Ahad, 6 September 2015

5893. Watak Pembodek Wajib Mempunyai Muka Tak Tahu Malu.

#








Ahmad Yaakob dan Mohd Amar ni bodoh ke cerdik?

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
Cukuplah mengkhianati Hatta, biarlah dia berlalu... Dr Mohd Hatta, tahniah atas keberanian. Lewat petang semalam saya menghubungi seorang Exco Kelantan yang juga pimpinan tertinggi Pas negeri itu. Saya memohon kepada exco berkenaan supaya meminta Mohd Amar Nik Abdullah (Nik Amar) tidak menimbul atau memainkan isu bai'ah yang membabitkan ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Ramli. Saya

Penafian tidak akan mengurangkan kesan kejatuhan ringgit

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
oleh V Shuman Kebelakangan ini, wujud banyak pendapat berbeza tentang prestasi menjunam berterusan ringgit dalam pasaran tukaran mata wang. Rakyat biasa Malaysia berkata yang ia adalah jampi kehancuran, sementara wakil rakyat yang membentuk Kabinet, mendakwa semua yang berlaku menakjubkan. Mereka ini, termasuklah Menteri Pelancongan Nazri Aziz (kiri), yang mengetuai mereka yang mengeluarkan kenyataan tidak masuk akal yang memperlekehkan keseriusan masalah ini. Dia dilaporkan berkata yang hanya “orang gila” tidak nampak “manfaat” kejatuhan ringgit. Malah Perdana Menteri Najib Raz... lagi »

Terkenangkan ucapan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
*Oleh Ustaz Zamri Zainal Abidin* Somewhere in Pasir Puteh - 1990 Saya masih ingat, malam itu adalah kali pertama Al-Marhum TGNA 'naik' di Pasir Puteh setelah menjawat jawatan MB Kelantan. Saya tidak begitu ingat di mana lokasi sebenar ceramah tersebut - mungkin di kawasan Bukit Abal. Saya pula baharu sahaja selesai menduduki STPM. Bebas.... Dengan kereta Fiat 124S bernombor plat CE 5345 berwarna kelabu milik ayahanda berulang alik ke Pondok Seri Permai di Permatang Rambai untuk berguru menadah kitab dengan Al-Marhum Baba Abdul Hamid Daud. Rasa puas kerana memanfaatkan lesen memandu y... lagi »

Bersih 4: Apabila ada nila yang mencemarkan seluruh belanga

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
*Oleh Robin Stanley Augustin* Sama ada anda sokong perhimpunan Bersih 4 atau tidak, tidak dapat dinafikan majoriti ratusan ribu yang hadir ke perhimpunan 34-jam itu berkelakuan amat baik.Tiada insiden tidak diingini berlaku atau laporan tentang kerosakan harta benda. Peserta dan sukarelawan malah membersihkan kawasan selepas tamat perhimpunan. Walaupun ia memang menunjukkan sikap aman dan sivik peserta, aksi tidak sensitif, tidak enak dan provokatif segelintir telah sedikit sebanyak mencemarkannya. Pertama, kita lihat gambar dua peserta yang memijak perdana menteri Najib Razak dan ... lagi »

BIAR GAMBAR BERBICARA ..... BEGINILAH SUASANA SAMBUTAN DIBERIKAN WARGA JERANTUT KEPADA CERAMAH PARTI CANGKUL MALAM TADI ... ADA BETUL KE SETAKAT INI 35,000 ORANG SUDAH MOHON JADI AHLI?????

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sehari yang lalu
*Lihat dengan mata kepala sendiri sambutan diberikan oleh warga Jerantut, Pahang kepada sesi ceramah pungut sokongan oleh Parti Pekerja Malaysia @ AMANAH @ Parti Cangkul malam tadi Felda Kota Gelinggi, Jerantut, Pahang.Penceramah ulung dan utama ialah Ahli Parlimen yang dipilih dengan lambang dan tiket PAS selama dua penggal dari Shah Alam YB Khalid Samad.Sebab itu apabila Mat Sabu cakap sambutan diberikan oleh rakyat Malaysia terutamanya ahli-ahli dan penyokong PAS kepada Parti cangkul diluar dugaan dan amat hebat sekali sampai borang 35,00 keping habis diedar sampai tidak c... lagi »

Lafaz cerai taklik tidak boleh ditebus dengan kifarah - Mufti Perak

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Lafaz cerai taklik tidak mempunyai kifarah dan talak jatuh secara automatik sekiranya syarat yang dibuat dilanggar. [image: Tan-Sri-Harussani-Zakaria] SHAH ALAM: Lafaz cerai taklik talak tiga yang dibuat wakil rakyat Pas Kelantan tidak boleh ditebus dengan kifarah. Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menjelaskan ia berbeza dengan bai’ah (sumpah) kerana lafaz (cerai)taklik tidak mempunyai kifarah. “Kafarah tidak boleh kerana ta’lik tidak ada kafarah,” ujarnya ketika dihubungi Free Malaysia Today. Bagaimanapun mengulas mengenai hukum bai’ah dalam Islam, Harussani menjelaskan ia tidak... lagi »

Abang kepada bayi yang sedang viral terdampar di pantai Bordoum turut terkorban (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
Abang kepada bayi yang sedang viral sekarang di media massa dijumpai terdampar di pantai Bordoum. Gambar kedua yang tidak disebarkan, mereka sama cantik, sama cara baringannya, dan kematian yang sama, tetapi ombak membawa mereka ke arah pantai yang berlainan. BERITA penemuan mayat seorang kanak-kanak yang juga salah seorang pelarian dari Syria, Aylan Kurdi meruntun hati pembaca dan

Syed Saddiq Balas Kenyataan Anak Zahid Hamidi, Dikongsi Lebih 5,000 kali di Facebook

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
*Baru-baru ini, anak kepada Timbalan Perdana Menteri, Nurul Hidayah, mencuri perhatian apabila dia memuat naik beberapa posting Facebook yang mengkritik tindakan penyokong Bersih berhimpun baru-baru ini.Dikritik hebat oleh netizens, Nurul Hidayah tampil dengan berkata sebagai warganegara Malaysia, dia ada hak untukbersuara.Seorang pendebat, yang menggunakan nama Facebook Syed Saddiq tampil membalas kenyataan dari Nurul Hidayah."Rakyat Malaysia yang menghadiri perhimpunan Bersih 4.0 juga ada hak untuk bersuara, tapi perhimpunan mereka diisytiharkan haram," ... lagi »

Dipecat dari Umno? Mukhriz kata tidak terima notis

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
*Satu mesej yang dikesan tersebar luas sejak semalam mendakwa mesyuarat majlis tertinggi Umno pada 9 September ini akan memutuskan pemecatan tujuh orang pemimpinnya.* *Antara nama yang disebut dalam sebaran tersebut termasuk timbalan presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin dan MB Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir.* *Mengulas perkara itu, Mukhriz Mahathir ketika ditemui pemberita hari ini berkata beliau tidak menerima apa-apa notis berhubung perkara itu.* *Mukhriz berkata beliau tidak menganggapnya sebagai maklumat yang sah melainkan jika ia diterima dari Umno pusat.* *"Senarai ini macam-mac...lagi »

PKPIM tuntut PM jawab dua soalan dengan jujur

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
*Oleh Mohammad Fazril Mohd Saleh * PKPIM merujuk ucapan José Ugaz, Presiden Transparency International (TI) dalam Persidangan Anti-Rasuah Antarabangsa (IACC) yang berlangsung pada 2 September, 2015 di Putrajaya. Beliau dengan jujur menegur kerajaan Malaysia agar tidak hanya memberikan janji manis untuk melakukan perubahan dalam membanteras rasuah. Segala tindakan dan inisiatif membanteras rasuah tidak akan berjaya selagi dua soalan asas tentang isu RM 2.5B (USD 700M) belum terjawab secara tuntas: 1) Siapa yang membayar wang tersebut ke dalam akaun bank peribadi Datuk Seri Najib?; da... lagi »

RM2.6 bilion bukan derma biasa tapi ‘rasuah hebat’, kata ketua Transparency International

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Meskipun pemimpin Umno mempertahankan derma RM2.6 bilion kepada Datuk Seri Najib Razak dan berkata ia bukan hal besar, Pengerusi Transparency International Jose Ugaz menyelar balik dengan menyatakan ia ada semua elemen dalam rasuah yang hebat. Ugaz, pejuang anti rasuah antarabangsa berkata, ada 3 ciri dalam rasuah hebat, antaranya ia dilakukan individu berkedudukan tinggi dan berkuasa, membabitkan jumlah wang yang besar dan memberi kesan terhadap hak asasi manusia. Dalam pembentangannya di Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) ke-16 di Kuala Lumpur semalam, Ugaz berkata RM2.6 ... lagi »

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT .... TIDAK SAMPAI 20 ORANG RAKYAT KEDAH MAU MUKHRIZ DIKEKALKAN SEBAGAI MB KEDAH.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sehari yang lalu
*Sehari dua ini kecoh dimedia sosial mengenai bahawa pada 9hb September 2105 ini suatu Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO akan berlangsung dan antara agenda mesyuarat ialah kononnya beberapa pemimpin UMNO termasuk Muhyiddin Yassin Shafie Afdal dan Mukhriz Mahathir akan dipecat.Ekoran dari berita radio karat itu beberapa penyokong Mukhriz yang tidak sampai 20 orang membuat bantahan berdemo yang maukan Mukhriz Mahathir dikekalkan sebagai Menteri Besar Kedah.Fikir secara logiklah .. kalaulah benar ada niat dan hasrat serta nawaitu Majlis Tertinggi UMNO pada 9hb September ini mau M... lagi »

Mengapa PAS Tidak Sesuai Berada Di Pakatan Rakyat 2.0

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
YB MOHD HANIPA MAIDIN 1. Saya dan rakan rakan dari Parti Amanah Negara sesungguhnya amat gembira dan terharu dengan sikap yang ditunjukkan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim yang memberikan sokongan yang padu kepada wujudnya parti Islam baru atas nama Parti Amanah Negara sepertimana perutusan beliau dari penjara Sg Buluh bertarikh 1 hb September 2015. 2. Sudah tentu perutusan DSAI tersebut

Kisah dongeng dua pak lawak yang bangkrap idea

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
James Gan: Mereka berdua ini hanyalah pelawak yang membuat persembahan yang tidak kelakar. Tidak faham bagaimana seorang daripadanya pernah menjadi wartawan. Dalam setiap lapangan pasti ada kambing hitam yang merosakkan imej lapangannya. Agak terkejut bila mendengar seorang bekas wartawan dari Sarawak akan bertindak sehingga begini untuk mengaitkan beberapa politikus dan VIP dalam plot menggulingkan Najib Razak. Kini mangsa terbaru adalah Dr Mahathir Mohamad dan seorang “menteri Sarawak”. Kasihan menteri itu! Kita pasti tidak akan tahu siapakah dia. Nampaknya satu lagi cerita meng... lagi »

Rupanya Ini Tindakan Pada Muhyiddin Pada Mesyuarat MT Umno Nanti?

Addin Deen pada Addin - Sehari yang lalu
*Rupanya Ini Tindakan Pada Muhyiddin Pada Mesyuarat MT Umno Nanti? *Tan Sri Muhyddin Yassin dijangka tidak akan dipecat daripada UMNO sebaliknya beliau dikatakan digantung tugas sebagai Timbalan Presiden sehingga 2018. Tugas beliau akan dipangku oleh dua Naib Presiden, Datuk Seri Hishamuddin Hussein dan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Sumber-sumber memaklumkan kepada FMT, Majlis Tertinggi UMNO (MT) yang akan bermesyuarat 9 September ini dijangka membuat keputusan itu kerana mahu mengelak perpecahan lebih teruk dalam UMNO. MT juga dijangka akan mengekalkan Datuk Seri Mohd Shafie... lagi »

Kerajaan Mesir Pernah Bankrap Pada 1875

Detik Islam pada Detik Islam - Sehari yang lalu
Pada 8 April 1875, pemerintah Mesir ketika itu, Ismail Pasha telah membuat penangguhan bayaran pinjaman kepada bank, kemudian mengumumkan Mesir telah BANKRAP. Jumlah anggaran hutang kerajaan Mesir kepada bank-bank Yahudi ialah £68, 497, 160 juta pound sterling. Jumlah hutang terbesar kerajaan Mesir ketika itu adalah kepada dua bank utama Yahudi di Kaherah iaitu: 1. Fruhling & Goschen (milik British) 2. Joubert Bank (milik Perancis) Bagi menguruskan pemegang-pemegang saham di bawah Goshen dan Joubert, kedua-dua bank itu telah menubuhkan satu suruhanjaya khusus bagi menguru... lagi »

Selamat datang kepada Parti Politik baru dalam negara Malaysia.

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
*Oleh DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR* 1. Saya mengambil kesempatan sebagai Ahli Parlimen mengucapkan selamat datang kepada Parti Politik baru dalam negara Malaysia. Kelahiran Parti Pekerja Pekerja Malaysia (Amanah Negara) pada waktu Negara Malaysia sedang dilanda krisis politik dan ekonomi akibat daripada salahguna kuasa dan korupsi kepimpinan negara diharap dapat membantu usaha pemulihan yang sedang dilakukan oleh semua pihak termasuk parti-parti pembangkang PAS,PKR, DAP, NGO dan Individu rakyat Malaysia untuk melihat negara kembali berada di landasan yang sebenar. 2. Kemunculan Parti Ama... lagi »

Mahfuz Tolak Sertai Amanah, Kekal Dalam PAS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
*PETALING JAYA:* Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar tidak akan mengikut jejak langkah sepuluh wakil rakyat PAS keluar secara beramai-ramai dari parti itu untuk menyertai Parti Amanah Negara (Amanah)."Saya tetap bersama PAS," katanya di sini, Khamis. Selain itu menerusi kenyataan medianya, bekas ketua penerangan PAS itu juga mahu kemunculan Amanah tidak dianggap sebagai ancaman kepada parti politik sedia ada khususnya PAS. "Kemunculan Amanah hendaklah diterima baik sebagai persaingan yang sihat daripada sudut politik dalam proses pemurnian demokrasi di Malaysia yang akhirnya... lagi »

Wang rakyat untuk ‘bail out’ Perancis dalam urusniaga senjata Rafale-Mistral?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
oleh Hazlan Zakaria Seperti yang dibangkitkan oleh PKR, Malaysia mungkin akan membuat satu lagi pembelian senjata yang mahal tidak lama lagi. Perkara yang dimaksudkan itu adalah sebuah kapal perang buatan Perancis (sekali lagi). Khabar ini bukan sahaja tentang pembaziran ketika negara berhadapan saat sukar, malah menimbulkan kerisauan akan kemungkinan turut melibatkan rasuah. PKR mempersoalkan kemungkinan perbelanjaan besar itu jika Malaysia membeli kapal perang Mistral yang berharga RM3.5 bilion, termasuk perbelanjaan tambahan bagi kelengkapan, kru dan penyenggaraan. Namun selain pe... lagi »

Umno serba salah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Patut atau tidak Umno singkir Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Shafie Apdal dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir? Di kalangan Umno heboh diperkatakan ketiga-tiga akan disingkir apabila Majlis Tertinggi parti bermesyuarat 9 September ini. Sebabnya jelas, mereka "bermasalah" dengan presiden Umno dan presidenlah yang akan mempengerusikan mesyuarat yang akan jadi "penentuan" mereka. Lantas pucuk pimpinan tertinggi Umno berdepan dengan satu masalah besar. *Jika singkir * Andai penyingkiran yang Umno putuskan, maka ketiga-tiga khususnya Muhyiddin akan dilihat ramai sebagai "wira yang diania... lagi »

Melayu Umno dan politik mengugut

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Nora Reformis Bersih 4 sudah dilabel orang Melayu Umno sebagai perhimpunan Cina. Ini bukan Melayu yang terbanyak tetapi cuma Melayu Umno yang masih lagi menggunakan senjata perkauman sebagai tali untuk pengikat perpaduan Melayu. Ini seolah-olah senjata Umno untuk mahu Melayu bersatu dan senjata menyatu-padukan Melayu adalah dengan menghentam kaum lain khususnya Cina. Untuk mengukuhkan hujah agar Cina lain khususnya Gerakan dan MCA tidak lari dari menyokong Umno maka DAP dijadikan ikon Cina dengan gelaran Komunis dan ketagih mahu menghancurkan Melayu. Ini yang dijadikan Melayu Umno seb... lagi »

Polis Nafi Jambatan Runtuh Di Jalan Kuching

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sehari yang lalu
KUALA LUMPUR: Polis menafikan khabar angin mengenai sebuah jambatan runtuh selepas berlaku kemalangan di Jalan Kuching yang mengakibatkan kesesakan teruk pada pagi Isnin. "Tiada jambatan runtuh," kata Ketua Polis Trafik Kuala Lumpur, Mohd Nadzri Hussain. Kemalangan itu membabitkan sebuah kereta, sebuah van dan tiga motosikal dan mengakibatkan kebakaran van. Tiada kematian

Senyap mengenai skandal RM2.6 bilion, Bank Negara kata hanya boleh serah maklumat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: Timbalan Gabenor Datuk Nor Shamsiah Mohd Yunus bercakap pada sesi dialog di Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) 2015 di Putrajaya, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, 3 September, 2015.]Timbalan Gabenor Datuk Nor Shamsiah Mohd Yunus bercakap pada sesi dialog di Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) 2015 di Putrajaya, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, 3 September, 2015. Bank Negara Malaysia (BNM) menyerahkan maklumat mengenai transaksi pengubahan wang kepada agensi lain untuk disiasat, mengikut kuasa ditetapkan... lagi »

Mat Sabu kata ..., aku pulak kata buruknya politik PAS

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
Parti Amanah Negara (AMANAH) menasihatkan anggota parti itu supaya tidak berpegang kepada satu pandangan dan mazhab sahaja dalam kontroversi baiah melibatkan pemimpinnya. Pengerusinya Mohamad Sabu berkata pandangan pelbagai pihak perlu diambil kira, termasuk oleh sarjana terkemuka Islam Dr Yusof Al-Qaradhawi, Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan Mufti Pulau Pinang Wan Salim Mohd

Tahniah pasukan bolasepak Malaysia berjaya cipta rekod

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
Abu Dhabi: Kekalahan teruk 10-0 kepada Emiriah Arab Bersatu (UAE) pada kelayakan Piala Dunia 2018/ Piala Asia 2019 malam tadi cukup memalukan buat skuad Harimau Malaya dan pengendali Dollah Salleh harus bertanggungjawab dengan keputusan itu. Ia kali kedua skuad negara diaibkan selepas dibenam 0-6 oleh Palestin pada perlawanan kedua kelayakan Kumpulan A di Stadium Shah Alam Jun lalu.

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
ALHUSSEYN ------------------------------ - Sila jawab dengan lidah yang faseh tanpa bercabang : Siapa beri wang itu dan kenapa? - BERSIH 4 : Berapa ramai sebenarnya, 500 ribu atau 50 ribu? - Najib penakut nak jumpa aktivis Anti Rasuah Antarabangsa - SPRM rasa terancam, merayu orang awam lindungilah mereka ... Sila jawab dengan lidah yang faseh tanpa bercabang : Siapa beri wang itu dan kenapa? Posted: 03 Sep 2015 11:36 AM PDT Beikut adalah ucapan penuh yang dialeh bahasa oleh José Ugaz, 2 September 2015 - 16 IACC, Putrajaya. Ucapan asal boleh boleh diakses dilink ... lagi »

Majlis Kafarah tidak boleh tebus bai’ah – Dewan Ulama Pas

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, bai'ah merupakan satu perkara berbeza dengan sumpah yang mana sumpah boleh ditebus melalui kaffarah. KUALA LUMPUR, 4 Sept: Bai’ah yang dilafaz oleh ahli-ahli Pas di seluruh negara tidak boleh ditebus melalui majlis kafarah, tegas Ketua Dewan Ulama parti itu, Datuk Dr Mahfodz Mohamed. Beliau menjelaskan bahawa, bai’ah merupakan satu perkara berbeza dengan

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
Apa Yang Tersirat ------------------------------ - Bagimana Jose Ugaz Bercakap Soal Rasuah? - Bahana Politik Tidak Jujur- Tidak Tentu Pasal Kehilangan Isteri - Hipokritnya Bersih Bagimana Jose Ugaz Bercakap Soal Rasuah? Posted: 02 Sep 2015 11:47 PM PDT 1. Bagai mana Jose Ugaz (warga Peru) mengajar Malaysia berdepan dengan rasuah? sedangkan negaranya dilanda rasuah kronik. Kedudukan Peru berada di tangga 85 daripada 175 negara (kedudukan ke bawah menunjukkan teruknya rasuah di negara berkenaan), sementara Malaysia kedudukan 50 dan kedudukan pertama Denmark, sementara Si... lagi »

Cucu Tok Selampit

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
Cucu Tok Selampit ------------------------------ MCA President Condemns DAP For Spreading Racial Hatred Posted: 02 Sep 2015 08:23 PM PDT MCA finally recognizes the danger of DAP's politics and approach and voice out on it. This is the bravest that we have seen MCA or the President been for many years. Like many said before, if you don't recognize that there is a problem then you won't be able to solve the problem. What is clear however, is that if we continue along the current path without changing we are bound to be heading into serious trouble, a racial hatred. Yesterday, MCA P... lagi »

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Dua Bulan Berlalu, Apa Dah Jadi Dengan Saman Najib Terhadap WSJ? - Pijak Gambar PM, Hadi Bukan Jenayah - Lawyers for Liberty - Mahathir! Hang Bukan Perdana Menteri Dah.. Najib Kata - Dipecat Dari UMNO?.. Ini Jawapan Mukhriz - Malu Weh!!.. Baca Apa Perwakilan Persidangan Antarabangsa Pencegahan Rasuah Kata Mengenai 'Derma RM2.6 Billion' Tu... Dua Bulan Berlalu, Apa Dah Jadi Dengan Saman Najib Terhadap WSJ? Posted: 03 Sep 2015 08:09 AM PDT Status saman Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak terhadap ... lagi »

Gambar Pembedahan Plastik Fail Yang Tak Sanggup Anda Lihat

Nas Rul pada dairishare - Sehari yang lalu
Gambar FAIL Orang Yang Melakukan Pembedahan Plastik

Sila jawab dengan lidah yang faseh tanpa bercabang : Siapa beri wang itu dan kenapa?

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
Beikut adalah ucapan penuh yang dialeh bahasa oleh José Ugaz, 2 September 2015 - 16 IACC, Putrajaya. Ucapan asal boleh boleh diakses dilink akhir entri ini. Satu ucapan yang berani dan berterus terang. Beliau mendedahkan bagaimana perlakuan rasuah oleh penguasa negara di seluruh dunia dan cabaran-cabaran yang perlu dihadapai oleh aktivis yang mendedahkan perlakuan rasuah. Beliau juga mengemukakan soalan yang perlu dijawab oleh PM Najib . Patutlah Najib tidak berani bersemuka untuk merasmikan persidangan tersebut kelmarin. Mampukah Najib menjawabnya dengan lidah yang faseh tanpa... lagi »

Kerajaan Malaysia serius bantras rasuah, kata TPM

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
Malaysia serius banteras gejala rasuah dan ini terbukti dengan peningkatan jumlah sabitan kes, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 September, 2015. Kerajaan Malaysia serius dalam membanteras gejala rasuah dan ini terbukti dengan peningkatan jumlah sabitan kes, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Katanya, kadar sabitan kes oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) meningkat daripada 54% pada 2009 kepada 78% pada 2014. "Dalam Indeks Persepsi Rasuah (CPI), kedudukan Malaysia meningk... lagi »

Al Ikram

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
Al Ikram ------------------------------ AMANAH SELAR UMNO KAIT BERSIH 4.0 PERKAUMAN Posted: 02 Sep 2015 10:21 PM PDT You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

TINTA MUTIARA

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sehari yang lalu
TINTA MUTIARA ------------------------------ BETULKAH NI ? Posted: 02 Sep 2015 05:13 PM PDT [image: Dr Mahathir berani kerana Anwar di penjara] Meskipun kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad ke perhimpunan Bersih 4 hujung minggu lalu bersama isterinya Tun Siti Hasmah Mohd Ali dialu-alukan Datuk Seri Anwar Ibrahim, namun ramai melihat keberanian Dr Mahathir hanya apabila Anwar di penjara. Sebelum ini beliau juga berani menziarahi allahyarham Pak Brahim, ayahanda Anwar di kediamannya ketika Anwar masih belum sampai untuk menziarahi ayahnya. Dr Mahathir yang satu ketika dulu turut m... lagi »

10 - 0 : Jasa derma RM2.6b tok Arab dah berbalas...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 2 hari yang lalu
*TMJ: Cukuplah bodoh sombong, pecat Dollah...* *Susulan kekalahan memalukan 0-10 skuad kebangsaan kepada Emeriah Arab Bersatu (UAE), Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim sekali lagi tampil menghentam FAM. * *Tengku Mahkota Johor (TMJ) secara sinis berkata, PBNJ bersedia membantu FAM mencari bajet bagi mendapatkan khidmat jurulatih luar.* *"Tolong sampaikan kepada presiden FAM bahawa PBNJ akan membantu mendapatkan bajet untuk mendapatkan khidmat jurulatih luar yang lebih berkelayakan membimbing pasukan kebangsaan. * *"Cukup-cukuplah kita be... lagi »

Adenan Satem digesa buktikan janjinya, bertindak terhadap Taib

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 hari yang lalu
*Aktivis anti rasuah memberitahu Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Adenan Satem kekebalan pendahulunya, Tun Abdul Taib Mahmud daripada sebarang dakwaan perlu berakhir jika mahu rakyat percaya kepada janjinya untuk menamatkan rasuah dalam industri pembalakan tempatan.* *Pengarah Global Witness Patrick Alley memberitahu perkara itu kepada Adenan yang turut berkongsi pentas dengannya sebagai ahli panel membincangkan tentang rasuah dalam pelaburan dan pembangunan semasa Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa di Kuala Lumpur.* *Taib merupakan ketua menteri Sarawak sebelum Adenan dari 1981 hing...lagi »

Lester buat tuduhan baru kaitkan Dr M dengan Clare

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 hari yang lalu
*Bekas wartawan Lester Melanyi membuat dakwaan baru terhadap editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown.* *Kali ini beliau mengaitkan Rewcastle Brown dengan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.* *Lester bagaimanapun tidak memberikan bukti lanjut ketika diasak wartawan dalam sidang media sebuah NGO dinamakan Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) di Petaling Jaya.* *Lester mendakwa terdapat rakaman suara perbualan telefon antara Mahathir dan Rewcastle Brown.* *“Mahu Clare tulis sesuatu menentang kerajaan,” dakwanya sambil ditemani oleh penasihat undang PMSP Zakw... lagi »

Najib sia-siakan peluang bersih nama di IACC

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
PUTRAJAYA - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak disifatkan mensia-siakan peluang keemasan yang ada untuk membersihkan namanya kepada dunia apabila beliau tidak hadir pada Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) yang berlangsung sejak semalam hingga esok di Putrajaya. Pengasas bersama Transparency International (TI), Michael Hershman yang juga bekas penasihat antarabangsa kerajaan berkata, beliau kecewa dengan kegagalan Najib untuk hadir ke IACC. "Saya kecewa beliau tiada di sini (IACC) kerana beliau sepatutnya gunakan (IACC) sebagai platform untuk menjelaskan apa yang ... lagi »

Peranan DEIG dan MBI lebih jelas

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
[image: CEO.COO MBI]SHAH ALAM, 3 SEP: Penubuhan Darul Ehsan Investment Group (DEIG) adalah untuk memastikan struktur dan peranan Pemerbadanan Menteri Besar Selangor (MBI) lebih jelas dan efisyen sekaligus menyumbang secara signifikan kepada kerajaan Negeri. Ketua Pegawai Operasi (MBI), Soffan Affendi Aminudin, berkata MBI dapat memberi lebih tumpuan kepada aspek pembangunan sosial rakyat melalui program seperti Hijrah, YAWAS dan Wifi Selangorku apabila DEIG beroperasi sepenuhnya pada suku pertama tahun hadapan. “Tujuan penubuhan DEIG semestinya bagi memaksimumkan pelaburan strategik ... lagi »

Adakah PAS masih menganggotai pakatan pembangkang, soal menteri

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
[image: Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak persoal kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyebut PAS masih sebahagian pakatan pembangkang. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 September, 2015.]Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak persoal kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyebut PAS masih sebahagian pakatan pembangkang. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 September, 2015.Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak hari ini mempersoalkan kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyebut... lagi »

Ahli PAS sertai Amanah diminta sabar, rujuk ulama isu baiah, kata Mat Sabu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
[image: Pengerusi Parti Amanah Negara Mohamad Sabu minta ahlinya bersabar dan minta pandangan ulama berhubung isu baiah yang boleh menyebabkan perkahwinan mereka jatuh talak tiga. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 September, 2015.]Pengerusi Parti Amanah Negara Mohamad Sabu minta ahlinya bersabar dan minta pandangan ulama berhubung isu baiah yang boleh menyebabkan perkahwinan mereka jatuh talak tiga. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 September, 2015.Ahli Parti Amanah Negara (Amanah) terutama bekas ahli PAS yang menyertai parti baharu itu diminta supaya bersabar menghadapi i... lagi »

DHPP S'ngor Keluar PAS Sertai Amanah, PAS Selangor Bakal Berkubur(?)

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 2 hari yang lalu
*Pushpa Nagiah Vengdesa yang sebelum ini merupakan ketua Wanita Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Selangor menunjukkan borang keahlian baru selepas menyertai Parti Amanah Negara.* P*emuda, Wanita DHPP Selangor umum keluar PAS, sertai Amanah* Ketua Pemuda Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Selangor Rajkumar Batumalai, bersama Ketua Wanita DHPP Selangor Pushpa Nagiah Vengdesa mengumumkan keluar parti dan menyertai Parti Amanah Negara (Amanah) bersama anggota jawatankuasa mereka. Turut bersama-sama mereka adalah 24 ahli jawatankuasa Pemuda dan Wanita DHPP di Selangor termasuk ahli ... lagi »

Anak Zahid perlu hormati hak kebebasan rakyat – Bekas Pendebat Terbaik Asia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
Jika Nurulhidayah bebas menyuarakan pandangannya, orang lain juga mempunyai hak yang sama. [image: syed,hidayah] PETALING JAYA: Nurulhidayah Ahmad Zahid, anak kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dinasihat supaya memahami erti sebenar hak kebebasan rakyat Malaysia untuk bersuara. Bekas Pendebat Terbaik Asia, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, jika Nurul Hidayah boleh menyuarakan pandangannya, begitu juga dengan mereka yang lain. Apa yang dikesalkan apabila hak asasi telah dipermainkan atas kepentingan politik. “500 ribu rakyat Malaysia yang menyertai B... lagi »

MACAM MANA BOLEH JADI BEGINI !!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
* Negara yg kucar kacir dgn suasana peperangan, mutu bola sepak mereka semakin meningkat berbanding dgn sebuah 'negara Islam' M'sia YANG AMAN DAMAI, fasiliti sukan yang canggih2 dan pemimpin negara DUMNO 'YANG BERSIH dari RASUAH'..*

Ramai wakil rakyat Pas tangguh hasrat sertai Amanah kerana isu Baiah - Mat Sabu

kerengga pada KERENGGA - 2 hari yang lalu
KOTA BHARU: Ramai wakil rakyat dan pemimpin Pas berhasrat untuk menyertai Parti Pekerja Malaysia walaupun terpaksa menangguhkan seketika penghijrahan tersebut kerana Bai'ah yang dilafazkan masing-masing. Pengerusi Parti Pekerja Malaysia, Mohamad Sabu atau Mat Sabu mengakui perkara itu dan wakil-wakil rakyat Pas terutamanya dari Kelantan akan merujuk pakar-pakar agama terlebih dahulu sebelum

Bertuahnya manusia bernama Najib..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu

Pas bukan lagi parti untuk semua - Phahrolrazi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
ALOR SETAR - Pas kini tidak lagi sesuai membawa tagline 'Pas untuk semua ' (Pas for all) kerana parti itu kini bersendirian bukan lagi bersama pakatan pembangkang. [image: Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi] Timbalan Pengerusi jawatankuasa penaja Parti Pekerja Malaysia (PPM) Kedah, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi berkata, prinsip parti itu kini akan diteruskan oleh PPM kerana parti baharu ini mengamalkan konsep keahlian terbuka kepada semua kaum dan agama. “Bukan Islam kini boleh mendaftar sebagai ahli penuh, bukan lagi penyokong seperti bawah Pas yang mewujudkan Dewan Himpunan Penyokong P... lagi »

Bai’ah: Ramai wakil rakyat Pas tangguh hasrat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
[image: Mohamad Sabu] KOTA BHARU - Ramai wakil rakyat dan pemimpin Pas berhasrat untuk menyertai Parti Pekerja Malaysia walaupun terpaksa menangguhkan seketika penghijrahan tersebut kerana Bai'ah yang dilafazkan masing-masing. Pengerusi Parti Pekerja Malaysia, Mohamad Sabu atau Mat Sabu mengakui perkara itu dan wakil-wakil rakyat Pas terutamanya dari Kelantan akan merujuk pakar-pakar agama terlebih dahulu sebelum membuat sebarang keputusan kerana ia melibatkan lafaz talak tiga tersebut. "Ramai wakil rakyat Pas berminat menyertai Parti Pekerja tetapi masih takut untuk keluar part... lagi »

Mat Sabu: Peganglah pandangan paling ringan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
Parti Amanah Negara (AMANAH) menasihatkan anggota parti itu supaya tidak berpegang kepada satu pandangan dan mazhab sahaja dalam kontroversi baiah melibatkan pemimpinnya. Pengerusinya Mohamad Sabu berkata pandangan pelbagai pihak perlu diambil kira, termasuk oleh sarjana terkemuka Islam Dr Yusof Al-Qaradhawi, Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan Mufti Pulau Pinang Wan Salim Mohd Noor. “Sekali lagi saya menyeru kepada mereka yang terlibat dalam hal ini agar meletakkan kesabaran paling tinggi dan bertawakal kepada Allah. “Dan pada masa yang sama, berpeganglah kepada panda... lagi »

Mahfuz: Pembangkang perlu elak tembung kerusi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
MP Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar menggesa parti pembangkang termasuk PAS dan Parti Amanah Negara (AMANAH) supaya mengadakan rundingan pembahagian kerusi dalam pilihan raya bagi berlaku pertembungan sesama sendiri. Katanya, oleh kerana pilihan raya negeri Sarawak dan pilihan raya umum bakal menjelang, sepatutnya semua parti pembangkang mengadakan rundingan dalam pembahagian kerusi demi kebaikan rakyat. "Demikian, PAS dan AMANAH juga tidak terkecuali daripada memikul tanggungjawab ini untuk duduk di meja rundingan dan perbincangan dengan lapang dada, fikiran terbuka dan merendahkan ego m... lagi »

Skandal RM2.6B: Apa jadi dengan saman Najib terhadap WSJ?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
Pemimpin UMNO pro Najib cuba mengalih isu tersebut dengan membuat serangan terhadap Tun Dr Mahathir . [image: najib,akaun,wsj] PETALING JAYA: Status saman Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak terhadap akhbar Wall Street Journal menjadi tanda tanya selepas dua bulan. Tanpa sebarang perkembangan lanjut mengenainya, tumpuan cuba dialih kepada individu yang menderma dana berjumlah RM2.6 bilion. Dalam entrinya, penulis blog apanama berpandangan isu itu telah ‘digelapkan’. “Apa yang kita dengar sekarang pula ialah tentang derma dan dermawan tidak beridentiti dari Timur Tengah. “... lagi »

Bongkar: Najib pindah wang rakyat 7 billion ke luar negara terjawab......Sebarkan

canang pada Cananglahnie - 2 hari yang lalu
Ahli Parlimen Rafizi Ramli pernah membuat tuduhan sejumlah wang RM7 billion telah di pindah oleh Najib ke akaun luar negara. Namun tiada bukti dapat dikemukan ke atas dakwaan tersebut. Namun tuduhan Rafizi semakin jelas dengan tindakan Khairuddin Abu Hassan membuat laporan polis di Hong Kong pada 30 Ogos 2015 dengan dakwaan 4 buah syarikat yang terbabit dengan Najib di kawal oleh Jho Low dan keluarga. Dengan laporan polis ini pada saya satu persoalan ke mana hilangnya sebahagian wang 1MDB telah terjawab. *Ini kenyataan Khairuddin di Hong Kong* LAPORAN POLIS TRRHADAP SYARIKAT-SYARI... lagi »

Tun Mahathir - Alasan Derma Sesuai DiBeritahu Kambing Jer !

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu

Dua Bulan Berlalu, Apa Dah Jadi Dengan Saman Najib Terhadap WSJ?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 hari yang lalu
Status saman Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak terhadap akhbar Wall Street Journal menjadi tanda tanya selepas dua bulan. Tanpa sebarang perkembangan lanjut mengenainya, tumpuan cuba dialih kepada individu yang menderma dana berjumlah RM2.6 bilion. Dalam entrinya, penulis blog apanama berpandangan isu itu telah ‘digelapkan’. “Apa yang kita dengar sekarang pula ialah tentang derma dan dermawan tidak beridentiti dari Timur Tengah. “Dua bulan telah berlalu. Ahli serta pemimpin-pemimpin UMNO sudah celik atau masih buta kayu?,” soalnya. Menerusi blog apanama.my beliau ... lagi »

BERSIH 4 : Berapa ramai sebenarnya, 500 ribu atau 50 ribu?

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 hari yang lalu
KUALA LUMPUR, 2 Sept - Tidak ada keraguan bahawa perhimpunan Bersih 4 hujung minggu lalu adalah demonstrasi jalanan yang paling besar tahun ini, terutamanya dalam perhimpunan di ibu negara Malaysia. Tetapi dengan angka yang bercanggah dipetik oleh penganjur - mendakwa 500,000 - dan polis - hanya 50,000 - bolehkah kita benar-benar tahu berapa ramai orang yang telah mengambil bahagian dalam perhimpunan Kuala Lumpur yang berlangsung selama 34 jam itu, bermula dari Sabtu pukul 2 petang hingga Ahad tengah malam? Berdasarkan gambar-gambar dari udara pusat bandar perhimpunan tersebut, ... lagi »

Cukuplah kita menyalahkan orang Cina - Prof. Mohammad Agus Yusoff

kerengga pada KERENGGA - 2 hari yang lalu
Mohammad Agus Yusoff Tidak habis saya fikir, kenapa apabila berlaku kekecohan dalam politik Melayu, baik itu dalam UMNO atau PAS, maka DAP, LGBT, dan kaum Cina yang dipersalahkan?Pada saya, cukuplah kita menyalahkan kaum lain dengan masalah yang kita hadapi. Takkanlah masalah politik UMNO dan PAS hari ini adalah disebabkan oleh DAP dan kaum Cina? Sepatutnya, jika kita orang Melayu bergaduh,

Pemecatan Muhyiddin dan Shafie hanya khabar angin, kata Hishammuddin

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 hari yang lalu
*Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata dakwaan Majlis Tertinggi (MT) Umno yang dijadualkan bersidang pada 9 September ini akan memecat atau menggantung keahlian Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal, hanyalah khabar angin.* *"Ini khabar angin kalau tidak saya sebagai naib presiden akan tahu jika ia merupakan agenda tetap," katanya selepas menghadiri majlis bersama kepimpinan negara pada Minggu Haluan Siswa Pelajar Baharu di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia di Batu Pahat, hari ini.* *Hishammuddin, yang... lagi »

Baiah , hanya ujian kecil, banyak ujian besar akan kita hadapi.-Mat Sabu.

mantaro pada SISI BUKIT - 2 hari yang lalu
KENYATAAN MEDIA ISU BAI'AH: AHLI DIMINTA BERSABAR, RUJUK ULAMAK MUKTABAR Saya selaku Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah) meminta semua ahli, khususnya mereka yang berasal daripada PAS dan kini menyertai parti Amanah, supaya mempunyai kesabaran paling tinggi terutama dalam menghadapi isu bai'ah ini. Dalam menghadapi isu ini, saya menasihatkan ahli supaya berpeganglah kepada pandangan mana-mana ulamak atau mazhab atau perbezaan pandangan selagi ia ada kelonggaran. Janganlah kita berpegang kepada satu-satu pandangan sahaja. Rujuklah kepada pandangan ulamak muktabar di Malaysia dan... lagi »

#

Tiada ulasan: