Khamis, 3 September 2015

5891. PAS sebenarnya sudah lama diresapi UMNO.

#
Assalamualaikum Warahamtullahi Wabarakatuh. 

UMNO sebuah parti Melayu yang berjenama dari singkatan Bahasa Penjajah, yang juga memperjuangkan Ketuanan Melayu - Melampau kalau keTuhanan Melayu, sudah berpuluh tahun mengekspot ahlinya untuk menjadi ahli PAS. Pengekspotan ahli ini meresapi ke semua bahagian organisasi PAS. Sebenarnya cara ini cukup popular dalam Doktrin Yahudi dalam menghancurkan pesaingnya. Antaranya lahirlah fahaman Syiah yang diasaskan oleh yahudi yang berpura-pura ISLAM.

Kamus propaganda Umno mudah aib orang war-warkan, orang jahat tidak akan jadi baik, yang tidak menyokong mereka adalah musuh dan sebab itulah Kelantan terbiar tanpa peruntukan cukup sebab sana Melayu juga tapi bukan Melayu Umno dan itulah konsep Ketuanan Melayu berkasta ala kepercayaan Hindu.

Maka sebenarnya ramailah Ahli Umno yang berserban, bila berselidung dan hipokrit sebagai ahli Pas. Ketara jelas perangai Pas berubah setelah kembalinya Allahyarham Nik Aziz menghadap Ilahi dan terpenjaranya Anwar Ibrahim. Masing-masing mula menunjukan taring hipokrasi yang selama ini terbenam di celah-celah perang dingin atau persengketaan sesama sendiri.

Peresapan ahli kebiasaan motifnya ialah merosakan keharmonian dan kemurnian sesebuah parti. Persaingan kepimpinan Pas akhirnya mendapat perhatian dari Umno secara tiba-tiba dari segala jentera propaganda Umno. Mana-mana pemimpin yang memang Asli Pas akan dijatuhkan agar Ahli Pas yang palsu  berjaya menjadi pemimpin.

Maka kebiasaan bijak yahudi menabur aib, fitnah, khianat dan perkara bidaah menjadi amalan terkini Pas yang sepatutnya berjuang kerana Allah yang berwadahkan Amanah Allah. Antaranya keluar parti robohlah rumahtangga dengan talak tiga pula tu. Allah tidak suruh bersumpah-sumpah yang meruntuhkan masjid. Betul juga Umno kata Pas ini bertopengkan Islam sebab adanya ahli palsu kiriman mereka sejak lama dulu.

Sekarang ramai yang mula mengalihkan isu Hudud dari Pas kepada GHB pula, setelah berjaya membelai manja Pas dengan siulan hipokrasi. Apakah kegagalan pemimpin Pas hadir penuh di Dewan Rakyat dan gagal hadir disaat perbahasan penting, merupakan satu sabotaj kepada prinsip, perjuangan dan propaganda parti.

Sejujurnya perkara ini amat menyedihkan dan memangsakan ahli-ahli Pas yang amanah dan jitu berpegang kepada Amanah Allah. Bukan soal taksub pemimpin bagai seperti dakwaan sesetengah pihak yang mengaku pejuang Islam tetapi cukup takut dengan Hukum Hudud Hukum Allah. Hanya pencuri, perompak, perogol, perasuah, yang tidak menutup aurat, yang suka berhibur, mabuk-mabuk, penzina, pengkhianat dan pendusta sahaja yang takut Hukum Hudud. Sebenarnya bukan orang bukan Islam yang takut, sebab mereka diperlakukan adil dengan Hukum Allah seperti yang telah Nabi Muhammad laksanakan 1400 tahun lebih yang lalu.

Melihat kepada hujah double standard pemimpin tertinggi Pas sudah ketara belangnya. Kes tuduhan terhadap Anwar Ibrahim tidak pula dianya beria-ia memperjuangkan saksi. Kes 1MDB dan "Derma Billion" kita perlu lihat kebenaran dan pentingnya ada saksi katanya. Kadang-kadang ketara cakap-cakap pemimpin tertingginya lebih galah dari sampan dan bukan lagi lebih sudu dari kuah.

Aamiin Ya Allah sesungguhnya Engkaulah Maha Penolong, Maha Pelindung dan Pemberi Hidayah serta Pengurnia Rezeki dan Rahmat serta keRedhoaan. Engkaulah jua Ya Allah yang memperkukuhkan Taqwa dan Iman kepada hamba-hamba-Mu.

Aamiin Aamiin Aamiin Ya Robbalalaamiin.

PAS sebenarnya sudah lama diresapi UMNO.
Dari garis luar kotak pemikiran. Yang bukan ahli mana-mana parti politik.
www.peceq.blogspot.com .

Dari kisah yang berbeda. 

Apa Yang SULTAN BRUNEI Ini Buat Di Lapangan Terbang Pulau Pinang Ini Bakal Buat Kita TERGAMAM !!!

Peribadi Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah yang amat merendah diri dan berjiwa rakyat dapat dilihat menerusi satu kejadian di Lapangan Terbang Pulau Pinang. Joery Hairi menceritakan kejadian itu dan turut memuatnaik beberapa keping gambar.


61381121342_950x600

Sebaik baik pemimpin adalah pemimpin yang sentiasa menghargai orang bawahan..
Kagum dan respect bila melihat Sultan Hassanal Bolkiah turun dari kenderaannya terus meluru kepada anggota polis yang escotnya untuk bersalam tanda terima kasih sewaktu d Lapangan Terbang Pulau Pinang biarpun pada waktu itu ramai orang kenamaan menanti untuk bersalam dan mengucap selamat jalan pada tuanku inilah pemimpin Islam yang harus dicontohi semoga Allah panjangkan umur Sultan Hassanal Bolkiah. Tulis Joery.

Tindakan Sultan Brunei itu pasti menjadi kenangan manis buat para anggota Polis tersebut. Walaupun sudah biasa memberi Escort VIP, namun sudah tentu mereka tidak pernah mengalami pengalaman seperti itu yang datangnya dari seseorang yang berstatus Sultan. 


Tindakan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah bersalam dengan anggota Polis Traffik Malaysia sebelum menaiki pesawat membuatkan ramai orang terkejut dan berasa kagum. KREDIT TENGOKTVONLINE. (SINI)


Baiah , hanya ujian kecil, banyak ujian besar akan kita hadapi.-Mat Sabu.

mantaro pada SISI BUKIT - Seminit yang lalu
KENYATAAN MEDIA ISU BAI'AH: AHLI DIMINTA BERSABAR, RUJUK ULAMAK MUKTABAR Saya selaku Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah) meminta semua ahli, khususnya mereka yang berasal daripada PAS dan kini menyertai parti Amanah, supaya mempunyai kesabaran paling tinggi terutama dalam menghadapi isu bai'ah ini. Dalam menghadapi isu ini, saya menasihatkan ahli supaya berpeganglah kepada pandangan mana-mana ulamak atau mazhab atau perbezaan pandangan selagi ia ada kelonggaran. Janganlah kita berpegang kepada satu-satu pandangan sahaja. Rujuklah kepada pandangan ulamak muktabar di Malaysia dan... lagi »

Bersih 4.0: Tun M Di Luar Negara, Kembali Dari Jordan 9 September

atsixty pada ZAKRI ALI - 47 minit yang lalu
*[image: Bersih 4.0: Tun M Di Luar Negara, Kembali Dari Jordan 9 September]PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad buat sementara waktu tidak dapat disoal siasat oleh pihak polis berhubung kehadirannya pada perhimpunan Bersih 4.0 hujung minggu lalu berikutan beliau kini berada di luar negara sehingga 9 September.* *Menurut pembantu peribadinya, bekas perdana menteri itu ketika ini sedang membuat kunjungan ke Jordan.* *"Ia bergantung kepada polis untuk memanggil Dr Mahathir pada bila-bila masa yang mereka mahu. Bagaimanapun, beliau ketika ini di luar negara," katanya pada Rabu.* *K... lagi »

JIKA IKUT LANGKAH ANINA AHLI UMNO AKAN DIPECAT BERAMAI RAMAI Oleh Zainuddin Maidin

atsixty pada ZAKRI ALI - 47 minit yang lalu
*TSMY tidak dibuang keahlian.. MKT buat keputusan hanya MENGANTUNG tugas dan jawatan Timb. President UMNO sehingga 2018. TP UMNO tugasnya di ampu oleh Naib-naib President. Shafie kekal. Tun M kekal as ahli jer. Pak Zam kena kuat cari fakta. Jgn campur AUTA sebagai INFOTEIMENT.* *KOMEN SAYA: INFORMASI INI MACAM DARI SUMBER DALAM YANG BOLEH DIPERCAYAI . MUNGKIN ADA KEBENARANNYA. KITA TUNGGU 9 SEPTEMBER-Zam* *UMNO akan hadapi cabaran lebih besar sekiranya ahli ahli UMNO yang lain;ketua cawangan,bahagian atau ahli biasa mengikuti langkah wanita UMNO Langkawi Anina Saadudin menyaman Pres... lagi »

CELARU!!! Apa Kata Ketua Hakim Syarie Kelantan Berhubung Taklik Cerai MP Kuala Krai, Dr Hatta Ramli.. Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - Sejam yang lalu
Anggota Parlimen Kuala Krai Dr Hatta Ramli perlu memberi penjelasan kepada Mahkamah Syariah negeri berhubung taklik cerai talak tiga yang dibaiahnya, kata Ketua Hakim Syarie Kelantan Datuk Daud Mohammad. Daud berkata Dr Hatta tidak wajar membuat keputusan sendiri tanpa melalui proses perbicaraan dan berkemungkinan beliau keliru antara baiah mengosongkan kerusi sebagai anggota Parlimen dan lafaz taklik. "Kalau dia langgar sumpah, dia boleh bayar kifarat. Tapi berbeza dengan taklik... kalau dia lafaz taklik macam tu (cerai talak tiga), maka kena ikutlah. Untuk kes taklik tak ada ki... lagi »

Pijak Gambar PM, Hadi Bukan Jenayah - Lawyers for Liberty

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Lawyers for Liberty bimbang dengan cubaan menjenayahkan beberapa orang peserta BERSIH 4 yang dirakam sedang memijak foto perdana menteri dan presiden PAS. Walaupun perbuatan itu mungkin dikatakan biadab, ia bukan sesuatu yang bersifat jenayah kerana undang-undang tidak mengambil kira perkara yang remeh temeh. Tamadun masyarakat akan berakhir jika seseorang mendapati dirinya berdepan dengan penangkapan, penahanan atau perbicaraan jenayah hanya kerana perbuatan tidak sopan, biadab atau kasar seperti dalam kes ini. Undang-undang Malaysia tidak mengangkat PM atau pemimpin parti polit... lagi »

Adakah ini sebenarnya di hati ?

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - Sejam yang lalu

SEGMEN KAK MIALIANA

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - Sejam yang lalu
jom join segmen kak mia kita dapat jalan-jalan tambah kenalan hadiah pun nice #salamblogger

Amat memalukan kerana 'Seekor Kerbau Membawa Lumpur'...

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Abu Hassan Adam Aku tak tahu ‘nak letak muka di mana’ sekiranya berhadapan dengan rakan-rakan dari luar negara apabila mereka ‘ingin tahu’ tentang keadaan yang berlaku di Malaysia. Kebiasaannya rakan-rakan luar negara tahu ‘mengambil hati’ dan faham tentang sensitif tidaknya sesuatu soalan yang ingin dikemukakan oleh mereka. Lantas soalan yang ditujukan kepada aku tidak ‘direct’ tetapi amat

Apa pula yang dibebelkan oleh si 'pakar antirasuah' ni .......?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
*Pakar antirasuah: Najib, jangan tutup, tak berjaya* Hari ini, 5:21 pm Hari ini, 5:24 pm Ahli Majlis Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) Michael Hershman menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berterus terang mengenai sumbangan RM2.6 bilion yang diterimanya. Hershman berkata, kebenaran akhirnya akan muncul dan sebarang percubaan untuk menutupnya tidak akan berjaya. Justeru itu, beliau berkata, lebih baik bagi Najib dan demi kepentingan Malaysia sendiri untuk mendedahkan apa yang berlaku lebih awal daripada terlambat. "Nasihat saya kepada perdana menteri Malaysia ia... lagi »

Pakar antirasuah: Najib, jangan tutup, tak berjaya

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Ahli Majlis Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) Michael Hershman menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berterus terang mengenai sumbangan RM2.6 bilion yang diterimanya. Hershman berkata, kebenaran akhirnya akan muncul dan sebarang percubaan untuk menutupnya tidak akan berjaya. Justeru itu, beliau berkata, lebih baik bagi Najib dan demi kepentingan Malaysia sendiri untuk

Mahkamah arah Najib, 3 individu bela diri berhubung dakwaan terlebih belanja PRU13 OLEH V. ANBALAGAN, PENOLONG PENGARANG BERITA

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan 3 lagi individu diarah memfailkan pembelaan mereka terhadap saman berhubung dakwaan perbelanjaan berlebihan dalam kempen pilihan raya umum ke-13 (PRU13). * *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan 3 lagi individu diarah memfailkan pembelaan mereka terhadap saman berhubung dakwaan perbelanjaan berlebihan dalam kempen pilihan raya umum ke-13 (PRU13). * *Mahkamah Tinggi hari ini mengarahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan 3 lagi individu memfailkan pembelaan mereka terhadap saman yang difailkan pembangkang berhubung dakwaan perb...lagi »

Beri peluang Anwar bela diri, kata Wan Azizah kepada Jais OLEH JAMILAH KAMARUDIN

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ditemu ramah media di luar bangunan Jabatan Agama Islam Selangor, Shah Alam, hari ini. Beliau menggesa suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi peluang membuat aduan qazaf sendiri. * *Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ditemu ramah media di luar bangunan Jabatan Agama Islam Selangor, Shah Alam, hari ini. Beliau menggesa suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi peluang membuat aduan qazaf sendiri.* *Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu diberi peluang keluar dari penjara Sungai Buloh dan membuat aduan qazaf sendiri terhadap peguam kanan,... lagi »

‘Tebus dosa’ GHB tidak sah – Ulama Pas

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Menurut Khairuddin at-Takiri membayar kifarah sumpah tidak membebaskan pelakunya daripada dosa selepas bersumpah atas nama Allah. [image: khairussin,pas] PETALING JAYA: Kifarah (tebus dosa) sumpah bai’ah yang akan dilakukan wakil rakyat Pas yang melompat parti dengan menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) tidak sah dan tetap berdosa. Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali At-Takiri berkata, mereka tetap dikira berdosa kerana dilakukan atas nama Allah untuk tidak keluar daripada parti itu. “Bai’ah yang dibuat calon wakil rakyat Pas mengndungi sumpah ... lagi »

Wanita Umno disappointed with Dr M

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu

Menteri pertahan Najib tak hadir sidang anti korupsi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu

Tindakan gugur keahlian Umno Anina betul - Nazri Aziz

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu

Adenan ikrar kerjasama termasuk aktivis dilarang ke S'wak

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu

Adenan pertahankan Taib Mahmud di sidang anti rasuah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu

Nazri Aziz sindir Soo Wincci, suruh saya juga letak jawatan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu

‘Orang tua Mahathir berdemo, pengiklanan baik buat M'sia’ - Nazri Aziz

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu

Nazri anggap wartawan gila minta ulas kenyataan sultan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu

Mahkamah arah Najib, 3 individu bela diri berhubung dakwaan terlebih belanja PRU13

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 jam yang lalu
OLEH V. ANBALAGAN, PENOLONG PENGARANG BERITA Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan 3 lagi individu diarah memfailkan pembelaan mereka terhadap saman berhubung dakwaan perbelanjaan berlebihan dalam kempen pilihan raya umum ke-13 (PRU13). – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 September, 2015. Mahkamah Tinggi hari ini mengarahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan 3 lagi individu memfailkan pembelaan mereka terhadap saman yang difailkan pembangkang berhubung dakwaan perbelanjaan berlebihan dalam kempen pilihan raya umum ke-13 (PRU13). Peguam Choo Shi Jiu yang hadir bersam... lagi »

Apakah Najib bakal ditumbangkan Mahathir dan penggerak Reformasi?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
oleh Lokman Mustafa Perhimpunan jalanraya merupakan satu-satunya cara untuk menumbangkan Perdana Menteri Najib Razak. “(Sebab itulah) saya terpaksa menyertai demonstrasi jalanan anjuran BERSIH yang bertema singkirkan Najib kerana rasuah.” Itulah kata-kata Dr Mahathir Mohamad, bekas perdana menteri yang 22 tahun mentadbir negara ini. Mungkin ianya pengakuan bahawa persaraan Mahathir sendiri ada kaitan dengan siri perhimpunan Reformasi yang dianjurkan setiap minggu oleh penyokong-penyokong bekas Timbalan Perdana Menteri Anwar Ibrahim yang bermula pada September 1998. Para penunjuk ... lagi »

Melalui Amanah, GHB boleh buktikan ia bukan PAS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
oleh Alyaa Alhadjri Asas agama Islam ialah memberikan rahmat kepada semua manusia, dan mungkin inilah hikmah mengapa parti baru yang akan dilancarkan kelak Gerakan Harapan Baru tidak akan mengandungi perkataan Islam dalam nama rasminya. Kebelakangan ini, tindakan mempolitikkan agama semakin kerap berlaku di Malaysia, dan pemerhati menyatakan yang parti politik baru GHB perlu membuktikan- berbanding menunjukkan- kemampuannya untuk menjunjung prinsip demokratik yang selari dengan Islam. Selain daripada itu, parti baru kini mempunyai kemampuan untuk membezakan dirinya dengan lebih bai... lagi »

Selamatkan nasib peneroka FELDA!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
*Oleh **Anis Afida* Di Menara FELDA pagi tadi bersama Pengerusi NGO ANAK dalam sesi serahan memorendum isu: 1) Kejatuhan teruk saham FGV. 2) Bantahan cadangan pembelian kepentingan 37% dalam PT Eagle High Plantation (EHP) oLeh FELDA Global Venture (FGV) di Ladang Kalimantan Indonesia. Bersama-sama hadir Dr Rosli Yaakop, Mohd Said Jonit, Dato' Mustapha Kamal Maulut, Sdr Abd Rahman Ramli dan peneroka2 sebagai pemegang saham FGV. Seperti sebelum2 ini, memorendum hanya diterima oleh wakilnya sahaja iaitu Encik Md Najid Md Yahya, Naib Presiden FGV. Tan Sri Isa Samad dan CEO, Dr Emir Ma... lagi »

Orang Melayu perlu bersama Dr Mahathir tumbangkan Najib, kata bekas menteri

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*Bekas menteri Umno Datuk Zaid Ibrahim menggesa rakyat bersama-sama Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menyingkirkan Datuk Seri Najib Razak daripada terus berkuasa.* *Bekas menteri Umno Datuk Zaid Ibrahim menggesa rakyat bersama-sama Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menyingkirkan Datuk Seri Najib Razak daripada terus berkuasa.* *Satu-satunya cara mengeluarkan Datuk Seri Najib Razak daripada terus berkuasa ialah dengan menggerakkan rakyat di belakang Tun Dr Mahathir Mohamad yang merupakan satu-satunya pemimpin Melayu bersedia bertindak terhadap perdana menteri, kata bekas menteri Umno Da... lagi »

Satu Malapetaka Besar Menimpa UMNO Jika Pecat Muhyuddin & Shafie Apdal ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*Jangan pecat Muhyiddin, Shafie daripada Umno, kata timbalan pengerusi tetap* *OLEH MOHD FARHAN DARWIS* *Published: 3 September 2015.* *Timbalan Pengerusi Tetap Umno Tan Sri Mohamed Aziz berkata, tindakan memecat atau menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal daripada parti hanya akan menimbulkan kemarahan ahli. – * *Timbalan Pengerusi Tetap Umno Tan Sri Mohamed Aziz berkata, tindakan memecat atau menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal daripada parti hanya akan menimbulkan kemarahan ahli. – * *Tan Sri Mohamed Aziz mengingatkan an... lagi »

Pandangan politik Nik Mohamad Abduh

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
*Oleh Izwan Abdul Halim* *WACANA* ini untuk menggantikan program ceramah yang biasa PAS dikenali dengan program ceramah umum sejak puluhan tahun. Ia sesuai dengan perubahan angin anak muda yang berbeza daripada orang tua. Dulu ceramah laku, kerana rakyat Malaysia tidak ada maklumat, yang ada hanyalah TV, Utusan Malaysia dan Berita Harian. Jadi apabila pemimpin datang, mereka memang hendak mendengar kerana mereka tidak ada maklumat. Tapi sekarang anak muda tidak perlu lagi maklumat, kerana mereka mungkin lebih banyak maklumat dari pemimpin. Jadi orang muda mahu berkongsi maklumat. B... lagi »

Muhyiddin mungkin tidak dipecat tapi digantung

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
UMNO bimbang tindakan memecat Muhyiddin dan beberapa pemimpin lain akan menambahkan lagi perpecahan dalam parti itu. [image: Muhyiddin-Yassin,-Hishammuddin-Hussein,-Umno] PETALING JAYA: Tan Sri Muhyddin Yassin dijangka tidak akan dipecat daripada UMNO sebaliknya beliau dikatakan digantung tugas sebagai Timbalan Presiden sehingga 2018. Tugas beliau akan dipangku oleh dua Naib Presiden, Datuk Seri Hishamuddin Hussein dan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Sumber-sumber memaklumkan kepada FMT, Majlis Tertinggi UMNO (MT) yang akan bermesyuarat 9 September ini dijangka membuat keputusan itu... lagi »

Wan Azizah: “Yang naikkan Najib kini bersama rakyat mahu jatuhkan dia”

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
[image: IMG_20150903_123949]SHAH ALAM, 3 SEP: PKR sedia bekerjasama dengan mana-mana pihak yang mahu menjatuhkan kerajaan zalim, kata Presidennya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail. Beliau berkata, kesediaan itu penting dalam usaha memperkuat barisan menentang kerajaan yang memporak-perandakan kesejahteraan rakyat termasuk meneruskan kerjasama politik dengan PAS. “Kita bekerja dengan semua orang untuk jatuhkan kerajaan zalim yang membuatkan ekonomi jadi begini dan mahu tatakelola baik. “Sesiapa sahaja rakyat Malaysia yang mahu bersama kita, dialu-alukan. Seseorang yang naikkan Najib me... lagi »

'Beliau bukan lagi Perdana Menteri,' bidas Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
[image: Najib Mahathir] KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak sepatutnya mencari tumpuan kerana beliau tidak lagi menerajui pentadbiran negara. "Beliau bukan lagi perdana menteri, beliau tidak sepatutnya mencari tumpuan," kata Najib semasa memulakan ucaptamanya pada Simposium Pasaran Modal Sedunia di sini. Dr Mahathir kebelakangan ini begitu lantang mengkritik Najib dan malah memintanya meletak jawatan berhubung isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Perdana Menteri tidak menyebut nama Dr Mahathir se... lagi »

Kuasa Dan Kedudukan: Pas kekal dalam kerajaan Negeri Selangor

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Pas Selangor menafikan spekulasi bahawa parti Islam itu akan disingkirkan daripada kerajaan negeri apabila Pakatan Rakyat 2.0 ditubuhkan [image: Khairuddin-Othman_pas_selangor_600] PETALING JAYA: Pas Selangor yakin kedudukan parti itu dalam kerajaan negeri tidak akan terjejas walaupun dua Ahli Dewan Undangan Negerinya (ADUN) menyertai Parti Amanah Negara (PAN). Setiausahanya, Mohd Khairuddin Othman menafikan spekulasi bahawa parti Islam itu akan disingkirkan daripada kerajaan negeri apabila Pakatan Rakyat 2.0 ditubuhkan. “Kita masih dalam kerajaan dan berubahnya dua wakil rakyat kita i... lagi »

Khalid Samad dakwa menteri umno halang tubuh AMANAH

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
MP Shah Alam membidas kenyataan Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed bahawa Parti Pekerja-Pekerja Malaysia *tidak boleh dijenamakan semula* sebagai AMANAH kerana ia bukan parti politik tetapi sebuah parti yang memperjuangkan hak pekerja. Khalid Samad turut mendakwa Nur Jazlan antara tiga menteri Umno yang mahu menghalang penubuhan Parti Amanah Negara (AMANAH) kerana mengeluarkan kenyataan yang tidak bijak. "Jawapan Nur Jazlan nak halang kemaraan pihak kami yang berasal dari G18 setelah mendapat sokongan, diubah ke GHB untuk menyertai parti politik sedia ada dan men... lagi »

Pekerja DBKL kerja 36 jam bersih sampah perhimpunan sembang Menteri Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Pekerja Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) terpaksa bekerja 36 jam untuk membersihkan longgokan sampah yang ditinggalkan peserta perhimpunan BERSIH 4 di ibu negara, hujung minggu lepas. Justeru, Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata penganjur perhimpunan itu harus bertanggunjawab dalam menanggung kos pembersihan berjumlah RM65,000. Beliau berkata pihak penganjur mempunyai kewangan yang cukup untuk membayar kos pembersihan itu memandangkan mereka berjaya mengutip derma sebanyak RM2.4 juta. "Bukan sekadar sampah yang perlu di... lagi »
#

Tiada ulasan: