Rabu, 2 September 2015

5882. Surat tunjuk sebab.

#




Bekas timbalan pengarah SB akhirnya terima surat tunjuk sebab

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 minit yang lalu
[image: Bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas (SB) Datuk Abdul Hamid Bador menerima surat tunjuk sebab daripada Ibu Pejabat Polis Bukit Aman yang meminta beliau untuk memberikan penjelasan bertulis tentang mengapa beliau melanggar tata etika sebagai anggota polis. Beliau mempunyai 2 minggu untuk memberikan penjelasan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 September, 2015.] Bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas (SB) Datuk Abdul Hamid Bador menerima surat tunjuk sebab daripada Ibu Pejabat Polis Bukit Aman yang meminta beliau untuk memberikan penjelasan bertulis tentang mengapa beliau... lagi »

Akibat suruh Nizar masuk DAP, dia terpaksa masuk mahkamah....

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 8 minit yang lalu
Bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini memfailkan saman fitnah berjumlah RM3juta terhadap Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria kerana kenyataan berunsur fitnah terhadap plaintif. Writ saman dan pernyataan tuntutan melalui Tetuan Awi & Co bertarikh 14 Ogos 2015 di Mahkamah Tinggi Ipoh. Pihak defendan dikehendaki hadir ke Mahkamah Tinggi Ipoh pada 12 Oktober 2015 jam 9.00 pagi untuk pengurusan kes. Sekiranya defendan engkar hadir pada tarikh dan masa yang ditetapkan, penghakiman boleh dimasukan terhadap defendan. Kenyataan berunsur fitnah terse... lagi »

Dr Mahathir berani kerana Anwar di penjara

atsixty pada ZAKRI ALI - 13 minit yang lalu
*Meskipun kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad ke perhimpunan Bersih 4 hujung minggu lalu bersama isterinya Tun Siti Hasmah Mohd Ali dialu-alukan Datuk Seri Anwar Ibrahim, namun ramai melihat keberanian Dr Mahathir hanya apabila Anwar di penjara.* *Sebelum ini beliau juga berani menziarahi allahyarham Pak Brahim, ayahanda Anwar di kediamannya ketika Anwar masih belum sampai untuk menziarahi ayahnya.* *Dr Mahathir yang satu ketika dulu turut mengundang kemarahan rakyat atas tindakannya menyingkirkan Anwar sebagai timbalannya dengan tuduhan liwat, hari ini dilihat bijak menggunakan pe... lagi »

Nak Cemburu Apa Dengan......

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 minit yang lalu
*Kejayaan BN menjahanamkan ekonomi negara, mengamalkan budaya rasuah, menswastakan segala aset negara, menjadikan hutang negara lebih 700 bilion ringgit, dan banyak lagi malang2 berlaku merupakan kejayaan yang.. ...DICEMBURUI rakyat terutama pembangkang...*

Detik akhir Najib semakin pasti, kata akhbar Indonesia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 minit yang lalu
*Akhbar harian berpengaruh Indonesia menyamakan perhimpunan Bersih 4 hujung minggu lalu dengan pemberontakan anti Suharto pada akhir 90an, menunjukkan saat akhir Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semakin hampir. Akhbar itu membuat perbandingan antara reaksi Najib dengan Suharto semasa demonstrasi "reformasi" di Jakarta yang memaksa diktator paling lama berkhidmat itu meletakkan jawatannya pada Mei 1998. "Dakwaan rasuah dan penyalahgunaan kuasa terhadap perdana menteri semakin kuat dan beliau nampaknya gagal meyakinkan rakyat yang beliau tidak bersalah," kata akhbar itu. ... lagi »

Erti demokrasi berbeza mengikut negara, kata speaker Parlimen Malaysia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 24 minit yang lalu
[image: Speaker Parlimen Malaysia Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata pemahaman tentang demokrasi di sesetengah negara tidak sepatutnya dipaksa untuk diterima oleh negara lain yang mempunyai budaya, agama dan latar belakang sosial yang berbeza. – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 September, 2015.] Speaker Parlimen Malaysia Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata pemahaman tentang demokrasi di sesetengah negara tidak sepatutnya dipaksa untuk diterima oleh negara lain yang mempunyai budaya, agama dan latar belakang sosial yang berbeza. Speaker Parlimen Malaysia Tan Sri Pandikar Amin... lagi »

Bertindak tanpa rasa takut lawan rasuah, Abu Kassim beritahu pegawai SPRM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 29 minit yang lalu
[image: Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Abu Kassim Mohamed berkata, pihaknya tidak memberi sebarang kekebalan kepada mana-mana pihak daripada disiasat oleh SPRM, malah bersedia untuk berkorban dalam memperjuangkan kepentingan awam. – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 September, 2015.] Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Abu Kassim Mohamed berkata, pihaknya tidak memberi sebarang kekebalan kepada mana-mana pihak daripada disiasat oleh SPRM, malah bersedia untuk berkorban dalam memperjuangkan kepentingan awam. Pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diingatkan supaya berti... lagi »

Pemimpin berkuasa akan jadikan Malaysia negara melarat, kata Rafidah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 32 minit yang lalu
[image: Malaysia akan berakhir jadi negara melarat jika kerajaan masih terus enggan mendengar rintihan dan suara rakyat, kata bekas menteri Tan Sri Rafidah Aziz. – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 September, 2015.]Malaysia akan berakhir jadi negara melarat jika kerajaan masih terus enggan mendengar rintihan dan suara rakyat, kata bekas menteri Tan Sri Rafidah Aziz. – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 September, 2015.Malaysia akan berakhir menjadi negara tanpa pentadbiran yang baik dengan rasuah berleluasa jika pihak berkuasa tidak ambil peduli isu sebenar disuarakan rakyat, k...lagi »

‘Saya tidak mahu makan gaji buta’ - Abdul Hamid Bador

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 35 minit yang lalu
[image: Abdul Hamid Bador] SHAH ALAM - Bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas (SB) Bukit Aman, Datuk Abdul Hamid Bador mengesahkan menerima surat tuntutan penjelasan daripada Ketua Polis Negara berikutan mengadakan sidang media 23 Ogos lalu. Abdul Hamid berkata, surat berkenaan diterimanya petang tadi. "Saya sudah terima surat meminta penjelasan daripada IGP (Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar) petang tadi. "Pihak IGP menghendaki saya menjawab secara bertulis kepada bahagian tatatertib Bukit Aman dalam masa dua minggu," katanya kepada Sinar Online. Sebelum ini, Abdul Ham... lagi »

(Bersih 4) Bersih: Why Charge Us RM65,000? It's DBKL's Job To Do The Clean Up

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 41 minit yang lalu

World anti-corruption head slams Najib on home ground

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 54 minit yang lalu

(Bersih 4) Bukit Aman Questioned 7 Organisers Of The Bersih 4 Rally

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 54 minit yang lalu

Tahanan dipaksa tukar tuala wanita depan polis?

kerengga pada KERENGGA - 58 minit yang lalu
Patah semangat - itu dirasakan sebahagian daripada tahanan polis yang ditangkap di gig Party Tonight, Revolution Tomorrow di Rumah Api di Pekan Lama Ampang minggu lalu. Seorang daripada mereka - wanita - memberitahu dia berasa begitu kerana didakwa cuba menjatuhkan kerajaan sedangkan apa yang dibuat ketika ditahan ialah menonton persembahan muzik saja. Wanita yang enggan didedahkan

KETUA NGO ANTIRASUAH DUNIA MENUNTUT JAWAPAN DARI NAJIB RAZAK ...

atsixty pada ZAKRI ALI - 58 minit yang lalu
Azrin Shah Aziz *[image: Azrin Shah Aziz's photo.]* * Pengerusi Transparency International (TI) Jose Ugaz menuntut jawapan terhadap dakwaan skandal melibatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.* * Dalam ucapan pembukaan dalam Persidangan Antirasuah Antarabangsa ke-16 (IACC) di Putrajaya hari ini, Ugaz berkata kerajaan mengambil banyak inisiatif untuk menangani masalah rasuah.* * “Kita mahu lihat lebih banyak kemajuan tetapi perkara itu tidak dapat berlaku selagi terdapat soalan tidak berjawab berhubung AS$700 juta yang masuk ke akaun peribadi perdana menteri,” katanya disambut ... lagi »

PAS perlu sambut baik kemunculan PAN

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Mohd Sayuti Omar Selepas 15 jam selesai himpunan Bersih 4 dengan jayanya, kumpulan PAS yang ditolak dalam muktamar lalu mengumumkan penubuhan parti baharu sebagai wadah penerus perjuangan mereka. Ia diumumkan oleh Mohamad Sabu selaku pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) dan beliau juga pengerusi jawatankuasa protem parti baharu itu dalam satu sidang akhbar khas di Kuala Lumpur petang kelmarin. Kesemua anggota kumpulan berkenaan yang menggelar sebagai pembawa GHB hadir kecuali 4 bekas pemimpin PAS yang juga kalah tidak menzahirkan diri. Mereka ialah bekas Naib Presiden Husam Musa dan ... lagi »

Taklik lafaz cerai talak 3 sah, kata timbalan mursyidul am PAS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Ahmad Yakob berkata pihaknya sudah merujuk perkara berkenaan kepada Ketua Hakim Syarie Kelantan Datuk Daud Mohammad dan beliau mengesahkan dari segi hukum Islam, jatuh hukum talak 3 kepada pelafaz taklik tersebut jika individu terbabit keluar parti. – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 September, 2015.] Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Ahmad Yakob berkata pihaknya sudah merujuk perkara berkenaan kepada Ketua Hakim Syarie Kelantan Datuk Daud Mohammad dan beliau mengesahkan dari segi hukum Islam, jatuh hukum talak 3 kepada pelafaz taklik terseb... lagi »

Di P'jaya, ketua NGO antirasuah dunia tuntut jawapan PM

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Alyaa Azhar Hari ini, 5:30 pm Hari ini, 5:34 pm Pengerusi Transparency International (TI) Jose Ugaz menuntut jawapan terhadap dakwaan skandal melibatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Dalam ucapan pembukaan dalam Persidangan Antirasuah Antarabangsa ke-16 (IACC) di Putrajaya hari ini, Ugaz berkata kerajaan mengambil banyak inisiatif untuk menangani masalah rasuah. “Kita mahu lihat lebih banyak kemajuan tetapi perkara itu tidak dapat berlaku selagi terdapat soalan tidak berjawab berhubung AS$700 juta yang masuk ke akaun peribadi perdana menteri,” katanya disambut tepukan. ... lagi »

Kalau Najib Hadir Persidangan Anti Rasuah Tu.. Mana Dia Nak Letak Muka Agaknya Isu Derma RM2.6 Billion Dibangkitkan?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Nampak macam nak cover Najib saja kenyataan Paul Low ni.. alasannya jelas satu cubaan untuk memperbodohkan rakyat.. Kononnya menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Paul Low, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dinasihatkan supaya menarik diri daripada merasmikan Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) di Putrajaya hari ini kerana kemungkinan beliau terpaksa berdepan dengan persekitaran yang “ganas”. Beliau berkata sebagai menteri, beliau perlu memberi nasihat kepada Najib selepas mengambil kira keadaan dan pandangan terhadap isu yang membabitkan dirinya secara pe... lagi »

Tindakan keras hanya menambahkan sokongan terhadap Bersih

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
oleh Hazlan Zakaria Seperti yang telah diingatkan ramai, apa-apa pujian terhadap ‘anggota beruniform biru’ atas tindak profesional mereka ketika perhimpunan (yang tidak boleh dinamakan) hujung minggu lalu tidak akan bertahan lama, selagi mereka kekal di bawah naugan kerajaan hari ini. Ini boleh dibuktikan dengan campur tangan pihak eksekutif dalam perjalanan kakitangan Cawangan Khas (SB) dan sebuah lagi badan penguatkuasaan dalam siasatan mereka terhadap individu berprofil tinggi baru-baru ini. Memang, apa-apa merit yang diberikan atas tindakan cemerlang polis dalam mengendalikan ... lagi »

Skandal RM2.6 bilion: Hanya Najib boleh jawab - José Ugaz.

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: José Ugaz.] PUTRAJAYA - Hanya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak boleh menjawab soalan berkaitan wang sejumlah RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadinya. Pengerusi Transparency International, Jose Ugaz berkata, segala usaha kerajaan untuk mengatasi masalah rasuah tidak akan berjaya sekiranya masih ada jawapan yang belum dijawab dalam isu wang RM2.6 bilion. “Siapa yang bayar wang itu dan mengapa? Ke mana wang itu pergi? “Seseorang boleh menjawab soalan-soalan itu. Jika ia tidak berlaku, maka hanya siasatan yang bebas dan tiada campur tangan politik boleh m... lagi »

TIME IS GOLD

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - Sejam yang lalu

MAHATHIR MEMANG MAHU DITANGKAP POLIS.

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*[image: MAHATHIR MEMANG MAHU DITANGKAP POLIS.]* *Kehadiran bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad sebanyak dua kali dalam Bersih 4 bukan saja mengundang perhatian ramai serta kecaman daripada para pemimpin UMNO, tetapi turut memancing tindakan pihak polis untuk menyiasatnya.* *Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar mengesahkan bahawa bekas Perdana Menteri itu akan disiasat mengenai kehadirannya dalam perhimpunan tersebut serta dakwaan yang dibuatnya berkaitan rasuah terhadap pemimpin tertentu dalam UMNO.* *[image: tt]* *Katanya, pihak polis akan mendapatkan maklumat lanjut be... lagi »

Nak tahu kenapa Peguam Negara di pecat... suarakami

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
Hari tu Najib bagi tahu rakyat, mantan Peguam Negara, Gani Patail dipecat atas alasan kesihatan .... kawan tu tinggal sebulan sahaja lagi untuk bersara...Kena pecat mengejut gitu sahaja. Tak ada majlis meraikan sebagaimana lazimnya 'Jasa Mu Dikenang....Gani Patail dimalukan dengan pemakluman khidmatnya ditamatkan ketika beliau datang ke pejabatnya untuk bertugas seperti biasa.... Setiausaha Negara Ali Hamsah siap menunggu diluar pintu pejabat dan melarangnya dari masuk. Ungkapan popular oleh Donald Trump dan Tony Fernandes dalam siri teevee 'The Apprentice Worldwide' suatu ketika... lagi »

Parti Pekerja tidak boleh dijenamakan sebagai Amanah, kata Nur Jazlan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Parti Pekerja Malaysia tidak boleh dijenamakan semula sebagai Parti Amanah Negara, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed. – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 September, 2015.]Parti Pekerja Malaysia tidak boleh dijenamakan semula sebagai Parti Amanah Negara, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed. – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 September, 2015.Parti Pekerja Malaysia tidak boleh dijenamakan semula sebagai Parti Amanah Negara (Amanah) kerana ia bukan parti politik tetapi sebuah parti yang memperjuangkan hak pekerja. Timbalan ... lagi »

Polis buru individu pijak gambar pemimpin, kata KPN

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
*Gambar Hiasan* Published: 2 September 2015 7:34 PM Individu memijak gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada perhimpunan Bersih 4 sedang diburu, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar. – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 September, 2015. Polis sedang memburu individu yang memijak gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di perhimpunan Bersih 4 hujung minggu lepas, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar. "Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai individu yang memijak gambar berkenaan segera salurkan kepada polis supaya kita dapat ambil tinda...lagi »

MENGAPA PAS TIDAK SESUAI BERADA DI PAKATAN RAKYAT 2.0 -

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Sejam yang lalu
MENGAPA PAS TIDAK SESUAI BERADA DI PAKATAN RAKYAT 2.0 - Hanifa Maidin MENGAPA PAS TIDAK SESUAI BERADA DI PAKATAN RAKYAT 2.0. 1. Saya dan rakan rakan dari Parti Amanah Negara sesungguhnya amat gembira dan terharu dengan sikap yang ditunjukkan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim yang memberikan sokongan yang padu kepada wujudnya parti Islam baru atas nama Parti Amanah Negara sepertimana perutusan beliau dari penjara Sg Buluh bertarikh 1 hb September 2015. 2. Sudah tentu perutusan DSAI tersebut memberi suntikan baru kepada parti islam baru yang kami tubuhkan ini kerana semua tahu DSAI adala... lagi »

Takut datang IACC....mudahnya "sekor bangsat" nak perbodohkan rakyat..!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
*Alasan yg diberi Najib tak hadir ke persidangan antirasuah ini "KERANA FAKTOR KESELAMATAN..." HAKIKATNYA.. jika Najib Razak dtg ke mana Najib nak sorok dgn DUA PERSOALAN dlm persidangan #16IACC #Malaysia hari ini.. 1) SIAPA BAYAR DAN KENAPA BAYAR ? 2) KE MANA DUIT RM2.6 BILION ITU PERGI ? HANYA seorang saja yg boleh jawab soalan tersebut...*

Tiada siapa yang tahu apa yang tersirat

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 2 jam yang lalu
#tiadasiapayangtahuapayangtersirat

Penganjur Bersih cabar DBKL bawa bukti

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Penganjur Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah sanggup diseret ke mahkamah bagi menjawab tuduhan itu peserta bersih kencing dan merosakkan harta awam [image: bersih__6001] KUALA LUMPUR: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) diminta menyatakan bukti dan maklumat lanjut peserta Bersih 4.0 kencing di merata-rata dan merosakan harta benda awam minggu lalu. Penganjur Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah berkata, dia sanggup diseret ke mahkamah bagi menjawab tuduhan itu. ” Itu tanggungjawab DBKL untuk membersihkan kawasan, macam mana DBKL nak caj seseorang buang air kencing merata. Adakah mereka tahu s... lagi »

TAK PAYAH LA PAS.....BAGI YANG ALIM JA DOK LAM PARTI AGAMA TU....

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 jam yang lalu
Pakatan 2.0 Tidak Perlu Libatkan PAS Lagi... A*manah tolak cadangan Anwar masukkan PAS dalam Pakatan baharu* Parti Amanah Negara (Amanah) menolak cadangan untuk memasukkan PAS dalam gabungan pembangkang baharu, Pakatan Rakyat 2.0 yang dibuat Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata jurucakapnya Mohamed Hanipa Maidin. Hanipa berkata langkah itu tidak realistik kerana kemasukan PAS tidak diyakini akan membawa permuafakatan dan menguntungkan gabungan pembangkang baharu itu. "Maka saya penuh yakin, mengambil kira realiti politik sekarang, keberadaan PAS dalam permuafakatan politik baru atau P... lagi »

Himpunan rakyat bersatu atau himpunan maruah Melayu?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Himpunan rakyat bersatu atau himpunan maruah Melayu?] Di ruang maya ini, sudah banyak analisa dilakukan terhadap himpunan Bersih 4.0 yang baru lalu. Macam-macam ulasan. Analisa yang dirasakan paling afdal dan kononnya sahih, adalah ia sudah menjadi rali kaum Cina untuk menidakkan pentadbiran kerajaan (Melayu). Pada pandangan mata kasar, analisa itu mungkin benar. Tetapi masih lagi tidak mampu meletakkan angka/peratusan sebenar penglibatan orang Melayu. Apakah komposisi Melayu hanya setakat 20%, 25% atau berapa? Jika itu peratusannya, nyata perhimpunan Bersih tidak mencapai tak... lagi »

Bersih 4.0: Dr Mahathir berani hadir kerana Anwar di penjara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Meskipun kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad ke perhimpunan Bersih 4 hujung minggu lalu bersama isterinya Tun Siti Hasmah Mohd Ali dialu-alukan Datuk Seri Anwar Ibrahim, namun ramai melihat keberanian Dr Mahathir hanya apabila Anwar di penjara. Sebelum ini beliau juga berani menziarahi allahyarham Pak Brahim, ayahanda Anwar di kediamannya ketika Anwar masih belum sampai untuk menziarahi ayahnya. [image: rr]Dr Mahathir yang satu ketika dulu turut mengundang kemarahan rakyat atas tindakannya menyingkirkan Anwar sebagai timbalannya dengan tuduhan liwat, hari ini dilihat bijak menggunakan... lagi »


IACC: Najib tak hadir atas faktor keselamatan...Putrajaya dah tak aman..??

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Paul Low Seng Kuan] PUTRAJAYA - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dinasihatkan untuk tidak muncul pada Persidangan Antirasuah Antarabangsa (IACC) yang berlangsung selama tiga hari di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), hari ini. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low Seng Kuan berkata, Najib diminta untuk tidak hadir atas faktor keselamatan beliau sendiri. “Sekiranya beliau muncul di sini pada hari ini, dia akan datang sebagai pemimpin dan ketua negara. Persoalannya sekarang, bagaimana pula dengan penerimaan semua pihak terhadap kehadira... lagi »


PAS Johor lumpuh!

TheSniper pada The Sniper - 2 jam yang lalu
PAS JOHOR LUMPUH - 5000 ahli berserta kedua sayap dan 25 exconya akan menyertai Parti AMANAH Negara. PAS JOHOR MENYAHUT CABARAN PRESIDEN PAS DAN KETUA DEWAN PEMUDA PAS PUSAT . KETUA DEWAN PEMUDA & KETUA DEWAN MUSLIMAT SERTA 25 EXCO NYA KELUAR PAS. Keluar Pas Golongan Tolol - Hadi https://youtu.be/P69rb-4D1pk. ~~ Keluar Pas jd golongan TOLOL. Seramai 25 anggota Exco Pemuda dan Muslimat PAS Johor termasuk ketua kedua-dua sayap parti itu hari ini mengumumkan peletakan jawatan dalam parti bagi menyertai Parti Amanah Negara (Amanah). Semalam, Pengerusi Gerakan Harapan Baru (HB) Mohamad S... lagi »

Tak betul jatuh talak tiga, kata Hatta

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Hatta Ramli menafikan dakwaan Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yaakob bahawa beliau kini secara automatik bercerai talak tiga dengan isterinya. New Straits Times hari ini melaporkan, Ahmad mendakwa Hatta dengan sendirinya bercerai talak tiga dengan isterinya kerana meninggalkan PAS dan menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH). Ahmad dilaporkan berkata, ia

'Saya tidak tahu siapa bakar PDRM' - Paul Low

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Menara 2 Bukit Aman terbakar] PUTRAJAYA - “I don't know. I don't light the fire. (Saya tidak tahu. Bukan saya yang bakar) bangunan PDRM (Polis DiRaja Malaysia),” demikian ujar Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low ketika diminta mengulas mengenai kebakaran yang berlaku di Ibu Pejabat Polis (IPD) Bukit Aman 29 Julai lalu. Menurutnya, pihak polis hanya melakukan soal siasat berhubung kebakaran tersebut dan tiada individu dilaporkan ditahan selepas kejadian dilaporkan. “Ketua Polis Negara (Tan Sri Khalid Abu Bakar) tidak menahan mana-mana individu, hanya soal sia... lagi »

#

Tiada ulasan: