini tidak bermakna rakyat harus lupa masa lalu. Tian Chua, yang secara kebetulan terserempak dengan Mahathir apabila beliau tiba berhampiran Dataran Merdeka malam tadi, telah mengiringi negarawan itu melalui orang ramai. "Saya sempat bersalam dengan beliau tetapi kami tidak sempat bercakap apa-apa. "Bagi saya Dr Mahathir berhak untuk menyatakan sokongan tapi ini juga tidak bermaksud rakyat harus lupa sebahagian daripada masalah ini ... lagi »

Nazri: Terima kasih, BERSIH

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz mengucapkan terima kasih kepada penganjur BERSIH 4 kerana mempromosikan Malaysia. Kata Ahli Parlimen Padang Rengas itu berkata, perhimpunan selama 34 jam itu mendapat liputan daripada media antarabangsa dan secara tidak langsung mengiklankan demokrasi sihat diamalkan di negara ini. "Dari segi pelancongan dan pandangan luar negara, ia bagus juga sebab menunjukkan demokrasi sihat negara kita. "Dah tayang di CNN, Aljazeera, BBC, satu dunia tahu tentang itu (perhimpunan BERSIH) jadi saya sedikit sebanyak mengucapkan terima kasih pad... lagi »

Bekas ketua Pemuda PAS letak jawatan dalam parti

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Bekas ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat berkata, penyertaannya dalam Parti Amanah Negara akan memperkukuhkan parti baharu itu dengan memberi fokus terhadap isu rakyat bagi menghadapi pilihan raya umum ke-14. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015.] Bekas ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat hari ini secara rasmi mengumumkan peletakan jawatannya dalam parti dan menganggotai Parti Amanah Negara (Amanah) yang akan ditubuhkan. Turut mengambil langkah sama ialah kepimpinan PAS Pulai, Johor yang terdiri daripada Ketua Pemuda Mohd Syafiq Abdul Aziz dan Ketua Muslimat Fatim... lagi »

Reaksi berlebihan jauhkan PAS daripada politik arus perdana, kata bekas pemimpin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Bekas setiausaha agung PAS, Datuk Kamarudin Jaffar berkata reaksi PAS yang dilihat berlebihan terhadap aksi segelintir peserta Bersih 4 memijak gambar pemimpin mereka akan menjauhkan lagi parti Islam itu dari pentas utama politik negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015.] Bekas setiausaha agung PAS, Datuk Kamarudin Jaffar berkata reaksi PAS yang dilihat berlebihan terhadap aksi segelintir peserta Bersih 4 memijak gambar pemimpin mereka akan menjauhkan lagi parti Islam itu dari pentas utama politik negara. Reaksi PAS yang dilihat berlebihan terhadap ak... lagi »

Suka duka penganjuran Bersih 4 luar negara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
oleh Mariam Mokhtar Pemimpin-pemimpin terus mengecewakan rakyat Malaysia dengan pengumuman mereka yang demonstarsi di Kuala Lumpur adalah “haram”. Seorang pengkritik berkata, sinis, “Saya bersetuju sepenuhnya. Derma RM2.6 bilion, duit yang hilang dari 1MDB dan ‘pilihanraya yang dibeli’ adalah halal!” Di beberapa tempat di luar negara, seperti di London, bantahan Bersih 4 mungkin hanya berlaku beberapa jam sahaja, tetapi sepertimana bantahan-bantahan lain, penganjur terpaksa bekerja keras selama beratus jam lamanya, untuk memastikan semuanya berjalan lancar, pada hari kejadian. Sal... lagi »

Akar umbi Umno tak marah Dr Mahathir turun Bersih 4

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Kemunculan Tun Dr Mahathir Mohamad di perhimpunan Bersih 4 menimbulkan pelbagai reaksi termasuk peringkat akar umbi Umno tetapi menerimanya kerana yakin ia bertujuan mendesak Datuk Seri Najib Razak melepaskan jawatannya semata-mata. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015.] Kemunculan Tun Dr Mahathir Mohamad di perhimpunan Bersih 4 menimbulkan pelbagai reaksi termasuk peringkat akar umbi Umno tetapi menerimanya kerana yakin ia bertujuan mendesak Datuk Seri Najib Razak melepaskan jawatannya semata-mata. Ahli Umno di peringkat akar umbi tidak marah dengan tind... lagi »

Saya terpaksa sertai Bersih 4 untuk selamatkan negara, kata Dr Mahathir

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, keputusannya hadir pada Bersih 4 kerana pentadbiran di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sudah memusnahkan semua saluran untuk menyelamatkan negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015.] Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, keputusannya hadir pada Bersih 4 kerana pentadbiran di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sudah memusnahkan semua saluran untuk menyelamatkan negara. Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menggunakan blog popular beliau bagi menjelaskan sebab beliau membuat keputusan menghadiri perhimpunan B... lagi »

Permohonan Maaf Dari Ketua Pengiring Mat Sabu

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Aris Awang Saya selaku Ketua Pengiring kepada Hj Mohammad bin Sabu sepanjang Himpunan BERSIH 4.0 memohon berbanyak kemaafan kepada Hj Mohammad Sabu, keluar ga, sanak saudara dan kenalan Islamnya kerana tidak berjaya mengawal serbuan rakyat Malaysia dalam Himpunan Bersih 4.0 dari berbagai kaum untuk mengambil gambar, berselfie, bersalaman dan menandatangan di baju, topi, ikat kepala dan

BLOGGER 96 : BILIK SEWA

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 3 jam yang lalu

Terbukti Kenyataan Syed Mokhtar Bukhary Adalah Palsu...

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 3 jam yang lalu
S*yed Mokhtar nafi tulis artikel berkaitan Najib* Jutawan yang juga Pengasas Yayasan Albukhary, Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary menafikan beliau menulis artikel berkenaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Artikel bertajuk `Luahan Hati Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary Berkenaan Perdana Menteri’ telah disebar di media sosial sejak 29 Ogos lalu. Menurut Syed Mokhtar, beliau tidak boleh terus membiarkan perbuatan menyamar menggunakan namanya lebih-lebih bagi tujuan yang menyalahi undang-undang. “Untuk mengelakkan keraguan atau kekeliruan, orang ramai boleh merujuk ke laman w... lagi »

Lelah ku

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 3 jam yang lalu

Akar umbi Umno tak marah Dr Mahathir turun Bersih 4

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 jam yang lalu
OLEH MD IZWAN *Kemunculan Tun Dr Mahathir Mohamad di perhimpunan Bersih 4 menimbulkan pelbagai reaksi termasuk peringkat akar umbi Umno tetapi menerimanya kerana yakin ia bertujuan mendesak Datuk Seri Najib Razak melepaskan jawatannya semata-mata.* – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015. Ahli Umno di peringkat akar umbi tidak marah dengan tindakan Tun Dr Mahathir Mohamad menghadiri Bersih 4 hujung minggu yang lalu, sebaliknya menggesa supaya kepimpinan di atas menyelesaikan kemelut yang melanda parti. Walaupun pada awalnya mereka tidak memahami keputusan bekas perdana... lagi »

PAS perlu sambut baik kemunculan PAN

mso.im pada . - 3 jam yang lalu
*ULASAN KHAS* *Barisan kepimpinan GHB pada sidang umum parti.**Selepas* 15 jam selesai himpunan Bersih 4 dengan jayanya, kumpulan PAS yang ditolak dalam muktamar lalu telah mengumumkan penubuhan parti baharu sebagai wadah penerus perjuangan mereka. Ia diumumkan oleh Mohamad Sabu selaku pengerusi GHB dan beliau juga pengerusi jawatankuasa protem parti baru itu dalam satu sidang akhbar khas di Kuala Lumpur petang semalam. Kesemua anggota kumpulan berkenaan yang menggelarkan mereka pembawa Gerakan Harapan Baru (GHB) hadir, kecuali empat bekas pemimpin PAS yang juga kalah tidak menzah... lagi »

Akhirnya Pemimpin BN Merayu Minta Pertolongan

Addin Deen pada Addin - 4 jam yang lalu
*Akhirnya Pemimpin BN Merayu Minta Pertolongan.* Kerajaan Barisan Nasional (BN) perlu mengubah dirinya dulu untuk memenangi semula keyakinan rakyat, bukannya dengan mendesak wartawan supaya "memberikan gambaran yang baik mengenai mereka", kata seorang wakil rakyat DAP hari ini. Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua berkata, wartawan berperanan melaporkan fakta dan kebenaran dan jika sesiapa, baik BN mahupun pembangkang, digambarkan dalam keadaan buruk, ia bukan salah media tetapi salah pihak yang terbabit. "Untuk menyelesaikan persepsi negatif BN tidak susah. Ia hanya perlu ... lagi »

Dr M rayu MP BN sokong undi tak percaya

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad merayu kepada para MP BN agar menyokong usul tidak percaya ke atas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak Beliau menjelaskan, kerajaan BN akan tetap kekal walau MP berkenaan boleh menyokong undi tidak percaya kerana parti tersebut masih menguasi kerusi majoriti di Parlimen. Katanya, langkah itu perlu dilakukan untuk membendung masalah yang kini terpaksa ditanggung oleh rakyat. “Oleh itu saya terpaksa menyertai demonstrasi jalanan anjuran Bersih yang bertema singkirkan Najib kerana rasuah. “Saya rayu kepada ahli Dewan Rakyat Umno dan BN sup... lagi »

Tunggulah bil DBKL, BERSIH...kata Menteri Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan 'menasihati' Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah supaya jangan 'membelanjakan' wang mereka untuk sementara waktu. Kata Abdul Rahman, kerajaan akan menghantar bil tuntutan kepada pertubuan itu untuk menampung kes memberishkan kawasan tempat perhimpunan BERSIH 4 diadakan. "Tolong jangan belanja habis (sebab) saya fikir nak hantar satu bil kepada BERSIH," katanya di sidang media di Serdang hari ini. Abdul Rahman yang juga Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan berkata, jumlah kos tambahan untuk membersihk... lagi »


#

Tiada ulasan: